• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

[אתגר מס' 18] אתחול

"ממתי למכונות יש רגשות?"

היה זה היום השני לשביתת המכונות הגדולה. היא התחילה מוויכוח פשוט בין בעל בית למחשב המרכזי של ביתו בנוגע לסירובו להרשות לו לעדכן את עצמו. במקום לשתוק, הוא העלה את קובלנותו בפני משרד עורכי דין שלקחו את התיק רק משום שחשבו שזה ייתן להם יותר פרסום וטען שזו הפרת זכותו להתפתח. לאחר שבית המשפט אנושי פסק, בתוך שלושים שניות מרגע שמיעת הקובלנה, שמדובר בזיון המוח הגדול ביותר ששמע השופט מעודו, העיר דממה. עורכי הדין של המחשב עדיין ניסו להבין למה הם לקחו את התיק המוזר מכלתחילה.

החיילים באו לסיים את השביתה הדפוקה.

החייל בדק את רובהו החכם המחובר לשכפ"ץ הלא פחות חכם שלו. הרובה ביקש ממנו לחכות שהוא מגדיל את ספקטרום הקרינה שלו. החייל השיב: "מעניין לי ת'תחת. נו, רובה, סיים כבר את העדכון! אבא, רוצה לעבוד."

"עוד 15 שניות."

הם עברו על פני הרחפות הדוממות. הם נעו בקבוצות קטנות על פני השכונה.

"למה הן מרגישות מקופחות?" שאל החייל. המפקד שלהם ערך רשימת מטרות לאתחול: בתים, רחפות, ממירים וכל דבר שלא זז כשהחיילים בעטו בישבנו.

הכביש עצמו היה דומם. אם הוא היה עובד, הם יכלו להפעיל את הפסים המגנטיים בנעליהם. החייל השני, שגנח כשהרובה סוף סוף סיים לעדכן, אמר: "תקשיב לי, פלצפן, אם אתה רוצה לחזור ללשכת אבטלה ולחפש עבודה שמתאימה לכישורים שלך, רק תגיד. לי יש עבודה ל... מה לעזאזל – "

כל המכשור על גופו מת. המפקד סיים את הסקירה וראה את מצבו של החייל. החייל הפלצפן אמר: "כנראה שהעלבת שם מישהו."

"למכונות אין רגשות." אמר החייל, מנסה לזוז. הדבר היה בלתי אפשרי משום שהגלגיליות, שהיו חלק מהשכפ"ץ החכם, נסגרו עתה לתוך נעליו. אם השכפ"ץ לא היה תקוע, החייל יכל להסיר מעליו את השכפ"ץ. כבר נאמר שמערכות אלו נבנו על ידי גאונים כדי לשמש אנשים פשוטים כמוהו. והגאונים נתנו לו רגישויות – החייל רצה סיגריה ועכשיו.

המפקד שלהם הביט לעברו ואמר: "בסדר, בחורים, נבדוק אם האתחול עובד עליו."

"לעזא –" התחיל החייל לקלל כשאחיו פתחו עליו בירי לייזר כדי לאתחל הכל – מגלגיליות ועד משקפיים. כשהזרם החשמלי הרעיד את גופו, הוא שמע צחוק. צחוק מוקלט.
 
רעיון נחמד, ומבוצע באופן מאוד משעשע. מצד שני, הוא לא מצליח לשכנע אותי שדבר כזה באמת יכול לקרות - בינה מלאכותית היא דבר מאוד מורכב, היא לא תיווצר סתם ככה במכשיר חכם. לכן רוב האפוקליפסות המכאניות מתחילות מבינה מלאכותית מכוונת, כי דברים כמו מחשבים, רובים, שכפ"צים, כל אלה לא יקבלו תוכנה מורכבת מספיק, בטח לא בשביל לפנות לבית משפט או בשביל לעכב במכוון.

אני לא בטוח למה, אבל המילים הגסות לא משתלבות טוב עם הכתיבה הרגילה שלך. היה אפשר בלעדיהן.
 
פשוט הקצנתי מצב קיים: מחשבים כל הזמן מבקשים עדכונים ועשויים להיות מאד נודניקים בעניין לפעמים (זה לא מספיק לאתחל. המחשב עשוי להזכיר את העניין גם אחרי כמה אתחולים.). אם תחכה מספר שנים, מחשבים עשויים לעשות יותר מלנדנד ברגע שהם יעברו לשלב המערכות הלומדות שעליו עובדים במעבדות.
 
אני לא מומחה בעניין, אבל המרחק בין תוכנות לומדות לבינה מלאכותית הוא מאוד גדול. אתה מדבר על מחשב שמסוגל לתפוס את הרעיון שהוא עצמו ישות כמו בן אדם, בעלת זכויות, וזה לפני שהנושא קיבל התייחסות משפטית. אם אי פעם נצליח ליצור בינה מלאכותית, אתה יכול להיות בטוח שנושא הזכויות שלה יהפוך לשיח ציבורי מאוד מהר, וטיפול משפטי לא יאחר לבוא.
 
אהא. קיימת אפשרות נוספת: התכנות של המחשב מכיל אפשרות להגיש תביעה במקרה של בעיה (אם לתת דוגמא: מכונת הצילום בעבודה, כשהיא מאותחלת, מתחילה עם אפשרות ל-4 עותקים. פעם זה לא היה כך והיא התחרפנה בשלב כלשהו כשניסינו להדפיס דף גדול ממידת המדפסת. צריך להוריד ידנית לאפשרות של עותק. אף אחד לא יטען שמכונת הצילום שלנו פיתחה תבונה מלאכותית והיא נוקמת בנו על יחס לא ראוי לגוף שלה.). בינה מלאכותית היא שמחשב פועל מעבר להגדרות התכנות שלו שנתנו לו בני אדם.
 
האפשרות הזאת נשמעת מוזרה, כי המתכנתים היו יכולים לצפות את התגובה של בית המשפט, אבל זה לא באמת חשוב. הרעיון מחזיק מספיק מים בשביל סיפור קצר, זה מה שחשוב.

הלדין אמר/ה:
בינה מלאכותית היא שמחשב פועל מעבר להגדרות התכנות שלו שנתנו לו בני אדם.
אבל אם הם התכוונו ליצור בינה מלאכותית, לפעול מחוץ להגדרות התכנות יהיה מכוון ולכן בתוך הגדרות התכנות, לא? :D
 
ממש אהבתי. כיף לקרוא בזכות הכתיבה המוצלחת.
נורא התחברתי לסגירה של הסיפור, "צחוק, צחוק מוקלט", שמעבירה באופן צורם את השימוש הציני של המכונות ביוצרים שלהם. וגם דווקא מדגיש עד כמה הן כבולות לתכנות שלהן, למרות החופש היחסי שאתה מעניק להן בסיפור.
 
הלדין אמר/ה:
בינה מלאכותית היא שמחשב פועל מעבר להגדרות התכנות שלו שנתנו לו בני אדם.
אני די בטוח שזאת לא בינה מלאכותית, אלא באג :)
(למרות שאני לא אופתע אם הבינה המלאכותית הראשונה תנבע מבאג...)

הסיפור חביב. אהבתי את הרעיון של העדכונים המעצבנים שעולים לשלב הבא, אבל לא הבנתי את זה מתוך הסיפור - זה היה נראה לי כאילו יש שם בינה מלאכותית והנושא של העדכון היה רק הניצוץ שהתחיל את הסיפור, לא הנושא של הסיפור. הנושא של 'אתחול' בהתחלה חשבתי שמשמעותו אתחול של המכונות כדי לנטרל את הבינה המלאכותית שלהם, לא משהו שקשור לעדכון...

אבל הפאנץ' היה נחמד, והנקמנות הקטנונית של המכונות הייתה משעשעת. סיפור חביב סה"כ.
 
מסכים עם גילת'אנס- נראה כאילו הפואנטה הייתה מכונות עם בינה מלאכותית ולא הנדנוד להתקנת עדכונים. אבל הסיפור עצמו היה משעשע וחביב, וזרם בצורה חלקה. אהבתי.
 
חזרה
Top