• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

שליטים ושדים [שו"ש 8] אקדמיית בוץ

ת'ור

פונדקאי ותיק
משגיח/ה בדימוס
לפני שאתם שואלים: כן, זה מושפע\מעתיק לפחות חלקית מכישוף התהום של הלווייתן מבבל.


אקדמיית בוץ
אקדמיית בוץ הידועה מורכבת משלושה מוסדות המלמדים את כישוף הבוץ. המוסדות האלה קיימים כבר זמן רב, ולמרות שיש ישויות בעיר שזוכרות זמנים לפני קיום האצולה, או לפני ממלכות הגנבים או אפילו לפני הספוג השחור, אף אחד לא זוכר את הקמת האקדמיה.
בנייני האקדמיה עשויים מאבן כהה בארכיטקטורה ישנה ונישאת ומוקפים בחומה. החומה נמוכה למדי, אך כל מי שמנסה לטפס עליה מגלה שאיבריו שוקעים בה עד שאחד הזקיפים בא לשחרר אותו. מי שמנסה לקפוץ מעליה נזרק חזרה רק בחלק מהמקרים.

המוסד הראשון הוא אוניברסיטת בוץ, שנמצאת בלב חזית המים. זהו מוסד מחקרי שמקבל מספר מכובד של תלמידים בכל שנה. דמי הלימוד גבוהים, אך תלמידים מחוננים יכולים לקבל מלגות. האוניברסיטה מלמדת מגוון רחב של נושאים, מכימיה ומתמטיקה בסיסית ועד ההיסטוריה של חותם, ולימודי כישוף הבוץ הם בעיקר תאורטיים. מאחר שמטרת האוניברסיטה היא מחקר, התלמידים מבצעים חלק גדול מהעבודה לאחר שהם מקבלים את הבסיס התאורטי. אין משך קבוע של זמן בו לומדים באוניברסיטה, והתלמידים יכולים לעזוב כרצונם (כדי לחזור הם יצטרכו להתקבל מחדש). מצד שני, אם התלמידים הגיעו לרמה מספקת של שליטה בכישוף בוץ, הם יכולים להמשיך הלאה.
המוסד השני של האקדמיה הוא תיכון בוץ, שנמצא בעיר הצבעים, הרובע הצבעוני והעשיר יותר של חותם. הוא קטן יותר מהאוניברסיטה, ובניגוד לאופי הכמעט רגיל (גם אם למדני מאוד) שלה, התיכון משמעותית יותר מוזר. המוזרות הידועה ביותר שלו מתרחשת מיד עם הכניסה – כל אדם, בין אם הוא תלמיד או שזכה להזמנה נדירה פנימה, נעשה צעיר יותר. זה קורה מיד עם הדריכה על הסף, רגע אחד האדם יהיה בגילו האמיתי, וברגע הבא הוא יחזור לגיל 16-17. יוצאי הדופן היחידים הם המורים. אך יש פרטים מסקרנים נוספים: לא ניתן להדליק אש בתוך התיכון; התלמידים נדרשים ללבוש מדים שחורים, הכוללים מגפיים גדולות וצעיף, כשההסבר היחיד הוא "להגנה"; כל אדם בתיכון נעשה רגיש מאוד לריח של דם; וחלק מהמורים מגדלים קרניים, אך לעולם לא על ראשם.
התיכון הוא המקום בו מתחילים ללמוד את כישוף הבוץ ברצינות. העקרונות שבבסיס כישוף בוץ לא ברורים, חלקית בגלל שככל שאתה יודע עליו יותר אתה מוכן לספר פחות, חלקית בגלל שלא נראה שיש חוקיות בכוחותיו: תלמידים בתיכון בוץ לומדים כיצד ליצור חשכה סמיכה, ללוש את איבריהם לצורות חדשות, לבנות גלמים קטנים, ליצור מים שחורים, לעורר שיכרון חושים, ולטמון או לשלוף חפצים מחלל נסתר דרך שלוליות של דם. מכשפי בוץ מתקדמים יותר יודעים איך לצעוד במעמקים ולתוך נפשותיהם של אנשים, לסחוף את מוחותיהם של אנשים רבים בלי שהם ישימו לב, לשלוט לחלוטין בחומר ובצורה של גופם, והם האנשים היחידים שנראה שבאמת מבינים את חתולי החימר של חותם. כדי להגיע לרמה הזאת צריך ללמוד במוסד האחרון של אקדמיית בוץ.
המוסד השלישי הוא בית ספר בוץ, ששוכן בהמשך הקו שנמתח בין אוניברסיטת בוץ ותיכון בוץ. הוא נמצא ברובע מעשייה, הרובע הדרום-מערבי הקטן של חותם, ביתם של העתיק, הנשכח והבתקווה-אבוד. רק התלמידים המעטים שהתקבלו זכו להיכנס לבית הספר (ובכניסתם חזרו מיד לילדותם), שם הם לומדים את הסודות העמוקים ביותר של כישוף הבוץ. בניגוד לאוניברסיטה ולתיכון, מרגע שנכנסת לבית הספר לימודיך לא יפסיקו עד שתסיים אותם, וגופך יישאר גוף ילד עד אז. תלמידים בבית הספר מגיחים לעתים בשביל לנסות את כוחותיהם ולאסוף מרכיבים מסוימים, וניתן אז לשחד אותם בחפץ יקר כלשהו לבצע מטלה מסוימת – למרות שכדאי להיזהר בבקשה. מרגע שכישוף בוץ מופעל, קשה לדעת מה יהיו ההשפעות על כל מה שמעורב.

כמה דב"שים לשילוב בהרפתקה:
- מר דלתון: מורה באוניברסיטה. דלתון הוא גבר נמוך ומוצק ששומר על ראשו מגולח למשעי ועל בגדיו נקיים. הוא מלמד תאוריית כישוף בוץ מתקדמת וידוע כמורה עדין ושלו, ובעל ידע אדיר בחומר – אך ברגע שהוא מבצע, או אפילו קרוב מספיק לכישוף בוץ, הוא מביע רגשות עזים מאוד שיכולים להיות אושר, כעס, אבל, או חרדה. בכל המקרים הוא נשאר ממוקד בכישוף עד שהוא נגמר, ואז נעלם ליום או שניים. חלק מספרים על ניסוי כושל שהשפעותיו מונעות ממנו לבצע כישוף בוץ. אחרים אומרים שהניסוי לא היה כושל בכלל.
- גברת אדם: גברת אדם היא מורה שמלמדת באוניברסיטה ובתיכון לסירוגין. היא מלמדת אנטומיה באוניברסיטה וכישוף רגש בתיכון. היא ידועה לשמצה בנוהגה להשפיע על רגשותיהם של תלמידיה, גם ובעיקר כשהם מותחים עליה ביקורת. עם זאת, מעטים רוצים להילחם בה בגלל שבעוד שהיא מעוררת חרדה לעיתים, היא נהנית הרבה יותר לגרום לאושר כמעט אופורי. שליטתה על רגשותיה שלה מוגבלת הרבה יותר, וכל כמה חודשים היא מפתחת עניין כמעט כפייתי בתלמיד או תלמידה למספר שבועות, בסופם היא נעלמת ועוברת ללמד במוסד השני.
- ארין קי: ארין היא תלמידה ותיקה באוניברסיטה ולומדת שם כבר יותר משמונה שנים. היא נהנית מהזמנה פתוחה לעבור לתיכון, אך מעדיפה להישאר. מאחר שהיא סיימה מזמן את הלימודים הדרושים ממנה, היא משקיעה את מרצה בשני תחומים – תאוריית כישוף בוץ, ונפחות. היא מבלה את רוב זמנה בסדנא שלה ונעזרת בתלמידים צעירים יותר בעבודות שגופה השביר לא מסוגל להן. החפצים שהיא מחשלת לא קסומים בפני עצמם אך מגיבים בעוצמה לגירויים חיצוניים, כמו קלחות שמתלהטות בכל מגע עם להבה או גושי מתכת שמכשף בוץ יכול ללוש כמו חימר. היא מוכרת הרבה מהיצירות שלה בשוק ומרוויחה לא רע. היא משתמשת בכמעט כל הכסף לקניית כמויות מרשימות של אוכל, ובכל זאת נשארת רזה מדי.
- דינה, רק דינה: בוגרת התיכון, עובדת כיועצת לבעלי דוכנים ולעיתים כבלשית. מעדיפה שיקראו לה "גברת רק דינה". היא מתמחה בהשגת חפצים לפי בקשה, בדרך כלל דרך רשת הקשרים הענפה שלה בחנויות של חזית המים ועיר הצבעים. אם החפץ לא מוצע למכירה היא עדיין יכולה להשיג אותו, במחיר הנכון, כמובן. מבחינתה כל דבר צריך להיות חלק ממעגל הקנייה ומכירה, והיא מתרגזת כשאנשים מחליטים לשמור משהו לעצמם, “באנוכיות תהומית", היא אומרת. למזלה, מעט מאוד אמצעי הגנה רגילים יכולים לעצור מכשף בוץ מיומן.
- קירין ראדאדדן: קירין הוא תלמיד בבית הספר, ודי נהנה מהחזרה לילדותו. הוא לרוב נחמד מאוד, בצורה ילדותית שכזאת, אבל כשמבוגרים מתחילים לזלזל בו הוא עלול להתעצבן ולהתחיל לעוות את האיברים שלהם. הוא מתעניין מאוד בגוף האדם, ויסכים לעשות הרבה עבור מישהו שיסכים להיות שפן ניסויים בשבילו.

הממ, יצא די ארוך. למי שקורא, האורך מפריע לכם או שלא אכפת לכם?
וכמובן, הארות, הערות, כבשים מכל הגדלים וגם סתם תגובות "יו, מגניב!" יתקבלו בברכה.
 
לעזאזל, שכחתי לשנות את הכותרת...

כן, אני נהנה להשתולל עם הרעיונות בחותם. ביזאריות זה כיף.
איזה מין קמפיין? מתחילים מלמטה, מנסים לצבור כוח, בני ברית והשפעה, ותוך כדי מגלים את כל השגעונות של העיר. המטרה שלי היא לתת כמה שיותר אפשרויות מעניינות לעשות את זה.
 
אהבתי! ממש אהבתי! ( אגב, מבטאים את זה בוץ כמו mud, או בוץ כמו הקוף של דורה ?)
שאלה בהקשר של חזרה לגיל : האם זהו רק חזרה גופנית ( זכרונות, קשרים ורגשות נשארים כשל אדם בוגר) או שהחזרה בגיל כוללת ויתורים על אחד או יותר מהדברים האלו?
 
תודה :)

אין לי שמץ של מושג איך מבטאים את הקוף של דורה. זה בוץ כמו מים ואדמה.

החזרה לגיל היא גופנית לחלוטין, בלי שום אובדן של זכרונות וקשרים, אבל הפיזיולוגיה הצעירה יותר נוטה להשפיע על הרגשות. זה לא מפריע יותר מדי, בגלל שכל הידע והנסיון נשארים, אבל (לדוגמא) תלמידי בית הספר בדרך כלל מופתעים מכמה יותר שינה הם צריכים פתאום.
 
תודה על התגובה :)

איך שאני רואה את זה, אין כזה דבר "מערכה רגילה" בחותם. אתה מתחיל חלש וצובר כוח, וזה לא משנה איך אתה עושה את זה. מצטרף לממלכת גנבים? מקים אחת משלך? עובד עם משמר הלילה? מחפש את בנות העורב? משהו אחר שעוד לא פרסמתי? וזה רק בחזית המים. יש עוד כמה וכמה רבעים לעיר.
אז ללמוד באקדמייה זו עוד דרך. כל החבורה יכולה להצטרף לאוניברסיטה, או רק חלק (הם יקבלו מספיק זמן פנוי בשביל להצטרף לאחרים ומספיק מטלות בשביל שהאחרים יצטרפו אליהם). או שהם יעבדו עם תלמידים מהאקדמייה. או שהם יצטרכו להסתנן פנימה. יש הרבה אפשרויות.
 
חזרה
Top