• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

תגובות [תגובות] The Laundry, תיקי המכבסה - משחק אימה

קסם, מתמטיקה, אימה - משחק התפקידים המכבסה מבוסס על המכאניקה של משחק האימה קריאתו של קת'ולהו (Call of Cthulhu) ומתרחש בעולם של סדרת ספרי הקריאה The Laundry files.

הדמויות הם של סוכנים בארגון הביון העל טבעי הבריטי "המכבסה" ומטרתם להגן על הכתר, המלכה, נתיניה באיים הבריטים, נתיניה בנאמנויות הכתר, ושאר העולם (בסדר הזה) מפני זוועות בסגנון לאבקראפט ממימדים אחרים. אך זה לא מסתיים כאן: בנוסף לתפקידם הרשמי, על הסוכנים להתמודד עם ההנהלה והבירוקרטיה הזוועתית של המכבסה, במיוחד עם משאבי אנוש מעוררי הסיוטים.

המכבסה הוא משחק תפקידים מאוד מוצלח בעולם מערכה ייחודי, אקדים ואומר שאם הסקירה עושה לך חשק, אז בואו לכנס דרקוניקון והשתתפו במשחק הדגמה, או לכנס אייקון לרצועת המכבסה.
קרא את הכתבה...
 
הכתיבה מעניינת אבל לפחות לפי מה שכתבת- לא ברור. זאת פרודיה?
כי זה נשמע כמו עולם שמתיחס לעצמו ברצינות.
וגם הקטע של קסם מבוסס מתמטיקה... לא נשמע מושך במיוחד. )או שאני טיפש מכדי להבין. גם אפשרות סבירה.(
 
בחלק מהרפתקאות האימה, הסללה זה לא באג, זה פיצ'ר - הגורל הבלתי נמנע וכל זה.

אגב - אין בקת'ולהו המקורי "טבלאות התנגדויות" - יש בדיוק טבלה אחת, מאוד פשוטה לשימוש, משתלבת לא רע בשאר השיטה, וגם יחסית נדיר שצריך אותה, רק למקרים שבהם אתה עושה הורדת ידיים עם מישהו או נחשף לרעל ודברים כאלה.

ולטובת אנשים שלא מכירים את "סדרת המכבסה" ושלא יגיעו לכנס - מה זה? הומור מודע לעצמו? פארודיה על דלתא גרין?
 
סדרת המכבסה יושבת על נקודת המפגש בין ריגול תאגידי, אימה קת'ולואונית והומור גיקי.
זה לא משחק פרודיה. ההומור שם כדי לשבור את האימה. קצת. לפני שהיא נבנית מחדש חזקה יותר.

דוגמאות לאימה של המכבסה משולבת עם הומור:
* סוכני המכבסה כבולים בשבועה קסומה המונעת מהם לפעול בניגוד אינטרסים לכתר.אותה שבועה נלקחת עם הסוכנים לקבר ומעבר,שכן המכבסה מקימה לתחיה את סוכניה המתים. אותם סוכנים מקטלגים כresidual human reasorces ולקרוא להם זומבים זה הפרה של נהלי שוויון הזדמנויות.
*
* באחד הספרים גיבורנו היה צריך להסתנן לכת שרוצה לזמן אל עתיק לעולמנו ובשביל זה הם צריכים הרבה מוחות חושבים. "פרו ורבו ומלאו את הארץ" נלקח כציווי שם. הכת חוטפת נשים צעירות, שוברת להן את הגב כך שהן יהיו משותקות למיטה ומזריעה אותן. הילדים הולכים לבתי ילדים הרחק מאימם, ואם האם שורדת רק מזריעים אותה שוב. וגיבורנו עומד במחלקת יולדות/פציעה בעמוד השדרה הזו ומבין את גודל האימה עבור הנשים האלו. התאור מעורר החלחלה מסתיים במשפט "they've got a little list, of those who won't be missed", שורה הולמת אך כזו ששמעתי בשיר בfamily guy.
*הארגון המקביל למכבסה בארה"ב נקרא "התא השחור" והוא פועל תחת שתי הנחות: 1) המטרה מקדשת את האמצעים, 2) זכויות אנוש נועדו לבני אנוש. כתוצאה מכך הם נוהגים להשתמש יותר בסוכנים לא אנושיים ולכבול אותם בשלל יסורים וענויים. לכל סוכן תא שחור יש סמן מקועקע עליו שמתפקד כתזכורת לשבועה שכובלת אותם לשיעבוד. התא השחור רואה הכל. יש לו סוכנים סמויים בכל מקום והוא פועל מן הצללים. כמעיין בדיחה פנימית סוכני המכבסה קוראים לתא השחור "הנאזגון" ולהנהלה שלהם "העיין היוקדת". אותה עיין יכולה להשטלת על כל סוכן, בכל המובן של המילה. סצנה אחת בה סוכן שהצטרף לתא השחור כדי להציל את אשתו מסרטן ירה בה בעוד קול שלא שלו אומר "oh shut up" ואז יורה בעצמות.
* באחד הספרים הרע הגדול הוא בליונר ולאשתו יש חברת קוסמטיקה. אשת הנבל פתחה קו מוצרים חדש אשר יוצר קסמים שונים. המייקאפ יוצר הקסמה רמה 2 שהופכת את הלובש/ת ליותר מושך/ת. האיליינר נותן לנבלת להתבונן דרך עיני הלובש וגם מתנגד לקסם. כמובן שהאיפור הקסום דורש הקרבת קורבנות אדם תמידית, וככול שהמוות יותר כואב ככה הקסם חזק יותר. שומרי הראש של הנבלים חייבים ללבוש את האייליינר, גם בשביל פיקוח וגםבשביל הגנה, אבל אף אחד לא יקח אותם ברצינות אז הם לובשים תמיד משקפי שמש.

האימה של המכבסה היא לא בדיוק האימה של לאבקרפט, למרות שהיא לוקחת ממנו השראה. זו האימה של העולם המודרני, בו חווינו כבר זוועות. מלחמת העולם השניה והשואה כבר 60 שנה יאחורנו ולמדנו להבין את הזוועה של הסטטיסטיקה. העובדה שאדם אינדווידואל הוא כל כך קטן וחסר חשיבות ביקום הזה. לא רק לאלים העתיקים הישנים מתחת לגלים, אלה למפלצות המודרניות של גוגל ואפל. מוות היום הוא רק סטטיסטיקה, אייטם תקשורתי שמחזיק פחות משבוע.אם עכשיו שוגות' יזדחל מהאוקינוס ויבלע סירת דייג יהיה קל להאשים את זה על טרוריסטים, וההודעה תעלם. אולי משפחות ימשיכו לשאול שאלות אבל להעלים אותם גם יהיה קל, כי אינדוידואלים לא משנים.
מי שרוצה להבין את זה יותר טוב, יש סרטון שסופר את המתים של מלחמת העולם השניה. זו רק רשימה של מספרים, אבל האימה מורגשת.
https://vimeo.com/128373915
 
מבחינת הקסם מבוסס מתמטיקה, אני עכשיו כותב הסבר מפורט בעברות שאוסף את כל המידע מהספרים השונים למקום אחד. אם מישהו מעוניין אשלח לו את המוצר הלא מוגמר (עמוד וחצי מתוך 5 שיהיו(
 
חייב לומר, נשמע די אדיר [למרות שאת הדוגמה השנייה הייתי מוריד, או מכניס לספוילר, יש כאן גם ילדים בפורום]. אני אדאג לבדוק את זה.

אבל כמה באמת צריך ללמוד את העולם לפני שמתחילים לשחק? לדוגמה אם מסתכלים על הנשגבים, זה עולם ענק ומלא בפרטים, אבל אתה לא באמת צריך ללמוד כול פרט פלאפי לפני ההתחלה- מ-95% אחוז בערך מהפלאף אתה יכול להתעלם אם בא לך ללמוד את המינימום הדרוש.

אבל אם נגיד אני מסתכל על Vampire, תמיד הרגיש לי שיש המון ללמוד לפני שאני אשכרה יכול להיכנס ולשחק. לפחות מתחושה אישית, זה משחק שדורש ממך לעשות הרבה 'שיעורי בית' בפלאף של העולם לפני המשחק.

איך תיקי המכבסה בנושא הזה?
 
אני מתכנן שהפרוייקט ישקף יותר את האוירה של המכבסה יותר מאשר את העולם ספציפית.

כעקרון כמשחק תפקידים הוא די מנותק מסדרת הספרים והוא יותר משקף אוירה מאשר פלאפ. כמשחק בעידן המודרני (איפונים, גוגל, deep dream), אשר לוקח טרופים ידועים מהמית'וס, מאד קל להתחבר לאוירה. אין כל כך הרבה נאפסים קריטיים לעולם (מלבד אלו שהגיע מסדרת הספרים ונחמד להשתמש בהם כמו הזוג פינקי ומוח שעובדים במחלקת Q כדי ליצר גאג'טים וצריכים להגיע למצעד הגאווה כל שנה כדי לשמור על הכיסוי שלהם). ההסטוריה משקפת את העולם שלנו, עם כמה שינויים קטנים שלא היתה להם הרבה השפעה.
ניתן לצלול יותר עמוק לתוך העולם בספרי ההרחבה (ספציפית God Game Black מרחיב ומעדכן את המשחק לספרים החדשים) אבל ספר הבסיס מספיק כדי להריץ משחק באוירת מכבסה, אם לא בדיוק מוחלט בעולם.
 
הייתי אומר שנשגבים דווקא צריך לקרוא טוב טוב את הפלאף רק כדי להתחיל לשקול לבנות דמות שם...
ואז לקרוא בספר הרחבה ולגלות שהדמות שלך בכלל לא מתאימה.
בע.
בכ"מ אשמח לדעת עוד על הקסם- למען האמת זה מה שהפריע לי בעיקר.
 
https://docs.google.com/document/d/1kI9JYfq0nsL4O_Jcxts8yg2wjImfoy2wiY_VHYVRSow/edit?usp=drive_web

זה בינתיים מה שכתבתי על עקרונות הקסם במכבסה. אני מתכוון להכנס ליותר פרטים ובסופו של דבר לפרסם כתבה או סדרה של כתבות לפני אייקון. אבל כרגע אני צריך להתכונן לדרקוניקון אז זה על הback burner.

באופן כללי מבחינת יכולות של קסם: אין כדורי אש אבל כן אפשר לגרום לראש של אוייב להתפוצץ. קסם הוא שינוי עדין של חוקי הפיסיקה בעזרת פעולות מתמטיות ויצירים מתמטיים ותוכנתיים, הוא לא יכול ליצר יש מאיין גמור אבל אם מספיק הכנה אפשר לעשות כמעט כל מה שרוצים.
 
חזרה
Top