• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

התאמת שיטה לאוואטאר?

שיטה לאוואטאר.

שלום אנשים! ברצוני להסתיע ואולי ביחד איתכם לבנות שיטה. לא למטרות שיווקיות, אלא נטו, לשימוש ביתי/פורומי.

חשבתי לפעמים על להריץ מ"ת אואטאר, אך חופשיטה לא מתאים לזה.
יש קרבות, וצורך במדידת יכולות והתקדמות.
גם שיטה מבוססת מקצועות לא מתאימה: למשל, זוקו הוא כשף אש, אך הוא גם אומן לחימה וסייף.

לכן, בעי.ר חשבתי לכיוון של נשגבים, כשבעצם החלוקה היא בעיקר בסקילים, ושבעזרת נסיון אפשר לקנות סקילעם וצ'ארמים.
חשבתי שלא תהיה הגבלת מאנה, אך יהיו "צ'ארמים בהתאם לכיוון שמפתחים את הדמות~כשפות וכו'.
מה דעתכם? מישהו מוכן לעבוד איתי על זה?
 
אני לא מכיר הנשגבים, אבל אם זה יצא זה יהיה אפי ואני הולך לנסות להריץ בה משחק.
צריך אולי "מדד לחימה" ו"מדד כשפות" או משהו בסגנון הזה כדי להבדיל. הלחימה הרגילה זה הכלי נשק וכו' והכשפות זה הכוחות המיוחדים שנובעים מהכשפות.
מה שכן, זה תלוי ברמת הידע והדמיון שיש לכשף כדי לערוך מגוון דברים עם היסוד שלו, אז צריך מעין תבנית גמישה ליצירת כוחות וכמה כוחות לדוגמא.
צריך גם שלאחר כמות ניסיון מסוימת אתה יכול גם לעשות קרח\ברק\מתכת\מה זה לאוויר, אבל זה לא חובה, אפשר לעשות כישרון כזה או משהו.
היי! תגובה 300!
 
נראה לי שאפשר להשתמש בשיטה של ק6 , לקבוע כמה תכונות עיקריות (נגיד גוף,לחימה,כשפות , רוח וכו') וסוג של סולם כוחות לכשפות , כך שלדוגמה אם אתה לוקח כשפות אש אז הכוח הראשון שאתה מקבל הוא X והכוח האחרון שתקבל זה ברק או משהו ...
גם לדעתי צריך עצי מיומנות נפרדים שאפשר לקחת גם מבלי להשתייך לכשפות ספציפית (כמו לחימה בנשק או משהוא בסגנון) ושיטת תגמול XP פשוטה , אתה מקבל נקודות ואתה קונה בהם את היכולת הבאה/חדשה.
הבעיה לדעתי שמשחק של אווטאר לא תהיה סיבה לאנשים לשחק לא-כשפים ושבדרך כלל קבוצה של יותר מ4 תהיה לא כלכך מגוונות , אלא אם כן אחד ממנה הוא האווטאר .
 
למבוכים ודרקונים 4, אפשר להוסיף אותם כנתיבי מופת או אפילו מקצועות אמיתיים, כמקצועות נוספים.
אפשר אם רוצים לשחק בעולם של אווטאר להחליף את האשף בכשף אוויר, מכשף בכשף אש, כוהן בכשף מים ואביר קודש בכשף אדמה.
 
זה מאוד תלוי איזה סוג משחק אתה רוצה. אם אתה רוצה את הכשפות כמשהו טקטי-קרבי, או כמשהו סיפורי ובעיקרי "צבע" להתקפות.
גורל מואץ, נניח, מכילה דמות שהיא "קורא שמש", שדומה באופן מחשיד ל"כושף אש".
 
נכון, אבל האמת שאני לא מכיר שיטות לעומק חוץ מזה.
כמו שאייסל אמר, אפשר לקחת אלמנטים משיטות גיבורי על, לשלב אותם בדברי נשגבים (שאני לא מכיר) ולהוסיף עריכה. אבל צריך לחשוב על בסיס קודם.
אז הרעיונות הם :
בסיס ק6
בסיס גיבורי על
בסיס נשגבים (שאני לא מכיר)
או משהו באמצע.
פסקי- אני חושב יותר בקונספטט טקטי קרבי, אם רוצים את זה סיפורי כל מה שצריך זה לתאר את הכוחות ככשפות ככל מקצוע שהוא בכל משחק שהוא.
 
אני מציע לך להסתכל שוב על האווטאר ב3.5 שעשו בGITP. יש המון גיוון במה שאתה יכול לעשות (אתה לומד עם הזמן עוד ועוד seeds, שאתה יכול לשלב עם טכניקות אחרות שאתה מכיר. אם אתה כשף אש שיכול להשתמש באש כחולה, אתה יכול להשתמש בה גם בשילוב עם דברים אחרים שאתה מסוגל לעשות- כמו ליצור שוט מאש).

חוץ מזה, אפשר די בקלות ליצור את זוקו (כשף אש עם ריבוי מקצועות ללוחם\סייר, כנראה. או פשוט כשף אש שלקח כשרונות שעוזרים לו בלחימה), את טאי לי (בנו עץ כשרונות במיוחד בשביל הכוחות שלה- ואפילו בנו את הדמות עצמה!) ואת סוקה (שוב, יצרו כשרונות בשביל ליצור את סוקה ואת ההוא שלימד אותו להלחם עם חרב. לא קראתי, אבל אמור להיות מוצלח). בכלל, יש שם פלוס מינוס כל דבר שמופיע בסדרה וגם דרכים ליצור דברים חדשים בעצמך בעזרת מערכת הseeds. יש כמה גרסאות לפרוייקט הזה ואני לא בטוח שזאת החדשה ביותר, אז אני אסתכל בmin\max boards בשביל לראות אם אולי יש שם גרסה יותר עדכנית
 
אני ממליץ לך להתבסס על מו"ד בצורה הבאה:

תתייחס לכל סוג לחימה כאל גזע. הגזע במו"ד מעניק הרבה פחות יתרונות מאשר המקצוע כמובן.
תתייחס לכל סוג כשפות/לחימה/מה שזה לא יהיה כאל מקצוע. הכוחות נובעים ישירות מהמקצוע ועליו מתבסס הנק"פ והמיומנויות.
 
אפשר להשתמש בשיטה של "עולמות פראיים", או באנגלית "savage worlds"' כשכשפות היא רקע מיסטי, ובוחרים יכולות מתאימות. לדוגמה, כשף מים יכול לקחת ריפוי.
 
חזרה
Top