• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

גלקסית אנדרומדה- עץ משחק

פלדריק
הואינים נראים מסופקים מאד מכך שהשאריס אוהבים את יצירות האומנות שלהם, ומוכנים להתחיל לסחור בהם מיד עבור מתכות.
כיוון שלמיטב ידיעתם השאריס לא יודעים מה המיקום של הואינים בגלקסיה, מגיעות ספינות ואיניות מלאות בסחורה אל השאריס, מתמלאות במתכות ואז עוזבות בלי להסגיר את המיקום אליו הן נוסעות.
הואינים גם מסכימים שמספר שאריסים יגיעו איתם בשביל לבדוק אילו מאלפי זני הגידולים שלהם ערב לחייך השאריסי בשביל לספק גם אותו עבור מתכות.

הואיני מודה בהתרגשות לש'יראן על המתנה, ומוסר שהוא מצפה בכיליון עיינים להצלחה מסחרית בין שני העמים.

גאלאן
בהנחה שכבר נגמרה הבניה של המושבה התת קרקעית בשני העולמות שלך, נוחתים שם רובוטים שמעבירים ציוד ועם ארונות זכוכית משורינות עם מה שנראה כמו... מוח גדול?
ברגע שהבניה מוכנה יש שם ואינים. אני מעמיד אותם לשירותך. תודיע בהודעה משותפת לי ולשה"ם מה אתה רוצה שהם יחקרו מבחינת פיתוח צבאית והם יעשו את זה, כמו שסוכם בהסכם שיתוף הפעולה הצבאי שלנו.

איך מתקדם ישוב העולם שנתתי לך? ברגע שהוא יגמר גם הואינים עליו יעמדו לשירותך.
האם אתה מעוניין בעולם נוסף?
 
פלדריק
"מדובר במוצבים ישנים, זמן רב לפני המלחמה. לבקשתכם, ניתן את הפקודה לנטוש את וינלנד על כל שטחה"

טומאץ'
החיילים אכן מקבלים פקודה לנטוש את וינלנד, אבל לא בדחיפות כל כך גדולה. הם יעשו את זה בצורה הדרגתית, מהירה מספיק בשביל לא להכעיס מידי את הש'אריס אבל חלקם ממשיכים כרגיל למשך מעט זמן לפני שהם מתחילים להתפנות.

זמן קצר לאחר ההתישבות מגיעות חלליות זרות. הן נראות כמו סוחרות, ותוכלו להשמיד אותן בקלות אם ירצו. הם מבקשים להפגש עם המנהיג שלכם בשטח ניטרלי ולראות האם יש לכם סחורות שהם מעוניינים בהן. אתם מסוגלים להבין את דיבורם בגלל דמיון מסויים בשפה. זה קשה, אך אתם נעזרים בתנועות ידיים.
נשלח שגריר הלוני (ממוגן על ידי קבוצת שומרי ראש) בשם קיידאק נארוד להפגש איתם במקום נייטרלי

אסיד
"העולמות ואינסטאט ועין השלווה יושבו בהצלחה. שלחנו לכם את הקאורדינטות של המערכות שבהן העולמות נמצאים, התחדשות ונקם. אנחנו רוצים לחזק את שליטתנו בעולמות שיושבו לאחרונה לפני שניישב אחד חדש"

הפיתוח הצבאי הוא ספציפית כוח אש גדול יותר לספינות. חמקנות ומהירות לא מספיקות כאשר לצד השני פשוט לא נפגע ממך.. נשק מהימן וחזק יותר שיפצח את השריון של האויב יפתור את הבעיה.
 
התחלתי לכתוב תגובה לפני שבוע בערך, אבל היא נמחקה ושכחתי לסיים אותה. סליחה :oops:
טומאץ'-
אני ואסיד עכשיו כותבים בפרטי, נעתיק לעץ את כל השרשור בקרוב.
IN
הערה : כל ... אומר רעש סטטי
"מסר דחוף לגונדולין... טונלאר נופלת... שאריס'... הלונים... הימלטו לאן שהוא... הצילו כמה שיותר... בשם המדע... בשם השלמות...
..............................................................................................................................................."
נאיל בעט במכשיר הקשר המסורבל בתסכול ובזעם. שום ערוץ הולו רשמי לא עבד, והוא נשאר עם המשדר הישן הסודי הזה. עכשיו נראה שגם הערוץ הזה חסר ערך.
מנורס הטיפש. הוא היה צריך להקשיב לו! הוא אמר לו שצריך להתמקד על חייל העל מההתחלה ולהכין צבא, שכן ידוע שקבוצות מתיישבים רבות יוצאות אל אנדרומדה, כשבשביל החלב המקומות שניתן להתיישב בהם מתמעטים וטכנולוגיית הזינוק התפתחה משמעותית. עכשיו הוא מתכנס עם השורדים בעיר הבירה של גונדולין, נואש לחלוטין, מחכה שהשאריס יבואו וישמידו אותם. או יקחו אותם לעבדים. או מי יודע מה השרצים האלו רוצים. הוא נשבע לקחת עימו לקבר כמה שיותר. הוא הפך כל חבר אוכלוסייה נותר לחייל, וכל מפעל למפעל נשק. הם יחזיקו כמה שרק אפשר.
בינתיים, כל שאר חברי ממשלת גונדולין התפטרו או התאבדו, או שנייהם. למרבה המזל, שהעובדה שיש רק ערוץ תקשורת אחד שהוא פנים כוכבי בלבד עוזרת להרגיע את התושבים. כך הוא גם יכול לודא ששלטונו לא יופרע. הדבר האחרון שהוא צריך זה כמה מציקנים שרוצים לנסות להיגיע להסכם עם השאריס'. כאילו שיש לפנאטיים האלה רחמים או אוזן קשבת להסכמים! אחרי מה שהם עשו לנו, לעולם לא נסלח להם!!!
ואז הגיע השדר מהואינים...
המחשבות האלו חלפו בראשו של פארון נאיל כשפיקד על העברת האזרחים למערכות החדשות. ניתנה להם תקווה, ניתנה להם הזדמנות- והם ינצלו אותה. הם יחברו לעוד אומה שלא אוהבת את השאריס', ויחד יפילו אותה. יש להם חוב שלא יוכלו לשלם לעולם לואינים, אך הם נחושים בדעתם לנסות. הוא גורם לזה להיראות כמו מנוסה מפאניקה וחסרת כל סדר- פשוט נטישה. זה הגיוני, לאור העובדה שהם ספגו מתקפת שאריס'. מי יודע עוד כמה יבואו בעקבותייהם. הוא יחזיק את הכוח הצבאי בגונדולין כמה זמן שרק אפשר, יחד עם חקלאים ופועלים, עד שיראו כוח שאריס' שברור שאי אפשר לנצח. הם ינסו לשקם את גונדולין ותוך כדי להטעות את השאריס'. הואינים סייעו לו בגיבוש טקטיקה, תוך תקשורת שדרים סודיים.
בינתיים, ספינה בודדת יוצאת לבזוז את תחנת החלל פיתון. הם יברחו אם יראו אויב, אבל ינסו להשיג כמה שאפשר ממנה (salvage).
בינתיים, נאיל יוצא לפגוש את ראש הסוחרים. הוא חשדן מאוד, חושב שאילו מרגלים, אך מסחר יוכל לעזור לוינלנד כעת. הוא יקבל את הסוחרים, אך יבחן אותם בקפדנות רבה ויוודא שהם לא מרגלים, ולא יעביר להם שום מידע.
"שלום לך, אדון מכובד. מאיפה באת ומה מביאך לכוכבנו המנותץ?"
צמד הכוכבים החדשים נקראים וילאר וטואין. אפשר קצת יותר מידע עלייהם (תוואי שטח, מזג אוויר, וכו')?
ההתיישבות נמשכת, ולאחר החוות מתחילים להיבנות הבתים. הבנאים מתמקדים בלבנות יחד עם הטבע, ופחות להרוס אותו- ולבנות אותם מראש בכוונות של הסתרה והגנה. בו זמנית, המתיישבים מגונדולין מתחילים לחקור את פני השטח של הכוכבים. האם יש בהם חיים?
 
שה"ם
אני בהחלט מעדכן אבל לא מן הנמנע שיהיו לי טעיות. אם אתה מוצא כאלו תגיד. תרגיש חופשי לערוך ולהוסיף או לשנות דברים שנראה לך שפיספסתי, רק תעשה אותם בצבע שונה בשביל שאני אדע להבדיל וכשאני אראה אני אתקן.
עד עכשיו עשיתי את זה די בחפיף כי זה היה לשימוש עצמי בלבד, אבל אני מבין שזה עוזר לך אז אני אשתדל להקפיד על זה יותר.

IN
מיסטיק
ממשיכים לפתח את הנושא, בשביל ליצור שינויים יותר ויותר משמעותיים. עכשיו עוברים לשינוי גדול יותר של מבנה החומר: לגרום למרקם החיצוני להיות דק יותר ולנצל את המשאבים שהתפנו בשביל לשנות את ההיקיפים של האיברים והאורך שלהם, וכן הפוך, לגרום למירקם החיצוני להיות עבה יותר וכך לצמצם את המידות של מיסטיק. כמובן שעושים זאת כך שהמירקם ישאר אמין.

נאנו מתקנים
מצוין. משפרים את המהירות בה התהליך נעשה בשביל שיוכל להעשות במהירות שיא, בנוסף מפתחים את זה כך שיוכלו לתקן גם טכנולוגיות מתקדמות יותר כמו חלליות.

בני הפדרציה
אני אוסיף כאן למען הסדר הטוב:
2MUCH אמר/ה:
חוץ מזה, הואיני יכול לגשת למידע של המוח של בן הפדרציה.
העם הואיני כולו מתאבל על הויאיני שנפגע, והוא יזכר כאחד מהואינים החשובים בהיסטוריה שהיה הראשון להקריב את חייו למען המדע. המועצה מתכנסת בשביל לדון בהשלכות של התופעה, ומחליטה פה אחד יחד עם אלפא 8 על דרכי הפעולה: הואיני הפגוע מנותק מהמערכת הראשית בשביל שהנזק לא יעבור הלאה. במקום הוא מתחבר למערכת מיוחדת עבורו שנועדה לדמות את המערכת הקודמת. החל מהיום כל פעם שאני מחבר ואינים יחד עם בני העמים האחרים עושה זאת ואיני שתוכלת חייו עומדת להגמר, ולאחר מכן הוא מחובר למערכת המישנית הזאת.

לאחר שהתגלתה ההצלחה לחבר את מוחם של בני הפדרציה למערכת הואינית מתחילה ההתחייבות של הואינים לבני הפדרציה:
הם יוצרים מערכת מיוחדת שמבוססת על אותו רעיון של תיקשור עם המוח, אבל במקום לחבר מוחות כך שיעבדו יחד, היא מאפשרת לבן הפדרציה המחובר לעבור חוויה של מציאות מדומה: (זה אמור להיות משחק ילדים ביחס למערכת שמחברת מוחות). כל המוחות המחוברים יהיו יחד במעין "עולם דיגיטלי" שהמערכת מקרינה למוחות שלהם. העולם הדיגיטלי הזה בעצם משמש כסימולטור האימונים הטוב ביותר שידעה האנושות: הוא מאפשר למי שמחובר להלחם אחד בשני בקרבות חלל ולדמות בצורה מושלמת את התוצאות של הפעולות אותם הוא מבצע וכך לרכוש ניסיון שמדמה לחימה אמיתית הרבה יותר מכל אימון קיים, וכל זה ללא סיכון לאף משתתף.
אבל זה לא הכל: המוח מחשבן הרבה דברים הרבה יותר ממהר מאיך שהוא מעביר לנו את המידע, התרגום של המחשבות שלנו למילים ולמעשים זה הצוואר בקבוק של המוח. למשל כשאנחנו חושבים על פיתרון לבעיה מורכבת, אנחנו לא באמת מודעים לכל התהליך המחשבתי שהמוח עובר, אלא מקבלים את התוצאה כשהתהליך נגמר, אבל בעצם המוח שלנו חשב על עשרות אפשריות וכיוון שונים לפיתרון עד שמצאנו את הפיתרון האמיתי.
הדבר החשוב ביותר במערכת הזאת היא שכיוון שהיא מתחברת באופן ישיר לפעילות המוחית של חבר הפדרציה, היא עוקפת את צוואר הבקבוק הזה וככה מאפשרת לו לחוות את התהליך באופן הרבה יותר מהיר. כתוצאה ישירה מכך, על כל שעה שבן הפדרציה מבלה באימונים בסימולציה, יעברו מספר דקות בודדות בעולם האמיתי.

הבינה המלאכותית שמנהלת את כל הסימולטור הזה מחוברת דרך פרוקסי למערכת העל, כך שכל מעבר בין המידע שהמערכת לבין מערכת העל עובר דרך מערכת אחרת, שם המידע נבדק שאין סכנה מכל סוג שהוא. בין אם זה פגיעה במוח הואיני, ניסיון גישה תוקפנית למערכת ע"י מבני הפדרציה המחוברים או כל דבר אחר.
בנוסף המערכת אוספת את המידע על ההחלטות והביצועים של בני הפדרציה המחוברים, והנתונים נשמרים במערכת העל של הואינים. מחשבי העל והמוחות הואינים מנתחים אותם, מצליבים אותם, ומדמים מספר השלכות אחרות לכל פעולה בעזרת כוח העיבוד האדיר שברשותם. כל זה מפותח במיוחד בשביל ליצור בסופו של דבר AI שידע להלחם בקרבות חלל הרבה יותר טוב ממה שכל יצור אנושי יכול לחלום עליו, שרק משתפר מיום ליום, ככל שיותר ויותר מידע נאסף מהסימולציה. (שים לב, אל תעדכן את גאלאן בזה שאני יוצר את הAI הזה.)

כוכב המוות
מעולה. איך זה מתקדם?
לגבי הרזבות של המתכת: שים לב שיש לי 6 עולמות לקחת מהם משאבים+10 אחוז מהעולם שנתתי לגאלאן+10 אחוז מתפוקת המשאבים שלו עד שהתשלום על העולם יגמר+אני מתחיל לסחור עם פלדריק במתכות תמורת יצירות אומנות ומזון+ברגע שהעולמות של דרגונס מיושבים סיכמתי איתו בה"פים שאני אקבל 10 אחוז מהמשאבים של 2 העולמות שנתתי לו. (אנחנו מדברים בה"פים כרגע מחשש שפלדריק יקשר ביננו. לא אמרנו בנתיים שוב דבר משמעותי חוץ מה10 אחוז האלו).
הרזרבות עדיין נפגעות?

עולמות
ממשיכים בישוב המערכות, המערכת הבאה והשביעית שלי תיקרא פריים בטא, כרגיל אני מתחיל מהקמת מרכזי כריה ומשתמש במשאבים שאני כורה בשביל לבנות את העולם פריים בטא שמכיל חקלאות ומגורים תת קרקעיים, ומוסיף לו מושבה חקלאית אחת.

אקסו ביולוגיה
כן אני מבין מה התרגום, מה זה נותן לי תאכלס? איזה חייזרים הוא חקר?

הש'אריס
אני רוצה להמשיך לקבל דיווחים על פלדריק: מה הוא עושה כרגע? מה הוא חוקר\מתכנן?
מה הם דרכי הפעולה שלו כנגד הוינלנדים החופשיים בגונדולין?
האם יש לו תוכניות זדוניות במתכות שהוא מעביר לי או שהכל תקין? באנשים שהוא שולח לבדוק את הטעמים?
אם יקרה והוא יחשוד שיש לדרגונס עוד עולמות או יתחיל לחפש אחר כאלו, אני רוצה לקבל דיווח מידי בבקשה.

המסחר עם השאריס
כמו שסוכם עם פלדריק אני מתחיל לסחור איתו באומנות תמורת משאבים והוא שולח אנשים לבדוק את הטעם של השמרים שלי בשביל לדעת מה מתאים ליצוא עבורו. (אין צורך לחכות לאישור שלו, שאלתי אותו והוא ענה לי שהעובדה שהוא לא ענה לי זה כי הוא מסכים למה שאמרתי ואפשר להוציא את זה לפועל)
אמצעי הבטיחות וה"מזימות" שאני נוקט בהם (מלבד העובדה שאני מנצל את המרגלים לדעת אם יש לו תוכנית זדונית כאן):
כל ספינה שמגיע אליו או חוזרת ממנו עושה את זה דרך 2 קפיצות, אחת למקום אקראי בחלל ואחת למערכת שלו\שלי. בשלב הביניים נעשות בדיקות אם יש טכנולוגיה זדונית ומופעל גל של הנאנו רובוטים שמדמים את פעולת הנגיף בכל הספינה בשביל להוציא מפעולה כל טכנולוגיה שלא מצאתי.
בנוסף הרקורד של הקורדינטות שאליהם\מהם טסתי בעבר משתנה לחורים שחורים בחלל הרחוק למיקרה שגם אם החללית תיפול לידהם של השאריסים הם יגלו מידע שיקרי לגבי המיקום של המערכות שלי וכל ניסיון לקפוץ לשם יגמר במוות עגום ומידי בתוך חור שחור.
עכשיו לחלק הטוב באמת: כמו שאמרתי לפלדריק כיוון שהוא לא יודע את המיקום שלי ואני לא מתכוון לחשוף לו אותו המסחר מתנהל בעזרת חלליות שלי שמגיעות, פורקות סחורה, מעמיסות סחורה וחוזרות. חוץ מסחורה, אני ממלא את החלליות בנאנו רובוטים, גם בגירסה של הנאנו חייזרים וגם בגירסה של הנאנו נגיף שלהם. הם יתפזרו במערכות של פלדריק ויהיו רדומים כך שלא יורגשו כלל, אבל כשיגיע הזמן אני אפעיל את כולם בשביל לשבש לו לחלוטין את השליטה בקרח. הנגיפים הרובוטיים יצתרפו לנגיפים הרגילים בשביל להקשות על ההפעלה של הנאנו חייזרים, והנאנו רובוטים במקומות אחרים יפעלו בשביל להוסיף השפעות אקראיות ולא מתוכננות (ורצוי מזיקות) לניסיונות לעשות דברים בעזרת הסימבוזיה.
ועכשיו שגמרנו עם הפאראנויות לעסקים עצמם:
האנשים שנשלחו בשביל לעבור את הטעימות עוברים את הבדיקות הנ"ל וכמו כן נאנו רובוטים מנטרלים את טכנולוגיה מבוססת קרח שיש עליהם. אני לא משאיר עליהם שרידים של הנאנו רובוטים כשאני מחזיר אותם כך שלא משנה כמה הוא יבדוק אותם הוא לא יבין למה זה קרה.
מסבירים להם בנימוס שיהיה הרבה יותר מהיר לבדוק אותם פיזית מאשר לבזבז זמן בטעימות:
אני מחבר אותם למכשירים שקוראים את התגובה של המוח, מוציא להם את הלשון, ומתחיל לגרות את בלוטות הטעם שלהם וכל פעם בודק מתי המוח משדר שטעים לו ומתי משדר שלא טעים לו. כל פעם אני משכלל את התוצאות בשביל שהבדיקות יהיו יעילות יותר, עד שבסוף מחשב העל מרכיב את הנוסחה של שמרים שיהיו הכי טעימים שאפשר לשאריסים. אני אומר להם שבקרוב הם יתחילו לקבל משלוחים של המוצר ואני מתחיל לפתח את זה על אחת מהמושבות החקלאיות שלי. כמובן שדואגים שלא יהיה שום רכיב מועיל שיגרום לשאריסים להיות חכמים או חזקים יותר, אבל כן מנסים לגרום לזה להיות מזין.
לאחר שהאנשים מסתלקים אוספים את הזיעה שהם השאירו מאחריהם, השערות שנפלו להם, מולוקולות עור שנפלו, רוק שאני מניח שאספתי בשפע במהלך הבדיקות ושאר דברים שעשויים להכיל את הDNA השאריסי.

סימבוזית השאריסים
מתחילים לפענח את הDNA השאריסי. המטרה כפולה:
1. לגלות מה מאפשר להם את הסימבוזיה
2. לתת לי את האפשרות בעתיד להנדס גנטית את השמרים כך שישפיעו עליהם בדרכים שונות, בדומה למה שעשיתי בזמנו עם הואינים.
גאלאן ו2מאץ'
בסדר גמור, אפשר מבחינתי להחזיק ספוילר משותף את מה שהולך עם המחקרים האלו.
בנוסף, אני יוצר כרגע את מערכת האימונים לטייסים שלך שדיברנו עליה:
הואינים יוצרים מערכת מיוחדת שמתחברת למוח של בן הפדרציה ומאפשרת לו לעבור חוויה של מציאות מדומה:
כל המוחות המחוברים יהיו יחד במעין "עולם דיגיטלי" שהמערכת מקרינה למוחות שלהם. העולם הדיגיטלי הזה בעצם משמש כסימולטור האימונים הטוב ביותר שידעה האנושות: הוא מאפשר למי שמחובר להלחם אחד בשני בקרבות חלל ולדמות בצורה מושלמת את התוצאות של הפעולות אותם הוא מבצע וכך לרכוש ניסיון שמדמה לחימה אמיתית הרבה יותר מכל אימון קיים, וכל זה ללא סיכון לאף משתתף.
אבל זה לא הכל: המוח מחשבן הרבה דברים הרבה יותר ממהר מאיך שהוא מעביר לנו את המידע, התרגום של המחשבות שלנו למילים ולמעשים זה הצוואר בקבוק של המוח. למשל כשאנחנו חושבים על פיתרון לבעיה מורכבת, אנחנו לא באמת מודעים לכל התהליך המחשבתי שהמוח עובר, אלא מקבלים את התוצאה כשהתהליך נגמר, אבל בעצם המוח שלנו חשב על עשרות אפשריות וכיוון שונים לפיתרון עד שמצאנו את הפיתרון האמיתי.
הדבר החשוב ביותר במערכת הזאת היא שכיוון שהיא מתחברת באופן ישיר לפעילות המוחית של חבר הפדרציה, היא עוקפת את צוואר הבקבוק הזה וככה מאפשרת לו לחוות את התהליך באופן הרבה יותר מהיר. כתוצאה ישירה מכך, על כל שעה שבן הפדרציה מבלה באימונים בסימולציה, יעברו מספר דקות בודדות בעולם האמיתי.

כתבתי את זה בפוסט הזה, אז מבחינתי אפשר בפוסט משותף לעדכן אם זה מצליח או לא ועד כמה.
פלדריק
המסחר מתחיל. מגיעות חלליות ופורקות יצירות אומנות ואז מעמיסות עליהן מתכות. לאחר כמה זמן הנציגים ששלחת לבדיקות הטעמים חוזרים, אני מקווה שמערכת יצור המזון שלי תיהיה ערוכה לספק גם לך צמחים טעימים בהקדם (עד עכשיו הדגש היה בעיקר על מזון שטעים לואינים, וזה עם טעם שונה מזה שאני הולך לתת לך אז אני מתחיל לגדל יותר מהם על חשבון שלי)
 
הי. עברו שבועיים ומשהו, בין השאר כי התחילו הלימודים, אבל גם כי האינטרנט במחשב לא פעל. יתכן שהקצב ימשיך להיות איטי, ואם כן, נצטרך לחיות עם זה.
גאלאן
החיילים מתחילים להתפנות ממערכת טונלאר, אבל מספיקים קודם להמשיך עוד קצת במעשים שלהם.
קיידאק נארוד נפגש עם נציגי העם הזר בחלל ניטרלי. הם מכריזים שהם מיצגים את "סולום, אדון אוטונו". הם טוענים שהם שוחרי שלום, ומטרתם מסחר. הם מומחים במלאכה ובמתכת, ומעוניינים לקנות מערכות נשק. כשהם נשאלים מגד מי הם יופנו, הם עונים "נגד אויביו של סולום ושל המלך". לאחר זמן מה של שיחות, אתם מתחילים להבין יותר את הדיבור שלהם ואת המחוות הגופניות שלהם. תקשור בעתיד יהיה קל יותר.
קיידאק נראוד- זה שבוינלנד הכבושה ולא זה שעם העם החדש- חלה פתאום במחלה קשה. יתכן שימות.
דרגונס
ההגירה כמעט מסתיימת. מספר מצומצם של אנשים לא רוצה לעזוב ומוכן להשאר ולהכנע. השאר אורזים את מה שאפשר ונוסעים. וילאר הוא עולם שהאטמוספירה שלו עבה וכבדה, ויצורי ענק מרחפים בשמייו. רק צמוד לקרקע לחץ האוויר מתאים לחיים. טואין חם מאוד, ומכוסה בפסאודו-צמחיה שנראית כמו אלמוגים ומגדלת תפרחת שהאופי שלה משתנה בהתאם למינרלים שמזינים את הדבר. גם בעלי החיים המקומיים וגם הצמחים נראים כאילו תוכלו למצוא להם ישומים שימושיים. אתם משנים לצרכיכם את המערכות האלו, אבל משמרים את הבסיס שלהן וגורמים להן לפרוח. שני הכוכבים מתגלים כפוריים מאוד בעזרת השיטות שלכם. זה מצויין, כי בהתחלה אין לכם ממש תשתיות ויש סכנה של רעב.
הפרשות שמטילים יצורי הענק המעופפים של וילאר אתם מצליחים לזקק חומר לו אתם קוראים וילאריום. החומר הזה יכול לשמש כדי להקטין מאוד את עלויות הדלק של מעבר בחלל העל בזמן קפיצות.
הזרים במו"מ הם עם של בעלי מלאכה בשם ההדואו. פניהם לשלום, והם מציעים לכם מתכת איכותית וכל מיני מכשירים. הם מאוכזבים לראות שאתם כנראה לא בעלי ברית לטווח הארוך, אבל מציעים לתווך ביניכם לבין שכירי חרב. דרך אגב, כל אלו נתינים של שליט מקומי של מערכת אחת בשם יונואה, ששמו סולום. השליטים המקומיים של ההדואו במלחמת כל בכל אכזרית, והמלך שלהם חלש מכדי לעשות משהו בעניין.
מתחנת החלל פיתון אתם מצליחים להציל קצת ציוד, אבל את הרוב תאלצו לנטוש. חבל.
בטווח הארוך כדאי לכם למצוא דרך להגדיל את האוכלוסיה שלכם או לפחות אתכוח העבודה. אחרת, יהיה לכם קשה לישב כוכבים חדשים במהירות.
פלדריק
קיידאק נארוד, השגריר ההלוני לוינלנד שחי בהווה חיי הוללות, חלה במחלה קשה ויתכן שימות.
השאריסים שנשלחים לטעום את השמרים של הואינים חוזרים. הם טוענים שהם לא פגשו אדם אחד במהלך כל הביקור, והטעימות התבצעו בעזרת מכונה שהתחברה ללשון שלהם ושלחה להם גירויים בכל מיני טעמים, חלקם נעימים וחלקם לא.
ילו אסיד
מיסטיק
אתם יכולים כעת להפוך כל אדם לכל אדם אחר, אם יש מספיק זמן.
נאנו מתקנים
הפרויקט מושלם: אתם יכולים להקיף מכשירים פגועים בענן של ננו רובוטים שמבין איך הם בנויים, ומשתמש בחומרים זמנים כדי לתקן אותם במהירות. זה כמובן כל עוד הדבר לה התפרק מעבר לתקנה. לדעתי, אחת מהטכנולוגיות המגניבות ביותר שיצרת.
בני הפדרציה
סימולטור הקרבות מפותח מהר, אבל אתם צופים שתצטרכו ליצור עדכון או שניים אחרי אינפוט של טייסי הקרב ההלונים על המערכת. עכשיו הוא מושלם, ואתה יכול להציג אותו להלונים.
כוכב המוות
הוא כבר חצי מושלם. הרזרבות נפגעות טיפה; זה בכל זאת מבצע עצום שעם אחר לא היה מצליח.
פריים בטא
מיושב, וסביבו נבנות שתי מושבות כרייה.
אקסו ביולוגיה
הוא חקר יצורים מקומיים לטונלאר, אבל גם מחקרים כלליים על איך חיים עובדים בכל העולמות, ודברים על האופן שבו הקרקע מגיבה לגידולים. יש להם גם מאגר גנים שאתם יכולים השתמש בו כדי לתת לגידולים תכונות שונות. הישומים האחרים של זה הם בחקלאות והארצה.
השאריס
תזכיר לי להגיד לך אחרי שאני מגיב לפלדריק, טוב? כרגע אין לו מזימות כנגדך, אלא אם הן כל כך סודיות שלא יודע עליהן אף אחד מלבד הדרג העליון והמלכה.
אני מבין את הפראנויות שלך.
הסימביוזה עם השאריס
שאלה- בלי שום סרקזם או רמיזה: האם אני אמרתי במפורש שהקשר של הש'אריס לאצה הוא גנטי? אני רוצה לדעת כמה מרחב יש לי להמציא כאן.
אתם מפצחים את מה שמיוחד לגנטיקה שלהם די מהר. פשוט משווים אותם לבני אדם אחרים. אתם יכולים ליצר שמרים עם כל מיני השפעות על הגוף שלהם.
ילו אסיד ופלדריק
אם השאריס לא יודעים איפה נמצאים הואינים, אתם יכולים לסחור במקום בתחנת מסחר כלשהיא. אתם יכולים להקים אחת, או שהשאריס יכולים להזמין אתכם לאחת שכבר קיימת.
לעצמי
לחשוף את העם החדש לעוד צדדים. לאפשר גם לעמים אחרים לחקור מהר כמעט כמו ילו אסיד

פלדריק לא הגיב- סביר להניח שמסיבות דומות לשלי. אם הוא יגיב בכמה הימים הקרובים, אני אוכל אולי לתת לו תגובה משלו כדי שלא יפגר.
 
שה"ם ופלדריק
מה הטעם בתחנת מסחר? חוץ מהמשאבים המיותרים שההקמה שלה צורכת, כל צד צריך להעמיס את החלליות שלו בסחורה לפרוק שם להעמיס בסחורה מהעם השני ולחזור. ככה אני מעמיס בסחורה, פורק, מעמיס וחוזר. לי זה לא יחסוך שום דבר בתהליך הזה ולפלדריק זה יצור תהליך כזה שהוא צריך סתם לשנע ספינות מסחר.
IN
הגידולים שלי עבורך הושלמו ואני מתחיל לסחור איתך גם בשמרים בתמורה למתכות.
למרות שאלו שמרים, ואולי אתם ניגשים אליהם בחשש בהתחלה (כי ממתי שמרים טעימים?), אבל מהר מאד אתם מגלים שהם הדבר הכי טעים שטעמתם אי פעם, והם גם מאד מזינים אתכם.
בקשר להתענינות שלכם בצמחים שאתם יכולים לגדל בעצמכם, אין לי משהו ששורד באקלים שלכם.

שה"ם וגאלאן
מערכת האימונים מוכנה, למרות שכנראה נצתרך להעביר אותה מספר עידכוני תוכנה לאחר האינפוטים הראשוניים של טייסי הקרב של הפדרציה. אתם מוזמנים להתחיל להשתמש בה.
מה לגבי המחקרים? יש לפדרציה 3 עולמות תת קרקעיים של מדענים ואינים שעובדים עבורם, היתי רוצה לדעת אם כבר היתה איזו פריצת דרך.
 
טומאץ'-
אני ואסיד כותבים הרבה בפרטי אחד לשני, ועד עכשיו זה השפיע על התגובות שלנו (לפחות שלי) לך. כדי להפוך את התקשורת אין גיים שלנו לסודית ומסודרת, מעכשיו זה ילך ככה :
כל דבר אאוט גיים יכתב אבל לא יועבר אליך כי אין טעם והרוב זה קשקושים. אבל כל דבר עם תווית הIN בה"פים שלנו יענה גם הוא בתווית IN יחד עם ציטוט של כל ההודעות עד כה, כך שיהיה נוח להעביר לך את כל הדברים הבאמת חשובים שאתה צריך לדעת, האין גיים.

אתם מקבלים תשדורת מאלפא בטא 14
"אנו רואים שהשיקום שלכם מתקדם לא רע. המועצה הואינית חושבת שאתם מוכנים להתחיל להכין את פעולות ההתנגדות לשאריס, במידה ותביעו את הסכמתכם נעביר לכם את שאר פרטי התוכנית"

"אנו להוטים להכות בשאריס ולנקום את דם אחינו. נשמח מאוד לשתף פעולה עם כל תוכנית נגדם"

"ובכן, כשלב הראשוני אנו מציעים שננקוט בלוחמת גרילה מול השאריס.
עליכם מוטל לפתח חלליות קרב שבנויות במיוחד למטרה זאת: חלליות שהיו מסוגלות לקפוץ בצורה מדויקת, להכות חזק, ולסגת מיד.
אנחנו מצידנו יכולים לספק לכם בנק מטרות ומידע מודיעיני, ובנוסף נעניק לכם גישה למתקן האימונים המשוכלל שבנינו.
הלחץ המתגבר בסופו של דבר יאלץ את הגזע התוקפני הזה להתקפל, ולשחרר את גונדלין."

אם אתם מסכימים, הואינים מעבירים לכם את מתקן האימונים. זהו אולם ענק עם מחשב משוכלל במרכזו, עם אלפי מקומות ישיבה בהם יכולים לשבת הטייסים הוינלנדים ולהתחבר למחשב המרכזי.
אלפא בטא 14 נמצא שם והוא מסביר בגאווה על המיתקן.
"זוהי מערכת האימונים המשוכללת MK-149-UV
היא מתחברת למוח של הטייס ומאפשרת לו לעבור חוויה של מציאות מדומה:
כל המוחות המחוברים יהיו יחד במעין "עולם דיגיטלי" שהמערכת מקרינה למוחות שלהם. העולם הדיגיטלי הזה בעצם משמש כסימולטור האימונים הטוב ביותר שידעה האנושות: הוא מאפשר למי שמחובר להלחם אחד בשני בקרבות חלל ולדמות בצורה מושלמת את התוצאות של הפעולות אותם הוא מבצע וכך לרכוש ניסיון שמדמה לחימה אמיתית הרבה יותר מכל אימון קיים, וכל זה ללא סיכון לאף משתתף.
אבל זה לא הכל: המוח מחשבן הרבה דברים הרבה יותר ממהר מאיך שהוא מעביר לנו את המידע, התרגום של המחשבות שלנו למילים ולמעשים זה הצוואר בקבוק של המוח. למשל כשאנחנו חושבים על פיתרון לבעיה מורכבת, אנחנו לא באמת מודעים לכל התהליך המחשבתי שהמוח עובר, אלא מקבלים את התוצאה כשהתהליך נגמר, אבל בעצם המוח שלנו חשב על עשרות אפשריות וכיוון שונים לפיתרון עד שמצאנו את הפיתרון האמיתי.
הדבר החשוב ביותר במערכת הזאת היא שכיוון שהיא מתחברת באופן ישיר לפעילות המוחית של הטיס, היא עוקפת את צוואר הבקבוק הזה וככה מאפשרת לו לחוות את התהליך באופן הרבה יותר מהיר. כתוצאה ישירה מכך, על כל שעה ששהטייס מבלה באימונים בסימולציה, יעברו מספר דקות בודדות בעולם האמיתי."
לאחר ההתפעלות של הנציגים הוינלנדים, מוסיף אלפא בטא 14: זהו הדגם הראשון שידע לעבוד עם הגזע הוינלנדי, ולכן אנו צופים שלאחר האינפוטים הראשוניים נאלץ להעביר אותו מספר עידכוני תוכנה, אז אנחנו מציעים שהאימונים יתחילו מיד.

"בשנייה שאחרוני אזרחינו יגיעו והחוות והבתים יושלמו, מפעלינו יוקדשו לבניית חלליות. נקדיש לכך מאמצים רבים. נוסף על כך, מעבדות המחקר שלנו עובדות על פיתוח חייל העל- בעל עוצמה מנטאלית שתאפשר לו להטיס חללית טוב יותר מכל אדם או מכונה, וגם בעל עוצמה פיזית למקרה שיצטרכו לנחות על הקרקע ולהילחם באדמות הקרח של השאריס'. אתם מוזמנים להתחיל בהעברת טכנולוגיית האימונים לכוכבי הלכת שלנו. אנו מודים לכם מכל ליבנו על עזרתכם."

טומאץ'-
העולם המרכזי יהיה וילאר, בעל האטמוספרה הכבדה. אסיד אמר לי להזכיר לך שאני מקבל סיוע מהרובוטים שלו שנמצאים על כוכבי הלכת, וגם מעבירים לו את המידע על הבנייה של העולמות שלי, שאני מעביר לו בשילוב של אין ואאוט בה"פים. אני יכול לשלוט\ליצור קשר על העבדים אצל השאריס'?

מה ההשפעות של לחץ האוויר הגבוה על כלי טיס באטמוספירה? האם זה אומר שחלליות לא יכולות להיכנס ללא התרסקות או לפחות אם הן לא מוכנות מראש עם הגנות מיוחדות, או שזה פשוט מצריך יותר מאמץ מצד הטייסים? זה יכול להיות פוטנציאל למערכת הגנה?

מה בדיוק יצורי הענק הללו המעופפים בשמיים? האם יש להם פוטנציאל הגנתי כלשהו (חוץ מדלק הרבה יותר יעיל לקפיצות)? רכבים מדעיים אוספים מהם דגימות DNA, וכל הקהילה המדעית מתגייסת למטרה אחת- חייל העל.
יש בעלי חיים בטואין? המדענים חוקרים את צמחי המינרלים המשונים, לוקחים דגימות ומוסיפים אותן למאגר הולך וגדל של נתוני DNA.

חוות ובניינים ממשיכים להיבנות, אך מפעלים ראשונים, מעבדות, ומפעלי נשק מתחילים להופיע. המיקוד הוא על חלליות- גם בגלל היתרון הניתן להם בגלל הוילאריום, וגם בגלל התקפות הגרילה המתוכננות על השאריס. הוילאריום נחקר בקפידה, ונבדק האם במקרה הוא יכול גם לגרום לקפיצות להיעשות מהר יותר, ולא רק בפחות דלק. אם זה יצליח, החלליות שלהם יהיו החזקות ביותר בכל הגלקסיה.

פארון נאיל מסכים לסחור ההדואו, למרות שהוא חשדן מאוד עדיין. המתכת והטכנולוגיה מועברים אל וילאר וטואין ומשמשים להקמת עוד ועוד בניינים, מפעלים, חוות ומעבדות. התיווך עם שכירי חרב יחכה בינתיים, אבל האופציה נותרת פתוחה.
לא הבנתי בדיוק למה אתה מתכוון בלפתח את האוכלוסייה- זה אומר להתרבות יותר? זה אומר לבנות ומכונות שיוכלו לעזור בישוב כוכבים חדשים? אפילו שזה הרצון האחרון של אנשי וינלנד החדשה עכשיו, שכן הם כעת מתמקדים בהקמת הילה והגנה קפדנית על שני כוכבי הלכת שכן יש להם. לאחר מכן יוכלו לחשוב שוב על התרחבות. הרי הם התרחבו בצורה מוקדמת בטונלאר, ותראו מה יצא מזה!

השרידים של תחנת החלל פיתון מהווים בסיס לבניית מעבדת הDNA המרכזית פיתון, שנקראה על שם תחנת המחקר. נאיל מצפה לדיווח ממנהל הבנאים, החקלאים, המדענים, אנשי התעשייה, אנשי הצבא, והכוחות בגונדולין דיווח מלא על מצב כל תחום, במיוחד בפיתוח חייל העל.
בינתיים בגונדולין פוקחים עין על ההדואו, וגם מרכיבים בסיס חיישני שיוכל לזהות התקפה מתקרבת כלשהי, אם תבוא. מתוך כוכב הלכת, מנסים לראות כמה שאפשר מה הולך בחוץ עם ההלונים והשאריס'.

נמל חללי מתחיל להיבנות, כדי שתהיה תשתית נוחה ליציאת חלליות לפשיטות כאשר יגיעו לשלב הזה. כל טייס ששרד מחובר למתקן האימונים של הואינים, וגם כל מי שרוצה או כל מי שהטיס אי פעם כלי רכב כלשהו או אפילו רכב על גבגב. הם צריכים כמה שיותר טייסים, כי יהיו להם הרבה חלליות מלחמה בזמן הקרוב. הפוקוס הוא על חלליות קלות וזריזות אבל שגורמות נזק רב, מחומשות בפצצות כבדות, טילים וכדומה, ופחות לייזרים שגורמים נזק קל יותר. הדבר היחיד שיותר חשוב מזה מבחינה צבאית הוא מערך ההגנה על כוכבי הלכת- הילות עוטפות את כוכבי הלכת, וים של מוקשים, מלכודות וחיישנים ממקש את פנים האטמוספרה וגם את החלל שבחוץ, מסתתרים בתוך אסטרואידים או סתם מרחפים בחלל בהסוואה של אסטרואידים, או לחילופין מוסתרים בתוך לווייני תקשורת שמתחילים להסתובב סביב הכוכב.

נאיל ממנה גנרלים, מדענים, ואחראים באופן כללי, ומקיף את עצמו במעגל קטן של יועצים ומומחים בכל הדברים הנחוצים להתמקמות מחדש.
 
תזכורת: דרגונס הגיב!
לא רוצה שיקרה מה שקרה לי הפעם, עם זה ששכחתי את התגובה של פלדריק.
פלדריק
הכוח שלכם מתארגן מחדש, ותוקף בלי רחמים ובאופן מפוכח. המפלה הראשונה הייתה קריאת השקמה שחיזקה אתכם בדרכה שלה. אסטרואידים מרסקים את מערכות ההגנה של מערכת גונדולין, והיא נכבשת. על הכוכב, אתם מגלים שכונות שלמות שננטשו. מהמקומיים ששרדו אתם מגלים ששאר האוכלוסיה נלקחה בחלליות למקום לא ידוע. הם אומרים שהשלטונות הבטיחו להם עולמות חדשים במקום מרוחק, אך הקורדינטות נשמרו בסוד.
מערכת גונדולין עשירה פחות מקודמתה, והאוכלוסיה שלה קטנה בהרבה. בכל זאת, יש הרבה שניתן להפיק מנחלאות חדשות ואוכולוסיה חדשה.
ביחד עם העולם נופלת לידיכם מושבה, תחנת חלל בשם פיתון. היא מלאה באוצרות של ידע שאתם לא יכולים לפענח.
סביב גונדולין משייטות חלליות סוחר של צד שלישי. הם מנסים ליצור איתכם מגע, אך השפה שלהם לא מובנת לכם. היא מזכירה הלונית.
לאלו עולמות שייכות המושבו האלו? איך קוראים להן? אל תדאג מהאפשרות שהפינגפונג יאט אותך, כי אני כבר מחשיב אותן בנויות. דרך אגב, כשאתה אומר "עולמות חדשים", אתה מתכוון לטונלאר וגונדולין או למשהו ששכחתי להוסיף לרשימה שלי?
דרגונס- לא תשובה על ההודעה שרשמת עכשיו
הש'אריס מתארגנים מחדש, ומצליחים להבקיע את ההגנות שלך ולכבוש את גונדולין. ידעתם שזה יקרה, והמבצע הצליח לארגן ששלושה רבעים מהאוכלוסיה שלכם יפונו לעולמות החדשים. הרבע הנותר לא יוכל לספר כלום, כמה שאתם יודעים, כי לא אמרתם להם לאן הם נוסעים ומי נידב את העולמות האלו. הקשר עם ההדואו מתנתק, מן הסתם, אבל לא לפני שאתם מצליחים לסגור איתם מספר עסקאות משניות: מתכות בתמורה לדשנים. בנוסף, הם קונים מכם גבגב בכלוב, אחד מהמעטים שנותרו אחרי כיבוש טונלאר. אתם לא יודעים למה הם רוצים את היצור הזה, אבל הם משלמים עליו הון עתק. האפשרות של הנדסה נפסלת מכיוון שהיכולות שלהם באקסוביולוגיה נראות עלובות.
ילו אסיד
עדיין לא מתכננים שום דבר שאתם יכולים לדעת.
 
טומאץ'
מה קורה עם הקולוניות החדשות שלי? כמה הן יציבות? הן כבר מחזירות את ההשקעה?
קבוצה קטנה בצבא ההלוני מתארגנת לפי הוראותיו של טאגאר מנגסק לספינות פשיטה. הם מסירים את כל האמצעים המזהים (כלי נשק אייקונים, מראה כללי.. גורמים לחלליות להזכיר את החלליות ההלוניות מבלי להראות כמוהן ממש), ומאמנים את הטייסים שלהם בלעדית בהתקפות פגע-וברח וגרילה. ספציפית, התקפות על ספינות מסחר ואפילו על ירחים\מושבות שנראות לא מוגנות ובריחה ברגע שהגנה מגיעה. הטייסים ההלונים מהירים וחמקנים יותר מכל טייס אחר בגלקסיה, והם יקפצו לפני שהקרב אפילו יתחיל. לא מושקעים יותר מידי משאבים בזה*, המטרה היא להכניס את האויב לפחד ולהתמקד בלהגן מפני ההתקפות האלו יותר משאנחנו מתמקדים בלפגוע בעזרתן. עדיין לא ברורה *המטרה* של ההתקפות האלו, ככל הנראה בגלל פחד ממרגלים לא נאמר דבר עד שההתקפות לא יתחילו, אבל האימונים אינטנסיביים מאוד ואמורים להכין את קבוצות הפשיטה למקסימום שלהן. המטרה החשובה מכל היא לא לאבד אפילו ספינה אחת בתקיפות האלו ולגרום כמה שיותר נזק תוך כדי.

מה הולך עם החוקרים הואינים?
*(בכל זאת, עובדים על חיזוק הצבא והתשתיות באופן כללי. בייחוד אחרי הכשלון בטונלאר, נלמדו הלקחים והספק-נאמנות-ספק-שטיפת-מוח של החיילים נלקחת למדרגה חדשה. קראת 1984? משהו סטייל "שתי דקות של שנאה", כשהמוקד הוא כמובן הלוניה האסורה [כל אויב של הלוניה החדשה הוא בעל ברית וסוכן סמוי של הלוניה האסורה])

אסיד
טומאץ' - מה קורה עם מערכת האימונים? והמחקר, לצורך העניין?
 
טומאץ'-
את מושבת התעשייה החדשה מקימים בסמו לס'יף א'יל נסיא, ומטרתה לתת בוסט לתעשייה הצבאית של המח'באר, ולפתח תורות מלחמה ונשקים חדשים. שמה נקרא "א'יל ש'האוון", הכבשן.
את המושבה החקלאית אני אחליף במחשבה שנייה למושבת מחקר,היא נוסדת במ'ודראב, שהולך והופך, בשל החילון היחסי בו וכן העובדה שהאוכלוסייה הדלילה והענייה בו הולכת ונבלעת בגלי הסוחרים שנמשכו לתחנת המחסר, למעוז מובהק של הס'עמיט. הסע'מיט מחליטים ליצור תחנת מחקר שתמשוך עוד מוחות וכשרונות, ותנפיק המצאות יעילות כלכלית למושבה המתעשרת שלהם.שמע של התחנה נקרא "א'יל-איוועדש", או "העדשה"
בעולמות חדשים התכוונתי לזה שאמרתי שאני מחפש עולמות חדשים, אם כי המשאבים שהוקצו לזה הצטמצמו עכשיו והכוחות נשלחו לחפש ולהשמיד וינלנדים.

בינתיים בגונדולין הצבא הש'אריסי,שהולך ונסמך יותר ויותר על ההא'יל ס'האון, עובר התייעלות יסודית כשהם מתקדמים בסולם הדרגות. הם מאמצים את טקטיקת כוכבי השביט המאויישים ופוקדים לייצר כאלו עבורם לקראת המלחמה הבאה. הם יוצרים צי קטן של כאלו ופתחים בסריקה נוספת, נמרצת מקודמה, במטרה למצוא ולהשמיד מהר ככל שניתן מערכות נוספות של הוינלנדים. שארית האוכלוסייה בגונדולין, ששמה מומר ל"ג'אנדלא", עוברת תהליך דומה לזה שעברה האוכלוסייה בט'וניעה של שיעבוד ומכירה, אלא שהנשים נותרו בכוכב וניתנו כפרס למשפחות שעוקרות לגור שם בכדי לאכלס אותה מחדש.

תחנת החלל פיתון מעוברת לידי מדענים מהסע'מיט, שמנסים להשתמש בשבויי מלחמה בכדי לפתור את הבעיה. כל שביב של התקשרות אם התרבויות האחרות שהש'אריס באו איתן במגע=הואינים, ההלונים והוינלנדים-נרתם למאמץ להבין את המכשור האלקטרוני.

ובעוד הש'יראן מוסיפה ומזדקנת, ושאלת ירושתה הולכת ונעשית בוערת יותר, מעוררים הש'ריס החדשים ויכוח דתי גדול. בסופו של דבר מכריעה הש'יראן שהמדובר הוא בקרובים של הש'אריס ככל הנראה. היא דורשת מהם להכיר בה כריבוניתם מתוקף היותה בת הנביא ומנהיגת הש'אריס, ומוסרת שתחת חסותה יערכו תיאומים ויישורי קו עם הכוהנים והקהילות שמטרתם לשלבם לזרם הראשי.

לגבי השייטת הדמוי-הלונית, הש'ריס שולחים להם מסרים חזותיים בגביש שמנסים להסביר להם שנחיטה בטוחה מוסכמת עליהם אם יתנו להם לקרוא בספריהם.
 
מיסטיק&נאנו מתקנים
שני אלו מבוססים על אותה הטכנולוגיה שמאפשרת לנאנו רובוטים לשלוט בחומרים מלבד הקרח, ולכן הפיתוח של שניהם מקביל.
אב הטיפוס מושלם והואינים מתחילים לשכלל אותו:
ככל שיהיו יותר נאנו רובוטים על המיסטיק או על החפץ אותו מתקנים כך שינוי הצורה והתיקון יהיו מהירים יותר, אולם ככל שיהיו יותר מהם התוכנה שמנהלת את שיתוף הפעולה שלהם צריכה להיות מורכבת יותר, והפעולות של הרובוטים צריכות להיות מדויקות ועדינות יותר.
בנוסף מנסים כל הזמן ליצור גירסאות משודרגות של הרובוט כך שיהיה בנוי בצורה אידיאלית יותר שתאפשר לו לעצב חומרים מהר יותר.

מערך האימונים
הפדרציה והוינדלנדים מקבלים כל אחד בנפרד את מערך האימונים והואינים מתקנים אותם לפי הצורך.
ברגע שהטייסים שנלחמו בשאריסים בעבר מתחברים למערכת היא ניגשת למידע שבמוח שלהם ומוציאה את כל הזיכרונות שלהם מהקרבות איתם, מחשב העל משכלל הכל ביחד ויחד עם המידע של המרגלים (שכנראה חלקם עבר אימונים כטייסים בצבא השאריסי, ויודע על טכנולוגית הלחימה שלהם וכו' וכו') יוצר AI שמדמה את השאריסים בשביל ליצור אימון מיוחד נגדם.
רוב האימונים ידמו פגיעות פגע וברח במטרות שאריסיות (חללית שקופצת לאזור, מחסלת מטרה במהירות, וקופצת חזרה).
(במידה שהמערכת לא יכולה לגשת למידע במוח שלהם עושה זאת אחד הואינים לפי התנאים המגבילים שהכרזתי עליהם בפעם שעברה. בהתחלה עושים את זה רק למספר בודד של טייסים בשביל לוודא שלא נגרם להם נזק מהתהליך).

כוכב המוות
מעולה, הבניה ממשיכה במרץ. כמה קרוב אני לסיום?

עולמות
אני לא טורח לעכוב אחרי מושבות כריה, אני יוצא מנקודת הנחה שבכל עולם נכרים כל המשאבים בקצב המקסימלי האפשרי, ומושבות כריה הם גם ככה הדבר הראשון שאני בונה בכל עולם חדש.
מושבה חקלאית מוקמת במהירות בפריים בטא ומתחילים בישוב העולם השמיני, לרגל הסימבוליות הוא יקרא אלפא8.

השאריס
ריגול - אני אבקש את הדיווח הרגיל על מה שהוא עושה ועל מזימות, בנוסף אני ממשיך עם המסחר איתו במרץ וממשיך להציף בעזרתו את המערכות שלו בנאנו רובוטים שבבוא היום ישבשו לו לחלוטין את המתת.
הסימביוזה - המחקר ממשיך במרץ במטרה לגלות מה גורם לה וכיצד אפשר ליצור זאת באופן מלאכותי (אני מקווה שכבר חשבת על משהו XD)
כוכב הקרח - במידה ופלדריק לא התייחס אליו, אבקש לידע אותו שמתחילות שם שמועות לגבי זה שאם הנביאה של השאריסים לא נותנת להם לחזור לכוכב הבית היא סותרת את הנבואות שלהם, אם העיניין לא יפתר בקרוב, אולי זה אומר שהיא נביאת שקר?
תציג את זה כחשש רחוק בבקשה, מה שחסר לי עכשיו זה שהוא ילחץ ויחליט להרוג את כולם.

טונלאר
הואינים מנצלים את הכאוס מהמלחמה ושולחים חללית שמתחזה לחללית של העם הוינלנדי לאזור, היא מזייפת פגיעה והתרסקות לכוכב, וממה יוצאים המוני רובוטי מיסטיק שנראים כוינלנדים, המטרה שלהם להתפזר בכוכב ולהלקח בשבי (אם יש לי מרגלים שנלחמים שם כרגע זה אמור להיות ממש קל). בשבי הם יאמנו את הוינלנדים ויקימו תאי התנגדות שקטים שכאשר תתקבל הפקודה ידעו להלחם חזרה. לאחר שהם מתפנים מאזור החללית מספר פיצוצי משנה משמידים אותה סופית ומוחקים כל זכר אלי.

חלליות מזויפות
בתאום עם הוינלנדים והפדרציה תקיפת גרילה תחל בקרוב על העם השארסי, והמידע המודיעיני למטרות התקיפה יגיע מהמרגלים שלי. בשביל למנוע מהשאריסים לחשוש שיש מרגלים הואינים מפתחים חלליות קטנות, שיוכלו לקפוץ לאזורים במערכת של השאריסים ואז לסגת ולהשמיד את עצמן במיקרה של תפיסה.
הן אמורות לזייף כאילו הן אלו שמרגלות ומעבירות את המידע על הנעשה בכוכב אז שמים עליהם גם אנטנות ומצלמות וwhatever וככה השאריס ימקדו את המאמצים שלהם בלעצור אותן, במקום את המרגלים שלי.
 
דרגונס
-אתם לא יכולים ליצור קשר עם העבדים של השאריס, ואתה לא שולט בהם.
-שכחתי שהרובוטים עוזרים. אם כך, אז הכל אצלכם נבנה הרבה יותר מהר.
- האטמוספירה של וילאר עבה מספיק כדי שלא יכולו לטוס בה חיילים, אבל חלליות יכולות לנחות בה בלי בעיה.

היצורים המעופפים בנויים מחומרים מאוד קשיחים, כדי להתמודד עם לחץ האוויר הגבוה. מצד שני, החומרים האלו אלסטיים מאוד. אתם יכולים להפיק אותם מהיצורים האלו, או לשלב אותם באיש העל. מוילאריום ניזונים יצורים קטנים ששוכנים על הקרקע. לא גיליתם אותם עד עכשיו משום שהם בלתי נראים ובלתי מוחשיים. בטואין חיים מעין יצורים תת קרקעיים החיים בסימביוזה עם הפסאודו צמחייה. הם מפרישים דשן המזין אותה, וחופרים קומפלקסים תת קרקעיים ענקיים.
אתם מתחילים לבנות צי, ועושים אותו המתקדם ביותר בהסטוריה הוינלנדית. אולי כדאי לכם להעזר בהלונים באיזו דרך. אתם לא מוצאים עוד שימושים פרקטיים לוילאריום, למרות שהוא מתנהג בצורה שמדהימה אתכם במצבים שונים. המאגר שלכם של דגימות מחייזרים שונים גדול מאוד. אתה יכול להשתמש בצורות החיים האלו גם סתם ככה כדי לפתח כל מיני דברים- הם לא חייבים להיות הגיוניים כל כך.
כשאני אומר אוכלוסיה, אני מתכוון לכמות האנשים שלכם. כמה שאתם יודעים, אתם העם הקטן ביותר בגלקסיה עכשיו. כדאי מאוד גם להקים מושבות נוספות, אפילו אם תצטרכו לאייש אותן ברובוטים ואיניים. הכלכלה שלכם לא תוכל להתפתח ללא מושבות. למשל, אתה יכול להרחיב את נמל החלל למושבה צבאית שתסייע לצבא. מושבה חקלאית ותחנות כרייה ייצרו שפע. אפשר לנסות לגדל וילאריום במושבות חקלאיות.
הוינלנדים מגייסים את הניסיון שלהם בהגנה כדי לבצר מאוד את המערכות שלהם. אם אי פעם הן מותקפות, תזכיר לי את זה.

גאלאן
סליחה על הסניליות, אבל על אלו קולוניות חדשות אתה מדבר? יכול להיות ששכחתי לרשום לעצמי, ואני לא מוצא תיעוד בהודעות הקודמות. בכל מקרה, כדאי לך לישב עוד מושבות. בעצם כדאי לך לאמץ הרגל לעשות את זה לעיתים קרובות.
קראתי את 1984, ואני זוכר על מה אתה מדבר- שטיפת מוח קיצונית ממש. הפנאטים ביחידות המוסבות החדשות מאומנים ללחימת גרילה באויב בלתי ידוע. אתם ממשיכים להרחיב את הצבא, והפעם מחזקים גם חלקים אחרים שלו- מצור, נחיתה וכדומה; הזנחה של אלו הייתה לדעתכם אחד מהגורמים למפלה.

גאלאן וילו אסיד
המתקנים החדשים משפרים את האימונים של הטייסים אפילו יותר, לרמה על אנושית ממש.

פלדריק
אתה יכול למצוא עבורי איזה סוג של מושבה זה עין טניע? שכחתי לרשום ואני לא זוכר. אם אתה עושה את זה כבר, האם אתה זוכר מה השמות החדשים של המושבות של ט'וניעה (טונלאר לשעבר)?
אתם מוצאים שני עולמות חדשים. יהיה צריך לעשות עליהם קצת עבודה, אבל נראה שהיו עידני קרח בעבר שלהם, ואתם יכולים לגרום לזה לקרות שוב. אתם יודעים כבר לזהות את הסימנים של עידני קרח כי נוצר אצלכם בחלוף השנים ידע עממי בגאולוגיה.
הפלג האבוד מצטרף חזרה אך הש'אריס. איך אתם קוראים לכוכב החדש שלהם?
המתח בין הפלגים השונים של הש'אריס מבצבצים שוב, ולא רק בגלל מותה הקרב של המלכה. מצד אחד, כוחם של המחבאר נחלש בגלל האבידות הכבדות, והם גם מרגישים שהסעמיט נהנים יותר מדי מהניצחון בהתחשב בתרומה הקטנה שלהם להשגתו. מצד שני, הסעמיט מרגישים שמחבאר משתמשים במעמד שלהם כזרם המוביל כדי להשיג פריווילגיות ולחנוק את המסחר.
התקשורת שלכם עם העם הזר איטית מאוד כל עוד אתם לא יוכלים לדבר זה עם זה. כל מה שאתם יודעים בינתיים זה ששמם ההדואו. הם נוחתים, אבל לא מבינים את הבקשה בנוגע לספרים.
אתם מנסים לפענח את הידע המדעי, ומתקדמים מאוד. עם זאת, אתם רחוקים מרמה מדעית עדכנית עדיין. עזרה מבחוץ? נאמר, עם אחר?

בטונלאר מתרסקת חללית מלאה בוינלנדים לוחמים, אותם אתם לוקחים בשבי.

ילו אסיד
פלדריק
הש'יראן, מלכת הש'אריס מזדקנת ושאלת הירושה שלה מתחילה לצוץ. היא מחליטה לצרף אליהם את השתולים שלך בעולם הקפוא, אבל עושה מאמץ כדי לישר אותם לזרם המרכזי.
אין מזימות.
אם תגיעו למהלומות, תוכל להזכיר לי שאתה יכול לשבש את המתת שלו? אני לא בטוח שאני אזכור את הכל.
מיסטיק&נאנו מתקנים
אתם יכולים להאיץ את ההתחלפות עוד.
מערך אימונים
יש לכם תוכנת אימונים, וגם כזו שצופה את התבניות של הטייסים של הש'אריס. אתם יכולים ליצור דבר דומה גם לחלקים אחרים של הקרב, כמו נחיתה ומצור, אך אין לכם מידע מספיק על מה הש'אריס עושים במצב כזה.
עולמות
אם כך, אני אעקוב אחרי זה בעצמי. המושבה החקלאית נבנית, והתחלתם לישב את אלפא 8. האחרון יסתיים בקרוב.
סימביוזה
השאריס עושים סימביוזה עם הפטריות בעזרת יצורים זעירים שמתיישבים מתחת לעור שלהם ובאים ממגע עם הסביבה: אוכל שבא מכוכבים שיש בהן את הפטריות וחלב אם שאכלה אוכל כזה. ברוב הש'אריס הכוח הזה רדום, אבל במסוימים הוא מתעורר, בחלק יותר מאחרים.
טונלאר
נעשה. אני אודיע לך מה קורה.
חלליות מזויפות
לא בעיה.

לעצמי
ההעלמות של יצורי הקרקע בוילאר מותנית בוילאריום.
ואינים: אלפא 8 מוכן.
 
טומאץ'-
בהודעה הראשונה שלי בנושא יש מילון מושגים עם כל מה שכתבתי עד עכשיו בערך. אתה מוזמן להעזר בו,אני לא מסתדר בלעדיו XD
בכל מקרה לדעתי מדובר בתחנת מסחר
IN
בעוד הש'יראן הנערצת הולכת ומזדקנת, היא בוחרת להקדיש את שארית חייה לכתיבתו של אוסף ספרים ונבואות ולפעולה מיסיונרית רחבת היקף שמטרתם לשבור את ההבדלים בין הש'אריס. היא מחליפה את כל כוהני המצטרפים בכוהנים מהאימפריה שלה, ואת כל כוהני החדשים מחנכת בבתי המדרש הגדולים, שם היא עמלה על יצירת קודקס ש'אריסי שמערב את גרסאת המצטרפים באופן משביע רצון דיה עבור כוהניהם בכדי להשתלב. על ידי ערבוב שדרת הכהונה והנבואות היא מתכוונת לשבור את ההבדלים בין העמים, אם כי הש'אריס החדשים עדיין נותרים מופרדים באופן מנהלי משאר הש'אריס.

לבסוף, מתה הש'יראן הגדולה כשהיא מותירה אחריה את הא'יל-ש'ליאן, "המתנה".קודקס החוקים והנבואות הזה כולל השעות רבות מאגדות וסיפורים על אביה מהעם החדש, וכן תובנות רוחניות שונות שעלו בה לאורך שלטונה.

היא נקברת בהלוויה חגיגית בג'האן, ומוכרז יום חג על שמה של המלכה, שכמו אביה מוקפאת בקרחון כך שניתן לראות אותה עומדת בגאון, ולפי אמונה שהחלה להשתרש ולהתפרש מנבואות המלכה, ביום מין הימים יתעורר גדולי האומה של הש'אריס לחיים.
בצוואתה, ממנה הש'יראן את ביתה המשכילה והיפיפייה נ'יארן ליורשת, על אפם וחמתם של המח'באר והסע'מיט כאחד, שלא מעוניינים לראות את העלמה העדינה עולה על הכס דווקא בעת סוערת כל-כך. הבא בתור אחריי הבת הבכורה הוא הנסיך ר'אנוש, טיפוס חריף וכלכלן מוצלח, שברוב חוכמה הס'עמיט השקיעו מאמצים רבים בהתחברות אליו.

נ'אירן פותחת את כהונתה בנאום בו היא מכריזה שמטרתה היא להמשיך את הש'האד של אימא ולמחות את האומה הוינלנדית, זאת תוך כדי קידום המסחר עם שכניה, והיא מיד משלחת כוחות צבאיים נוספים לתור את הגלקסיה בעקבות הוינלנדים. הפעם, היא מנסה לזהותם בעזרת מעקב אחרי דפוסי ההתיישבות של שתי המערכות-הצבא סורק את החלל הקרוב אליהן עולם אחרי עולם במטרה לאתר את נגע הוינלנדים ולהכות בו פעם נוספת. אלא שלמרות הכרזת המדיניות הפגרמטית, במהרה מסתבר שהנסיכה עקשנית מהצפוי, מסרבת להיכנע ללחציי המסדרים המתחרים לכספים או ללחצי השבטים השונים לנישואים, ומעל הכל שקועה לא פחות מאימא בנבואות. היא מתחברת לש'אריס החדשים וממשיכה במדיניות קבלתם. היא גם מיישבת באופן אישי את העולמות החדשים, מגלה שליטה מרשימה בקרח, אם כי פחות רבת עוצמה משל אימא. היא גם משקיעה במחקר המיסטיקה של הקרח. היא בונה מושבה חקלאית בגדול משני העולמות החדשים[אשמח שתגיד לי מה איפיונם כדי שאוכל לבחור להם שמות]במטרה לפתחם במהירות, וכן, לראשונה, מצודת חלל בגבול הכי פחות מוגן של האימפריה[אשמח שתגיד לי היכן הוא], מתוך אמונה שמלחמה גדולה מתקרבת. אלא שבעוד המח'באר מדברים על המלחמה מתוך היגיון, בבטנה של הש'יראן החדשה, אם משום רצון להוכיח את עצמה ואם משום אמונה קנאית בנבואות, בוער הרצון למלחמה באומות מסוימות מאוד.
 
שהם
מיסטיק&נאנו מתקנים
ממשיכים לפתח את הטכנולוגיה הזאת, השאיפה היא שינוי מראה בזמן אמת ותיקון כ"כ מהיר שיוכל להיות אפקטיבי בקרבות חלל וקרבות קרקע.

מערך האימונים
אז כן, יוצרים מערך אימונים לכל חלקי הקרב. אין בעיה שלא יודעים לחזות את השאריס, פשוט מתאמנים עוד ועוד ועוד כמו בתיכנון המקורי של אימון אחד נגד השני, ואז גם ככה החיילים ממש טובים בלי שום קשר למה שהשאריס יעשו. העובדה שיכולנו לחזות אותם בקרב חלל רגיל זה סתם בונוס מטורף.
ואל תשכח שגם דרגונס מקבל אותם אימונים, ושעכשיו אני משתמש בנתונים שאני מקבל גם ממנו וגם מהפדרציה בשביל ליצור את הAI המושלם לקרבות (שאני לא חושף בפניהם).

שאריס
אל תדאג, תוכנית העל שלי מול השאריס כמעט והושלמה ואם לא יהיו שיבושים לא צפויים היא תצא לפועל עוד 2 פוסטים. אתה לא תספיק לשכוח שאני יכול לשבש לו את המתת :)
כוכב הקרח - הידד, הגיע הזמן! אנשי הכוכב מסתגלים במהירות לזרם המרכזי ומקבלים את מרותה של הנביאה.
עכשיו, זוכר שהסלקתי שם 2 מפעלים תת קרקעיים? המפעל של הנאנו רובוטים מתחיל לעבוד במרץ ומפזר בכוכב נאנו רובוטים שישבשו גם הם את המתת כאשר יגיע הזמן. בכל מעבר של חלליות בין הכוכבים מעבירים עוד ועוד מהם למערכות השאריסיות המקוריות.
סימביוזה - אני עדיין לא מבין, היצורים הקטנים האלו גורמים לזה שהשאריס יכולים לעשות סימבוזיה או שהם עושים את הסימבוזיה בעצמם? אם השאריס לא אלו שיוצרים את הסימבוזיה, אלא היצורים האלו, מה מאפשר לשאריס לתקשר עם היצורים האלו ומה מאפשר ליצורים לעשות את הסימבוזיה? איך הם מקבלים פקודות מהמוח השארסי?
אם השאריס הם אלו שיוצרים את הסימבוזיה ע"י תכונה שהם מקבלים מהיצורים האלו, מה היא התכונה?
למה אצל חלק מהשאריסים היכולת הזאת רדומה ואצל חלק לא?
ברגע שאנחנו מוצאים את הגן שגורם לסימבוזיה אנחנו מתחילים לפתח זריקה שתוכלל לעורר אותו גם על בני גזעים אחרים.

כרגע יש רק שתי דברים שאני חוקר, הנאנו מתקנים&מיסטיק (שזאת אותה הטכנולוגיה שעושה דברים שונים) והסימבוזיה הזאת שאני חוקר כבר כמה זמן.
אני רק רוצה לציין כאן שיש לי 7 עולמות של מדענים ואינים מהונדסים גנטית שמחוברים למחשבי על ואחד לשני

ריגול - מעניין מאד, הוא בחר מחליף לנביאה שלו? תעדכן אותי על זה בבקשה. חוץ מזה, יש עוד משהו מעניין?

טונלאר
יש עידכון?

"כוכב המוות"
לא ענית פוסט קודם, אז כבר לפני 2 פוסטים היתי בחצי עבודה. אם קצב הבניה בסוף זהה לקצב הבניה בהתחלה זה אמור להיות מוכן, נכון?

עולמות
כמו שאמרנו בפרטי, אין צורך שאתה תעקוב חבל על המאמץ שלך. אני אעדכן את זה בדוקס ברגע שתענה לה"פ שלי.
ברגע שמסיימים עם אלפא8 מתחילים ישוב של עולם חדש: פריים 9

התקיפה על השאריס
אני שולח את החלליות המזויפות, הם יזייפו כאילו שהן אוספות מידע בכל המערכות שלו, וישמידו את עצמן או ישתגרו משם אם מנסים לתפוס אותן. אם חללית תיתפס בכל זאת אם יסתכלו בלוגים שלה לראות מהיכן היא נשלחה יקבלו קורדינטות של חור שחור מרוחק, וכל ניסיון השתגרות אליו יסתיים באסון.
המרגלים שלי מעבירים לי את המידע על מטרות ועל איך להכות בהן.
המטרות שלי הם:
א) האנשים הנאמנים ביותר לנביאה
ב) האנשים שהחיסול שלהם יוביל לקידומים של המרגלים שלי או של אנשי כוכב הקרח. במיקרה של המרגלים שלי זה נעשה בזהירות בשביל לא לעורר חשד, וגם מבצעים עליהם תקיפות שנכשלות, או שהם מספיקים להנצל מהן.
במיקרה של כוכב הקרח זה יותר קל: אנשי כוכב הקרח רק עכשיו החלו להשתלב בחברה השאריסית, אז אין להם מעמד או מישרות, כל חיסול של מישהו בעל מעמד או מישרה ישאיר חלל ריק תחתיו ואנשי כוכב הקרח יותר מישמחו למלאות אותו.

את המטרות אני מעביר לבני הפדרציה ולוינדלנדים, ומודיע להם מתי הזמנים הטובים לתקיפה, אני דואג לחלק בינהם את המטרות בצורה אופטימלית.

גאלאן ושה"ם
מה עם פיתוח הנשק? בסוף גאלאן יחשוד שאני מרמה אותו. :lol:
 
מצטער על האיחור הקל.
טומאץ'-
מה זאת אומרת שחיילים יוכלו לטוס באטמוספירה? אתה מתכוון דברים בסגנון ג'טפקים?
אני לא יכול לפחות לתת מכשיר קשר נגיד לאחד מהחקלאים שנותרו על גונדולין ושהוא יתן לי מידע בסתר מעולמות השאריס?
עורם של היצורים המעופפים משולב באיש העל, ודגימות ממנו נבדקות כדי לראות אם אולי יוכלו להפיק ממנו תועלת טכנולוגית כלשהי.
אם היצורים הקטנים שניזונים מוילאריום בלתי נראים ובלתי מוחשיים, אז מה הם בדיוק? באופן כללי המחקר בחייזרים על כוכבי הלכת מתקדם במהירות וכל דבר שנראה שימושי משולב באיש העל. כרגע מנסים ליצור מודל נסיוני, ולראות איך הוא יגיב להכשרה במתקן המציאות המדומה של הואינים.
בנוסף, בחיות שנתפסות למחקר מושתלים שבבים מכאניים זעירים, שיתנו מידע מפורט יותר על הגנטיקה שלהם וגם יתריעו על התקרבות יצורים עוינים, על שינויים במזג האוויר, וכו'. מנסים לפתח אותם כך שיתנו שליטה עצבית מסוימת, כך שבעת מלחמה יוכלו לאסוף את היצורים באמצעות שליטה עליהם ולהשתמש בענן היצורים המעופפים לתועלתם בהגנה. לא מוסרי במיוחד, אבל כך יגנו על וילאר, שנעשה העולם המרכזי יותר כרגע.
בטואין מתחילים לאסוף צמחים שונים ולחקור אותם, את יכולותייהם, האם הם אכילים\רעילים, וכו'.
הצי מתחיל לתקוף מטרות, בהתאם למודיעין מהואינים, ושואבים השראה מהטכניקות שראו אצל ההלונים. במקביל, מנסים לשלוח רובוט סיור אל איזורים בשליטה הלונית. אין עליו שום סימני זיהוי, והוא בעל מנגנון השמדה עצמית. הוא מוסווה היטב. מקווים שיוכלו לבדוק מה מצב ההלונים, שכן לא ידוע מה קרה איתם לאחר התבוסה לשאריס'.
עוד רובוטים נשלחים לכוכבי לכת שונים, לבדוק אם ניתן להקים מעבדות מחקר, מושבות כרייה, או בסיס צבאי- כולם נועדו לפיתוחים מלחמתיים. עובדים גם על לוחמה ביולוגית אכזרית, מהDNA של החייזרים.
אני לא בטוח אם אני יכול לסחור עם הואינים בלי לחשוף את הברית הסודית של שני העמים. אני יכול?

לסיכום, המאמצים כעת מתמקדים בספינות חלל, אנשי על, בניית המושבות, יצירת הגנה על המושבות (שיפור ההילה), ואיסוף מידע (גם על התרחבות פוטנציאלית), בסדר הזה.
***התגובה לא גמורה, אבל אני מקווה לערוך אותה היום או מחר***
 
חזרה
Top