• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

קיקסטארט להוצאת ספר (שם הרוח)

wizinet

פונדקאי ותיק
כבר כמה זמן שעולות בעמוד הפייסבוק של אופוס בקשות רבות לתרגם את ספר ההמשך של "שם הרוח", אשר תורגם במקור, וננטש, על ידי הוצאת כנרת זמורה ביתן.

אתמול הם התחילו בפרוייקט שאני מאחל לו הצלחה, ויותר מכך - מאחל שיהווה התחלה של תצורת עבודה סטנדרטית בעולם ההוצאה לאור.
הם פתחו הדסטארט (המקבילה הישראלית לקיקסטארט) למימון הוצאת הספר. כך שלמעשה ניתן לבצע רכישה מוקדמת וכך להבטיח מראש את החזרת העלויות על ההוצאה.
אני חושב שזה רעיון נפלא, ולמרות שהספר הנ"ל פחות מעניין אותי, חשבתי שאולי יהיה מי שימצא בזה עניין.

https://www.headstart.co.il/project.aspx?id=770
 
כן, תמיכה מינימאלית של 150 ש"ח זה בדיחה, לא ככה מנהלים קיקסטארטר. אם הם היו רוצים לעשות עם זה משהו אמיתי הם היו בונים סולמות של סכומי תרומה אפשריים ואת התגמול שלהם - לדוגמה, "תרום X שקלים ותקבל X שקלים הנחה על הספר שתקנה בסופו של דבר. וגם, אם תרמת [נניח] 150 ש"ח, נשיג לך גרסה חתומה מהסופר" (אני עוקב אחרי הבלוג של הסופר ואני *בטוח* שהוא יסכים לרעיון כזה). זה יכול היה לעבוד יותר טוב.
 
המחיר הממולץ לצרכן של שם הרוח בעברית הוא אאל"ט 82 ש"ח, אז כן - 150 זה מחיר כמעט כפול.
יפה גם שאומרים שהספר נכשל במדפים "כנראה כי נמכר רק במבצעים"- אני ראיתי שלמבצעי ארבע במאה הוא הגיע רק ביוני האחרון, בערך שנה שלמה אחרי ש"נכשל במדפים". לדעתי נכשל כי מכרו אותו במחיר מלא, ועכשיו הקיקסטארט ייכשל כי מוכרים אותו במחיר יותר ממלא.

הנה, כבר הגיבו כאן בעץ כמה אנשים שהיו משתתפים אם הדרישה הבסיסית של הקיקסטארט הייתה נמוכה יותר.


דסטריקס- רוב הספר נמכרים במבצעים השונים. ספר שאינו במבצע יצליח להמכר בהצלחה רק אם אנשים באמת מחפשים לקנות אותו ספציפית (לדוגמה הארי פוטר ודמדומים בתקופותיהם, או משחקי הכס מייד אחרי שיצאה הסדרה).
 
כמו שכבר אמרו, זו לא הדרך.
מעבר לזה, 85,000 ש"ח זה המון כסף לתרגום ספר. אולי אם זה כולל את כלל ההוצאות - תרגום, עריכה, הדפסה, רווח וכיו"ב. זה נראה לי Greedy. הייתי מבין אם היו נניח רוצים לגייס 25,000 ש"ח, בשביל עלות ההדפסה.
וכמו שכבר נאמר, למה שאני אשלם מחיר גבוה מהמחיר לצרכן על הספר?

פשוט נסיון קלוקל, ממליץ לבטל ולהתחיל מחדש עם יעד יותר נמוך ועם דרכים אחרות לתרום - למשל אני כבר קראתי את השני, אבל אולי לתמוך ב-50 ש"ח תמורת חולצה זה כן משהו שהייתי מוכן לתת.

כהשוואה, פרוייקט דומה באותו אתר:
https://www.headstart.co.il/project.aspx?id=521

רצו רק 10,000 ש"ח, וב-60 ש"ח מקבלים כבר את הספר פיזית. הוא הצליח.
 
קודם כל, לצערי, בימינו 150 ש"ח זה מחיר סביר לספר בעברית שמחולק לשני כרכים.
דבר שני, אני מסכים שזה יותר "מכירה מוקדמת" מאשר קיקסטארט אמיתי. אבל בסופו של דבר אני חושב שזו דרך נפלאה להוציא ספרים לפי ביקוש, כך שהוצאה לא תתקע עם ספרים שאף אחד לא קונה (מה שיפגע בהוצאה ומכאן גם בנו - הקוראים).
בסופו של דבר הם הלכו באופן ישיר על מכירת כרכים ולא נתנו סכומים קטנים יותר וזה דבר שהגיוני שתעשה הוצאה שקוראים רבים ביקשו ממנה לתרגם ספר (כמו שהיה במקרה זה) ולא רוצה להתחיל להתעסק בשטויות (כגון חולצות).
"תוכיחו שיש מספיק קונים כדי שנרוויח משהו - תקבלו את הספר".
sound fair and simple for me.
 
הם בכלל רוצים להוציא את הספר או שהם רוצים להראות "הנה, ניסינו, עכשיו די להציק"?
זה נראה greedy ולא שווה את זה ואני תוהה אם זה מכוון.
ואם הם עושים את זה בשביל לא להתעסק בשטויות - הם אוכלים את המרשמלו ובגדול (ראה ספר "אל תאכלו את המרשמלו...עדיין!")
 
היי, זה צפריר, הבחור שארגן את הקיקסטארט.

קודם כל, אינני תאב בצע, יעני גרידי. אני הקמתי את הפרויקט הזה, ולאופוס לא היה שום קשר לזה. נכון, הצגתי לה את הרעיון וקיבלתי ממנה מימון ראשוני על סך 35,000 ש"ח ובתמורה לכך היא יכולה להשתמש בפרויקט הזה על מנת לפרסם את עצמה, אבל בעיקרון, אני הוא זה שעושה את זה. הרבה אנשים אומרים שהם רוצים את המשך התרגום, ואני מסכים איתם. לאחר בדיקה של עלות של כל הגורמים, לא רק תרגום (ש-25,000 הוא שכר רעב לתרגום ספר של 1,000 עמודים), אלא גם עריכה, גרפיקה, עימוד, קניית זכויות תרגום, הדפסה, שינוע, הפצה וכו' וכו'. הסכום הכללי עומד על 120,000 ש"ח. לא זול, נכון? אבל אני עושה את הכול בעצמי, אז אני צריך מימון לכל האנשים העוסקים במלאכה. אז כמו שאמרתי, אופוס החליטה לממן 35,000 ש"ח מהסכום, ולכן נותרו עוד 85,000 ש"ח שאני צריך לשלם לבעלי העניין.
הספר עצמו הוא 1,000 עמודים, ולכן הוא יפוצל לשני חלקים. זה לא בגלל שאני לא רוצה להוציא מפלצת שכזאת, פשוט ההדפסה של ספרים ענקיים עושים בעיות לשדרות הכריכה וצריך לחזק אותן או להסתכן שהספר פשוט יתפרק, וגם חנויות הספרים לא אוהבות ספרים גדולים כי הם תופסים מקום במדפים ולכן נזרקים לערימות של הספרים באמצע. מחיר כל ספר כזה הוא משהו בסביבות 89-98 (כמו בספרי "חרב האמת" ו"שיר של אש ושל קרח"), ולכן שני הכרכים כאשר יצאו יהיו בסביבות 180-200 ש"ח, ולכן 150 ש"ח, זה לא גרידי, אלא מחיר סביר ואפילו זול יותר ממה שיהיה בחנויות.
אני עצמי עושה שירות להרבה אנשים וחושב שמגיע להם לראות את ספר ההמשך ומה שכנרת זמורה ביתן עשו הוא עוול גדול. אני אישית לא מרוויח מכך דבר, אני רק מנהל את כל הסיפור הזה, ומנסה לעשות משהו טוב. אז כן, כמו שאמרו, אין לי כוח להתעסק עם חולצות או ארוכות צהריים וסדנאות תרגום, אני רק מנסה לתת לאנשים צ'אנס לקרוא ספר שהם רוצים בעברית. לא יילך, לי יהיה חבל, אבל דוגרי אין לי בעיה לקרוא באנגלית.
תודה לכל התומכים, וגם לאלו שלא, כי לפחות את משאירים את העניין בחיים.
 
לא נראה לי שזה יצליח בקצב הזה...
ומצידם של אופוס, איזה פספוס... אם הם היו משווקים את הספר הראשון כמו שצריך ומכניסים אותו למבצעים כאלה ואחרים, הוא היה נמכר כמו שצריך ואף אחד לא היה צריך לעשות קיקסטארט לספר השני.
אפילו עמוד בויקיפדיה העברית אין לו.
 
darkmo10 אמר/ה:
ומצידם של אופוס, איזה פספוס... אם הם היו משווקים את הספר הראשון כמו שצריך ומכניסים אותו למבצעים כאלה ואחרים, הוא היה נמכר כמו שצריך ואף אחד לא היה צריך לעשות קיקסטארט לספר השני.

זאת בדיוק הסיבה שכדאי לקרוא את כל מה שאני כותב וגם להיכנס ללינק של הקיקסטארט.

אופוס לא הוציאה את הספר הראשון, אלא כנרת זמורה ביתן ואני הצלחתי להשיג מימון מחברת הוצאה אחרת, שאין לה קשר לספר הראשון.

אם יש טענות, אפשר להפנות אותם לכנרת זמורה ביתן.
 
עדיין, אם אני, למשל, רוצה לתמוך בפרויקט כי אני בעד דברים כאלה אבל לא רוצה לקנות את הספר, אני לא יכול. אני בטוח שיש הרבה אנשים שהיו שמחים לתרום שקל, חמישה, עשרה, אולי יותר, כי הם מאמינים במטרה - אבל לא 150 ש"ח. הרף הזה חוסם הרבה תורמים אפשריים.
 
סליחה, מצידם של כנרת זמורה ביתן.
ת'ור אמר/ה:
עדיין, אם אני, למשל, רוצה לתמוך בפרויקט כי אני בעד דברים כאלה אבל לא רוצה לקנות את הספר, אני לא יכול. אני בטוח שיש הרבה אנשים שהיו שמחים לתרום שקל, חמישה, עשרה, אולי יותר, כי הם מאמינים במטרה - אבל לא 150 ש"ח. הרף הזה חוסם הרבה תורמים אפשריים.
+1
 
מספר דברים
- יוזמה ראוי לציון שלך.
- חבל שלא מצוין במפורש שמדובר בשני כרכים בעברית. גם באתר מדובר תמיד על הספר בלשון יחיד. מבחינה שיווקית לקבור בהערות/עדכונים שמדובר בשני כרכים זה לא נכון.
- מבחינת התמחור, 150 ש"ח לשני ספרים זה סביר, אבל שוב זה לא כתוב בתרומות.
- הייתי מוסיף רמת מחיר גם לכרך הראשון בלבד, כל העקרון של קיקסטארט בנוי על להעניק אפשרויות רבות למי שרוצה לתמוך.
- 150 ש"ח כרמת תמיכה בסיסה זה יקר מאוד.
- 85,000 ש"ח זה יעד מאוד גבוה. אתה מדבר על אזור ה-500 תומכים, ללא קשר לכמה זה עולה או לא, זה פשוט לא נראה ריאלי לשוק הישראלי, ואפילו למקור באנגלית זה יעד גבוה (20,000 דולר).
- בקשר לכמה עולה להוציא ספר כזה, ציטוט של 120,000 ש"ח נשמע לי המון, אלא אם כולל בפנים מרווחי רווח מאוד יפים.
 
היי לכולם,

הוספתי עוד מדרגות זולות יותר, מקווה שזה יגדיל את מספר האנשים.
בנוגע לסכום, אין פה רווחים נאים. זה באמת המחיר של עלות לספר שכזה, ללא העלויות הנלוות אליו (כגון שעות משרד של הוצאת הספרים, חשמל, מים ועוד כל מיני שטויות). זה מחיר גולמי להוצאת ספר.
 
חזרה
Top