ברוכים הבאים לפורום הפונדק
פורום הפונדק הוא קהילה של משחקי תפקידים, משחקי לוח, מיניאטורות, מדע-בידיוני ועוד. נשמח לענות על השאלות שלכם, לקרוא את היצירות שלכם ולשחק איתכם.
אתם מוזמנים להירשם לפורום ולהצטרף לקהילה.

הגזעים של אן

דיונים על מבוכים ודרקונים מכל המהדורות כולל פאת'פיינדר. פרסמו תוכן שיצרתם, שאלות, רעיונות ועוד.
סמל אישי של המשתמש
Icel
The Frozen Archmage
הודעות: 7550
יצירת קשר:

הגזעים של אן

הודעה#1 » ש' אוקטובר 06, 2007 9:56 pm

בעקבות הודעה שהנרוביאן כתב לי והזכיר לי דיון ישן בו הצגתי רעיונות לגזעים חשבתי שנזרוק אותם לפורום בפרויקט להשלמה.
אני יצרתי את הגזעים תחת השראה משלושה יצורים- לטאים, רקשאשה ואפריט. השתדלתי לקחת את המיתוסים הסובבים את היצורים בחשבון, בנוסף לשימוש בשפות של התרבויות השונות (ערב, הודו ומרכז אמריקה) בתור בסיס לשמות.
לאחרונה היו לי כמה נקודות השראה מסטארגייט, וגם שמתי לב לכמה נקודות בהשראת כישור הזמן.

מפה:
תמונה
במקור מפה של אחת ממשחקי פיינאל-פנטסי, נערכה לצרכי.

ההיסטוריה של אן (An) בקצרה:
פעם היה גזע הקדמונים ששלט בעולם (בתכל'ס בני אדם) בעל יכולות מסטיות מתקדמות עד לרמה טכנולוגית (סטייל אברון, לא טכנומאגיה נארית). הגזע הזה לא רק שלט באן, אלא גם היה בעל קשרים עם עולמות ומישורים אחרים באמצעות שערים. אפילו היה מנהג בין בני האצולה של הקדמונים להיקשר עם האפריטים ולהוליד בני כלאיים.
כל זה השתנה לפני כמה מאות שנים כאשר "השמיים נפלו"- מטאור פגע במרכז התרבות הקדמונית בנסיבות טבעיות לחלוטין. המטאור היה הורס חלק קטן בלבד מהעולם אילמלא היה גורם להרס של שערים וכלים מסטיים אחרים שיצרו גל-הרס קוסמי ששבר את הקשר בין אן לשער המישורים והכחיד לחלוטין של הקדמונית (אל אף שאגדות אמרות שחלקם הצליחו "להתעלות" לפני כן וכעת חיים ברקיעים).
לגל ההרס הקוסמי היו השפעות אחרות על החיים באן- על אף שזה לא ידוע לאף יצור תבוני על פני העולם, גל ההרס לא הכחיד את כל הקדמונית, אלא גרם להם למטאמורפוזה (עדין חלק נכבד מהם התהדה ורק כיסים קטנים של ציויליזאציה שרדו).

כך נוצרו שלושת הגזעים התבוניים המאכלסים כיום את אן:
האולאן (Ulan): בני כלאיים של הקדמונים ואפריטים, חלק תוצרים טבעיים וחלקן תוצרים של גל ההרס. האולאן השטלתו על אזורי הליבה של מה שהיה פעם התרבות הקדמונית וכיום הוא בעיקר מכתש זכוכית לוהט.
לאולאן התכונות הבאות:
- יכולים להקסים חיות.
- יכולים ליצור להבות (אך לא ברמת נשק התקפי).
- יכולים להפוך לעשן. היכולת הזאת השפיעה רבות על התרבות האולאנית בכך שאין להם תחושה של פרטיות כלל "בתים" במובן הרגיל לא קיימים בערים שלהם. בגלל זה גניבה הפכה לאחד הפשעים הרציניים ביותר, כמעט כמו רצח.
האולאן גבוהים ומוצקים. צבע עורם נוטה בין כתמתם בהיר, לברונזה לשחור-בזלת. צבע השיער הנפוץ ביותר הוא אדם אש, אם כי גוונים של אדום-בלונד או שחור פחם קיימים גם. לעיינים מגוון צבעים על הקשת אדום-סגול-כחול-ירוק-צהוב.
בגלל שהם התפתחו במרכז הליבה של התרבות הקדמונית האולאנים הם גזע מאד סקרן וחקרן. הם שולחים משלחות סיור וגילויי לכל קצוות תבל. עם זאת, הם נוטים להיות בעלי פיוז קצר ביותר ומהירים לכעוס.
לאולן דת מוניטאיזטית שסובבת סביב רעיון יותר מאשר אל המציעה את "נתיב ההארה" שמוביל להתעלות. המרכזי הדתי החשוב ביותר הוא חראן (Khran). ההתגלמות של הצועד בנתיב ההארה כן מהווה סימבולציה של אל.

הקאלי (K'ali): הם בני כלאיים בנולדו ביבשת נגאזיג'ה (Ngazija) שם נאמר על-פי האגדות שחי גזע אנשי-נחש שהקדמונים הצילו מחורבן עולם הבית שלהם ונתנו להם את היבשת למחייה. שום זכר לאותו גזע קיים היום אבל הארכיטקטורה שלהם כן שרדה, מעורבת בארכיטקטורה וכלים קדומנים. הקאלי עם כן בם לטאי, פחות גבוהים הן מהאולאן והם מהשסאקה בעלי עור קשקשים וכמובן זנב.
התכונות של הקאלי הן:
- מסוגלים לחוש בשינויים במזג אוויר ובמיוחד בהיווצרות סערות.
- יכולים ליצור מים (ספק יכולת טבעית, ספק מיסטית. המים נוצרים בפה שלהם והם יורקים אותם החוצה- טהורים לחלוטין).
- יכולים לשרוד ימים רבים ללא מזון (מים זאת לא בעיה, כמובן).
- יכולים לשנות את צבע הקשקשים שלהם כרצונם. למעשה, לקאלי יש חוקים נוקשים ביותר לגבי הצבע שלכל אחד מבניהם יכול לבחור- הצבעים מגדירים מעמד, מקצוע, מצב משפחתי ועוד קרטריונים רבים.
הקאלי סוגדים למגוון אלים ורוחות המיצגים את חיות וכוחות הטבע ולרוב הם בעלי כוונות זדוניות והקאלי חייבים לרצותם או שחס וחלילה האלים ינקמו בהם. יש מרכז סגידה יחיד בשטחם של הקאלים, אלא מקדשים ובמות תפילה רבות המפוזרות לכל אורכה של הארץ.

השסאקה (Shasaka): בני כלאיים, "שרצים" שנוצרו בהיתוך בין הישויות השטניות שנזרקו החוצה מהשער באי גהארה דשה בזמן גל ההרס. הקדמונים ניסו לנעול את השער ההוא על מנת למנוע מהיצורים שחיים בעולם במעבר לפלוש לאן, אך גל ההרס פתח אותו לפני שגרם ליווצרותם של השסאקה.
השסאקה נראים במבט ראשון כמו חתולים ההולכים על שניים, אך מבנה הגוף שלהם גומה הרבה יותר לזה של האולאן מאשר לזה של חתול וגופם לא מכוסה כולו בפרווה- בעיקר הראש, הכתפיים, הידיים ומהברך ומטה ברגליים. הראש, כפות הידיים והרגליים הינם חתוליים באופן ברור.
התכונות של השסאקה הן:
- יכולים לשנות את חלקיהם החתוליים וכן את הפרווה שלהם לכל סוג של חתול כרצונם. בנוגוד לקאלי, לשסאקה אין שום עניין בהבדלים בין גזעי החתולים וזה קטע של העדפה אישית.
- יכולים להשתנות לצורת חיה על-פי החתול שאת מראהו הם לובשים.
- יכולים לגרום לטפריהם להפוך מורעלים. זה אפקט קסום בלבד ולא נובע מרעל פזיולוגי.
- לבסוף, השסאקה שמרו על קשר מסוים למישור הבית שלהם ומסוגלים ליצור חיבור "לנהר הנשמות" שבו, דבר המאשר להם גישה לסוג מיוחד ונדיר של קסם שלא קיים בשום מקום אחר באן.
השסאקה סוגדים לפנתאון של אלים אשר למרות שהוא לא גדול במיוחד, לכל אל יש מספר פרצופים, אישיות ואידיאלוגיות שונות, מה שהופך את מערכת הסגידה שלח השסאקה למורכבת ביותר. אם זאת, השסאקה אדוקים עד לרמה של פנאטיות דתית ויוצאים למלחמות קודש על מנת להמיר את "הכופרים" לדתם.

* שימו לב שבדומה לאברון, אין שום עדות או הוכחה לכך שהאלים של כל אחד מהגזעיים באמת קיימים.

אני חושב שזה מספיק חומר לפעם אחת.

donuts
הודעות: 253

הודעה#2 » ש' אוקטובר 06, 2007 10:16 pm

וואו, ממש מגניב. סלח לי על בורותי, הם שייכים לאיזה עולם מערכה שיצרת?
אחרי שפלאפי אמר שברק חושב שאפשר להרוג אנשים על ידי תקיעת קיסם בעין, ברק כתב:פלאפי, קיסם לא מספיק ארוך.. משייף ציפורנים אבל כן... ובכל מקרה באמצע קרב זה קצת קשה לעשות את זה

סמל אישי של המשתמש
Icel
The Frozen Archmage
הודעות: 7550
יצירת קשר:

הודעה#3 » ש' אוקטובר 06, 2007 10:52 pm

העולם "אן" שההודעה הזאת די ממצה את כל החומר שיש עליו.

illuminiti
הודעות: 96

הודעה#4 » א' אוקטובר 07, 2007 4:49 pm

אין עוד משהו על העולם? אתה יודע, שלושה גזעים זה קצת מעט לא? והעולם נשמע טוב
you dont know us,we dont no you, in fact, we does'nt even exist

סמל אישי של המשתמש
Icel
The Frozen Archmage
הודעות: 7550
יצירת קשר:

הודעה#5 » א' אוקטובר 07, 2007 5:13 pm

תרבות הדיון של הקהילה הזאת התדרדרה באופן משמעותי בזמן שלא הייתי.
נושא העץ הוא "גזעים". לפיכך ציפיתי שנדון בגזעים.
לא "מה עם עוד מידע, זה לא קצת מעט?" ולא "מה עם ואנור?!" שמחקתי פעמיים וזה ספאם טהור.

סמל אישי של המשתמש
the Nerubian
The Fatespinner Archmage
הודעות: 12418
יצירת קשר:

הודעה#6 » א' אוקטובר 07, 2007 5:48 pm

יאיי!
אני עומד ליצור את השסאקה, דבר ראשון, נראה מה אז.

- רבים נוטים לשייך באופן אוטומטי זריזות ליצורים חתוליים. למרות זאת, לא נראה שהשסאקה זריזים בצורה יוצאת דופן. נראה שהם יהיו מוצלחים ללא אף מתאם תכונה.
- היכולת לשנות צורה היא די עוצמתית במקרים רבים. ישנן שתי אפשרויות: מתאם דרגה, או כשרונות גזע. נראה שכשרונות גזע יתאימו, משום שכל שסאקה הופך לחתול אחר. אני קובע בכך כי השאסקה יכול להפוך לחתול בר דמוי קראקל, כאשר כשרונות מיוחדים מוסיף למגוון הצורות (למרות שמבחינה אסטטית, השסאקה תמיד יכול להצמיח רעמה או להיצבע בלבן-קרמי עם חברברורות אפורות, גם אם אינו יכול להפוך לאריה או לנמר-שלג).
- היכולת הנ"ל בסוגריים מאפשרת לשסאקה לשנות את מראו במידה מסויימת. אולי תוסף קל לבדיקות התחזות, היעיל רק כנגד בני גזעים אחרים.
- טפרי רעל? מגניב. יכולת קסומה קטנה של נזק תכונה, אולי. התקפות טפרים הן חובה.

- ממש לא יזיק איזה פירוט לגבי מה שהגישה לנהר הנשמות מאפשרת. במקרה הקשה, זה יתבטא ביכולת גזע כלשהי, ובקל- בחירה של מקצוע מועדף.


שסאקה:
- חוצן (משנה צורה, מקומי). השסאקה הם צאצאי כלאיים לישויות החוצניות שחדרו לאן.
- בניגוד למרבית החוצנים, השסאקה אינם שולטים בכלי נשק באופן אוטומטי. הם כן נהנים מיכולת ראיית החושך הרגילה של חוצנים.
- מהירות הבסיס של השסאקה היא 9 מטרים.
- טפרי רעל (ע"ט): כפעולת תנועה לרצונו, השסאקה מסוגל להזרים לטפריו אנרגיה הרסנית, המחקה בהשפעתה רעל. יצור שנפגע מהתקפת טופר או מהתקפה ללא נשק של השסאקה חייב בהצלת קשיחות (ד"ק 10 +חצי ק"פ השסאקה +מתאם הכריזמה שלו), או לספוג נקודת נזק חוסן אחת. ההשפעה נמשכת דקה אחת, או עד שהשסאקה פוגע בהצלחה בהתקת טופר או התקפה ללא נשק. השסאקה יכול להפעיל יכולת זו גם בצורת החיה שלו.
- לשסאקה שני טפרים, ככלי נשק טבעיים ראשיים. הם גורמים 1ק3 נקודות נזק כל אחד.
- יכולתו של השסאקה לשנות את מאפייני החתול שלו מעניקים לו תוסף 4+ לבדיקות התחזות כאשר הוא מנסה להתחזות לשסאקה אחר. התוסף יעיל רק כנגד יצורים שאינם שסאקות. כאשר הוא עוטה את צורת החתול שלו, התוסף גדל ל- 8+.
- צורת חיה (ע"ט): כפעולת סיבוב מלא לרצונו, השסאקה מסוגל לעטות את צורתו של חתול בר דמוי קראקל. בצורה זו, הוא נעשה יצור קטן, ומקבל מתאמי גודל 4- לכוח ו- 4+ לזריזות. המהירות שלו בצורה זו נותרת ללא שינוי, וכך גם נזק התקפת הטפרים שלו. הוא אינו יכול לדבר בצורה זו, ומסוגל רק לתקשר עם שסאקה אחרים, בכל צורה.
כאשר הוא משנה צורה, הציוד של השסאקה נספג לתוך צורתו. ציוד קסום מפסיק להשפיע, אלא אם הוא בעל התכונה הקסומה "פראי". בצורה זו, השסאקה יכול להתחזות לקראקל רגיל עם תוסף 10+ לבדיקת ההתחזות.
השסאקה מסוגל לחזור לצורתו הטבעית כפעולת סיבוב מלא.
- מקצוע מועדף: ??? אולי אמגוש או כהן?

סמל אישי של המשתמש
idansh
הודעות: 4617
יצירת קשר:

הודעה#7 » א' אוקטובר 07, 2007 6:28 pm

העולם נראה נחמד, למרות שהמיעוט בגזעים די מפריע לי אני מבין שזה מהעובדה שהעולם כמעט ואינו מאוכלס ביצורים תבוניים בגלל המטאור?
השקאסה נחמדים מאוד. אייסל, אתה יכול לכתוב להם פלאפ מלא (כמו שכתוב בסל"ש) על מנאת שנקבל עליהם יותר מידע?

סמל אישי של המשתמש
Icel
The Frozen Archmage
הודעות: 7550
יצירת קשר:

הודעה#8 » א' אוקטובר 07, 2007 8:04 pm

א. שים לב לנטייה שלי לכתוב עולמות פחותי גזעים. אני מעדיף את זה כך.
ב. פלאף יגיע מאוחר יותר.

הנרוביאן, אחלה התחלה!
א. הייתי הולך על דרגות גזע על מנת לתת להם את מלוא טווח היכולות שרציתי. בכל מקרה כל גזעי אן זועקים לי "דרגות גזע!" על מנת לשפר את היכולות הטבעיות שלהם.
ב. חשבתי דווקא על +תבונה -משהו, אבל לא חובה.
ג. מקצוע מועדף: חשבתי על בחירה בין מכשף לפלאדין- אם כי ההצעה שלך לאמגוש טובה מאד.
ד. הרעיון המקורי של "האמנויות הסודיות של המוות" מגיע מהנבל ת'אן, הליץ השחור מההרפתקה "כת הטומאה" (ראשונה בעמוד). תסתכל על הדברים הכלליים שהוא מסוגל לעשות גל בלי להבין את חוקי שיטת הגיבור.
אני חשבתי על סדרה של 3 כשרונות המעניקים יכולות דמויות לחש ברמת כוח עולה, כאשר את הראשון חובה לקחת בדרגה 1.

ואגד שכחתי לציין שהמפה מחולקת לפי צבעים: אדום אולאן, ירוק קאלי, כחול שסאקה. אפשר לראות שהשסאקה התחילו לחדור לתוך היבשת המרכזית.

סמל אישי של המשתמש
idansh
הודעות: 4617
יצירת קשר:

הודעה#9 » א' אוקטובר 07, 2007 8:54 pm

עולמות ברוכי גזעים בהתחלה נראים די חסרי גיוון, אבל בהסתכלות שניה זה אכן מציב אתגר כלשהו בבניית חבורה (בכך שלמרות שיש שני שקאסה לא יהיה את אותו אופי/אישיות.
את דרגות הגזע של השאקסה.
חשבתי יד"לים, בדרגה שניה איזה משהו בסגנון פרץ משחית. ויכולת שבעת שינוי הצורה הוא יהפוך ליצור בסיווג גודל גדול ב1 מהרגיל. משהו כזה בערך:

קוד: בחר הכל

דרגה     יכולת
  1        שני יד"לים דרג אפס 3/יום, כשרון נוסף (מכשרונות הגזע)
  2        פרץ משחית 1ק6
  3        כשרון נוסף (מכשרונות הגזע), [הכנס יכולת]


יעזור מאוד אם תוסיף פרוט על נהר הנשמות, ככה יהיה אפשר לקשר יד"לים וכשרונות גזע.

הלדין
הודעות: 2938

הודעה#10 » א' אוקטובר 07, 2007 11:56 pm

אני מוצא שעולמות ברוכי גזעים הם לא אמינים מבחינה אקולוגית - בשלב מסוים בתולדותיהם המינים התבוניים החזקים יותר ידללו את המינם התבוניים החלשים יותר. נראה שאן מבוסס חזק על עקרון הקונפליקט הדתי. אני דווקא חושב שהקונפליקט בין השסאקה החייזרים לבין שני המינים הילידיים - האולאן והקאלי - יהיה מעניין יותר קרי השסאקה החוצנים מעדיפים תנאים מסוימים ומתאימים באיטיות את כוכב הלכת לתנאיהם שאינם נוחים ואולי אף קטלניים לאחד או לשני המינים הילידיים או לנהוג כמנהג המתיישבים האמריקאים ולרכז את הילידים בשמורות.

סמל אישי של המשתמש
Icel
The Frozen Archmage
הודעות: 7550
יצירת קשר:

הודעה#11 » ב' אוקטובר 08, 2007 12:23 am

שימו לב לשתי נקודות:
א. גם השסאקה הם "ילידים" של אן, נוצרו בהכלאה קוסמית בין החוצנים הפולשים לבין הקדמונים. למעשה, כל אחד מהגזעים הוא עירוב כזה בין הקדמונים לבין גזע שהגיע ממקום אחר- רק שאבותיהם של השסאקה הם היחידים שהגיעו במטרות זדון.
ב. מלבד שני איי-הקודש של השסאקה, יש מעבר חופשי בין תחומי השליטה השונים. למרות שיש מצב עוין, עדין העולם די פתוח בפני כולם. הצולזציה גם מאד צעירה- רק כמה מאות שנים מאז גל ההרס. זה אומר שיש התישבויות מבוססות אבל גם שטחים נרחבים של פרא והריסות.

סמל אישי של המשתמש
idansh
הודעות: 4617
יצירת קשר:

הודעה#12 » ב' אוקטובר 08, 2007 11:20 am

זהאז הרעיון הכללי של העולם הוא בעצם עולם מתפתח אשר רובו עדיין הרוס?
אם כן זה ההפך המוחלט מואנור, שמח לראות שאתה מנסה דברים חדשים.

סמל אישי של המשתמש
Icel
The Frozen Archmage
הודעות: 7550
יצירת קשר:

הודעה#13 » ב' אוקטובר 08, 2007 2:26 pm

בוא אני אסביר את העניין אחת ולתמיד כי נראה שלאנשים יש מחשבות לא ברורות על כך שאני עובד על ואנור בלבד.
ואנור הוא עולם מפותח ומלא, עם היסטוריה עשירה והמון חומר. אני עובד עליו שנים.
עולמות כמו אן וקייל הם עולמות קונצפט- כל המטרה שלהם זה לפתח רעיון מסוים וזהו. הם לא מקבלים שבריר מכמות תשומת הלב שעולם כמו ואנור מקבל.
צריך רק להצים במרתף כדי להבין שמצד אחד אני לא עוסק רק בואנור- ומצד שני ואנור קבל אתר שלם משלו.

סמל אישי של המשתמש
the Nerubian
The Fatespinner Archmage
הודעות: 12418
יצירת קשר:

הודעה#14 » ב' אוקטובר 08, 2007 4:06 pm

מחקתי כמה הודעות ספאם העוסקות בואנור ובנארה.


טוב, הקשר למוות יכול להתבטא במידה מסויימת דרך הכשרונות של נגע-המוות, בקישור הבא, בתחתית ההודעה של שרון:
viewtopic.php?t=21729
(בעיקר נגע-מוות בנפש).

דרגות גזע? בהחלט. השסאקה יכול להיות כפי שבניתי אותו, מינוס יכולת טפרי הרעל ופלוס כשרון נגע-המוות בנפש ככשרון נוסף. שלוש דרגות הגזע שלו מעניקות לו את טפרי הרעל (גרסה חזקה במעט, דרגה ראשונה), אולי שריון טבעי 1+, כמו-גם פרץ משחית 1ק6 והיכולת לקבל מאפיינים נוספים בצורת החיה (תוספי טיפוס, קפיצה, איזון, הסתתרות ותנועה שקטה, דרגה שנייה) ולבסוף (דרגה שלישית ואחרונה) תוסף 2+ לתבונה, כמו גם כשרון נוסף שנלקח מרשימת נגע-המוות או מרשימת הכשרונות המיוחדים של צורת חיה.
לגשת לעבודה?

סמל אישי של המשתמש
Icel
The Frozen Archmage
הודעות: 7550
יצירת קשר:

הודעה#15 » ב' אוקטובר 08, 2007 4:18 pm

בהחלט מאשר את נגוע מוות בנפש.
גם שאר הדברים נראים טוב.
אני חשבתי על השפעה הדומה לכוח הפסי prevenom שעכשיו שאני מסתכל על זה דומה ליכולת שאתה כתבת מלבד שזה מוריד 2 נקודות חוסן ולא 1. מילא.

תגובה מהירה


שאלת אימות זו היא אמצעי למניעת שליחה אוטומטית של טפסים על ידי בוטים.
   
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 4 אורחים