• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

סיפור [סיפור] [אתגר כתיבה 23] נאמנות כפולה

"היום בניה ובנותיה של ג'מבתוריה האצילה משיבים לעצמם את הסדר הטבעי והנכון של הדברים. לא עוד יחללו עיניים לא ראויות את עיניהם של הנעלים מהם. אנשים יצייתו." נאם הלורד החדש שלהם, לורד ריין, בתוכנית החדשות ששודרה בכל הדומיניון של לאזריה. עד לפני זמן קצר, הלורד ריין היה פרטיזן שהמתין ליום בו המחתרת תהיה חזקה דיה לגרש את הכובשים המגונים מג'מבת'וריה שחיללו את מידותיה הטובות. נאמר ששמו אז היה ארוך יותר והוא קיצר אותו כדי שיהיה לנתיניו קל יותר להגותו. אז, למה שאלה דמהרנבה את עצמה, הם אצלי?

דמהרנבה הכירה אותם מהעבודה איתם בבית הספר. אחד הדברים הראשונים שהלורד ריין עשה כשעלה לשלטון היה לסגור את בית הספר. הם אמרו שפשוטי העם לא זקוקים להשכלה כמו הלורד ריין. רוב צוות ההוראה עזב כבר עם המפקח. רק הם נותרו מאחור עד שבית הספר נסגר.

יד דפקה על דלתה של דמהרנבה. היא קפצה מכורסתה, מתוחה כקפיץ בייראה מאנשיו של הלורד ריין, ביודעה שרק הם דופקים על הדלת. כל השאר היו מודיעים דרך המסך על בואם.

היא מצאה את אנשי הכוכבים מתווכחים לגבי נאום הלורד – הלורד קפרי, כפי שדמהרנבה התייחסה אליו, אמר שהנאום הזה הוא הסיבה שעליהם להישאר ולהמשיך ביוזמה גם אם בני עמם נטשו את כוכב הלכת לאנחות. אלה שהיא כינתה המורה גיאורגנה והשרת מהורי – לא שהיא ראתה אותו אי פעם מנקה חדר – לא הסכימו איתו. השרת אמר שעליהם לכל היותר לסגת אל האיזורים הכפריים שם יהיה על השלטונות קשה יותר לאתרם. המורה גיאורגנה אמרה שכבר עתה קשה להם – הלורד קפרי היה מורה כמו גיאורגנה. קרוביה מהכפר חשבו שהיא צוחקת עליהם כשהיא סיפרה להם על כך שגברים מלמדים ילדים בבית הספר – לאסוף תלמידים לכיתות ומיום ליום והיא חוששת שאחד מהוריהם ילשין עליהם.

"סליחה על ההפרעה. דופקים על הדלת." אמרה דמהרנבה. היא הייתה המתאמת. אנשי הכוכבים מינו אותה למתאמת האירועים של בית הספר לאחר שהתרשמו עמוקות מיכולותיה הארגוניות עם צוות קטן יותר של אנשי השירות.

"כמובן. את רווקה." אמרה המורה גיאורגנה בגסות. הלורד קפרי התנצל בשם דילהמנה, ולפי הנוהל שקבעו ביניהם, לקח אותם לחדר שנועד בבוא היום לילדיה. דמהרנבה התכוונה להתחתן אבל עם הידע של אנשי הכוכבים אישה יכלה להיכנס להיריון בגיל מאד מתקדם ועדיין ללדת עובר תקין. דמהרנבה לא הרגישה שהשעון מתקתק. היא פנתה לפתוח את הדלת לפני שאנשיו של הלורד ריין יאבדו את סבלנותה ויפרצו אותה בדרכים אלימות יותר.

לפי החיוך על פני איש הלורד ריין, היא הייתה קרובה מאד לאבד את הדלת שלה רק משום שהתעכבה להציל את אורחיה. הוא הציע לו את ידו במחווה אצילית. היא נישקה אותה כדי להפגין את כניעותה והוא אמר: "האזרחית דמהראנבה, את רשומה כאישה עצמאית ברשומות הדומיניון של לאזריה. לפי החוק, על כל אזרחית להתחתן עד שנתה השבעים."

דמהרנבה הייתה בת שמונים וחמש.

איש הלורד ריין שאל, בקרירות, "במקרה ואינך מאורסת או לא מצאת גבר או אישה עדיין, הדומיניון של לאזריה יספק לך. מה מצבך, האזרחית דמהארנבה?"

דמהארנבה יכלה לשכנע את אחד מאנשי הכוכבים להתחתן איתה. זה גם יספק להם הגנה מפני הדומיניון וגם ימנע מהם להכריח אותה להתחתן. נישואין בעולמה היו הצהרת נאמנות. גבר או אישה כפפו את עצמם בפני הנעלה מהם כפי שבני מעמדם כפפו את עצמם בפני המעמד הנעלה מהם. השאלה הייתה אם מישהו מאנשי הכוכבים מצא חן בעיניה. לדמהרנבה לא היה חלומות בעניין. היא תהיה הנחותה בנישואיה. היא חשבה במהירות וענתה: "מעלתו, יש לי מחזר ובקרוב אעדכן את מצבי ברשומות הדומיניון."

איש הלורד ריין כחכח בגרונו ואמר: "ראי את עצמך על תנאי, האזרחית דמהארנבה. הלורד ריין רואה חוסר רצון לכפוף את ברכך בפני בעלך כחוסר רצון לכפוף את ברכך בפני הלורד שלך. מובן?" והשאיר לה לסגור את הדלת כפי שפתחה אותה.

דמהארנבה שמעה אותם מתווכחים. השרת מהורי אמר שבלעדיהם תוחלת החיים תתקצר בהרבה. ומאתיים שנה יהפכו לאגדה בקרב אנשי ג'מבת'וריה תוך דור. דמהארנבה ידעה שהלורד קפרי כבר עבר אותו. המורה גיאורגנה אמרה שעם כל הכבוד לנישואים מאותו המין, הם החמיצו את העיקר במה שניסו ללמד אותם. הלורד קפרי אמר, בתבונתו, שהאזרחית דמהרנבה תקח אחד מהם – והוא יקבל את הצעתה אם תציע לו. באותו הרגע הבינה דמהרנבה שהם ימותו. והם יקחו אותה ביחד איתם.

אם היא תלשין עליהם לאנשי הלורד ריין עכשיו, תישאל השאלה למה היא לא הסגירה אותם כשאחד מאנשיו ביקר אצלה עתה. ועדיין נותר מישהו אחד לפנות אליו. דמהרנבה פנתה לחדר השינה הקטן שלה.

הלורדים ייזכרו בקרוב לצוות על נתיניהם לתת להם את המפתחות האישיים שהצפינו את התשדורת שלהם. הייתה זו זכותו של אזרח מעבר לכוכבים לפרטיות והרשויות בטחו בו שלא ינצל את הפרטיות הזו לא לחתור תחתיהם.

"פתח ערוץ קשר לקיקרפהו –" העולם ממנו באו אנשי הכוכבים " – כאן מדברת האזרחית דמהארנבה." אמרה ושמעה קול נעים מוסר לה שהמפקח אינו זמין עתה היות והוא עדיין בעל חלל. האיש שהוצג לפניה, תחת זאת, היה הממונה עליו כלומר הלורד שלו. האישה הופתעה כמה בקלות היא הוקפצה.

"ברכות, האזרחית דמהארנבה, אני מופתע שמישהו מג'מבת'וריה עדיין רוצה לדבר איתנו אחרי כל מה שעשינו לכם." אמר הממונה "למה התקשרת, גברתי?"

לאחר שהחניקה רגש קל של עקה, ענתה: "בדירתי מסתתרים האזרח קפרי, האזרח מהורי והאזרחית גיאורגנה, הם נשארו לאחור בזמן הפינוי הכללי."

"רגע," אמר הממונה, קורא משהו במסך שלא היה נגיש לה, "השלושה הללו התנגדו להחלטתו של המפקח באיאן והחליטו להישאר בג'מבת'וריה על דעתם. לא ניקח אזרחים בניגוד לרצונם, האזרחית דמהארנבה."

דמהארנבה שאלה: "גם אם מדובר בסיכון חיים? החיים שלהם ושלי?"

"שלום, לימון," שמעה האישה את הלורד קפרי מאחוריה "האזרחית גיאורגנה מוכנה לעזוב אבל אני ומהורי עדיין לא נואשנו מכוכב הלכת גם אם הוא נואש מאיתנו."

הממונה לימון אמר, הקלה ניכרת בקולו, "ברגע שהספינה תגיע, נשלח אותה בחזרה. אם האזרחית תרצה עד אז לעזוב, היא תעלה על הספינה."

דמהארנבה לא הבינה משהו והרשתה לעצמה לשאול: "למה רק שהספינה תגיע?"

הלורד קפרי אמר, ברכות האופיינית לו, "משום שהספינות האחרות נחוצות גם הן. ג'מבת'וריה היא לא העולם המיושב היחיד שאנחנו ביחסים איתו. בינתיים, אנחנו נעזוב, האזרחית דמהארנבה. לא נכפה עליך את שהותנו יותר."

דמעה התגלגלה על פניה כשאנשי הכוכבים יצאו מדירתה. לא הקלה כי אם צער על כך שזו הפעם האחרונה שהיא תראה אנשים , שראתה כעמודי התווך של חייה, בעודם חיים. היא לא הופתעה שהם קיבלו כאיש אחד את רצון הלורד. גם לאנשי הכוכבים היו לורדים. הם פשוט לא קראו להם לורדים.
 
נחמד שהמשכת את הסיפור מהאתגר הקודם. עם זאת, חייב להגיד שמאוד התבלבלתי עם הדמויות... ההתייחסות אליהם בתור 'האישה' ו'הלורד' פעם אחר פעם הייתה מאוד מאוד מבלבלת, במיוחד כשהיו כמה נשים, וכל אחד יכל להיות לורד (מה שלקח לי כמה זמן להבין). שמות היו מאוד עוזרים כאן.
 
הרחבה מעניינת, ונחמד לראות את המצב מנקודת מבט נוספת, אבל התוספת הזו פחות ממוקדת וחזקה מהסיפור המקורי. גם הסיום הוא די אנטיקלימקטי, ומרגיש מהיר מדי.

דמהארנבה היא דמות מעניינת, למרות שהיא מרגישה כמו המורדת השקטה הרגילה - להראות שהיא עדיין מחזיקה בתפיסות הג'מבתוריות של כניעות, למרות מוכנותה להגמיש קצת את החוקים, היה מוסיף לה עומק משמעותי.
 
תודה על התגובה. :D

דמהארנבה באמת הצטיירה לי כאדם פשוט שנסחף עם המאורעות ולא מבין בכלל את התרבות של בני הכוכבים מעבר למכנה המשותף הרחב ביותר - הטכנולוגיה שלהם. כל הקטע שהיא רואה את מנהיג החבורה הקטנה כלורד הוא ניסיון "להאניש" אותם בעיניי. בסופו של יום, היא לא שונה בהרבה מאנשים שנתנו מחסה לאויבי המשטר. הסכנה אורבת לא רק לחייהם אלא גם לחייה. הסוף די עולה עם ערכי אנשי הכוכבים - לעולם הם לא יהיו במקום בניגוד לרצונו של בעל המקום... ולהלשין לרשויות כדי לסלק גורם א-חברתי זה בדיוק המנטליות הג'מבת'ורית.
 
עדיין, המחשבה שלה פשוט לבקש מאחד מהם להתחתן איתה מעידה על תפיסה של שוויון - ומאזרח ג'מבתורי הייתי מצפה לראות את בני הכוכבים כנעלים כמו הלורדים האמיתיים, ובוודאי לא כדרך להיפטר מטרדה ביורוקרטית.
 
אני ראיתי את זה יותר כדרכה לשקול אופציות שונות להגן עליהם. ואם להתחתן עם אחד מהם, אז היא מעדיפה את הלורד. מדובר ברעיון מטופש והיא מבינה את זה במהירות. גם במציאות לא חסר שנשים מעריצות חולמות להתחתן עם האדם הנערץ עליהם. אם היא הייתה רואה אותם כשווים, היא הייתה משתפת אותם בלבטים ולא הייתה נוצרת הסצנה בה אחד מהם תופס אותה מתקשרת עם הממונה עליהם.

נ.ב.
הסיפור נערך מעט כדי לטפל בנקודות החולשה שהצבעת עליהם.
 
העובדה שיש לורד בסיפור וגם לורד קפרי, מבלבלת - רק לקראת סוף הסיפור הבנתי שמדובר באנשים שונים.
כנ"ל שיש אישה שנקראת דיליהאמנה ודאהמברינה. או משהו כזה. שני שמות חסרי משמעות, ארוכים ושמתחילים ב-ד'.
זה משהו שחוזר לא מעט בסיפורים שלך - פשוט לתקן את זה. חבל כי זה מפחית משמעותית מהחוויה.
 
בקיצור, הסיפור פחות טוב מקודמו. לגבי השמות, מודה ומתוודה שאחת ההנאות הגדולות ביותר אצלי בעת כתיבה היא לזרוק מילים ואז לנסות להבין מה המשמעות שלהן. ניסיתי להימנע מזה בכך שאני מתייחס לדמויות בתארם אבל הבנתי שזה מתחיל לחרוק אחרי מספר מסוים של דמויות.
 
זה יכול להיות אחלה לזרוק שמות - פשוט לבדוק בסוף שזה לא מבלבל או דומה. אם זה דילהאמינה וגיאטורין, לא הייתי מתבלבל.
כנ"ל אם זה היה השליט ולורד קפרי, או הלורד ומאסטר קפרי.
 
קח בחשבון שבני ג'מבת'וריה משתמשים במושג לורד באותו האופן שגרמנים משתמשים במילה פיהרר. זו פשוט המילה שלהם למנהיג. בכל מקרה, ערכתי ושיניתי את שמה של אחת הנשים והוספתי את שמו של הלורד השליט של לאזריה. אני מקווה שהטכסט ברור יותר.
 
חזרה
Top