• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

עולם המערכה של Darkness-יוקאי

Darkness

פונדקאי ותיק
ראשית כל, יש לציין שאינני מתכוון להתשמש בעולם הנתון בזמן הקרוב. לכן, הבנייה שלו אינה עניין דחוף, ואפשר להשקיע מחשבה עמוקה בכל פרט ופרט בעולם. העולם עדיין מצוי בשלבי בניה, ומטרתו של העץ היא לרכז בקשות עזרה, וכן פתיחת המידע על העולם לכל המתעניינים. העולם מושפע קשות מאנימות ("אינויאשה" ו"שתים עשרה הממלכות") אך יש לו אלמנטים משלו. יש לציין שהשלב בו העולם נמצא כרגע הו בראשיתי- ממש כאשר מתאזנים הכוחות הגדולים אחד כנגד השני.

תוכן העניינים
תולדות
חלק זה מתאר את הדברים המעטים שקרו לעולם מאז היווצרו לפני 1,000 שנים, כוכלל את הבריאה ואת המלחמה הראשונה כנגד האופל. בנוסף, לכל גזע יש נספח שמתאר אירועים היסטוריים נוספים שלא נוגעים לכל העולם.
מבנה העולם
כיאה למערכה אורינטלית, מבנה העולם מכיל תרשים שליט-נשלט והגיאוגרפיה של העולם. בנוסף חלק קטן על הכוכבים והמישורים החיצוניים.
גזעים
בפרק הגזעים ירוכזו שאלות, בקשות והערות לגבי הגזעים, וכן פרסום ארבעה גזעים חדשים המרכיבים את העולם (תודה מיוחדת לנרוביאן על העזרה בגזעיי העולם). בנוסף, יתואר איך הגזעים הקיימים משתלבים בעולם, סיפורי עם קצרים על חלק מהגזעים, וכן מנהגים מיוחדים.
מקצועות
הפרק מציג שני מקצועות חדשים, הקשת הקדוש ומחסל המפלצות, וכן שילוב מקצועות קיימים בעולם (כולל את המקצועות שוגנג'ה, וו ג'ן וכושף קרבי בנוסף למקצועות הסל"ש).
ציוד
כולל נשקים חדשים, חפצים המיועדים לציידי מפלצות ועוד.
אמונה
על אלים, דתות, ישויות וכתות.
שימוש בעולם
ארץ, מערכה, עלילות וקבוצות לדוגמא.


תולדות

היצורים הרבים ביוקאי פיתחו דעות משלהם לגבי איך העולם נוצר, אך המקום היחיד שבו מסופרת האמת הוא תורת האלים:

הבריאה
יישות האיזון, כוח עליון ואינסופי כמעט שהסתובב בעולם, מצאה בין המישורים האינסופיים של החלל עולם קטן ולא מפותח, שסביבו סובבים שלושה ירחים ושמש אחת, והחליטה לקבוע שם את משכנה. היא החלה לשנות את העולם- בהתחלה שינויים מינוריים כגון תוואי שטח או אוקיינוס, אך לאחר מכן היא החלה ביצירת הדבר השונה מכל- יצירת החיים.
כל פעם שהשתמשה ישות האיזון ביכולותיה, נצברו הכוחות במקור מסוים והולידו ישויות חדשות ולא מוכרות. יישות האיזון ידעה שהן מסוכנות. לא בהכרח הרסניות, אך בהחלט בעלות יכולת להפר את האיזון הדק שיש בין הכוחות הקוסמיים הסובבים את העולם. לכן, כלאה אותם במעמקי האדמה. לעומת זאת, איזון השתמשה בחלק מהישויות שנוצרו כדי לעזור לה. הישויות שנכלאו היו רוע, סדר, תוהו וטוב, והישויות שהיו לעזרתה של הישות היו קסם, אש, מים, אדמה, אוויר, טבע וזמן. ישות נוספת, שנקראה מוות, הייתה מנותקת משאר האחרות, ושלטה רק על שאריות מהעולם הקיים. אך עם זאת, הייתה חזקה כמעט כמו איזון.
כאשר התחילה ביצירת החיים, יצרה הישות הכול יכולה כמעט יצורים קטנטנים, חסרי כל ייחוד, שינהלו את העולם בתחילתו. אז, השתמשה הישות בכוחו של זמן, כדי לגרום לחיים הקטנים וחסרי היכולת להתפתח ליצורים שיתאימו בדיוק לעולם שבראה, ויאזנו אחד את השני בצורה המושלמת. העולם התנהל באופן מדהים במשך מיליוני שנים, ומגוון היצורים היה עצום- מחרקים שלא ניתן לראותם בעין אנושית, ועד לטאות ענק שיכלו לרמוס פילים בקלות. אך לאחר שישים מליון שנים, התחילו הצרות.
הישויות שנכלאו פרצו את כלאן והשתמשו בכוחותיהם. הדבר הנוראי פגע באיזון קשות, וכוחותיה של הישות הגדולה מכולם החלו להידלדל. אז עשתה הישות מעשה אחרון, ופיצלה את כוחותיהם המוחשיים של כל הישויות, גם אלה שהיו לעזרתה, כדי לשמור על איזון מינימאלי.אבל ישות אחת לא הושפעה, קסם.
הישויות החלו לשנות את העולם לרצונם- ושינו חלק מהיצורים כדי שיעזרו להן- והשתמשו בישויות המשועבדות, בעיקר בזמן, כדי ליצור יצורים שרשרתו את מטרותיהם (יש לציין שבאותה תקופה של הבריאה, הזמן עבר במהירות גבוהה הרבה יותר מהרגיל). טוב שינה סוסים לחדי קרן, רוע שינה דינוזאורים לדרקונים מרושעים, תוהו שינה קרפדות וזוחלים אחרים ליצורי כאוס מוחלט, ואילו סדר שינה נמלים לחברה חכמה ומאורגנת להפליא של יצורים בגודל אדם. בנוסף לדברים שעשו מרצונם, כל ישות הטביעה חלקים ממנה ביצורים המתוחכמים יותר שהתפתחו, אפילו בלי משים, בכל פעם שהשתמשו בכוחותיהם החזקים.
כך נוצרו הגזעים דמויי האדם. חכמים, מותאמים להשתמש בסביבתם, ובעלי הבנה של הכוחות הסובבים סביבם, לדמויי האדם הייתה היכולת להשתלט על העולם אם רק רצו בכך. בין היצורים שהתפתחו היו השדונים, שבורכו בכוחותיה של הישות קסם, הגמדים, שזכו לכוחותיה של יישות האדמה, והיוטוגי, אנשים דמויי דג שאומצו בידי המים. זמן, לאומת כל הישויות האחרות, פיתח יצורים נוספים במכוון- כדי שיאפילו על הישויות האחרות ויחזירו את כוחו של אדונו- האיזון – לרמה בו הייתה. לגזע החדש קרא בני אנוש- שכן נוצרו בגלל עקרונות של איזון, נקמה ושליטה. מהם התפתחו עוד מספר דמויי אדם- בני המחצית, שהתחברו לתוהו והיו נועזים וחסרי פחד והאורקים, שהיו מרושעים כמו שדים וחזקים כמו חיות.
זמן האיץ את בני האדם יותר מכל- ואלה גילו יכולות שכליות מדהימות. הם בנו ערים שלמות מחומרי טבע ששונו, הם הבינו את שימושי הקסם הפשוט באופן שכמעט השתווה אל האלפים, והצליחו אפילו לשחרר כוחות מופלאים מהאדמה, שלהם קראו חומרי נפץ.
בגלל שדמויי האדם החלו להשתמש בקסם, הם הצליחו לאזן מעט את הכוחות של הישויות, ואף ליצור מקומות רחוקים לשלוח אליהם חלקים מכוחותיהן. אז עלתה הישות איזון למאמץ נוסף- וחילקה את כוחה בין דמויי אדם שישלטו על חלקים נפרדים של העולם, במטרה להשליט שוב איזון על העולם הצעיר. בינתיים, כוחו של זמן נחלש, והכול התנהל בצורה איטית יותר, רגילה.
לנבחרי האיזון קראו דמויי האדם אלים, והאלים השתמשו בכוחותיהם החדשים, לפחות התחלה, למטרותיו של האיזון. אך חלק מהאלים לא היו נבחרים מוצלחים במיוחד, והשתמשו בכוחותיהם כדי לחיות חיי עושר ותענוגות, מולכים על הפחותים מהם ביד חזקה.

מלחמת אש תמיד
לא עבר זמן רב עד שכוחותיה של הישות המרוחקת מוות נתגלו על פני האדמה. הישות רוע, שמהותה הייתה חיסול הטוב והפיכת העולם לממלכה אפלה וזדונית, השתמשה בכוחה הכביר ובמשרתיה- השדים, הדרקונים ואפילו האורקים - כדי להעלות את המוות לעולם האמיתי. אך הפעולה הצליחה חלקית. הישות עצמה לא הצליחה לעבור את העולם, אך שער שנוצר העביר את כוחותיה לעולם האמיתי. רוע השתמשה בשער כדי לזמן את אלו שמתו לעולם האמיתי בתור משרתי האופל.
אך רוע הייתה צריכה להשתמש בכוחה של קסם, ולכן שילחה את כוחה בשדונים, והפכה את חלקם ליצורי חושך נוראיים. אלו ידעו עדיין את סודות מורשתם- השימוש בקסם –והצליחו לתת חיים נוראיים לאלו ששבו.
האפלה כיסתה את כל היבשת, וישות הטוב החליטה לקום כנגד הזוועה. היא שלחה מלאכים לעולם האמיתי, ואלה נתנו לדמויי האנוש שקמו נגד האפלה את מתנת האור. חרבותיהם של הלוחמים הדגולים באותו זמן בערו באש תמידית בלתי ניתנת לכיבוי, שהפיגה את האפלה בכל מקום שהגיע אליו. משרתי הטוב גירשו את האל מתים אל ארץ מרוחקת, ובעזרת כוחן המשותף של הישות אדמה והישות מים, הפרידו את הארץ משאר היבשת, ויצרו אי שחור שאפלה נצחית נמצאת בו.
השדונים האפלים ירדו למחתרת, וחיים מתחת לאדמה. הם קמו תחת מנהיגה שזכתה בכוחו של האיזון, אך השינוי לכיוון הרוע הפך אותה למפלצת נוראה בצורת עכביש. השדים חזרו לעולם האפל, אך האגדה מספרת שחלקם חיים עדיין באי השחור. חלק מדמויי האדם הצטרפו לכוחות האופל ולמדו את דרכי המוות, קוסמים מעטים בעלי היכולת לתת חיים מזויפים למתים.

אלו הן תולדות היבשת המשותפות, אך לכל אחד מהגזעים יש היסטוריה מרתקת שמספרת על מלחמות, ישועה וגילויים.

תגובות ייתקבלו בשמחה.
 
אני מאוד מעריך את התגובות, באמת.

מבנה העולם
העולם של יוקאי הוא עולם פיאודלי. הקיסרים, שלושה אלים שנבחרו בידיי השאר למשליטי הסדר ובעלי האדמות, הם השליטים העליונים. ברמות הנמוכות יותר נמצאים אדונים וראשי עיר, והנמוכים ביותר הם האיכרים הפשוטים.
הסדר ההיררכי מהמעמד הגבוה לנמוך הוא:

קיסר- ברון - דוכס - אדון - אציל*- בעלי מעמד*- איכרים

קיסר- המלך העליון. החלטותיו מתבצעות בשיתוף עם הקיסרים האחרים, אך נתיניו נאמנים לו בלבד. כל שלושת הקיסרים הם אלים,ולכולם יש מעט מהות מין הישות סדר. הם ידועים בכוחם הרב, ובמשרתיהם העוצמתיים.
ברון- מעמד זה נוצר רק לנוחיות הקיסרים. כל קיסר שולט על מספר ברונים, כאשר כל שולט על חלק משטחי הקיסר אליו הוא כפוף ומנהל אותו. לברונים יש ממון רב, והם מתנהגים כמו מלכים בעולם הקדום שלנו, רק שהם כפופים לשלטונות גדולים יותר.
דוכס- לדוכסים יש מעמד גבוה יחסית, אך הם המעמד הנמוך ביותר בקרב אנשי החצר. דוכס שולט על שתיים שלוש ארצות, אך נחשב ליותר סמלי מכיוון שאת רוב הארצות מנהלים הברונים. הדוכסים נשלחים כדי ליישב בעיות יוצאות דופן ולנאום לחיילי הצבא או לאנשים במצב קשה.
אדון- אדון שולט על חלק גדול מהארץ. לרוב, לאדונים יש כינויים, כגון "האדון המענה" או "האדון הישר" וכו'. בין האדונים לרוב יש התחככויות וסכסוכים, אבל לא מלחמה ממשית (חוץ מבמיקרים קיצוניים).
אציל- אציל הוא שם כולל לראשי עיר, כוהנים ראשיים או דיפלומט מיוחס. אציל יכול לשלוט על אזור קטן מבחינה חוקית, אך הרבה אצילים מעדיפים להשפיע על מקומות לאו דווקא בשליטה ישירה עליהם.
בעל מעמד- כל בעל אדמות נרחבות, ממון רב או קשרים מיוחדים הוא בעל מעמד. אומן קסם מפורסם, מלמד הדת או אפילו מנהל האיכרים, כולם נחשבים בעלי מעמד. כמו כן, גם קוסמים, אנשי דת או לוחמים, בין עם הם חיילים לשעבר או סמוראים, הם בעלי מעמד.
איכר- האיכר הפשוט לאו דווקא עוסק בחקלאות. השם כולל את כל האנשים חסרי הכסף, האדמות או הכבוד. מוכר המזון מאחורי הפינה, הקבצן שגונב מעוברי אורח, הטוחן או הצייד החדש בעיר- כולם נמצאים תחת המעמד הנמוך הזה.
 
קראתי רק את ההודעה שניה...
המעמדים הם מאוד פיאודליים,מישהוא מתחת למישהוא.יש רק אחד שהוא לא קשור לזה...
האם יש איזה מעמד הרפתקנים?
אילו יתרונות יש למעמדים?
 
רק עד עכשיו... בהמשך יש פירוט על מקצועות מו"ד וגזעי מו"ד מותאמים למערכה. רק החלקים הראשונים הם פלאף טהור.

לגבי הרפתקנים- זה תלוי מה הם. גנב הוא במעמד איכר ולוחם, כוהן או קוסם יהיו בעלי מעמד.. לעומתם דרואיד סיירים וברברים יהיו ללא מעמד (בחרה מתורבת; אם יש אדון ברברי, לנתיניו הברברים יהיו מעמדים בהתאם לכוחם), שכן הם אינם מצייתים או כפופים לשום אדון רשמי.

בהמשך- מבנה גיאוגרפי והסבר נוסף על המעמדים. המטרה העיקרית של ההודעה הקודמת הייתה להקפיץ את העץ לאחר העידכון שעשיתי בו.
 
Darkness אמר/ה:
בהמשך- מבנה גיאוגרפי והסבר נוסף על המעמדים. המטרה העיקרית של ההודעה הקודמת הייתה להקפיץ את העץ לאחר העידכון שעשיתי בו.
זה יעזור לך במבנה הגיאוגרפי:
https://www.pundak.co.il/forums/threads/16389
אני מציע מכל הדברים שנמצאים בעץ הנ"ל להוסיף גם סמל למדינות וערים.
 
לא ממש הבנתי למה אתה מתכוון ב"קונספט", אבל כן, בכל העולם המתורבת זה ככה. כמובן שיש חברות קטנות (כמו השדונים האפלים) שאצלם השלטון שונה, ולפעמים אל מסוים לוקח שלטון על כפר קטן על דעת עצמו (מה שהאלים האחרים מתנגדים לו).
 
גיאוגרפיה
העולם מחולק לארבע יבשות גדולות. חלק מהיבשות חולקות כוח רב מיישויות מסוימות, אך אין הדבר משפיע מלבד האלים, הגזעים והיצורים שיהיו שם.

הגדולה והדרומית ביותר מביניהן היא חסרת שם, ופשוט נקראת "היבשת". היבשת אינה מיושבת בידי דמויי אדם. לפני הבריאה, החביאה שם איזון את הישויות האחרות, והפריצה שלהם החוצה כיסתה את כל היבשת במעטפת עוצמתית שמונעת מכל מקור כוח של ישויות להיכנס. מכיוון שהאלים לא יכולים להיכנס, אין מי שיגן על דמויי האדם הרגילים, ואלו שניסו להתיישב שם נטרפו בידיי דרקונים ששוכנים בשפע במקום.

שלוש היבשות האחרות נכללות בקבוצה הנקראת "יוקאי". ליבשת המזרחית קוראים אזומה, היבשת הצפונית נקראת הוקובו, ושם היבשת המערבית הוא יוסוטו. כל קיסר שולט על יבשת, והם נפגשים בשרשרת איים שנמצאת ביניהן.

אזומה
אזומה, הנקראת גם "סוף הירחים", היא ארץ גבוה למדי, ובחלקה המזרחי יותר מלאה בהרים גבוהים וצוקים מרהיבים. אזומה ידועה בכוח הגדול שהשקיעה בה הישות אדמה, והיא מלאה במינרלים נדירים ומתכות חזקות ביותר. אך ישות האוויר גם היא רצתה את היבשת, וכוחותיה גורמים לעיתים לסופות חזקות, כדי לסלק את מאמיני האדמה.
אזומה שורצת יצורים מעופפים, כי ההרים והצוקים מהווים מקום מחייה מעולה עבורם, וזרמי האוויר שם מושלמים באופן יוצא דופן. רבים מתושביה של היבשת הם גמדים, אך יש בה מכל מין וסוג כמעט. על כל יתרונותיה, לאזומה חיסרון אחד בולט- רעידות אדמה, סופות טורנדו והתפרצויות הרי געש קורות שם לעיתים קרובות, ולא פעם נקברה עיר שלמה תחת לבה רותחת או ערימות אבנים. לכן, יש במרכז היבשת מועצה גדולה של אשפי חיזוי ומספר דרואידים הנקראת "חוזי הטבע". בעזרת כוחן של הישות אדמה ואוויר, הם צופים רעידות ,התפרצויות וסופות ומודיעים לעיירות באמצעות נשרי ענק העומדים לשירותם.
האגדות מספרות שבמעמקי האדמה באזומה נמצא שער למישור האדמה- המקום בו רוב המהות של הישות אדמה נמצאת.
באזומה שולט אל האבן, אישי, ששולט בארץ ביד חזקה ובדת אדוקה. היועץ שלו הוא אחד מאלי האוויר הפחותים יותר, קומו, שעוזר לו ליישב את הסכסוכים עם כוהני האוויר. לרוב הברונים באזומה יש תפקיד דתי חשוב.
 
אזומה נערכה.
הוקובו
הוקובו היא היבשת הקטנה והצפונית מבין הארבע. היא קרה מאוד, ורוב השנה נמצאת בחורף. אל אף שהיא יבשת קטנה, היא ידועה בתופעות טבע מדהימות, החל מגייזרים במרכזה וכלה בקרחונים ענקיים בצפון. הוקובו מלאה בדרואידים, שמאמינים שהארץ קדושה ומלאה בכוח הישויות טבע ומים. כמו כן, יצורים נדירים ויוצאי דופן קבעו את משכנם ביבשת הצפון, ורבות מחיות הרכיבה האקזוטיות ביותר מגיעות מהחופים הפראיים של היבשת.
בהוקובו נמצאים הרבה מאוד שדונים, ענקים, הורסקו ובני אנוש, אך כמעט שום גזע תבוני אחר לא מעז להניח את רגלו על אדמתה הקפואה של היבשת. יש האומרים כי התפתחו גזעים חדשים שהותאמו לקור, אבל לשמועות שכיחות אלה אין תמיכה אמיתית.
האגדה שמספרים הדרואידים נכונה בחלקה. טבע ומים אכן פיזרו כוח רב בהוקובו, אך לא היה זה מעשה של איזון. כוחותיהן התחברו למערבולת אחת גדולה, שנשארה בהרים הקפואים של ייאן בפיצוצים של כוח. אך הסופה רדומה כבר שנים רבות, ורק האלים החזקים ביותר יכולים להעירה.
קיסר הוקובו הוא אל המים, ראיודו, אך הוא כמעט ולא מתעסק בעמו. הוא נותן להם בחירה חופשית לגבי אמונתם, חוקיהם ומעשיהם, מלבד שלא יפגעו בארצות אחרות. יועצו הוא אל הטבע, רינסאי, והוא אחראי על החוף הצפוני.

יוסוטו
יוסוטו היא המערבית מבין הארבע. היא נקראת גם "מולדת הירחים". יוסוטו היא חמה יותר מהאחרות, ובקצה המערבי יש דיונות גדולות ושממות נרחבות.
יוסוטו היא מסתורית מאוד. השממות שלה רק מראות כמה קשה להתיישב שם, שכן אפילו בני האדם היססו לפני שנכנסו אליה. יוסוטו מקורבת במיוחד ליישות האש- ויש האומרים גם ליישות רוע.יוסוטו היא מדינה צבאית יחסית, ולעיתים יוצאת למלחמה נגד יבשות אחרות או בינה לבין עצמה.
יושבי יוסוטו הם בעיקר אורקים ובני מחצית, אך זהו גם בייתם של דמויי אדם-זוחלים רבים. כמעט ואין ביוסוטו ערים גדולות, ורוב היישובים הם כפרים קטנים שבנויים מבוץ או בד. אך בעיר הבירה של יוסוטו, זו שנמצאת בקצה המזרחי שלה, היא גדולה מאוד וכוללת אמפי תיאטרון, שוק גדול וכו'. המדבר של יוסוטו הוא קסום בצורה יוצאת דופן. סופות חול שמרדימות את האנשים וקוברות אותם, גבעות מתפוצצות ואשליות בשפע, כולם נמצאים במדבר לרוב. השליט של יוסוטו הוא אל האש דוקו, ועוזרו הוא אירו ג'ון, אחד מאליי הקסם המשניים.
 
אסטרולוגיה
את העולם המוכר מקיפים שלושה ירחים, כל אחד בתורו, ושמש אחת קטנה יחסית. כוכב הלכת שעליו נמצאות היבשות המוכרות הוא קטן, אך הוא המרכז לכל מערכת הכוכבים. על שלושת הירחים נמצאות הישויות מים, אדמה ואוויר, ועל השמש נמצאת הישות אש. ירח האדמה מוקף באסטרואידים, על ירח האוויר צורות מערבולת שמשתנות עם הזמן, ועל השמש התפרצויות עצומות- חלשות יותר מהשמש שלנו, אך החום מגיע באותה מידה בגלל שהמרחק קטן יותר. לפעמים,כל שלושת הירחים ניצבים ביום לצד השמש. זהו מחזה מרהיב, וביום זה, שמתרחש בערך אחת לארבע שנים,כל מאמיני הישויות היסודניות צמים ביום של תפילה, במקדש גדול באמצע שרשרת האיים שבין היבשות. מסביב למערכת הקטנה של העולם המוכר וארבעת הסובבים אותו, יש 4 כוכבים גדולים שסובבים אותם, ולכל אחד מהם שני ירחים המזכירים את הכוכבים האחרים. אלו התת נטיות. לדוגמא, את כוכב הרוע מקיפים הירחים סדר רע ותוהו רע, והם כ"כ קרובים שמדי פעם אפשר לחצות אותם ולהגיע לכוכב עצמו. את כוכב הסדר סובבים שני ירחים של סדר טוב וסדר רע, אך השוני בכוחות של כל אחד מהם גורמים לירחים להתרחק אחד מהשני, ולהימשך לכוכבי הטוב והרע. בנוסף לאלה, יש אלפי כוכבים שמכילים חלקים קטנים מאלה הסובבים את העולם הקיים. כוכבים אלו מכילים חלקים בלבד של ישויות, אך קיימים מספר כוכבים של רק קסם או רק טבע, למשל. הישויות שלהן אין כוכבים קרובים מורגשות טוב יותר בעולם המוכר, שכן הן נמצאות יותר שם ופחות בכוכביהן.
 
הירחים משפיעים בשונה על כל גזע. האלפים, לדוגמא, מאמינים שהשמש היא קדושה והירחים מתעלים את כוחה בעזרת עוצמה קסומה, ואילו האורקים מאמינים שכאשר כל הירחים כולם יסתירו את השמש, הרוע יקום מחדש על רגליו. שחכתי להוסיף, שרק הירח של הישות מים משפיע על גאות ושפל.

התנועה הבין מישורית, בלחשים כגון שער, מתבצעים כמו על חלל בסרטי מדע בדיוני.

גזעים
ביוקאי יצורים שונים ומשונים. חלקם חכמים, חלקם חזקים, וחלקם סתם אוהבים לישון. כאן יתוארו הגזעים במצויים ביוקאי, אגדות עמים, היסטוריה חלופית לחלק מהעמים וכן שינויים בגזעים הקיימים. שוב תודה ענקית לנרוביאן על הגזעים "יוטוגיאומי" וה"הורסקו".

הגזעים המצויים ביוקאי הם כדלהלן:

• שדונים- קסומים, חכמים וארוכי חיים. את השם שדונים חולקים הננסים והאלפים.
• אורקים- יצורים מרושעים שבהם מעט דם שדים.
• הורסקו- גזע פראי שנוצר בכוחו של האיזון.
• יוטוגי אומי- גזע ימי לשעבר שהועלה על פני המים בגלל זעמו של אל הים.
• בני מחצית (קנדר)- גזע קטן, ילדותי, תוהני וחסר שליטה.
• בני אנוש- גזע חכם ויצירתי, הגזע הנפוץ והמגוון ביותר.
• גמדים- גזע מרוחק ועצבני, בעל כישרון יוצא דופן לעבודות אבן וחרשות ברזל.
• זוחלים- דמויי אדם מכוסיי קשקשים.

שדונים
זמן רב לא הרגשתי בנוכחות כל כך חזקה של קסם... כל יצור היה מלא בכוח. אפילו הסוחר שבצד השתמש בקסם על מנת להעביר סחורה.. חלקם היו גבוהים וחלקם היו בגובה של ילד קטן, אבל כולם היו בעלי נוכחות מופלאה. - סידרו טוראלין, "בעיר השדונים"

שדונים הם דמויי אדם שקיבלו כוחות רבים מהקסם. יש שני סוגים של שדונים: הגבוהים, שנקראים גם "אלפים", והנמוכים שנקראים "ננסים". הם נראים כמעט כמו אותו גזע, למעט העובדה שלננסים שיער מועט ואילו לאלפים שיער שופע והפרשי הגודל בין השניים.

אישיות: שדונים הם נינוחים, רגועים ושונאי מלחמה. יש להם נטייה לשקוע בתוך מחקרים, או להתפעל מעצמם יתר על המידה. הם תמיד חושבים עצמם נעלים יותר מכל גזע אחר, קנאים לקסמם המיוחד.

תיאור פיזי: השדונים נראים כבני אנוש בעלי אוזניים מחודדות ותווי פנים עדינים. עיניהם גדולות מעט, יש להם נטייה להיות רזים מהרגיל, ושיערם בדרך כלל בהיר. משקלם של האלפים נע בין 1.60 מ' ל1.80, ומשקלם נע בין 50 ל70 ק"ג. גובהם של הננסים, לעומתם, נע בין 80 ס"מ למטר, ומשקלם נע בין 15 ל25 ק"ג. אין הדלים במשקל ובגובה בין נקבות וזכרים. שיערם של רוב השדונים הוא בהיר או כתום אש, ולאין להם שיער פנים כלל.

יחסים: השדונים חושבים עצמם נעלים מכל שאר הגזעים. הם מתייחסים לבני אנוש והורסקו בזלזול, מציגים את הגמדים כנחותים, חושבים שבני המחצית הם הפרעה בלבד ושהאורקים והזוחלים הם טינופת. הם מכבדים במידת מה את היוטוגי אומי, כי שניהם חולקים קשר מיוחד לקסם.

נטייה: שדונים הם מכובדים, נינוחים, מחושבים ומרוחקים. הם מעדיפים שלא לנקוט בפעולות קיצוניות כלשהן, שכן תוצאות מעשים שכאלו עלולים לגרום בעיות. לרוב, נוטים השדונים לסדר ניטראלי או ניטראלי.

אמונה: שדונים מאמינים בקסם שאידיאל הגדול מכולם.הם חושבים שקסם הוא זה שברא את היקום, ושהם הנבחרים שלו. שדון שבוחר להאמין בישות אחרת לא נחשב ככופר, מכיוון שהאמונה של האלפים קובעת שכל הישויות הן חלקים של הקסם.

שמות זכרים: טאלוס, קינדו, רילוס וריידן.

שמות נקבות:
הרווין, אריאל, שירו והינדה.

שמות משפחה: בריכת-כסף, ירח-עד, שיר-נמשך וקסם-עד. שמות המשפחה השדוניים הם דרמטיים ומתמקדים במסתורין וקסם.

שונות: לשדונים, כפי שהוזכר למעלה, יש גישה אחרת לבריאת העולם. יש להם גם הרבה תורות של אסטרולוגיה, סיפורים מיוחדים ומקומות מרכזיים בעולם.

תורת השדונים
הקסם הוא הכוח העליון עליי אדמות. לפני בריאת העולם, היה תחת יישות יחדה שהייתה חזקה ממנו, אך יישות זו נעלמה כמעט לגמרי, וכוחותיה מצויים במקומות ממוקדים אך מועטים. הקסם הסתובב בין העולמות ומצא עולם שסביבו סובבים ארבע שמשות- שמש עצמאית אחת, ושלוש שמשות קסומות.
הקסם נכנס לתוך העולם- וגרם לאבנים, ימים ולהבות להפוך ליצורים חיים. מכיוון שהקסם היה כה לא צפוי, שינויים מסוימים גרמו ליצירת סוג חדש של חיים- החים האמיתיים- הדורשים חומרים מסביבתם כדי לחיות. הכוחות האינסופיים של הקסם גרמו לשינויים רבים בכל ייצור - גידלו יצורים מסוימים, גרמו לאחרים לשחות ולאחרים להחכים. אך הפרץ מסוים וחזק במיוחד אחד- יצר הקסם גזע שינהל את העולם- השדונים. אך לקסם היו פנים רבות, ופעולותיו יצרו גם יצורים שאינם מושלמים, שחיו לצד השדונים. ליצורים האלו קראו דמויי שדון, שכן בצורתם הגופנית דמו לשדונים, אך אינם היו מושלמים כמו שדוני אמת.

אסטרולוגיה
השדונים קוראים לירחים שמשות קסומות. הם טוענים שהירחים מתעלים את כוחה של השמש, ממש כמו שהכוהנים עושים על מנת להשתמש בכוחם של האלים. השמש האמיתית, לעומתם מכונת שמש עצמאית- הם מקדשים אותה בכל שחר. הם מאמינים כי השמש היא מבורכת בקסם, וממש כמו שדונים היא משתמשת בקסם שבתוכה, ולא מתעלת קסם כמו היצורים האחרים.

סיפורים
לשדונים היסטוריה ארוכה של סיפורים. ביניהם ניתן למצוא את המשל "החיפוש אחר כוח", שמוסר ההשכל שלו אומר שהקסם הוא חזק וטוב, אבל הרסני. יש גם סיפורי גיבורים רבים שגונבים עתקי אופל, מחסלים שבטי אורקים וזוחלים מרושעים במכה אחת ומלמדים יישובים מרוחקים את משמעות הקסם.

תרבות
השדונים מייחסים את כל הנעשה לקסם. חתונה בין שדונים היא טקס ארוך שנמשך כשש שעות, בעוד הזוג מחזיק ידיים ויושב על ברכיו. התהליך אמור לקשור את נשמותיהם ואת כוחותיהם הקסומים, ושדון שהתחתן ונפרד לא יכול להתחתן בשנית.
כאשר נולד תינוק בקרב השדונים, בשנה החמישית לחייו הוא עובר מבחני קסם, כדי לראות אם הוא ניחן בברכתו של הקסם או לא. המבחנים כוללים העמדת אוכל במרחקמה מהילד ולבדוק אם הוא מסוגל להשיג אותו מבלי לזוז.

תפוצה
ביבשת הוקובו נמצאים מרבית השדונים. הם חיים בערים ענקיות וקסומות, לעיתים לצד בני אדם, יוטוגי או הורסקו. עיר הבירה שלהם היא מקום קסום ועצום, מלא בשווקים, אקדמיות, תערוכות ועוד. ידוע שאלפים רבים גם נמצאים בשירות הצבא המאגי.

תכונות האלפים

האלפים זהים לאלה שבסל"ש, מלבד השינויים הבאים:

2+ לכריזמה ולתבונה, 2- לחוסן: לאלפים נוכחות חזקה ויכולת למידה טובה, אך גופם השברירי משפיע לרעה על בריאותם. מתאמים אלו מחליפים את מתאמי התכונה שיש לאלפים המקוריים.

הבחנה בקסם (י"ד): אלפים יכולים להשתמש במיומנות הזיהוי כדי לראות קווי מתאר של קסם והם מקבלים תוסף 2+ להצלה כנגד אשליות. בנוסף, הם יכולים לנסות ולזהות קסם כמו הלחש גילוי קסם, כשהד"ק לרוב הלחשים שווה ל20 פחות דרג הלחש. לאשליות, הד"ק שווה ל 20+ דרג הלחש.

התנגדות לקסם: לאלפים יש תוסף התנגדות 1+ לכל ההצלות כנגד לחשים או יכולות דמויות לחש.

יכולות דמויות לחש (ע"ט): בתוך האלפים טמונים כוחות קסומים. אלפים בעלי כריזמה 10 ומעלה יכולים להשתמש בלחשים גילוי קסם, יד מאגית ופעלול פעם ביום.

מקצוע מועדף: מכשף. האלפים קשורים לקסם בצורה יצאת דופן, ומשתמשים בו באופן טבעי.

חסרונות: לאלפים אין עוד את התוסף הצלה כנגד הקסמה, חוש הדלתות הסודיות והשליטה בנשק.

תכונות הננסים

2+ לכריזמה ולתבונה, 2- לכוח: כמו האלפים, הננסים הם חכמים ובעלי השפעה, אך קטנים וחלשים מדמויי האדם האחרים.

גודל קטן: כיצורים בגודל קטן, לננסים תוסף גודל 1+ לדרג"ש ולגלגולי התקפה ותוסף 4+ למיומנות הסתרות. עם זאת, הם חייבים להשתמש בכלי נשק ליצורים קטנים, סובלים מחסר 4- בבדיקות היאבקות, ויכולות הנשיאה שלהם הם רק 4\3 מיכולת הנשיאה של יצור בינוני.

תכונות שדונים:
הננסים חולקים עם האלפים את התכונות הבחנה בקסם, ההתנגדות לקסם ואת היכולות דמויות הלחש שלהם.

חסרונות: ננסים מאבדים את תוסף החמיקה כנגד ענקים. היכולות דמויות הלחש שלהם מוחלפות באלו של האלפים.

מאוזן?
 
אורקים

נראה כאילו יש אלפים מהם... מעולם לא ראיתי כמות גדולה כל כך של יצורים מעוותים ומרושעים עם כלי נשק קטלניים... אבל צריך לגמור את זה, אחת ולתמיד. – מתוך הספר "סיפורי מלחמה" מאת גרנקר לונגסורד.

אורקים הם בניו של הרוע. הם מעוותים, סדיסטים וחסרי רחמים, ובעלי כוח להרוס עיירות שלמות. הם לרוב חיים בשבטים, אך אורקים רבים חיים בערים גדולות כגלדיאטורים או אנשי משמר. רק מעטים מהאורקים אינם מרושעים, אך גם אלה אינם מתקבלים בברכה בעולם המפותח.

אישיות: אורקים הם עצבניים, אלימים וחסרי רגישות. הם חושבים שכוח פותר הכול, ופועלים בפזיזות תמידית. בחברה האורקית, הזכר החזק ביותר הוא השולט, והוא בוחר את הנקבות היפות (עד כמה שזה אפשרי) להרות את ילדיו.

תיאור פיזי: לאורקים עור גבשושי ואפרפר, ניבים מעוקלים ועיניים מעט מלוכסנות. שערם תמיד שחור, אך כאשר נולד אורק עם יכולות קסומות, שיערו הוא לבן. אורקים הם בגובה שבין 1.75 ל1.90 מ', ושוקלים בין 80 ל150 ק"ג.

יחסים: "ידו בכולם ויד כל בו", זו ההגדרה המושלמת להתנהגות האורקים. הם נלחמים ומתעבים כל גזע אחר, במיוחד את השדונים החלשים וה"נאצלים". הם שונאים גם את בני האדם המתוחכמים, אך ידוע שמספר בני אדם פראים נכנסו לקבוצות של אורקים כחלק מהמשפחה.

נטייה: ניטרלי רע, בעליל.

אמונה: אורקים מאמינים ברוע, במוות ובאליהם המשותפים, אך ידוע שהם אימצו גם חלק מאליי התוהו. אורקים אינם אדוקים, אך כוהניהם מקבלים אהדה מסוימת ומקום טוב יותר בהיררכיה התוך-שבטית.

סיפורים
לאורקים סיפורי מלחמה רבים. רובם מסתיימים בניצחון האורקים, אך סיפור מלחמה אחד, שלרוב אין מזכירים אותו, הוא הסיפור על ניצחון השדונים ובני האנוש, שהגלו את האורקים לחלקים המרוחקים של ארץ המדבר.

תרבות
האורקים הם מאמינים גדולים של הקרבת יצורים חיים. דמויי אדם רבים קיפחו את חייהם לכבוד ילד חדש או בחירה של מנהיג. דברים חגיגיים יותר, כגון חיסול אויב מושבע של השבט, מצדיק הרס של כפר שלם למען שמחת השבט והודעה לאלים על המאורע החשוב. לרוב דמויי האדם או החיות נשרפים בחיים, נקרעים לגזרים ונאכלים בידיי המנהיג או מעונים בצורה אחרת עד שנשמתם עוזבת את גופם.


תפוצה
רוב האורקים נמצא ביוסוטו. הם נלחמים עם בני המחצית לעיתים, אך שניהם עסוקים בהישרדות יותר מאשר בקרב. שבטים רבים של אורקים חיים בשממות הקסומות, ומפתחים חסינות מסוימת לכוח המסתורי שבה.

תכונות האורקים
2+ לכוח ולחוסן, 2- לכריזמה, לחוכמה ולתבונה. טיפשים, חיתיים וחסרי היגיון, האורקים הם עם קשוח אך חסרים את יכולת החשיבה שיש לשאר העמים.

מלבד זאת, השתמש באורקים במגדיר המפלצות, אך לאורקים ביוקאי אין את החיסרון "רגישות לאור".


הורסקו

היצור הביט בי בעיניים גדולות ושחורות כליל. הוא היה דמוי אדם, ללא ספק, אך משהו בו היה פראי וחייתי... "לך, בן אנוש." הוא אמר לי בקול נוקב ועצבני. ברחתי משם, אך ידעתי שאחזור לשם יום אחד... – שינו להב יער ב"המצוד אחר הציידים".

ההורסקו הם דמויי אדם פראיים שנוצרו בידיי האיזון. הם ערמומיים, חזקים ובעלי יכולת מעקב מדהימה, אך מעט טיפשים ומסוגרים בפני החברה הגדולה. בעבר הרחוק היו ההורסקו דובי זאב, אך מאבק הכוחות גרם להם להשתנות. לאחר שבני אדם תקפו את יערותיהם בעזרת אבקת השריפה, שונו חלק מדובי הזאב ליצורים אנושיים על ידי הישות הראשונה על מנת לשמור על הטבע מכיליון.

אישיות: הורסקו הם שקטים, דקי אבחנה ומרוחקים. הם אינם אוהבים להעמיק בשיחות, אך נהנים להנהיג ולהיות בראש. הם מתעבים חומר נפץ על כל סוגיו, ואפילו מנוע קיטור פשוט יגרום להם להילחץ או להשתגע.

תיאור פיזי: ההורסקו הם בערך בגובה ובמשקל של בני אנוש, אך שריריים ושעירים יותר. ידיהם ורגליהם עטויות טפרים חזקים וחדים, ופיהם מצויד בניבים מנוונים וחסרי שימוש. בעיניהם אישון שחור וגדול, ושיערם הוא שחור וקוצני. עורם הוא אפרפר, ומכוסה בשכבת פרווה דקה. אוזניהם מחודדות כשל האלפים, ותווי פניהם חדות ומאיימות.

יחסים: ההורסקו לא מחבבים בני אנוש. הם מתעבים כל גזע שמשתמש בחומר נפץ, ונוטים לפתח דעות קדומות על פי מספר פריטים מועטים בגזע מסוים. הם מכבדים דרואידים, והגזע היחידי שלא שנוא עליהם הוא היוטוגי אומי.

נטייה: ההורסקו הם ניטראליים לגמרי,ואינם סוטים לשום כיוון שהוא. הם משתדלים ככל יכולתם שלא להידמות לישויות שמרדו באיזון, כדי שהעולם לא יהפוך לזירת מלחמה גדולה בשנית.

אמונה: ההורסקו מאמינים באיזון, בטבע ובישויות היסוד. הם לעולם לא יעבדו טוב, רוע, תוהו או סדר, דבר הנחשב אצלם ככפירה.

סיפורים
להורסקו אין סיפורי דת או עם. הם נוצרו ממש לפני כמה מאות שנים, ולא זכו לחוות אירוע משמעותי ברמה בין יבשתית.

תפוצה
רבים מההורסקו חיים באזומה ובהוקובו. הם אינם מגיעים ליוסוטו בגלל שהאדם לא הגיע אליה בצורה ניכרת, ונמצאים בעיקר ביערות שנמצאים בהישג יד אדם.

תכונות ההורסקו
2+ זריזות, 2- תבונה- ההורסקים זריזים הודות למורשת החייתית שלהם, אבל מורשת זו גם עושה אותם ליותר איטיי-מחשבה ונשלטי אינסטינקטים.
בינוני- כיצור בינוני, הורסקו אינו סובל מחסרים ואינו נהנה מתוספים המושפעים מגודלו.
מהירות בסיס קרקעית 9 מטרים.
שריון טבעי 1+.ההורסקים נהנים מעור עבה, שארית ממורשתם החייתית.
התקפות טבעיות: טפרים: ההורסקו נהנה משתי התקפות טפרים הגורמות 1ק3 נקודות נזק. הטפרים הם כלי נשק טבעיים ראשיים וזוכים למלוא תוסף הכוח לנזק. ניתן להשתמש בהתקפת טופר אחת בנוסף לנשק קל או חד ידי ללא המחסרים הרגילים על שימוש בשני כלי נשק, אולם שימוש כזה הוא במחסר 5- לגלגולי ההתקפה עם הטופר (אלא אם ההורסקו נהנה מכישרון ריבוי ההתקפות) ניתן לתקוף עם הטפרים בתוך האבקות, אולם הדבר גורר מחסר 4- לגלגולי ההתקפה.
ראייה באור קלוש. בתנאי אור מועט, ההורסקו מסוגל לראות למרחק כפול מבני אדם.
תוסף גזע 2+ לבדיקות טיפוס. ההורסקים נעזרים בטופריהם לטיפוס.
תוסף גזע 2+ לבדיקות האזנה וזיהוי, וכן בדיקות הישרדות למטרות מעקב. ההורסקים נהנים מחושים חדים ביותר. למרות שחוש הריח שלהם אינו מספיק חזק על מנת להעניק להם את היכולת "חוש ריח", הוא בהחלט מספיק על מנת לשפר את מיומנויות המעקב שלהם.
מקצוע מועדף: בדרגה ראשונה, הורסקו בוחר מי מביין הדרואיד או והסייר יהיה המקצוע המועדף שלו.


יאללה... מאוזן או לא? לפחות תענו בחיוב... אין לי בעיה שתרדו על העולם... אבל תגיבו :eek:rcnuts: ..
 
ההורסקו לא מאוזנים לחלוטין, מתאם לתכונה שיותר חזק מהמינו (זריזות יותר חשובה מתבונה לפי המדריך לשליט המבוך) גם שריון טבעי גם התקפות טבעיות וגם תוספים למיומנויות. זה נראה לך מאוזן?
 
אני לא מסכים, הגזע הזה מאוזן לגמרי - והייתי אומר שאולי אפילו מעט חלש יותר מחלק מהגזעים שנמצאים בסל"ש (גמדים, אלפים). מה שכן, הייתי ממליץ להפוך את הטפרים לנשק קל לכל דבר פשוט כדי לא להסתבך עם חוקים שונים מהרגיל - פשוט אין שום סיבה, פלאפית או קראנצ'ית, לדבר הזה.
 
ran-newman אמר/ה:
אני לא מסכים, המקצוע הזה מאוזן לגמרי - והייתי אומר שאולי אפילו מעט חלש יותר מחלק מהגזעים שנמצאים בסל"ש (גמדים, אלפים). מה שכן, הייתי ממליץ להפוך את הטפרים לנשק קל לכל דבר פשוט כדי לא להסתבך עם חוקים שונים מהרגיל - פשוט אין שום סיבה, פלאפית או קראנצ'ית, לדבר הזה.
מקצוע? :confused:
איך אתה יכו לקרוא לזה מאוזן? יש לזה גם התקפות טיבעיות, גם תוספים למיומנויות (4 מיומנויות), גם שריון טיבעי (!), גם תוסף לתכונה פיזית ומחסר לתכונה מנטלית (שבדרך כלל כונה פיזית היא יותר משמעותית), גם ראייה באור מועט וגם בחירת מקצוע מועדף. הפלאף יפה מאוד וגם חלק מהקראנץ', רק לא הכל מאוזן.
 
חזרה
Top