• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

הפנינסולרים ותושבי האריכפלג-משחק המשך

פלסמיד, מדהים אותי שלא הבנת את שיתוף הפעולה שלי עם פלדריק, כשמתחשבים בכל ההודעות שהיו מיועדות אחת לשני. ברגע שטומאץ' הכריז שמתקרבים לסיום המשחק, אני ופלדריק כרתנו ברית צבאית (מבחינה פלאפית יש לי הסבר מושלם למה ההוביטים החליטו להיות תוקפניים, זה מעניין מישהו?) שמטרתה להשמיד את האורקים, ולהכריח אותך להלחם בנו. איך נשמיד את האורקים? ברגעים אלו ממש בזמן משחק כבר נמצאת ספינת מסחר הוביטית שבמקום סחורה מכילה כמות עצומה של מזמנים יסודניים, ובמרכזה כדור המראות היסודני. אין לי כוח לתאר (שוב) מה הוא עושה, תרגישו חופשי לקרוא הודעות שלי לטומאץ' או משהו. בסופו של דבר, יש פצצת אטום צמוד לאי האורקי, במרכז הצי שלו. אחרי שהצי האורקי יעלם מעל פני האדמה (ביחד עם עיר הנמל), נכבוש את האורקים די בקלות (שוב, אתם מוזמנים לקרוא הודעות שלי עם פלדריק, אאז"נ זה בערך בזמן החופש הגדול במציאות), ואז תהיה חייב לנסות לכבוש את האורקים בחזרה או שננצח. הצבא ההוביטי *מאוד* טוב בלהגן (מתחילת המשחק, לא הצליחו לנצח בקרב אחד על אדמות הננסים. ותאמין לי שדינרבלו ניסה), ואני ופלדריק ננצח בצורה כל כך מגניבה.. והיינו במרחק של פאקינג הודעה אחת מניצחון. עקפת אותנו בהודעה אחת!
 
דעתי כמנחה היא שהוא עקף אתכם בקצת, אבל ללא ספק ביותר מהודעה אחת. הייתם מחריבים את האורקים במהירות, אבל היו גם גמדים ודרו. לדעתי הייתה פשוט מתפתחת מלח״ע ארוכה ומתישה שלא הייתה כמוה בתולדות המשחק.
אבל זה כמובן רק היפוטתי.
 
זה לא שלא ניחשתי שיש מלחמה קרובה (גם אמרו לי) זה פשוט שלא היה אכפת לי. כול ניסיון להתערב במלחמה יותר מהמינימום היה מעכב אותי.
וכן, זה היה מעניין אותי לדעת למה הננסים הפכו פתאום לתוקפניים
 
אם היינו מפעילים פצצת אטום הוא לא היה יכול להמשיך לבנות כמו כלום, בעיקר כי זה הימור- האם אני אספיק לגמור לפני שהם יכבשו לחלוטין את האורקים.
הא, והייתי מנצח אם לא היית מחליט חוץ משחקית שאסור לי לדפוק את כולם ביחד ברגע. כי ברגע שהפכתי את כל המתכת שאני מייצא (ואני המקור מתכת היחידי במשחק לכל מי שהוא לא גמד) ברמה מחפירה, סיפרת לי שלא רק שכל הנפחים גילו את זה עוד לפני שהם ביזבזו גרם מתכת אחד, אלא שיש לכולם מתכת בשפע בארץ שלהם ותשתיות לכרות אותה, והם גמרו לשלוח לנפחים בדיוק כשהם גילו שהמתכת שלי רעה :confused:

הננסים נהיו תוקפניים חוץ משחקית כי זה התאים לי. פנים משחקית, זה מבוסס על תחילת המשחק, ממש ממש בהתחלה. הייתה מלחמת אזרחים עצומה שקרעה את האומה, שבסופה הפעלתי את המזמן שעובד פעם בעשור (החפץ שקיבלתי בתחילת המשחק), ובעזרת גדילן אאז"נ (או דינרבלו?) הבסתי את המתנגדים, כמה שבטים מאוד מאוד מלחמתיים. אבל, המערכת הפיאודלית של הננסים דורשת שהמובסים עדיין יהיו חלק מהפוליטיקה, פשוט בלי צבא. במשך כל המשחק הם ביססו שליטה (בעוד השבט השליט, הליירט, מתערער, כל פעם שדינרבלו משתמש בטרור או שדינרבלו מנסה לפלוש אלי), וברגע אחד הם חיסלו את האנשים בעלי ההשפעה, והשתמשו באשליינים בשביל שאף אחד חוץ מהדרגים הגבוהים (שמרצונם או מפחד היו בעד המורדים) לא יידע שמשהו קרה. עכשיו, מערכת השלטון הננסית נכנסת לפעולה- גם אם כל שבט חושב ששאר השבטים הם מטורפים רוצחים המוניים שיהרסו את האומה הננסית, אין להם ספק שמה שהמנהיג של השבט הזה אומר זאת האמת המוחלטת. כשהוביט אחד שולט בכוח הזרוע בכל המנהיגים של כל השבטים, הוא שולט בכל האומה הננסית. בעזרת כמות ספורה של פוליטיקאים מתים, השלטון התחלף ובו זמנית עבר מפיאודליות לדיקטטורה, בלי שהעם ידע על זה או שינסה בכלל להתנגד.
 
אכן,כמו שגאלאן אומר,הייתה תוכנית מורכבת לפירטי פרטים לגבי הניצחון,שכללה בתוכה גם את דיברבלו[שתיארתי לעצמי שינסה לתקוע לי סכין בגב] וגם את הצ'וצ'למאיה והדאחי,שכמו שאפשר לחשוף עכשיו היו בובות שלי כל המשחק והסכסוכים אם הצ'וצ'למאיה והדאחי היו מבויימים[כן העוג,דנתי איתך על איך ליצור הסכם אם עצמי].מה שגאלאן לא לגמרי יודע,ולא כי זה היה מכוון נגדו אלא כי הייתי חייב להיות בטוח,זה שגם הפליטים הדאחיים וגם המחתרת הלומבארית היו בובות שלי,וגם המפלגה האורקית-רפובליקנית שכבר התחלתי לארגן בתוך הממלכה האורקים כדי לשלוט בה ביום שאחרי,ושכל עניין המלחמה אם הצ'וצ'למאיה רק נועד לספק לי תירוץ להנחיט כוחות צבאיים גדולים בארץ הצ'וצ'למאיה,כביכול כנגד המרד,ואז לכבוש את עוג שהחלשתי בהדרגה בעזרת הלומבארו.
יש עוד המון מה לספר,אבל בגדול התוכנית הייתה די משולמת עד הנקודה של השמדת עוג[לא אישי,האימפריה שלך פשוט הייתה נוחה לפירור בגלל הפיצול האתני],כולל השמדה יסודית של הצי ויצירת מרד בתוכו.לגבי המלחמה הכוללת...היות והצי שלי כבר היה שולט בימים באופן מוחלט בנקודה הזו[טומאץ' אמר] אחרי השמדת הצי האורקי,והיות שדיברבלו לא יכול להגיע אליי בלי מעבר ימי ושהיו לי בעלי ברית,זה לא היה נגמר באסון לדעתי.

בכל אופן,כל הכבוד פלסמיד.אני לא אכחיש שממש רציתי את הסמאק דאוון הסופי ולהלחם נגדך לחיים או למוות בשדה הקרב,אבל אין ספק,המתמודד היחידי שחששתי מימנו אכן ניצח,ועוד בשיטה של הגובלינים-לנצח ללא מלחמות.

וטומאץ',כמו שפלסמיד אמר,אני מעריץ אותך על שהחיית את הז'אנר שיש לי הכבוד להיחשב אביו.באמת שבלעדייך הפונדק היה נראה אחרת לגמרי,אני ואתה שותפים למשהוא גדול מאוד.המשחק היה נפלא,ואני מקווה שהמשחק הבא שלך,אחרי מנוחה כמובן,יהיה מוצלח לא פחות.בהצלחה,ותודה על הכל,כולל ובעיקר על הסבלנות לקרוא מאות עמודי וורד של תוכניות.

מעבר לזה,היות וחבל שהמשחק יגמר ככה,הייתי רוצה לתאר את גורלה של האימפריה הגובלינית-

מהיום שנעלמו האנונוקי,האדונים הגדולים,הפכו הגובלינים לחופשיים.הם הקימו את הדמוקרטיה הראשונה,הם יישבו את הארצות הנרחבות של דרום היבשת,והם הפיצו את דת האנונוקי לכל עבר.במאות שנים של מאבקים,פוליטיקה,מהפכות ושימוש חכם בכסף,הגובלינים הגדילו את הדמוקרטיה,ואט אט הביאו לקרבה עוד ועוד עמים,תחילה הלומבארו,לאחר מכן הדאחי,ולבסוף אפילו בני גזעים אחרים.
לקראת סוף "עידן העמים ללא אדון",המהפכה הגובלינית עמדה על שיאה-מבחינה רעיונית ודמוגרפית כאחד,חלקים גדולים של העולם היו מושפעים בכבדות מהמהפכה שהגובלינים הביאו איתם. הגובלינים יצאו אז למערכה סופית על גורל העולם. הספינות הפליגו,בעלי הברית נספרו, והקרב על עתידו של העולם,על עתידה של הדמוקרטיה,החל.ממרידות הלומבאר הגדולות למלחמת הדאחי באורקים,מפצצת האטום היסודנית למלחמה הימית הגדולה ביותר שהעולם ראה,הגובלינים פתחו במלחמה בכל החזיאתות,חוברים לעמים שוחרי הדמוקרטיה על מנת לשחרר את העולם כולו.
עולם כל המלחמות האלו היו לשווא.אין זה משנה אילו מהפכות צלחו ואילו לא.יתכן שהגובלינים היו משתלטים על העולם,יתכן שלא.אבל לבסוף,ההיסטוריונים המלכותיים של מלכת העכביש מסבירים,הכל היה טעות-הגובלינים נועדו לאדון,הגובלינים השתוקקו לו.הדמוקטיה שלהם רק נועדה לעזור להם למצוא אותו.
וכך,בשיאן של המלחמות הגדולות של הדמוקרטיה,נבחרה פה אחד מלכת הדרו לשליטת הפדרציה הגובלינית,על כל גרורותיה ומושבותיה.מהיבשת החדשה אל הדאחי,מהמישורים הגדולים בהן לחמו הגובלינים נגד הדרו ועד לארכיפלג,ובכל מקום שאליו הגיעו הספינות הגובליניות-הגובלינים כפפו את רגלם בפני מלכת הדרו.

מה שקרה מאז ידוע לכולנו,זה הכל היסטוריה ישנה.רק היום,בדיעבד,יכולים ההיסטוריונים לראות בספרי ההיסטוריה שעוד מימיהם הראשונים,שיחקו המאגים הדרואיים שלה עתיד בגובלינים,גרמו להם לעשות את הכל במטרה אחת-שהעם שחשב עצמו חופשי,יכין את הקרקע ליום בו הדרו ישלטו על העולם.

וכך,"עידן החופש" הגובליני,שנפתח בהעלמות אדוניהם,נסגר בחזרתם.מאז ועד היום,הדרו הם שליטיה הלא מעורערים של הקופדרציה הגובלינית,ומחצית מהעמים בעולם המוכר נפלה לידיהם ללא קרב.


קצת מפוצץ,אבל נראה לי כמו סיום הולם.למי שלא הבין,הדרו שלטו בגורל מהעתיד,וגרמו לגובלינים לצאת למלחמה למען ה"דמוקרטיה".הגובלינים הפיצו את המשטר שלהם וכבשו עמים רבים,ופצחו במלחמת העולם[שאנחנו לא הגענו אליה,אבל בהיסטוריית המשחק קרתה ולא ברור לנו איך הסתיימה],אבל בסופו של דבר,בין אם הם ניצחו בה ובין אם לא,הכל לתוכנן רק כדי שיכבשו כמהש יותר ארצות עבור הדרו,ואז ישובו להיות עבדיהם.היות ובמילה יש יותר גובלינים מכל גזע אחר וביותר מקומות מכל גזע אחר,הם ממילא הגזע הכי גדול שהדרו שולטים בו.
פלסמיד, מאשר?
 
פלדריק, אני בהחלט מאשר את מה שכתבת. ועכשיו שאני קראתי את ההודעות שלך, זה נראה ממש מתאים. סיום אפי לסיפור אפי.
וגם, אתה חששת ממני? אתה מחמיא לי. כמו שאמרתי, אני הימרתי עליך.
 
מצוין,אני שמח לשמוע[כמשרתך הנאמן,אני מניח שזו חובתי :p ]

חששתי מימך בהחלט.אני מודה שהיות והתוכנית שלי הייתה ממש טובה אז דווקא בסוף המשחק האמנתי שלמרות שתהיו האגוז הכי קשה לפיצוח אני אנצח,אבל לכל אורך המשחק הדרו היו הדבר היחיד שממש הדאיג אותי,הקסמים שלכם היו פסיכיים,ולא ממש עשיתם טעויות[להבדיל מהאורקים,נניח,שכבשו את הלומבאר ולא מצאו דרך לשלוט עליהם].
מחמיא לי ביותר שהימרת עליי :p
 
אגב, אם היית פותח את המלחמה לפני שהייתי מסיים, אתה היית ככול הנראה מנצח. רוב הכוחות (חוץ מיחידות העלית, המלאכים והטיטאנים) היו בכלל עסוקים בלבנות את המוניומנט, ולמרות שאני בטוח שבעזרת כול הכוחות שהייתי יכול לגייס (האלה, הצבא, הכוהנות, הקוסמים, פצצות עיוות, גלמי העיוות, מכות טלפטיות דרך הרשת...) הייתי נותן חתיכת קרב, אבל אני לא יודע אם הייתי יכול לעמוד מול הננסים+הגובלינים+הדאחי+הלומבארו.
 
אני פותח את העץ לתגובה של קוראים סתם.
אני מרשה לפלסמיד לצרף אל החתימה שלו את התואר: "שליט הפנינסולה, הארכיפלג והיבשת בכוח הגורל"
הגיע הזמן לנאום הסיום שלי.

אני עדיין מופתע שהמשחק הגיע לכל כך הרבה עמודים, ובטח שנמשך למעלה משנה. כמו שכבר אמרתי פעם, אני אתחלתי את המשחק הזה כשהייתי ראש וראשון לנובים פה, ולא היה לי שום ניסיון באיך משחק מתנהל. את ההשראה למשחק לקחתי מזה של פלדריק, שקראתי כבר אחרי שהוא הסתיים, והייתי בספק אם לפתוח אותו בכלל.

להנחות את המשחק הייתה חוויה מיוחדת: לפעמים כיפית ומלהיבה נורא, ולפעמים די מדכאת. אני מודה עכשיו רשמית שאפילו שהיה נראה שיש לי ותכנית, למעשה אלתרתי חצי מהמשחק. אני חושב שהניסיון שצברתי פה יעזור לי להנחות ולבנות עולמות בצורה טובה יותר, שלא לדבר על ליצור משחקים מלוטשים יותר.

אם כבר מדברים על מלוטשים, אני שמח שהמשחק הסתיים דווקא בתקופת הזמן הזו. אני חושב שככל שהיה עובר יותר זמן, המשחק שלי היה נעשה מיושן יותר: משחקי ניהול חדשים ומלוטשים יותר נפתחים כל הזמן, ומתקנים את הטעיות שנעשו במשחק שלי. דוגמאות הן "אדוני העולם" ו"כבשן התרבויות". חוץ מזה, היו נגמרים לי הרעיונות.

בנוסף הייתי רוצה להודות מאוד לגאלאן,פלדריק ופלסמיד. הם שלושת השחקנים שליוו אותי מאז שהמשחק החל, כננסים,גובלינים ודרו בהתאמה. עצם העובדה הזו עושה אתכם לחברים יותר טובים שלי מ95% מהילדים בכיתה שלי, מבלי שנפגשנו פעם אחת. רוב תודות גם לשאר השחקנים, אנארווי ג'וקר,עוג,דינרבלו,ספלי וכו'. הייתם סבלניים כשעשיתי טעויות, ופירגנתם אחד לשני. אני חושב שצוות שחקנים מוצלח היה אחד הדברים שהביא אותי לכאן.

כבר כמה זמן מתרוצץ לי בראש הרעיון של יצירת עולם מערכה שמבוסס על הפנינסולרים- הרבה הרבה שנים אחרי אירועי המשחק, כששקעו כל האימפריות. זה יכול להיות ממש מגניב. אם למישהו יש זמן וכוח להרים את הכפפה, אני אשמח לעזור.

אני כבר, כמו שאמרתי בעץ אחר, בשלבים מתקדמים של עבודה על משחקי הבא. ארמוז שהוא רחוק מרחק שמיים וארץ מהפנינסולרים, והוא אפילו לא משחק ניהול. אני אשמח לראות אתכם גם במשחקי הבא.

עשינו פה עבודה מצוינת
להתראות!
 
אני חושב שאולי אני אנסה את זה. כבר יש לי קוסמולוגיה חצי מוכנה (האנונקי בתור אלי הסדר, הדרו בתור אלי הכאוס, ומלכת הגורל שולטת על כולם) כמה מפלצות (כול יצור מעוות) חפצי קסם (כול הטכנומאגיה הננסית, הגלמים של הגמדים...) עולם המערכה יתקים באותו עולם של הפנינסולרים, אחרי שהדרו/אנונקי (שהם בעצם אותו הדבר) החליטו שהבעיות בתרבויות הקיימות השתרשו עמוק מידי והם מפריעות להם יותר מידי, לכן יש למחוק את התרבויות, ולהקים אותם מחדש ללא הטעויות.
 
אני מציע לפתוח עץ נפרד לדיונים על זה,אבל אם יבנה עולם כזה,הוא יהיה כנראה אחד מהאפשרויות האלו-
1.עולם פוסט אפוקליפטי ומעוות שהדרו שולטים בו על התרבויות האחרות שהפכו למחוזות משרתים באימפריה מושחטת.
2.עולם שהדרו הפכו בו לאלים,ושאר הגזעים ממשיכים בערך מאותה נקודה,או שלחלופין האימפריה של הדרו בו היא הכי דומיננטית,אבל לא שולטת בכל העולם.
3.עולם אחרי מפלת אימפריית הדרו שבו שאר הגזעים בונים את עצמם מחדש.
 
אם הייתה קורא את כול ההודעות שלי, הייתה מגלה שהדרו לא רעים מטבעם- הם פשוט רעבים לכוח. ועכשיו שהם אלים, אין להם בעיה ליצור עידן של שגשוג, אם זה יעזור להם (וברור שזה יעזור, אחרי הכול, אין טעם בצבא חלש.). אני גם לא רואה איך אימפריה של אלים (לא מלכים-אלים, אלא אלים אמתיים) יכולה להיות מושחתת- אני לא חושב שיש להם צורך בכסף או דברים חומריים.
 
אני רואה פוטנציאל בעולם כזה. אם דואגים להרחיק אותו מפנטזיה ג'נרית ומדגישים את החלקים המוצלחים בכל תרבות (אין לי מושג בקשר לשאר הגזעים, אבל אני חושב שהננסים ממש מגניבים בתור האשליינים-הטכנומאגים שחיים ברכס הרים שגישה אליו היא על סף הבלתי אפשרי, ועם קצת מוטיבציה וזמן פנוי אני אנסה לבנות שבט לדוגמה שלהם).
 
טוב אני הייתי שחקן לקצת מאוד זמן אבל עקבתי אחריי המשחק כולו, ואני חייב להודות שהייתי בטוח שפלדריק וגאלאן ינצחו (במיוחד כי ראיתי את ההודעות הפרטיות בניהם, והוו התכנית הייתה מורכבת) אני כן חושב שחבל שלא היה קרב אחד גדול ואחרון או משהו כזה, אבל בכול מקרה כול הכבוד פלסמיד :clap: :clap: :clap:

עולם מערכה : עולם מערכה תחת שלטון הדרואיים יכול להיות אדיר, הוא כולו מחוסה בעיוות, וכנראה יש קשר טלפתי חלש בין כול יושביו, מגניב בהחלט.
 
טוב, אני חושב שאני בנתיים אפרסם כאן את עולם המערכה, עד שאני אחליט לפתוח לזה עץ.
אגב, רק בשביל לוודא שהבנתי נכון, הפנינסולה זה המקום שבו הדאחי, הננסים, הגובלינים והדרו התחילו, מהארכיפולג האורקים והלומבארו באו, והיבשת היא המקום של הגמדים, נכון?
 
חזרה
Top