• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

רשומות מברברי, כובש מלך

אחרי יומיים וחצי על דרך-המלך הסלולה בביצות מגיעים לכפר גשר-צור, הנקרא על שם הגשר שבמרכזו, החוצה את נהר הראט. מגיעים לפונדק, מזמינים חדרים. אוליבר זוכה לתספורת מטיפוס בשם אלאסטר, שהוא סוג של שוטה-הכפר ועושה עבודות מזדמנות. אלאסטר מפטפט ומדבר על מקום הימורים וגם על כך שעוברות הרבה שיירות מסחר בכפר. בערב הולכים למאורת ההימורים. אוליבר הרוויח 30 זהב בקלפים. שם השיחה קולחת, אנשים סיפרו על הקברים - אחד סיפר שהוא ברח משד שם, אחר אמר שצריך להיזהר מלוחיות עם כתב יתדות - צריך להיזהר מלקרוא אותן כי אפשר לקבל מזה קללה. בעבר אנשים סגדו בקברים לאלי התוהו הנתעבים. הרוע מהפולחן האפל עשה רע למתים. המשמר תפס שודד-קברים שניסה למכור גביע בשוויו 600 זהב לאנשים מפוקפקים, טען שאת הגביע מצא בקברים. יש שמועה על בריון גדול, ראש-שודדים, שניסה לשדוד את הקברים.

בבוקר המחרת קונים ציוד לחפירות (אתים ופטישי-מקבת) והולכים לקברים. בדרך נופלים מארב של שש קרפדות-ענק, שלמרבה המזל לא מצליחות לבלוע את החבורה. אחר הצהריים מגיעים לקברים. יש במקום מספר רב מאוד של תילי-קבורה, חלקם פתוחים, חלקם קבורים בעפר, חלקם אטומים בלוחות-אבן. ניגשים לקבר קבור, אחרי ארבע שעות חפירה מוצאים מדרגות ונכנסים פנימה. לגאתה הכוהנת אסרה על החבורה לבזוז את הקברים (יש שם משפחה שלמה קבורה עם תכשיטים נוצצים) כי הקבר לא טמא ועל כן אסור להפריע למתים. אאולמש ואוליבר לא ממש מרוצים מהרעיון אך מסכימים לכך. בקבר שישה נדלי-ענק נופלים על החבורה ומובסים בקלות. בלילה החבורה מנסה לנוח מנוחה קצרה ליד הקברים, רואה אורות מרוחקים ובודקת אותם - שלושה מטעי-ביצה (אלמתים), הובסו בידי החבורה לאחר קרב.
 
האמת שאני כבר חששתי שלא תעדכן ואני שמח שבסוף חזרת. היה מעניין מאוד, ואני בהחלט רואה את ההשקעה שלך - לבנות מספר משימות זאת מטלה לא פשוטה, ולכרוך כל אחת מהן בדרך מעניינת לשאר הסיפור זה משהו מאוד מכובד. גם לקבוצה ח"ח על המארב היפה ועל הרעיון לקנות ציוד חפירה.
 
בעיקרון היו המארב + 3 משימות אפשריות לבחירה:

1) הקברים (עכשיו בביצוע - יכול להיות ארוך, יש הרבה קברים).
2) לבדוק שמועות על כת תוהנית שתומכת במלך.
3) להסתנן לכפר\עיירת-המחוז ולרגל אחרי אנשי המלך לקראת מתקפת מורדים (הכוונה הייתה לאפשר הפוגה ממבוכים, אבל מה לעשות החבורה אוהבת מבוכים :) )

בחרו בקברים לאחר המארב.
 
החבורה פסלה את משימת ההסתננות מכיון שלדעתם אוליבר לא היה מסוגל להסתנן, עקב מנהגו ללכת ראשון בלי זהירות ולתקוף בלי לחשוב פעמים. :)
 
עוד מיומנו של ברברי - מאת אאולמש

אאולמש היה עצבני.

בעצם הוא היה רעב ועצבני.

הוא התקשה להחליט האם הוא עצבני יותר מאשר רעב או רעב יותר מאשר עצבני.

הוא עמד על המשמר בזמן ששאר החבורה עזרה ללגאתה לכסות בחול כניסה לקבר עתיק באתר שהחבורה הגיעה אליו על מנת לשדוד קברים ועתיקות. האיזור כולו היה מלא בקברים ועתיקות. התל הראשון דרש מהחבורה כמעט 3 שעות חפירה ולחימה בכמה נדלים ענקיים ולא טעימים למראה. בקברים היו אוצרות אבל לגאתה החליטה להיות צדיקה ואסרה על החבורה לגעת בקברים המלאים באוצרות.

אאלומש אמנם לא היה הלטאה הכי חכמה בג'ונגל, אבל הוא ידע מספיק על כך שאם הוא רוצה לנקום במלך הראט, הוא צריך להיות עשיר ובעל השפעה. לחפור 3 שעות קבר ולא לקחת ממנו אוצרות היה בדיוק הנתיב ההפוך לעושר והשפעה. הוא גם כעס (כרגיל) על אוליבר, שנראה שזנח כל עניין באוצרות והפך למתחנף הראשי ללגאתה, בנסיון להכנס לה לאיזור החלציים.

לאחר כיסוי הקברים ובלילה, נתקלה החבורה בסוג של מתעי ביצות. היו 2 או 3 מהם. אאולמש לא ספר. אך לדאבונו חיסולם גרם גם להעלמותם בעננת עשן כלשהו שהבטיח שאי אפשר יהיה לעשות מהם נקניקיות.

בבוקר המחרת החבורה המשיכה לסייר באיזור.ההרפתקנים נתקלו בעמוד שחור שהיה רשום עליו משהו בנוגע למוות. הם גם נתקלו בתל נוסף חסום על ידי לוח אבן שלא התחשק להם לשבור אותו כרגע.

התל השלישי היה פתוח ואוליבר הצליח לפתוח איזושהי דלת סודית שהובילה למעמקי מבוך. אוליבר החליט להיות ראשון ולא רצה שאאולמש יהיה מאחוריו. אז מתור'ק נכנס שני. אאולמש אמר לאוליבר שהוא לקקן ואוליבר אמר לאאולמש שהוא חזיר.

אאולמש השתוקק שיהיה חזיר באיזור.

בסוף המדרגות היה מסדרון שהוביל ימינה לעוד מסדרון. אוליבר המשיך ימינה וימינה. פתח דלת וגילה סוג של חדרון עם זבל בתוכו. החבורה לא טרחה לחפש בזבל. אוליבר המשיך במסדרון ואילו אאולמש פנה לקצה השני במסדרון. הוא הגיע לצומת ממנה נמשכו מסדרונות ל 3 כיוונים. מצד ימין היה חדר חשוך. הוא הציץ לכיוון והטיל לחש אור לאיזור. על הריצפה היו מונחות שיניים בצורת חץ שהצביע לכיוון המסדרון השמאלי. בשלב זה שאר החבורה הצטרפה לאאולמש. אוליבר המשיך במסדרון קדימה וראה פירמידה מאבנים בהמשך בתוך חדר וגם דלת לכיוון ימין. לגאתה, מתורק ואאולמש נכנסו לחדר עם השיניים בצורת חץ וגילו 50 כוכי קבורה. הם חיפשו בכוכים במשך 20 דקות בזמן שאוליבר רטן בחדר השני, ומצאו 41 פיסות פלטינה. אאולמש החליט להמשיך בכיוון החץ, בזמן שאוליבר פתח את הדלת ושמע לחישות מהחדר מעבר לדלת. אוליבר סגר את הדלת ודיווח לשאר החבורה. בינתיים אאולמש נתקל בחדר ומסדרון שהמשיכו שמאלה ובתוכו 3 סרקופגים. בחדר היו גם 3 דלתות בכיוון המסדרון. לפתע קפצו מתוך הסרקופגים 3 מומיות והתחילו לתקוף את החבורה. הההרפתקנים נלחמו בעוז במומיות. אאולמש השתמש הפעם באלת הברזל הקסומה שלו ובחרב הקצרה הקסומה שלו. החבורה חיסלה לבסוף את המומיות, לא לפני שמתורק נפגע מאחת המומיות ובשרו התחיל להרקב. בזמן שלגאתה נסתה להבין מה פשר המחלה, אאולמש חיפש מלכודות על אחת הדלתות ופתח אותה. לא היה שם משהו מיוחד חוץ מאנחה שנשמע ממקום כלשהו במבוך. לגאתה החליטה שהיא תוכל לטפל במחלה רק למחרת, אז אאולמש פתח את הדלת השניה ונכנס לחדר שבו היו 3 שלדי כהנים (חקובות) בכוכי קבורה גדולים. אאולמש נגע באחת מהם עם האלה והם זינקו עליו, מלמלו משהו על פאזוזו, אל האל מתים ותקפו אותו.

לחש המגן של אאולמש הציל אותו, כנראה, מגורל דומה לזה שאוליבר יסבול ממנו בקרוב. שלושת השלדים ניסו לתקוף אותו, 2 פגעו ולחש המגן של אאולמש הצליח לחסום את אחת הפגיעות. השלד שפגע לא עשה יותר מדי נזק, אבל אאולמש הרגיש מוזר מאוד והבין שהשלדים הללו הם שלדים רציניים. עד כמה ששלדים יכולים להיות רציניים. עיניהם בערו באדום יוקד וידוע שכל חיה בג'ונגל עם סימנים אדומים יוקדים היא רצינית. מתורק פגע באחת מהשלדים והפיל אותו. לגאתה ואוליבר תקפו ופגעו גם בשלדים, בזמן שאאולמש תקף ונסוג אחורה כדי לא להיות מוקף בשלדים בחדר הקטן. אאולמש השתמש באחת מיכולות הכאוס שלו על מנת לפגוע בשלדים, אך פעולה זו הפעילה תופעה כאוטית לא צפוייה ואאולמש גילה לחדרתו שכל שערו נשר. הזקן היפה שלו, והגבות והריסים. אפילו שיער התחת שלו נשר והתחיל לעקצץ ולגרד לו במכנסיו!

השלדים פרצו מהחדר בעקבותיו של אאולמש. מתורק הפיל שוב אחד מהם ואוליבר חיסל שלד נוסף. השלד הצליח לפגוע באוליבר ולהסב לו נזק רציני. מיד לאחר מכן חיסלה החבורה את השלד האחרון. אוליבר התיישב על הריצפה ואמר שהוא לא מרגיש טוב. לאגתה ואאולמש ניסו לבדוק מה יש לא אבל העלו חרס בידיהם. בינתיים אאולמש ומתורק חיפשו בחדר עם השלדים ומצאו שק עם אבני חן ויהלומים. אאולמש התמוגג מנחת. הוא החליט שיהלומים חבריו הכי טובים של הברברי.

החבורה החליטה למשיך לדלת שאוליבר פתח. הם נכנסו לחדר ומעבר לפינה חיכה להם רפא עצבני, כנראה שהיה חסר סבלנות עקב הזמן שעבר מאז שאוליבר פתח את הדלת בפעם הראשונה ועד שהחבורה ממש הגיעה אליו. מתורק התחיל להרביץ לרפא בזמן שאאולמש היכה בו עם אלתו וחרבותיו. הרפא נעלם פתאום והופיע מול לגאתה. הוא פגע בה קשות (וגם התחשמל בזמן שפגע בה, עקב לחש ההגנה שלה) והיא בתגובה שלפה את חרבה והיכתה אותו ביתר שאת. הרפא, שספג פגיעות קודמות מהחבורה, נכנע למכתה האחרונה והתפוגג.

ההרפתקנים נשמו לרווחה ואאולמש ניסה לחפש בחדר אם יש דלתות סודיות. הוא לא מצא משהו מיוחד, אבל נראה היה לו שהוא לא חיפש בצורה טובה. אולי מתורק יוכל לחפש ביותר יסודיות, אם יחלים מהריקבון הלא נעים שהמומיה הסבה לו.

אוליבר התחיל לקדוח מחום והחבורה החליטה לצאת החוצה מהמבוך ולנוח בשאר היום על מנת שלגאתה תוכל ללמוד לחשים שיעזרו למתורק הנרקב ולאוליבר הקודח. אאולמש קיווה ששיערו יצמח מהר… בינתיים הוא פתח את הדלת השלישית בסקרנות ילדותית והציץ פנימה. הוא גילה מסדרון ארוך נוסף והחליט לדחות את הסיור פנימה.

החבורה התמקמה מחוץ למבוך ונחה. אאולמש, שהיה היחיד שהיה פצוע יחסית קל, החליט לעמוד על המשמר.

אוליבר ממש קדח מחום ואאולמש ניסה לתת לו יין. היין לא עזר לאוליבר להרגיש טוב יותר.

אאולמש לא חיבב את אוליבר, אבל היה ברור לו שאוליבר חולה באמת הפעם. גם מתורק קיבל איזה חולרה, אבל אאולמש קצת פחד לגעת בבשרו המרקיב של מתורק. מה גם שלגאתה הבטיחה שאם מתורק ישרוד את הלילה, היא תוכל לרפאו.

במשך הלילה אאלומש טיפל באוליבר ושם קומפרסים קרים על ראשו. כשמישהו משבט בית באזי נפל למשכב, חבריו לשבט זנחו יריבויות וטיפלו בו עד שהחלים. אאולמש החליט שלנהוג באוליבר כמו שנוהגים באח לשבט יעזור לו (לאאולמש) להנציח את השבט בליבו. מה גם שאאולמש נאלץ להודות (בליבו כמובן) שאוליבר יודע להלחם והוא חלק חשוב מהחבורה. לא התחשק לאאולמש לאבד עכשיו מישהו מהחבורה.

הלילה עבר בשקט יחסי (אאולמש התנדב לשמור רוב הלילה כדי שאוליבר ומתורק יוכלו לנוח כהלכה) ובבוקר לגאתה הצליחה ללמוד ולהטיל את הלחשים הנכונים שיעזרו למתורק ואוליבר.

כשהיה ברור שאוליבר מרגיש טוב יותר, אאולמש הציע לו יין פעם נוספת. הפעם יין עזר. אוליבר הודה לאאולמש.

גם מתורק הבריא מהריקבון הלא נעים ואפילו רוב שיערו של אאולמש צמח חזרה באופן מופלא. החבורה החליטה להמשיך מהיכן שעצרו.
 
אני אוהב את נקודת המבט של אאולמש :)
אני מבין שבהיתקלות הזו היו קרבות קשים יחסית? גם כי החבורה לא הייתה מאוד שמרנית.
בנוגע להתחזקות החבורה קצת קשה לי להבין מה הכוונה ל הרפתקאות לא מאוזנות. אם קל מדי, תבנה היתקלויות כאילו שהדמויות הן בדרגה גבוהה יותר.

אם כבר הבעיה היא לחשים שהיו נפוצים במהדורות קודמות שמאפשרים לעקוף מכשולים כמו שיגור.
 
החבורה חזקה אז כמנחה דאגתי להחתקלויות מאתגרות יותר. הטריק הוא להפגיש את החבורה עם מפלצות שיש להן יכולות כואבות ומעניינות. ולחבורה היה מזל שהקוביות ריחמו עליה אחרת הרפא היה מפיל חללים.
 
"אמא" של אוליבר כאן- כמה תוספות:
1. בקרב עם השלדים, מיד אחרי שאאולמש איבד את כל שערותיו, ברגע שאוליבר ראה זאת, הוא התחיל להתפקע מצחוק. דבר זה גרם לחוסר יתרון בהתקפה שלו.
2. לאחר שלאגת'ה ריפאה אותו ואת מת'ורק, אוליבר נתן חיבוק תודה כנה ואמיתי ללגאת'ה (ולא, הוא לא ניסה הפעם להתחיל איתה).
3. אוליבר הרגיש הכרת תודה לאאולמש, והחליט שאולי הוא לא כזה asshole ככלת הכל..

וחוצמזה, אאולמש לא באמת יודע מה המניעים של אוליבר לגבי לאגת'ה... הוא רק חושב שאוליבר רק רוצה להכנס לה לאיזור החלציים (ביטוי נוראי!).
 
חזרה
Top