• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

חובבים/אוספים משחקי תפקידים בעברית? זקוק לעזרה

הכל התחיל לפני שמונה שנים - בגחמה לתעד את כל משחקי התפקידים שיצאו לאור בעברית, מתורגמים וגם מקוריים. כך נולד לו קו הזמן, שבו אפשר למצוא את כל הספרים שיצאו בעברית, כולל תאריך הוצאה לאור, כריכה של הספר ועוד.
כעת, כשאלופי האור יצא לאור, החלטתי לנער את האבק מקו הזמן, וחוץ מהעדכון המתבקש של ספרי פאת'פיינדר בעברית (יש כבר ארבעה!) גם החלטתי לסדר ולשפר את הפרוייקט - ואחרי שסידרתי את האפשרות להגדיל את הכריכה של כל ספר, גיליתי להפתעתי שברוב תמימותי לפני שמונה (או חמש שנים, מי זוכר) התמונות של הכריכות הן ברזולוציה נמוכה להפליא ומבאסת. סדר גודל של 300 על 250 פיקסלים בלבד...
אז כאן אתם נכנסים לתמונה - עזרו לי למצוא תמונות של כריכות באיכות גבוהה למען הדורות הבאים!
כבר מצאתי אצלי או בגוגל תמונות של מרבית הספרים, אבל עדיין יש חוסרים, והנה הם לפניכם:
א.א.א.
מגדיר המפלצות מה' 4
ספר החוקים הבסיסי מה' 4
החיה שבתוכנו
אסופת המפלצות אחד+שניים +שלוש + ארבע
הערכה לאשף, שליט המבוך
הערכה למומחה, שליט מבוך
החברה הנסתרת

תמונות שכבר נשלחו:
המדריך השלם לקדושה
ספר הכללים (קופסה שחורה)
הערכה למתחיל - שחקן + שליט מבוך
הערכה לאשף - ספר השחקן
הערכה למומחה - ספר השחקן שחקן
הערכה למתקדם, ספר השחקן
אי האימה
אל תוך המערבולת
קללתו של זנטון
טירת אמבר
שליט נוודי המדבר
אימה על הגבעה
קציר המלכה
דפי רישום דמות
המדריך השלם ללוחמה
מבצר העלטה
פסטיבל המלך
אז לכל מי שיש את אחד הספרים לעיל, עדיף כמובן במצב טוב, אנא סרקו או צלמו את הכריכה של הספר ושלחו את התמונה אליי או עדיף שתצרפו אותה כאן כתגובה לעץ - רזולוציה של 640 פיקסלים בגובה (אבל אם זה ממצלמה של טלפון, לא צריך קובץ ענק, כווצו לפני).

נ.ב. ואם כבר, חשבתי לשנות את שם הפרוייקט. קו הזמן זה תרגום כרונולוגיה, אבל זה לא באמת "סקסי". כרגע אני מתלבט אם לשנות ל"משחקים בזמן" או "משחקי הזמן". מה דעתכם/רעיונות אחרים?
 
יש לי את מגדיר המפלצות מה' 4, ספר החוקים הבסיסי מה' 4 (קצת קרוע, אז כנראה כדאי שמישהוא אחר ישלח תמונה), המדריך השלם ללוחמה, המדריך השלם לקדושה, מבצר העלטה,
למרבה הצער אני לא מצליח להקטין את גודל התמונה (במקור 2.5 מגה) בלי לפגוע ממש באיכות, מצד שני, אני לא מתעסק הרבה בנושאים האלה, אם מישהוא מכיר דרך טובה לצמצם את גודל התמונה בלי לפגוע באיכות-אני אשמח לבצע אותה.
0001.gif
זה הספר שיש לידי כרגע, אני אנסה לשלוח את השאר בקרוב
 
הי מרתוס, תודה.
האיכות נראה לי מספיק טובה (רואים שזה צולם בטלפון, אבל זה בהחלט עובר).
בעקרון אני ממליץ על התוכנה Irfanview, היא פשוטה לשימוש וקלה וגם אפשר לעשות בה Resize בקלות תוך כדי שמירה על גודל הקובץ.
 
הייתי בטוח שכולם מכירים אותו כבר - אז זה כבר טוב שאנשים נחשפים לעמוד :)
בנוגע לרזולוציה, אני מסכים אבל זה קשה לביצע. בייחוד שצילום עם טלפון של כריכה של ספר בתוך הבית לא באמת באיכות טובה לרזולוציה גבוהה (ללא קשר לכמה פיקסלים הקובץ מכיל). לכן בשביל צריך סורק, וזה כבר יותר מורכב.
בשלב ראשון קודם להעלות רזולוציה כדי שיראה נורמלי על המסך, וכמו שכתבת - שכל הטקסט יהיה ברור.
 
לא לגמרי מסכים. אם אתה טיפה יודע מה אתה עושה, אפשר להשיג תמונה איכותית עם מצלמה של סמארטפון מודרני (רזולוציית HD נותנת תמונה של 2 מגה פיקסל, ורוב הסמארטפונים מסוגלים לצלם סטילס עם רזולוציה גבוהה פי כמה מהוידאו). דבר ראשון זה שצריך לצלם בתאורה טובה, כגון אור שמש ישיר, ולא נגיד באיזה מטבח עם פלורסנט אחד בתקרה. גם כדאי שכל הכריכה תהיה חשופה לאור במידה שווה, ולשים לב שאין החזרים של אור לתוך המצלמה (כריכות של הרבה ספרים מבריקות, כך שצריך לשים לב שאתה לדוגמא לא רואה את השמש משתקפת בכריכה). דבר שני, זה כמובן למלא את הפריים במה שאתה מצלם (אם זה הכריכה, לדוגמא), אבל לשים לב שאובייקט שאמור להיות בעל קוים ישרים לא מקבל עיוות (סמארטפון משתמש בעדשה רחבה שמעוותת קצת). אז אם יש עיוות, לקחת את המצלמה טיפה אחורה, כך שהכריכה תופסת חלק גדול מהתמונה, אבל לא מעוותת יותר מדי. אצל מרתוס, למשל, אין עיוות כי הוא כנראה סרק באמצעות סורק ולא צילם עם טלפון (תקן אותי אם אני טועה). משהו אחר שמרתוס עשה לא טוב זה לשמור את התמונה כGIF. עדיף JPEG באיכות גבוהה, ככה הצבעים נאמנים למקור.
אם יש מצלמת סטילס, אז עדיף לצלם איתה. במקרה הזה היתרון הוא שאפשר לצלם עם עדשה צרה וכך לנצל את כל הפריים בלי לקבל עיוותים - עושים זום אופטי כמה שאפשר, ואז מתרחקים פיזית מהספר עד שכולו נכנס לפריים. מי שיש לו מצלמת סטילס קצת יותר מתוחכמת מהמצלמת consumer הפשוטות כנראה לא צריך את ההסברים שלי בכל מקרה.
וכמובן, סורק זה האופציה הכי טובה. תמונה באיכות פרינט זה באזור DPI 300 אבל לא צריך לסרוק באיכות כל כך גבוהה בשביל האינטרנט. צריך לבדוק פשוט מה רזולוצית הסריקה שבאמצעותה אפשר לקרוא גם את האותיות הקטנות, ובלי להפסיד יותר מדי פרטים מהציורים. וכמובן, לשמור כJPEG (אפשר גם PNG לתמונה האיכותית ביותר, אבל את זה בכל מקרה יהיה צריך כנראה להמיר לJPEG כדי להעלות לאתר, כדי שלא יהיה כבד מדי).
 
אהלן, רוב הספרים שברשימה כבר עם כריכה מעודכנת ברזולוציה גבוהה יותר - אבל נותרו עוד מספר ספרים בודדים שלהם אין כריכה ברזולוציה גבוהה, לשניים מהם בכלל אין כריכה!
אז קדימה, עוד מאמץ קטן ונשיק את משחקי הזמן :)
 
ובשעה טובה עדכנו את משחקים בזמן באופן רשמי!
http://www.pundak.co.il/site-news/743-hebrew-games-update

שימו לב שחסרות לנו סקירות להרפתקאות של פאת'פיינדר, וגם סקירה לאוגדן המפלצות (Beastiary) שצפוי לצאת לאור בעברית בקרוב.
חוץמזה, עדיין צריך כריכות ברזולוציה גבוהה של הסל"ש והמגד"מ של ארבע - איפה אתם?
 
חזרה
Top