• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

תגובות [תגובות] רשומון איי הסערה, עולם מערכה למבוכים ודרקונים

למשל בהתחלה.

יאר! שלום לכם, מהלכי יבשה! אני הוא הגמד הגבוה, הרי גם ידוע כדמבוס. ואני כאן על מנת לסקר לכם את הרשומון של איי הסערה - כנהוג במיטב המסורת הגמדית.
 
גם לי נראה שיש מין טון עליז-משהו בהתחלה(שוחד? :) ), אבל בניגוד לנקסטורל אני מוצא את זה יותר משעשע ממפריע.

אני מסכים איתך שהמפה בהתחלה ריקה-משהו... ברור לי שזה נועד להראות ולהמחיש את המרחקים בין האיים, אבל אולי אפשר היה לבצע את זה אחרת... אבל זו רק קטנוניות שלי.
אני גם מסכים איתך על היעדר הסמלים(שאכן חסרו לי. גם של האלים) ועל הרעיונות להרפתקאות בפרק השני - הם מעולים.
אהבתי את פרק המישורים, שלא נמצא ברשומון הישן והמקומט שלי.

בסך הכל סקירה טובה. אני אשמח לראות עוד כאלו!
 
סקירה נחמדה, אני חולק את דעתך על הרשומון אבל הייתי מצפה לראות בעתיד את הגשמת חלום ספר המערכה הגדול של איי הסערה, אם יצא כזה דבר אני אקנה אותו!
 
דסטריקס אמר/ה:
סקירה נחמדה, אני חולק את דעתך על הרשומון אבל הייתי מצפה לראות בעתיד את הגשמת חלום ספר המערכה הגדול של איי הסערה, אם יצא כזה דבר אני אקנה אותו!
לא אמרתי "חולק על דעתך"

[אם הגמד יתן אישור אפשר למחוק]
 
יפה מאוד, אבל לי הפריע עוד משהו-

אין שום פירוט על טולריון, שמוזכר רבות במתוך האפלה, זה הפריע לי, מיהו? מה מטרותיו? המשפט היחיד עליו הוא "הוא התגלמות הכאוס וגורש מן העולם", לא מספיק לי, בעיקר שהוא מוזכר גם בספרים אחרים.
 
איי הסערה הוא עולם מערכה שלוקח שתי גישות במקביל ומשלב אותן - גישה ראשונה לעולמות מערכה, היא לתת מסגרת כללית למנחה, שבמסגרתה הוא מוסיף את הפרטים שלו.
גישה שנייה היא לפרט את הקאנון של העולם עד לפרט האחרון (Harnmaster הוא נציג קיצוני).

לכן חלק מהמיקומים (למשל צור) מפורטים יותר, וחלק פחות - למשל האי המקולל. המטרה היא לתת למנחה את החופש להוסיף את מה שהוא רוצה לעולם, ולא להכתיב את כל העולם מלמעלה. וזה עניין של טעם.
גם טולריון זה משהו דומה, אין כוונה לפרט אותו - אלא לשלב אותו במרקם המערכה, ואז לתת למנחה את החופש של לעצב אותו כרצונו - בין אם כאיום ישיר על החבורה או כמשהו שהוא בעבר הרחוק. אפשר להתייחס לזה כ"סוד" של המערכה, שהמנחה קובע.
זאת גם הסיבה ששתי היבשות האחרות לא באמת מפורטות, וגם לא יפורטו יתר על המידה בעתיד - הדגש באיי הסערה הוא.... על איי הסערה. שתי היבשות האחרות מיועדות לתת למנחה חופש להתפרע ו/או להשתמש בהם כמקור לעלילה, מבלי להכנס לפרטים. זה Feature שאין פרטים עליהם, רק מספיק בכדי להלהיב את הדמיון ולתת למנחה אפשרות לענות על שאלות לשחקנים חטטנים.

וח"ח על הסקירה :)
 
אני חושב שבכל זאת כן עוד מידע לפחות לגבי איי השמש וטונאל יכול להועיל, בהיותם חלק משמעותי במערך הפוליטי של האיים.

אני אישית, סקרנותי נמשכת לטונאל והעולם שמתחת. גמדים וננסים - היחסים ביניהם, קסם שבטי לעומת קסם קדוש או בכלל שלטון מטריכיאלי, כפי שנהוג בד"כ בחברה גמדית. וגילדת הטכנומאגים, שאין ספק שיש לה כמה וכמה בסיסי פעולה בטונאל גם מלמעלה וגם מתחת.

כלו אלו מסקרנים, וכבר התחלתי לכתוב עוד מידע לעצמי לגביהם. אני חושב שיש גבול דק מאוד בין מידע מספק לבין יותר מדיי מידע, והרשומון עוד לא נמצא במידע מספק לטעמי.

אני מבין את כוונתך, אבל אני חושב שזה עדיין מעט מדיי.
 
חזרה
Top