• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

תגובות [תגובות] תור הזהב של מבוכים ודרקונים, עד לשקיעה של TSR

אוהבים מבוכים ודרקונים?
רוצים לשמוע על הרפתקאות מופלאות, כיצד נוצרו עולמות המערכה רומח הדרקון, ממלכות נשכחות ועוד? להבין את ההבדלים בין שלל הגרסאות של מבוכים ודרקונים ולהכיר את ההרפתקה הראשונה של אלפים אפלים נוצרו? לדעת האם זה נכון שמישהו התאבד בגלל מבוכים ודרקונים, ולהכיר את אופרת הסבון שנקראה TSR?
כל זאת ועוד, בכתבה השנייה בסדרה של ההיסטוריה של מבוכים ודרקונים - http://www.pundak.co.il/library/dnd/671-history-golden-years
 
הגרסא הרשמית לצינזור B6 "ארמון נסיכת הכסף" הייתה לכאורה התמונה הזו, של נסיכה קשורה באמצעות שיערה-שלה:

1_148298374.jpg


אבל התמונה האמיתית שבגללה צינזרו הייתה הקריקטורה הזו:

1_148298555.jpg
 
מירטוקן אמר/ה:
קנית אותי! זה נשמע מאוד מעניין, ואני אשתדל לפנות זמן לקרוא את זה, אבל...לא שמעתי על החלק הראשון...איפה אפשר למצוא אותו?
הכי למטה יש את "על הכותב". יש גם לינקים לכתבות קודמות, שאחת מהן היא החלק הראשון.
 
rui אמר/ה:
המאמר היה מצויין ומעניין מאוד. שמעתי הרבה על המהדורות הקודמות ועל כמה הן היו מסובכות, אבל לא תיארתי לעצמי שהוציאו כל כך הרבה עזרות למנחים ולשחקנים להשתלט על השיטה...

לא בדיוק.

במהדורה הראשונה של מוד"מ לא ממש היו ספרי הרחבה של חוקים, חוץ מה"אנארטד ארקאנה" הנוראית והמשלומפרת - הסידרה המצויירת "מבוכים ודרקונים" נועדה בין היתר לשווק כמה מהמקצועות שהיו שם - ברברי (לוחם גרוע עם הרבה נק"פ), אביר (קאוואליר - מבוסס על פלדין אבל עם מיליון בונוסים בנשק ולא מאוזן בשיט) ואקרובט (גנב שהחל מדרגה 6 מוותר על התקדמות בכשרונות הגניבה שלו ומקבל במקומם כשרונות אקרובטיקה די גרועים).

במוד"מ2, ספרי הרחבה היו די הרבה ובסגנון "המדריך השלם" המוכר ממהדורה 3. הם בעיקר הוסיפו חוקים לכל מיני שינויים למקצועות (שנקראו "קיטים" - למשל סמוראי וגלדיאטור היו קיטים ללוחם) וגם קצת חוקים כלליים - למשל חוקי מחקר לחשים מפורטים יותר (במדריך לקוסם), או חוקים שהרחיבו על לחימה בשני כלי נשק (המדריך ללוחם). היה גם את המדריך לפסיוניק שהוסיף מקצוע חדש לגמרי.
 
אני מה זה מצטערת על ההתקטננות ( כי זה הדבר הכי לא רלוונטי ולא קשור ) - אבל כשמדברים על פטירה מדברים על אדם, ויהודי, כך שהשימוש במונח הזה לציין את העובדה שTSR נבלעה ב wizards of the coast די צורם .

מבטיחה לקרוא בהמשך ולתת תגובה קצת יותר קשורה.
 
החלטנו לשמור את ההיסטוריה הישראלית לפרק בפני עצמו, זה מרגיש יותר נכון מאשר לערב את זה עם כל התהפוכות ואירועים שקרו בחו"ל.
הפרק הבא מכסה את התקופה מ- 97 עד לימינו. זה פחות נבירה במאמרים עתיקים, כי זו תקופה ש"עברנו" אותה, אבל עדיין יש הרבה מה לכתוב :)
 
קראתי פעם שטי אס אר התנהלה כל כך מגושם עד שלקח שבועות להביא מוצרים מהמחסן לחנות הדגל של החברה שהייתה לידו...

ולוריין ויליאמס די סלדה משחקני תפקידים, ואסרה על הצוות לשחק בזמן העבודה - משמע לא לעשות פלייטסטים.
 
המפקד האלמוני אמר/ה:
ולוריין ויליאמס די סלדה משחקני תפקידים, ואסרה על הצוות לשחק בזמן העבודה - משמע לא לעשות פלייטסטים.


מוקדש ליום האישה הבינלאומי - איסור על משחק בזמן העבודה הופך ל "אסור לנו לעשות פלייס טסטים" , אפשר לחשוב שאם תמצאו באג בהתקלות של החבורה עם הגובלינים זה לא יהפוך את המשחק למעניין יותר....
 
פלייסטסט זה די חשוב משחק שאמור להיות מורץ לחבורה שאתה לא מכיר - ככה אפשר לגלות אם ההיתקלויות סבירות, החידות הגיוניות ואם מה שנראה לך ממש מעניין שכתבת אותו גם עובר מסביב לשולחן כמו שצריך.
 
חזרה
Top