בסרטי דיסני, הפעולות של הנבלים ממלאות לפחות שתי מטרות מתוך השלוש האלו:
1) לקדם עלילה.
2) להציג את המעשה כמגונה ואסור (מסר חינוכי).
3) להציג את הנבל כניגוד לגיבור.
נניח באלאדין, כמו שהמפקד אמר השפלות של ג'עפר (הסטייה שלו שבאה בלי רמז לאהבה אמיתית ליסמין, תאוות הכוח הפסיכית, השימוש באנשים ככלי משחק) באה בין השאר להדגיש את האצילות של אלאדין, כמו גם את זו של יסמין - ג'עפר רוצה להיות עריץ עוצמתי ולכבוש את שכניו, יסמין רוצה לעזור לבני עמה ולהשליט שלום ושגשוג.
דוגמאות אחרות:
בגיבן מנוטרדאם, השיפוטיות של פרולו (שכמובן פוסחת עליו עצמו, כי ''You know I am a rightous man'') מנגידה אותו לאזמרלדה שעוזרת לגיבן למרות העיוות שלו, אולי גם לארכיבישוף (דמות משנית למדי אבל חשוב עלילתית) - בזמן שפרולו בטוח שהוא נוצרי טוב וצדיק, הארכיבישוף באמת כזה ומציל אנשים חפים מפשע. הסטייה של פרולו (ניסה להסניף את אזמרלדה, ואחר כך לא יכל להוציא אותה מהראש שלו אז הוא החליט שזו וודאי אשמתה, או אשמת השדים, או אשמת אלוהים, רק לא אשמתו שלו, והתפלל למותה בייסורים) באה כניגוד לאהבה הכנה שהגיבן ופובוס רוחשים לה.
במלך האריות, השגשוג בימי סימבה ומופסה לעומת הרעב בימי סקאר (לא אשמתו, אבל למי אכפת) מדגיש שהוא חמס וקוטל-מלך. הנכונות שלו לרצוח את אחיו באה כניגוד לסימבה, שעומד להורגו אך מחליט לרחם עליו. נישואי הכפייה שלו לסאראבי (וואו, דיסני ממש אוהבים הטרדות מיניות) אבים כניגוד לאהבה של סימבה ונלה.
ביפה והחיה, החיזור המתנשא, הישיר וחסר-האהבה (וחזרנו להטרדות מיניות) של גסטון אחרי בל, תוך כדי התעלמות מלאה מרצונותיה או מהעובדה שהוא דורך על הגינה שלה, בא כניגוד לחיזורים העדינים והמהוססים משהו של בל והחיה. הנרקיסיזם שלו עומד מול החיה, שבטוח שאף אחד לא יקבל ויאהב אותו לעולם כי הוא שעיר ומקורנן (לא ששנאה עצמית עדיפה על נרקיסיזם, ועדיין). החיבה של בל לספרים עומדת מול הריקנות המוחלטת של גסטון, שיודע רק לעשות שרירים, לחזר בגסות ולהרוג. כשבל מצילה את החיה שנפצע אנושות אפילו בלי לאהוב אותו באמת זה בא כניגוד לגסטון, שהחליט להרוג אותו בלי להכיר אותו.
נ.ב.: אחד דברים הטובים בלייב-אקשן זה שהנבלים פתאום לא מכוערים - אפילו גסטון ופרולו, שאמורים להיות יפים ומרשימים, צוירו כמין קריקטורה של ''חתיך אבל לא באמת''. גסטון נראה טוב וג'עפר נראה בהחלט סבבה, למרות שהעובדה שהוא נראה כמו סטודנט צעיר לאלקטרוניקה קצת פוגמת בחזות הווזירית והמרשימה שלו.