• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

"המחוננים" (סופר-גיבורים מודרני, חופשיטה) - עץ משחק

SabreRunner

פונדקאי ותיק
עולם "המחוננים" הוא עולם סופר גיבורים בסגנון מודרני הייפר-ריאליסטי.
העולם מכיל אנשים בעלי יכולות על-אנושיות אבל הם לא נפוצים. מכיוון שממשלות העולם יודעות שהם קיימים באמת כבר יותר ממאה אז רובו המוחלט של העולם לא. כל אדם כזה שידוע עליו מגויס לזרוע כלשהי של הממשלה, לרוב הצבא, או נשאר תחת ביקורת מתמדת. ואם הוא סוטה מדרך הישר, יש גם דרכים פחות נחמדות. אבל לא כל המחוננים יוצאים תחת השגחתן של מדינות "טובות".
ברוב המדינות יש כבר מנגנון מוסדר של טיפול במחוננים הכולל יחידת צבא או משטרה מסוימת ואוסף של מרכזי הכשרה למחוננים צעירים או פרועים מדי. למשל, בישראל יש את יחידת צמר"ת בצה"ל שנמצאת תחת פיקוד מודיעין שנמצאת בבסיס סודי במרכז הארץ ויש שלושה בתי ספר תחת השגחת היחידה להכשרה והתניית משמעת במחוננים צעירים.
הסיפור יתרחש על רקע צבאי (או, אם דמויות צעירות יותר, בסוג של פנימיה) ויהיה סגנון של מותחן ריגול/צבאי/פוליטי עם כוחות מיוחדים.
החוקים לגבי הכוחות המיוחדים הם "כל דבר שאינו קסם או ברמה של קסם". כל כוח על מגיע מתוך הדמות, מקבל את האנרגיה מהמערכות הפזיולוגיות של הגוף ונוצר על ידי מנגנונים, שגם אם מסתוריים עכשיו, עדיין ניתנים להסבר פיזי (מקובל על הדעת בז'אנר המדע-בדיוני). לכן, שימוש בכוח על מרוקן את המצברים הפיזיים, מעייף, גורם לרעב, ואם נעשה בו שימוש יתר גם גורם לעילפון או גרוע יותר. ובגלל שאותו כוח יושב על המערכת האנושית הרגילה, הוא מגיע עם חילוף חומרים מהיר (ריפוי מהיר אבל גם צריכת קלוריות גדולה יותר) וגורם להפרעות גופניות או מנטליות (חולשות ברות ניצול ו-character hooks).

הרעיון הבסיסי מסתובב סביב היחידה הישראלית והבעיות הישראליות אבל דמויות מכל העולם הן אפשריות. מה שאני רוצה לדעת על כל דמות הוא שם מלא, תיאור חיצוני בסיסי, היחידה אליה היא משויכת (או שהיא סוכנת פרטית. אם כן, כדאי שתהיה לכם סיבה טובה למה לא גייסו אותה). אה כן, כמובן, כוח העל שלה (אל תגזימו, רק דברים שדרישות האנרגיה שלהם יכולות להיות מסופקות בצורה כלשהי על ידי הגוף האנושי) ולפחות חולשה אחת הנובעת ממנו, מהתהליכים שמתניעים את הכוח שלה. אני מעדיף לא לדעת הרבה על הדמויות מראש כי זה חלק מהכיף. בהנחה ומדובר בקהילת הביון והמודיעין, מה שצריך לכתוב הוא מה שלסוכנות ביון חיצונית תהיה גישה אליו. חוץ מזה, לנסח את זה כמו מסמך מודיעין זה מגניב ומתאים לאווירה.

לדוגמה...
נתנאל אור-שחר
ידוע גם בתור: "מלאך שומר"
תמונה: "מעודכנת ל-15/12/1993. גבר גבוה, צעיר וחסון, מתאים מאוד להגדרה של 'צבר'. לובש מכנסי דגמ"ח כהים, חולצה לבנה ומעיל קל בצבע בז'. שיער חום קצר. עיניים חומות."
סיווג: מתמיר אנרגיה, מפגין. בהינתן גישה לחומר אי-אורגני לא קשיח, מסוגל לגלח ממנו חלקיקים ולבנות מהם כל דבר העולה על רוחו.
דירוג: בטא.
חולשות ידועות: רגישות לחשמל ומגנטיות, חילוף חומרים מוגבר.
שיוך: יחידת צמר"ת, חיל מודיעין, צה"ל.

לידיעתכם
הדירוגים: דלתא - קצה היכולת האנושית או מעט מעבר (דוגמה מוכרת: האלמנה השחורה, Hawkeye). גאמה - מאפיין חלש שאינו קיים בטבעיות בבני אדם (Daredevil, Shadowcat). בטא - מאפיין משמעותי שאינו קיים בבני אדם (Colosus, Spiderman). אלפא - פוטנציאל תסביך-אלוהות (מגנטו, פניקס).

כמו כן, אני מניח שכל מי שמציג פה דמות הוא רציני, המשחק הזה מענין אותו, יש לו את הזמן להשתתף והוא גם קרא ומכיר את כל החוקים שכתובים בהודעה שבראש הפורום. אני מצפה לתגובה כל יומיים שלושה. אני לא לחוץ אבל רוצה לשמור על קצב מסוים. אם אתם לא מסוגלים לעמוד בזה, תנסו להודיע כמה שיותר מראש ולשים את הדמות שלכם כמה שיותר בצד לפני.

אני מאוד מקווה לראות דברים מעניינים. :)
 
רק אציין, אם אתם רוצים לכתוב דף דמות נרחב, קודוס. אבל פה אני רוצה לראות תיאור כללי יותר. מבחינתי, להכיר את הדמויות לעומק, גם בתור מנחה, זה חלק מהכיף שבמשחק.
 
שם מלא: רובי רוז (Ruby Rose)
גיל: 17, לקראת 18.
מראה עדכני: נראית כבת 14, נמוכה (1.57 מטר), רזה, עיניים כחולות, שיער שחור בעל קצוות אדומים. אינה נראית ללא הגלימה שלה, אדומה עם ברדס. לובשת לרוב חולצה, חצאית ומגפיים, כולם שחורים עם קישוטים אדומים.
קורות חיים: נולדה על האי פאטץ' (Patch Island), אי קטן באמריקה. אמא שלה מתה כשרובי הייתה בגיל צעיר, ואין מידע כלל על אביה. נשלחה לדודה בישראל, בעל תפקיד גבוה בסוכנויות מקומיות ובעל קשרים בסוכנויות בחו"ל. עד גיל 14 למדה מדודה. לפני שנה נשלחה לאקדמיית ביקן (Beacon Academy), פנימייה תחת השגחתה של יחידת צמר"ת.
סיווג: Blinker. לרובי יש את היכולת לנוע במהירות גבוהה ממהירות הקול, אך לא לזמן רב. היא מסוגלת לבצע "פרצי מהירות" על מנת לנוע מרחק קצר מבלי שיראו אותה נעה.
יכולות נוספות: למרות העובדה שרובי צעירה, רזה ובעל גוף לא אתלטי במיוחד יש לה סיבולת גבוהה יותר מאדם ממוצע שמתאמן בקביעות. היא מסוגלת לרוץ מרחק ארוך מבלי להתחיל להתעייף, לסבול תנאי מזג-אוויר לא צפויים וכו'. רובי יכולה להשתמש במשקלה הקטן וגובהה הנמוך לטובתה נגד אנשים גדולים וחזקים ממנה.
חולשות ידועות: צריכת קלוריות עצומה. כוחה של רובי שורף אנרגיה כמו כבשן, והיא צריכה למלא את המצברים לעיתים קרובות מאוד. רובי צעירה ואינה מיומנת בכוחה, ואינה יכולה להשתמש במלוא הפוטנציאל שלו. ידוע ששימוש לא זהיר ולא מפוקח לאורך זמן גורם לעייפות, חוסר ריכוז וערנות והתעלפויות. מההיסטוריה הרפואית שלה ידוע כי חוותה פעמיים דום-לב משימוש מופרז בכוחה, והיא קיבלה המלצה לקחת עימה מזרק אדרנלין. אינה מיומנת בשימוש בנשק.
שיוך: אקדמיית ביקן (Beacon Academy), פנימייה בניהולה של יחידת צמר"ת.
 
איתן כץ
ידוע גם בתור: "עוקץ" (Sting)
תיאור: גבר צעיר ושזוף בעל שיער חום בלוריטי, מבנה גוף אתלטי. בזמנו הפנוי מסתובב בסנדלי שורש ובגדים קצרים.
רקע מוכר: נולד ביוני 1986 בקיבוץ "נווה כלניות" ברמת הגולן, סיים את לימודי התיכון בהצטיינות יתרה וגויס באוגוסט 2004 לצה"ל ושובץ ביחידה 107 (לפרטים עיין בתיק 'פרויקט 107', סיווג סודי ביותר א'). לאחר שהיחידה נסגרה בפברואר 2009 (לפרטים ראה פרשיית 'שלהבת בארזים', סיווג סודי ביותר א') גויס למוסד שם ביצע משימות רבות בעולם, בעיקר באירופה.
כישורים: לאיתן כישרון יוצא דופן למשחק (Acting) ולשפות. הוא דובר באופן שוטף עברית, ערבית, אנגלית, רוסית, גרמנית, אוקראינית, סינית, פרסית וצרפתית, ומכיר באופן בסיסי מגוון שפות נוספות (בעיקר שפות אירופיות, נוסף על קוריאנית והודית). הוא מיומן בהתחפשות ומעקב, ויכולתו המיוחדת (ראה בהמשך הדו"ח) הופכת אותו לסוכן ביון מהמדרגה הראשונה.
בנוסף כחלק מאימוניו ביחידה 107 איתן מיומן בשימוש בנשקי סער, אקדחים וקרב מגע. במוסד למד כישורי פריצה, ומעט חבלה.
סיווג: מעצים, טבעי. המערכת העצבית של איתן מפותחת משמעותית משל בן אדם ממוצע, והוא מסוגל להגביר את הפעילות העצבית בגופו. הדבר מאפשר לו לפרץ של תגובה מהירה וחשיבה מהירה. יכולת זו דורשת מאיתן לשמור על תזונה עתירת אשלגן.
כמו כן, מאז התגייס ליחידה 107 מסתובב איתן באופן קבוע עם גלולות אשלגן המאפשרות לו להעצים את מערכת העצבים שלו לאורך זמן ובצורה דרסטית (כך הצליח בעבר לצאת חי מכמה קרבות יריות).
כמו כן, בניתוח מתקדם הוכנסו בלוטת אנדרנלין לגופו של איתן, המאפשרות לו להיכנס לפרץ אנדרנלין שמעצים את היכולות הפיסיות שלו - אך גם מרוקנות אותו מאנרגיה.
דירוג: דלתא.
חולשות ידועות: נדרש לגלולות אשלגן על מנת להפיק את המירב ממערכת העצבים שלו, השימוש בבלוטות האנדרנלין מרוקן אותו מאנרגיה.
הערה: העצמת מערכת העצבים לא מעצימה את מהירות ועוצמת השרירים, רק את מהירות התפיסה והחשיבה.
שיוך: מוסד.
 
יאללה, גם לי בא.

מיכאל לוי.
ידוע גם בתור: "פרוטקטור 4"
תמונה: המידע המשוחרר בתמונה שלו מסגיר אותו כאדם בשנות השלושים המוקדמות לחייו, בעל זקן ומראה מזרח-תיכוני ממוצע, מה שעלול להעלות חשד שהוא מסתערב. תמונות אחרות מציבות למיכאל פרוטוקול שונה בתור "מיכאלה" שהיא הגרסה הנשית של התמונה של מיכאל ובעלת מספר שורות "היסטוריה" בכדי שפורצים פוטנציאלים יניחו שהם מצאו אמת כלשהי. שתי הגרסאות נכונות באותה מידה.
ובמציאות: הוא בקושי בן 20, בעל שיער ג'ינג'י ועיניים ירוקות (הכינוי הלא רשמי שלו הוא "מיץ גזר", אך אוי למי שיעז להגיד את הכיוני הזה). הידיים שלו גדולות מהממוצע תודות לגנטיקה (כאילו שלהיות ג'ינג'י לא מספיק. תודה אבא) והליכתו נראית גמלונית מעט. הוא לא נראה כמו איום.
כישורים: הוא מומחה בהסוואה מתחת לאף של אנשים- אתה מצפה מפרוטקטור ארבע הידוע לשמצה להיות הר-אדם במשקל 100 קילו, שיאכל תריסר לא מבושלות ביצים ביום ויצעק עליך. האמת היא שהוא צמחוני חביב בגובה מטר שישים ושלוש ובמשקל 57 ק"ג. כל זמן שאתה לא נמצא נגדו הוא יכול להיות החבר הכי טוב שלך. הוא גם מסוגל להסוות את עצמו בתור אדם ממוצע אחר ביכולת מרשימה- הוא פעם מכר נקניקיות ברחוב יום שלם כשהוא נראה כמו ילד בן 15 והוא עצר את חבורת המחבלים שבדיוק עצרה לאכול משהו (וכן, אלו היו נקניקיות תירס. מיכאל לא אוהב לגעת בכלל בבשר. הוא עדיין לובש פריטי עור ואוכל גומי מג'לטין חי, אבל הוא מעדיף אחרת). בנוסף, הוא יודע לתפעל רובי סער ורכבים צבאיים- כולל טנקים.
סיווג: אבל כשאתה מעצבן את הבחור... פרוטקטור היה שם קוד לרכב צבאי תיאורטי שאמור להיות קשוח כמו טנק, מהיר כמו ג'יפ וצורך דלק כמו מכונית היברידית. זה די הקטע של מיכאל- הוא קשוח, חזק, מהיר, ערמומי והעובדה שהוא נראה כמו חננה רק מוסיפה לבושה של הבחור.
דירוג: דלתא
חולשות ידועות: במקור זה היה זהב ופלטינה, אבל בהתחשב בעובדה שהוא לא באמת בעל כוחות-על, חולשות לא נראות כל כך הגיוניות (מישהו יודע אם יש חומר שמוציא לhawkeye או לblack widow את הכוחות?). אני אשמח אם יתקנו אותי או יגידו לי שאני צודק.
שיוך: מוסד.
 
שם מלא: שאול וולפסון
ידוע גם בתור: "אורקל"
תיאור חיצוני: בן 16. שיער שחור קצר, עיניים כחולות, לובש מכנסיים שחורות ארוכות ובד"כ מוכתמות וחולצה קצרה.
סיווג: החוקרים לא הצליחו לסווג את זה אלא כ"ממש, ממש, ממש חכם". לשאול יש סופר חוכמה. הוא ברגעים אלו לומד בא"נ תל אביב לתארים במדעי המחשב, פסיכולוגיה וכימיה, ועומד לציין את כולם בהצטיינות. הוא די ידידותי, אבל הדבר שהוא הכי שונא, זה להסביר לאחרים את הסיבות למה שהוא אמר לפני רגע.
דירוג: דלתא. יש כאלו שמדרגים אותו כגמא, כי לפעמים נראה שהוא יודע מה אתה הולך להגיד לפני שאתה אומר אותו.
חולשות ידועות: הוא שונא, אבל פשוט שונא, לקבל הוראות מאחרים. משהו פשוט וקטן אולי אפשרי, אבל ברגע שזה מצריך קצת פעילות שפחות מעניינת אותו, או שפשוט לא מתחשק לו, לא תצליחו להזיז אותו. מצטערים שזרקנו אותו אצלכם, פשוט לא הצלחנו להתמודד איתו.
חולשות לא ידועות: לא ידוע.
שיוך: מודיעין, יחידה 8200.
 
שם: מארק סמית'
ידוע גם בתור: "המוח"
תיאור חיצוני: בן 18, שיער בלונדיני ועיניים כחולות, גבוה מאוד, לרוב לובש חולצת כדורסל של הלייקרס
רקע: ילד אמריקאי שנודע ככדורסלן מצטיין וגאון במשחקי אסטרטגיה, בשלב מסוים זיהו שהוא מצטיין כל כך כי הוא מבין בדיוק מה עובר במוח היריב ומכיוון שהוא יהודי, כשהוא הלך לצבא בישראל גייסו אותו 8200 מיידית.
יכולת: קריאת מחשבות, במידה קטנה יותר גם שינוי מחשבות או גרימת שינויים במוח (לפקוד ללכת לכיוון כלשהו, לגרום להלם)
דירוג: בטא, היכולת חזקה ביותר ועוד לא הגיעה לשיאה (בגלל הגיל והעובדה שהוא התחיל להשתמש בה במודע בגיל 16)
חולשה: המוח המושפע גם משפיע עליו (דעות, מחשבות, רגשות...) והוא מתחיל לקבל מאפיינים שלו. ההשפעה מתחזקת ככל שהמגע נוצר יותר זמן
שיוך: 8200
 
תמונות של דף הדמות בספוילר בגלל המקום, אני מקווה שתהנו
ShdRiIp.png

HrFJD5J.png

ווו, עד שסוף סוף היה לי זמן, ניצלתי אותו עד תום :D מקווה שאצטרף :D
 
אז, בהנחה ואף אחד לא יפרוש, כבר יש שישה שחקנים. זה נראה לי די והותר בשביל להתחיל. ראו את חלק איסוף הדמויות כסגור עד להודעה חדשה.

ולמרות שאני מעדיף להריץ את המשחק הזה בתחילת שנות התשעים (תקופה יותר מעניינת מהבחינה הזאת, לדעתי) נראה שלפי הרכב הדמויות, אנחנו הולכים יותר לכיוון של 'הרפתקה/תעלומה בבית הספר למחוננים'. אם אני טועה, אם יש לכם העדפה אחרת, זה הזמן להביע אותה.
 
אני עם ירין. מה שכן, אני חושב שהדמויות שלנו בהחלט מספיק מבוגרות (כולנו חוץ מהדמות של סרדומין בני 18+) ואפשר למצוא דרך לשלב את הדמות של סרדומין, אז אני לא חושב שצריך משהו בסגנון "בית ספר למחוננים (ע"ש צ'רלס אקסבייר)"
 
אז מה דעתכם לשכתב את הדמויות שלכם שלא יהיו בבית הספר, אולי טירונים צעירים ואז נשתמש בדמויות המבוגרות יותר בתור המדריכים או אנשי קשר?
 
ולספירתי הנוכחית יש לנו Blinker, Time Dilater, Disguise Artist, Super-Genius, Pusher, Coiler. אכן חבורה מעניינת. :)
אני אתן את סוף השבוע להשגות נוספות ואנסח משהו ליום ראשון.
שימו לב, אני מצפה מאלו שמשחקים דמויות יותר מנטליות להרבה יצירתיות. אם אתה משחק גאון על, אני רוצה לראות את זה. (;
 
SabreRunner אמר/ה:
אז מה דעתכם לשכתב את הדמויות שלכם שלא יהיו בבית הספר, אולי טירונים צעירים ואז נשתמש בדמויות המבוגרות יותר בתור המדריכים או אנשי קשר?
סורי, לא הצלחתי להבין. אבל אני עדיין לא מבין איך 18+ זה בית ספר...
 
חזרה
Top