• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

[ספוילרים אהוי] הסרט של אנדר

ת'ור

פונדקאי ותיק
משגיח/ה בדימוס
הסרט "המשחק של אנדר" הוא הוכחה של כמה עשרות מיליוני דולרים שהספר "המשחק של אנדר" צריך סדרה, לא סרט.

אבל בואו נתחיל מההתחלה.
ראיתי את הסרט אתמול על המסך הגדול. הוא בהחלט יפה - בית הספר ללחימה נראה מגניב, הבאגים מצוינים, העבודה בתחום הזה טובה מאוד בסך הכל. זו הייתה המחמאה האחרונה שלי.
אנדר עצמו, למרות שהוא מתחיל טוב, מדרדר מהר מאוד לילד עצבני עם בעיות סמכות והרבה יותר מדי סנטימטרים בין הראש לבין הרצפה. הוא לא אנדר, הילד הגאון שהצליח להתמודד עם כל בעיה. הוא אנדר, ילד לכאורה וגאון לכאורה, שמתעלה בקצת על החבורה הבינונית שבה הוא נמצא. הוא לא ממש גרוע, אבל קיוויתי ליותר. גראף הוא בסדר, לא מי יודע מה, והגבר הלבן היחיד בצוות בגלל שהמפיקים כנראה חשבו שיש יותר מדי מהם בספר. אז הם הפכו איש צוות אחד לשחור ואחר (אנדרסון, זוכרים אותו?) לשחור ואישה. כל הדרך!
שזה בסדר, אל תבינו אותי לא נכון, אבל רגע - אלה שני אנשי צוות שחורים, אבל אמרתי שגראף הוא היחיד! מה קרה לשאר אנשי הצוות? שאלה טובה. כנראה שמו אותם בתורנות קרצוף בקומות התחתונות במשך כל העלילה, כי לא רואים אף אחד. וזו הבעיה של בית הספר ללחימה - הוא קטן מדי.
אנשי הצוות לא קיימים או בלתי נראים, חדר הלחימה מגניב אבל היו אמורים להיות הרבה ממנו, לא אחד, והצבאות הם בדיחה. הם 16 איש. 16. איש. זה כלום. אפשר לחצות את המגורים שלהם בשלושה צעדים, ואז מה המשמעות של ההבדלים בין אלה שישנים ליד הדלת ואלה שישנים בסוף? והקרבות, שהיו יכולים וצריכים להיות משיאי האקשן של הסרט, הפכו לכמה קטעים קצרים שנגמרו לפני שהתחלת להתלהב מהם.
עכשיו, הם הורידו כמה סרחים עודפים, וטוב שכך. כל העלילה של לוק ודמוסתנס נעלמה, וגם הזמן של אנדר בצבא עכברוש נשטף לביוב. ככה גם האימונים, החידושים שהוא מנהיג בצבא, הקרבות הסוחטים שדרקון עוברים... חבל רק שהם עצרו שם. יש עוד דברים שהייתי רוצה שהם יורידו.
כמו משחק הפנטזיה, שבו טיפלו אולי בצורה המגושמת ביותר האפשרית. אנדר מביס אותו במשחק הראשון, ואז משחק עוד כמה דקות עד שהוא מגיע לאולם עם הביצה באמצעו. או היריבות עם בונזו מדריד - הקרב הסופי ביניהם היה עלוב ומביך יותר מכל דבר אחר. ואז יש כמה רעיונות פשוט מטומטמים שרק חופרים קצת יותר עמוק את הבור, כמו שאנדר יודע מה קרה לבונזו ומתחיל לבכות על זה באשמה, או שבקרב מול שני הצבאות פטרה מועברת מסלמנדרה לדרקון, או ההכללה של בין בשיגור של אנדר (ברצינות, מה לעזאזל?)...
אבל למרות כל הקיצוצים, הסרט עדיין מהיר מדי. שום דבר לא מקבל מספיק זמן לפני שקופצים לדבר הבא, כי צריך להספיק את הספר, ולכן שום דבר לא מרגיש חשוב. הגילוי בסוף, בהדמיה האחרונה, נהרס עוד לפני כן ואיכשהו נהרס עוד יותר כשהרגע הגיע. והסוף שאחר כך, אוי, הסוף שאחר כך...

אני לא יודע מה הם חשבו לעצמם. אמרתי קודם שהיה עדיף להיפטר ממשחק הפנטזיה, למרות שהוא אבן דרך חשובה בדרך אל הסוף - אבל הדרך שבה הם ביצעו את הסוף הייתה כל כך משונה שהם פשוט לא יוכלו להמשיך אל הספרים האחרים. הם בבירור התכוננו לסרט המשך, זה סוף פתוח, אבל הם שינו אותו כל כך שהם יצטרכו תסריט מקורי לפחות לתחילת הסרט. אז למה? אני לא יודע. הם לא יודעים. אף אחד לא יודע. לעזאזל.

בשורה התחתונה לא נהניתי. אתם ככל הנראה ומן הסתם לא תתרגזו על הסרט כמוני, אבל כואב לי כשספר כל כך טוב מסורס כל כך קשה. הספר היה הרפתקה עם רגשות עמוקים ואופי ברור, והסרט הוא הרפתקה קלישאתית שראינו יותר מדי. הוא לאו דווקא רע - אני לא יכול להגיד שהוא רע, אני לא יכול לשפוט אותו באובייקטיביות - אבל הוא לא עושה צדק עם המקור. פשוט אין לו זמן.
ולכן, אחרי שהוציאו עליו חודשים ומיליונים, "המשחק של אנדר" הצליח להוכיח ש-"המשחק של אנדר" לא יכול להיכנס בשעתיים. זה נחמד, אבל היה עדיף להשקיע את הכסף במשהו אחר.
 
עצוב, אבל ככה זה שמנסים לעשות מספר שנועד להיות ספר סרט. אבל אנדרסון אישה?! אני חושב שבאמת סדרת טלוויזיה היה כבר הולך טוב יותר, והבמאי גם ידוע בכישלונות אחרים, ממה שקראתי (משהו על האקס מן המקורי או משהו בסגנון).
 
אם כל השינויים וההורדות בסרט אני עדיין חושב שהוא סרט טוב , אסור לשכוח שלהרבה ממה שהורידו יהיה גם השפעה בספרים הבאים אחרי המשחק של אנדר ,וההרגשה שלי היא שאנחנו לא נראה אותם יוצאים לקולנוע , הקטע אם לוק ודסמנתוס באמת הפריע לי, ואני רוצה להוסיף (לא בקטע רע ) שהם גם הוסיפו הרבה נשים בכלל לבית הספר ללחימה (רק בשיגור של אנדר היו יותר ממה שאמור היה להיות בכל בית הספר ללחימה ) כנראה שרצו לעשות את הסרט מתאים יותר לכולם.
דרך אגב זה באמת היה הזוי שכל הדמויות הרבה יותר מבוגרות ממה שהם אמורים להיות , זה ניסיון מוזר להינות משני העולמות מצד אחד הדמויות מבוגרות וזה מתחבר יותר , מצד שני רוב ההרגשה היא שהם היו צריכים גם להתאים את ההתנהגות שלהם לגיל מבוגר יותר ... לא יודע אולי זה רק אני
 
אפשרי אך אז אתה מסתבך עם חוקי עבודת ילדים בארה"ב (אני גם לא חושב שמותר להשתמש בילדים לפעלולים שנעשו בסרט. חלקם נעשו במתקן נאס"א). גם הדרכת שחקנים בגיל כזה נשמעת לי קשה יותר מהדרכת שחקנים רגילים. אז או שאתה נופל על כשרון פנומנלי בתחום או שאתה "מבגר" את הדמויות.
 
קודם כל, נראה לי כדאי לשים [ספוילר] בכותרת.

קראתי את הספר לפני הרבה זמן, ומה שהצלחתי לקלוט זה שקיצצו הרבה מהעלילה. זה הרגיש די חסר. בסה"כ הסרט הרגיש כמו עוד איזה סרט הרפתקאות-מד"ב למתבגרים, לא קרה שם שום דבר יוצא דופן במיוחד. הסיום הדרמטי שאמור להיות אחד ממוסרי ההשכל הכי מזעזעים בספרות המד"ב הפך לסתם עוד טיזר לסרט המשך.
כן, זה בהחלט עוד אחד מהמקרים האלה שמוכיחים שספרים גדולים לא יכולים (לרוב) להיות מעובדים לסרטים של שעתיים בלי להחמיץ את הפואנטה. מצד שני, כשבמאים משופעי קרדיט לוקחים ספר ופורסים אותו כמה שניתן על פני מספר סרטים ארוכים על מנת לשמר את אופיו, העולם זועק שחיתות. ולא אוסיף מילה.
 
ולכן אני מצביע סדרה. משחקי הכס קיבל סדרה, ומסתבר שזה עובד ממש טוב. גם אנדר יוכל לעבוד עם הזמן והפירוט של המתכונת הזאת.
חוץ מבעיית הליהוק לילדים. זו עדיין תהיה בעיה. אולי אם יעשו את זה באנימציה? רק שלא לוקחים ברצינות אנימציה בשביל סיפור. לפחות לא במערב.
אלוהים אדירים אנימה מהמשחק של אנדר זה יהיה מדהים.
 
חזרה
Top