• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

כתיבה על נושאים תנ״כיים-כדאי?

הח׳אן הטטרי

פונדקאי ותיק
פונדקאי מפגשים חבר.ה בהיכל התהילה פונדקאי החודש
לאחרונה עלה לי רעיון לסיפור שעוסק בנושא תנ״כי, ובכלל התנ״ך הוא מקור השראה מעולה. אבל, אני חושש שעלולים להיעלב. כדאי או לא?
 
לדעתי כדאי מאוד. אני זוכר שפרסמת פה פעם שאלה דומה לגבי השואה ואמרו לך לא לכתוב (אם אני זוכר נכון האדמינים ביקשו ממך לא לכתוב). יכול להיות שהפורום הזה לא המקום האידיאלי לזה, או שאפילו אסור פה, אבל אתה עדיין יכול לכתוב את הסיפור בשביל עצמך או לפרסם במקום אחר.
 
כתוב, תראה למנהל, ותבקש אישור. לא כל תוכן תנכי הוא מעליב, כמובן אם יודעים להציג את הדברים בצורה ראויה. למשל בחודשים האחרונים היו הרבה תקריות של אישים שהציגו את דבריהם בצורה בלתי ראויה, ולכן גם במקרים שטענותיהם היו מוסכמות על הרוב, הציבור הוקיע אותם. (אלה נושאים טעונים, בבקשה אל תנסו לנחש למי התכוונתי, זה יגמר ברע)
 
נושאים תנ"כיים לא בעיתיים מעצם טבעם, אבל רצוי להיות זהיר יותר. דוגמת המופת היא "נסיך מצרים", שמעבר להיותו סרט מעולה הוא מטפל במקור התנ"כי בזהירות ובכבוד. אז אם אתה מאמין שתוכל לכתוב עם מספיק רגישות בשביל לא לפגוע באף אחד, לך על זה. אבל אם בא לך לכתוב סיפור "האנשים בתנ"ך היו כאלה ברברים ואלימים, תראו איזה חולניים הם היו" עדיף שתעזוב את זה.
בסופו של דבר זו שאלה של כמה אתה זהיר. כל הכבוד ששאלת אם אפשר לכתוב על נושא טעון, ואתה יכול לכתוב עליו - כל עוד לא תפסיק להיות זהיר עכשיו שאמרו לך שאפשר. זה מצוין שאתה חושב על אנשים אחרים, אבל אל תפסיק לחשוב עליהם עד שתסיים עם הסיפור.

וכן, אתה מוזמן לשלוח לי או למשגיח אחר את הרעיון\סיפור כדי לבדוק אם הוא בסדר.
 
לפני שתכתוב, תנסה קודם לקרוא כמה דברים שמשתמשים בתנ"ך בתור רקע.

על "מלכים ג'" כבר המלצתי פה פעמיים - לא ספר מופת אבל נחמד.

גישה קצת יותר צינית אבל כתיבה יותר טובה - תנסה את "אלוהים יודע" של ג'וזף הלר (כן, ההוא שכתב את מלכוד 22) - דוד המלך שוכב על ערש דווי ומעלה זכרונות על הגרסא ה"אמיתית" של ספר שמואל. מצחיק ומריר - שלמה המלך ובת-שבע יוצאים שם די גרוע, דרך אגב.

https://he.wikipedia.org/wiki/אלוהים_יודע

%D7%A2%D7%98%D7%99%D7%A4%D7%94_-_elohim_yodea(1).jpg


אם אתה רוצה משהו גם חמוד ומצחיק וגם בגישה אוהדת יותר לדת היהודית, נסה את הקומיקס "מיתישלח - משימה ביוון" מאת הקומיקסאי הדתי שי צ'רקה. מיתישלח הוא גיבור תנ"כי דמוי שמשון הגיבור, שנשלח על ידי הנביא כפרמיהו (פראפרזה על [ע]ירמיהו?) ליוון במשימה חשובה - ללמד את היוונים את שבעת מצוות בני נוח, מה שלא עולה בהצלחה יתרה. בדרך, מיתישלח פוגש כל מיני דמויות ומפלצות מהמיתולוגיה היוונית.

20-51505b.jpg
 
המפקד האלמוני אמר/ה:
על "מלכים ג'" כבר המלצתי פה פעמיים - לא ספר מופת אבל נחמד.
באופן כללי, חוה עציוני-הלוי ויוכי ברנדס עשו את הקריירה שלהן מלכתוב "פאן-פיקשנז" על התנ"ך או על דמויות בולטות בהלכה ("הפרדס של עקיבא") והן עושות זאת בהצלחה בלי להכעיס אף אחד - ואפילו עם הרבה מאוד קוראים דתיים.

(אנקדוטה משעשעת - הבן של יוכי ברנדס הוא אחד מהא' החתומים על שיטת א.א.א)
 
the Nerubian אמר/ה:
[post]695452[/post] (אנקדוטה משעשעת - הבן של יוכי ברנדס הוא אחד מהא' החתומים על שיטת א.א.א)

זכרתי משהו עם זה שהיה לה בן שהיה פעיל באחד הפורומים.

נזכרתי גם באחד הפאנפיקים המפורסמים על נושא "תנ"כי", אם כי הוא לא עוסק בתנ"ך אלא בברית החדשה - בן חור. זה ספר שמתחיל עם פוטנציאל הרפתקאות מגניב בטירוף - אבל אחרי מירוץ המרכבות המפורסם העלילה מידרדרת ובסוף במקום למרוד ברומאים או משהו מגניב אחר יהודה חור שופך את כל הכסף שלו על קטקומבות מקלט לנוצרים או משהו כזה. זה אחרי שכמה עשרות עמודים קודם לכן הוא עדיין טוען שישו הוא קוקסינל ("בעל פנים ושיער כשל אשה" אם לצטט במדוייק).
 
אותי אישית יוכי ברנדס הכעיסה מאוד, כשסיימתי את הספר שקניתי זרקתי בלי להתלבט לפח, אבל(!) היא חא חייבת לי כלום.
גם חאן לא חייב לי כלום.
ואף אחד לא חייב לי כלום.

אני אישית פחות או יותר כתבתי קמפיין על תקוםת ספר שופטים
 
פעם כשנסעתי לעבודה ברכבת, ראיתי איזה היפסטר קורא שם את הקומיקס הזה:
Punk_Rock_Jesus_Issue_1_Cover_Art_by_Sean_Murphy_Apr_2012.jpg


אחרי שבדקתי בגוגל, מסתבר שמדובר בסיפור על כך ששיבטו את ישו מהDNA שלו שמיצו מתכריכי טורינו, אבל כשהוא הגיע לגיל ההתבגרות הוא נהיה מרדן ופנקיסט. הרעיון מעניין וכנראה גם מעליב מאוד לנוצרים, אבל השאלה היא איך היה הביצוע. סרט כנראה שלא נראה מזה בקרוב.
 
חזרה
Top