• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

Venom הסרט הממזר של מארוול?

ראיתי את ונום בקולנוע שלשום, ובאתי עם ציפיות נמוכות - בעיקר כי התחשק לי ללכת לראות סרט כיפי בקולנוע.
כסרט, ונום מאכזב - התסריט צפוי ודי משמים, האפקטים לא בהכרח משהו, ולמי שזה חשוב לו - ה Lore של ונום לא קשור בכלל לקומיקס. מי שרוצה לראות סרט יותר טוב על Venom, אז ספיידר-מן 3 עדיף בהרבה (ובכלל סרט יותר טוב לדעתי)
אבל כסרט קיץ כיפי, ונום עושה את העבודה. הרבה בזכות הדמות/שחקן של ונום שהוא ממש אחלה, גם ברמת הקונספט וגם במשחק. כל היתר זה די מעפן. כהערה הכי שיעשע אותי זה "מכון החיים", שמנסים ליצור מכון מרושע כלל-עולמי שבפועל די פתטי...
בסך הכל סרט שמראה שגם סרטים בינוניים יכולים להיות כיפיים.

נ.ב. אם זה היה סרט של DC, הוא כבר היה נקטל לגמרי, למשל יחידת המתאבדים יותר טוב לדעתי ממנו ובכל זאת Venom מצליח להגיע לציון לא-רע.
 
לא ציפיתי בו, אבל שים לב שהוא לא סרט מארוול. הוא מבוסס על הקומיקס של מארוול, אבל המפיקה היא סוני (ולא דיסני).
באופן כללי, הדמויות של מארוול שנמצאות עדיין בידיים של פוקס ושל סוני קיבלו בשנים האחרונות טיפול גרוע. סביב שנת 2000, הסרטים של ספיידרמן ושל אקס-מן היו הצלחה מסחררת שגם התניעה מחדש את העניין בסרטי גיבורי-על. אבל בחמש השנים האחרונות בערך קיבלנו ביצועים גרועים ביותר של ארבעת המופלאים ושל אקס-מן.

פוקס הצליחו לעשות כמה דברים טובים מאוד עם "העתיד שהיה" ועם "דדפול" (שגם במקרה שלו, מקבלי ההחלטות התנגדו מאוד לסרט הראשון והשחקן הראשי היה שותף במימון ההפקה פשוט כי האולפן סירב לתת תקציב גדול לסרט). אצל סוני... אעע... נראה שעבדו מהר מדי על סרטי המשך ויקום קולנועי עוד לפני שהצליחו להרים סרטים שעובדים בזכות עצמם.

לגבי ההבחנה של די.סי ומארוול. אני מסכים שיש הרבה שנאה לא מוצדקת והקהל די מוטה. אנשים מתלוננים לי היום כמה שוונדר-וומן הוא סרט גרוע (הוא סרט סבבה לגמרי; חבל שהוא לא הראשון ביקום הקולנועי שלהם). אבל איירון מן 2 ותור 2 היו כל כך גרועים שאנשים פשוט שכחו את קיומם בגלל הטראומה. נראה לי שהסרט היחיד של מארוול שהביקורות שהוא ספג התקרבו לביקורות שדי.סי מקבלת זה איירון מן 3, שהוא דווקא היה ממש אחלה וחבל לי מאוד שבסרט הבא אחריו כמעט התעלמו מהשינוי בדמות של טוני.

אבל אתה יודע, יחידת המתאבדים באמת היה סרט גרוע.
 
the Nerubian אמר/ה:
לא ציפיתי בו, אבל שים לב שהוא לא סרט מארוול. הוא מבוסס על הקומיקס של מארוול, אבל המפיקה היא סוני (ולא דיסני).
בדיוק מה שרציתי להגיד. לא ראיתי את ונום, אבל אני יודע בוודאות שהוא לא משקף את מארוול הקולנועית ולא קשור אליה. סוני ופוקס עושים עם המותגים שלהם מה שבא להם, וזה יכול להיות רע או טוב בלי קשר לMCU.

אני דווקא חושב שאקסמן האחרונים עדיין לא רעים. אלו שבראיין סינגר נגע בהם, בכל אופן. ופוקס עושים (בפוקס לגמרי) עבודה טובה עם דדפול. מי שמחרבן על המסיבה זה סוני והטיפול הקלוקל שלהם בספיידרמן החל בספיידרמן 3. אני מקווה שהם למדו לקח מhomecoming ושהם הבינו שהם צריכים למכור את כל המותגים שלהם חזרה למארוול. ועכשיו כשדיסני קנו את פוקס, בעצם כל האקסמן וארבעת המופלאים יכולים להצטרף גם לMCU. סיבה למסיבה!

לגבי סרטים גרועים בMCU, אני חושב שאנטמן 1\2 זה שפל הקריירה שלהם. הסרטים של שלב 2 (לא רק איירון מן ות'ור אלא גם אולטרון) היו באמת קצת בטן רכה, אבל לדעתי עדיין יותר מוצלחים מכל מה שDC הוציאה בעשור האחרון. אולי חוץ מוונדר וומן, שהיה נחמד.

באופן כללי ונום, וכמוהו גם המומיה וכל סאגת ליגת הצדק, זה ניסיונות של אולפנים שונים לייצר יקום קולנועי משלהם, בהתאם למודל שהצליח למארוול. עד כה לא נראה לי שלמישהו מהם יש סיכוי לעשות את זה. אני מחכה לשלב שהאולפנים יוותרו על הרעיון הזה ויחזרו ליצור סרטים מקוריים יותר שלא צולמו בכוונה להזניק סדרה של 20 סרטים.
 
ראיתי אותו אתמול, דווקא די נהנתי (ואני יחסית קשה בדברים האלה). נכון לא יצירת מופת, אבל כן יש קטעים קומים, וכן יש קטעי אקשן נחמדים... יכול להיות שאנחנו כל כך רגילים "ליצריות אומנות" שהסטודנטים שלנו קצת גבוהים מידי. בכללי חבל לי שהוא נקטל, בעיקר כי יש פה פוטנציאל לסרט המשך מוצלח.

פלאפי אמר/ה:
באופן כללי ונום, וכמוהו גם המומיה וכל סאגת ליגת הצדק, זה ניסיונות של אולפנים שונים לייצר יקום קולנועי משלהם, בהתאם למודל שהצליח למארוול. עד כה לא נראה לי שלמישהו מהם יש סיכוי לעשות את זה. אני מחכה לשלב שהאולפנים יוותרו על הרעיון הזה ויחזרו ליצור סרטים מקוריים יותר שלא צולמו בכוונה להזניק סדרה של 20 סרטים.
באופן קצת פרודי, האמת שמארוול קצת גנבו את הרעיון הזה, כל ה"עולם האפל" המקורי (המומיה, הזאב-אדם, ועוד כמה סרטים שיצאו הרבה לפני שנולדתי) יצאו במטרה להיות יקום קולנעי. (לא מדבר על הטרילוגיה הקלאסית של המומיה שאנחנו מכירים) הסרט האחרון של המומיה היה ניסון להזניק מחדש את העולם האפל. וזה מאוד מורגש בסרט. אז כן... מארוול הם המעתיקים בסיפור
 
מדובר בסרטים של תחילת שנות השלושים עד אמצע שנות ה-40, סרטים כמו "דרקולה נגד איש הזאב הולכים מכות במצודה של המפלצת של פרנקנשטיין" שכזה - לרוב עם אותם שחקנים ששיחקו בסרט הסטנד-אלון של הדמות.
לדוגמה: https://en.wikipedia.org/wiki/House_of_Dracula

אבל לא מדובר היה בקו עלילה מתוכנן, אלא בדבר שצמח באופן ספונטני לאורך כמה שנים. לכן, מארוול בהחלט יצרו משהו חדש ושאפתני במיוחד - עם עלילה שמתפתחת לאורך מספר סרטים, עם רמזים בסוף כל סרט לגבי הסרט הבא וכן הלאה.
 
הייתי בטוח משום מה שסוני העיפו חזרה את כל הרשיונות למארוול/דיסני. זה מסביר כמה דברים, למרות שכמו שכתוב כאן גם למארוול יש נפילות. מעניין אם ונום מצליח מספיק כדי שנראה סרט המשך - לפי מה שראיתי כולל מכירות בחו"ל הוא כבר עבר את ה-200 מיליון דולר, אז כנראה שבמבחן התוצאה הוא עבד.
 
הוא אפילו שרד חבלה מכוונת של מעריצי ליידי גאגא בכל העולם, שבגלל שבאותו יום יצא הסרט עלייה (או זאתי הייתה מדונה בכלל? לא בטוח.. ולא בטוח שזה משנה לעיקר...) הם התאגדו ופרסמו ביקורות ממש ממש ממש שליליות עליו בהמון אתרים למיניהם-על מנת לפגוע בו כדי שהסרט של הליידי יצליח..
וגם את זה הוא שרד
 
ההבדל בין עולמות קולנועיים לבין סרטים יחידים דומה להבדל בין עולמות מערכה לוואן-שוטים. מערכה צריכה להיות יותר מאשר סדרה של הרפתקאותץ ההקשר הוא הדבר המעניין. אני חושב שצריך להסתכל על הסרט הזה ככה - לשפוט אותו על פי אותם קריטריונים של היקום הקולנועי לא עוזר לאף אחד, כי הם לא דורשים את אותם הסטנדרטים.
 
חזרה
Top