• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

הגזעים של אן

לכל הגזעים כבר יש כזה דבר, במקום כלשהו בSRD המקורי יש לכל גזע גרסה שבה יש לו שלוש דרגות גזע (לכל הגזעים מהספר הבסיסי). זה נקרא Racial Paragon Classes:

http://www.d20srd.org/srd/variant/races/racialParagonClasses.htm

ערכתי את ההודעה ועכשיו במקום הצעה יש שם את הגזע כמקצוע בן 3 דרגות, מה דעתכם?
 
קאלי:
דמוי אדם מפלצתי
גודל בינוני: כיצור בינוני הקאלי אינם נהנים מתוספים או סובלים ממחסרים בשל גודלם.
מהירות תנועה: 9 מטר.
ראיית חושך 18 מטר
זה כל הגזע הבסיסי בלי הדרגות?!

ומה עם היכולת לשנות צבעים? או שזה נכנס לתוך התוספים למיומנויות?
 
?#1: כן וגם השורה אחרונה מיותרת.

?#2: כן.

אין גזע בלי דרגות המקצוע, לכולם חייבת להיות לפחות דרגה אחת משום שחוש הסערה (שהוא תכונה מרכזית לגזע) מחייב לפחות מתאם דרגה 1+. כך שקאלי עם דרגת גזע אחת זוכה ל:
2+ לזריזות, 1+ שריון טבעי, חוש סערה ומטבוליזם איטי.

בדרגה שנייה הוא כבר למד לשלוט בזנב שלו והקשקשים שלו התפתחו, לכן הוא גם מקבל את הבונוסים למיומנויות (שנובעים מהזנב והקשקשים).

בדרגה שלישית הוא מגיע לבגרות מבחינה התפתחותית ונהנה מכל הבונוסים שהמושרת שלו מעניקה לו (כולל היכולת לא להיות צמא אי פעם).
 
השלמתי את הגרסה החדשה, מה דעתך?

קאלי:
דמוי אדם מפלצתי
גודל בינוני: כיצור בינוני הקאלי אינם נהנים מתוספים או סובלים ממחסרים בשל גודלם. לקאלי מהירות תנועה של 9 מטר.
תכונות: הקאלי הינם גזע זריז ביותר, לכן הם זוכים בתוסף 2+ לערכי הזריזות שלהם.
דרג"ש: עור הקשקשי של הקאלי מעניק להם תוסף שריון טבעי 1+ לדרג".
מיומנויות: תוסף גזע 4+ לבדיקות הסתתרות, תוסף גזע 6+ לבדיקות תרמית והתחזות למטרות הימנעות מזיהוי, תוסף גזע 6+ לבדיקות איזון.
יכולות דמויות לחש: כרצונו – יצירת מים (כמו מכשף בדרגת מטיל השווה למחצית הק"פ שלו).
מטבוליזם איטי (י"ד): כאשר הם עוסקים בפעילות רגילה (יומיומית) נדרשים הקאלי לאכול אחת לשבוע בשביל להתקיים, במידה והם נמנעים מרוב סוגי המאמץ יכולים הקאלי להתקיים חודש ימים ללא מזון (וזאת בלי לספוג נזק עקב רעב). פעילות מאומצת דורשת מהקאלי לאכול אחת ליומיים. למרות שבני גזע הקאלי מסוגלים לשרוד זמן רב ללא מזון רעב עדיין משפיע עליהם, על כל יום (מעבר לתקופה המצוינת להלן) בו לא הגיע מזון לפיו של הקאלי הוא חייב בהצלת קשיחות (ד"ק 10+ מספר ימי הרעב) או שיספוג 1ק6 נזק הכנעה (במידה והוא מגיע לאפס נק"פ הקאלי מאבד את הכרתו, מעתה הנזק שיספוג הופך לנזק קטלני).
חוש סערה (ע"ט): הקאלי מרגישים באופן אוטומטי שינויים במזג האוויר, תוך רגעים ספורים חשים הקאלי בשינויים בכיוון הרוח, בטמפרטורת הסביבה ובלחות, יכולת זאת מאפשרת להם לחזות באופן מדויק שינויים עתידיים במזג האוויר. בכדי לעשות שימוש בחוש זה על הקאלי לגלגל בדיקת מודעות (1ק20 + מתאם חוכמה + חצי ק"פ):

ד"ק 10: הרגשה בשינוי כיוון הרוח או בשינוי טמפרטורת הסביבה בכמה מעלות.
ד"ק 15: הבחנה בתופעות לא טבעיות הקשורות למזג האוויר (רוח שזומנה באמצעות קסם וכו').
ד"ק 25: זיהוי סערה/סופה/משהו שקשור במזג אוויר המתקרב לכיוונך ממרחק 30 קילומטרים.
טווח: ניתן לנסות לחפש שינויים במזג האוויר למרחקים גדולים יותר, על כל תוספת 3 קילומטר למרחק הד"ק עולה בנקודה אחת.

מתאם דרגה: 1+


דרגות גזע:

ק"פ: ק8
מיומנויות: 2+ מתאם התבונה (פי 4 בדרגה ראשונה).
מיומנויות מקצוע: הסתתרות, איזון, תנועה שקטה, שחיה, טיפוס, קפיצה, התחזות, תרמית.
קוד:
דרגה  תה"ב      ק/ת/ר        מיוחד
1      1+      0+/2+/2+      שליטה בנשק (זנב), הסתתרות לעיני כל
2      2+      0+/3+/3+      שיפור שריון טבעי (1+), תגבור תכונה (2+ זריזות)
3      3+      1+/3+/3+      סילון מים, הסוואה
4      4+      2+/4+/4+      שיפור שריון טבעי (1+), התקפה טבעית משופרת
5      5+      2+/5+/5+      מודעות משופרת, תגבור תכונה (2+ זריזות)

שליטה בנשק ושריונות: הקאלי שולטים בכל כלי הנשק הפשוטים אך לא בשריונות או במגנים.

שליטה בזנב: זנבותיהם של הקאלי גורמים 1ק8 נזק מוחץ, הקאלי אינם סופגים מחסרים כאשר הם נלחמים באמצעות זנבותיהם.

הסתתרות לעיני כל (י"ד): החל מדרגה ראשונה לומד הקאלי כיצד להתאים את צבע קשקשיו לסביבתו באופן כמעט מושלם תוך רגעים ספורים בלבד. הקאלי יכול לבצע בדיקת הסתתרות גם אם מביטים בו. הקאלי זוכה לתוסף כשרון 2+ לבדיקות ההסתתרות שלו (מצטבר יחד עם תוספים דומים).

שיפור שריון טבעי: בדרגה שנייה ורביעית זוכה הקאלי לתוסף 1+ לשריון הטבעי שלו (עד לסה"כ של 3+ בדרגה רביעית).

תגבור תכונה: בדרגה שנייה ובדרגה חמישית ערכי זריזותו של הקאלי גדלים ב-2+ (עד לסה"כ של 6+ בדרגה חמישית).

סילון מים (י"ד): בדרגה השלישית למד הקאלי כיצד לתעל את יכולתו הטבעית ליצור מים באופן מיטבי, דרגת המטיל של הקאלי נעשית שווה לערך הק"פ שלו (במקום למחציתו).

הסוואה (י"ד): מיומנותו של הקאלי בהתאמת צבע קשקשיו לסביבתו הגיעה לכדי שלמות, החל מדרגתו השלישית יכול הקאלי לקחת 20 בכל בדיקות ההסתתרות שלו כל עוד הוא אינו בתזוזה. תוסף הכישרון של הקאלי לבדיקות ההסתתרות עולה ל-4+. בדיקת הסתתרות מוצלחת מעניקה לקאלי את השפעת הלחש העלמות מעין משופרת למשך סיבוב אחד, כל סיבוב יש להצליח בבדיקת הסתתרות חדשה. מעתה והלאה כל בדיקות ההסתתרות של הקאלי נחשבות כפעולות חופשיות.

התקפה טבעית משופרת: הקאלי השיג מומחיות בשימוש בזנבו והפך אותו לנשק קטלני עוד יותר, זנבו של הקאלי גורם עתה 2ק6 נזק מוחץ במקום 1ק8.

מודעות משופרת (י"ד): קאלי בדרגה חמישית מוסיף את מלוא הק"פ שלו לבדיקות המודעות שלו, בנוסף לכך הקאלי מצא הקאלי שימושים נוספים לחוש הסערה שלו, שימושים אשר מודעות נמוכה אינה מסוגלת לבצע:

ד"ק 30: הקאלי מסוגל לחוש בשבבי הלחות הנישאים ברוח ולקבוע באמצעות את כיוונם ואת מרחקם המשוער ממנו (אי דיוק של 200 מטר לכל 5 קילומטרים של מרחק). הקאלי מסוגל לחוש את שרידי הלחות ממרחק של 30 קילומטרים. הקאלי מסוגל לזהות סוגי לחות ויכול להבדיל האם הלחות הגיעה ממקור חי או דומם (מיער או מסופה מתקרבת).

ד"ק 40: הקאלי מסוגל להבחין באופן פרטני בין סוגי לחות, הוא יכול להבחין בקיומם של יצורים באזור ברדיוס של קילומטר אחד. הקאלי מסוגל להבחין בין יצור חי לצמח ולהעריך כמויות וגדלים של יצורים (מידת הדיוק נמוכה יחסית) בנוסף לכיוונם ומרחקם ממנו (בנושאים אלו מידת הדיוק גבוהה מאוד, כמעט מושלמת, טעויות זניחות בלבד).
 
אני חושב שכדאי לעות לו החלשה למתאם דרגה 1+ או אפילו בלי.
כי פשוט כשבאים להתחיל מערכה, לא יצא מצב שאף אחד לא ישחק קאלי (כמו גם שבמתאם דרגה 2+ ישנם יצורים חזקים הרבה יותר)
 
דון גובלאונה אמר/ה:
הוא מזכיר לי פוקימון....

חחוץ, מזה למה לא להישתמש ביריקה לפי דעתי זה דיי מגניב, אם הם יהיו ירקנים ממוחים..

Icel התנגד ליריקה.

איך זה בדיוק מזכיר לך פוקימון? (לי זה מזכיר מקצוע יוקרה) זה טוב או רע שזה מזכיר לך פוקימון?

idansh מתאם הדרגה שונה ל-1+
 
the Nerubian אמר/ה:
ואוו. מכל המושגים שמופיעים באברון, מכל רסיסי-הדרקון, מחושלקרבות, בני-חילוף ומחליפי-צורה, מכל הדרקונים שמתחת ושמעל, מכל מחוזות המתים ומחוזות הטירוף, והפועלים-המאגיים... דווקא לארטיפיסר אף פעם לא היה לי תרגום המניח את הדעת. "חפצמאג" היה הכי קרוב, וגם הוא ממש צולע.
:confused:
אֻמָּן? אֻמָּן כשף?
 
לא נראה לי שיש בעיה להחליף אותו ל+0 אם הופכים את חוש הסערה הבסיסי שלו ליכולת שמבחינה רק בשינויים משמעותיים- כלומר, סערה גדולה, שלג עז וכו'.
ואחר כך בדרגות גזע לשפר את היכולת על מנת לקלוט דקויות.

אהבתי את הזנב כנשק אות התוספים להסוואה. לדעתי צריך להוריד את דרגות המקצוע ל-3 בלבד על מנת להתאים לשהם הגזעים. אפשר לוותר על שיפור יצירת המים בתור התחלה.
 
עשיתי כמה שינויים כדי שלקאלי לא יהיה מתאם דרגה בכלל ויהיה להם מקצוע בעל 3 דרגות, מה דעתך?

השינויים:

תכונות: 2+ זריזות, 2- כוח, לקאלי מבנה גוף קל וזריז אך הם אינם חזקים במיוחד. 2- לכריזמה, מסיבה לא ברורה הקאלי מנסים להגיע למתאם דרגה 0+ ולשם כך הם מפחיתים את ערך הכריזמה שלהם.
יכולות דמויות לחש: 5/יום – יצירת מים (כמו מכשף בדרגת מטיל השווה למחצית הק"פ שלו).
חוש סערה (ע"ט): הקאלי מרגישים באופן אוטומטי שינויים במזג האוויר, תוך רגעים ספורים חשים הקאלי בשינויים בכיוון הרוח, בטמפרטורת הסביבה ובלחות, יכולת זאת מאפשרת להם לחזות באופן מדויק שינויים עתידיים במזג האוויר. בכדי לעשות שימוש בחוש זה על הקאלי לגלגל בדיקת מודעות (1ק20 + מתאם חוכמה + חצי ק"פ):

ד"ק 15: הרגשה בשינוי כיוון הרוח או בשינוי טמפרטורת הסביבה כאר מתרחש שינוי משמעותי (ירידה/עלייה של 5 מעולות לדוגמה).
ד"ק 25: זיהוי סערה/סופה/משהו שקשור במזג אוויר המתקרב לכיוונך ממרחק 10 קילומטרים.
טווח: ניתן לנסות לחפש שינויים במזג האוויר למרחקים גדולים יותר, על כל תוספת קילומטר למרחק הד"ק עולה בנקודה אחת.

מתאם דרגה: 0+


דרגות גזע:


דרגה ראשונה: שליטה בזנב, הסתתרות לעיני כל, תגבור תכונה (2+ זרז)
דרגה שניה: הסוואה, שיפור שריון טבעי (1+), מודעות מורחבת
דרגה שלישית: תגבור תכונה (2+ זרז), התקפה טבעית משופרת

מודעות מורחבת (י"ד): הקאלי למד להשתמש באופן יעיל בחוש הסערה שלו, עתה הוא מסוגל לחוש בשינויים זניחים בטמפרטורה ובמזג האוויר (עלייה/ירידה של חצי מעלה או שינויי בכמות הלחות באוויר). כמו כן חוש הסערה שלו מאפשר לו לחוש שינויים משמעותיים במזג האוויר המרוחקים ממנו מרחק רב (או שינויים קטנים באותו המרחק), הטווח של חוש הסערה משלש את עצמו (כולל המרחק שמעלה את הד"ק לבדיקה).
 
לחלוטין במקרה, יש לי קובץ של גזעים לטאיים על המחשב. אפשר להשתמש בהם כבסיס:

לטאיש, שמש-קרה:
2+ חוסן, 2- תבונה, 2- כריזמה. הלטאישים חסונים במיוחד, אבל בעלי אינטיליגנציה מעט פרימיטיבית וחסרי כושר שכנוע.
גודל בינוני. כיצור בינוני, ללטאיש אין שום מתאם גודל.
מהירות בסיס 9 מטר.
שריון טבעי 1+. ללטאישים קשקשים חזקים.
נשקים טבעיים: שני טפרים (1ק3) כנשק ראשי ונשיכה (1ק4) כנשק משני.
תוסף גזע 4+ לבדיקות שחייה, 2+ לקפיצה ואיזון. זנבם של הלטאישים מותאם לחתירה וגם עוזר להם לאזן את עצמם.
ראייה באור קלוש.
עצירת נשימה: לטאיש יכול לעצור את נשימתו למשך זמן השווה לפי 4 מערך הכושר שלו לפני שהוא נחשף לסכנת טביעה.
קר דם: לטאישים סובלים משארית אבולציונית של דם קר. הם סובלים מחסר 2- להצלות כנגד השפעות קור. בסביבות שהן קרות מספיק על מנת לגרום נזק קור, הלטאיש מואט ב- 3 מטר (אבל מהירותו לא תרד אל מתחת ל- 3 מטר) והוא נחשב עייף, ללא הצלה. ההשפעות מוחלות למשך סיבוב אחד גם אם הלטאיש נכשל בהצלה כנגד התקפה הגורמת נזק קור (או נפגע, במקרה של התקפה שאינה מאפשרת הצלה). ההשפעות לא מצטברות.
שפות אוטומטיות: דרקונית, ומדוברת או תת קרקעית. השפה הנוספת לדרקונית נקבעת לפי מוצאו של הלטאיש.
שפות בונוס: תת קרקעית, מדוברת, גובלינית, גנולית, סילוואנית, ענקית. לטאישים חכמים דוברים את שפות שכניהם.
מקצוע מועדף: דרואיד.
מתאם דרגה: 0+


לטאיש, זיקית-צל:
2+ חוסן, 2- זריזות. הלטאישים חסונים במיוחד, אבל בעלי תגובות איטיות יחסית.
גודל בינוני. כיצור בינוני, ללטאיש אין שום מתאם גודל.
מהירות בסיס 6 מטר.
ראייה באור קלוש.
שריון טבעי 1+. ללטאישים קשקשים חזקים.
תוסף גזע 4+ לבדיקות טיפוס, 2+ איזון. זנבם של הלטאישים מתלפף ועוזר להם לאזן את עצמם. זנבם וכפות ידיהם החזקות עוזרים להם לטפס ביעילות.
תוסף גזע 2+ לבדיקות חיפוש וזיהוי, 1+ לבדיקות יוזמה. עיניהם המתכוונות בנפרד של הלטאישים עוזרות להם להבחין היטב בפרטים, ושומרות על ערנותם, למרות איטיותם היחסית.
עור זיקית: ללטאישים יש עור המשנה את צבעו באופן מוגבל, והם נהנים מתוסף 4+ להסתתרות כאשר אינם עוטים שריון.
מטבוליזם איטי. חילוף החומרים של זיקית הצל איטי גם יחסית ללטאישים אחרים. לשיקויים לוקח שני סיבובים עד שיתחילו להשפיע עליהם, אבל גם רעלים יתעכבו למשך 1ק4 +1 סיבובים, וזמן הדגירה של מחלות יתעכב ביום אחד. הדבר נותן לגוף הלטאיש יותר זמן להתמודד עם הפגע, ומאפשר לו לבצע כנגד רעלים ומחלות שאינם קסומים הצלה אחת נוספת על במחסר 5- כדי להתנגד לנזק הראשוני או להדבקה. עיכוב ההשפעה גם מאפשר הטלה מונעת של נטרול רעל.
קר דם: לטאישים סובלים משארית אבולציונית של דם קר. הם סובלים מחסר 2- להצלות כנגד השפעות קור. בסביבות שהן קרות מספיק על מנת לגרום נזק קור, הלטאיש מואט ב- 3 מטר (אבל מהירותו לא תרד אל מתחת ל- 3 מטר) והוא נחשב עייף, ללא הצלה. ההשפעות מוחלות גם אם הלטאיש נכשל בהצלה כנגד התקפה הגורמת נזק קור (או נפגע, במקרה של התקפה שאינה מאפשרת הצלה) למשך סיבוב אחד. ההשפעות לא מצטברות.
שפות אוטומטיות: דרקונית ומדוברת.
שפות בונוס: גובלינית, גנולית, סילוואנית, אלפית, אורקית. לטאישים חכמים דוברים את שפות שכניהם.
מקצוע מועדף: נוכל.
מתאם דרגה: 0+


לטאה אמפיבית [לטאי]
אתה אמפיבי ובעל קרומי שחייה.
דרישות: דמות בדרגה 1.
תועלת: אתה נושם במים ונהנה מתוסף 2+ לבדיקות שחייה.

זוחל ימי [לטאי]
אתה מותאם יותר טוב למים.
דרישות: לטאה אמפיבית, 11 כוח, 13 כושר
תועלת: תוסף השחייה שלך עולה ב- 4, ואתה מסוגל לדבר, להשתמש בנשקי נשיפה, ולהטיל לחשים גם מתחת למים.

עמידות לאנרגיה [לטאי]
אתה מפתח חסינות לאנרגיה.
דרישות: קשיחות בסיסית 4+, תגובה בסיסית 4+
תועלת: אתה נהנה מעמידות 5 כנגד אש, חומצה, קור, קול או חשמל.
מיוחד: ניתן לבחור את הכשרון מספר פעמים, על מנת לקבל עמידות חדשה או לשפר עמידות קיימת לעמידות 15.

זנב קרבי [לטאי]
הזנב שלך משמש גם בקרב.
דרישות: תה"ב 1+ לפחות.
תועלת: אתה זוכה בהתקפה טבעית ראשית של מכת זנב. ההתקפה גורמת 1ק6 נזק +1.5 תוסף הכוח שלך. אתה יכול להכשיל עם זנבך.

חם דם [לטאי]
בניגוד לרוב בני גזעך, אתה לא יצור בעל דם קר.
דרישות: דמות בדרגה 1 בלבד, בעל התכונה "קר דם".
תועלת: אתה אינך סובל מהשפעות התכונה "קר דם".
חיסרון: המטבוליזם המהיר יותר שלך מבטל את יכולת עצירת הנשימה שלך ואתה מסוגל לעצור את נשימתך למשך פי 2 סיבובים מערך הכושר שלך. אתה גם לא נהנה מיכולת המטבוליזם האיטי.
רגיל: ללטאישים יש דם קר, אבל הם יכולים לעצור את נשימתם לפי 4 סיבובים מערך הכושר שלהם. ללטאישים זיקית צל אין עצירת נשימה, אבל הם בעלי תכונת המטבוליזם האיטי.

מוצא דרקוני [לטאי]
אתה בעל דם דרקוני.
דרישות: דמות בדרגה 1 בלבד, דמות שאינה קובולד או חצי דרקון.
תועלת: ערך הכריזמה שלך נחשב כגבוה ב- 2 עבור יכולת הטלת לחשים ויכולות דמויות לחש. מקצוע המכשף נחשב כמקצוע מועדף עבורך, בנוסף למקצוע המועדף הרגיל לגזעך.




כמובן, לקאלי הייתי אומר שכדאי להעיף את "קר דם", ולתת תוסף לזריזות. אני לא יודע איך אייסל מדמיין אותם, אבל אני מדמיין אותם כבעי תרבות אצטקית משהו- אולי הם דומים במובנים מסויימים לנחשים יותר מאשר ללטאות? אולי לחלקם יש נוצות צבעוניות במקום קשקשים (כשרון שניתן ללקיחה בדרגה ראשונה, סטייל מוצא דרקוני הנ"ל)?
 
כמובן, לקאלי הייתי אומר שכדאי להעיף את "קר דם", ולתת תוסף לזריזות. אני לא יודע איך אייסל מדמיין אותם, אבל אני מדמיין אותם כבעי תרבות אצטקית משהו- אולי הם דומים במובנים מסויימים לנחשים יותר מאשר ללטאות? אולי לחלקם יש נוצות צבעוניות במקום קשקשים (כשרון שניתן ללקיחה בדרגה ראשונה, סטייל מוצא דרקוני הנ"ל)?
כן, הם אמורים להיות מבוססים על תרבות מזו-אמריקאית. וכן, הם אמורים להיות בני כלאים של אנשי נחש וקדמונים.
אבל אני לא יודע מה הנוצות קשורות?
 
אני מניח שהוא מקשר בין נחשים קדמוניים לקואטל, שמוצג כנחש גדול עם כנפיים צבעוניות. גם יש את היצור ההוא שמתחיל בל' (נראה לי) ואני לא זוכר את שמו כרגע שהוא חצי אדם חצי נחש שוב, עם כנפיים צבעוניות.
 
חזרה
Top