• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מקצוע בסיס חדש - האלמנטליסט

עוד מקצוע חדש של the Nerubian ושלי, ביקורת תתקבל בברכה.

אלמנטליסט:
דרואידים משרתים את הטבע באמונה אדוקה, סיירים מגינים על הטבע בחירוף נפש, האלמנטליסטים שולטים בו באגרוף ברזל. אלה אשר בחרו במסלול הקשה והמסוכן של האלמנטליסט הינם אנשים ייחודים, בעלי תושייה וכשרון רב, לעיתים קרובות אותם אנשים מגיעים לעוצמה אדירה, ולמרות כוחם הרב האלמנטליסטים כמעט תמיד פועלים מתוך הצללים, מעטים הם שגילו על קיומם, מעטים עוד יותר הם ששרדו את התגלית.
הרפתקאות: אלמנטליסטים מבלים את חייהם בחיפוש מתמיד אחר דרכים להעצמת שליטתם ביסודות ולכן הם אינם זרים לחיי הרפתקנות. אלמנטליסטים מעורבים בכל מיני סוגים של הרפתקאות, מתככים פוליטיים רחבי היקף ועד למשימה פעוט של הצלת כפר, האלמנטליסטים פועלים בסמוי וכמעט אף פעם לא מפגינים את כוחם האמיתי.
נטייה: האלמנטלסטים הינם בדרך כלל נטרלים, הם אינם מעוניינים בשום דבר כמעט פרט לטובתם האישית והעצמת שליטתם ביסודות. נטייתם של האלמנטליסטים לסודיות מוחלטת משפיעה רבות על נטייתם, מנקודת המבט שלהם הם אינם מעוניינים למשוך אליהם כל תשומת לב.
דת: רוב האלמנטליסטים אינם מאמינים בשום אלוהות, למרות שהם מכבדים את כל האלוהיות הקשורות ליסדות וחלקם אף משרתים אותן.
רקע: כל אלמנטליסט הגיע למעמדו בדרך שונה, לכל אחד ואחד מביניהם סיפור שונה וייחודי משלו, אך למרות השוני הגדול בין האלמנטליסטים לכולם יש כמה נקודות דימיון משותפות: כולם עברו את אותו טקס חניכה, כל אחד מהאלמנטליסטים הפך לאחד בכוחות עצמו (או כך לפחות סבור כל אחד ואחד מהם) וכולם הבינו כי יש לשמור על קיומם בסודיות.
גזעים: אלמנטליסטים באים מכל גזע למרות שרבים מהם אינם תושבי מישור החומר אלא מישורי היסודות (ג'ינים למיניהם מהווים חלק מכריע מאלמנטלסטים למרות שלסלמנדרים יש גם יצוג נכבד בקרב האלמנטליסטים של האש).
מקצועות אחרים: האלמנטליסטים מנצלים אנשים ומניעים אותם לעשות את העבודה בשבילם, הם מבינים את תרומתו של כל מקצוע להצלחה המשותפת ואין להם שום בעיה עם שום מקצוע, למרות שמוחות מקובעים נוטים להקשות על מלאכתם של האלמנטליסטים.
דרישות: למרות שמדובר במקצוע בסיס יש לעמוד בדרישה עיקרית כדי לקחת דרגות במקצוע זה. כדי להפוך לאלמנטליסט יש לקרוא לקרוא ספר עתיק בשם "חותם היסודנים", לא ברור כיצד אפשר להשיג עותק מהספר אך סביר להניח כי למספר אלמנטליסטים רבי עוצמה יהיה אחד שכזה (הספר כתוב באחת משפות מישורי היסודות, בהתאם לסוג האלמנטליסט).

מידע לגבי חוקי המשחק:
ק"פ: ק8.
גיל התחלתי: בדומה לאשף, דרואיד, כהן ונזיר.
זהב התחלתי: 6ק10x4 (120).
נקודות מיומנות לדרגה: 4+ מתאם התבונה.
מיומנויות מקצוע: ריכוז, ידע (מישורים), ידע (טבע), מלאכה (כלשהי), משלח יד (כלשהו), שחיה, טיפוס, קפיצה, פענוח כתבים, הישרדות, תורת הלחשים, תרמית, התחזות, איום, דיפלומטיה.
תה"ב: בינוני (כמו כוהן).

קוד:
דרגה	מיוחד
1	 מיקוד יסודני, תיעול יסוד.
2	 הגנה מיסודות(3).
3	
4	 צורת יסודן 1/יום.
5	 קריאה 1/יום (יסודן קטן).
6	
7	 הגנה מיסודות(7).
8	 צורת יסודן 2/יום, שיפור צורת יסודן.
9	 קריאה 2/יום (יסודן בינוני). 
10	תכונות יסוד.
11	
12	צורת יסודן 3/יום, הגנה מיסודות(11).
13	קריאה 3/יום (יסודן גדול).
14	גוף ללא גיל.
15	
16	צורת יסודן 4/יום, קריאה משופרת.
17	קריאה 4/יום (יסודן ענק), הגנה מיסודות(15).
18	
19	
20	צורת יסודן 5/יום, נשמת יסודן.

מאפייני מקצוע:
שליטה בכלי נשק ושריונות: האלמנטליסטים שולטים בכל כלי הנשק הפשוטים וכן בשלושה נשקים אקזוטיים ו\או רגילים לבחירתם. האלמנטליסטים שולטים בכל השריונות הקלים והבינוניים וכן בכל המגנים.

מיקוד יסודני: בדרגה ראשונה כל אלמנסטליסט בוחר יסוד מבין הארבע (אש, אדמה, אוויר ומים) אליו הוא משתייך וממנו הוא מקבל את כוחותיו. המיקוד היסודני משפיע גם על ההצלות של האלמנטליסט, במידה ובחר ביסוד אש/אוויר ההצלות הטובות שלו הן רצון ותגובה, במידה ובחר באדמה/מים ההצלות הטובות שלו הן רצון וקשיחות.

תיעול יסוד (ע"ט): האלמנטליסט יכול לכפות את רצונו על הטבע, לשם כך עליו להצליח בבדיקת דרגה מיוחדת, המתואמת בכריזמה או בחוכמה, לבחירתו (1ק20 + חצי דרגת אלמנטליסט + מתאם תכונה).
באמצעות יכולת זו יכול האלמנטליסט לבצע כמעט כל דבר, במידה וכוחו מספיק לכך. הד"ק הבסיסי להצלחה הוא 10.כמה גורמים אשר עשויים להשפיע על ד"ק הבדיקה:

כמות החומר: על כל 30 סמ"ק חומר דומם שהאלמנטליסט מנסה ליצור או להעלים הד"ק עולה ב-1+.
התנגדויות: אם לאחת או יותר מהמטרות יש תוסף הצלה כנגד לחשים, השפעות אל-טבעיות, או היסוד הנבחר (כגון תוסף 2+ להצלה כנגד אש). התוסף לד"ק שווה לתוסף ההצלה ההתנגדות הגבוה ביותר.
ה"ל: אם לאחת המטרות יש התנגדות לחשים הד"ק עולה במספר השווה למחצית ה"ל הגבוהה ביותר.
מרחק: עבור כל 3 מטרים של טווח ההשפעה הד"ק עולה ב-1+, עבור כל אחת מהמטרות.
תגבור נזק: 2+ עבור כל 1ק6 נזק שההשפעה גורמת בסך הכל לכל המטרות ביחד*.
תגבור ריפוי: 2+ עבור כל קוביית נזק שההשפעה מרפאת בסך הכל לכל המטרות ביחד. האלמנטליסט יכול לרפא יצורים עם תת הסוג התואם לו (כולל עצמו ואלמנטליסטים אחרים) בק6, או ק4 עבור יצורים ללא תת הסוג המתאים.
השפעה על מטרות בגדלים שונים: עבור נסיון להשפיע על מטרות בגדלים שונים או על חלק ממטרה הד"ק עולה/יורד בהתאם למתאם הגודל לדרג"ש של המטרה.
ראות גרועה: במידה והאלמנטליסט לא רואה את מטרתו (המטרה נמצאת מעבר לפינה, באזור חשוך או מעורפל או שהאלמנטליסט עיוור) ישנו סיכוי כישלון אוטומטי של 50%. כשרון לחימה עיוורת או חוש סומא מפחיתים את את הסיכוי ל- 25% (או שתי בדיקות 50%, כאמור בכישרון הלחימה העייורת).

לא ניתן לקחת 10 בבדיקה.

*- אלמנטליסט אש יכול לגרום רק נזק אש או מוחץ
אלמנטליסטים של אדמה יכולים לגרום רק נזק מוחץ או דוקר
אלו של אוויר יכולים לגרום נזק מוחץ, קולי או חשמל
ואלו של מים יכולים לגרום נזק קור, נזק דוקר או נזק מוחץ.

מספר תיעולי יסוד ביום: הד"ק לבדיקת התיעול עולה ב-2+ על כל תיעול מוצלח שקדם לה.

קריאה: החל מדרגה 5, אחת ליום (ופעם נוספת כעבור 4 דרגות נוספות) האלמנטליסט יכול לקרוא ליסודנים התואמים את המיקוד היסודני שלו, כפעולת סיבוב מלא המעוררת התקפה מזדמנת. היסודן נשאר לשרת את האלמנטליסט למשך סיבוב על כל דרגת אלמנטליסט. לא ניתן להפיג את היסודן, אבל ניתן לגרשו.
יכולת זו נחשבת כלחש מדרג השווה למחצית דרגת האלמנטליסט (מקסימום).

הגנה מיסודות: האלמנטליסט מקבל הגנה מהשפעות שונות אשר מיוצגות על ידי היסוד אותו בחר (אש – אש, מים – קור, אוויר – חשמל, אדמה – חומצה). תחילה מדובר בהגנה לא משמעותית אך ככל שהאלמנטליסט מתחזק כך גם ההגנה מהיסודות, בדרגה 20 הוא זוכה לחסינות מלאה מאותה השפעה.

צורת יסודן: פעם ביום (ופעם נוספת כעבור 4 דרגות נוספות) החל מדרגה רביעית, יכול האלמנטליסט לשנות את צורתו ליסודן (בהתאם ליסוד בו בחר), השינוי נמשך עד שעה לדרגת אלמנטליסט. כאשר הוא בצורת יסודן האלמנטליסט שומר על הנק"פ, התה"ב, התכונות המנטליות, הכשרונות, המיומנויות ותוספי ההצלה שלו אך שאר תכונותיו משתנות בהתאם לאלה של היסודן [חפציו הופכים לחלק מגופו החדש אך רובם אינם משפיעים (כפפות כוח עוג ישפיעו אבל שריון לוחות 1+ יעניק רק את התוסף הקסום)].
האלמנטליסט יכול לעטות את צורתו של כל יסודן עם ק"פ השווה לשלו.

שיפור צורת יסודן: החל מדרגה 8 יכול האלמנטליסט לשנות את צורתו לכל יצור מסוג יסודן עם ק"פ השווה לשלו או נמוך ממנו, בתנאי שליצור ישנו תת סוג הזהה לזה שהוא מתמקד בו.

גוף ללא גיל: מדרגה 14 האלמנטליסט אינו סובל ממחסרים עקב זיקנה (למרות שמחסרים שכבר נצברו עדיין תקפים), תוספים עקב גיל מפולג עדיין תקפים.

קריאה משופרת: המחל מדרגה 16 היסודנים שמזמן האלמנטליסט הופכים לחזקים פי כמה, זה בא לידי ביטוי בתוספת 2 נק"פ\לק"פ, תוסף תגבור 2+ להצלות ולתוסף ההתקפה, 3+ לשריון הטבעי.

תכונות יסוד: בדרגה עשירית גופו של האלמנטליסט מתחיל לקבל תכונות על אנושיות אשר משקפות את היסוד ממנו בחר לשאוב את כוחו.
יסוד אדמה – מעניק מהירות התחפרות השווה למחצית מהירות הבסיס של הדמות.
יסוד אש – מעניק תוסף 6+ מטר למהירות התנועה הבסיסית של הדמות, לא מצטבר עם שיפור המהירות של ברברי או נזיר.
יסוד אוויר – מעניק מהירות מעוף השווה לחצי ממהירות הבסיס של הדמות, ולפחות 3 מטר, בתמרון בינוני.
יסוד מים – מעניק מהירות שחייה השווה למהירות הבסיס של הדמות, ויכולת נשימה במים.

נשמת יסודן: בדרגה 20 האלמנטליסט הופך להיות חלק בלתי נפרד מהיסוד אליו הוא משתייך. העמידות ליסודות שלו הופכת לחסינות. הוא הופך ליסודן עם תת הסוג המתאים. כל סוגי האלמנטליסטים מאבדים נקודה אחת לכריזמה (בשל השינוי שחל בהם הם לעולם לא יהיו כמו שאר האנשים). הם בעלי תת הסוג "מקומי", ולכן עדיין צריכים לאכול, לנשום ולישון, אבל יכולים להיות מוחזרים לחיים על ידי לחשי החייאה.
כיצורי יסודן, הם זוכים בחסינות לרעל, שינה קסומה, שיתוק, הלם ופגיעות חמורות.
אלמנטליסטים של אדמה משפרים את מהירות החפירה כך שהיא שווה למהירות הקרקעית שלהם, וזוכים בתוסף 3+ נוסף לשריון הטבעי.
אלמנטליסטים של אש סובלים מחולשה לקור, אבל רשאים להוסיף 2ק6 נזק אש לכל התקפת קפא"פ וכנזק אוטומטי בהאבקות, ללא הצלה נוגדות.
אלמנטליסטים של אויר משפרים את מהירות המעוף כך שהיא שווה למהירות התנועה ובתמרון מושלם.
אלמנטליסטים של מים משפרים את מהירות השחייה לכפליים ממהירותם הקרקעית, וזוכים בהסתרה מלאה בעת שהם בתוך נוזלים. הם גם לא צריכים לשתות עוד.

אלמנטליסט אגדי:
האלמנטליסט האגדי הוא אחת הישויות העוצמתיות ביותר שקימות, לרצונו הרים יזזו, אוקיאנוסים יסערו, סופות יתפרעו ברחבי היבשת והארץ תשרף בלהבות תופת. למרות שכוחם רב האלמנטליסטים האגדיים עדיין נשארים בצללים, נמנעים ככל יכולתם מכל סוג של חשיפה פומבית.

תה"ב והצלות בסיס: כמו כל דמות אגדית, התה"ב וכל ההצלות של האלמנטליסט האגדי ממשיכים להתקדם בקצב הרגיל לדמויות אגדיות: בכל דרגה התה"ב שלו משתפר ב- 1, ובכל שתי דרגות ההצלות שלו משתפרות ב- 1.

כשרון נוסף: בדרגות אגדיות, האלמנטליסט מקבל כשרון נוסף בכל דרגה המתחלקת ב- 4 (דרגה 24, דרגה 28...).

תיעול יסוד: אין שינוי.

קריאה: בדרגה 21, האלמנטליסט האגדי יכול לזמן יסודנים דגולים. בדרגה 25 הוא יכול לזמן יסודנים עתיקים. החל מדרגה 26 הוא יכול לזמן יסודנים עתיקים שהק"פ שלהם שווה לשלו. הוא אינו יכול לזמן יסודנים מסוגים חזקים יותר. כמו כן האלמנטליסט האגדי מסוגל לקרוא לכל סוגי היסודנים, האלמנטליסט האגדי קורא ליסודנים מיסוד שונה משלו כמו אלמנטליסט של אותו יסוד בדרגה השווה לשליש מדרגתו (עגל שברים כלפי מטה).

צורת יסודן: האלמנטליסט האגדי יכול לשנות צורה ליסודן אותו בחר במיקוד היסודני, וממשיך להתקדם כרגיל בשינוי הצורה.
האלמנטליסט זוכה לשינוי צורה נוסף כל 4 דרגות נוספות.
 
חסרה טבלת המתאמים לבדיקות תיעול יסוד.


אנו נשמח לקבל ביקורת, מאחר וכמו שקל לשים לב, המקצוע הזה קצת פחות מאוזן מהאלכימאי... :( (למרות שיש גם בו כמה רעיונות חדשניים- תיעול היסוד, במקרה זה).
 
האמת, לא מחדש הרבה. כבר יש הרבה מקצועות שמתמקדים ביסודות, או שיש להם מיקוד צדדי ביסודות (בקיא היסודות, שוגנג'ה, דרואידים ממוקדים מאוד, ויש עוד כמה). אבל בסה"כ נחמד, מסודר יפה, ומאוזן בצורה סבירה. תרחיבו קצת על תיעול יסוד, כי לא הבנתי מה הקטע.
לפי דעתי, יש סיבה למה לא עשו מקצוע בסיס שמתמקד אך ורק ביסודות. זה פשוט לא תחום מתאים למקצוע בסיס - שאמור להיות רחב ומספק לשחקן אפשרויות רבות של פיתוח הדמות. מקצוע שמוקדש לתחום אחד בעולם (היסודות) ושמתוך זה, מוקדש ליסוד נבחר אחד, נראה לי קצת מגביל ולכן לא ממש מתאים למקצוע בסיס. בנוסף לכך, לתת דרישות (ועוד יחסית קשות להשגה - לקרוא ספר עתיק ונדיר? מה הסיכוי שמישהו יוכל להתחיל במקצוע הזה בדרגה 1?), בהחלט לא מתאים למקצוע בסיס.

ולגבי אלמנטליסט אגדי - שימו לב שיש שני סוגי יסודנים חזקים יותר מיסודן עתיק. יש יסודן מנולית'י מהמדריך השלם למאגיה, ויסודן PRIMAL ELEMENTAL מהEPIC HANDBOOK.
 
במייל מופיעה גם טבלת תיעול היסוד, שמשום מה שרון לא הצליח להעביר אותה לכאן (וזו הסיבה שתאלץ להתעלם כרגע מיכולת תיעול היסוד, פלאפי).

בכללי, יכולת תיעול היסוד מאפשרת לשנות צורה של חפצים, ליצור חפצים, להעלים\לפרק חפצים, לגרום נזק ולרפא נזק, כל זאת בהגבלות התלויות ביסוד ההתמחות שלך.
לדוגמא, אלמנטליסט של אש יוכל להשתמש ביכולת כדי לרפא מספר מסויים של ק6-ים ליצורים עם תת הסוג אש, ק4-ים ליצור ללא תת הסוג אש וללא תת הסוג מים או קור, ולא יוכל לרפא כלל יצור בעל תת הסוג מים או קור שחסר את תת הסוג אש.

הדבר נובע מהגישה שהכל בעצם בנוי מארבעת היסודות במידה זו או אחרת: יסודן אש הוא 99% אש, בן אנוש הוא 25% אש, ויסודן מים חסר כל יסוד אש במבנה שלו.

השימוש ביכולת בעצם די מזכיר שימוש במיומנות, ועל מנת להשפיע על יותר חומר, לטווח גדול יותר ובמידה גדולה יותר, דרושה הצלחה כנגד ד"ק גבוה יותר.
 
תה"ב והצלות בסיס: כמו כל דמות אגדית, התה"ב וכל ההצלות של האלמנטליסט האגדי ממשיכים להתקדם בקצב הרגיל לדמויות אגדיות: בכל דרגה התה"ב שלו משתפר ב- 1, ובכל שתי דרגות ההצלות שלו משתפרות ב- 1.

מקצוע יפה, רק תיקון קטנטן - גם תה"ב וגם הצלות בדרגות אגדיות משתפרות ב-1 לשתי דרגות. תה"ב משתפר בכל דרגה אי זוגית והצלות משתפרות בזוגית.
 
משהו חסר לי כאן, מעבר לזה שאין תה"ב וגילגולי הצלה...
אולי פשוט תכתבו את התיעולי יסוד? כי אולי זה מה ש"משלים" את המקצוע. כרגע זה נראה לי קצת.. מוזר..
כלומר, רק בשביל לזמן יסודנים ולקבל צורה שלהם, נראה לי מיותר ליצור עוד מקצוע בסיס (וכן, אני לא אוהב ריבוי מקצועות בסיס, מודה). אפשר פשוט לקחת דרואיד ולשנות לו את היכולת מלהפוך לחיה להפוך ליסודן וזה כמעט אותו דבר.
חוץ כמובן שאין לי מושג מה זה תיעולי יסוד... ואיך זה דומה/שונה מלחשים.
 
the Nerubian אמר/ה:
במייל מופיעה גם טבלת תיעול היסוד, שמשום מה שרון לא הצליח להעביר אותה לכאן (וזו הסיבה שתאלץ להתעלם כרגע מיכולת תיעול היסוד, פלאפי).

בכללי, יכולת תיעול היסוד מאפשרת לשנות צורה של חפצים, ליצור חפצים, להעלים\לפרק חפצים, לגרום נזק ולרפא נזק, כל זאת בהגבלות התלויות ביסוד ההתמחות שלך.
לדוגמא, אלמנטליסט של אש יוכל להשתמש ביכולת כדי לרפא מספר מסויים של ק6-ים ליצורים עם תת הסוג אש, ק4-ים ליצור ללא תת הסוג אש וללא תת הסוג מים או קור, ולא יוכל לרפא כלל יצור בעל תת הסוג מים או קור שחסר את תת הסוג אש.

הדבר נובע מהגישה שהכל בעצם בנוי מארבעת היסודות במידה זו או אחרת: יסודן אש הוא 99% אש, בן אנוש הוא 25% אש, ויסודן מים חסר כל יסוד אש במבנה שלו.

השימוש ביכולת בעצם די מזכיר שימוש במיומנות, ועל מנת להשפיע על יותר חומר, לטווח גדול יותר ובמידה גדולה יותר, דרושה הצלחה כנגד ד"ק גבוה יותר.

אם יסודן אש הוא 99% אש, מה עם האחוז הנותר? יסודן מיים לא אמור להיות גם 99% מיים, במקרה הזה? וצריך להיות בו אש, כי אמרת שהכל בנוי מארבעת היסודות במידה זו או אחרת.
 
אם יסודן אש הוא 99% אש, מה עם האחוז הנותר? יסודן מיים לא אמור להיות גם 99% מיים, במקרה הזה? וצריך להיות בו אש, כי אמרת שהכל בנוי מארבעת היסודות במידה זו או אחרת.

פלאפי אני חושב שהנרוביאן כבר ענה לזה:

הדבר נובע מהגישה שהכל בעצם בנוי מארבעת היסודות במידה זו או אחרת: יסודן אש הוא 99% אש, בן אנוש הוא 25% אש, ויסודן מים חסר כל יסוד אש במבנה שלו.



אולי פשוט תכתבו את התיעולי יסוד? כי אולי זה מה ש"משלים" את המקצוע. כרגע זה נראה לי קצת.. מוזר..

בעזרת תיעול היסוד האלמנטליסט יכול לעשות המון דברים, כמו למשל:
אש - להתיך סלעים, לזרוק כדורי אש, להקיף את עצמו בלהבות.....כל דבר שבא לכם.
מים - להקפיא מים, לחולל מערבולות, להזיז גופי מים גדולים.....כל דבר שבא לכם.
אוויר - לעוף, לכבול את גרמי השמים לשירותו, לעצור סופות חול.....כל דבר שבא לכם.
אדמה - להזיז הרים, להעלות זיגורטי אבן מהאדמה, ללטש אבני חן בעזרת מחשבה בלבד.....כל דבר שבא לכם.


הוספתי את הטבלה של הד"ק ליכולת של התיעול.
 
נשמע די חזק... אגב, לפי דעתי כדאי לקבוע תכונה על פיה יסתמך המקצוע, ולא לתת לשחקן לבחור, כי אז זה הופך את כל העניין לטכני מדי. אשפים צריכים תבונה כי הם עולים בעוצמתם כתוצאה מלמידה, מכשפים צריכים כאריזמה כי כוחם תלוי בכוח אישיותם (בערך), וכוהנים צריכים חוכמה, כי זה מסמל אמונה באל. אז תבחרו משהו (אני ממליץ על כאריזמה) ותלכו עם זה עד הסוף.
 
שוגנג'ה ווו ג'אן לא באו סתם כדי לקשט,ואם אתם מורידים את כל האופודות,הם אלמנטליסטים מצוינים.
הדבר שבאמת מפריע לי הוא הוא דרך הלחשים שלכם,היא פשוט בלתי-אפשרי.

לפי דעתי הטעות הכי גדולה של wotc ו-tsr הייתה הלחשים,כעיקרון כל הלחשים היו אמורים להיות בשיטה שלכם.
אני כוהן והאל שלי מביא לי אנרגיות טובות? סבבה,ממציאים "מנה לבנה" ויש לי נקודות שבעזרתם אני יוצר לחשים,או אפילו בשיטות אחרות,זה לא באמת משנה.

אבל מכשפי החוף השאירו הכל בצורה הדיבילית הזאת,להתכחש לזה עכשיו לא יעזור.

נ.ב אם אחרי מה שאמרתי אתם חושבים על שיטת הנקודות,כנראה שלא הבנתם כלום.
(וזה הגיוני,כי אני אף-פעם לא מסביר את עצמי טוב...)
 
לפי דעתי בשיטה הזאת יש את ההגיון שלה, כמו בשיטת המאנה. ודרך אגב, אצל מכשפים ושאר מטילי לחשים ספונטניים, הטלת הלחשים בסופו של דבר מאוד דומה לשיטת המאנה - בעיקר בגלל שהם יכולים להחליף לחשים מדרגים גבוהים בלחשים מדרגים נמוכים יותר, מה שמאפשר גמישות רבה מאוד.
ושוגנג'ה אינם אלמנטליסטים. הקטע עם היסודות הוא רק מאפיין משני (חשוב, אך משני), ולא ראשי. השוגנג'ה זה פשוט כוהן חלופי למערכות מסויימות, עם סט חוקים קצת שונה. כמו שאפשר לקחת לוחם, לתת לו קאטאנה ונטיית סדר, ולקרוא לו סמוראי, אפשר גם לקחת כוהן, להוריד את הקטע של אל מסויים, ולקרוא לו שוגנג'ה.
ווו-ג'ן משתמש בכלל בערכה שונה לחלוטין של חמישה יסודות (יש גם עץ ומתכת), שלמען האמת לא נראים לי מתאימים כל כך כאשר כל שאר העולם מבוסס על ארבעת הבסיסיים.
 
אגב, בפת'פיינדר RPG הוסיפו לדרואיד את האפשרות להקשר לאחד האלמנטים במקום לקחת חיה בת לוויה, ואז מקבלים משהו על העקרון, אם כי באופן שעובד יותר טוב עם החוקים של 3.5 (יענטו, בלי כל סיפור ה "תיעול יסוד" הזה). הם פשוט מקבלים כל מיני כוחות שקשורים לאלמנט.
 
פעם אני וכמה חברים יצרנו משהו דומה , זה היה בערך שילוב של מטיל לחשי אלמנטים לברברי , הוא היה נכנס ל"שיגעון לחשים" , ואז היינו מטילים אחוזים על איזה לחש הוא מטיל ( רשימת הלחשים שהוא יכול להטיל ) , בסופו של דבר הבנו שזה חזק מידי ( אני לא זוכר את הסיבות ) אז זרקנו את זה
אבל המיקצוע הזה ממש טוב , ניראה מעוזן אבל ניראה כאילו חסר משהו .
 
חזרה
Top