• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

בארץ הפלאות (חופשיטה)-עץ משחק

ג'ון

"לעולם לא!" הוא צורח בקול ניחר, כמו שרק תלמידים מחוצפים במיוחד הצליחו לגרום לו.
יתכן והוא משוגע: להתיצב פנים אל פנים מול סוס חולה, עם מקל ההליכה שלו בלבד. הוא מתכוון לדחוף את המקל לנחירו.
"אני אאלף אותך, חית פרא סוררת!"
 
ג׳ון
הסוס דוהר אל ג׳ון במהירות, ראשו חומק מהמקל וחזהו מתנגש בג׳ון בעוצמה ומעיף אותו לאחור, ג׳ון החבול יכול רק לשמוע במעורפל דיון פוליטי סוער הבוקע מקרנו של חד הקרן בזמן שהוא מתעלף... כאשר הוא קם הוא מונח בתנוחת השתחוות מושלמת אל מול חד הקרן...

מקס
״האדם והאדמה אחד הם... יש לי את הנדל״ן הכי טוב באזור, נדל״ן חזק כל כך עוד לא ראית! מברברת האדמה בזמן שמקפץ אליך כדור גומי צהוב קטן, שלא ברור מאין הגיע

הנרי
״אוי כן אני מאוד מצטער רק נפלתי מהתקרה, אתה יודע, כרגיל״ אומר האיש בסרקסטיות ״אם לא שמת לב זאת חנות נעליים מכובדת, אז בבקשה פנה את הדלפק וקנה משהו או צא״ הוא אומר בזעף

בובי
הדלי נמצא ליד קובייה הונגרית ענקית, בובי מושך אותו, הדלי לא זז, הוא מסתכל אל מאחורי הקובייה, יש שם ילד בגילו שמחזיק את הדלי ומסתכל במבט מהופנט על הנוצץ...
 
בובי מסתכל לו בעיניים חזק חזק, כמו שאמא לימדה אותו, ואומר בקול הכי חזק שלו "תחפף מפה, יא מסתלבט מניאק זה הדלי שלי ואם לא תעזוב אותו אני אעיף אותו עד לצד השני של ניו ג'רזי!" ומושך את הדלי בכוח. זה שהוא קטן לא אומר שהוא לא למד אוצר מילים ראוי להערכה, והוא מתכוון להשתמש בו. "ילד עלוב, אני אספר אותך לגננת. או לאימא! אני אספר אותך לכל העולם ואשתו!" הוא צורח ומושך יותר יויתר חזק "זה שלי! זה שלי!"
OUT
עקרונית ההתנהגות של בובי היא חנפנית לגדולים ממנו ובריונית לקטנים ממנו....
 
מוזר
מקס תופס את הכדור כדרך אגב וחושב מעט על זה "זוהי האדמה, והיא מיעה לי נדל"ן-משמע קרקעות למכירה, כנראה שזה רעיון טוב", הוא מחייך ופונה אליה "אז קדימה! לעסקים!, איפה את מוכרת? כמה דונם? טאבו? ברשיון ממשלתי? כמה מס?" יורה מקס אל האדמה, מקווה לעסקה טובה.
 
ג'ון

הוא קם בזינוק מבוהל. "מה עשית לי?!" בכעס. "עזוב אותי במנוחה!" צועק ומתוך הרגל מנסה לשלוח סטירה.
כך התרגל לפתור התחצפויות כלפיו בבית ספר.
אני הוזה? ומה אם כל החיים לפני זה היו הזיה?
 
ג׳ון
״כן, כל החיים לפני זה היו הזייה, אין מה לעסוק בזה יותר מדי״ אומר החד קרן, שכרגע יושב על ערימת שטרות ״צמא?״ הוא שואל

מקס
״אני מוכרת ללא רשיון ממשלתי ללא מס ובאופן לא חוקי, אני גם אעשה לך מחיר מיוחד במקרה שהמקום ישמש לפעילות לא חוקית!״ מכריזה בהתלהבות האדמה

בובי
הילד מסתכל על בובי בעיניים מזוגגות ולא מרגיש אפילו את משיכותיו של בובי ״תן כיף״ הוא אומר

הנרי
הנרי מחפש את היציאה ומגלה שאין כזאת, הוא גם מבחין במשהו בנעליים, הוא מרגיש שהם מסתכלות עליו, החנות הזו מתחילה להפחיד אותו...
 
ג'ון

ג'ון נסוג אחורה בבהלה.
"אני לא דיברתי אליך!"
לא דיברתי. חשבתי
"ובכלל לא דיברתי!!" מוסיף בתוקפנות, נוסג אחורה מתרחק, מתנשם בכבדות.
כנגד רצונו, הוא נזכר באמו ובספר האגדות.
"הכול כאן מטופש מכדי להיות אמיתי!" מאשים.
 
מוזר
מקס מגרד בסנטרו ומפנה את מבטו מן האדמה, או היכן שהוא חושב שהיא נמצאת, ומדבר לעצמו "הממ, אני אדם ישר ושומר חוק, וזה מנוגד לחוק לרכוש נכסים ללא העלאת מס, זו בגידה במדינה! אך רגע אחד! איזו מין מדינה? האם יש כאן ישות מדינית כלשהי? רגערגע, גם אם יש, אני לא יודע מה החוקים שלה... ואני לא קיים מבחינתה, הרי אני לא זכאי לאזרחות, תעודת פליט או אפילו ויזה זמנית כדי להיות תושב, אז לא תהיה שום בעיה אם- אבל חוקים צריך לכבד ולקיים! באמת מקס! הידרדרות מוסרית שכזאת! כיצד אתה מעז?! אבל אני מכבד את החוקים, את החוקים של העולם, וכאן זה לא העולם, אז מס לישות מדינית שאולי קיימת כאן אני לא צריך להעלות כי אני לא קיים ברשומות, ובחוקים של ארה"ב של אמריקה אין שום סעיף לגבי רכישה במימד אחר, לא נראה לי שאני באותו מימד אם האדמה מדברת אלי, אבל אני חושב שאני יחסית שפוי, כי אני במימד אחר והגיוני שהשפיות והשגעון ישתנו ממימד למימד. אז בכל מקרה, גם אם אצטרך להעלות מע"מ לממשל האמריקני, אני לא יכול לעשות את זה, אין לי מושג איך לחזור הביתה. <פאוזה> אז כנראה... שאין שום בעיה עם כך שארכוש אדמה לא חוקית כאן ללא מס! הממ... איך אני ארוויח כאן כמה שיותר... אני בטוח שאני אוכל ליזום כאן משהו שיעשה שימוש בקרקעות שארכוש ושיכניס לי כסף, הממ, אבל האדמה אמרה שגתהיה הנחה אם ארכוש את הקרקע לביצוע פעולות לא חוקיות <פאוזה> אני יודע!"
מקס פונה במבט ערמומי לאדמה ואומר לה "אני מעוניין לרכוש שטח של כחצי מטר על חצי מטר, שבו שתי רגליי נמצאות, השטח הזה, והוא ישמש לפעילות לא חוקית-רכישת אדמות לא חוקיות מסחר שחור, כמה זה יעלה לי?" שואל מקס ומפשפש בארנקו אחר הדולרים המעטים שהיו עמו, או אחר חפצים קטנים אחרים שברשותו.
 
כולם: אני שוקל להפסיק לחכות עד שכולם יגיבו אלא אם כמה שחקנים הם באותה סיטואציה, כי ההתקדמות בעוצמה במשחק הזה מאוד לא משמעותית, וגם להוסיף מכאניקת גלגולי "שפיות" ואולי בהמשך מכאניקה מקבילה למיומנויות ותכונות (תכונות שונות ממו"ד ומיומנויות שכוללות כל דבר, ונשענות על ההתמחויות שלכם) וכשתהיו מספיק מתקדמים גם "הכרת העולם" שמצד אחד מי שטוב בזה יהיה פחות שפוי אבל מצד שני יהיה לו יותר קל לנהל דיאלוגים, להבין דברים ולצפות את מעברי העולם. הרעיון הכללי הוא ליצור שיטה יחסית פשוטה תוך כדי משחק שיותר מתמקדת ברגשות ובתחושות של הדמות מאשר בכמה אורקים היא יכולה לפוצץ. מי בעד? מי נגד? ולמה?
 
OUT:

אני חושב שכדאי להפגיש את כולם כבר (אני לא השה"ם או משהו, זו הבחירה שלך).
לגבי בדיקת שפיות, זה יכול להיות מגניב ממש. אבל מה קורה אם אתה נכשל בה?

IN:

"איפה היציאה?! תגיד לי עכשיו! הנרי צועק. הוא מתחיל להיכנס לפאניקה אם הוא לא מוצא את היציאה.
 
אם אתה נכשל בבדיקת שפיות אני אוכל להחליט על פעולות מסויימות שהדמות שלך עושה בגלל זה או לתת לך קווים מנחים של מה חוסר השפיות עושה, לגבי להפגיש את כולם אני מתכנן לעשות את זה לאט לאט ולא את כולם בבת אחת, ויכול להיות שאני לפעמים אפילו אפריד אותכם, מה דעתך לגבי התקדמות בנפרד?
 
הרעיון של השיטה סבבה, אין לי ממש דעה בעניין.
מעבר לזה-יהיה נחמד שגם כשניפגש אם ניפגש אז כל דמות תרגיש כאילו היא היצור השפוי היחיד בעולם. והכרת העולם על חשבון שפיות זה דבר נחמד.
 
OUT
בינתיים אני מחכה לדעה (ולתגובה) של אראגורן7, אתם מסכימים שלא נחכה לכולם כל פעם או לא? את התחלת השיטה אפרסם מחר. בקשר לשפיות, הדבר היחיד שאמור להחזיק את הדמויות שלכם מאוגדות זה זה שכולן שפויות יחסית (ובמקרה כולם באות מאותו עולם בטווח זמן של 80 שנה מקסימום (גם זה לא נראה לי, לא בדקתי) אחת מהשניה, ככה שהם אמורות להרגיש יחסית בבית אחת עם השניה) אבל אני עדיין מכין לכם כמה הפתעות למפגשים בינכם.
 
OUT
לא אכפת לי להיות ביחד או לחוד,
זה תלוי מה השאר יחליטו.
וגלגולי שפיות יהיו מעולים במשחק הזה. כי הכל לא הגיוני ואתה מרגיש שאתה לא מבין מה קורה ונלחץ ונכנס להיסטריה ומשתגע, דברים כאלה :D
IN
בובי מבין שזה לא עוזר ומסתכל עליו במבט ערמומי לבן 9. "אם אני אתן לך כיף, תתן לי את הדלי?" הוא שואל בתמימות "'תה יודע, דבר תמורת דבר" הוא מנסה לחקות מבטא רחוב ונכשל. "אתה תביא לי את הדלי ואז אני אביא לך כיף, וכולם יהיו מרוצים".
 
OUT
מכאניקת השפיות: בכל סיטואציה שהשה"ם מחליט שדורשת גלגול שפיות השחקן מגלגל ק12 מול ד"ק שהשה"ם קובע, השחקן מקבל תוספים/מחסרים בהתאם לבחירה שלו בדף הדמות, דברים שקרו לו במהלך המשחק וכמות ההצלחות/כשלונות שהיו לו בגלגולים הקודמים. על כל תוסף לבדיקת שפיות יש מחסר לבדיקת הבנת העולם ולהפך. על כל הצלחה בבדיקת שפיות הדמות מקבלת תוסף 1+ (מצטבר)לבדיקות שפיות הבאות באותו יום ועל כל כישלון מחסר 1- (מצטבר) לבדיקות שפיות הבאות באותו יום, אם התוסף/מחסר הוא 6 ומעלה יש לדמות תוסף/מחסר בהתאם של 1+/- ליום הבא. על כל ספרה בתוסף לבדיקות הבנת העולם הדמות יכולה לנסות לבצע "רגעי הבנה" השחקן מגלגל ק12 נגד ד"ק שהשה"ם מציב כדי לצפות מראש מעברי עולם, להבין דיונים חסרי היגיון וכו'. על כישלון אחד בבדיקת שפיות השה"ם מציב קווים מנחים לשחקן איך לשחק את הדמות המשתגעת, על שני כשלונות עליו להקשיח אותם ולהחריף אותם ובשלושה כשלונות הדמות חווה "התקף שיגעון" ההתקף נמשך במשך מעבר עולם אחד כל עוד השחקן לא מצליח בבדיקת שפיות במחסר 2- המצטבר עם המחסרים שכבר היו לו, במהלך התקף שגעון על השה"ם לתאר במה מתבטא השגעון של הדמות ועל השחקן לשחק אותה בהתאם. במהלך יצירת הדמות כל שחקן צריך לבחור אם הדמות שלו שפויה לגמרי (1+ לשפיות,1- להבנת העולם), מאוזנת (אין תוסף ואין מחסר) או משוגעת קלות (1+ להבנת העולם, 1- לשפיות)

אם זה לא היה ברור, תבחרו כמה הדמות שלכם שפויה, תכניסו את זה לד"ד שלכם ותשלחו לי בספויילר (תזכרו שזה צריך להתאים לדמות, מישהו שמשחק נרקומן לא יקח "שפוי לגמרי")

IN

בובי
IN
"דלי תמורת כיף? לא, אני לא... לא פראייר, החברים אמרו שאני לא... לא פראייר. רוצה לפגוש אותם? נראה לך משחקים..." אומר הילד בעיניים מזוגגות. מאחורי אחת הקובייות ההונגריות יוצא איש מבוגר עם מסיכת תרנגול, מפינת החדר מתקרבת סלמנדרה וילד שנראה פשוט... שטוח מגיע גם הוא, הם והילד (שעדיין מחזיק בחוזקה את הדלי) מתיישבים ליד שולחן אבן ומתחילים לשחק משחק מוזר, הסלמנדרה אומרת לילד "אתה לא פראייר, אתה לא פראייר, רק מי שמנצח במשחק מקבל דברים..." הילד מסמן לך להצטרף באותה איטיות חולמנית שמאפיינת אותו.
 


הנרי
IN
"היציאה שם, משוגע" אומר האיש ומצביע לעבר אישה אחת שעסוקה בלצעוק "שריפה! שריפה!" אך נדמה שלאף אחד לא אכפת, ויש באמת מדורה קטנה על הרצפה לידה. בזמן שהנרי מחפש בקדחתנות את היציאה כולם מפנים אותו למקומות שונים בזעף, הקולות מצטלצלים בראשו, הוא חייב פתאום את החומרים שלו, הוא לא מוצא אותם! הוא נעצר, מחפש, כל יושבי החנות מתחילים לצעוק עליו לעזוב! הוא חייב לצאת מכאן!!!

OUT
גלגל שפיות

ג'ון
IN
"לא הכל חייב להיות אמיתי..." אומר החד קרן "הנה, קח, הא לך, אויב אכזר, כי אינני חושב שתוכל בלי זה, או עם זה, יכול להיות שאם תתן, לא תקבל אבל ביקור אינו שווה את זה, לך רק צפונה אם תרצה לצאת..." אומר הסוס ומופיע בידך דף גדול בו כתוב רק "לך שמאלה" בעת שהחד קרן אומר "התרצה עוקלל?"

מקס
IN
"יעלה ארבעה עלים, שתי שיערות וארנב" אומרת האדמה ורועדת קלות "אבל קודם אתן לך דוגמית" ריבוע של 5X5 ס"מ יוצא מן האדמה, כשמקס נוגע בו הוא חש הרגשה שלא חש פעמים רבות בעבר, העולם מטשטש, הוא מבין, זה סם שרק מגע בו מוביל להשפעות, האדמה עצמה היא סם! עיניו נעצמות, מערבולות של צבעים, תחושות טעמים וריחות ממלאים אותו הוא נופל לאדמה, מפרכס... כשהוא מתעורר אותו קול בוקע מהאדמה "איך היה? מספיק טוב?" ולפני שהוא מספיק להגיב הוא נשאב השמימה, לאותו טריפ ממש רק שהפעם זה אמיתי יותר, לא כיף, ושדון בגובה 10 ס"מ בחליפה כחולה צובט אותו

OUT
גלגל שפיות עם 1- מהסם
 
חזרה
Top