• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

שאלות בנוגע להידרסט

A

Anonymous

Guest
א.האם אתה מתכוון להרחיב מתישהו על מסדר סנט-קודור? מהי ההיררכיה הפנימית שלו ומהם הדמויות המשמעותיות בו? איך זכה כל אחד מהתת-מסדרים לשמו הנוכחי? מדוע אין בפולחן שלו התייחסות לאשתו של קודור(למרות שניתן לשאול מדוע בפולחן אוקנברוסט אין התייחסות גם לידידיה)? מהם תנאי-הקבלה למסדר?
ב.האם אתה מתכוון לכתוב משהו על הפרלמנט ההידרוסטי? סיעות? חלוקה לסיעות אצל חברי הפרלמנט?
ג. בפורום 'דיונים' כתוב שאחיותיה של וארדה היו יאבנה וונה. יאבנה תמיד טענה
נגד הפסיביות של הואלאר בתחילת עידן העצים בטרם ניעורו אבות העלפים ואתה אורומה. וארדה, למיטב זכרוני, לא אמרה דבר בעניין, אם לשלילה ואם לחיוב.יש אצל הואלקיריות נטייה לראות אותה כאלת הפרחים- לפי הסיל',זהו הדימוי הרווח של וניה, אחותה ה-'צעירה' של יבנה, רעייתו של אורומה. נארוון לא הייתה במצב של מודעות מלאה כאשר היא ראתה את הוליה שרתמה אותה לשירותה; הדימיון בין האחיות יכול בהחלט לגרום לה לחשוב שמדובר ב-א' ולמעשה מדובר ב-ב'. השאלה באיזה מצב הגיעה נארוון למקום בו היא פגשה את הואליה ואיפה היא פגשה אותה? הבלרוגים, לפי טולקין, איבדו רבות מחוכמתם כאיינור ותגובתו של הבלרוג במוריה אינה בהכרח מעידה שמאחורי הלהבות היוקדות נמצא מוח חושב.
 
א. המבנה, הפרטים, ההיררכיה והדמויות של סנט-קודור קיימים אצלי בטיוטה, ויובאו באחד העדכונים הבאים.
האבירים ההידרוסטים מכבדים ומעריצים את קלאריליה ריילארד, אולם הם אינם סוגדים לה במישרין, בדרך-כלל. התפישה היא כי היא אלה של ולקיריות, ולא מושא לפולחן ישיר של בני אדם. עם זאת, קיימים חריגים.

ב. התשובה דומה. יש לי טיוטות על הפרלמנט וארבע הסיעות בו (הסיעה השמרנית, הסיעה הכלכלית על שני פלגיה, הסיעה האולטרא-אימפריאליסטית והסיעה הרדיקלית), שתפורסם בעתיד לאחר שתשוכתב.

ג. ההתגלות של נארוון היתה בהחלט אלברת' ולא אחרת. ההתגלות ומהלכה הם פרט מוכמן שאין לי כוונה לפרסמו ברבים כרגע; יתכן ומידע נוסף ינתן בהמשך "דמדומי המערב".
ולעניין בלרוגים; גם אם נפלו בחוכמתם מאיינור, הרי שזו היתה בכל-זאת על-אנושית. לא סתם הפקיד מלקור בידיהם את הפיקוד על צבאותיו (ולעניין תבונתו של יצור מושחת עד היסוד, ראה גלאורונג למשל, אף כי מדובר בדרקון ולא בבלרוג).

---
 
א. תודה על התשובות. מדוע אינך עונה על ה-'שאלות בנוגע למדור שחקנים'?
ב. אתה טועה טעות חמורה בפרק שבו מסופר על בואם של הונייר להידרוסט. ראיתי
פעם סיכום על הטקטיקה העלפית בשבעת הקרבות שאירעו בעידן הראשון- 'תנועת המלפתיים' שתיארת היא הטיפוס השליט, לא הטיפוס החריג.
ג. החידוש של הרומאים לעומת היוונים הייתה העובדה שהליגיונות שלהם נחלקו ליחידות-משנה שנקראו מאניפולים. בתצורת מבנה כזו, הלגאט הוא חסר חשיבות אלא דווקא מפקדי הגדודים(=הקנטוריונים) המקבילים לרס"רים בצבא המודרני. ניתן לדמות את ה-'לגאט' הרומי לגנרל; הוא מתווה את תוכנית הקרב ותפקידם של הכפופים לו הוא לממש אותה על שדה הקרב. הקיסר מקביל, באנלוגיה הזו, למעין גנרל עליון שמתווה את האסטרטגיה לפיה יפעלו כל הכוחות(יש להניח שהקיסר היה נוכח במערכה נגד אושגורה ובלי ספק ראה כמה ממעשיו של קאסיוס בעודו עובר עם הפרטוריאנים שלו ליד ה-'שאריות').
 
אני ממליץ לך לקרוא את 'קיצור תולדות המלחמה'- יש שם חלק על רומי וגם על "אסטרטגיה ומלחמה" מאת י. הרכבי(תדלג על כל הקטע התיאורטי ותגיע למלחמה ביבשה- הוא מפרט, אחרי היוונים, על מבנה הליגיון הרומי). וישנו 'אסטרטגיה רבתי של האימפריה הרומית' לוטוואק הנחשב לאחד ההיסטיוריונים הטובים ביותר בנוגע לרומא ויש(כמו הרכבי) שהניתוח שלו לגבי 'מדיניות הביטחון' הרומית הוא מבריק. אני חושב שכדאי לך לעיין קודם בלוטוואק ואחר כך ב-'קיצור תולדות המלחמה' כדי לדעת איך היו מסודרים ה-'מאניפולים'. הדבר המעניין, לפי לוטוואק, היו לליגיונות הרומיים שמות- זה שישב בארץ שלנו נקרא 'אפרנזיס' לדוגמא. הספרים האלה אינם נמצאים ברשותי. הרכבי או לוטוואק הגדירו את האסטרטגיה הרומית כהגנה מרחבית(דבר שאינו אומר דבר על האימפריה ההילאסיאנית) ומשווה אותה לאסטרטגיה שנקט ארגון
'ההגנה' בזמנו(שאת הבסיסים מחליפים היישובים). ואם אין לך זמן, אתה יכול לשאול בפורום היסטוריה ב-'תפוז'; יש קישור ל-'תפוז' בקישורי האתר וניתן להגיע דרך ה-'קהילות' דרך 'בידור' לפורום 'ערוץ ההיסטוריה'.

הערה: פרוקונסול רומי הוא ראש הליגיונות של הפרובינציה שלו. לפי דף הדמות של קאסיוס, האיש הסכים לקבל הורדה בדרגה ללגאט של ליגיון אחד כדי לצאת למלחמה.הסתערות כזאת הייתה מקובלת, אולי, במערכים הלוחמים הלא-ממושמעים של אבירי יה"ב אבל הליגיונות הרומיים ניחנו ברמת משמעת גבוהה יותר(התנהגות
'הירואית' כמו של קאסיוס הייתה נענשת בחומרה רבה).
 
אני ממליץ לך לפנות לפורום 'ערוץ ההיסטוריה' קטיגוריה 'פנאי ובידור'(זה מופיע גם בקטגוריות אחרות אבל זו הקטגוריה בה אני משתמש). ביקשתם מהם מידע על הליגיון הרומי ואחד פירט בנוגע למבנהו והשני קישור למאמר מאת פלויוס(באדיבות מט"ח) בעברית גבוהה. וזה בנוסף למקורות שהמלצתי עליהם קודם לכן. אני לא חושב שאדם שפרש מהליגיון היה מתיישב באיזור שורץ מפלצות כמו דירלאוס. אנשים שפרשו מהליגיון היו כבר מבוגרים, בדרך כלל בני ארבעים, והיו תקופות בימי הקיסרות הרומית שנאסר על ליגיונר רומי לשאת אישה עד
גיל ארבעים כלומר כאשר הליגיונר הגיע לשנתו הארבעים הותר לו לשאת אישה.(השירותים הרפואיים בליגיון לא היו גרועים כל כך וטכניקות התפירה הרומיות נחשבות עדיין ליעילות מאד) כלומר אדם שפרש מהליגיון אומנם יצפה שהקיסר ייזכר בו ויגייס אותו למילואים במקרה של מרי בפרובניציה אבל הוא יעדיף כי פרובינציית הפרישה שלו תהיה מקום מתורבת. אנשים בני ארבעים לא ניחנים באותו להט של בני עשרים אפילו אם לא נוספה להם בינה מרובה לקודקודם.
הערה בנוגע לקסדות 'מכונפות'- הביטוי הזה הוא מטפורה ולא מתאר ממשות כמו שאין למעיל 'כנפיים', לקסדה אין 'כנפיים'. דבר זה נועד לתאר את מבנה מגן הפנים של הקסדה הרומית שחשף את העיניים, האף ואת איזור הפה(הליגיונר נשא צינה[מגן] וכמובן שחבריו למאניפול הגינו עליו). שירי הגבורה של הנולדור אומנם מהללים על נס את גבורת היחיד אך הם אומרים שבעת קרב היחיד חייב לציית למפקד שלו או שיבולע לו(כמו מקרה המגולד בעת מלחמת הברית האחרונה או מקרה גוינדור שניתק מהקבוצה שלו בעת סערת רגשות ונפל לידי האורקים).
אם תסתכל בשרטוט ב-'אנציקלופדיה בריטניקה' ליד הערך 'שיריון', תראה כיצד נראה מגן-הפנים של קסדת אביר טיפוסית.
 
חזרה
Top