• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

עולם מערכה חדש: אגדות הגבורה

forte

פונדקאי ותיק
סוף סוף, לאחר זמן רב למדי של עבודה מטישה אני מעלה לפורום את החלק הראשון של עולם המערכה שלי, ל'טעימה' ראשונה. אני מביא לכאן את פרקים 0-2(כשבמילא 0 זה ראשי פרקים ו-1 זה הקדמה). אני מודיע מראש שייקח לי הרבה זמן להעלות לכאן את פרק 3, מכיוון והוא כפליים ממה שיש כאן(והוא גם הרבה יותר מענין). אך ככל שמשהו יותר גדול כך לוקח יותר זמן לעשות לו עריכה כוללת, אז בנתיים אני מקווה שתהנו מזה!

אני מעלה את הפרקים לכאן, אך מומלץ מאוד לקרוא אותם בתור קבצי וורד, למטה. זה הרבה יותר נוח, אך לעיתים זה לא עובד אז אני מעלה את זה לפורום.

0) אגדות הגבורה- ראשי פרקים.

1) אגדות הגבורה- הקדמה.
פרק זה מסביר את הכוונות שלי בכתיבת העולם(קונספט), נותן סקירה כללית על גיאוגרפיית העולם, וקצת מידע על ההיסטוריה שלו. 1.3 עמודים בערך.

2) אגדות הגבורה- היסטוריה.
פרק זה מפרט על ההיסטוריה של העולם מבריאתו ועד היום, מלחמות האלים, עליית ונפילת 7 האימפריות המרכזיות בעולם והרבה על ההיסטוריה שמסביב. 7.5 עמודים בערך.

3) אגדות הגבורה- גאוגרפיה, כלכלה, ארגונים, אישיים, תרבויות ודתות.
פרק זה מתאר את גיאוגרפיית העולם, כלכלתו, הארגונים החזקים ביותר בעולם(המשחקים תפקיד חשוב מאוד בעולם), מספר על מספר ישויות אדירות המנווטות את גורל מישור החומר, תרבויות ברחבי העולם ומסיים בדתות השולטות ברחבי העולם.

4) אגדות הגבורה- ממלכות ויבשות.
פרק זה מתאר את כל הממלכות בעולם ומתחלק לארבעה חלקים: א) אלסי וגליה. ב) אגמום. ג) אגדתה. ד) ארכיפלג המים המתוקים. כל חלק מתאר את כל הממלכות השוכנות ביבשת האמורה, היסטוריה ספציפית לממלכה באורך של בערך עמוד לממלכה. פרק זה הוא הארוך בכל עולם המערכה.

5) אגדות הגבורה- שלושת התקופות.
פרק זה מתחלק לשלושה חלקים: א) תקופת הגבורה. ב) תקופת המופת. ג) תקופת האגדה. פרק זה מתרכז במכאניקה של העולם כעולם מערכה למהד' 4(מומלץ גם למי שאינו משחק במהדורה 4 לקרוא את הפרקף כי הוא כולל פירוטים מענינים על מגוון דברים בעולם). תקופת הגבורה זה פרק המפרט את סדרי הגודל של העולם ביחס לדמויות מתחילות בתקופת הגבורה. תקופת המופת זה חלק המתאר את גמישות העולם לשינוי בידי הרפתקנים וכולל את נתיבי המופת אשר דיברו עליהם בפרקים הקודמים עם מכאניקה למהדורה 4. תקופת האגדה מפרט את הקוסמולוגיה של העולם, היחס של האלים זה לזה ולאחרים, כמו גם תיאור מפורט של המישורים החיצוניים בעולם.

6) אגדות הגבורה- למנחה.
פרק זה משתדל לעזור למנחה על ידי השלמת מידע מפרקים שונים, כמו גם נותן מכאניקה למהדורה הרביעית של מבוכים ודרקונים.

נספח) אגדות הגבורה- זרעי עלילה והתאמה למנחים.
נספח זה נותן מספר זרעי עלילה להרפתקה/מערכה ופירוט על כל אחד מהם. הוא משתדל לתת רעיונות ודן בהן, כמו גם מסביר את היכולת להנחות במשחק בנוחות ובגמישות בעולם מערכה.




1) אגדות הגבורה-הקדמה.

אגדות הגבורה הוא עולם מערכה למהד' 4 כעיקרון(אך כמעת ואינו כולל אלמנטים מכאניים, אלה מתרכז בסיפור רקע) השואב השראה מכל הבא לידי על מנת לתת תוצר נוח ושימושי במידת האפשר. העולם עצמו בנוי באופן מאוד לא מגביל כך שפרקטית ניתן לקיים בתוך העולם כמעת כל דבר- יש בוא מספיק מקום ומספיק דרכים לבצע כל מה שרוצים, לכן בעצם כל הרפתקה יכולה להתקיים בוא, פשוט בחלק מבודד או נידח.
העולם מערכה עצמו יביא תועלת במידע המרכזי שבוא לדמויות בתקופת המופת והאגדה(אני לא רואה איך דמויות בתקופת הגבורה ישתלבו בעלייותיה של אימפריות ונפילותיה באופן פעיל). כך או כך, להלן סקירה כללית על העולם:

קונספט
הרעיון המרכזי של העולם הוא עולם אדיר ועתיק להפליא מלא בעשרות אימפריות שקמו ונפלו עם השנים. העולם מסובך ומגוון, ולכן כה נוח לשימוש- מנחה יכול לבחור כל חלק החביב עליו. כמעת כל סוג של אימפריה קמה ונפלה אי שם בעבר הרחוק, ויש בעולם המון מקום לדמיון חסר גבולות מצד המנחה. אם אתם מחפשים עולם אשר מלא בעשרות אימפריות שונות אשר קמו ונפלו עם הזמן, שאריות של מלחמות האלים כמו גם עולם יחסית פשוט לשימוש, הרי שזהו בדיוק מה שהעולם משתדל לתת.

סקירה כללית
האיזור הידוע של מישור החומר הוא שלוש יבשות וארכיפלג אחד הנמצאים במרחק לא גדול אלה מאלה.
היבשת הגדולה ביותר נמצאת ב'מרכז' העולם, או לפחות במרכז המפות הקיימות. היבשת הענקית קרויה אלסי וגליה, או אלסיוגליה לעיתים. יבשת ענקית זו הייתה עד לא מזמן בשליטת האימפריה האלפית 'קנטירה', תרם נפילת האימפריה. היבשת היא גם מקום מושבן העתיק של מרבית האימפריות הגדולות, ולכן כיום מלאה אוצרות קבורים, ערים נצורות בחומות שמעבר להן אין נפש חיה, וגם דברים יותר שמישים, כדוגמת זוג מסילות מתכת מכושפות החוצות את האי לאורכו ולרוחבו, אשר ניתן להניח על אחת מהן קרון של אספקה שהמסילה תאיץ אותו למהירות של קרוב למאה קמ"ש עד להגיעו ליעד אשר הוכתב בסיסמה מאגית. כיום, היבשת נמצאת בתוהו ובוהו בעת ששלוש ממלכות אלפים שהינן המורשת של אימפריית 'קנטירה' רבות ביניהן על גבי היבשת. ביקורהים התקופים של טירות אלדרין ביבשת(שהינם יצורים של תוהו כמו גם חוצנים) לא תורמים לסדר, כמו גם המון הומה של פליטים המאמינים כי ביבשת האדירה הזאת בא האדמה פוריה כפליים מבכל מקום אחר הם ישגשגו בחייהם, הרפתקנים וחוקרי הריסות המחפשים מידע על אימפריות עברו ביבשת, וממלכות עתיקות אשר היו בשלום עם אימפריית קנטירה, אך כעת משנפלה מסרבים לתקשר עם ממלכות האלפים המפולגות ביניהן. היבשת היא בערך בעלת שטח מרובע של 4 מליון קמ"ר.
היבשת השניה היא יבשת אגמום, היבשת השניה בגודלה אחרי יבשת 'אלסי וגליה'. היבשת מלאה בארבעים ממלכות קטנות. היבשת גם נחשבת לאחת היבשות היותר חשובות עלי האדמות: במזרח הרחוק, שוכנת ממלכה בשם 'הארץ הכחולה' שנחשבת למקודשת ונשלטת בידי כוהניהם של האלים. כל קסמי הקדושה פועלים טוב יותר בארץ הכחולה והמקום מעולם לא נכבש, כנראה בזכות כוח עליון. מרבית אבירי הקודש והכוהנים אשר מסוגלים לממן לעצמם נסיעה לארץ הכחולה נוסעים לשם למקדש הגדול הנמצא בממלכה(לממלכה מקדש כמעת לכל אל, עם כי לעיתים זה בסתר[אלי אופל] ולעיתים קרובות מאוד יש מלחמות בין מאמיני דתות שונות ובין חניכי מקדשים שונים).
תושבי היבשת חסרי נגישות לטכנולוגיה עילית(כגון שערי טלפורט הדורשים מעת מאוד אנרגיה על מנת להשתגר מרחקים עצומים, הנמצאים ביבשת אלסי וגליה ומאפשרים יחסית מסחר פעיל מאוד של ממלכות מסויימות עם שאר העולם, אך כאמור שערי הטלפוט אינם נגישים ביבשת), לכן אין להם יכולת מספקת לתקשר עם שאר העולם שמעבר לים באופן אמין(ספינותיהן בעלות סיכויים גדולים לא להגיע ליעדן, וקוסמי היבשת אינם דיי חזקים כדי להצליח לחזות את הנמצא מעבר לים או לחזות את בואה של סערה קטלנית). מכיוון ואת מרבית הטכנולוגיה העילית שבעולם איש אינו מבין כראוי כלל, תושבי העולם לא יכולים ממש להעביר לתושבי יבשת אגמום טכנולוגיה עילית(לא לפני שהם יצליחו להשתמש בא באופן פעיל ונכון בעצמם), והיבשת נשארת נפרדת יחסית משאר העולם. היבשת היא בערך 750 אלף קמ"ר בגודלה.
היבשת האחרונה היא המרוחקת מכולן- בעוד יש מרחק של בסך הכל 500 קילומטר לערך בין יבשת אלסי וגליה ליבשת אגמום(בערך מסע של 20 יום או פחות בספינה), היבשת הזאת נמצאת מזרחית כאלפיים קילומטרים(מסע של בערך 80 יום או פחות בספינה). שם היבשת הוא אגדתה. ביבשת כמעת ולא ניתן לקיים חיים- בקיץ החום עז כבמדבר, אך משום מה מי הים מסרבים להתאדות ליצירת עננים שייתנו קצת משקעים. בחורף אין ענן אחד בשמיים והקור המקפיא חודר ליבשת, סודק את האדמה היבשה. היצורים החיים שם הם אורקים שנודו ליבשת במלחמה עתיקה זו או אחרת של אימפריה עתיקה זו או אחרת בהם(גם האימפריה הוורית[האימפריה החזקה ביותר שהיית אי פעם] נידת אותם, וגם האימפריה האלפית האחרונה 'קנטירה'. נוסף על כך מספר תקריות אלימות עם אורקים פיתחו את השנאה כלפיהם אשר הובילה למעשים של אנשים עצמאים נגדם, כגון נידוי ליבשת אגדתה). יבשות למיניהן שולחות ספינות מלאות אסירים הרחק ליבשת הרחוקה, נותנים לרוח העזה לקחת את האסירים המסכנים אל היבשת המקוללת או להישאר לטבוע ולגווע ברעב בים.
בעולם מספר רב יחסית של ארגונים, חלקם עתיקים מאוד. לארגונים יש נטייה טבעית לשרוד יותר מממלכות, בשל העובדה שבעת פורענות זו ממלכות קמות ונופלות ומלכים קמים ונופלים- אבל אין אדם מספיק חזק כדי להפיל את הארכי מג האדיר בעולם, או כדי להתנקש במתנקש הסודי ביותר שמנהיג את הגילדה לעסקים שחורים. לארגונים יש שליטה אדירה על העולם, יותר מלכל ממלכה ברחבי העולם, ולמספר ארגונים(כגון ארגון המאגים) יש השפעה גדולה יותר על מישור החומר מלאלים עצמם(זו נובעת בעיקר מהון עתק). הארגונים האלה מכוונים את העולם ומנהלים לעיתים מלחמות בסדרי גודל אדירים ביניהן, אך עושים בחוכמה יותר מבממלכות בכך שהם לא מערבים אזרחים פשוטים- אזרחים זו חולשה במלחמות בין ארגונים.



2) אגדות הגבורה- היסטוריה.

אגדות הגבורה הוא עולם עתיק להפליא. כל ארגון שמכבד את עצמו בעולם חוקר את העבר לפרטי פרטים, אך הראשונים מסוגם הם העל טבעיים- ארגון של אנשי רוח המתמקדים בעליונות רוחנית. חברי הארגון בדרך כלל בעלי עוצמה מרעידת עולמות המסוגלת להפיל ממלכות. הארגון עם זאת מתעקש לשמור על נייטרליות במאורעות הממלכה ורק חוקר וחוקר. מכיוון והסודות הגדולים ביותר תמונים בעבר, הוא חוקר את העבר רבות. ההיסטוריה של העולם לפי הארגון, והיא ההיסטוריה המקובלת ברחבי העולם מתחילה לפני חמשת אלפים שנה:

-שנת 0. האלים מרדו בקדמונים. הסיבה לכך מפי כוהני האלים וכתבים עתיקים במישורים החיצוניים היא כי הקדמונים חששו מיושבי העולם. הם החליטו כי ברצונם לאפס את העולם בכך שימחקו לו את כל ההיסטוריה ויתחילו אותו מחדש. הסיבה לכך היא כי העולם היה כה עתיק עד שיושביו התקרבו בעוצמתם לקדמונים עצמם, והקדמונים חששו. הם בראו מגיפה של שכחה. המגיפה גרמה לכל יושבי העולם לשכוח, ובכך להתרחק מה'כמעת אלים' שהם היו ללא יותר מחיות פראיות. האלים המוכרים כיום חמקו מהמגיפה הזאת וסירבו להניח לקדמונים למחוק את העבר. לא ידועה בדיוק מי היו האלים הללו, אך ידוע כי הם יצאו נגד הקדמונים למלחמה. במהלך המלחמה כל מה שקדם לה הושמד. המלחמה נמשכה דקה אחת לפי כל הראיות(ההסבר המקובל לזמן הלא הגיוני הוא כי האלים והקדמונים נלחמו מחוץ לגבולות הזמן, כל אחד מנסה לפעול מהר יותר מאויבו. לחלופין ייתכן שהם פשוט התעלמו מהזמן).
בתום המלחמה, העולם לא היה עוד. הוא הושמד עד היסוד.
האלים ניצחו במלחמה. מספר קדמונים חמקו מהאלים, וכדי לברוח קיבלו עליהם צורה פיזית ממשית(האלים עצמם הם מעבר לקיום הפיזי) וברחו מהאלים. אלה הטיטאנים האדירים. מספר קדמונים קיבלו בכניעה את עליונות האלים ונכנעו. אלה הפכו לשליחי האלים- מלאכים וארכונים. אחרונים, הם החזקים שבקדמונים(וכמה שהיו כפופים לאותם קדמונים אדירים), שסירבו להיכנע. האלים כבלו את הקדמונים האלה במרכז היקום, והשתמשו במהות של הקדמונים הללו כדי לברוא מחדש את העולם. הקדמונים הללו הם כל היסודות שמהם מורכב העולם, והם ספק האנרגיה של כבשן היסודות. האש, האוויר, המים, האדמה, העץ, החיי והפראי, הכל. כל יסודות העולם נובעים ממהות הקדמונים הכבולה. אך הקדמונים לא נעלמו לחלוטין- רבים מהקדמונים החלשים יותר לא זכו לתשומת הלב הראויה של האלים והצליחו לברוח הרחק. הטיטאנים עודם חיים על העולם, מטילים מורא על תושבי העולם ומתכננים תוכניות נקמה לכבוש את היקום חזרה. נוסף על כל אלה ישנם האחרונים והנוראים מכולם. השדים. אלה הקדמונים הקטנים יחסית ששירתו את הקדמונים האדירים ביותר(אשר נכלאו במרכז היקום, הוא כבשן היסודות). אלה לא נכלאו יחד עם אדוניהם, אך הם נשארו בקרבתם, נואשים ולא יודעים מה לעשות. אלה הושפעו באופן עמוק משנאתם ורצון הנקמה של הקדמונים בכבשן היסודות, ועצם מהותם השתנתה והתעוותה- אלה הם השדים השוכנים בכבשן היסודות. כל רצונם- השמדת היקום עד היסוד(הקדמונים הכלואים לא רוצים להשמיד הכל, רק את האלים ואת יצירתם ולהמשיך את תוכנית ה'אתחול'. אך השדים הם פרי שנאה עמוקה של הקדמונים, ולא מכלול מחשבותיהם של הקדמונים. מהותם היא השנאה והרצון בנקמה של אותם קדמונים אדירים).
כל היצורים הללו עודם מפריעים לעולם, מנסים להשמיד ולכבוש. כל המידע הידוע על המלחמה כאן מפורט יחסית, מובא בגירסאות כמעת זהות מהאלים עצמם בספרי הקודש שלהם. ראיות קלושות לאמיתות הדבר נמצאו ברחבי העולם, אך קשה למדי לאמת את הדבר עם ראיות מהשטח. עם זאת, כל היצורים העתיקים גורסים באותה גירסא(כולל מספר טיטאנים צעירים שניתפסו ונחקרו). נוסף על כך כל האלים כולם טוענים כי יש אמת בגירסא.

-שנת 500. האלים סיימו לברוא את יצירותיהם-
קורלון ברא את מלכות הפרא, פיזר את הקסם המאגי([אני משתמש בפנתאון האלים הרגיל, מכיוון ויצירת פנתאון חדש לרוב מבלבל את השחקנים ומצריך לימוד מחדש שלא לצורך שכן הפנתאון הנוכחי מספק את צרכי]) וברא את האלפים- צלם של בני האנוש. אך האלפים אינם בני אנוש- כל תוואי פניהם וצורת גופם חדים בהרבה, ורגשותיהם מוקצנים וחדים גם כן. יופיים על טבעי כמעת, אך בו בעת רגשותיהם מהירי חלוף ועזים.
מוראדין עיצב את ההרים והגבעות. לאחר מכן הוא ברא את שליטי ההרים והגבעות- הגמדים, צלם דמותו. הוא דחס את בני האנוש הרגילים לצורה מוצקה בהרבה, אם כי קטנה יותר. מוראדין העניק לנתיניו יכולת שתאפשר להם למשול באדמה, בהרים ובגבעות אותם ברא בעבורם- תפיסה מרחבית שתאפשר להם להבין את סביבתם, כמו גם להרכיב מכונות מתוחכמות. הוא נתן להם חושים מפותחים לתנאים של חשכה יחסית, על מנת שיסתדרו בהרים היכן שיגורו.
מלורה לקחה חלקים ממלכות הפרא ושילבה אותם בעולם, יצרה גירסא יסודית יותר ויציבה יותר של הטבע המאגי במלכות הפרא, במישור החומר. אלה הם העצים, השיחים, הים, חיות הבר, הדגים, וחיות הים התבוניות.
גרואומש ברא את האורקים, גירסא מכוערת של בני האנוש. הוא ברא אותם גדולים וחזקים יותר, בצבע אפור,אשר באותה תקופה כשהעולם היה צעיר, אפור היה צבע טוב להסוואה(בעתיד הרחוק חלקם שינו צבעם לירוק בעת שהעולם התמלא בצמחיה). אך זה בא על חשבון שכלם, שבזה לא השקיע רבות. הוא ברא לעצמו משרתים, לו בנים. האורקים לו נועדו להיות בניו החכמים והמוצלחים, הם נועדו להיות נתיניו אשר יפיצו את תורתו וישמידו בשמו.
4 האלים האלה מכונים 'בוראי העולם'(עם כי לרוב לא כוללים את גרואומש בבריאה מסיבות של שנאת האל האכזר). בני האנוש הינם גזע נוסף, הגדול בגזעים. מספרים כי בני האנוש הם הדבר היחיד הנותר מהתקופה שלפני מלחמת הקדמונים(אולי מלבד הדרקונים עליהם לא ידוע הרבה), ואלה מהם ששרדו שרדו רק בזכות יכולת הסתגלות מדהימה. בני האנוש הם הרבים ביותר מבין הגזעים. בתור אלה המסוגלים להסתגל הכי טוב הם עשויים להיות בני ברית או אויבים של כל גזע, והם בעצמם מפולגים בינם לבין עצמם.
בהמשך באו שאר האלים. פיילור, שומר הזמן, הבטיח להעניק לגזעים עלי האדמות שגשוג ועתיד. בהמות' חינך את יושבי העולם ערכים של כבוד וצדק. אבאנדה הניע את גלגלי העולם, דואגת ומכוונת שהעולם יתקדם לכיוון הנכון. קורד בינתיים צד את הטיטאנים שעלי האדמות, שבאותה תקופה לא אפשרו קיום חיים.
אז הגיעו שארית האלים- אלי החושך. אלה נתנו לאלים האחרים ללחום את מלחמת הקדמונים, בעוד חלקם מסתתרים וחלקם נלחמו בסתר אך השוחטו בידי השנאה של הקדמונים ועברו צד. אלי האופל לא ראו כל מחויבות לנכון או לצודק, וראו בעצמם יצורים נעלים. הם רצו להיות נעלים יותר, ולא רצו בטובת יושבי העולם.
אז החלה מלחמת הקדמונים. לולת' הסיטה את האלפים של קורלון מדרכם, ובמהלך מלחמה שקרעה את מלכות הפרא לגזרים מלכות הפרא התנתקה מהעולם. אלה מהאלפים שנכלאו במישור החומר הפכו לאלפים המוכרים כיום, ואלא אשר נכלאו בין מלכות הפרא למישור החומר מכונים אלדרין. אלה אשר נכלאו במלכות הפרא הפכו לפיות. תיאמת חתמה עיסקה עם הדרקונים הכרומטיים ולחמה מלחמה אדירה כנגד בהמות', שלצידו עמדו דרקוני המתכת. במהלך המלחמה כך מספרים דמם של הדרקונים אשר נשפך השתלב בדמם של מספר בני אנוש, וכך נוצר גזע נוסף-דמי הדרקון. זאהיר ואסמודאוס התנפלו יחדיו על העולם, כאשר רק פיילור עמד כנגדם, ואילולא מלכת העורבים היית עומדת לצידו ומרחיקה את אסמודאוס חזרה לעולם השטנים שלו פיילור היה מפסיד ושמש שחורה היית מאירה את העולם. זאהיר בתורו נסג, אך לא לפני שהשאיר בעולם סוכנים שישגיחו על הנעשה בעבורו- היואן טין. ביין וגרואומש התאחדו יחד, בעת שביין לקח תחת חסותו חלק מהאורקים, והפכם לגירסא שיותר התאימה לו: גובלינים. גרואומש לקח איתו את האורקים והצעידם לטבח. אראת'יס עמדה איתנה למול שני האלים, ובעזרת בני האנוש שעמדו לצידה הדפה את המתקפה. וקנה שהמתין בסובלנות במהלך המלחמה ראה כי כל שאר אלי האופל הפסידו והבין כי תהיה זו טיפשות מצידו להיכנס למערכה. הוא נשאר מאחור, ממתין לשעת כושר.
כישלון אלי האופל פילג אותם לנצח. כל אחד מהאלים נכשל במשימתו והאשים את האחר. הנסיון לשתף פעולה ביניהם הסתיים בכישלון עז כל כך עד שהם מתוך תיסכול לחמו זה בזה. רבים מהאלים האשימו את וקנה שלא השתתף במערכה וטענו שהוא היה צריך להיות העוקץ- הרי מה איון יכולה לעשות כנגדו? איון אינה יודעת קרב מהו. באותו יום האלים רצחו את וקנה. אך וקנה בתור אל לא יכול למות, אך עדין האלים כולם הם אלא אשר רצחו אותו. וקנה נכלא בין עולם החיים והמוות, לא יכול למות בשל היותו אל אך לא יכול לחיות מפאת זעמם של האלים האחרים. וקנה היה אז לאל מת הראשון. אסמודאוס נשבע שלא ישתף פעולה יותר עם האלים האחרים ונסג חזרה לעולם השטנים שלו לכנס את צבאותיו, צבאות שדים אותם הוא עיוות כדי שישרתו אותו ויהיו לו ללוחמים מסודרים. ביין נסג והמתין לשעת הכושר הבאה שלו, ממתין למלחמה הבאה שתתרחש כדי לפעול. לולת', היחידה מבין האלים שלא הפסידה לחלוטין בזכות העזרה הנסתרת שקיבלה מהמלך הזוחל טורוג, אשר נמנע מלחשוף את קיומו באותה עת. שום אל לא ידע על קיומו מלבד וקנה ואיון(שידעו הכל), ולולת'. לולת' נסגה בינתיים יחד עם האלפים שלה הרחק, משחיטה אותם והופכת אותם למה שמכונה דרו- אלפים אפלים. בינתיים טורוג המשיך לאסוף את צבאותיו. לולת' הושיבה את הדרו מתחת לאדמה כחוצץ בין המלך הזוחל לשאר העולם כדי לשמור על מחבואו. טורוג כאות תודה העניק ללולת' את העכבישים, שיעזרו לה בשמירה ובהגנה על ממלכתו הנסתרת.
ההמלחמה הזאת מכונה 'מלחמת האלים'. היא נמשכה כנראה קרוב לשלוש מאות שנים, שכן האלים בשונה ממלחמת הקדמונים, ביצעו מלחמה כוללת יחד עם כל בני התמותה יחדיו. בני התמותה למעשה היו אלה אשר קבעו את תוצאות המערכה.

שנת 1,000- האלים בראו את הים האסטרלי- מקום טוב ממישור החומר(מישור החומר היה לדעת האלים לא יותר מצל הרוס של מה שקדם למלחמת האלים, כמו גם נסיון לא מוצלח של האלים לשחזר את מה שקדם למלחמה בקדמונים). הם הלכו לים האסטרלי כשהם משאירים אחריהם במישור החומר כל אחד מהם תורה קדושה. התורה קבעה איך צריך להתנהג, ומספרת על העבר. כל ספר כזה הוא ספר קדוש וכיום רבים סוגדים לאלים כפי שהספר מצווה([חשבו על משהו בסגנון התנ"ך, רק גירסא כזאת לכל אל בנפרד, ויותר מזכירה את הברית החדשה]).
בני התמותה התחילו לחיות את חייהם על אדמות הבריאה, הולכים בעקבות האינסטינקטים, הרגשות והידע הראשוני שהאלים העניקו להם ובכך הפכו אותם לנעלים על החיות.

שנת 1,500- טורוג בקע מהאדמה ומהחל לכבוש שטחים. זו היית תחילתה של מלחמת הזוחלים. זוחליו אשר ניזונו מבשר תושבי העולם שמנו וגדלו למימדים מדהימים. למעשה, הדבר סיכן את העולם כולו- הזוחלים פיתחו תיאבון. טורוג שהיה האל היחיד במישור החומר עמד לכבוש את מישור החומר, בלי שאיש יהיה מסוגל לעצור אותו(בכל זאת, טורוג הוא אל). למרבה הפלא, טיטאן אדיר ששמו נשכח עם הזמן יצא ממחבואו והשמיד את הצבא הכובש של טורוג. הטיטאן סגר את הפתח מממלכתו של טורוג למישור החומר על מנת לבלום אותו. טורוג כצעד נואש אחרון לפני שילך למישור שלו(משהמלחמה הסתיימה בכישלון) כלא את הטיטאן הארור עימו בממלכתו. טורוג עודנו מענה את הטיטאן עד עצם היום הזה. מאוחר יותר גילה טורוג כי היית זו לולת' ששיכנע את הטיטאן לעצור את טורוג. כעת לולת' מושלת בממלכה ממנה גורש טורוג, שולטת בעולם התת קרקעי ביד רמה בעוד טורוג תקוע הרחק במישור שלו בים האסטרלי.

שנת 1700- סוף מלחמות האלים. מתקבל לחשוב שעד אותו רגע יד האלים כוונה את העולם. מאותה תקופה והלך התחיל עידן השגשוג של בני התמותה.
בני התמותה שגשגו, הגדילו ללמוד את ספרי הקודש של האלים ולהבין את העולם. רבים עדין המשיכו לערוג שהאלים יחזרו להדריכם יום אחד, והאלים כתודה העניקו לאנשים אלו כוח. בני התמותה גילו כי מרבית מהדברים שהאלים נתנו להם לא קשורים אל האלים עצמם: המאגיה לדוגמה היא סוג של אנרגיה בכבשן היסודות שקורלון נתן לעולם, אך האנרגיה קיימת בלי קשר לקורלון. מספר אנשים גילו כי כוח רצונם ונחישותם יכולה לתת להם את אותה עוצמה קדושה שמעניקים האלים, והפכו לאבירי קודש, רק במקום כאלה שהקדישו עצמם לאל, הם הקדישו עצמם למטרה רבת חשיבות כולשהי.

שנת 2100- האימפריה הסוריינית עלתה. היא התחילה ביבשת 'אלסי וגליה', והורכבה מבני אנוש בעיקר. האימפריה כבשה חלקים נרחבים מיבשת אגמום. היא התקדמה ותכננה לסיים לכבוש את יבשת אגמום(ויותר), אך מדיניות האימפריה של אי מתן זכויות לגזעים 'נחותים'- גזעים שאינם בני אנוש- גרמה לכך שגזעים רבים רצו בנפילתה, ואכן הפילו אותה. האימפריה שלטה במרכז העולם במשך 200 שנים, עד שנת 2300.

שנת 2700- בלאגן ביבשת לא אפשר עליית אימפריה לאחר נפילת האימפריה הסוריינית עד 400 שנה אחרי- חמישה ממלכות של אלפים ובני אדם התאחדו.
הם בחרו יחדיו מלך בן אנוש ומלכה אלפית. חתונות בין שני הגזעים התרחשו לעיתים קרובות והבנים שנוצרו נחשבו למבורכים- חצאי האלפים(הם כונו 'גזע האלים', או 'הגזע הנעלה'). האימפריה התחילה ביבשת אלסי וגליה, וסגדה באופן רשמי למלורה כאלה רמה ולארת'יס כדי שתכוון את ידם.
אך האיזון נשבר מהר יחסית- מלורה ואראת'יס הן שתי אלות כמעת הפוכות אלה מאלה, ובני האנוש מאסו באי רצון האלפים להתפתח. בני האנוש רצו לאלף את הפרא, בעוד האלפים חיו איתו בהרמוניה. האימפריה הייתה בכאוס.
חצאי האלפים שהיו אז רבים, מצאו עצמם בעין הסערה. בתור מתווכים הם היו היחידים שיכלו לפתור את המצב. הם הנהיגו את הממלכה בדרכים דיפלומטיות כמה שהם הצליחו, מרגיעים את הסיעות המנוגדות באימפריה.
אך לאחר 230 שנה האימפריה נפלה.
בני האנוש לקחו לעצמם את שני השליש המערביים מהיבשת בעוד האלפים לקחו את מה שנשאר. בני האנוש יצאו לכבוש, בהתחילם מיבשת אגמום. אך אז האלפים הכו בהם- במקביל בני האנוש ניסו לכבוש את מרכז היבשת אלסי וגליה, מקום מושבת של האלפים. האלפים הדפו אותם בעוצמה ונחישות כזאת שהפילו את האימפריה. שם האימפריה הוא האימפריה הלוית.

שנת 3299- הספריות החלו להכתב. עד אותו יום לא היה ניתן לדייק בתאריכי המאורעות, אך באותה שנה במקביל כל הממלכות ביבשת אגמום הכריזו על עצמן כמשרתות של איון. ארגון אדיר של אוצרי ידע עתיקים, העל טבעיים שמם, הוקם אז. הארגון נשבע לרשום, להנציח ולהפיץ את כל המידע עלי האדמות. האימפריה שגשה במשך 700 שנה, האימפריה הארוכה ביותר שהייתה אי פעם. עקרונות האימפריה היו להפיץ ידע, ולא היה שום אדם שהיית לו סיבה של ממש להתנגד לאימפריה. לא היה צבא לעשות בעזרתו הפיכה צבאית, האימפריה תקתקה באופן כזה שלא היה כמעת מקום לכישלון, ובתור יבשת רחוקה וקטנה שום צבא כובש לא ראה סיבה של ממש לכבוש את היבשת, מכיוון ולשום צבא עד כמעת 800 שנה קדימה לא היו המשאבים לעשות כזה צעד. שם האימפריה הוא האימפריה הנאורה.

שנת 3893- עליית האימפריה הוורית, המכונה גם אימפריית וורה. האימפריה הוורית היא האמיפריה החזקה ביותר שהיית אי פעם עלי האדמות.
היא קמה ביבשת אלסי וגליה, ולא סבלה התנגדות ביבשת בכלל. האימפריה החדשה תחת דגלה של אראת'יס הבטיחה שגשוג והביאה המצאות טכנולוגיות חדשות. אפשרויות מסחר חדשות נפתחו. לאימפריה היה צבא חזק והיא הכניע כל צבא עוין שניסה להתנגד לה(בתקופה של האימפריה הלוית יבשת אלסי וגליה היית בתוהו ובוהו, ומיני בריות גרו ביבשת).
האימפריה הנאורה, סירבה להעביר את ידי השלטון לידי האימפריה הוורית וסירבה לשלם מיסים. כתגובהן האימפריה הוורית כבשה אותה בכוח הזרוע. אנשי האימפריה הוורית בנו שערי טלפורט מכושפים אשר בעזרת מילות קסם פשוטות ישגרו אדם מקצה אחד של העולם למשנהו, ובעזרתו יכלו בנקל להעביר צבאות לכל מקום בעולם.
באותה תקופה, הגיעו נוודים רחוקים מעבר לים- הם היו נמוכי קומה וזריזים, והם כונו בני מחצית בשל גובהם. הם סיפרו על אלה חדשה, סהאנין שמה. האלה לא היית מוכרת עד אותו יום, אך כוהנים קיבלו חזיונות כי סהאנין היא אחות אובדת של האלים האחרים, והם מקבלים אותה בברכה.
כך קיבלו אנשי האימפריה הוורית את בני המחצית. בני המחצית באו מארכיפלג איים בצפון, 'ארכיפלג המים המתוקים' הם קראו לו. מכיוון וכל צפון יבשת אלסי וגליה לא היה מיושב(ועודנו לא מיושב מלבד מספר ערי סחר עם הארכיפלג). הארכיפלג היה מאחורי חומת סלע אדירה שהקיפה אותו, ורק המים שהגיעו בזכות הגלים עברו את חומת האבן. רוב המלח של הים שקע והמים מסביב לארכיפלג שהגיעו מהים היו כמעת מתוקים- הם ניתנים לשתייה, עם כי לא באופן קבוע. באופן קבוע שתו בני המחצית מהמשקעים.
בני המחצית התגלו כגזע חביב שאוהב לצחוק, ושטותי להפליא. שאר הגזעים לא ידעו איך לקבל אותם, אנשים בגובה של מחצית מאדם המדברים על נושאים ברומו של עולם כאילו הם מדברים על ארוחת הבוקר.
באותה תקופה האימפריה הוורית שגשגה. הטכנולוגיה התקדמה והעולם כולו היה בידיהם. מרכז שליטתם היה ביבשת אלסי וגליה, ושם הם בנו ערים אדירות ומסילות מכושפות. רק הנח עליהן קרון ותן קוד של מיקום והקרונות יטוסו בכוח הכישוף היישר ליעדן במהירות של 100 קילומטר לשעה! שני מסלולי מסילות, האחת לאורכה של יבשת אלסי וגליה והשניה לרוחבה(לכיוון צפון ודרום ולכיוון מזרח ומערב) עודן קימות כיום ומשמשות את יושבי היבשת. נוסף על כך עדין יש כיום כחמישה זוגות שערים(שערי הטלפורט האמורים) המובילים מיבשת אגמום ליבשת אלסי וגליה וחזרה, זוג שערים מיבשת אלסי וגליה ליבשת אגדתה ושער באלסי וגליה המוביל לארכיפלג המים המתוקים. השערים עודם בשימוש. האימפריה הוורית היא האימפריה החזקה ביותר שהיית מעולם, אך גם היא נפלה.

שנת 4379- תחילת החשכה.
משפחת המלוכה השולטת באימפריה הוורית גילתה כי אין לה יכולת להחזיק את האימפריה. הם התפצלו ביותר מדי אגפים. דמי הדרקון יצאו לפעולה וכבשו חלקים נרחבים מיבשת אגמום, והמון עמדות טקטיות. עוד קצת, והאימפריה הוורית טיפול לידיהם.
וכך היה. דמי הדרקון הכריזו על יבשת אגמום כשלהם. הם השתלטו על היבשת וכבשו את אגדתה וארכיפלג המים המתוקים. ארכיפלג המים המתוקים הממוקם שלוש מאות קילומטרים צפונית ליבשת אלסי וגליה נתן להם עמדת איגוף על היבשת הענקית. דרך הארכיפלג הם יכלו לחדור ליבשת מכיוון צפון, מכיוון וצפון היבשת אינו מיושב ולכן לא תהיה התנגדות כבדה. יבשת אגמום ממוקמת בדרום מערב ואגדתה במזרח, וזה עוד יתרון(הסיבה לכך שאגדתה עזרה היא כי באותה תקופה היית תחבורה קסומה מאוד מבוססת בין אגדתה ליבשת אלסיוגליה, לכן המרחק של אגדתה משאר העולם לא הפריעה). דמי הדרקון תקפו במקביל בכל האגפים.
דמי הדרקון כלל לא נדרשו להילחם קרב אמיתי- לכל מקום שהגיעו אליו המקום הכריז על עצמו ברצון כחלק מהאימפריה החדשה- ארקוסיה. תושבי הממלכות השונות לא היו מעונינים בקרב בדמי הדרקון, שהיו ידועים כלוחמים ומצביאים הטובים בעולם. שטח האימפריה הוורית קטן והלך. נראה כי ימי משפחת זד הגיעו לקיצם. לאחר 500 שנים שהם עמדו בראש אימפריית וורה, המושכות עברו לידי דמי הדרקון.
אך אז באה ההצעה. בחלומו של המלך באה אליו אישה יפהפה ומושכת והציע לו עזרה. היא הציעה לו שתתקן את המצב באימפריה שלו. הוא הסכים.
האישה היית שטן. אנשי האצולה והמלוכה כרתו ברית מכושפת עם השטנים באותה עת. צבע עורם השתנה לצבעם של השטנים ועצם מהותם השתנתה. כל מעמד האצולה אז הפך למשפחה אחת גדולה- משפחת זד. המשפחה קיבלה עוצמה מכושפת מהשטנים ולחמה בדמי הדרקון, הודפת אותם לאחור. שטנים נסתרים הגיעו למישור החומר ולימדו את בני התמותה כישופים שטניים. שתי האימפריות לחמו זאת בזאת, והניצחון היה של באאל תוראת', בירת אימפריית וורה, אך לאחר כיבוש דמי הדרקון מה שנשאר מהאימפריה הוורית. משפחת זד כבשה חזרה את כל יבשת אלסיוגליה. שתי האימפריות, המומות שתיהן מעוצמתה של האימפריה ה'חדשה', באאל תוראת' שהגיעה בפתאומיות עשו אתנחתה של מנוחה מהמלחמה. לא היה לשום צד את המשאבים הכלכליים להמשיך את המלחמה.חמישים שנה עברו, חמישים שנה בהם דמי הדרקון בנו פלאות דגולים למען ניצחון במלחמה העתידה לבוא.
אך משפחת זד למדה מהשטנים דרכים חדשות לנצח במלחמה בזמן הזה. בחמישים שנה בהם נחה אימפרייית ארוקסיה בלי לכבוש סנטימטר מחוץ ליבשת אלסי וגליה ארוקסיה נפלה. מלכיה מתו בהתנקשות מסתורית ומוקדי הכוח שלה הושחטו בידי שטנים.
אז הגיעה אסמודאוס.
לא ידוע מה התרחש. הכתבים מספרים כי כל תושבי העולם חשו בנוכחתו- נוכחות עצומה של אל אדיר שנמצא במישור החומר. מישור החומר מעולם מאז תום מלחמת האלים בשנת 1700 לא בוקר בידי אל. מישור החומר נחשב למקום מסריח ועלוב ביחס לים האסטרלי ולא זכה לתשומת לב מצד האלים.
אך כעת, אסמודאוס ביקר בוא. אסמודאוס זעם, ואת זה חש כל בן תמותה עלי האדמות. כשהוא נעלם לאחר דקה אחת בלבד גילו משפחת זד כי השטנים נעלמו יחד איתו. בלי השטנים הם מצאו עצמם לא מתפקדים, והגרוע מכל- האשליה של השטנים פגה. כעת הכל ראו את משפחת זד כמו שהיא- חצי אדם חצי שטנים.
אימפריית באאל תוראת', המורשת המכוערת של אימפריית וורה היפהפה, התמוטטה. תושבי האימפריה זעמו. הם התאחדו תחת דגלו של אביר קודש של בהמות' שהצעיד צעדה אל העיר באאל תוראת', והעלו את העיר בלהבות.

שנת 4478- תחילת הפורענות. שתי אימפריות אדירות נפלו, ודבר לא נותר מלבד עפר האש שבערה בעבר.
ארגון העל טבעיים תפס עמדת כוח והחל לגנוב ולשמר חפצי עוצמה מהריסות האימפריות, כמו גם אסף קודים והנחיות להפעלת שערי הטלפורט של האימפריה הוורית. במקביל קם ארגון חדש שקינה את עצמו 'המאגים'. הארגון התחזק וגילה את הטכניקה ליצירת השערים באופן מוחלש יחסית, ופיזר בכל העולם שערים שניתן להשתמש בהם בעזרת טקס מסובך([הטקס הוא 'קישור שער']). המאגים עבדו במקביל ל'על טבעיים' בנסיון להשיג עוצמה.
במקביל, העוצמה הלכה למוקדי כוח ספציפיים- מצביאיים מרדניים כפו מיסים גבוהים על האיזורים הקרובים אליהם וצברו עושר. הקוסמים צברו עוצמה, בעת שה'מאגים' לקחו עוד ועוד שאריות מהאימפריה הוורית שנועדו לכולם(כגון חלקים נרחבים מהמסילות שחצו לאורכן ולרוחבן של השטחים בשליטת האימפריה הוורית, מלבד שתי מסילות שהיו מקובעות מכדי להוציא אותן שחצו לאורכה ולרוחבה של יבשת אלסי וגליה). ה'על טבעיים' צברו מידע, הנציחו ופרסמו אותו. אך באופן מצער 'העל טבעיים' כבר היו מתקדמים מדי במדע ובקסם והמידע שהם אכן פירסמו לא הביא תועלת למעמדות הנמוכים. המעמדות הנמוכים לא זכו להשכלה והעולם כולו החל ליפול.
בממלכה שקטה ומנותקת ביבשת אלסי וגליה, מלך חדש עלה. המלך היה חצי אורק, והוא עלה בעזרת כוח צבאי- אחיו הגדול היה המצביא של הצבא, והוא הושיב את אחיו בשילטון. המלך גילה תיאבון והחל בפשיטה כוללת על האלפים שמסביב והחל לשעבד אותם. האלפים לא הסכימו לזה, אך זה התחיל להיות מאוחר מדי-
שבט אורקים נודד הגיע לאיזור. האלפים הדפו אותו בדיוק למרכז היער כדי לקבל יתרון צבאי כנגד השבט הזה. מובן שהאלפים לא ידעו שבאותו עמק בעל קשר עז לעולם הפרא ישנה עיר בירה של ממלכה פראית. קרב התרחש שם והאלפים הפסידו. האורקים שיעבדו את האלפים שנתפסו בחיים והשתמשו בהם ליצירת כלי נשק והגדילו את שליטתם במהירות. המצביא, שהיה בן אנוש וגם אחיו הגדול של המלך, היה טקטיקן גאון והליך הכיבוש הלך וגדל במהירות.
לאחר לא הרבה זמן, הממלכה שלטה כבר על שליש מיבשת אלסי וגליה.
שבט אורקים אדיר ואלים שהאימפריה הוורית הגלתה בקרבות עקובים מדם ליבשת אגדתה שמע על עליית הממלכה לגדולה. בעזרת השאמאן של הכפר הם בנו ספינות אדירות בעזרת משאבים שהם הביאו דרך השערים שבנו המאגים([בעזרת הטקס 'קישור שער]). השבט הגיעה ליבשת אלסי וגליה. תושבי היבשת אשר לא ציפו להתקפה מהאגף הזה הופתעו לחלוטין ונפלו בזה אחר זה. השבט הגיעה לממלכה בא מלך חצי האור וחתמו הסכם שלום עם המלך ואיחדו את הממלכה תחת דגל המלך.
בערך שבוע לאחר מכן, המלך הורעל ומת. הטקטיקן נשלך יחד עם כל מקורביו של המלך לאגדתה. שם הממלכה היה הממלכה הדמית, אך לאחר המהפך של שבט הגרילה שם הממלכה השתנה לממלכה הגרילה. ממלכת הגרילה טבחה באנשים בשמו של גראומש, ובני אנוש, גובלינים ובעיקר אורקים אשר המשותף להם היה שהם סגדו לגרואומש(וגם הניחו מנחות לביין), טבחו בכל אויבהם באלימות. במקביל הגובלינים התפזרו מעבר לממלכה ופירקו את מרבית הממלכות הגדולות על ידי התנקשויות.
ביבשת אגמום החלה להתפתח ממלכה חדשה- מורכבת מכוהנים ואבירי קודש של פיילור ובהמות', ולוחמים רבים. הממלכה אימנה אותם היטב. הממלכה ניסתה להתאפק בעת שהעולם נטבח תחת אימפריית הגרילות, תרם יצטרפו למערכה. אך לבסוף לא יכלו לחכות וחשפו את עצמם ופתחו במלחמה כנגד האורקים.

שנת 4496- אימפריית נארת' עלתה. אימפריית נארת' אשר התחילה מהממלכה הקטנה. הצבא שלהם היה כוח כה מגובש ועז שהוא קרע את האורקים לגזרים. האורקים תחת מנהיג חכם ודאי היו מסתדרים מחדש ולבסוף גם מנצחים במערכה- היה להם יתרון מספרי ויתרון בעמדות הטקטיות. אך מכיוון והם שלטו בשטחים גדולים בהרבה משביכולתם לשלוט עליהם, שרק טבח והשמיד איזור גדול יחסית, היה קל להפיל אותם. מספר טריקים של מצביא חכם והם התפזרו לכל עבר, בטוחים בתבוסתם.
אימפריית נארת' שהתחילה אי שם ביבשת אגמום כבשה את יבשת אלסי וגליה, בעצם לוקחת את ידי המושכות מאימפריית הגרילה לידם. הם עבירו את אחיזתם לשם והכריזו על עצמם כאימפריה שנועדה לקדם מטרות של קידמה וטכנולוגיה. עת עת ממלכות הצטרפו לאימפרייה ומחצית מיבשת אגמום היית בידם. למרבה הפלא שליטי האימפריה בחרו להתמקד דווקא באריכפלג המים המתוקים שעד מהרה היה שלהם(פירוש הדבר היה שהם שילמו להם מיסים). האימפריה שלטה במשך 200 שנה בעולם והשתדלה לשחזר את נפלאות האימפריה הוורית כמיטב יכולתה.

שנת 4793- עליית האימפריה האלפית 'קנטירה'. האלפים ראו איך אימפריית נארת' פוגעת בטבע וזעמו עליהם. הם איימו כי אם לא יחדלו הם יגיבו בחומרה, ולאחר מספר פרעות אלימים של האלפים אימפריית נארת' נסגה מיבשת אלסי וגליה, שכן ראתה כי האלפים חולשים על האיזור בעוצמה רבה בעזרת הדרואידים שלהם. והרי שרק טיפש יילחם באלף.
האימפריה האלפית החדשה גדלה והתחזקה במהירות בעת שאימפריית נארת' נדחקה לצד. נארת' סיפחה אליה מדינות ביבשת אגמום והפכה אחרות למשלמות מיסים. מזלה של אימפריית נארת' היה שהאלפים סירבו לנצל את פלאות האימפרייה הוורית שהיו שמפוזרים ביבשת אלסיוגליה כמו שצריך- הם לקחו רק יצירות אומנות למוזאונים ולא השתמשו בכלי נשק רבים מלבד קשתות. הפרימטיביות כמעת והיית לרועץ לאלפים.

שנת 4811- מספר קרבות קטנים התרחשו בין שתי האימפריות, אך לבסוף חשפו אימפריית נארת' את כל הקלפים שלהם. הצבא שלהם שהורכב ממכשפים, זדים, אשפי קרב למיניהם ובעיקר טכנולוגיות מתקדמות שהאימפריה השיגה והמציאה. באותו יום חשפו האימפריה ארגון סודי שכינה עצמו 'אבירי השולחן העגול'- אגודה של 23 לוחמים דגולים וגאונים שהמציאו מגוון רחב של כלי נשק בעלי יכולת טכנולוגית מדהימה.
הארגון עצמו הינו לא יותר מאגדה, אך אכן דמויי בליסטראות אדירים שירו אבנים למרחק של קילומטר שלם בעת שהאבנים הפכו לבוערים באמצע המרחק, והתפוצצו עם הנחיתה, היו אחת ההמצאות הקטלניות שלהם. יערות אלסי וגליה בערו.
מרבית החיילים של אימפריית נארת' הורכבו מחייל רגלים כבד עם שריונות מתוצרת מעולה. המתכת של החיילים היית חזקה יותר, ולמרות היופי והזריזות של האלפים והיכולות חמיקה המצויינויות שלהם ביערות הצבא הכובש פשוט שרף את היערות, תוך כדי הצבת חומת מגנים איתנה כנגד מטחי חצים. נראה כי הקרב הוכרע, כשלפתע האלפים פשוט נסגו מקו האש.
האלפים נעלמו ביערות, והצבאות הכובשים התקדמו בזהירות ובחשש ביבשת.
לבסוף המרמה נחשף- האלפים למרבה הפלא ביקשו עזרה מאחיהם האלדרין, למען היערות. היערות היו מוקד לחופשות חומריות(=חופשות במישור החומר) של אלדרין רבים, אך יותר חשוב מכך- הייתה חיבה עתיקה בין שני הגזעים. צבאה של נארת' הותקף בקסמימלחמה רבים מספור בעת שהאשפים האלדרינים הפגיזו את החיילים הנארת'יים. הקסמים שברו את מבנה החיילים והחיילים לא הצליחו לסגור את המבנים שלהם. האלפים חיסלו אותם מטווח רחוק. לאחר עוד מספר קרבות אימפריית נארת' נסגה, בפרט מכיוון וללא חומה שהם יוכלו להפיל וללא עיר שהם יוכלו לשרוף, לא היה לכלי המלחמה שלהם תועלת רבה.
האלפים זעמו והיו מלאי רגשות נקם. הם סילקו ונידו גזעים רבים, הוציאו להורג אורקים וגובלינים ושלחו מספר של קרוב ל 10,000 אורקים וגובלינים ליבשת אגדתה בספינה מכושפת. משהיה בידם הכוח הם לא התביישו לרגע להשתמש בוא.
האלפים ידעו שאין ביכולתם לשלוט ביבשת אדירה כמו אלסי וגליה ולא חזרו על הטעות של קודמיהם- הם לא הפילו ממלכות כדי למשול עליהן. הממלכות הרבות למעשה היו חוצץ בין אימפריית קנטירה לשאר העולם- אימפריית קנטירה היא האימפריה האלפית. האלפים התגודדו ביערות הקסומים במרכז היבשת ויצרו יצירות אומנות מדהימות ושיפרו את הסגידה לקורלון.
כנגד, אימפריית נארת' האדירה התפרקה- הצבא שהיה עייף סירב לעבוד כראוי והמשאבים שהלכו למלחמה הלכו ללא החזר. ממלכות רבות הכריזו על עצמן עצמאות. לבסוף נארת' היית לא יותר מזיכרון ישן של נסיך נין של מייסד האימפריה, חזון, ואידיאולוגיה. יש אגדות רבות המספרות כי אבירי השולחן העגול המשיכו להתקיים ובניהם המשיכו את דרכם, בעוד במקביל רבים ניסו לאתר את כלי המלחמה האדירים שלהם, לרוב ללא הועיל. מרבית ציידי האוצרות כיום מחפשים אחר אוצרות של אימפריית נארת', בעוד ממלכות מחפשות אחר אוצרות של אבירי השולחן העגול(שהיו 23 האיש כנראה החזקים ביותר באימפריית נארת' ובעלי המשאבים הרבים ביותר). רק האנשים החזקים ביותר והאמיצים ביותר ילכו לחפש אוצרות מאימפריית וורה.
קנטירה התפתחה. השנים עברו והאימפרייה האלפית בחרה לקטון על מנת להימנע ממפלה אלימה. אך הם כן התעקשו לקחת חסות על ממלכות אחרות. הם דאגו שיהיה לאלפים מעבר בטוח בממלכות וחייבו חוקים חמורים ונוקשים כנגד אורקים וגובלינים, אך לא דרשו מיסים ולא פירקו ממלכות. דברים יפהפהים רבים נוצרו אז בידי האלפים, שבזכות שליטתם בעולם עמדה לרשותם כמות בלתי מוגבלת כמעת של משאבים.

4892- אירוע מוזר אירע. בחופשה של משפחת המלוכה האלפית למפל 'ביאיינקה' היפהפה שנמצא במרכז היבשת ונחשב לנקודה הקרובה ביותר לממלכת הפרא האנרגיות השתגעו במידה פתאומית. משפחת המלוכה ספגה אנרגיות פרא והאנשים שראו אותם הופתעו מאוד. עורם השתנה, הם איבדו את אישוניהם ואוזניהם התחודדו- הם ספגו עמוק את מלכות הפרא אליהם והפכו למעין פיות מוזרות. הם מכונים חצי אלדרינים,שכן הם נראים מו חצי אלדרינים חצי אלפים. צורת מחשבתם התעוות והם ויתרו על האימפריה. בכוח קסום אדיר שהם קיבלו המקושר לעולם החלום הם בנו טירה אדירה נוצצת מאחורי המפל. ניתן לראות אותה עוד מחוץ למפל והיא מחזה מדהים ומסוכן. יצורים ממלכות הפרא יוצאים מהטירה, שכן הטירה קיימת בוא בעת במישור החומר ובמלכות הפרא. ניתן לעבור דרך שני העולמות באופן חופשי, עם כי יצורי פיה פוחדים להיכנס עמוק למישור החומר, כנראה מחשש להיעלם מפאת המציאות.
הדבר הימם את הממלכה. רבים טענו שממלכת המלוכה מותחת אותם או בגדה בהם, ותאוריות קונספירציה רבות הופיעו. אורקים רבים שבמהלך הזמן שעבר הצליחו לחזור מאגדתה, בערך שליש מכשהם הסתלקו התאחדו עם אורקים מכל האיזור ובעת שהממלכה היית מבולבלת ואצילים רבים רבו על הכוח, האימפריה נפלה תחת ידם של האורקים.

שנת 5005- ההווה. אין שום אימפריה(כאשר הגדרה של אימפרייה היא גוף אדיר המושל או נותן חסות לממלכות ביבשת שלמה או בשלושה רבעי יבשת, והינו מונופול כלכלי על שאר העולם ומנצל את משאביו לשלוט בעולם כולו בדרך זו). יש קרוב לשבעה ממלכות גדולות ועצמאיות, שלושה מהן בעלות סיכוי להפוך לאימפריות הבאות. תקופת השלטון של אימפריית קנטירה נחשבת לתקופה שבא אוצרות נארת' ווורה רק נקברו עוד ועוד ויש אוצרות רבים קבורים- רק מחכים שההרפתקן האמיץ יגלה אותן.


להלן טבלה המסדרת את כל האירועים לפי סדר:


שנה מאורע בקצרה
0 מרד האלים בקדמונים.
500 האלים סיימו לברוא מחדש את העולם, בעת שאלי הרוע יצאו ממחבואם והחלו במלחמה קטלנית באלי הטוב אשר לחמו במלחמת הקדמונים. אלי הטוב ניצחו ואלי הרוע פנו זה נגד זה בזעמם.
1,000 האלים סיימו לברוא את הים האסטרלי- מקום טוב ממישור החומר. האלים הסתלקו לים האסטרלי.
1,500 טורוג יצא למסע כיבוש ונעצר בידי טיטאן שלולת' שכנעה. לולת' תופסת שליטה על העולם התת קרקעי.
1700 האלים רשמית וסופית נוטשים את מישור החומר. עד אותו רגע יד האלים כיוונה את מישור החומר, אך כעת האלים נוטשים אותו למען הים האסטרלי.
2100 קמה האימפריה הסוריינית ביבשת אלסי וגליה. האימפרייה כמעת כבשה את יבשת אגמום אך אי מתן זכויות לגזעים שאינם בני אנוש גרמה להתמרדות נגד האימפריה, אשר הביאה לקצה.
2700 האימפרייה הלוית עלתה ביבשת אלסי וגליה- אימפריה המורכבת מאלפים ובני אנוש. האלפים ובני האנוש התחילו להתחכך לאור ויכוחים על הטבע והאימפריה נפלה זמן מה לאחר מכן.
3299 עליית האימפריה הנאורה ביבשת אגמום, אימפריה הסוגדת לאיוון. הספריות החלו להיכתב אז. האימפריה לא נפלה בשל הנטרליות שלה. ארגון העל טבעיים נוסד אז.
3893 עליית האימפריה הוורית ביבשת אלסי וגליה. אימפריה צבאית והאימפריה החזקה ביותר שהיית אי פעם. זו כבשה את כל העולם יחסית מהר. מרבית העתקים נבנו אז.
4379 עליית אימפריית ארוקסיה, אימפריה של דמי דרקון ביבשת אגמום. זו כבשה חלקים נרחבים מהעולם והאימפריה הוורית כצעד נואש אחרון כנגדם כרתה ברית עם שטנים.
4478 אימפריית ארוקסיה והאימפריה הוורית שתיהן נפלו, וכעת זוהי תקופת פורענות. ארגון המאגים נוסד אז. המלחמה באורקים התחילה וממלכת נארת' החלה להתקדם לעוצמה.
4496 עליית אימפריית נארת' האדירה, אשר התחילה ביבשת אגמום אך כבשה במלחמה עם האורקים את כל יבשת אלסי וגליה, ואחריה המשיכה בכיבוש ליבשת אגמום.
4793 עליית אימפריית 'קנטירה'. האלפים התמרדו נגד נארת' ולבסוף סילקו אותם מיבשת אלסי וגליה.
4811 בקרב ארוך וחמקני מצד האלפים אשר כלל ברית של האלפים עם האלדרינים אימפריית נארת' נפלה ואימפריית 'קנטירה' עלתה.
4892 משפחת המלוכה האלפית יוצאת לחופשה במפל 'ביאיינקה', ובאירוע מוזר הופכים לחצי אלפים חצי אלדרינים. אימפריית 'קנטירה' ללא משפחת המלוכה נופלת.
5005 ההווה. סך הכל 7 ממלכות גדולות המשתלדות להתפתח אך אף אחת מהן לא שולטת בעולם. ארגוני העולם חזקים ואומרים שמאחד מהארגונים תקום האימפריה הבאה.




הערה חשובה: מה שהוצג כאן הינו אך ורק האירועים האדירים ביותר ששינו את כיוון העולם. רבות הן הממלכות שעלו ונפלו. היו ממלכות שעמדו בפני השתלטות כוללת על העולם כולו- אך כשלון מוחץ או הצלחה של מרווח זמן עלוב במרחק אדיר אחורה בזמן גרמו לכך שהם לא הוזכרו. פירוש הדבר הוא שהכל כאן גמיש למדי לשינוי.
מה שיש כאן נמצא בספריות של איוון, ובספריות של אראת'יס(איוון מתמקדת בכלכלה ובקסם, בעוד ספריות אראת'יס באימפריות עצמן ובשליטה הצבאית שלהן).
 

קבצים מצורפים

  • חלק א'.doc
    65.4 KB · צפיות: 132
הרעיון המרכזי של העולם הוא עולם אדיר ועתיק להפליא מלא בעשרות אימפריות שקמו ונפלו עם השנים. העולם מסובך ומגוון, ולכן כה נוח לשימוש- מנחה יכול לבחור כל חלק החביב עליו. כמעת כל סוג של אימפריה קמה ונפלה אי שם בעבר הרחוק, ויש בעולם המון מקום לדמיון חסר גבולות מצד המנחה. אם אתם מחפשים עולם אשר מלא בעשרות אימפריות שונות אשר קמו ונפלו עם הזמן, שאריות של מלחמות האלים כמו גם עולם יחסית פשוט לשימוש, הרי שזהו בדיוק מה שהעולם משתדל לתת.
אני לא רואה איך זה מבדיל את העולם שלך מכל עולם מערכה אחר.
 
פלאפי אמר/ה:
הרעיון המרכזי של העולם הוא עולם אדיר ועתיק להפליא מלא בעשרות אימפריות שקמו ונפלו עם השנים. העולם מסובך ומגוון, ולכן כה נוח לשימוש- מנחה יכול לבחור כל חלק החביב עליו. כמעת כל סוג של אימפריה קמה ונפלה אי שם בעבר הרחוק, ויש בעולם המון מקום לדמיון חסר גבולות מצד המנחה. אם אתם מחפשים עולם אשר מלא בעשרות אימפריות שונות אשר קמו ונפלו עם הזמן, שאריות של מלחמות האלים כמו גם עולם יחסית פשוט לשימוש, הרי שזהו בדיוק מה שהעולם משתדל לתת.
אני לא רואה איך זה מבדיל את העולם שלך מכל עולם מערכה אחר.
אני לא מנסה להיות מובדל באופן מובהק מכל עולם מערכה אחר. אני מנסה לתת מסגרת בא יהיה ניתן לנהל משחק כשמישהו כבר עשה לך את העבודה, כמו גם אני צריך את זה כתוב בשביל עצמי.
אבל בעיקר אני משתדל לתת גידים ובשר לרעיונות מרוחקים של מו"ד בעולם מערכה בין היתר.
מכיוון ולא הצלחתי להעלות הכל העליתי בקובץ רק חצי, הינה החצי השני:
 

קבצים מצורפים

  • חלק ב'.doc
    70 KB · צפיות: 61
forte אמר/ה:
פלאפי אמר/ה:
הרעיון המרכזי של העולם הוא עולם אדיר ועתיק להפליא מלא בעשרות אימפריות שקמו ונפלו עם השנים. העולם מסובך ומגוון, ולכן כה נוח לשימוש- מנחה יכול לבחור כל חלק החביב עליו. כמעת כל סוג של אימפריה קמה ונפלה אי שם בעבר הרחוק, ויש בעולם המון מקום לדמיון חסר גבולות מצד המנחה. אם אתם מחפשים עולם אשר מלא בעשרות אימפריות שונות אשר קמו ונפלו עם הזמן, שאריות של מלחמות האלים כמו גם עולם יחסית פשוט לשימוש, הרי שזהו בדיוק מה שהעולם משתדל לתת.
אני לא רואה איך זה מבדיל את העולם שלך מכל עולם מערכה אחר.
אני לא מנסה להיות מובדל באופן מובהק מכל עולם מערכה אחר. אני מנסה לתת מסגרת בא יהיה ניתן לנהל משחק כשמישהו כבר עשה לך את העבודה, כמו גם אני צריך את זה כתוב בשביל עצמי.
אבל בעיקר אני משתדל לתת גידים ובשר לרעיונות מרוחקים של מו"ד בעולם מערכה בין היתר.
אני מתכוון - נתת רעיון מרכזי לעולם שנראה בדיוק כמו כל רעיון מרכזי של כל עולם אחר (אימפריות, אלים, נוח לשימוש, וכו). אז בשביל מה בכלל לעשות קונספט כזה אם זה בדיוק אותו הדבר כמו כל שאר העולמות?
 
למען האמת אתה צודק, חשבתי על זה. הבעיה היא שכל הדברים המיוחדים הם ברי חלוף. עולם מערכה לא צריך להיות ייחודי, כי אז זה סתם מעצבן או נמאס. הוא צריך להיות עשוי טוב ומענין. אותי אישית לא מענין לשמוע על כך שאלפים בעולם מערכה הזה זוכים ב +1 ל X ומינוס אחד ל Y. מענין אותי שהוא יהיה מענין.

בנוסף כבר כתבתי שלושה ארגונים שיצאו דיי מענינים, כמו גם דיי סיימתי נתיב מופת המיועד לחברי ארגון המאגים. בנוסף מתוכננים פרקים שאמורים לעזור למנחה לאפשר גמישות לשחקנים שלו, בעיקר פרק 5. כעיקרון זהו אוגדן של מידע שאמור להיות מענין. זהו עולם מערכה כמובן, אבל אני משתדל להכניס בתוכו יותר מזה.
הקונספט שלו אכן אינו שונה מקונספט של כל עולם מערכה אחר.
 
היי
אני לא חושב שלכל עולם צריך להיות קונספט אולטרה מקורי, ממה שקראתי נראה בהחלט נחמד.
אבל, וזה אבל די גדול, אני מודה שהיסטורה עתיקה של העולם זה משהו שתמיד מגזמים בערכו. הייתי שמח לראות את פרק 2, המקומות כדי לבחון את העולם.
ההיסטוריה לרוב כלל לא משפיעה על המשחק עצמו, אלא אם מדובר בעולם שחורג מהפנטזיה הקלאסית.
 
The oldman אמר/ה:
ההיסטוריה לרוב כלל לא משפיעה על המשחק עצמו, אלא אם מדובר בעולם שחורג מהפנטזיה הקלאסית.
במאקרו, כנראה שאני מצסכים איתך, אבל דווקא במיקרו יש לדברים האלה משמעות. מנהגים, חגים דתיים, ואפילו ביטויים נובעים כולם מההיסטוריה (אמיתית או לא) של העולם. במקרים רבים, זה מה שמבדיל בין מקום שממקמים בו הרפתקאות עם קונספט מגניב לבין באמת עולם.
 
אתם צודקים במאה אחוזים. כנראה שהייתי צריך לציין שהפרק הזה הוא לא יותר מבסיס- הפרק הבא הוא אחד הפרקים היותר מענינים, ולאחריו יש את הפרק על הממלכות שאמור להיות הכי מגניב בעולם מערכה(עם כי תרם בניתי אותו אז קשה לי לומר חד משמעית).

ייקח לי זמן לתת עריכה, אבל אוכל לתת הקדמה קצרה על מה יהיה בפרק:
-גיאוגרפיה; בעיקר דברים שלאחר מכן יהיה צורך לדעת אותם. דברים לא מענינים, כגון שם של המפל העומד במרכז יבשת אלסיוגליה, אבל חשוב לדעת את שמו כי יש לו חלק מהעולם מערכה והשפעה, סתם דוגמה.
-כלכלה; פירוט לא ארוך מדי על איך שהסוחרים פועלים, ופירוט יותר מושקע על הסחר הקסום בעולם- ספינות מכושפות, שערי טלפורט מתוחכמים ועוד.
-ארגונים; אולי הקטע המוצלח ביותר שהיה לי בפרק: כולל פירוט על שלושה ארגונים גדולים מאוד(וגם קצת מכאניקה פחות מענינית על איך הענינים בוא עובדים[שלם X זהב וקבל Y]). בעולם מערכה הזה למעשה הארגונים הם החזקים בעולם, ולמעשה נניח לארגון 'המאגים' יש עוצמה כלכלית של פי עשר ממלכה ממוצעת- ורבים מאמינים כי המאגים הם אלה שישתלטו על העולם.
-אישיים; בעיקר נותן רעיונות. מספר סיפור רקע לא מושקע מדי של שלושה אנשים גדולים מהחיים, כדי בעיקר לתת אווירה על איך הדברים בעולם מתנהלים באיזור של תקופת האגדה(ובמקרה של האישיים הגדולים ביותר, כגון קדמון עתיק, או המאג החזק בעולם- מה קורה לאחר סיום הגורל שלך בעולם[ייענו דרגה 30]).
-תרבויות ודתות; עדין בעיצומו בכתיבה אבל אמור לצאת דיי מענין. כולל חלק שאני אישית אהבתי על שפות, אבל כעיקרון אמור בעיקר להכניס לאווירה של העולם העתיק(בכך לדוגמה שבעוד בעולם שלנו יש איזה 3 דתות גדולות ועוד אני לא יודע כמה קטנות- שמה זה משהו דומה. עמים שלמים מאמינים כי הם באו מאדם אחד שחיי לפני 4,000 שנה, לדוגמה. עם כי אני כבר מודיע שלא יצא לי מוצלח מדי החלק על העמים).

היה חשוב לי לכתוב כאן את זה מכיוון וייקח לי זמן להעלות את זה לפורום(אני אחרי הכל צריך לערוך לשונית בערך כל משפט שאני כותב ולנסח אותו מחדש), לכן אני לא רוצה שתאבדו את הטעם שלו XD.
 
וחזרתי!
אז ככה: בזמן שלא הוספתי לעץ כאן לא ישבתי בבטלה. בניתי, ערכתי, ערכתי שוב, הוספתי ושיניתי, ואני שמח לומר כי הפרק השלישי,מוכן!

אבל, מכיוון וזהו מסה עצומה של טקסט, בגודל של כ-30 עמודי וורד, אני אעלה קטעים קטנים מכאן בכל פעם.
הרעיון מאחורי זה הוא שתתיחסו כל פעם לקטע הנ"ל. אני תמיד שמח לערוך את הטקסטים שאני מעלה כך שיהיו טובים יותר, ואשמח לעזרה וביקורת.
אז להלן, אני מביא לכם את שני החלקים הראשונים בפרק:
גיאוגרפיה וכלכלה!
הערה: מומלץ בחום לקרוא את זה בקובץ PDF, עדיף בהרבה. הקובץ בסוף.


גאוגרפיה

עולם 'אגדות הגבורה' מחולק לשלוש יבשות גדולות- אלסי וגליה במרכז העולם, יבשת ענקית פראית ושוקקת חיים. במרחק של 500 קילומטרים לכיוון דרום מערבה באוקיינוס שנקרא האוקיינוס הגנדי נמצאת יבשת אגמום. יבשת שקטה יחסית, מלאה בנסיכויות קטנות. היבשת מיושבת יחסית(רוב השטחים הפתוחים ביבשת הם שדות תבואה). במערב במרחק של כאלפיים קילומטרים(באוקיינוס שנקרא האוקיינוס הסרנגי, או בתרגום מהשפה הגלית[היא השפה המדוברת בתקופת האימפרייה הלוית] האוקיינוס השחור) נמצאת היבשת אגדתה, יבשת מדברית ויבשה, ולכן ריקה מחיים גם. בצפון נמצא ארכיפלג המים המתוקים במרחק של 100 קילומטרים מיבשת אלסי וגליה(צפון יבשת אלסי וגליה לא היה מיושב עד לתקופת אימפריית וורה, אז יישבו אותו סוחרים שסחרו עם בני המחצית). האוקיינוס המפריד בין היבשת לארכיפלג מכונה אוקיינוס השועל, על שם שבט הפראיים שגר בצפון יבשת אלסי וגליה במשך השנים, אשר נהג לסגוד לשועלים.
להלן פירוט מסודר יותר של שלושת היבשות והארכיפלג:

הראשונה, במרכז העולם, היא אלסי וגליה. היבשת היא בגודל של לערך 4 מליון קילומטר מרובע, והיא נראת קצת כמו אליפסה גדולה. במרכז היבשת לכיוון דרום יש אגם גדול למדי המקיף הר בגובה של קרוב לחמישה קילומטרים. על כתף ההר בגובה של אלפיים מטרים לכיוון צפון שוכנת עיר גדולה. האגם סובב סביב ההר האדיר וגודלו בערך כאלף קילומטר מרובע, כולל ההר.(האגם הוא אליפסה גדולה, מכיוון מזרח למערב כבערך 300 קילומטר ועוביו בסביבות ה-100 קילומטרים). האגם נקרא אגם 'הסנייר', או בתרגום מאלפית לשפת הסחר 'אגם הפרחים'. הנחל הגדול ביותר ביבשת נקרא 'נחל הגנדריי', או בתרגום מאלפית לשפת הסחר 'נחל הבדולח'. הנחל נופל במפל מרהיב שנקרא מפל 'ביאיינקה'(תרגום מאלפית- יפה) ממצוק 'מהר', מצוק אדיר ומפורסם. המפל מלא באנרגיה של מלכות הפרא, ומאחורי המפל האדיר ישנה טירה אלדרינית אדירה של משפחת המלוכה של אימפריית 'קנטירה'- חצי אלפים חצי אלדרינים היושבים במקום. המקום חופף כמעת לחלוטין עם מלכות הפרא והמעבר בין שני העולמות קל מאוד.
במערב ישנן גבעות רבות, מיוערות בעצי אשוח ואלון. הגבעות מלאות בחיות, החל משועלים, זאבים, כלבים, ועד למספר מועט של עוגים וטרולים משוטטים. ממלכת האלפים 'אגווה', או 'מים' במדוברת, שולטת באיזור. זוהי ממלכה אלפית השולטת במסחר הארצי ברוב היבשת(ארצי פירושו לא ימי ולא קסום). מרבית הנחלים הנשפכים מאגם 'הסנייר' יוצאים לגבעות ומתפצלים בפיצולים רבים והמקום רווי מים.
יותר מערבה ישנו יער טרופי גדול ופראי. היער נחשב למכושף ומלא במטפסים ועצים גדולים. שום ממלכה לא נכנסת לשם והמקום מלא בפראיים.
יותר מערבה ישנו החוף היפה בעולם כולו, חוף מסולע מלא באלמוגים. כמה שהחוף יפה כן הים מסוכן ומלא בחיות ים מסוכנות וקטלניות, חלקן אף תבוניות.
מזרחית ממפל 'ביאיינקה'(שהינו מרכז היבשת) האיזור הוא יער עצום מימדים. יש ביער מספר ממלכות אנושיות וגם ממלכה אלפית אדירה, שהינה הממלכה האלפית הגדולה מבין שלושת ממלכות האלפים במקום, והיא נקראת 'קיינה', או 'פרא' במדוברת. היער ממלא את כל המזרח כיער טרופי ונפרש לדרום ולצפון כאחד. באיזור צפון מערב היער נעלם ומתחלף בתעשיה של ממלכה אנושית מתפתחת המחסלת את היערות. האלפים לא אוהבים את זה, והממלכה כבר הפרידה בין היער הטרופי במזרח לשאר היער הטרופי.
בדרום היבשת האקלים מתחמם במהירות, והיערות מתחלפים במרחבים פתוחים מלאי צמחיה. הצמחיה מדלדלת, ובדרום-דרום-מערב ישנו מדבר קטן למדי, המכונה 'מדבר סרן לנסר', או בתרגום מהשפה הגלית למדוברת 'מדבר סערת החול'. החוף של הדרום הוא החוף הנעים ביותר ביבשת, מלא בחול חלק. במזרח החוף מלא מצוקים מסוכנים בעוד בצפון יש המון מפרצים לחופים חוליים, אך החופים ההם אינם מיושבים כלל מלבד עיר מדינה אחת קטנה הסוחרת עם בני המחצית בצפון.

היבשת השניה בגודלה בעולם היא יבשת אגמום. היא נמצאת דרום מערבית ליבשת אלסי וגליה, מרחק 500 קילומטרים, מסע של בערך 20 יום באוניה. היבשת תופסת בערך 750 קילומטר מרובע, והיא נראת בערך כמו ביצה על מחבט. היבשת מיושבת מאוד, והדבר משפיע על הסביבה. האדמה פוריה למדי ורוב אדמת היבשת מעובדת בידי חקלאים- הנוף הראשי שרואים הוא שדות תבואה.
היבשת מלאה הרים כמעת בכל מקום- גושי הרים אדירים וביניהם שטחים מיושבים. בהרים יושבים עוגים, אורקים וגובלינים רבים מספור, כמו גם שאר יושבי ההרים. ההרים מושלגים ובכמעת כל היבשת יורד שלג בחורף(אבל הקיץ נעים למדי). בצפון הקיץ חם ולא יורד שלג רב, בעוד בדרום תושבי האיזור מחכים לקיץ בעת שהחורפים כפואים והחיים שם קשים.
ביבשת זורמים נחלים לא רבים. ישנם שלושה אגמים גדולים מפוזרים, האחד בכיוון מערב מרכז היבשת, השני בצפון והינו כפוא רוב הזמן, והאחרון בכיוון צפון מערב. ההרים הגבוהים ביותר נמצאים לאורך החוף הצפון מזרחי של היבשת וההר הגבוה ביניהם מגיעה לגובה של כ-13 קילומטר. יש אגדות רבות בנוגע להר, אך איש לא ממש הצליח להגיעה לקצה שלו מלבד מספר הרפתקנים אמיצים ביותר וקוסמים רבי עוצמה, ואלה מספרים על מקום כמעת וריק מאוויר בוא הנשימה כמעת בלתי אפשרית והכל הוא קרח ותו לא. אומרים שההרים עוברים את העננים עצמם, שואפים לשמיים ולים האסטרלי.

היבשת השלישית בגודלה היא אגדתה. יבשת זו הינה מדבר עצום שהחורפים בוא כפואים והקיצים בוא רצחניים. שום נחל לא זורם ביבשת והחיים בקושי מתאפשרים, רק על ידי חפירת בארות מים בעומקים לא רציונליים ממש.
היבשת היא מקום מושבם של המנודים והאסירים שנשלחו לשם בספינות מכושפות, או במלחים שאיבדו את דרכם והגיעו בשוגג ליבשת. המקום נמצא הרחק במערב כאלפיים קילומטרים מיבשת אלסי וגליה, לערך 80 יום באוניה.
היבשת היא בגודל של בערך 200 קילומטר מרובע והינה צרה יחסית וארוכה לכיוון צפון ודרום(צרה לכיוון מזרח ומערב). יש לה שפיץ גדול לכיוון מערב. במזרח ניתן להשקיף לאוקיינוס שמעבר לו מספרים כי לא קיים דבר, אם כי קוסמים שהגיעו למקום וביצעו כשפי חיזוי אדירים מספרים על יבשות במרחק של מליוני קילומטרים בכיוון הזה. מעבר לאוקיינוסים הלאה בעבור תושבי יבשת אגדת אין למעשה דבר, ומספר אנשים שרוצים במותם מפליגים לשם והלאה(אלה מהם ברי המזל שמצליחים להשיג ספינה, וגם הטיפשים מביניהם הם אלה אשר מפליגים, שכן כל בר דעת אשר יש לו ספינה היה מפליג חזרה ליבשת אלסי וגליה בהזדמנות הראשונה).
היבשת היא יבשת איומה מבחינה אקלימית או חקלאית. כמעת שום תבואה לא גדלה שם ומרבית החיות לא שורדות במקום. אין עננים כמעת ובחורף הקור המצמית סודק את האדמה, בעת שבקיץ החום הארור הורס את מעת הצמחים שהצליחו לצמוח. המקום שורץ באורקים ברבריים קשוחים וברבריים למיניהם שנודו ליבשת לפני מאות שנים.
מלבד גבעות מסולעות בדרום הכל כמעת הוא אדמה סדוקה. קרוב לחוף הים בכיוון מזרח המדבר הופך למדבר מלא בחול, אם כי המקום קטלני לא פחות ואין בוא הרבה יותר מים מבכל מקום אחר(למעשה יש בו אפילו פחות). כמובן כי נוסף על כך האיזור עם החול מלא במתחפרים קטלניים, ונחשב בעיני תושבי האי למקום שאסור לעבור בו.

נוסף על שלושת היבשות יש גם ארכיפלג בצפון, מקום מושבם של בני המחצית. הארכיפלג הקטן הוא קרוב לחמישים איים לא גדולים בכלל(בערך אלף קמ"ר לאי), ובני המחצית שם חיים על מקווי מים מתוחכמים אשר הם בנו ועל דיג. מאז שבני המחצית יצרו קשר עם שאר העולם בני המחצית סוחרים עם שאר העולם בכל אפשרות.
הארכיפלג הוא בסך הכל כבערך 100 אלף קילומטר מרובע בסך הכל, כאשר יש מרחק של בערך 30 קילומטר בין אי לאי(מרחק של שעתיים או שלוש שעות על גבי ספינה). האיים נעים לאורך הצפון ומעבר להם לא ידוע על קיום דבר מלבד ים. אומרים שבני מחצית מלפני שנים רבות יצאו לים כדי ליישב את הים האין סופי על גבי ספינותיהם, או סתם למען השעשוע שבהפלגה אין סופית.
הארכיפלג סלעי למדי, ולכן גם מאפשר קיום של אגני ניקוז נוחים עם הטכנולוגיה המתאימה- האדמה אינה מאפשרת למים לחלחל, בעוד הסלעים יוצרים מקווי מים תת קרקעים. המקום כמעת ריק מחקלאות ובני המחצית לא מגדלים שם דבר, רק חיים מדגים למיניהם ושותים מים. אומרים שזו אחת הסיבות לגובהם- המזון המאוד לא בריא שהם נהגו לאכול(שכולל דגים, עוד דגים, ועוד קצת דגים), עד לפחות שהם יצרו קשר פעיל עם שאר היבשות.
האקלים בארכיפלג יחסית נוח לקיום חיים- יורד הרבה גשם בחורף והקיצים חמים למדי, אך לא באופן שלא ניתן לקיים בו חיים. החסרון של המקום הוא סופות אדירות כדוגמת טורנדו בעיקר, אשר תורדות בערך אחת לשנה את יושבי המקום.


כלכלה

הכלכלה בעולם מורכבת למדי. ככול כלכלה מרביתה מתבססת על סחר- סוחרים עם קרונות תבואה, סחר ימי, או סחר באמצעים קסומים. אלה שלושת האופציות העומדות בידי סוחר:

סוחרים, נוהגים לצאת עם קרונות מלאי תבואה בינות ליישובים. הסוחרים הללו לרוב הולכים לכפרים באיזור מגוריהם בתקיפות גבוה, משתדלים גם בחורפים הכבדים ביותר, על מנת לאפשר לכפרים שאדמתם אינה פוריה לשרוד את החורפים. לעיתים החורפים קשים מדי והכפרים נאלצים לחיות על מחסני חירום ולמלא אותם מחדש באביב, שכן הסוחרים לא מסוגלים להגיעה ליעדם.
הסוחרים נוהגים לקחת מגוון רחב מאוד של סחר חליפין, מכיוון ומרבית הסוחרים עושים דרך ארוכה מאוד בינות למספר גדול של כפרים, ומוצאים מי שסכים לקבל את רוב חפציהם. הסוחרים גם מעבירים מידע בינות לכפרים, שמועות וסיפורים. הסוחרים לרוב הם אנשים בעלי ניסיון רב בחיים, שכן עליהם לחצות מרחקים ארוכים ולעיתים שטחים מסוכנים.
יש שני סוגים עיקריים של סוחרים: אלה אשר קונים תבואה מחקלאים ומוכרים אותה, ואולי גם נוסעים לכפר הקרוב למכור אותה, והסוג בעל הניסיון בחיים שלעיתים מיומן בשימוש בנשק או שפשוט לוקח איתו שומר או את בנו החסון לעזרה. הסוג השני הם הסוחרים האמיצים העוברים מרחקים גדולים ברחבי העולם למען הכפרים המרוחקים.
נקודה חשובה היא כי הסוחרים הם מפיצי השמועות המרכזיים, ולכן מוקדי הכוח לרוב מנסים לשחד אותם. לסוחרים הכוח להפיל מלכים בעזרת שמועה, ולמלכים אין הכוח לנגוד שמועה שסוחר מפיץ, אלה אם הוא יצא למסע שלם ברחבי הממלכה כדי לנגוד שמועה כולשהי.

הסחר הימי, נחשב לבטוח בהרבה מהסחר היבשתי. לכל ממלכה כמעת ששוכנת ליד הים יש נמל, ומעט ממלכות מצליחות לקיים את עצמן לא ליד הים. נמלים גדולים קיימים לאורך כל העולם והסחר הימי הוא הסחר אולי הראשי ביותר בעולם. בעוד סוחרים לוקחים תבואה ומוכרים אותה ברחבי הממלכות, הסחר הימי מאפשר לממלכות בהן התבואה לא גדלה להמשיך להתקיים.
ספינות הן כלי תחבורה מהיר וקל בהרבה לשימוש מפרדות וסוסים, והסחר הימי תופס תפקיד חשוב ביותר. אומרים כי אם הספינות יפסיקו לתפקד כל העולם יקרוס. רוב הצבאות הרציניים צריכים צי ימי מוצלח. אומנם בתוך יבשת אלסי וגליה אין הצי הימי הוא הקובע, אך בין יבשת אלסי וגליה ליבשת אגמום מרבית הסחר מבוסס על ספינות. מכיוון ובכל אחת מהיבשות האקלים שונה והתוצרים שונים הסחר בין שתי היבשות הכרחי. בנוסף כל ממלכה שיש לה נמל ליד הים תעדיף סחר דרך הים מאשר סחר בכל דרך אחרת- מסע בספינות הוא מהיר יותר ובטוח יותר.
עם זאת, יש צרה אחת עם מסע ימי- שודדי ים. מובן שגם עם סוחרים יש שודדים גובלינים ובני אנוש, כנופיות מסתובבות, חיות פראיות ומפלצות אמתניות. אך המסע הימי הוא בעל סכנה אדירה לא פחות אם לא יותר- קבוצת פירטים בשם 'אנשי הברזל' שולטים למעשה בכל האוקיינוס הגנדי. יש שמועות על אי נסתר בוא הם מניחים את אוצרותיהם והוא מקום מגוריהם, ויש שמועות על עיר צפה שלמה שבא הם גרים. כך או כך בערך מחצית הספינות שאינן נושאות דגל של ממלכה שבשלום עם אנשי הברזל זוכים לביקור אלים מצד הפיראטים, אשר לא נוהגים לקחת שבויים. הצרה היא שהממלכות שנמצאות בעמדה המתאימה לצאת למלחמה אמיתית נגד אנשי הברזל מגלות שזול יותר לבצע עם אנשי הברזל הסכם שלום.

האפשרות השלישית היא סחר קסום- שאריות מאימפריות עברו. הסחר הקסום הוא אפשרות סבירה בהחלט בעבור ממלכות רבות. הצורה מתבטאת במספר דרכים: ארגון שנקרא ארגון 'המאגים' פיזר ברחבי העולם עשרות שערים מיוחדים. השערים מלאים באנרגיה מאגית שמתחברת לרשת גדולה, דרכה ניתן להשתגר משער אחד למשנהו(בעזרת טקס 'קישור שער', או שערים חזקים יותר). לכל ממלכה יש שער כזה, ובעזרת טקסים של קוסמים ניתן לפתוח קשר למספר שניות ודרכו להעביר מסות מכובדות של סחורה. היתרון האמיתי הוא שהשערים אינם מוגבלים ממרחק. ממלכות עשירות מעדיפות את הדרך הזאת, והיא גם משמשת להעברת סחורה יקרה מאוד. כל מה שדרוש כדי לפתוח שער שכזה הוא ליצור קשר עם ארגון המאגים ולשלם להם את המחיר שהם מבקשים.
דרך נוספת היא באמצעות ספינות קסומות- הספינות מסופקות בידי רב מאג רב עוצמה שבבעלותו מגדל קסם המכונה 'המגדל הטכנולוגי', אשר יש לו רשת של סוחרים ונציגים ברחבי העולם שמייצגים את הסחורה שלו. הוא לוקח ספינות ובטקס סודי שרק הוא יודע הוא מכשף אותן. הן הופכות לחזקות פי עשר וכמעת בלתי שבירות, כמו גם מהירות פי עשר. שודדי ים כמעת ולא מסוגלים לפגוע בספינה שכאלה. מגדל הקסם שוכן על הים, צף, והרב מאג נוהג לעשות משלוחי ספינות עד הבית. יש לו סוכן אחד בערך בכל ממלכה, לרוב בחצר המלוכה. הסוכן המדובר הוא סוחר כולשהו שכעיסוק שני מפרסם את המוצר של הרב מאג. אחת לשנה בכל ממלכה הרב מאג מבקר את הממלכה בתנאי שהיא על הים, ביבשת אלסי וגליה וביבשת אגמום, ומוכר להם את המוצר.
אופציה נוספת היא שימוש בשערי טלפורט- השערים הם זוגות של שערים שהפעלת מעת מאוד כוח מאגי(כוח התקלות או יומי לא משנה לאיזו דרגה ממקור כוח מאגי) מאפשר להשתגר מייד לשער השני. יש שער אחד במרכז יבשת אלסי וגליה, בטירה האלדרינית בתוך מפל 'ביאיינקה'. השער מוביל לשער שני ביבשת אגמום, באמצע חורבות קטלניות מלאות במפלצות ומלכודות. שני השערים כמובן, לא בשימוש.
עוד שער נמצא בעיר סחר משגשגת בשם 'גוונדה לניר', או בתרגום מאלפית 'חוף השלווה', המובילה לטירת המלוכה העתיקה(המתוחזקת רק למען השער) בממלכה מרוחקת שנמצאת בערך באמצע יבשת אגמום. השימוש בשער בתשלום גבוה ומותחזק בתדירות גבוה.
שער שלישי נמצא באמצע מזבח לאבאנדה בשליטת מלך של אחת מממלכות האלפים, אשר מוביל לשער שני באגדתה, באיזור מרוחק וסודי ביבשת. רק האלפים משתמשים בשערים ומעת אצילים אשר אכן רוצים להגיע לשם, אך אלה שאכן רוצים מסיבות לא מובנות נאלצים לשלם תשלום גבוה. שער שלישי נמצא בעיר מדינה רחוקה בצפון יבשת אלסי וגליה ומוביל לארכיפלג המים המתוקים.
השערים משמשים את המלכים השולטים באיזור לסחר עם היבשות האחרות, מכיוון וברוב המקרים שימוש בשער עדיף על מסע ימי+מסע יבשתי למרכז היבשת השניה.
אפשרות נוספת היא דרך מישורים חיצוניים- יש טקסים המאפשרים מעבר דרך צללים, המאפשר מסע של כרכרות בקצב מואץ פי חמש. אם זאת הטקס לרוב יקר יותר משהו מועיל.
טקס נוסף שבשימוש האלדרינים שבשליטתם ממלכה קטנה למדי ביבשת אלסי וגליה הוא טקס שמעביר אותך למלכות הפרא. הטקס דורש נוכחות של אלדרין שבעצם משתגר שיגור רגיל, אלה שהטקס מותח את היכולת שלו להשתגר משבעה מטרים למספר קילומטרים, וגם מאפשר לו לקחת איתו מספר אנשים. בממלכת האלדרין וגם במספר ממלכות אחרות הטקס שמיש מאוד.

דבר חשוב נוסף, בכלכלה העולמית הוא ערך המטבעות:
1 יהלום אסטרלי(יה"ס)= 100 מטבעות פלטינה(מ"פ)= 10,000 מטבעות זהב(מ"ז)= 100,000 מטבעות כסף(מ"כ)= 1,000,000 מטבעות נחושת(מ"נ). ([ראו פס צד 'מטבעות וכספים' עמ' 208 בספר החוקים לשחקן]). סוחרים משתמשים כמעת תמיד במטבות כסף(שערכם כעשירית ממטבע זהב). מטבעות נחושת משולים למטבעות קטנים אשר יש לכל סוחר יש בכיס. מטבעות זהב משולים לשטרות עבים, ואכן יש ארצות בהן משתמשים בשטרות במקום במטבעות זהב.
מרבית הסחר במטבעות משמש יחד עם מוזניים לווידוי כי משקל המטבעות תקין.
סוחר ממוצע מרוויח בחודש 20 מטבעות זהב. לרוב, בערך מחצית מזה הולך למקום מגוריו(בין אם זה לקופת חיסכון כדי לקנות בית, להחזיר חוב בעזרתו קנית בית או כי הבית סחור), ועוד רבע הולך לאוכל, מה שמשאיר לסוחר ממוצע כחמש מטבעות זהב ההולכים לצרכיו. חשוב לדעת את ערך המטבעות כדי לקבל פרופורציה- למעשה 50 מטבעות זהב הם פי 2.5 מההכנסה החודשית של איכר, ולכן המון כסף.
מטבע זהב מקביל בערך ל 500 ש"ח.
ממלכות נוהגות לקחת מיסים בשובי של 20% מהכנסתו של אדם, מה שלמעשה מוריד לאותו איכר לדוגמה שמרוויח 20 מטבעות זהב בסך הכל 3 מטבעות זהב לצרכיו. עם הכסף הזה הוא יכול לקנות סכין מטבח חדשה ורהיט קטן.
לכן חשוב לזכור- כשהרפתקן מגיעה עם מטבעה זהב, זהו סכום עצום של כסף. הוא זהה לבערך יום שלם של עבודה של איכר, לכן סביר שהאיכר יישמח לעשות הכל בעבור הכסף. נוסף על הצרה הזאת לרוב מחצית מכספו של איכר הוא אינו בצורת מזומן- אם זו תבואה שעלולה להירקב ולכן על האיכר למכור אותה, או כבשים, מטבע זהב הוא דבר שכל סוחר מקבל ולכן כה נערץ.
 

קבצים מצורפים

  • גיאוגרפיה וכלכלה.doc
    93.9 KB · צפיות: 46
תגובה!!! תגובה תגובה!!!!
פלדריק אתה מלך!!!
וואווו!!! הגיבו לי!!! תגובה!!! ישששש!!!!!!!!!
*נושם נשימה עמוקה, שותה מים, מתעודד מכך שאין כבר לאן לרדת....*

כעיקרון, יש מפה. היא בנויה בתוכנה המגניבה הזאת 'אאטו רילם', אבל קשה לי להשתלט עליה כראוי. יש לי משהו שאני חושב שהוא דיי מענין, אבל מכיוון וזה דורש עסק דיי מורכב אני קצת מתקשה.

אוקי, אחרי ניסיונות רבים נכשלתי בנסיוני להעלות אותה לפה. כשאצליח אומר.


פליז פליז פליז עוד תגובות! ביקורת תקבל בשמחה רבה!
 
וואו,אפילו להורים שלי לא גרמתי בחיים כזה אושר,אם הייתי יודע שתהיה כל-כך מאושר הייתי מגיב לך פעם בשעה...

אני אגיד את האמת,די קשה לי להעלות מפה שהיא מעבר ל'מידבר בדרום וקרח בצפון' בראש,לעומת זאת אני חולה על מפות,כך שאני אשמח אם תימצא דרך להעלות אותה.עכשיו,פירוט על הממלכה האלפית השלישית יכול לעזור,כמו גם פירוט[אפילו הכי כללי]על המממלכות באגמנום.
 
פורטה, מאוד אהבתי את איך שהמסחר נראה בעולם שלך, קבל ח"ח על זה. בייחוד אהבתי את הקטע עם הספינות הקסומות, למרות שהייתי מעדיף שבמקום "חזקות פי עשר, מהירות פי עשר" היית נותן להן סוג של הגנה והתקפה קסומה, ונותן סיבה קסומה למהירות של הספינות. אני ממש רואה איך אפשר לבנות קווסטים על משהו שקורה עם הרב-מאג או הנציג שלו, שהרי הספינות הקסומות הן די מפתח למסחר בטוח. מזכיר קצת את ה-Spacing Guild ב"חולית" וכמוה, מכניס הרבה עניין ואפשרויות. גם הפורטלים מאוד נחמדים ופותחים כמה אופציות טובות. אני אקרא את שאר הפרקים אחר-כך.
 
כעיקרון ביבשת אגמום יש כאמור המון נסיכויות(משהו בכיוון של נניח בנשגים מאה הנסיכויות, רק במקום זאת 40). יש כמה ממלכות גדולות במידה יוצאת דופן, או סתם מסוכנות(כגון הממלכה הרמה, ממלכה שכמשתמע משמה הינה גבוה בהרבה משאר העולם, ושורצת בכמויות של יצורי הרים מסוכנים, אורקים גובלינים עוגים ענקים ועוד). הממלכה הכי חשובה שם בערך היא דווקא אחת הקטנות ביותר, היא נקראת הארץ הכחולה. היא בערך כמו ארץ ישראל בעולם שלנו- קדושה מאוד. בסיסה של כל דת נמצא שם, והכוהנים שולטים בממלכה, כאשר הכוהנים העליונים מגיעים בקלות לתקופת האגדה. יש להם מעין דמוקרטיה בין הכוהנים של כל האלים, עם כי לאלי האופל אין זכות לנהל את הממלכה. עם זאת אלי האופל עדין מנהלים את הממלכה לא פחות מאלי הטוב, פשוט בסתר במאבקי כוחות אין סופיים.

ביבשת אלסי וגליה יש 3 ממלכות אלפיות- אחת 'אגווה', ממלכת המסחר מספר אחד בעולם, ידוע בזכות המשטר החזק ביותר בעולם(הנובע מבעיות בלתי פוסקות עם גילדת מרצחים מקומית בבירה, שמטרידה אותם מאוד). ישנה ממלכת 'קיינה', שהמלך שלה הוא בנו של אחד מהאצילים שהיו שייכים למשפחת המלוכה ששלטה באימפריית 'קנטירה'. אך האלף הזה במקום לצאת לנופש עם שאר בני משפחתו ובכך ודאי היה הופך לחצי אלדרין, החלה ולא יצא. התוצאה היית שהוא היה היורש האחרון.
הבעיה היא שהוא, כמו גם בנו שהינו המלך כיום, נחשבים לחמומי מוח. את 'אגווה' לקח אציל לשלטון שסירב לתת למלך החוקי לקחת שליטה על שארית האימפריה, בטענה שכאמור, הם חמומי מוח.
הממלכה השלישית שנותרה מאימפריית קנטירה שנפלה היא ממלכה מאגוקרטית- מאגים שולטים במקםו(לא הארגון).

הממלכה הכי גדולה וחזקה בעולם, עם הצבא החזק בעולם היא רפובליקת המערב(מקבילה דיי לארצות הברית). היא מנהלת ארגון חזק בשם 'וועדת שמש הדרקון'(שדיי מקביל לאו"ם). לרפובליקת המערב יש שאיפות גדולות, והיא מונהגת בידי אדם הגון וכריזמתי אשר נוהג לפי מצוות דתו של בהאמות, והוא גם ראש וועדת שמש הדרקון המושלת על בערך שליש מהעולם אפשר לומר.

אשמח לעוד תגובות, ואם לא יהיו אני אפרסם את ארגון המאגים, שיצא לי אחד הדברים הכי טובים במערכה. בקביל אפרסם בעץ אחר את נתיב המופת 'מאג'.
 
אם כך, הלאה אל המאגים!
אני ממש ממש ממש ממליץ לקרוא את הקובץ PDF, הוא נוח לקריאה פי אלף!


ארגונים

חזקים יותר מכל מלך, עשירים יותר מכל ממלכה, הם הארגונים. לארגון 'המאגים' הכוח להפיל ממלכות בהנדת שרביט, ל'על טבעיים' הידע לגרום למישור החומר לבעור, ול'גילדה לעסקים שחורים' הכוח להתנקש בכל אדם עלי האדמות, בלי שאיש ידע כלל על קיום הארגון.


המאגים

מהו הארגון:
ארגון המאגים הוא ארגון של קוסמים המעונינים ללכת במסלול המתרכז אך ורק בקסם המאגי. הארגון מציב לעצמו כמטרות ראשיות: להשיג ספרים אבודים, חפצי קסם, מגילות טקסיות אבודות ורכיבים נדירים, או לעשות את גחמתו של רב מאג מעליך בהיררכיה, דבר האומר מן הסתם עדין ללכת ולחפש ספרים אבודים, חפצי קסם, מגילות טקסיות אבודות ורכיבים נדירים.

ארגון 'המאגים':
ארגון המאגים הוא ארגון עצום של מאגים רבי עוצמה. הוא מתחלק לשלושה סוגי אנשים: שוליות([בעצם חברי ארגון מתקופת הגבורה]), אשר אינם רשאיים להיכנס לאחד ממגדלי הקסם של המאגים, ומטרתם היא אך ורק לפרסם את הארגון ולפקוח בעבור הארגון עין על הנעשה בעולם. הארגון משביעה את השוליה בנאמנות לארגון ונותן לו אבן שכשהוא ידבר לתוכה אחד מהמאגים במגדל יישמע אותו. כך יכול השוליה לדווח על כל רמז לחפץ קסם או דבר דומה שהארגון עשוי לרצות. כמו כן, על השוליה לדאוג שכל מי שרוצה חפצי קסם יבצע הזמנה מארגון המאגים, ולא מחנות חפץ קסם אחרת. לעיתים ארגון המאגים אפילו מפיל חנויות חפצי קסם שונות, על ידי הצעת מחירים שהחנות לא יכולה לעמוד בהם(ולאחר שהחנות קורסת להעלות את המחירים חזרה כשאין לקונים חנות אחרת לרכוש בא את מוצריהם), או פשוט ע"י בריונות בה הם סוחרים כמה אשפי קרב או אפילו שכירי חרב רגילים ומפרקים את החנות, פיזית. עם זאת הארגון לעיתים קרובות מעדיף במקום לפרק חנות של אביזרי קסם לרכוש אותה על ידי קנייתה, או להשתלט עליה על ידי דרישת אחוזים מהרווח של החנות. לרוב ארגון המאגים גם מספק שירותים בעבור חנויות חפצי קסם יותר גדולות אשר לא ניתנות לפירוק, כגון סחר איתם במגילות או קבלת אחוזים מהרווח של החנות בתמורה לכך שהארגון ייגן על החנות.
הסוג השני של חברים בארגון הם המאגים. אלה הם חברי הארגון המרכזי([חברי ארגון אלה הם חברים בארגון מתקופת המופת אשר לוקחים את נתיב המופת 'מאג', אשר יתואר בפרק 6: אגדות הגבורה- למנחה]). המאגיםם גרים במגדלי קסם המפוזרים ברחבי העולם, המשמשים להם אקדמיות למחקר ולמידה, כמו גם מקום מגורים. המאגים סוחרים עם העולם הגדול, ומכניסים רווחים למאגר הבנק העצום של המגדל. בתמורה משתמשים המאגים במגוון השירותים של הארגון- החל מספריות נוחות, מאגרי מידע, בקשה להיוועץ במאגים מעליך, קניית חפצי קסם במחיר זול, רכישת רכיבי לחשים נדירים ואפשרות למקום שקט ונוח בוא אפשר לעסוק בקסם מאגי ותו לא. עם זאת יש חברי ארגון הרפתקנים, ואלה עשויים לשכור הרפתקנים להשיג בעבורם חפצים או לצאת עם חברים לנשק לצייד חפצים קסומים וסחורות מסתוריות. מכיוון ולארגון אין דעה פוליטית מוגדרת מעבר לרצון לפתח את הקסם המאגי לרמות חדשות, יש לעיתים חיכוחים פוליטיים בין קוסמים, בעיקר כשקוסם אור הסוגד לפיילור מוצא את עצמו יחד עם ליץ' באותו החדר(דבר אשר עלול לקרות לעיתים תקופות מדי).
לשם כך, יש למאגים את זירת דו קרב הלחשים. בזירה שני קוסמים הקוראים תיגר זה על זה ראשיים להילחם ולהרוג זה את זה, או לא להרוג זה את זה. כך או כך להילחם מחוץ לזירה כרוך בתשלום נזיקין לפי הנזק הנגרם, אך לרוב פי עשר מהתשלום הנדרש(בדרך כלל התשלום משולם במטבעות פלטינה, והרבה מהם). בנוסף אם קוסם רוצח קוסם אחר יש קנס דיי גבוה, אם כי הדבר אינו מחוץ לחוק, כל עוד אתה לא גורם נזק לרכוש. במקרים חמורים במיוחד(נרצח רב מאג, או מאג בעל פרוטקציות לדוגמה), העונשים נעים בין עונש כספי, עד כליאה או הוצאה להורג, במקרים חמורים במיוחד(השמדת חפץ קסם נדיר ורב עוצמה, או פגיעה בשגריר דיפלומטי או סתם מאג שחביב על אחד מרבי המאגים בחלונות הגבוהים).
הסוג השלישי בארגון הם הרבי מאגים([קוסמים מתקופת האגדה, לרוב אשר לקחו את היעוד האגדי 'רב מאג', אך הארגון מוכן לקבל כל סוג של קוסם שהוא ברמת העוצמה הזאת המוכן להיכנס לארגון]). שליטי הארגון הללו הם בעלי עוצמה מרעידת עולמות. הם גרים במגדל קסם המכונה 'המגדל הזהוב', אשר איש אינו יודע היכן הוא. חלק אומרים שהוא בלתי נראה, חלק אומרים שהוא במישורים החיצוניים וחלק אומרים שהוא בכלל בכל המקומות- הוא נייד ולא נייח לטענתם. כך או כך רבי המאגים הם חבורה עוצמתית מאוד של קוסמים. הם מקיימים סחר פעיל עם יושבי המישורים החיצוניים באותה תדירות כמו שהם מקיימים סחר עם יושבי מישור החומר, והם עוסקים בהרחבת הארגון מעבר למישור החומר. אומרים שהם מצליחים בזה דיי טוב, אם כי הם תרם הצליחו לקשר בין הזרועות במישורים החיצוניים של הארגון עם גוף הארגון במישור החומר. מנהיג רבי המאגים הוא כביכול המאג החזק ביותר, אך איש אינו יודע בוודאות מיהו: אומרים שהוא חוצן העשוי מהקסם המאגי עצמו, ויש אומרים כי אלה חמישה רבי מאגים אדירים אשר שולטים בארגון יחדיו. אגדה מסתורית טוענת כי למעשה הרב מאג השולט בארגון היה חבר בארגון 'השולחן העגול' העתיק של אימפריית נארת', ויש אומרים כי זהו קורלון בכבודו ובעצמו השולט בארגון.

היסטוריה:
ארגון 'המאגים' הוקם בתקופה שלאחר נפילת האימפריה הוורית אך לפני עליית אימפריית נארת', שנת 4482. הארגון בהתחלה הוקם בידי מגדל קסם אלדריני שהחליט להרחיב את שליטתו ומשאביו כמו גם להחדיר אנרגיה מאגית רבה ככל האפשר למישור החומר דרך אימון מאגים במישור החומר. עם עליית אימפריית נארת' הארגון החל לאמן קוסמים מאגים ונארת' נתנו לו תאוצה רבה ומשאבים להתקדם, והארגון התחיל לאמן בני אנוש בכמויות גדולות ולהפוכם לקוסמי מלחמה. מחצית מהאלדרינים באותה תקופה אומנו על ידו. כשהמלחמה באימפריית 'קנטירה' החלה להחמיר הארגון פנה במפתיע כנגד אימפריית נארת'. הארגון עדין לא היה מספיק חזק כדי להיות זה שיכריע את המלחמה, אך הוא גרם נזק לא רע לאימפריה(אם כי לא משמעותי בראי העולמי).
בתקופת אימפריית 'קנטירה' הארגון היה חופשי סוף סוף לתפוס תאוצה. הוא השיג אוצרות רבים מהאימפריה הוורית וגילה ענין רב באוצרות ממלחמות האלים. הוא אסף אותם עד האחרון שבאוצרות ממלחמת האלים ומנהיגיו מצאו אוצרות שהעלו אותם דרגה בעצמתם. הם גייסו עוד אנשים והחלו להשתלט על הכלכלה ועל שוק חפצי הקסם בעולם כולו. ההמצאה הגאונית של המנהיג שלהם היא שהביאה את הארגון לסדרי הגודל הנוכחיים שלו- חקירה של זוגות שערי הטלפורט מהאימפריה הוורית הביאו את אחד מרבי המאגים העליונים לרעיון גאוני- הוא השערים המשמשים את העולם כולו והם הסחר הקסום הראשי([טקס 'קישור שער' משתמש בשערים הללו]). לאחר מכן הוא השיג חזקה כמעת מוחלטת על הכלכלה בעולם דרך השערים, והארגון החל לקחת נתחים עצומים מכל הכסף של כלכלת העולם כולו. לאחר זמן מה הממלכות מצאו אלטרנטיבות זולות יותר למסחר, והארגון נאלץ להוזיל את המחירים. לבסוף הממלכות למיניהן לקחו את השערים לידיהן, אך במקביל הארגון בחר שלא להילחם ובמקום זאת השקיעה מאמציו בהשתלטות על שוק חפצי הקסם. כיום הארגון בעל כל כך הרבה דרכים להשיג כסף עד שנראה שלמישור החומר אין את המשאבים לרצות את העושר שלהם, לכן הארגון מתחיל לשאוב עושר מהמישורים החיצוניים. לאחרונה לפני עשרים שנה מנהלי הארגון עשו צעד ראשון והעבירו את רוב עושרם למגדל הזהוב- טכנולוגיה עילית חדשה ועליונה. כיום שוב הארגון לא מאיים על כלכלת העולם בשום דרך, והארגון ממשיך לשאוב כסף במהירות. אומרים כי הארגון הוא זה אשר יקים את האימפריה הבאה שתשלוט בעולם.

נוכחות ברחבי העולם:
ארגון המאגים הוא מבין הארגונים היחידים אשר ניתן למצוא את נוכחותו בכל מקום. בכל ממלכה יש להם סניף של חפצי קסם, לרוב לא הכי גדול, אך בממלכות הגדולות באמת יש להם את חנויות חפצי הקסם הגדולות ביותר, הזולות ביותר ומונופול מוחלט על המוצרים(והם גם נותנים הנחה לחברי ארגון). הארגון נוכח באופן פעיל ביבשת אלסי וגליה כאשר יש לו מגדל קסם אחד או שניים בכל ממלכה. ביבשת אגמום יש לו מגדל קסם אחד לכל מספר ממלכות(2-3) וחברי הארגון מפגינים השפעה רבה על המתרחש בעולם. ביבשת אגדתה יש שני מגדלי קסם, האחד שייך לנרקרומנסרים אשר כדי לא לעצבן איש משתמשים במרחבי היבשת כשטח אש לכשפיהם האפלים וחוקרים את האנרגיות במקום, ועוד מגדל קסם של קורלון המורכבת מאלפים, אלדרין ובני אנוש הסוגדים לקורלון(מובן שמאגים) אשר מנסים לפתח את היבשת ולגרום לצמחים לגדול בא בעקשנות רבה, ובהצלחה ממוצעת, הישג עצום ביבשת. בארכיפלג המים המתוקים פתחו הארגון חנות חפצי קסם אחת בגודל של ספינה וצורה של ספינה אשר צפה ברחבי הארכיפלג ומחפשת אנשים שייקנו חפצי קסם. לחנות יש את אמצעי הזהירות הטובים בעולם נגד גניבה, וכל מי שמעונין בעתקים דגולים ועתיקים נגד גניבה יכול למצוא אותם שם(בתאוריה לא למכירה). החנות חפצי קסם היא גם מקום מגוריו של אחד מרבי המאגים העליונים, שבחר שלא לגור במגדל הקסם הזהוב אלה בתוך החנות היקרה שלו.

אישיים בולטים:
האישיים הבאים מוכרים בקרב ארגון המאגים. יש חזקים מהם(מי שמנהל את ארגון המאגים, לדוגמה), אך הם לא מוכרים ושומרים על אנונימיות.
רגון: רגון, הוא אחד מרבי המאגים הגרים במגדל הזהוב. רגון הוא בן אנוש אשף מוכשר ביותר שהתקדם בדרגות בארגון המאגים מאז היה צעיר. רגון בתור מג מלחמה משכיר את שרותיו למרבה במחיר. בכוחו להכריע קרבות ואף מערכות שלמות.
למען פרסומו, הוא מבקר אנשים חשובים ונותן להם אבן, שבעת שידברו אליה הוא ישמע מהאבן השניה שבידו. הוא נתן להרבה מלכים ורוזנים זוגות אבנים שכאלו ויש לו שק נשיאה קסום מלא רק באבנים הללו. ברגע שרוזן ירצה את שירותו של רגון, הוא ישיג אותו.
רגון כבר הכריע בעבר קרבות רבים, כולל קרב אחד גורלי בין צבאות האור לצבאות של שדים. הוא הפיל כנגד השדים את השמש עצמה, כך היה נדמה, ומלבד שדוני הלהבה שהיו חסינים לאש, השדים בערו. המערכה נגמרה לאחר הטלת הטקס הזה.
רגון נוהג להשתמש בטקסים מסובכים שיצרו בעבורו התקפות אדירות. בשעת הצורך הוא משתמש ביכולת של המאגים ומטיל את הטקס שלו ברגע אחד.
רגון הוא אשף בדרגה 27, רב מג(נתיב מופת מאג).
אלסוונין: אלסוונין, אלדרין יפה תואר וכריזמתי, הוא אחד האנשים החשובים ביותר במגדל הזהוב. הוא אינו מג חזק במידה יוצאת דופן לרב מג, אך הוא פעיל בארגון מאוד. הוא אוהב להציע דרכים חדשות לנהל את הארגון, לתקן דברים שונים, להשכין שלום בין חברי הארגון ויותר מכל הוא אוהב לברוא ולצייר. הוא משתדל להכניס רוח חיים לארגון בעזרת ציורים צבעוניים וסמי הזיה, ולכן רבי מאגים רבים רואים בו מטרד. עם זאת אלסוונין אינו סתם רב מג רגיל- הוא אמן האשליות המוכשר ביותר של הארגון.
אלסוונין הוא אחד הפעילים הראשיים בנוגע למציאת אוצרות רחוקים של קורלון במישור החומר.
אלסוונין הוא אשף בדרגה 24, רב מג(נתיב מופת מאג).
סנלארגמן: סנלארגמן הוא אחד מרבי מגים התמוהים ביותר במגדל הזהוב. הוא הגיעה ממישור מרוחק בקצה היקום, וגילה ענין רב מאוד במישור החומר. הוא אינו דומה לדבר שהארגון מכיר, והוא זה שהכיר לארגון את מישור הבית שלו מלכתחילה. הוא עצמו חוצן דמוי אנושי שהקסם המאגי זורם בדמו בעוצמה מדהימה. קסמו נובע מאדמת מישור הבית שלו, שכן הוא כרת ברית עם המישור שלו, ברית מכושפת דרכה הוא שואב קסם. סנלארגמן הוא רב מג אדיר ומוכשר כמו שלא נראה כמעת, בעל עוצמה לגרום לדברים מדהימים לקרות. הוא מעונין במישור החומר מאוד, ויש אומרים כי הוא רוצה להקים לו אימפריה שם ולמשול בא.
סנלארגמן הוא מכשף של אש ומסוגל לגרום לדברים רבים לבעור. מטרותיו תמוהות בעיני מרבית חברי ארגון המאגים, אך כולם מכבדים אותו. סנלארגמן הוכיח את עליונותו בכל התחומים המאגיים באופן מוחלט על האחרים, ויש אומרים כי אם ידרש בבוא העת יוכל להילחם גם ברב מג החזק ביותר במגדל הזהוב.
סנלארגמן הוא מכשף מברית של להבה(פשוט המון כוחות של אש) בדרגה 26, חצי אל(נתיב מופת מאג להבה).

חברי הארגון- תועלת:
אז בעצם מדוע יש כה הרבה חברים בארגון? הצטרפות לארגון עולה כחמישה מטבעות פלטינה, בעוד יש לשלם מטבעה פלטינה לחודש כדי להמשיך לגור במגדלי הקסם ולהישאר חבר בארגון(רבי מאגים לא נדרשים לשלם, בעוד שוליות לרוב לא משלמים אלה משולמים בידי הארגון בתשלומים קטנים של חמישה מטבעות זהב לחודש עד חמישים מטבעות זהב לחודש, מכיוון והם עובדים שם כעבודה ולא מקבלים מהארגון שירותים של ממש). אלה אשר רוצים להיכנס לארגון וכל שיש להם הוא כסף יכולים לתת מאות יהלומים אסטרליים- זה לא יעזור(אלה אם כן זה בעבור שיחוד אנשים, ואז זה יכול לעבוד). לארגון יש הכנסה כלכלית של פי עשר ממלכה ממוצעת, וכסף כמעת ולא מענין אותם- הנוהל שלהם גורם לכך שייזרום המון כסף לרבי המאגים, משם הם מזרימים אותו חזרה למגדלים בצורת אטרקציות חדשות(החל ממגורים יותר נוחים ועד מימון מסעות לחיפוש אחר חפצי קסם, אשר לאחר שהם משיגים אותם הם מציעים אותם למחירה בחנויות חפצי הקסם במגדל). לכל חבר בארגון יש 10% הנחה בכל חנות חפצי קסם כמעת, מלבד חנויות הקסם הלא רבות שבאמת אינן קשורות לארגון. לארגון יש שליטה כמעת מוחלטת על כל חנויות חפצי הקסם(מלבד אלה למעשה אשר תחת חסות 'העל טבעיים'), וגם חנויות חפצי קסם שאינן קשורות לארגון מעניקות הנחה לחברי ארגון לעיתים. לחברי הארגון יש תג מכושף אשר ניתן בעזרת אבן קסומה לזהות אם זהו תג אמיתי או סתם חתיכה מזוייפת- מופק צליל בעל תדר שהינו תדר של מילות הקסם, אשר לא ניתן לשמיעה אך מאגים מסוגלים לחוש בו, בעת שהאבן נוגעת בתג אמיתי. במקרה של התג הדבר יוצר מעין תנודות של עיוותים במציאות סביב מקום המפגש של האבן והתג. לא ניתן לזייף לא את האבן ולא את התג. כך ניתן לזהות חבר בארגון המאגים. נוסף על כך כל מאג ראשי לגור במגדל הקסם בחדר פרטי משלו, אותו הוא קונה או משכיר מהמגדל בתשלום זול מאוד(בערך 15 מטבעות זהב לחודש, מחיר זול מאוד למאגים). להלן סך כל אפשרויות בתשלום המקובלות אשר הארגון מאפשר:


תשלום; דרישה מוקדמת; תועלת
5 מ"פ קוסם לקראת תקופת המופת חברות בארגון, המאפשרת מגוון אטרקצויות והנחות וגם אפשרות לקחת את נתיב המופת 'מאג'.
1 מ"פ מאג להישאר חבר בארגון לעוד חודש. זהו תשלום חודשי נהוג המאפשר להמשיך להנות מיתרונות הארגון.
15 מ"ז מאג מגורים במגדל קסם, לרוב כולל גישה לספריות, אך ספריות מיוחדות לעיתים דורשות מחיר נוסף.
סחר חליפין שיהיה ברושתך משהו מענין ניתן לבצע סחר חליפין עם הארגון ונציגיו על מנת להשיג דברים יחסית בקלות רבה. מובן שאם אתה מכיר חבר בארגון זה יקל מאוד את אפשרות הסחר.
מאגים מאוד אוהבים סחר חליפין מכיוון והוא לרוב כולל חפצים מיוחדים שלא ניתן למכור ממש בתמורה לזהב.
יה"ס מאג לכל מגדל קסם יש כוהן אחד שיודע להטיל 'החייאת המתים'. הכוהן הזה נותן אבן. יש ללחוץ עליה כל ערב. אם אתה לא לוחץ עליה הוא מטיל את טקס 'החייאת מתים' ומחייה אותך בחזרה, בהנחה שמתתה.
מחיר השוק של טקס מאג, גישה לספרייה מיוחדת של טקסים(לרוב 10 מ"ז לחודש לגישה פעילה לספריה) ניתן לרכוש מיידית כל טקס עד לדרגה 24 בכל מגדל קסם גדול. יש אחד לכל חמישה מגדלי קסם ביבשת אלסי וגליה אחד מהם הוא ראשי וגדול במיוחד, בעוד בקטנים ניתן למצוא טקסים עד דרגה 15. ביבשת אגמום היחס של הגדולים הוא אחד לשלוש בלבד.
מחיר של חפץ קסם מאג, גישה לחנות חפצי הקסם של המגדל ניתן למצוא במגדלי קסם קטנים חפצי קסם עד דרגה17 בלי בעיה ויש גישה לחנות לחברי המגדל(אחרת תצטרך להגיע כבר לכרך לחנות חפצי קסם גדולה). במגדל קסם גדול חפצי הקסם מגיעים עד דרגה 22.
50 מ"ז מאג היוועצות ברב מאג. מרבית רבי המאגים קובעים תאריכים בהם הם
מבקרים במגדלי הקסם והם מאפשרים למגים לשאול אותם שאלות במחיר גבוה באופן מוסדר. באופן לא מוסדר מובן שהענינים מתנהלים יפה בלי תשלום, אך לרוב אם אין לך קשרים בחלונות הגבוהים תצטרך לשלם. מספר רבי מאגים מאפשרים פגישה כזאת גם לאנשים שאינם מאגים.

יתרונות מחברות בארגון:
-10% הנחה בכל חנות תחת חסות הארגון.
-אפשרות להפוך לחניך מתלמד במגדל קסם, ועל ידי כך לקחת את נתיב המופת 'מאג'. הלימודים לרוב עצמאיים במגדל הקסם וכוללים את החקירות שלך את הידע שלך ואין מורה ספציפי, אם כי יש הרבה אנשים לשאול. נוסף על כך יש לך 'כיתת אם', איתה אתה משתתף הרבה בלימודים.
-מגדלי קסם לא אוהבים שרוצחים להם מאגים. כל מאג משתייך לכיתת אם בת עשרה קוסמים שמבלים ביחד לימודים ועוזרים זה לזה. אם אחד מהם מת אז התשעה הנותרים מחוייבים לפי חוקי המגדל לנקום את מותו. התוצאה היא כי אנשים חושבים פעמיים לפני שהם הורגים מאג(הערה: לעיתים קרובות אין המאגים נוקמים את נקמתם, ולעיתים קרובות עוד יותר אין הם מצליחים).
-זכות לנכוח בכל מדינה בכל העולם. הארגון, בתור ארגון אשר חובק את העולם, איפשר לכל חברי הארגון להיות אזרחים קבועים או עוברי אורח בכל מדינה באשר היא, ואף ברוב המקרים לקבל יחס מיוחד.
-יצורים רבים במישורים החיצוניים מכירים ומכבדים את ארגון המאגים, ולכן גם את חבריו. מרבית החוצנים יחשבו פעמיים תרם הם יתנהגו בגסות בנוכחות מאג. לעיתים הדבר פועל הפוך- יש איבה בין חוצנים למאגים, והדבר עלול להוביל לתוקפנות.
-למאגים זכות להשתמש בכל שער שיגור שהם מוצאים, מכיוון וזהו ארגון המאגים שבנה אותם. הארגון דאג להבהיר לכל אדם בעולם שטוען לבעלות על שער כולשהו שהם בנו לאפשר לחברי הארגון שימוש חופשי בשער. יש מספר אנשים שמסרבים לכך ויש מספר שערים שהם כלל לא ידועים, אך לרוב אין בעיות בנושא.

סניף לדוגמה: המגדל הלולייני.
מגדל זה נישא לגובה של כחמישים מטרים. צמחים מטפסים לכל אורכו, ובקצהו בדולח אשר ההילה שלו נראת כמעת מוחשית, בגודל של בערך חמישה מטרים. הבדולח זוהר בעוז ומאיר את המגדל, הן ביום והן בחושך. דלתות העץ מלאות בקוצים רעילים המזדקרים מגוף העץ, מרתיעים במידה רבה. סמלים מאגיים משונים מצויירים על דלתות האלון הכבדות מלאות הקוצים, מרתיעים במידה מסויימת.
פרפרים עפים סביב המגדל בקבוצות ומקיפים את המגדל בסיבובים. סנאי קטן מציץ מבעד לאחד מהמטפסים על המגדל, ונעלם מייד. לפתע מעין הילה צהובה בוקעת מכל המגדל, וכדור זהוב יוצא מהבדולח שבקצה המגדל, ומקיף בצורה לוליינית את המגדל כולו. כשהוא מגיעה לתחתית ליד הדלתות הכפולות הוא מתפוצץ בפיצוץ זהוב גדול ומסנוור. מתוך הפיצוץ מופיע אלדרין. "שלומות וברוכים הבאים למגדל המאגים הלולייני" הוא אומר בקידה וחיוך מסתורי.
המגדל הלולייני, הוא מגדל קסם גדול ומפורסם. זהו אחד ממגדלי הקסם העתיקים ביותר, אשר הוקם אי שם בעת הקמת ארגון המאגים. המגדל הוקם בידי אלדרינים אשר רצו להפיץ את אומנות המאגיה במישור החומר וללהפיץ את התרבות שלהם במישור החומר. עם הזמן המגדל הפך למקום נחשק יותר ויותר, וכיום זוהי פסגת השאיפות של אשפים אלדרינים רבים.
המגדל, נחשב למוקד הראשי של אלדרינים בארגון המאגים. המגדל הוא המגדל הכי מקושר בין מלכות הפרא למישור החומר(ומקשר עוד שני מגדלי קסם של ארגון המאגים הקיימים במלכות הפרא- קשה ליצור מגדלי קסם של הארגון במלכות הפרא, וקיימים שם רק שניים).
מעבר להיות המגדל מקום מפורסם, המגדל הוא מקום מסתורי ורב עוצמה. הוא מלא בקסמים, ומסתורין. דברים רבים עשויים להתרחש, אם רק תלמד איך לשלוט בו, או שמא לבקש ממנו?
המגדל, בתור מגדל המקושר למלכות הפרא באופן עז, מלא בקסמי פיות. יש בו כעשרה שערים, כל אחד מהם מוביל למישור החומר. השערים מקושטים בקיסוסים היוצרים צורת שער, ומעבד להם מלכות הפרא בכל הדרה.
המגדל הלולייני הוא כה קסום עד שבני אדם מסויימים אשר נכנסו למגדל הלולייני, או אפילו חלפו על פניו, לא יכלו להיפרד יותר מהיופי הנהדר. הם הופנטו קשות, ולבסוף כשהמגדל המשיך הלאה בדרכו והשאיר אותם שם, הם נשארו המופנטים ומיואשים, ויצאו ברחבי הבריאה כולה לחפש את המחזה הזה בשנית.
מגדל הקסם אינו נייח. הוא רוב הזמן במישור החומר, אך בעזרת ריכוז כוח מאגי גדול יכול המגדל להיכנס למלכות הפרא, ומשם לחזור לכמעת כל מקום במישור החומר.
המגדל עצמו הוא מקום ללימודים של אלדרינים ופיות. המקום מאמן אשפים קסמים הקשורים לאשליות ומלכות הפרא. בנוסף כחלק מהמסורת האלדרינית, המגדל מחליף את אביזרי הקסם הרגילים בחרב ארוכה, וכל אשף שם יודע איך להשתמש בא באופן קטלני ביותר. המאגים שם מאומנים לשלוט באומנות קסמי התודעה בקטלניות, ובכוחם להילחם בעוז בעזרת התקפות תודעתיות קטלניות.
למגדל אין הררכיה של ממש, מלבד ראש המגדל שהינו אלדרין בן מאתיים, רב מג רב עוצמה. המגדל מקשיב לרבי מאגים הממונים, אך יש לו הרבה חופש. מרבית הלימודים במגדל הם לימודים עצמאיים, בעת שהמגדל מספק מספיק מידע ויש בו מספיק חכמים כדי להסתדר עם מרבית האתגרים העומדים בפני מאגים צעירים.
למגדל יש את הספריות מבין העתיקות שברשות הארגון, וברשותו ספרית המידע הגדולה ביותר למלכות הפרא. בספריות המגדל ניתן למצוא כתבי עת בני כמעת אלף שנים בנושאים כגון חלום, אשליות ועוד הרבה דברים, ממיטב הארכי מאגים שחיו אי פעם.
למגדל יש מסורת משלו השונה במקצת מהמסורת של שאר המגדלים- מאג במגדל לרוב ייקח את נתיב המופת 'אשף המגדל הלולייני'(המופיע בסל"ש), ולא את נתיב המופת 'מאג'. אך מלבד זאת המגדל דומה למגדל סטנדרטי בארגון המאגים- הוא מלא ספריות, חנויות חפצי קסם, פשוט במיקוד על מלכות הפרא.
המגדל הוא אינו מקום מומלץ למבקרים חא מוזמנים. מפלצות קטלניות שומרות על הכניסה([לדרגה בערך 15 ומעלה]), וכדור הבדולח העומד בקצה המגדל הוא יותר מסתר כדור בדולח רגיל.
תוך המגדל הלולייני לא מאכזב. הבדולח העומד בקצה המגדל זוהר בדרך קסומה כולשהי דרך הקירות ומאיר את המגדל כולו. המטפסים ממשיכים לשגשג גם כאן, על רצפת הפרקט המשוייפת להפליא. בצידי המסדרונות יש מגוון ארונות תצוגה עשויים זכוכית שקופה אך קשיחה למגע, ובתוכה מוצגים מגוון תוצרים- החל מצמחים נדירים, כתבים עתיקים וחרבות קסומות רבות עוצמה. בצידי הפרוזדור ניתן למצוא חדרי מגורים, מקושטים במסלים מאגיים על דלתות האלון הכבדות. ריח עז של ורדים מיובשים שורר באוויר, משרה אווירה מעת ישנונית, או שמא חולמנית? סמלים מאגיים מסתוריים מצויירים על הקירות, ולעיתים זוהרים ובוקע מהם פרפר יפהפה ועף לו הלאה. מיני בריות עוברות במסדרונות, לובשים כולם גלימה ארוכה ירוקה ולובשים לירכם חרב ארוכה. רובם אלדרין, וחלקם פיות.
 

קבצים מצורפים

  • ארגונים; המאגים.doc
    67.3 KB · צפיות: 37
מה דעתך להפסיק כבר להמליץ לקרוא את קובץ הPDF? כי אתה לא מצרף קובץ PDF...
הקבצים שאתה מצרף הם בפורמט DOC. זה (מצורף להודעה) קובץ PDF של ארגון המאגים.
 

קבצים מצורפים

  • ארגונים; המאגים.pdf
    78.3 KB · צפיות: 87
צודק.
איך העברת אבל לקובץ הזה? אני תמיד מנסה ואף פעם לא מצליח, כי זה עדיף בהרבה ככה ונוח יותר לקריאה.

אגב, נתיב המופת 'מאג' יגיע בקרוב, עם כי בעץ אחר.
 
חזרה
Top