• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

אתגר כתיבה דו-שבועי מספר 19!

האתגר הקודם - האתגר הבא

עריכה: האתגר השבועי הסתיים! הסיפורים שעמדו באתגר:

תודה רבה לכל המשתתפים, ובהצלחה באתגר הבא!

--------------------------------------------------------------

למרות שלא באמת הייתה ירידה בעומס, החלטתי לעשות מאמץ ולחזור לכתוב ולקרוא עבור האתגר, והשלמתי קצת מהקריאה. אני מקווה שאצליח להתמיד עם זה - מאוד נהניתי, הן מהקריאה והן מהכתיבה השבוע. היו כמה סיפורים מצוינים, גם מהאתגר הנוכחי וגם מהאתגר הקודם. מרבית הסיפורים בחרו לקחת את לוחמת הגרילה לכיוון של עלפים שנלחמים מהעצים, בדיעבד אני מצטער שלא ניסיתי אוסף של מורדים בחלליות שמנסים לעשות נזק לאימפריה...

האתגר השבועי החדש: סיפור על חזרה הביתה.

כמה רעיונות, לשימושכם:
עבור פנטזיה, תוכלו לספר על עבד שהצליח להמלט מאדוניו, וחזר לביתו, בתקווה להקים מחדש את חייו; או על עלפית מגורשת, שחוזרת למולדת האהובה שלה בחודו של צבא, הבתים הבוערים מרים-מתוקים בעיניה.

אם סיפור מודרני הוא רצונכם, תוכלו לספר על סטארטאפיסטית שחברתה כשלה, והיא נאלצת לחזור לבית הוריה ולהתפרנס על חשבונם עד שתצליח להקים את עצמה על הרגליים; או על אדם שמחליט לחזור הביתה כאשר מבין שאהבת ילדותו חשובה יותר מעבודתו, ונחוש לאתר את עקבותיה.

אם בסיפור מד"ב חשקה נפשכם, תוכל לספר על שורדת בעולם פוסט-אפוקליפטי, שחוזרת הביתה רק כדי לגלות איך המגיפה הרסה אותו כליל, והשאירו רק חפצים מלאי נוסטלגיה מרה; או על לוחם שמגיע הביתה אחרי ששמע על מתקפה של המורדים על כוכבו, ורואה את ההרס והכאב שהם השאירו אחריהם, והנזק שגרמו למשפחתו.

או, כמובן, כל סיפור שמוצא חן בעיניכם.

מה דעתכם על האתגר הנוכחי? ועל האתגר הקודם?
האם אתם אוהבים יותר את האתגרים מונחי האקשן (סיפור על שוד, סיפור על לוחמת גרילה) או את האתגרים מונחי הרגש (סיפור על התבודדות, סיפור על התמכרות)?

ושיהיה לנו בכיף ובהצלחה!
 
הייתי שמח לאתגרים שמאפשרים יותר גיוון. האתגר הזה והאתגר הקודם, לדעתי, יוצרים סיפורים מאוד דומים. שזה מעניין, לראות איך כל אחד מבצע את אותו רעיון, אבל הייתי שמח ליותר נושאים שאפשר לקחת לכל מיני מקומות ולכל מיני טונים.
משהו עם מונחים שאפשר לפרש בכל מיני צורות, כמו "מסכה" או "פתח לעולם אחר". אולי להוסיף להם עוד משהו שלא מתחבר אליהם בצורה ברורה; "סיפור על מסכה ונייר", "סיפור על תחבושות וכעס".
 
מעניין. אני מנסה לטייל בין נושאים יותר ספציפיים ופחות ספציפיים, כדי שיהיה אפשר להתנסות גם במעט מגבלות וגם בהרבה מגבלות (כל אחד קשה בדרכו). אני דווקא חושב שבאתגר הנוכחי יש הרבה מרחב תמרון (אולי פחות מחושים, אבל לא מעט), אבל אני מניח שנחיה ונראה.

ת'ור - אני חושב שהמקרים שתיארת הם קצת יותר מדי כלליים. 'מסיכה ונייר', לדוגמא, יכולים להיות הבסיס לפחות או יותר כל סיפור. אתם לא חושבים שזה קצת יותר מדי חופש?
 
איך שאני רואה את זה, המטרה של הנושא היא להצית רעיון. זה יכול להיות נושא מרתק כמו "סיפור על אדם שאיבד את הכל", אבל אם קשה לי לחשוב על רעיון לסיפור בשבילו, מבחינתי הוא נכשל.
"מסכה ונייר" באמת כללי מדי (לא השקעתי בהם יותר מדי מחשבה), אבל אני מקווה שהכוונה שלי עדיין ברורה. תהפוך את זה ל-"מסכה ומבצר" אם זה עוזר.
 
את הסיפורים היותר ספיציפיים יותר קל לי לכתוב, את אלו על הרגש לפעמים אני לא כותב בכלל כי אין לי רעיון, אבל אני חושב שהם יותר מאתגרים ונותנים יותר מרחב תמרון (למרות שאני משתייך למיעוט ואני אוהב שיש גבולות ברורים על הסיפור ותמיד מנסה שהוא ימלא את חוקי האתגר כמה שיותר).
הסיפור לא חייב להיות מונחה אקשן, מספיק שזה יהיה משהו ספציפי כמו "שוק" כדי שיהיה לי קל לכתוב לו משהו.
לעומת זאת, למשהו כללי כמו חושים היה לי יותר קשה לכתוב.
 
dragons אמר/ה:
אני משתייך למיעוט ואני אוהב שיש גבולות ברורים על הסיפור ותמיד מנסה שהוא ימלא את חוקי האתגר כמה שיותר.
אני אוהב את זה שאתה אומר את זה ותמיד מאחר :fire:
 
חוקי האתגר בכוונה לנושא, בזמן אני בחיים לא אצליח :D
לעיתים נדירות ביותר אני מצליח, אבל רוב הזמן או שיש לי עומס בזמן שרציתי לכתוב את הסיפור, או כשכן יש לי זמן עוד אין לי רעיון, או שאני סתם מאחר מעצלנות טהורה.
Better late than never, right? :p :oops:
 
ת'ור אמר/ה:
אה, דבר ששכחתי: אני מתגעגע לסיכום פרשן-ספורט-סטייל של הסיפורים שפורסמו. איך אני אקבל את העדכונים על התחרות הנצחית בין רוי ונקסטורל? אני עצלן מדי בשביל להסתכל בעצמי, וזה פחות כיף.
:)
אני לא מצליח להחליט אם אתה רציני או שאתה צוחק עליי ;)
 
חזרה
Top