• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

הגזעים של אן

אני מציע להחליש כדי שלא יהיה לו מתאם דרגה, או לנסות להוריד ל1+ (עדיף בלי). אחרי הכל, בעולם שיש בו רק 3 גזעים, כדי שכולם יהיו בלי מתאם דרגה כדי שיהיה עוד אפשרי ליצור חבורה (תחשבו חבורה של דרגה 1, רק שני גזעים!).
את יכולת של אש פנימית ואדון החיות כדאי להשאיר לכשרונות/דרגות גזע. להוסיף (לפי עצתו של אייסל) מתאמי תכונה מתאימים ורק לכתוב הפלאפ שטמפרטורת הגוף שונה, אבל מכנית אין הבדלים.
 
קודם כל, למה עם ה'? למה? אני כתבתי בכל מקום אולאן, למה לשנות?
עכשיו,
א. האש פנימית חזקה מידי ולא מתאימה לפלאף. בכוונה רשמתי שיצירת הלהבות לא יכולות לשמש להתקפה.
ב. הייתי מוריד את הקסמת חיות ל 1/יום ובהחלט מוריד את השם הדי מיותר "אדון חיות".
ג. למה מקצוע מועדף דרואיד? איך זה מתקשר לפלאף שלהם? אני חשבתי על אחד משניים- או נזיר בשביל הדת האולנים "נתיב ההארה" או מקצוע בעל מאפייני גילוי וחקירה, כיאה לסקרנות של האולאן. הגשש מהמדריך השלם להרפתקן יכול להיות טוב, לחלופין נוכל או סייר.
ד. חשבתי לתת להם +2 חוסן - 2 חוכמה, יש להם גוף מוצק אבל הם בעלי פיוז קצר.
ה. בהחלט להוריד את מתאם הדרגה ל+0 ובמקום לתת דרגות גזע עם יכולות משופרות.
ו. להוריד את הצורה הערפילית ל3/יום (נראה לי, או 1/יום אפילו).
ז. חשבתי לתת להם הישרדות באזורים מדבריים בדומה לכמה גזעים בספר sandstorm.
 
1) הקטע עם החיות ההארה והכול זה מה שבילבל אותי בנוגע לדרואיד, חשבתי שנתיב ההארה הזה הוא משהו כמו היתחברות לאיזו מתודעה של חיים בטסע (וזה דיי מתאים לדרואיד לא?),
2) חשבתי על זה, והיכולת של העשן חייבת להיות זמינה בהרבה אחרת החקיקה הזו נגד גניבה לא הייתה עד כדי כך חמורה, אם זה משהו שהם עושים פעם ביום זה לא בדיוק ימנע מהם לבנות בתים...
3)השם אדון החיות זה סתם שם זמני כי לא חשבתי על שום דבר אחר...
4) אתם חושבים שלכול הגזעים האלה צריך להיות דרגות גזע? זה נחמד אבל זה יהיה קצת נדוש אם לכול הגזעים יהיה את זה לא?
5)ליצירת להבות- סבבה, אתה צודק, אני אתקן...
6) אני עורך אתץ ההודע עכשיו.
 
דווקא האסטור עלה על רעיון נחמד- אולי לכל הגזעים באן יהיה מתאם דרגה 1+ או 2+, אולי לא יהיו מערכות לדרגה 1 אבל זה ייצג הרבה יותר טוב את כוחותיהם הטבעיות של הגזעים
 
גזעי בסיס צריכים שיהיו בלי מתאמי דרגה, משמע, להחליש,או אם אתה חושב שאתה רוצה, אתה יכול להוריד את מתאם הדרגה בלי להחליש.

אם ממש צריך, אז מתאם דרגה +1 לגזע.
 
Icel אמר/ה:
האולאן (Ulan): בני כלאיים של הקדמונים ואפריטים, חלק תוצרים טבעיים וחלקן תוצרים של גל ההרס. האולאן השטלתו על אזורי הליבה של מה שהיה פעם התרבות הקדמונית וכיום הוא בעיקר מכתש זכוכית לוהט.
לאולאן התכונות הבאות:
- יכולים להקסים חיות.
- יכולים ליצור להבות (אך לא ברמת נשק התקפי).
- יכולים להפוך לעשן. היכולת הזאת השפיעה רבות על התרבות האולאנית בכך שאין להם תחושה של פרטיות כלל "בתים" במובן הרגיל לא קיימים בערים שלהם. בגלל זה גניבה הפכה לאחד הפשעים הרציניים ביותר, כמעט כמו רצח.
האולאן גבוהים ומוצקים. צבע עורם נוטה בין כתמתם בהיר, לברונזה לשחור-בזלת. צבע השיער הנפוץ ביותר הוא אדם אש, אם כי גוונים של אדום-בלונד או שחור פחם קיימים גם. לעיינים מגוון צבעים על הקשת אדום-סגול-כחול-ירוק-צהוב.
בגלל שהם התפתחו במרכז הליבה של התרבות הקדמונית האולאנים הם גזע מאד סקרן וחקרן. הם שולחים משלחות סיור וגילויי לכל קצוות תבל. עם זאת, הם נוטים להיות בעלי פיוז קצר ביותר ומהירים לכעוס.
לאולן דת מוניטאיזטית שסובבת סביב רעיון יותר מאשר אל המציעה את "נתיב ההארה" שמוביל להתעלות. המרכזי הדתי החשוב ביותר הוא חראן (Khran). ההתגלמות של הצועד בנתיב ההארה כן מהווה סימבולציה של אל.
- אפשר אולי את הקסמת החיות להפוך לתוספים לבדיקות רכיבה וטיפול בחיות, כמו-גם לבדיקות כגון אמפתיה. דרגות הגזע או כשרון גגע יעניקו את היכולת להטיל הקסמת חיות כיכולת דמויית לחש.
זה גם מאפשר להעיף את יכולת ידיד החיות.

- מה עם חסינות להשפעות עייפות ונזק הכנעה הנגרמים מסביבה חמה? אין צורך של ממש בהתנגדות לנזק אש- את זה יסדרו המקצועות המועדפים של האולאן, ואולי כשרונות גזע.

- אפשר לסדר כך שיכולת העננה היא לפי רצון (אם כי דרושים מספר סיבובי ריכוז על מנת להפעילה). היכולת הופכת את גוף האולאן וחפציו לענן של פיח ועשן, אשר שומר עדיין על צורה כללית שמזכירה אולאן. יש שתי דרכים לגבי הפעולה המכנית של היכולת, אז צריך לבחור ביניהן:
1. אולאן במצב זה מוגדר כנחיל יצורים פעוטים, למרות שהוא תופס שטח של 1.5 מטרים, ולא 3 מטרים. הוא נעשה כמעט חסר משקל, אבל אינו יכול לעוף ממש. הוא מסוגל להיכנס כך למעברים צרים וחריצים בקירות. האולאן אינו גורם נזק נחיל או הסחת דעת, אבל הוא יכול לחנוק יצורים (יצור בשטחו חייב בהצלת קשיחות, או להתחיל להשתעל- בפועל מדובר על מצב של הלם למשך סיבוב).
2. האולאן מוגדר כ"כמעט לא גשמי". הוא נהנה מסיכוי התעלמות של 50% מכל התקפה שמקורה מוחשי, 25% אם מדובר באנרגיה או התקפה קסומה, או 0% אם מדובר בהשפעת כוח, מגע רפאים, או התקפה שמקורה אינו מוחשי. הוא מסוגל לעבור דרך חפצים מוחשיים, אולם חייב תמיד שלפחות חלק ממנו יהיה מחוץ לחפץ (אז הוא יכול לעבור דרך קירות שרוחבם אינו עולה על 2 מטרים). לא ניתן לשמוע אותו, אולם הוא נראה לחלוטין ובעל ריח. הוא אינו יכול לתקוף יצורים גשמיים (מלבד בהתקפות עם השפעה של מגע רפאים), אבל יכול להיכנס לשטחו של יצור על מנת לחנוק אותו (באותו האופן שמתואר לעיל).
 
ארמ, למשעה התכוונתי שתחליף את יכולת העננה באחת משתי האפשרויות... לא בשתיהן בו-זמנית... :confused:

יכולת אש הפרא לא ממש מתאימה ליצור שאייסל שקל שנזיר יהיה המקצוע המועדף עליו.

יכולת ההרמוניה נראית לי מוגזמת.
 
the Nerubian אמר/ה:
יכולת אש הפרא לא ממש מתאימה ליצור שאייסל שקל שנזיר יהיה המקצוע המועדף עליו

אבל מאד מתאימה ליצור שהתכונות שלו באות לידי ביטוי ב- +2 חוסן -2 חוכמה, כי הוא- "חסון וחמום מוח", אבל מה שאהבתי בזה גם שיש את הקטע, שאולאן ללא דרגות גזע, שהוא עדיין לא היתקדם בנתיב ההארה ושליטה העצמית- לא שולט באש, ואולאן שכן היתקדם בדרך הזאת וביע לרמה המינימלית של הבנה וצעידה במשעול (כלומר, לקח דרגה אחת לפחות במקצוע הגזע), שולט בה לחלוטין!

בנוגע להרמוניה אני באמת שאשנה את זה קצת... שיהיה תוסף רק לאמפתיה...

אגב- חשבתי על שיהיה ממש נחמד ולהמשיך עם הרעיון של העענות עשן הגדולות, כך שהם יהוו את המעמד של האולאן בחברת האולאנים ושמאבקי כוח ידודתיים, קרבות טקסיים, ותחרויות יתקיימו תמיד בצורת ענן אצל האולאנים!
 
לא חשבתי להפוך את דרגות הגזע לחלק מהדת האולאנית, אבל זה רעיון לא רע. גם הרעיון שאולאן "מפותחים" משתמשים בצורת העשן שלהם בצורה כזאת לא רע בכלל.

אש פרא ממש לא מתאימה. כל מה שרציתי זה שהם יוכלו ליצור להבות בכפות הידיים שלהם או דברים דומים. יצירת להבה 1/יום?

אין טעם לסבך דברים רק כי נראה שהאולאן מסוגלים לעשות אותם בחופשיות. אפשר לשים הבדלה בין הפלאף לקראנץ. הגזעים האלו אקזוטיים מספיק גם בלי לסבך את היכולות שלהם הרבה יותר מידי.

אני חשבתי שבדרגות הגזע יצירת הלהב תתפתח ליכולת מעצימת התקפות0 מעניקה למתקפה ללא נשק או לנשק של האולאן את היכולת "בוער", או סתם מוסיפה קצת נזק.

לא אמרת דבר על התוספים התרבותיים שלהם להישרדות בסביבה חמה.

אפשר אולי את הקסמת החיות להפוך לתוספים לבדיקות רכיבה וטיפול בחיות, כמו-גם לבדיקות כגון אמפתיה. דרגות הגזע או כשרון גגע יעניקו את היכולת להטיל הקסמת חיות כיכולת דמויית לחש.
זה גם מאפשר להעיף את יכולת ידיד החיות.
צריך לעשות את זה כמו שהנרוביאן אמר.
לתת לגזע את התוספים, לתת למקצוע הקסמת חיות 1/יום או משהו כזה.

צריך לעבוד עוד על העננה, גם על יכולת הגזע וגם על היכולות הנוספות מהמקצוע.

המקצוע המועדף לא ישאר מה שכתבת. לא מוצא חן בעייני בכלל. כבר אמרתי מה השיקולים.

-2 לכריזמה, נראה מה עם זה בגרסה הסופית, אם יהיה צריך את זה בכלל.

כמובן להוריד את השליטה בפרא המקצוע, כי מורידים את אש הפרא בכלל.
 
אולאן, Take 2:
- דמוי-אדם (בן-אנוש). האולאן נוצרו לאחר שנים של התערבות בין האצילים הקדמונים ובני האפרית', אולם יש בהם יותר דם אנושי מאשר שלהבת ג'ין.
- בינוני: כיצור בינוני, האולאן אינו נהנה מאף מתאמי גודל.
- מהירות הבסיס של האולאן היא 9 מטרים. כאשר הוא משתנה לענן אפר (ראה תיאור היכולת "גוף אפר"), מהירות התנועה שלו צונחת ל-6 מטרים.
- 2+ חוסן, 2- כריזמה. האולאן הם עמידים ובעלי סיבולת גבוהה, אולם הם נוטים להיות קצרי-רוח וגאים במעמד אבותיהם הקדמונים.
- תקשור עם חיות: אולאן זוכה בתוסף גזע 2+ לכל בדיקות הטיפול בחיות והרכיבה, וכן לבדיקות איום המבוצעות כנגד יצורים מסוג חיה. טיפול בחיות היא תמיד מיומנות מקצוע עבור האולאן.
- הצתה (ד"ל): לרצונו, אולאן מסוגל להשתמש ביכולת דמוית הלחש הצתה, בדרגת מטיל השווה לק"פ שלו. ד"ק להצלה מבוסס כריזמה.
- גוף אפר (ע"ט): לרצונו, אולאן מסוגל להפוך את גופו וחפציו לענן של עשן ופיח.
אולאן במצב זה מוגדר כנחיל יצורים פעוטים, למרות שהוא תופס שטח של 1.5 מטר מעוקב, ולא 3. הוא נעשה כמעט חסר משקל, אבל אינו יכול לעוף ממש. הוא מסוגל להיכנס כך למעברים צרים וחריצים בקירות. האולאן אינו גורם נזק נחיל או הסחת דעת, אבל אם הוא נכנס לאזור התפוס בידי יצור נושם, הוא יכול לחנוק אותו. בנוסף, האולאן מעניק מחסה חלקי ליצור אשר הוא נכנס לשטח התפוס על ידו. הוא בעל התכונה תודעה משותפת.
המעבר בין גוף מוצק וענן עשן לוקח זמן. האולאן צריך להתרכז במשך 5 סיבובים ללא הפרעה ובלי לנוע. נראה כי להבות זורמות בתוך גופו, פורצות מפיו, ושורפות אותו ואת חפציו לאפר. בפועל, הוא פשוט עובר לצורת ענן האפר שלו. החזרה לגוף מוצק היא פעולת סיבוב מלא, ואם האולאן מגיע ל- 0 נק"פ או פחות, הוא הופך מייד למוצק ונעשה הלום למשך 1ק4 סיבובים.
- חנק (י"ד): כל יצור נושם, שאינו בעל תת הסוג אש, ומתחיל את תורו בתוך השטח של אולאן בצורת ענן אפר, חייב בהצלת קשיחות (ד"ק הוא 10 +חצי ק"פ האולאן +מתאם החוסן שלו), או להשתעל ולהעשות הלום למשך סיבוב אחד.
עמידות לאש (י"ד): האולאן עמיד בפני חום ועשן. הוא חסין לנזק הכנעה שנגרם בגלל טמפרטורות גבוהות, וכן להשפעות שנגרמות בגלל חנק מעשן (כגון השפעת החפץ המקולל בקבוק עיטוש וחנק או נזק ההכנעה שנגרם בגלל שהייה בעשן). הוא אינו חסין לנזק אש קטלני, או להשפעות גזים שאינן עשן.
- מקצוע מועדף: אמן כֶּשֶׁף (Artificer). בנוסף, דרגות הגזע של האולאן נחשבות כמקצוע מועדף שני עבורו.
- מתאם דרגה: 0+.


הצתה
עוצמה [אש]
דרגה: אשף\מכשף 0, דרואיד 0, כהן 0, סייר 1, פלדין 1
רכיבים: ק, ח
זמן הטלה: פעולת תנועה
משך: מיידי
טווח: מגע
ה"ל: לא
הצלה: תגובה (מיוחד)
המטיל מצית ענף, מדליק לפיד או נר, מבעיר מדורה, ומוסיף אש לאח. הלחש מאפשר להצליח מייד בהדלקת אש בחפץ המיועד לכך.
ניתן לנסות להצית יצור (או יותר נכון- את ציודו), אבל הוא זכאי להצלת תגובה או שייגרם לו נזק של 1. אם הוא נכשל, הוא חייב להציל פעם נוספת בכל סיבוב כנגד ד"ק 10 (קבוע) וכשלון מסב עוד 1 נזק והמשך הבעירה גם בסיבוב הבא. התגלגלות על האדמה מעניקה 4+ לבדיקה, ושימוש במים מכבה את האש מייד.
הלחש משמש בעיקר למטרות לא קרביות, כמו הדלקת מדורה, אח, לפיד, נר וכדומה, וגם בקרב הוא לרוב משמש להדלקת מכלי שמן במקום באופן ישיר.
רכיב חומרי: מקל, אצטרובל, או קצת קש.



דרגות גזע האולאן:

ק"פ: ק6
תה"ב: בינוני.
הצלות: קשיחות חלש, תגובה ורצון חזק.
מיומנויות מקצוע: איום, דיפלומטיה, האזנה, הסתתרות, זיהוי, זיהוי מניע, חיפוש, ידע (גאוגרפיה), ידע (דת), ידע (היסטוריה), ידע (המישורים), ידע (טבע), ידע (מאגי), מלאכה, משלח-יד, ריכוז, שימוש בחפצי קסם, תורת הלחשים, תנועה שקטה, תרמית.
נקודות מיומנות לדרגה: 4+ מתאם תבונה.

יכולות מקצוע לפי דרגה:
1. יצירת אש, התנגדות 5 לאש
2. אמפתיית אולאן, פרץ לוהב
3. התעלות אנושית, התנגדות 10 לאש

מאפייני מקצוע:

שליטה בכל נשק ובשריונות: האולאן זוכה בשליטה בכל כלי הנשק הפשוטים, וכן בכלי הנשק הבאים: חרב ארוכה, חרב מעוקלת, חרב מעוקלת רחבה, חרב קצרה, קוקרי. הוא שולט בשריונות קלים ובינוניים, אך לא במגינים.
יצירת אש (ד"ל): מספר פעמים ביום השווה לדרגת האולאן שלו, האולאן מסוגל להטיל יצירת אש כיכולת דמוית לחש, בדרגת מטיל השווה לק"פ שלו.
התנגדות לאש: החל מדרגתו הראשונה, האולאן זוכה בהתנגדות 5 בפני נזק אש. בדרגתו השלישית, ההתנגדות גדלה ל-10. התנגדות זו מצטברת עם כל התנגדות לאש ממקור אחר.
אמפתיית אולאן (י"ד): החל מדרגתו השנייה, האולאן זוכה ביכולת האמפתיה. הוא מסוגל להשפיע על יחסם של חיות, רמשים וחיות פרא קסומות בעלות תבונה 1, 2 או --. הוא מבצע בדיקת כריזמה, ומוסיף את דרגתו כאולאן, וכן את דרגותיו כדרואיד וכסייר, אם יש לו, לבדיקה. אם הוא מנסה להשפיע על רמשים או על חיות פרא קסומות, הוא סובל מחסר 4- לבדיקה.
ראה תיאור מיומנות הדיפלומטיה בספר לשחקן 3.5 עבור גישות ויחס.
פרץ לוהב: בדרגתו השנייה, האולאן משפר את יכולת יצירת האש שלו. בכל פעם שהוא מטיל יצירת אש, אם מחפץ, אם כלחש ואם כיכולת דמוית לחש, הלהבה שהוא יוצר גורמת כעת 1ק8 נקודות נזק, +1\לדרגת מטיל (מקסימום +5).
התעלות אנושית: בדרגתו השלישית, האולאן משפר את אחד מערכי התכונה ב-2 נקודות. לא ניתן לשנות את הבחירה. בנוסף, הוא זוכה בכשרון נוסף. הכשרון יכול להיות כל כשרון חסר דרישות (כגון עמידות, מיקוד מיומנות או עירנות).



כשרונות:
רק דמויות מגזע האולאן יכולות לקחת את הכשרונות הבאים.


בערה מזורזת [אולאן]
הדמות מסוגלת להתפזר במהירות לצורת ענן אפר.
דרישות: דרגה אחת לפחות במקצוע האולאן.
תועלת: בעת שהדמות מפעילה את יכולת גוף האפר שלה, הפחת את דרגתה במקצוע האולאן מהזמן הדרוש להפעלת היכולת. אולאן נוכל 1\אולאן 2, לדוגמה, יוכל להתפזר לענן אפשר בתוך 3 סיבובים (5-2).

תיעול להבות [אולאן]
הדמות מסוגלת ליצור פרצי להבות רבים מהרגיל.
דרישות: דרגה אחת לפחות במקצוע האולאן.
תועלת: הדמות זוכה בשני שימושים יומיים נוספים ביכולת יצירת האש שלה.

תנועת פיח [אולאן]
הדמות מסוגלת לפעול גם כאשר הוא עוברת מגוף מוצק לצורת ענן.
דרישות: בערה מזורזת.
תועלת: בעת שהדמות מפעילה את יכולת גוף האפר שלה, היא מסוגלת לשמור על ריכוז כפעולת תנועה. הדבר מאפשר לה לבצע פעולה רגילה או פעולת תנועה בכל סיבוב שבו היא בתהליך המעבר בין גוף מוצק לענן אפר.

ידיד החיות [אולאן]
הדמות השתפרה ביכולתה להשפיע על חיות.
דרישות: יכולת האמפתיה של דרואיד או סייר, או יכולת אמפיית האולאן.
תועלת: הדמות זוכה ביכולות דמויות הלחש דיבור עם חיות, הקסמת חיות והרגעת חיות בדרגת מטיל השווה לק"פ שלה. הד"ק להצלה מבוסס כריזמה, והדמות יכולה להשתמש בכל אחת מהיכולות האלו אחת ליום.
 
א. לא יודע אם נזיר או גשש. יש מקצוע "חקרן" טוב אחר, מסוג "מגלה הארצות"?
ב. הדבר היחיד שמציק לי בגרסה האחרונה זה האש. האם הוא יכול להדליק נר? או לפיד, במצב הזה? כי אני בסך הכל דמיינתי אותם יוצרים להבה קטנה בכף ידם, וזהו.
 
עכשיו זה סבבה,
בדרגות הגזע אפשר לשפר את יכולת ההצתה, "הצתת נשק".

הבעיה עם ארטיפיסר היא שהוא מופיע רק בספר הליבה של אוברון ופחות זמין לאנשים,
למרות שזה יכול לעבוד לא רע עם הפלאף של האולאן, במיוחד שהתרבות של הקדמונים הייתה בסגנון אברון מלכתחילה.
טרובדור אני פסלתי מראש.
משאיר נוכל, שזה תמיד טוב, וכללי מספיק.

הצבעה: artificer בכל זאת, גשש, נוכל או נזיר?
 
נראה מה עוד אנשים אומרים אבל לדעתי נלך על ארטיפיסר בסוף (צריך תרגום טוב) כי לא באמת כל האולאן הולכים בנתיב ההארה עד כדי התמסרות למקצוע הנזיר.
לעומת זאת רבים מהם פונים למחקר וגילוי של הריסות התרבות הקדמונית.

התסכלתי עכשיו בספר הפסיון המורחב ויש שם את המקצוע Psion Uncarnate שבעצם עושה בדיוק את מה שנתיב ההארה מנסה להשיג- מישהו יודע אם יש מקצוע לא פסיוני שעושה את זה?
 
חזרה
Top