• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

חיים ומוות, פרק 7 - כשרונות

כשרונות:



אדון המותמרים [כללי]
אתה מומחה ביצירת משרתים מפלצתיים, נוחים לשליטה.
דרישות: השתלת בשר; היכולת להטיל או לבטא הצעה כלחש, כוח פסיוני, או יכולת דמוית לחש.
תועלת: בעת יצירת שתל, אתה רשאי להוסיף לשתל השפעה המחלישה את מוחו של נושא השתל. השתל גורם לבעליו למחסר 4- לכל הצלות הרצון כנגד השפעות תודעה, השפעות ממסורת ההקסמה, וכוחות פסיוניים מתחום הטלפתיה. המחסר אינו מצטבר עם זה של שתלים אחרים הנהנים מהשפעות הכשרון, או עם המחסר שגורמים שתלי אילית'יד.
מיוחד: אם הדמות היא מחשל מהות, הוסף גם את מסורת ההקסמה כמסורת ממוקדת עבור מאפיין המקצוע "הטלה ממוקדת".

אדון השרצים [כללי]
אתה מומחה ביצירת משרתים מפלצתיים הנתונים לשליטתך המלאה.
דרישות: אדון המותמרים, תורת הלחשים 18 רמות.
תועלת: בעת שאתה מוסיף שתלים ליצור, אתה רשאי להוסיף גם השפעה מיוחדת לאחד השתלים, שמאפשרת לך לשלוט ביצור. הוספת ההשפעה עולה 4,000 מ"ז ו-320 נק"ן (ואורכת שמונה ימים נוספים, או ארבעה עבור מחשל מהות). היצור זכאי להצלת רצון (ד"ק הוא 10+ חצי רמותיך במיומנות תורת הלחשים + מתאם הכריזמה שלך) בעת הוספת השתל על מנת להתנגד להשפעה. הוא זכאי לנסיון הצלה נוסף בכל יממה לאחר הוספת השתל. אם הוא מצליח, ההשפעה מתבטלת לצמיתות (השתל שההשפעה נוספה לו ממשיך לפעול כרגיל). אפשר לנסות להוסיף שוב את ההשפעה, אבל רק בעת הוספת שתל אחר. זוהי השפעת תודעה וכפייה.
בעת הוספת ההשפעה, בחר באחת משתי הגרסאות הבאות שלה. על מנת להחליף את גרסת השליטה, צריך לנטרל את ההשפעה (ראה בהמשך), ואז לחבר שתל אחר שאליו מוסיף את הגרסה השנייה של ההשפעה.
שליטה מוחלטת: היצור נתון לשליטתך המלאה- הוא אינו יכול לבצע כל פעולה הדורשת תנועה או דיבור, אלא אם אתה פוקד עליו לעשות כן. הוא חייב לבצע כל פעולה שתטיל עליו, ומסוגל לבצע רק פעולות מחשבתיות בלי אישורך. הפקודה ליצור היא טלפתית, ונחשבת כפעולה מהירה (בדומה ללחש מואץ).
ציות מוחלט: היצור אינו נשלט למראית עין, עד הרגע שבו אתה מצווה עליו פקודה בקול רם. כל פקודה שתפקוד עליו נחשבת כאילו הושפע מהלחש הצעה, ללא הצלה. היצור יכול לנסות לעקם ולכופף את פקודותיך. הפקודה היא בדיבור, כפעולה חופשית. אתה חייב לדבר אל היצור בשפה שהוא מבין.
כפעולת סיבוב מלא לרצונך, אתה רשאי לנתק את הקשר המחשבתי עם יצור נשלט אחד. השפעת השליטה שבשתל מנוטרלת לצמיתות.
בכל מקרה, אתה לא מסוגל לשלוט במספר יצורים הגדול מתוסף הכריזמה שלך (ולפחות אחד) אם תוסף הכריזמה שלך משתנה, אתה חייב לוותר על השליטה במספר יצורים, והשפעת השליטה בהם מנוטרלת אוטומטית. יצור שסך הק"פ שלו כפול משלך משתחרר מייד מהשליטה.
מיוחד: אם אתה יוצר אל-מתים תבוניים (תוך שימוש ביכולות התאמת המהות או חישול הרפאים של מקצוע מחשל המהות) או מוסיף שתל ליצור אל-מת תבוני, אתה רשאי לשלוט בו, למרות שמדובר בהשפעת תודעה. האל-מת אינו נחשב תחת סך ק"פ האל-מתים שדמות יכול לשלוט בהם, אלא תחת המספר המוגבל של יצורים הנתונים לשליטתך (מתאם הכריזמה שלך, ולפחות 1, כפי שצויין לעיל).
ניתן להוסיף את שתל השליטה רק ליצור שכבר נוספו לו לפחות שני שתלים רגילים.

אויב בדם [כללי]
צמא הדם יונק מדם אויביו, ומשתמש בכוח הגנוב כנגדם.
דרישות: יכולת שאיבת היכולת, יכולת האויב המועדף, חייב היה לינוק לפחות פעם אחת מדמו של אויב מועדף.
תועלת: הדמות מוסיפה את דרגתה כצמא דם לדרגות הסייר שלה בבואה לבדוק את עוצמת יכולת האויב המועדף שלה.
בנוסף, היא בוחרת אויב מועדף אחד שאת דמו היא שתתה. היא מוסיפה את תוסף האויב המועדף שלה גם כתוסף הארה לבדיקות האבקות כנגד האויב הנבחר. כנגד יכולות יניקת כוח החיים, חיים חתומים, והפקת החיים, האויב הנבחר סובל מחסר מצב להצלה, השווה לתוסף האויב המועדף שיש לדמות כנגדו.
מחסר: בעת שאתה פותח את מוחך בפני יריבך, הוא יכול לחדור אליך ביתר קלות. אתה סובל מחסר 2- להצלות הרצון כנגד התקפות מצד האויב המועדף שבחרת.
מיוחד: ניתן לבחור כשרון זה מספר פעמים. בכל פעם, הדמות בוחרת אויב מועדף נבחר נוסף.

אוצר החיים [טקסי]
אוצר ליבך אינו דווקא כלי דומם וחסר חיים- מה בנוגע לאוצר חי?
דרישות: נטייה שאינו טובה, יצירת חפצי פלא, לב עקור, היכולת להטיל את הלחש כפיל.
תועלת: אתה רשאי להכניס את ליבך לתוך יצור חי אחר. אתה יכול לעשות זאת במהלך טקס "אוצר הלב העקור", או בשלב מאוחר יותר, כשאתה מעביר את ליבך מהכלי בו היה שמור- אל היצור. הכנסת הלב אל היצור אורכת כשעה, במהלכה היצור חייב להיות חסר אונים או שותף מרצון.
הלב מוחדר אל היצור, וכעת היצור משמש ככלי האכסון של הלב. על מנת להגיע אל ליבך, יש להרוג קודם את היצור.
הדרך האחרת היחידה להוציא את ליבך מגוף היצור, היא שאתה, או אדם אחר עם כשרון אוצר החיים, יבצע טקס חוזר על מנת להכניס את הלב לכלי אכסון דומם או ליצור אחר.
היצור המאכסן את הלב חייב להיות חי לחלוטין- הוא אינו יכול להיות מסוג אל-מת או יציר כפיים, וחייב להיות גשמי. הוא חייב גם להיות תבוני, והוא אינו יכול להיות קטן ביותר מסיווג גודל אחד ממך.
היצור גם זוכה בכל החסינויות, ההתנגדויות, הפחתות הנזק, וכל יכולת הגנתית אחרת שיש לכך, כולל תוספים להצלות. בניגוד ללב שלך, היצור הוא חי ובעל ערך חוסן, ויכול לזכות גם ביכולות כמו התחדשות.
כשרון זה מאפשר לדמות להחזיר את ליבה למקומו, אולם לא לחדש את פעולתו הרגילה, אלא רק לאכסן אותו. פעולה כזו אינה משיבה את נקודות החוסן האבודות.

הטלה מורחבת: גלגל החיים [כללי]
מטיל הלחשים מקבל גישה למספר לחשים יעילים, שהינם חשובים ונחוצים עבור כל מי שרוצה לקחת על עצמו תפקיד של משביח, מעצב או בורא של יצורים.
דרישות: מטיל לחשים או הטמעות בדרגת מטיל 3 לפחות. היכולת להטיל לפחות 2 לחשי אוב ו-2 לחשי תהפוכה.
תועלת: הדמות בוחרת מקצוע מטיל לחשים אחד שיש לה דרגות בו. היא מוסיפה את הלחשים הבאים לרשימת הלחשים הידועים שלה, לרשימת הלחשים הנגישים שלה, או לספר הלחשים שלה (לפי המקצוע) עבור המקצוע:
דרג 1- ידיעת הנולד.
דרג 2- ריפוי פצעים קלים, גרימת פצעים קלים.
דרג 3- מנוחה שלווה.
דרג 4- הנפשת מתים.
דרג 5- קביעות. הלחש מאפשר רק השפעות קבועות על המטיל או על יצורים אחרים, אין השפעה על חפצים. אם למקצוע מטיל הלחשים של הדמות אין גישה לדרג 5, היא מקבלת את הלחש בדרג הלחשים הגבוה ביותר שהמקצוע שלה מאפשר.
דרג 6- יצירת אל-מתים. אם למקצוע מטיל הלחשים של הדמות אין גישה לדרג 6, היא מקבלת את הלחש בדרג הלחשים הגבוה ביותר שהמקצוע שלה מאפשר.
דרג 8- כפיל. אם למקצוע מטיל הלחשים של הדמות אין גישה לדרג 8, היא מקבלת את הלחש בדרג הלחשים הגבוה ביותר שהמקצוע שלה מאפשר.

זרימתו של הצ'י האדום [כללי]
צמא הדם לומד להכות בטירוף ועוצמה כנגד יריביו, תוך שהוא משלב צ'י וצמא לדם.
דרישות: יכולת סערת החבטות, ריכוז 11 רמות, חייב היה לבצע את טקס השינוי.
תועלת: ראשית, הדמות מוסיפה את דרגותיה כצמא דם (אם יש לה) לדרגות הנזיר שלה על מנת לחשב את כוחן של התקפותיה ללא נשק וסערת החבטות שלה (אך לא עבור יכולות נזיר אחרות).
שנית, בעת שהיא נוקטת בפעולת סערת החבטות, לפני ביצוע כל גלגול התקפה, הדמות רשאית להפחית את הדרג"ש שלה בעד 5 נקודות, ולהוסיף מחסר זה כתוסף לכל גלגולי הנזק בהתקפותיה במהלך סערת החבטות.
בנוסף, הד"ק להצלה כנגד יכולות אגרוף ההלם וכף היד המזעזעת של הדמות הוא מבוסס כריזמה, ולא מבוסס חוכמה.
לבסוף, הדמות רשאית להתקדם במקביל כנזיר וכצמא דם. היא אינה הופכת לנזיר לשעבר בגלל דרגות צמא הדם שלה. המעשים שהיא עושה בגלל ההתמכרות עשויים להפוך את הדמות למרושעת, אבל לא יכולים להזיז את נטייתה על ציד הסדר-תוהו.
חסרון: הדמות מאבדת את תוסף החוכמה לדרג"ש שמקצוע הנזיר מעניק לה. היא עדיין מוספה את חמישית דרגת הנזיר שלה כתוסף לדרג"ש.
מיוחד: נזיר בדרגה 2 או 6 רשאי לבחור כשרון זה ככשרון נזיר נוסף (במקום הדיפת חיצים או תגובות קרב, הכשלה משופרת או פריקה משופרת), בתנאי שהוא עונה על הדרישות.

חוכמת המתים [מיוחד]
הדמות לומדת עוד סודות שמעבר.
דרישות: מכשף מוות בדרגה 12 לפחות.
תועלת: בחר יכולת אחת ממבחר "הסודות שמעבר". אתה זוכה ביכולת זו, בנוסף לכל יכולת "הסודות שמעבר" אחרת שיש לך כבר.
מיוחד: ניתן לבחור בכשרון עד 3 פעמים- בכל פעם, הוסף עוד יכולת לבחירה מ"הסודות שמעבר".

חישול הולד [מיוחד]
מחשל המהות מסוגל לעצב יצורים שטרם נולדו.
דרישות: יכולת השינוי המורש.
תועלת: מחשל המהות מסוגל להוסיף תבניות ושתלים לעוברים שטרם נולדו. הוא אינו רשאי להוסיף שתלי יציר כפיים או אל-מת, או תבניות הנחשבות ככאלה.
חישול הולד דורש מעבדת התמרות, ואם הטיפול כולל הוספה של שתלים שטניים או שתלי יסוד- גם ערכת הטמעה מישורית. האם הנושאת את הולד (או הביצה בה הוא נמצא) צריכה להיות במעבדה לאורך כל הטיפול. היצור לא סופג אף דרגה שלילית בתהליך, אך מובן שצריך לגדל אותו עד לבגרות.

חישול העתקים [מיוחד]
מחשל המהות מסוגל להעתיק יצורים, ולבסס עליהם את בריאותיו.
דרישות: יכולת חישול החיים, היכולת להטיל את הלחש כפיל.
תועלת: בעת שהוא בורא יצור בעזרת יכולת חישול החיים שלו, מחשל המהות רשאי להנפיש כפיל של יצור, במקום לברוא יצור מאפס. עליו להטיל את הלחש כפיל על מנת ליצור כפיל של יצור, אשר עליו יבוסס החישול. היצור ייקרא "התורם". הכפיל הזה הוא יצור נפרד, ואינו משמש כ"גוף שני" עבור נשמתו של התורם. הוא עשוי להתפתח קצת אחרת, ולקבל תכונות שונות משל התורם, גם ללא הוספות השתלים.
מחשל המהות רשאי לקבוע את מין היצור ומראהו הבסיסי (גובה, צבא עיניים וכו') כרגיל, אולם הוא יהיה תמיד דומה יחסית לתורם, ובעל אישיות דומה (הנטייה תהיה שונה בעד צעד אחד, להחלטת שה"ם). בדיקת זיהוי (ד"ק 15) מאפשרת לזהות דמיון בין התורם והתוצר.
ערכי התכונה הבסיסיים של היצור שווים לאלו של התורם, עם המתאמים הבאים: 2- חוסן; עבור שאר התכונות, גלגל בטבלה הבאה (פעמיים לכל תכונה):
קוד:
ק4	    מתאם
1 או 2	2- לתכונה
3	     2+ לתכונה
4	     אין שינוי
*- עבור תבונה, הערך המינימלי הוא 1. יצור מסוג דמוי אדם, דמוי אדם מפלצתי, דרקון, ענק או פיה, שערך התבונה שלו הוא קטן מ-3 הופך לחיה (אם הוא חסר כל יכולת קסומה) או לחיית פרא קסומה (אם יש ברשותו לפחות יכולת קסומה אחת).
לאחר סיום כל הטיפולים וההוספות, יש להחזיק את היצור במעבדה במשך 1ק4 +2 חודשים נוספים לפני שהוא מסיים את התפתחותו. כאשר היצור מוכן, הוא באותו הגיל כמו שהיה היצור התורם בעת הטלת הלחש כפיל.
ניתן ליצור באופן זה רק יצורים בעלי מוחשות וערך חוסן.

טירוף דמים [כללי]
צמא הדם הוא אכן צמא לדם- והדבר משתקף בעת שהוא נכנס לזעם.
דרישות: יכולת זעם, טירוף קרב, או יכולת דומה; וכן עוצמת הדם וקללת הדם (התמכרות), התקפת עוצמה, ביקוע
תועלת: הדמות זוכה בשימוש יומי נוסף ביכולת הזעם שלה. בנוסף, בזמן זעם, צמא הדם רשאי לטעום מהדם הניתז באויר. בעת שהוא פוגע ביריב בעזרת כלי נשק חותך או דוקר במהלך זעם, הוא זוכה בתוסף מורל 1+ לגלגולי ההתקפה בסיבוב הבא.
בנוסף, בעת שהוא מצליח להפיל יריב, הוא רשאי לוותר על ההתקפה הנוספת שכשרון הביקוע מעניק לו, ותוקף בהתקפת מגע כנגד היריב הנופל, במקום (היריב נחשב כמחוסר הכרה, ושרוע). אם התקפת המגע הצליחה, צמא הדם יונק מייד1ק4 מנות דם (אך לא גורם לנזק חוסן). אפשרות זו קיימת גם כאשר הדמות לא מושפעת מזעם.

טקס אל הדם [כללי]
צמא הדם התמחה בתיעול והעצמה של עוצמה קדושה דרך דמו שלו.
דרישות: ידע (דת) 9 רמות, תורת הלחשים 9 רמות, יכולת גירוש\גערה באל מתים, תחום ההשפעה דם.
תועלת: עבור כוח המתת של תחום ההשפעה דם, וכן עבור בדיקות גירוש\גערה באל-מתים, הדמות מוסיפה את דרגתה כצמא דם לדרגת הכהן שלה.

טקס יציר הדם [כללי]
צמא הדם למד כיצד לאחד בינו לבין יציר סודו/חייתו המלווה ליצירת ישות אחת, מאוחדת על ידי עוצמת הדם.
דרישות: יכולת עוצמת הדם, ידע (מאגי) 12 רמות; וכן אחת מהיכולות הבאות: זימון יציר סוד, חיה מלווה, משרת אופל, או יכולת דומה, באישור שה"ם.
תועלת: צמא הדם מוסיף את מחצית דרגותיו כצמא דם לסך דרגות האדון הקובעות את עוצמת החיה/היציר שלו. בנוסף, כל מלווה\יציר של צמא הדם, שהוא מסוג חיה או רמש ובגודל קטנטן ומעלה, זוכה בתכונות הבאות:
- המלווה\יציר מקבל את התבנית "יציר דם", המופיעה בנספח ה.
- יציר הדם מסוגל לדבר עם אדונו, כמו כן בין השניים שורר קשר אמפתי.
- צמא הדם רשאי לנצל מנות דם על מנת לחזק את יציר הדם שלו. עבור כל מנה שנוצלה, יציר הדם זוכה בתוסף העצמה 1+ לכל גלגולי ההתקפה והנזק, ולהצלות. כרגיל, לא ניתן לנצל יותר מ-4 מנות דם בסיבוב. ניצול של מנה היא פעולת תנועה, ניצול של שתיים היא פעולה רגילה, וניצול של 3 או ארבע היא פעולת סיבוב מלא. התוסף קיים למשך 2 סיבובים\מנת דם.
- צמא הדם רשאי לשחרר או להחליף את משרתיו כרגיל, יציר דם המשוחרר משירותו של צמא דם חוזר לטבע כתועבה רצחנית, עתה הוא נושא עליו את תבנית יציר הדם (ראו ניספח ה).

לב עקור [טקסי]
הנחת את ידיך על סודות הטקס הנורא: "אוצר הלב העקור".
דרישות: נטייה שאינו טובה, יצירת חפצי פלא, מיקוד לחש (אוב), ידע (מאגי) 9 רמות, היכולת להטיל את הלחש מנוחה שלווה בדרגת מטיל 8 לפחות.
תועלת: הדמות למדה לבצע את טקס אוצר הלב העקור. הכשרון מעניק את הידע לבצע את הטקס, אם כי הדמות לא חייבת לבצעו.
הטקס חייב להתבצע במהלך לילה חסר ירח. דרוש כלי אכסון עבור הלב- תיבה, ארגז, כד או אף גוש סלע או קרח, אשר כושף בלחשים משמרים, ושוויו לפחות 500 מ"ז. הטקס נמשך שלוש שעות, במהלכן עוקרת הדמות את ליבה, מאכסנת אותו בכלי, וחובשת את הפצע בחזה. הטקס יונק מהדמות 40 נק"ן ושתי נקודות מערך החוסן שלה. לא ניתן להשיב נקודות אלו בשום דרך. א ניתן להחזיר את הלב לחזה הדמות בשום דרך, או להצמיח אותו מחדש בהתחדשות. אם לדמות יש כמה לבבות (אם היא בת לגזע בעל מספר לבבות), היא חייבת לעקור ולאצור רק אחד מהם.
לאחר ביצוע הטקס, הדמות הופכת חסינה לפגיעות חמורות ולהתקפות פתע. בנוסף, כל שדרוש על מנת להשיבה לחיים הוא הכלי האוצר את ליבה- אין צורך בגופה שלמה.
אם ליבה של הדמות הושמד, היא מתה מייד. במקרה כזה, ניתן להחזירה לחיים רק תוך שימוש בלחש אשר אינו דורש את גופה השלם. הדמות מקבלת חזרה את שתי נקודות החוסן שאיבדה במהלך הטקס, וליבה חוזר למקומו בחזה. היא מאבדת דרגה אחת (גם אם הוחזרה לחיים בעזרת לחש אשר עוקף מחסר זה של חזרה לחיים) ורשאית לבצע את הטקס מחדש, אם היא עדיין עונה על דרישות הכשרון.
הלב נחשב כחפץ דומם קסום, עם דרגת מטיל השווה לק"פ הדמות. הוא מפיץ הילה של אוב. ללב יש נק"פ השווה לערך החוסן של הדמות ואין לו קשיות. הוא נהנה מכל החסינויות, ההתנגדויות, הפחתות הנזק, וכל יכולת הגנתית אחרת שיש לדמות, כולל תוספים להצלות, בתנאי שמדובר ביכולת שעשויה להיות לחפץ (התחדשות, למשל, אין ללב, מאחר וחפץ לא מסוגל לספוג נזק הכנעה). הדרג"ש שלו תלוי בגודלו (5+מתאם גודל), והגודל שלו הוא שלושה סיווגי גודל פחות משל הדמות. על מנת לפגוע בלב, יש להרוס קודם כל את הכלי שהוא אצור בו (הנק"פ והקשיות של הכלי תלויים בחומר ממנו הוא עשוי).
מיוחד: הדמות אינה חייבת לבצע את הטקס, אולם מרגע שביצעה אותו אין דרך חזרה, מלבד השמדת לב הדמות והחזרתה לחיים באמצעים רגילים (פעולה אשר גוררת איבוד דרגה).

מאפיינים באיכות נמוכה [מיוחד]
מחשל המהות רשאי לבחור להשקיע פחות במאפיינים מסוימים של היצור, על מנת להוזיל את עלות השינוי שלו.
דרישות: יכולת התאמת המהות.
תועלת: מחשל המהות רשאי לבחור להשקיע פחות במאפיינים מסוימים של יצור שהוא יוצר או מעצב בעזרת יכולות התאמת המהות או חישול היצורים שלו. הוא בוחר כל מספר של המאפיינים הבאים:
- התקפה טבעית אחת של היצור גורמת נזק כאילו הייתה קטנה בסיווג גודל אחד. ניתן לבחור במאפיין זה פעם אחת עבור כל התקפה טבעית של היצור.
- דרגת המטיל של היצור עבור יכולותיו דמויות הלחש היא נמוכה ב-1.
- דרגת המטיל של היצור עבור יכולת הטלת הלחשים היא נמוכה ב-1. ניתן לבחור מאפיין זה פעם אחת עבור כל רשימת לחשים שיש ליצור.
- תוסף השריון הטבעי של היצור קטן ב-3, עד למינימום של 0.
- היצור מאבד כשרון אחד שיש לו ככשרון נוסף. ניתן לבחור במאפיין כל עוד ליצור יש כשרונות נוספים הנובעים מגזעו (ולא מיכולות מקצוע).
- מהירות התנועה של היצור קטנה ב- 3 מטרים בכל אופני התנועה שלו (עד למינימום של 1.5 מטרים).
- תכונה פיזית אחת של היצור קטנה ב- 2 נקודות. ניתן לבחור במאפיין זה מספר פעמים.
עבור כל מחסר הנגרם בגלל איכות נמוכה, המחיר קטן ב-2,000 מ"ז (והעלות ב-1,000 מ"ז וב-80 נק"ן, המשך קטן ביום). הוסף מחסרים אלו רק לאחר סיום החישוב המלא של כל שינוי אחר. אם הדמות משתמשת בתמורה נוזלית או שינוי מורש, הוסף את ההפחתה בעלות אחרי ההכפלה במחיר. לא ניתן להביא את העלות לפחות מ-1,000 מ"ז ו-80 נק"ן.

מכשף בדם [כללי]
צמא הדם למד כיצד לחזק את לחשיו באמצעות דמם של אחרים.
דרישות: ידע (מאגי) 12 רמות, תורת הלחשים 12 רמות, יכולת יניקת דם קסום, יכולת הטלת לחשי מאגיה.
תועלת: הדמות מוסיפה את מחצית דרגותיה כצמא דם לדרגותיה במקצוע מטיל לחשי מאגיה אחד לבחירתה, על מנת לבדוק את עוצמת לחשיה, לחשיה הידועים, ולחשיה ליום.
חיסרון: מאחר והיא מגבה את לחשיה בעזרת דמה שלה, הדמות מקבלת נק"פ אחד פחות בכל דרגה, כאילו ערך החוסן שלה היה נמוך ב- 2. המחסר הזה קיים רק עבור דרגות הדמות כצמא דם.

נושא נשקו של השוחט [מיוחד]
אתה נציגו של המוות עלי אדמות. אתה לוחם מעורר יראה יחסית למטיל לחשים, מיומן בנשקים של הוצאה להורג, ומגובה על ידי המוות עצמו.
דרישות: 13 כריזמה לפחות, מכשף מוות, שליטה בנשק (גרזן מלחמה גמדי, גרזן קרב, חרב ארוכה, חרב ממזרית, חרב אדירה, חרמש, להב-מוט או קאמה), תה"ב 2+. נטייה שאינה תוהנית.
תועלת: בחר באחד מכלי הנשק הבאים: גרזן מלחמה גמדי, גרזן קרב, חרב ארוכה, חרב ממזרית, חרב אדירה , חרמש, להב מוט או קאמה. בעת שאתה נלחם בעזרת כלי הנשק הנבחר, אתה מוסיף את מתאם הכריזמה שלך כתוסף מזל לגלגולי ההתקפה. זוהי השפעה על טבעית.
בנוסף, לחשי מכשף המוות שלך נחשבים כלחשי קודש, ולא לחשי מאגיה. במקום מדיטציה של רבע שעה, אתה חייב להתפלל כמו כל מטיל לחשי קודש על מנת לחדש את הלחשים ליום (שעה אחת קבועה), אבל אתה עדיין סובל מסיכוי כישלון לחשי מאגיה בגלל שימוש בשריונות ומגינים.
מיוחד: ניתן לבחור בכשרון זה מספר פעמים. בכל פעם, בחר נשק אחד נוסף שאתה זוכה בתוסף עבורו. בנוסף, בלתי נמנעים מהסוג "מארוט" לא יכולים לבחור אותך בתור מטרה כל עוד נטייתך אינה תוהנית.

צמא לדם [טקסי]
נחשפת בפני הסודות האסורים של טקס השינוי.
דרישות: ידע (המישורים) 6, ידע (מאגי) 6, מרפא 3. חייב היה ללמוד את סודות הטקס מאדם אחר עם הכשרון "צמא לדם", או מכתובים שנכתבו על ידי אדם כזה.
תועלת: הדמות רשאית לבצע את טקס השינוי. טקס השינוי נמשך יממה אחת, ודורש מהדמות להקריב 2 נק"פ תמידיות. דמות שביצעה את הטקס זוכה ביכולות יניקת הדם, דם החיים, וקללת הדם (שפיות מעורערת), כמו צמא דם בדרגה 1. יש לך שלפוחית אחת בלבד.
מיוחד: לקיחת הכשרון מאפשרת לדמות לבצע את הטקס, אבל לא מחייבת אותה לעשות זאת- מרבית הדב"שים עם הכשרון יעדיפו לחכות להזדמנות מתאימה באמת, כגון השגת קורבן מרצון עבור הטקס.
על מנת לקחת דרגות כצמא דם, על הדמות לבצע את הטקס.

שילוב שתלים [כללי]
נדמות לומדת לשלב בין כמה סוגי שתלים, על יצור אחד.
דרישות: לפחות שני כשרונות יצירת שתלים.
תועלת: בחר סוג שתלים אחד שאתה יודע ליצור. כעת, אתה יכול לחבר ליצור שתלים מסג זה, וגם שתלים מסוג אחד אחר.
לדוגמה, דמות שבחרה את הכשרון שילוב שתלים עבור שתלי אל-מת רשאית לחבר ליצור שתלי אל-מת וגם שתלי דרקון, שתלי אל-מת וגם שתלים שטניים, שתלי אל-מת וגם שתלי יואן טי, וכו'.

שליט למוות [מיוחד]
הדמות לומדת עוד אדונות על המתים.
דרישות: מכשף מוות בדרגה 18 לפחות.
תועלת: בחר יכולת אחת ממבחר "אדון למתים". אתה זוכה ביכולת זו, בנוסף לכל יכולת "אדון למתים" אחרת שיש לך כבר.
מיוחד: בניגוד לכשרון "חוכמת המתים", ניתן לבחור בכשרון רק פעם אחת ולבחור רק יכולת אחת מעבר לזו של דרגה 13. אפילו מכשפי המוות העוצמתיים ביותר לא מסוגלים לשלוט לחלוטין בכל צדדיו של המוות.




נגע-מוות:

אם במערכה שלכם האנרגיה השלילית היא כוח טמא, ייתכנו יצורים חיים אשר נגועים באנרגיה. יוצאי דופן (או אף "מקוללים") אלו הם נגועי-המוות.
נגועי-מוות הם יצורים אשר אנרגיה שלילית דבקה בהם, גם אם הם אמורים באופן רגיל להיות מונעים באנרגיה חיובית. יצורים אלו הם כנראה נגועים ברשע ונושאים דם שדים, או לחלופין הושפעו מההילה המושחתת אשר יצורי אופל ואל-מתים למיניהם מותירים במקומות שבהם הם נכחו זמן רב.
תלמידיו החיים של ליץ', משרתיו האנושיים של ערפד, בני כת הסוגדת לשד, בני משפחה שהתערבו עם שטנים- כולם עשויים להיות נגועי-מוות. גם אסירים של יצורי אופל, או אף קורבנות ששרדו-בקושי התקפה של אל-מת, עשויים למצוא שהאנרגיה האפלה תפסה אחיזה עליהם. ברצון או שכנגד רצונם, הם נעשים דומים יותר לאל-מתים.

כל אחד מכשרונות נגע-המוות מייצג את האחיזה של הרשע והאנרגיה השלילית על אחד מארבעת מרכיבי החיים- גוף, דם, מוח או נפש.

דמות עם לפחות שני כשרונות נגוע-מוות מקבלת את תת הסוג "רשע". הדבר לא מונע ממנה לקחת כשרונות נגוע-מוות נוספים, למרות דרישות הכשרון. נטיית הדמות אינה משתנה.

בנוסף, כל אחד מכשרונות נגע-המוות מעניק יכולת נוספת, אם לדמות ישנם לפחות שני כשרונות נגע-מוות נוספים.


נגוע-מוות בגוף [נגע-מוות]

גוף הדמות נגוע באנרגיה שלילית.
דרישות: אינו אל-מת, אינו בעל תת-הסוג "רשע", בעל ערך כוח.
תועלת: כאשר הדמות נכשלת בהצלה כנגד השפעת מחלה או רעל, היא זכאית לגלגל את ההצלה מחדש מייד. לחשים משפיעים על הדמות כאילו הייתה אל-מת, כולל ההשפעות של מגע כפור, שליטה על אל-מתים, הסתתרות מאל-מתים וגילוי אל-מתים. אנרגיה חיובית ואנרגיה שלילית עדיין משפיעות עליך כרגיל לסוגך (אלא אם יש לך גם הכשרון "נגוע-מוות בדם").
שילוב: אם לדמות יש לפחות שני כשרונות נגע-מוות בנוסף לכשרון זה, היא זוכה בהתנגדות 5 בפני קור.
מיוחד: הדמות חיוורת או אפרפרה במקצת, כחולת שפתיים, נראית כאילו היא חסרה באוויר או בדם.

נגוע-מוות בדם [נגע-מוות]
דם הדמות נגוע באנרגיה שלילית.
דרישות: אינו אל-מת, אינו בעל תת-הסוג "רשע", בעל ערך חוסן.
תועלת: אנרגיה שלילית מרפאת אותך ואנרגיה חיובית פוגעת בך, כמו היית אל-מת. אתה גם פגיע לשיבוש אל-מת, וחסין ליניקת אנרגיה. בנוסף, אתה מוקף בהילה לא-טבעית, בדומה ליכולת הרפא בשם זה. חיות רגילות אינן מתקרבות אליך.
שילוב: אם לדמות יש לפחות שני כשרונות נגע-מוות בנוסף לכשרון זה, הדם שלה נעשה מסוכן. כל יצור שמוצץ את דם הדמות, בולע אותה בשלמות, או פוגע בה בקפא"פ בנשק חותך, סופג נקודת נזק אנרגיה שלילית אחת בכל פעם שהוא גורם לה כך נזק. הדם מאבד מכוחו בתוך מספר רגעים לאחר שעזב את הגוף, ולא ניתן למשוח אותו על כלי נשק. נזק האנרגיה הזה לא יכול לשמש כדי לרפא אל-מתים: הוא מסוגל רק לפגוע בחיים.
מיוחד: דם הדמות מעלה עשן אדום כאשר הוא נחשף לאוויר.

נגוע-מוות במוח [נגע-מוות]
מוח הדמות נגוע באנרגיה שלילית.
דרישות: אינו אל-מת, אינו בעל תת-הסוג "רשע", 13+ תבונה.
תועלת: הדמות נהנית מתוסף 2+ לגלגולי ההצלה כנגד השפעות תודעה. הלך המחשבה שלה מוזר, הרבה יותר מנוכר מאשר ציניות. היא כמעט חסרת רגשות.
שילוב: אם לדמות יש לפחות שני כשרונות נגע-מוות בנוסף לכשרון זה, כל השפעת פחד שאמורה לפגוע בדמות היא חלשה בדרגה אחת- כריעה ביראה הופכת לבעתה, בעתה הופכת לבהלה, בהלה הופכת לזעזוע. הדמות אינה מושפעת מהשפעות שאמורות באופן רגיל להפוך אותה למזועזעת.
מיוחד: הדמות סובלת מחסר 2- לבדיקות איסוף מידע, דיפלומטיה ותרמית.

נגוע-מוות בנפש [נגע-מוות]
נפש הדמות נגועה באנרגיה שלילית.
דרישות: אינו אל-מת, אינו בעל תת-הסוג "רשע", 13+ כריזמה.
תועלת: מספר פעמים ביום השווה למתאם הכריזמה שלה, הדמות מסוגלת ליצור פרץ של אנרגיה שלילית. השפעה זו זהה ללחש מגע כפור, אלא שהד"ק להצלה הוא 10 + חצי ק"פ הדמות +מתאם הכריזמה שלה.
שילוב: אם לדמות יש לפחות שני כשרונות נגע-מוות בנוסף לכשרון זה, היא מסוגלת להפעיל את היכולת לטווח 9 מטרים, ללא צורך במגע או קרן- היצור המושפע סופג אוטומטית את הנזק, וחייב בהצלה כנגד נזק הכוח.
מיוחד: נראה כי האור עמום יותר סביב הדמות, הטמפרטורה נמוכה, ולהבות נחלשות ודועכות סביבה. הדברים האלו מפחידים גם את הדמות עצמה. כל היצורים בטווח 6 מטרים, כולל הדמות, סובלים מחסר 2- לגלגולי הצלה כנגד השפעות פחד, אולם תוסף 1+ להצלה כנגד השפעות אש.
 
יא !!!! אני כבר מת לשחק מחשל מהות/חסר לב, שליבו נמצא במנהיג קהילת אורקים חצאי דרקון ,בני אופל ,בגובה 3 מטר, עם עור נחש, וידיים של יסודן אדמה :lol: .(וכמובן שכולם נשלטים על ידי )

מחשל מהות קורע את כול המקצועות בעולם!!!!!
 
אהבתי אבל השתלים, החישול והוצאת הלב נראים לי לא כדאיים לדמות שחקן, וכנראה שרק דב"ש ייקח אותן. בכל מקרה, זה בטוח גורם להרפתקאה להיות מעניינת יותר.
 
Icedrum אמר/ה:
אהבתי אבל השתלים, החישול והוצאת הלב נראים לי לא כדאיים לדמות שחקן, וכנראה שרק דב"ש ייקח אותן. בכל מקרה, זה בטוח גורם להרפתקאה להיות מעניינת יותר.

כל הפרוייקט הזה הוא 'מעשיר-הרפתקאות-אפי-אחד-גדול'.
כשרונות מצוינים.
 
מעולה,כרגיל :).
רק יש לי כמה שאלות:
1)אם אתה מחשל ליצור העתקים, אתה צריך ליצר אותם לפי החוקים הרגילים של חישול חיים רק עם תוספת של הטלת הלחש כפיל או שזה הטלת כפיל וזהו?
2)באותו כישרון, ניתן להוסיף לעותקים שתלים ותבניות כרגיל במהלך היצירה, או שהם יוצאי דופן וחייבים ללתת להם אותם רק אחרי שהם "נולדו"?
3)זה (החמישי, "דם") תחום ההשפעה "דם" שאתם מדברים עליו?
4)למשך כמה זמן החיזוק של יציר הדם בעזרת מנות דם נמשך?
5)מכשף בדם יכול לינוק מדמו שלו לשימוש מאוחר יותר בקסמיו :twisted:?
6)כדי שתקבל את ההשפעה המחוזקת של כישרון "נגוע-מוות", אתה צריך שיהיו לך שני כישרונות "נגוע-מוות" אחרים בזמן שלקחת אותו, או באופן כללי?
7)הבא הוא הפרק על יצורים (קיר ארור, ממממ..) ואז מכשף המוות, כן :p?
 
The Time אמר/ה:
מעולה,כרגיל :).
רק יש לי כמה שאלות:
1)אם אתה מחשל ליצור העתקים, אתה צריך ליצר אותם לפי החוקים הרגילים של חישול חיים רק עם תוספת של הטלת הלחש כפיל או שזה הטלת כפיל וזהו?
2)באותו כישרון, ניתן להוסיף לעותקים שתלים ותבניות כרגיל במהלך היצירה, או שהם יוצאי דופן וחייבים ללתת להם אותם רק אחרי שהם "נולדו"?
3)זה (החמישי, "דם") תחום ההשפעה "דם" שאתם מדברים עליו?
4)למשך כמה זמן החיזוק של יציר הדם בעזרת מנות דם נמשך?
5)מכשף בדם יכול לינוק מדמו שלו לשימוש מאוחר יותר בקסמיו :twisted:?
6)כדי שתקבל את ההשפעה המחוזקת של כישרון "נגוע-מוות", אתה צריך שיהיו לך שני כישרונות "נגוע-מוות" אחרים בזמן שלקחת אותו, או באופן כללי?
7)הבא הוא הפרק על יצורים (קיר ארור, ממממ..) ואז מכשף המוות, כן :p?
1. כמו חישול חיים.
2. אפשר בזמן היצירה.
3. לא, כי התחום הזה נראה יותר כמו "תחום שליטה: חסר קשר". חכה לפרק הלחשים... אז תראה איך תחום דם צריך להראות :cool:
4. שני סיבובים\מנה, כמו עם יכולת עוצמת הדם. יתוקן.
5. לא, כי אז אתה למעשה ממחזר את כוחך שלך, ונשאר עם אותה כמות כוח חיים שהיית איתה לפני ביצוע הפעולה.
6. באופן כללי.
7. לחשים, אז יצורים, ואז מכשף המוות, ואז נחכה שאנשים יתאוששו מההלם ויתחילו עם ביקורת בונה, כדי שנוכל להמיר את העסק לקובץ חביב.
 
חזרה
Top