TheMastermind
פונדקאי ותיק
דם ופלדה
דם ופלדה הוא עולם מערכה עם שיטת ק20 מותאמת (שום דבר לא מוכן).מטרותיו והרעיונות לפיו יקום ויפול:
(נלקח מהדף שפתחתי לזה בוויקי של העמותה לקידום משחקי התפקידים, שם אני מנסה לגרום לאנשים לעבוד איתי על זה אבל לא נראה שזה עובד)
הרעיון הוא ליצור עולם מערכה פנטסטי קל וריאליסטי המלא בפרטים, תרבויות ודברים קטנים שעושים עולם מערכה לממכר ובלתי נשכח. עולם מערכה זה לוקח השראה כללית מהעולמות בספרים של רובין הוב, שיר של אש ושל קרח ודומיהם: עולמות מסוכנים, מלאי תרבויות מעניינות ומעט קסם. דם ופלדה ישתמש בשיטת ק20 המותאמת לו. אני אכתוב דברים ואתם מוזמנים להצטרף לפרויקט. שימו לב ללשונית השיחה למעלה, שם נדון בקונספטים שונים.
פנטזיה קלה: פנטזיה קלה היא פנטזיה בה הקסם, כמו ששמו מתכוון, הוא מסתורי, מסוכן ונדיר ביותר. דמויות לא יטילו לחשים בצורה חופשית וחסרת מעצורים, דמויות לא ינשאו עליהן כמויות של חפצים קסומים ומפלצות לא יאכלסו כל 5 מ"ר בעולם. אלים לא יהלכו על פני האדמה ויצורים שונים לא יוולדו עם היכולת להיעלם מהעין. פנטזיה קלה היא כמו העולם שלנו רק שקסם באמת קיים, אם כי בכמויות קטנות ביותר. בנוסף, 'גזעים' לא יהיו אלה מעולמות הפנטזיה הרגילים שלכם אלא שונים רק בקצת.
ריאליסטי: דם ופלדה יהיה עולם ושיטה ריאליסטי. כשדמות תספוג מכת חרב היא כנראה תיפצע קשות ותדמם למוות, דמויות לא מאומנות בשימוש בכל כלי הנשק בעולם ושריון אינו הודף מכות אלא יש לחדור אותו. דמויות ברמות גבוהות לא יביסו דמויות ברמות נמוכות בלי למצמץ, ותמיד תהיה סכנה גדולה בקרב. עולם ריאליסטי יצור צורך רב הרבה יותר במשחק דמות ודיבור, שכן מכה אחת יכולה להרוג אותך ולא תמהר להיכנס לקרב כדי לחטוף אותה. קרבות יהיו מסוכנים במיוחד בגלל המחסור בקסם, לכן כוהנים לא ירפו אותך כשתגסוס ותהליך ההחלמה הוא ארוך. עולם ריאליסטי מתאים למשחקי פוליטיקה, חשיבה ועוד. כמובן שניתן לשחק דמויות לוחמות שבסכנה תמידית למות בכל רגע, בניגוד לשיטות אחרות.
שיטה: דם ופלדה יבוסס על ק20 שיותאם למטרותיו הריאליסטיות ומועטות הקסם. בנוסף, במקום השיטה הרגילה של עליית הדרגות השיטה תשתמש בשיטת רכש נקודות להתקדמות הדמויות (דמויות מקבלות נקודות שאותן הן יכולות להשקיע בנתונים השונים).
מסתורין: דם ופלדה יהיה מלא בסודות אפלים, תעלומות, תרבויות זרות, קסם נדיר ומפלצות ואלים שלא קיימים.מה שהשחקן לא יודע הדמות לא יודעת, ויש המון דברים שהדמות לא צריכה לדעת. העולם והשיטה יהיו כתובים בנפרד למידע לשחקן ולשה"ם וממולץ מאוד שאם אתה לא מתכוון לשה"ם את העולם פשוט אל תקרא את הדברים האלה, זה יפגום לך בחווית המשחק. המידע לשחקן יהיה מינימאלי ביותר על דברים מינימאלים שהדמות יודעת (כמו שמועות על תרבויות רחוקות) ויהיה מידע מפורט יותר בנוגע לתרבות של הדמות והאיזור שיחולק לכל דמות בנפרד.
מקוריות: אני (וגם אתם צריכים) דורש שכל הרעיוניות שייושמו בעולם המערכה הזה יהיו מקוריים. בעוד שמכאניקה של השיטה יכולה לקחת השראה ממקומות שונים שעושים את זה טוב, הפלאף של עולם המערכה צריך להיות מקורי. אני לא אסכים לקבל רעיונות שנראו עשרות פעמים בכל עולם מערכה אחר או שהם גנבה ישירה מעולם מערכה קיים. נסו לחשוב מסביב, מחוץ ומעמידה על הקופסה. בעולמות מערכה טובים יש דברים שמייחדים אותם ויוצרים חוויה שלא נשכחת מהר.
ככה שבעולם של דם ופלדה
שודד יקבל את הכסף שלך בלי הרבה התנגדות.
למשמר העיר יש את האמצעים לכפות עלייך את החוק.
לוחמים הם אנשים קשוחים, מצולקים מאוד ובדרך כלל חסרה להם עין ואצבע או שתיים.
אתה תחשוב המון לפני שתידרדר ללחימה והמפלצת הזאת שהכפריים מספרים עליה תמרח אותך על כל הקירות בכפר אם תתפוס אותך.
אני בנאדם שדי קשה לו לעבוד לבד. יש לי רעיונות בעיקר בסיעור מוחין עם אנשים ולא כשאני מנסה לחשוב לבד וכשאני יודע שאני לא היחיד שעובד על משהו והיחיד שישתמש בו זה נותן לי את המוטיבציה לעשות אותו. ככה שאם בא לכם להיות חלק מזה או סתם לעזור זה יתקבל בברכה.
כמובן שאם אני אראה שזה לא מעניין אף אחד או משהו הסבירות היא שזה פשוט ימות או שאני אפסיק לפרסם את זה פה, אז חבל XD
הדרך
אני מתכוון להציג את השיטה המותאמת לפי שלבי בניית דמות:
שלב 0: קונספט כללי.
שלב 1: לידה.
1. הורים, אבות קדומים ודם.
2. ערכי תכונות.
3. ברכות וקללות.
שלב 2: רקע.
1. התרבות בה גדלת.
2. ניסיון ונתוני דמות.
שלב 3: הווה.
1. אישיות.
2. מטרות.
חלק מהשלבים הם רעיוניים בלבד והשאר גם משפיעים על המכאניקה.
יהיה אפשרות ליצירת דמויות אקראית ברמה של "נולדת. אתה שמן, חכם, בעל דם ענקים. אתה ממזר, אבא שלך אציל זוטר ואין לך מושג מי זאת אמא שלך ואבא שלך לא אומר לך, הוא לא מדבר איתך בכלל וגידל אותך הנפח של הכפר. מה אתה רוצה לעשות בחיים?" או במילים אחרות: תהליך הלידה שלך והרקע המוקדם שלך הם אקראיים ולא לבחירתך, בערך כמו בחיים האמיתיים.
השינויים העיקריים במשחק ובמכאניקה:
נק"ד 1 = נקודת מיומנות 1.
3 = 1+ להצלה.
6 = 1+ לתה"ב. או ראה מיומנויות חדשות.
6 = 1+ תוסף הגנה בסיסי (ספציפי לעולם ואולי ראיתם במקומות אחרים). או ראה מיומנויות חדשות.
6 = כשרון ו/או יכולות מיוחדות (עם שינויים ספציפיים).
(אין ניקוד לנק"פ בכל דרגה. בדם ופלדה אתה מתחיל עם נק"פ השווה לערך החוסן שלך והוא לא משתנה.)
(אין ממש קסם חופשי בעולם)
(כל אלה ועוד כלליים ולא סגורים)
השיטה
שלב 1. לידה.
חלק 3. ברכות וקללות.
עכשיו, בנוגע לברכות וקללות.
(אני מנסה לחשוב על שם אחר, משהו עם "מתה", "מתת אל" וכאלה, אבל מבחינת לשון אני לא בטוח איך כותבים את זה באיזה צורה או אם בכלל זאת המשמעות הנכונה של המילה... צריך גם שם לדבר נוטראלי שיש לו גם תוספים וגם מחסרים)
ברכות וקללות
האלים מחלקים לך קלפים, זהו תפקידך להשתמש בהם.
ברכות וקללות הם אותם דברים שאנחנו נולדים בלי שום שליטה עליהם וישפיעו על כל חיינו. בעולמות מסויימים אלה יכולים להיות התערבות ישירה של האלה ובאחרים מוטציה או מזל פשוט. בכל מקרה, ברכות וקללות נולדות איתך וכנראה שלא ישתנו ושאף אחד לא יתן לך לשכוח אותם.
ברכות וקללות ניתן לקחת רק בתהליך בניית הדמות בדרגה הראשונה.
בק20 הרגיל ברכה נקלחת ככשרון וקללה שנלקחת מעניקה כשרון נוסף לדמות.
בדם ופלדה ישנו מחיר לכל ברכה ונקודות המתקבלות על לקיחת קללה.
לברכות וקללות יכולות להיות מגבלות או דרישות.
במשחקים ועולמות מערכה שונים השה"ם יכול להגביל את השחקנים ללקיחה של מספר מוגבל של ברכות/קללות. הוא יכול להחליט שמשום שהדמויות הן גיבורות הן יתחילו עם ברכה כבונוס או כל דבר העולה על רוחו.
יצירת ברכות
בק20 הרגיל ברכות הן כל הכשרונות הרגילים שניתן לקחת רק בדרגה ראשונה ופרט לזה נחשבים ככשרון רגיל.
בדם ופלדה הברכות יכולות להיות יקרות יותר מכשרון רגיל ולכן בעלות אפקט חזק יותר.
יצירת קללות
בק20 הרגיל לקיחת קללה מעניקה לך כשרון נוסף אחד אך האפקט של הקללה צריך להיות גדול יותר מסתם 'כשרון שלילי'.
בכללי, קללות צריכות להשפיע על המשחק בכל מקרה, ולא שדמויות מסוימות יוכלו לקחת אותן ולצאת 'בזול'.
בדם ופלדה קללות יכולות לנוע בין קללות יותר או פחות קריטיות ובהתאם לתת מספר שונה של נקודות.
ברכות
כל כשרון רגיל שניתן לקחת אותו רק בדרגה הראשונה משום שקשור לאיזשהו יתרון מולד של הדמות הוא ברכה.
יפה תואר [כללי] Good Looking
נולדת כיצור יפה בצורה יוצאת דופן.
השפעה: אתה יפה תואר. אתה מקבל תוסף 2+ לבדיקות מבוססות כריזמה בהיכרותך הראשונית (ואולי גם אחרי) עם אנשים. המראה שלך עשוי למשוך אלייך תשומת לב רצויה ולא רצויה.
הערה למנחה: יכולים להיות מקרים בהם התוסף לא יחול (תרבות שונה שלא חושבת שאתה יפה, בדיקה כריזמה לא קשורה, אינטרקציה עם אדם עיוור או שלא אכפת לו וכדומה), יחול לאורך זמן (אינטרקציה עם המין השני) או יצור השפעות שונות.
מיוחד: אל תהיה אידיוט ותקח גם את הברכה הזאת וגם את הקללה 'מכוער'.
דם ופלדה: ברכה זו עולה 6 נקודות. אתה רשאי להוסיף עוד נקודות, עבור כל 2 נקודות מעבר ל-6 הראשונות התוסף גדל ב-1.
קללות
ראה גם http://www.d20srd.org/srd/variant/buildingCharacters/characterFlaws.htm
מכוער [כללי] Ugly
נולדת כיצור מכוער בצורה יוצאת דופן.
השפעה: אתה מכוער. אתה מקבל מחסר 2- לבדיקות מבוססות כריזמה בהיכרותך הראשונית (ואולי גם אחרי) עם אנשים. המראה שלך עשוי למשוך אלייך תשומת לב לא רצויה ("אדוני הטרובדור ההרפתקן, למה אתה גורר אחרייך את המכוער הזה?").
הערה למנחה: יכולים להיות מקרים בהם המחסר לא יחול (תרבות שונה שלא חושבת שאתה מכוער, בדיקה כריזמה לא קשורה, אינטרקציה עם אדם עיוור או שלא אכפת לו וכדומה), יחול לאורך זמן (אינטרקציה עם המין השני) או יצור השפעות שונות.
מיוחד: אל תהיה אידיוט ותקח גם את הקללה הזאת וגם את הברכה 'יפה תואר'.
דם ופלדה: קללה זו נותנת 6 נקודות. אתה רשאי לקבל עוד נקודות, עבור כל 2 נקודות מעבר ל-6 הראשונות המחסר גדל ב-1.
גמד [כללי] Dwarf
נולדת קטן מאוד ולא תגדל מעבר לגודל של חבר בן 11 שנים בגזע שלך.
השפעה: אתה גמד. אתה קטן בקטגוריית גודל אחת מבני מינך (גמד בן אנוש הוא קטן). המהירות שלך היא שני שליש משל בני מינך (גמד בן אנוש זז במהירות של 6 מטר לסיבוב). אתה סובל ונהנה מכל הנלווה להיותך קטן. בעיקר סובל.
הערה למנחה: גמדים זוכים ליחס מאוד רע ברוב המוחלט של התרבויות בעולם. מחסרים בבדיקות קשורות כריזמה אפשריים בהחלט.
מיוחד: גמדים לרוב סובלים מעוד קללות ופגמים בנוסף לזה.
דם ופלדה: קללה זו נותנת 8 נקודות.
כבד שמיעה [כללי] Weak Ears
נולדת כבד שמיעה ולא מעט פעמים יוצא לך להגיד את המילה "מה?".
השפעה: אתה לא שומע טוב. יש לך מחסר 6- להאזנה. אתה צריך לגלגל בדיקות האזנה גם במקרים בהם רוב האנשים יכולים לשמוע דברים בלי להתאמץ בכלל.
הערה למנחה: כבדי שמיעה יכולים להיות ממש מציקים. הרבה "מה?" בשיחות, גלגולים פה ושם וכדומה. אל תפחד להזכיר לשחקן שהוא כבד שמיעה במחסרים שונים בכל מיני מצבים (בדיקות יוזמה, בדיקות של "הם הולכים 2 מטר ממך אבל בנאדם, אתה מתעצבן שאתה לא שומע על מה הם מדברים" וכאלה). אם אין לך סבלנות לדברים כאלה פשוט אל תתן לשחקן לשחק דמות כבדת שמיעה.
דם ופלדה: קללה זו נותנת 6 נקודות. אתה רשאי לקבל עוד נקודות. עבור כל נקודה מעבר לראשונות המחסר גדל ב-1.
קשה לחשוב על קללות וברכות מ2 סיבות:
הם מוגבלים בשווי של כשרון אחד (במקרה של ק20 הרגיל, ואני לא רוצה לכתוב לכם פה דברים שלא תשתמשו בהם).
בגלל שהם בשווי של כשרון אחד יש כבר המון כשרונות כאלה.
שלב 2: רקע.
2. ניסיון ונתוני הדמות.
מיומנויות
מיומנויות נקנות במחיר של נקודת דמות אחת לנקודת מיומנות אחת. בנוסף, דמות מקבלת נקודות מיומנות כל דרגה השוות למתאם התבונה שלה (פי 4 מזה בדרגה ראשונה). בגלל שהדמויות בדם ופלדה הן בנות אנוש הן מקבלות עוד נקודה אחת בכל דרגה (ו-4 בדרגה הראשונה).
מיומנויות חדשות:
במקום תוסף התקפה בסיסי ותוסף הגנה בסיסי ישנן מיומנויות התקיפה וההגנה.
תקיפה (אין תכונה)
תקיפה מתחלק למספר מיומנויות בדומה למיומנות הידע. המיומנויות השונות הן לפי קבוצות הנשקים:
http://www.d20srd.org/srd/variant/buildingCharacters/weaponGroupFeats.htm
הגנה (אין תכונה)
הגנה מתחלק למספר מיומנויות בדומה למיומנות הידע. המיומנויות השונות הן לפי קבוצות הנשקים:
http://www.d20srd.org/srd/variant/buildingCharacters/weaponGroupFeats.htm
רעיונות? דעות? עזרה? שותפות? קצת תמיכה ומוטיבציה?
דם ופלדה הוא עולם מערכה עם שיטת ק20 מותאמת (שום דבר לא מוכן).מטרותיו והרעיונות לפיו יקום ויפול:
(נלקח מהדף שפתחתי לזה בוויקי של העמותה לקידום משחקי התפקידים, שם אני מנסה לגרום לאנשים לעבוד איתי על זה אבל לא נראה שזה עובד)
הרעיון הוא ליצור עולם מערכה פנטסטי קל וריאליסטי המלא בפרטים, תרבויות ודברים קטנים שעושים עולם מערכה לממכר ובלתי נשכח. עולם מערכה זה לוקח השראה כללית מהעולמות בספרים של רובין הוב, שיר של אש ושל קרח ודומיהם: עולמות מסוכנים, מלאי תרבויות מעניינות ומעט קסם. דם ופלדה ישתמש בשיטת ק20 המותאמת לו. אני אכתוב דברים ואתם מוזמנים להצטרף לפרויקט. שימו לב ללשונית השיחה למעלה, שם נדון בקונספטים שונים.
פנטזיה קלה: פנטזיה קלה היא פנטזיה בה הקסם, כמו ששמו מתכוון, הוא מסתורי, מסוכן ונדיר ביותר. דמויות לא יטילו לחשים בצורה חופשית וחסרת מעצורים, דמויות לא ינשאו עליהן כמויות של חפצים קסומים ומפלצות לא יאכלסו כל 5 מ"ר בעולם. אלים לא יהלכו על פני האדמה ויצורים שונים לא יוולדו עם היכולת להיעלם מהעין. פנטזיה קלה היא כמו העולם שלנו רק שקסם באמת קיים, אם כי בכמויות קטנות ביותר. בנוסף, 'גזעים' לא יהיו אלה מעולמות הפנטזיה הרגילים שלכם אלא שונים רק בקצת.
ריאליסטי: דם ופלדה יהיה עולם ושיטה ריאליסטי. כשדמות תספוג מכת חרב היא כנראה תיפצע קשות ותדמם למוות, דמויות לא מאומנות בשימוש בכל כלי הנשק בעולם ושריון אינו הודף מכות אלא יש לחדור אותו. דמויות ברמות גבוהות לא יביסו דמויות ברמות נמוכות בלי למצמץ, ותמיד תהיה סכנה גדולה בקרב. עולם ריאליסטי יצור צורך רב הרבה יותר במשחק דמות ודיבור, שכן מכה אחת יכולה להרוג אותך ולא תמהר להיכנס לקרב כדי לחטוף אותה. קרבות יהיו מסוכנים במיוחד בגלל המחסור בקסם, לכן כוהנים לא ירפו אותך כשתגסוס ותהליך ההחלמה הוא ארוך. עולם ריאליסטי מתאים למשחקי פוליטיקה, חשיבה ועוד. כמובן שניתן לשחק דמויות לוחמות שבסכנה תמידית למות בכל רגע, בניגוד לשיטות אחרות.
שיטה: דם ופלדה יבוסס על ק20 שיותאם למטרותיו הריאליסטיות ומועטות הקסם. בנוסף, במקום השיטה הרגילה של עליית הדרגות השיטה תשתמש בשיטת רכש נקודות להתקדמות הדמויות (דמויות מקבלות נקודות שאותן הן יכולות להשקיע בנתונים השונים).
מסתורין: דם ופלדה יהיה מלא בסודות אפלים, תעלומות, תרבויות זרות, קסם נדיר ומפלצות ואלים שלא קיימים.מה שהשחקן לא יודע הדמות לא יודעת, ויש המון דברים שהדמות לא צריכה לדעת. העולם והשיטה יהיו כתובים בנפרד למידע לשחקן ולשה"ם וממולץ מאוד שאם אתה לא מתכוון לשה"ם את העולם פשוט אל תקרא את הדברים האלה, זה יפגום לך בחווית המשחק. המידע לשחקן יהיה מינימאלי ביותר על דברים מינימאלים שהדמות יודעת (כמו שמועות על תרבויות רחוקות) ויהיה מידע מפורט יותר בנוגע לתרבות של הדמות והאיזור שיחולק לכל דמות בנפרד.
מקוריות: אני (וגם אתם צריכים) דורש שכל הרעיוניות שייושמו בעולם המערכה הזה יהיו מקוריים. בעוד שמכאניקה של השיטה יכולה לקחת השראה ממקומות שונים שעושים את זה טוב, הפלאף של עולם המערכה צריך להיות מקורי. אני לא אסכים לקבל רעיונות שנראו עשרות פעמים בכל עולם מערכה אחר או שהם גנבה ישירה מעולם מערכה קיים. נסו לחשוב מסביב, מחוץ ומעמידה על הקופסה. בעולמות מערכה טובים יש דברים שמייחדים אותם ויוצרים חוויה שלא נשכחת מהר.
ככה שבעולם של דם ופלדה
שודד יקבל את הכסף שלך בלי הרבה התנגדות.
למשמר העיר יש את האמצעים לכפות עלייך את החוק.
לוחמים הם אנשים קשוחים, מצולקים מאוד ובדרך כלל חסרה להם עין ואצבע או שתיים.
אתה תחשוב המון לפני שתידרדר ללחימה והמפלצת הזאת שהכפריים מספרים עליה תמרח אותך על כל הקירות בכפר אם תתפוס אותך.
אני בנאדם שדי קשה לו לעבוד לבד. יש לי רעיונות בעיקר בסיעור מוחין עם אנשים ולא כשאני מנסה לחשוב לבד וכשאני יודע שאני לא היחיד שעובד על משהו והיחיד שישתמש בו זה נותן לי את המוטיבציה לעשות אותו. ככה שאם בא לכם להיות חלק מזה או סתם לעזור זה יתקבל בברכה.
כמובן שאם אני אראה שזה לא מעניין אף אחד או משהו הסבירות היא שזה פשוט ימות או שאני אפסיק לפרסם את זה פה, אז חבל XD
הדרך
אני מתכוון להציג את השיטה המותאמת לפי שלבי בניית דמות:
שלב 0: קונספט כללי.
שלב 1: לידה.
1. הורים, אבות קדומים ודם.
2. ערכי תכונות.
3. ברכות וקללות.
שלב 2: רקע.
1. התרבות בה גדלת.
2. ניסיון ונתוני דמות.
שלב 3: הווה.
1. אישיות.
2. מטרות.
חלק מהשלבים הם רעיוניים בלבד והשאר גם משפיעים על המכאניקה.
יהיה אפשרות ליצירת דמויות אקראית ברמה של "נולדת. אתה שמן, חכם, בעל דם ענקים. אתה ממזר, אבא שלך אציל זוטר ואין לך מושג מי זאת אמא שלך ואבא שלך לא אומר לך, הוא לא מדבר איתך בכלל וגידל אותך הנפח של הכפר. מה אתה רוצה לעשות בחיים?" או במילים אחרות: תהליך הלידה שלך והרקע המוקדם שלך הם אקראיים ולא לבחירתך, בערך כמו בחיים האמיתיים.
השינויים העיקריים במשחק ובמכאניקה:
- בנייה והתקדמות של דמויות לפי שיטת רכש נקודות.
- חוקים לקרב ריאליסטי יותר מהקובץ בחתימה שלי. בין היתר שריונות נותנים הפחתת נזק. הנק"פ שווה לערך החוסן ולא משתנה לעולם. ערך שוק: איבוד הכרה ודימום מפגיעות. כיוון פגיעות, התרפאות איטית מפצעים ועוד.
- יותר דגש על דברים שלא קשורים לקרב. עדיין לא סגור אבל זה יהיה דברים בסגנון של מכאניקת השפעה, ניהול נכסים/כפרים/אנשים ודברים אחרים שתעשה שלא בהכרח קשורים לדם ומוות (אבל גם מזה לא יהיה חסר).
- אין יותר כשרונות "אבא שלך אציל", "יש לך הרבה כסף", "אתה מנהל גילדה" או חסרונות "יש לך אויב מושבע", "אתה מבוקש על ידי המלך" וכדומה. כשרונות וחסרונות הם דברים של הדמות ולא קשורים לעלילה, התפתחות העולם או דברים אחרים.
- אין קסם, לפחות לא כמו במו"ד הרגיל. מכאניקה שונה שהשה"ם ישמור לעצמו.
- אין נטיות.
נק"ד 1 = נקודת מיומנות 1.
3 = 1+ להצלה.
6 = 1+ לתה"ב. או ראה מיומנויות חדשות.
6 = 1+ תוסף הגנה בסיסי (ספציפי לעולם ואולי ראיתם במקומות אחרים). או ראה מיומנויות חדשות.
6 = כשרון ו/או יכולות מיוחדות (עם שינויים ספציפיים).
(אין ניקוד לנק"פ בכל דרגה. בדם ופלדה אתה מתחיל עם נק"פ השווה לערך החוסן שלך והוא לא משתנה.)
(אין ממש קסם חופשי בעולם)
(כל אלה ועוד כלליים ולא סגורים)
השיטה
שלב 1. לידה.
חלק 3. ברכות וקללות.
עכשיו, בנוגע לברכות וקללות.
(אני מנסה לחשוב על שם אחר, משהו עם "מתה", "מתת אל" וכאלה, אבל מבחינת לשון אני לא בטוח איך כותבים את זה באיזה צורה או אם בכלל זאת המשמעות הנכונה של המילה... צריך גם שם לדבר נוטראלי שיש לו גם תוספים וגם מחסרים)
ברכות וקללות
האלים מחלקים לך קלפים, זהו תפקידך להשתמש בהם.
ברכות וקללות הם אותם דברים שאנחנו נולדים בלי שום שליטה עליהם וישפיעו על כל חיינו. בעולמות מסויימים אלה יכולים להיות התערבות ישירה של האלה ובאחרים מוטציה או מזל פשוט. בכל מקרה, ברכות וקללות נולדות איתך וכנראה שלא ישתנו ושאף אחד לא יתן לך לשכוח אותם.
ברכות וקללות ניתן לקחת רק בתהליך בניית הדמות בדרגה הראשונה.
בק20 הרגיל ברכה נקלחת ככשרון וקללה שנלקחת מעניקה כשרון נוסף לדמות.
בדם ופלדה ישנו מחיר לכל ברכה ונקודות המתקבלות על לקיחת קללה.
לברכות וקללות יכולות להיות מגבלות או דרישות.
במשחקים ועולמות מערכה שונים השה"ם יכול להגביל את השחקנים ללקיחה של מספר מוגבל של ברכות/קללות. הוא יכול להחליט שמשום שהדמויות הן גיבורות הן יתחילו עם ברכה כבונוס או כל דבר העולה על רוחו.
יצירת ברכות
בק20 הרגיל ברכות הן כל הכשרונות הרגילים שניתן לקחת רק בדרגה ראשונה ופרט לזה נחשבים ככשרון רגיל.
בדם ופלדה הברכות יכולות להיות יקרות יותר מכשרון רגיל ולכן בעלות אפקט חזק יותר.
יצירת קללות
בק20 הרגיל לקיחת קללה מעניקה לך כשרון נוסף אחד אך האפקט של הקללה צריך להיות גדול יותר מסתם 'כשרון שלילי'.
בכללי, קללות צריכות להשפיע על המשחק בכל מקרה, ולא שדמויות מסוימות יוכלו לקחת אותן ולצאת 'בזול'.
בדם ופלדה קללות יכולות לנוע בין קללות יותר או פחות קריטיות ובהתאם לתת מספר שונה של נקודות.
ברכות
כל כשרון רגיל שניתן לקחת אותו רק בדרגה הראשונה משום שקשור לאיזשהו יתרון מולד של הדמות הוא ברכה.
יפה תואר [כללי] Good Looking
נולדת כיצור יפה בצורה יוצאת דופן.
השפעה: אתה יפה תואר. אתה מקבל תוסף 2+ לבדיקות מבוססות כריזמה בהיכרותך הראשונית (ואולי גם אחרי) עם אנשים. המראה שלך עשוי למשוך אלייך תשומת לב רצויה ולא רצויה.
הערה למנחה: יכולים להיות מקרים בהם התוסף לא יחול (תרבות שונה שלא חושבת שאתה יפה, בדיקה כריזמה לא קשורה, אינטרקציה עם אדם עיוור או שלא אכפת לו וכדומה), יחול לאורך זמן (אינטרקציה עם המין השני) או יצור השפעות שונות.
מיוחד: אל תהיה אידיוט ותקח גם את הברכה הזאת וגם את הקללה 'מכוער'.
דם ופלדה: ברכה זו עולה 6 נקודות. אתה רשאי להוסיף עוד נקודות, עבור כל 2 נקודות מעבר ל-6 הראשונות התוסף גדל ב-1.
קללות
ראה גם http://www.d20srd.org/srd/variant/buildingCharacters/characterFlaws.htm
מכוער [כללי] Ugly
נולדת כיצור מכוער בצורה יוצאת דופן.
השפעה: אתה מכוער. אתה מקבל מחסר 2- לבדיקות מבוססות כריזמה בהיכרותך הראשונית (ואולי גם אחרי) עם אנשים. המראה שלך עשוי למשוך אלייך תשומת לב לא רצויה ("אדוני הטרובדור ההרפתקן, למה אתה גורר אחרייך את המכוער הזה?").
הערה למנחה: יכולים להיות מקרים בהם המחסר לא יחול (תרבות שונה שלא חושבת שאתה מכוער, בדיקה כריזמה לא קשורה, אינטרקציה עם אדם עיוור או שלא אכפת לו וכדומה), יחול לאורך זמן (אינטרקציה עם המין השני) או יצור השפעות שונות.
מיוחד: אל תהיה אידיוט ותקח גם את הקללה הזאת וגם את הברכה 'יפה תואר'.
דם ופלדה: קללה זו נותנת 6 נקודות. אתה רשאי לקבל עוד נקודות, עבור כל 2 נקודות מעבר ל-6 הראשונות המחסר גדל ב-1.
גמד [כללי] Dwarf
נולדת קטן מאוד ולא תגדל מעבר לגודל של חבר בן 11 שנים בגזע שלך.
השפעה: אתה גמד. אתה קטן בקטגוריית גודל אחת מבני מינך (גמד בן אנוש הוא קטן). המהירות שלך היא שני שליש משל בני מינך (גמד בן אנוש זז במהירות של 6 מטר לסיבוב). אתה סובל ונהנה מכל הנלווה להיותך קטן. בעיקר סובל.
הערה למנחה: גמדים זוכים ליחס מאוד רע ברוב המוחלט של התרבויות בעולם. מחסרים בבדיקות קשורות כריזמה אפשריים בהחלט.
מיוחד: גמדים לרוב סובלים מעוד קללות ופגמים בנוסף לזה.
דם ופלדה: קללה זו נותנת 8 נקודות.
אין ברכה בשם "ענק" משום שלהיות ענק זו לא לגמרי ברכה ובאים איתה מחסרים.
כבד שמיעה [כללי] Weak Ears
נולדת כבד שמיעה ולא מעט פעמים יוצא לך להגיד את המילה "מה?".
השפעה: אתה לא שומע טוב. יש לך מחסר 6- להאזנה. אתה צריך לגלגל בדיקות האזנה גם במקרים בהם רוב האנשים יכולים לשמוע דברים בלי להתאמץ בכלל.
הערה למנחה: כבדי שמיעה יכולים להיות ממש מציקים. הרבה "מה?" בשיחות, גלגולים פה ושם וכדומה. אל תפחד להזכיר לשחקן שהוא כבד שמיעה במחסרים שונים בכל מיני מצבים (בדיקות יוזמה, בדיקות של "הם הולכים 2 מטר ממך אבל בנאדם, אתה מתעצבן שאתה לא שומע על מה הם מדברים" וכאלה). אם אין לך סבלנות לדברים כאלה פשוט אל תתן לשחקן לשחק דמות כבדת שמיעה.
דם ופלדה: קללה זו נותנת 6 נקודות. אתה רשאי לקבל עוד נקודות. עבור כל נקודה מעבר לראשונות המחסר גדל ב-1.
קשה לחשוב על קללות וברכות מ2 סיבות:
הם מוגבלים בשווי של כשרון אחד (במקרה של ק20 הרגיל, ואני לא רוצה לכתוב לכם פה דברים שלא תשתמשו בהם).
בגלל שהם בשווי של כשרון אחד יש כבר המון כשרונות כאלה.
שלב 2: רקע.
2. ניסיון ונתוני הדמות.
מיומנויות
מיומנויות נקנות במחיר של נקודת דמות אחת לנקודת מיומנות אחת. בנוסף, דמות מקבלת נקודות מיומנות כל דרגה השוות למתאם התבונה שלה (פי 4 מזה בדרגה ראשונה). בגלל שהדמויות בדם ופלדה הן בנות אנוש הן מקבלות עוד נקודה אחת בכל דרגה (ו-4 בדרגה הראשונה).
מיומנויות חדשות:
במקום תוסף התקפה בסיסי ותוסף הגנה בסיסי ישנן מיומנויות התקיפה וההגנה.
תקיפה (אין תכונה)
תקיפה מתחלק למספר מיומנויות בדומה למיומנות הידע. המיומנויות השונות הן לפי קבוצות הנשקים:
http://www.d20srd.org/srd/variant/buildingCharacters/weaponGroupFeats.htm
- מיומנות התקיפה, בניגוד למיומנויות אחרות מתחילה ברמה 4- במקום ברמה 0. זה אומר שאתה צריך להשקיע 4 נקודות מיומנות כדי להגיע לרמה 0.
זה מייצג את האימון הרב הדורש בנשק על מנת להילחם בעזרתו היטב ואת המחסר שדמויות לא מאומנות סובלות ממנו. - אם אתה רוצה להגביל את רמת המיומנויות המקסימלית לפי דרגת הדמות הערך המקסימאלי יכול לנוע בין 0-2 ועוד דרגת הדמות.
- בכל מקום בו משתמשים בתוסף התקפה בסיסי בק20 השתמש במקום ברמות מיומנות התקיפה.
- כשרונות הדורשים תה"ב ניתנים ללקיחה אם יש לך אותה כמות של רמות בתקיפה בכל קבוצת נשקים אחת, אבל ניתנים לשימוש רק עם קבוצות הנשקים שיש לך כמות רמות כזאת.
- ניתן לקחת כשרונות שונים שמוסיפים משתנים שונים להתקפה, פותחים אפשרויות שונות ועוד.
הגנה (אין תכונה)
הגנה מתחלק למספר מיומנויות בדומה למיומנות הידע. המיומנויות השונות הן לפי קבוצות הנשקים:
http://www.d20srd.org/srd/variant/buildingCharacters/weaponGroupFeats.htm
- אם אתה רוצה להגביל את רמת המיומנויות המקסימלית לפי דרגת הדמות הערך המקסימאלי יכול לנוע בין 0-2 ועוד דרגת הדמות.
- בכל מקום בו משתמשים בתוסף הגנה בסיסי בק20 השתמש במקום ברמות מיומנות ההגנה.
- כשרונות הדורשים תוסף הגנה בסיסי ניתנים ללקיחה אם יש לך אותה כמות של רמות בהגנה בכל קבוצת נשקים אחת, אבל ניתנים לשימוש רק עם קבוצות הנשקים שיש לך כמות רמות כזאת.
- ניתן לקחת כשרונות שונים שמוסיפים משתנים שונים להגנה, פותחים אפשרויות שונות ועוד.
רעיונות? דעות? עזרה? שותפות? קצת תמיכה ומוטיבציה?