• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

לאור הפנס 2 אגדות הנבל: סיפורו של האב

פרולוג: "דבר הסוכן"
שנה חלפה מאז מות המלך.

מעבר לגבולותינו מלחמת הרסיסים הקפואים הותירה עולם שבור וקופא. החמימות, כרי הדשא הירוקים של ממלכתנו, שמינו הזהובים, לעולם אינם מובנים מאליו. היינו על הסף. עבור צעירי ממלכתנו השם אחוות אלף כרי הדשא לא אומר הרבה. נכתבו עליה ספרים. היא הייתה חשובה מדי מכדי להישכח על ידי המלומדים. את הצעירים מעניינים יותר המחולות, הפרוזה ומשחקי הדסקיות שלהם. הם מעבדים את האדמה, עובדים בסדנאותיהם, עומלים על ניירותיהם, מגינים על ממלכתנו מאדוות החורבן של המלחמה. על כל זה עליהם להודות לאדם אחד: קנת'ן הורווינד.

השם מוכר רק לתלמידי אקדמיית שמיים נופלים (שמה הרשמי אקדמיית הנסיך גארית' גווע לאיטו עם חלוף השנים ועמו הסיבה להקמתה.) פסלו ניצב בקרב פסלי המלומדים. הוא היה יותר ממלומד ולו מהעובדה שנולד בסוף תקופת מלחמת האזרחים בשמה הנוכחי.

להם ממלכתנו הייתה בלתי נתפסת בנחלותיהם העצמאיות, המסוכסכות לפרקים, והגאות. לא שש הממלכות של ימינו שמרכיבות את הממלכה המאוחדת של הוד מעלתם, מלכי רי – דראינרי, דרארי, קמריל, בליית', בארות' וקוכאד – כי מאות על גבי מאות של נחלות שרק חלקן מאוגדות תחת שלטונו של מלך. והחזק שבקרבם היה מי שישב על כס המלכים העליונים של הממלכות התיכונות ונודע כפי אצילים ופשוטי עם, בפשטות, כעריץ. רוצח ירש את קורבנו והפחותים למדו מהנעלים מהם לבוז לחוקי המלכים.

קנת'ן הורווינד היה אציל – בן לבית אצולה קטן ששלט על נחלה קטנה – אך עדיין אציל במובן הנדיר למדי כיום. אציל שזכות האמהות שלו באה משדה הקרב ולא מהון משפחתו.

כמעריץ נלהב של הנימויאנים, קית' השתמש במניית הזמן העתיקה. לאלה ששכחו ממנה, עשורים הופכים למחזורים ומחזורים הופכים לשנים. השנה שקית' השתמש בה לא הייתה השנה שלנו כי אם השנה של קאיב. והשנה הזו היא השנה שבה קית' התעורר כשהוא הגיע.

לא כרי דשא ירוקים ולא שמיים צהובים. המתים הילכו על אדמה שחוללה ובני החילופין הסתגרו במעוז אבותיו. מכל האנושות המפוארת והאדירה שרדו מי שביזו את צלם האדם. חיות וישויות חיות פחות שהשתנו בכח המנגינה לבני האדם. הם שרדו אחרי חורבנה.

אנחנו מוגנים כיום מפני עתיד זה. אלמלא קית' ששב לעבר, העתיד הזה היה בלתי נמנע. והוא נשלח בחזרה כדי ליצור את העתיד שלנו תחת שמי הזהב וכרי הדשא המוריקים.

הוא הגיע לתקופה בה האצולה הישנה מתקופתו פינתה בחוסר רצון את מקומה לאצולה חדשה. האבירים הנודדים של תקופתו הפכו לפקידים. ואני? אני פגשתי אותו לזמן קצר בעת מילוי חובתי במקום. הוא הכיר אותי כסמדר, משרתו של הת'ן חיירסן סאמוור, בן לאצולת ההון.

אדוני המנוח, השר האוואנהאר, נהג לומר שצריכים להתחיל מההתחלה משום שסיפורים מסוימים יכולים להיות ארוכים. חיירסאן המנוח דווקא נהג לומר שצריך להתחיל את הסיפור מהנקודה בה הדברים מתחילים לקרות. לאיש אין סבלנות לסיפורים ארוכים.

המלך רצה להעלות את הסיפור הזה בהתחלה לזכר אשתו ואז מצא שהוא צריך לחזור אחורה לסיפורו של קית' כדי שסיפורה של אשתו יהיה מושלם.

בזמנו לאחר סוף המרד קנת'ן הורווינד רצה לספר על חלקו במרד. מסיבות שתתבהרנה בהמשך, המלומד קנת'ן שינה את דעתו. סיבה זו כבר לא קיימת יותר. אנחנו יכולים לספר את הסיפור שהמלך רצה לספר, לספר אותו במלואו. ועתה לסיפורנו...
 
פרק ראשון: "שיעור שנלמד"
הייתי בדרכי עם ת'מדן כדי לעזוב את כל מה שאהבתי.

שמי קנת'ן הורווינד אבל ידידיי מכנים אותי קית'. נולדתי ביום הצל של עשור העושר של המחזור העשירי לשנת 326 ולא 376 כפי שאני עונה כששואלים אותי ליום הולדתי.

נולדתי בעת מלחמה. מלחמה שהתחילה לפני שנולדתי והאמנתי אז שתמשיך גם אחרי שאמות. ילדותי ונעוריי עברו עליי בנחלת צל האדם עד שקרה אשר קרה ונשלחתי לנחלת שמיים נופלים ללמוד. עד אז הייתי נושא כליו של הלירד של נחלתנו ויועדתי להיות יד ימינו. הלירד היה קוסם. בעולמנו קיימים, אם לפשט מושג מורכב כזה, שני סוגים של קוסמים: הסוג הראשון הוא הקוסמים שכוחם בא מהריק שמעבר למציאות ומהצללים המרכיבים אותו. לפי השקפתם, הצללים הללו יוצרים את המציאות שאנחנו רואים ויתר על כן אנחנו הצללים האמיתיים. הסוג השני הוא הקוסמים שכוחם בא מהמנגינה. כשהעולם שלנו נברא מחורבנו של העולם הקדום, הכח שהחריב את העולם הקדום נכלא ברסיסיו של העולם החדש – המנגינה. המנגינה מחולקת לשבע קבוצות של תווים. בדומה לצללי הריק, צלילי המנגינה מייצגים את יסודות עולמנו – אדמה, אש, אוויר, מים, קול, אבן והרד – כפי שהאמינו הקדמונים. ואדוני היה קוסם מהסוג הראשון.

תחתיו למדתי את אומנותו כדי להגן על אלה שלא נעורו. מצודתנו ישבה על קו תפר בין עולמנו לבין ארצות הצללים המגינות עליו. חובתה של שושלתי – שושלת הורווינד – הייתה למנוע מיצורי הביעותים מארצות הצללים להיכנס. מקומם היה בחוץ, למנוע מדברים גרועים יותר להיכנס לעולמנו אך לא בעולמנו. לצערי, אחד מיצורי הביעותים כמעט השתלט עליי ולכן נשלחתי לנחלת שמיים נופלים ללמוד.

ושם הכרתי את ת'מדן מהרינאם. בעוד אדוני משמיים נופלים מכה בפטישו על הרסיסים שנותרו ממני לאחר המפגש עם יצור הביעותים, היא נפתחה עבורי. ידידי דאורוון קלטכאד , שכולם מכירים יותר כחזרזיר, ניסה בזמנו להכיר לי את בירגית' האת'פייר בלי הצלחה.

הייתי כבוש בקסמה של ת'מדן. עורה היה כסוף ושיערה היה כסף כה בהיר עד כי דומה שהיה לבן שהתמזג עם מחלצותיה הבהירות שהסתירו טפח וחשפו טפחיים. היא הייתה מלאה בדיוק במקומות הנכונים ורזה במקומות הנכונים. עורה היה רך למגע תחת אצבעותי.

היא דיברה איתי על הימים המוכספים בטרם נפרדו בני גזעי הבארידים מבני גזעה הרינאם. בטרם שונו אבות אבותיי על ידי המנגינה ימים בהם הנחו הלירדים החכמים את ההמונים הענוים הדורשים הנחיה בכל עת. עולם פשוט יותר. עולם ללא רצון חופשי. עולם ללא בחירה. היא כמעט גרמה לי לרחם על אלה שהוטל עליהם לבחור עבור כל השאר. הלירדים. ואז היא לקחה אותי לפגוש את הלירד שלהם. הוא הציע לי להיות חניכו. הסכמתי אבל רציתי להיפרד מעברי. הלירד כיבד את רצוני. ושלח אותי עם ת'מדן. היינו בדרכנו בחזרה להרים כשנתיבי אל האבדון הוטה על ידי קול.

צרחה. צרחה של הגוף והמחשבה. מצמצתי בעיניי הכחולות כשהבנתי היכן עברנו עתה. מקום של מוות. המקום בו התחולל קרב לאחרונה. היה משהו מוכר בצרחה ששמעתי.

"הלירד מחכה לנו." אמרה ת'מדן ברכות, מסתכלת בעצבנות לעבר האפר הניגף על פני הרוח, אפר הגופות שנגרסו. הייתי ממוקד בצרחה ששמעתי ולכן לא שמעתי את ת'מדן. צעדתי על האדמה התחוחה, זרוית הדם וחלקי ההרד. יכולתי לשמוע את שאגת המפקדים. את החיילים מטים את חניתותיהם לנעיצה. את הבחילה שכיווצה את איבריי לא דמיינתי. לא חשבתי על ההגיון מאחורי השלכת פריטי הרד יקרי ערך שעלות הכנתם בימיי הייתה ממלכה שלמה ביחד. וזה היה רק הולם משום שאלה היו שיריונותיהם וכלי נשקם של חיילי העריץ ששלט על נחלותינו. התמסרתי לחלוטין לרגש למרות שעתה, בראייה לאחור, אני יכול לראות את מה שקית' הצעיר לא ראה: שלא קרב חניתות התרחש פה אלא קרב על נאמנותם של חיילי העריץ. קרב שהעריץ הפסיד בו ושילם בלהב על תבוסתו בקרב.

"הלירד מחכה לנו." אמרה ת'מדן, מכרכמת את פניה נוכח שדה הקרב "קית', בוא נלך!"

התקרבתי למקורה של הצעקה שהרעידה את גופי. היא הייתה שרועה בפישוק איברים על הארץ, שיריונה מבותק בין זרועותיה במקום בו חתכה גרזן קרב. שיערה הזהוב נשר כגשם של פז על שדה הקרב למרות שהיא עדיין לא מתה. זיהיתי אותה אחרי כל השנים שחלפו.

הייתי ילד כשאחותי עזבה לבירה. ראיתי את גופה מתעצב בחזרה לצורתו הנשית השופעת. היא לא הייתה אישה כשהיא נלחמה. באותם הימים ת'מדן שכנעה אותי שזהו אות קלון. העובדה שיכולנו להיות גם גברים וגם נשים כרצוננו. עתה ת'מדן לא יכלה לומר מילה.

"הלירד מחכה לנו." חזרה ת'מדן על עצמה והוסיפה בפקודה "השאר את העבר מאחוריך."

מסביבנו ראיתי את המארות באות לשדה הקרב כאצילים הניגשים אל נחלתם. את המארות ליוו אוכלי נבלות פחותים – יצורים בעלי דסקיות באדום, צהוב ואפילו כתום בהיר אחד – שבלטו על רקע המארות השחורות. ואז התחיל לרדת הגשם הלבן ממלתעות המארות. מעגל ההגנה שת'מדן התוותה מסביבנו הגן עלינו אך כל שאר הסביבה... חשתי ברעב שעלה מהצאצאים הלבנים של המארות שחורות הגוף. הם התחילו לגשש אחרי מזונם. וקולותיהם הקטנים והמאוסים התחילו להתמזג לתוך המנגינה. חלקי ההרד, טיפות הדם ואפילו אפר הגופות התחילו לרעוד בעווית הרעב של הצאצאים. לא ברור למה אבל למארות הבוגרות אין את היכולת של צאצאיהן להעניק צלם אדם לחתיכת אפר גופות. והנימויאנים הקדמונים סגדו למפלצות הללו.

ראיתי דם, חלקי הרד ואף אפר גופות נקרשים לבשר ודם אנושי. ועד מהרה, כשלבבותיהם התחילו לפעום, התינוקות הודיעו על קיומם לעולם בצרחות. יכולתי לשמוע את הצאצאים הלבנים נואקים בעונג בעודם ניזונים מהם. הוריהם הגאים ובני לווייתם לא איחרו להצטרף להילולת האכילה כשאין להם בעיה להרוג אלפים מצאצאיהם.

"זה לא מקום עבורנו." העירה ת'מדן "לרקדן קרבות או אפילו לנוטר אבל לא עבורנו."

אוכלי הנבלות לא הצליחו לבלוע קומץ מהתינוקות. אלה היו תינוקות של שומרי קרקעות. הם לא יכולים למות במקום לידתם. צרחותיהם משכו סוג אחר לחלוטין של אוכלי נבלות – כלבים משוטטים, חזירים ואף עכביש זאב אחד או שניים. הם תפסו בהם בשיניהם או בזיזי זרועותיהם וגררו אותם אל מותם בצללים. כמוהם כך היינו אז. אם גברנו על אויב אחד, הופיע אויב אחר.

"קית', הלירד מחכה לנו." אמרה ת'מדן "תן להם לקחת את אחותך."

ידעתי שהצאצאים הלבנים פשוט יאכלו את בשרה של אחותי ואז יהפכו לגלמים במקרה הטוב. הרגשות שקשרו אותי לעולם זה קשרו אותי לפתע חזק ממה שציפיתי עד כה. מדברים הרבה על קריאתו של הלב אבל מראה אחותי, אחות שלא ראיתי מגיל צעיר מאד, גרם לי לחשוב שנית על הבחירה שבחרתי בהליכה אחרי ת'מדן. לא רציתי שתמות כאן. המקום הזה לא היה מקום מנוחתם האחרון של בני שושלתי.
עתידה צריך להיות בהיר יותר מהמוות שנפל בחיק דודי שנפל בעת סכסוך חסר חשיבות בביצות הערפילים הדוחות.

"ת'מדן, הלירד יכול לחכות." התזתי "האם לא לימדו אותך את חשיבותה של משפחה?"

הרגשתי לרגע סדק בדמותה של ת'מדן. היא ניסתה לחשוב על תשובה שתתאים לדמותה. שבריר השניה הזה הבהיר לי שאין לה מושג על מה דיברתי. איזה צורך יש במשפחה כשאתה חלק מהמון רב צורות הנוהה אחרי מנהיג עליון? הרינאם אפילו נולדים בדרך זו. הם יודעים רק מי אמם וגם זה עד שהלירד בוחר עבורם את צורתם.

"היא כבר מתה, קית'. תראה, השיער שלה כבר נושר." אמרה ת'מדן כנאחזת בקנה קש.

ואחותי הישירה אלינו מבט מעונה. רציתי להציל אותה ורציתי ללכת עם ת'מדן ללירד. גם בשתיקה גמורה, ידעתי שהיא לא תשרוד. הישרתי מבט לעבר ת'מדן ואמרתי, נושך את שפתיי מבפנים, "איזה אדם אהיה אם אנטוש אותה עכשיו? אני חייב לקחת אותה מפה."

ת'מדן נאנקה. היא ניגבה את פניה הכסופות למרות שלא הייתה עליהן טיפת זיעה ואמרה: "אתה יודע, קית', שאם תלך איתה, אתה לא תשוב. הלירד סומך עליי שאשיב אותך." מצמצתי והבנתי שהכנסתי אותה להתלבטות. ת'מדן עיוותה את פניה כאילו בלעה רעל. ואז היא הגיעה להחלטה ואמרה: "אתה צריך להחליט בכוחות עצמך אם להצטרף אלינו, קית'. אם עשיתי הכל נכון, אתה תשוב. הלוואי וגאל תנחה אותך לקבל את ההחלטה הנכונה."

פעם אני ות'מדן דנו בפתגמים. רוב הפתגמים שהיא הזכירה לא אמרו לי כלום פרט לזו. גאל לימדה את אבות אבותינו הנימויאנם את נגינת הנבל. לרינאם היא הייתה מעבר לכך. כמין שמתרפס בפני ישויות אחרות, לרינאם יש כעשרת אלפים פתגמים כאלו. לפחות נראה לי. אף פעם לא הצלחתי לספור בדיוק. מי צריך כל כך הרבה פתגמים שניתן לומר, בפשטות, כשהא'קאיב ישפוט אותך או חי הנימויאנים או, כפי שידידי חזרזיר נוהג לומר, שנשמתך תנחה אותך במשעול? גם את הפתגם האחרון לקח לי קצת זמן להבין למה הוא מתכוון. אסביר אחר כך.

"שגאל תנחה גם אותך בדרכך." בירכתי. אחזתי באחותי וצעדתי מחוץ למעגל המגן שלה. לקח לי כמה רגעים לבנות חזית גל ולפרוש מסביבי ומסביב לאחותי מגן. המגן בער והשמיד את אלו מהצאצאים הלבנים שהצליחו לעלות על נעליי. בשל הטרחה ביצירת מגן, העדפתי לתת לת'מדן לעשות זאת בדיוק כמו שהעדפתי שמגוריי ינוקו על ידי משרתים.

יכולתי לעשות את זה בעצמי אם היה צורך בכך אך למה שאחרים יכולים לעשות את זה במקומי? הייתי צריך ללמוד בדרך הקשה ללמוד לנקות בעצמי את הלכלוך שהשארתי. מסביבי התפרש איזור הבור הידוע כיום כמישור באקוואית', איזור חרוש עד הסוף ונטוש. מעבר לי בהקה עירו החדשה של הכובש, מוי ת'אוון, מאת' בקיצור, שגגה היה פנינה וכתליה רוקעו מהרד שגונו בהיר אלפי מונים מההרד שלנו. סירות רקיע לבנות כנף סיירו בקרבתה, תחתיתן כחולה או לבנה אך לעולם לא אדומה או שחורה כדרך אנשי הנחלות.

אני הלכתי במהירות לעבר עיירת שמיים נופלים. כאמור, קסם זה עניין מורכב. דמיינו שקיים בעולם אני מושלם שאתם הצל שלו. חזית הגל ששיגרתי קטעה חלקיק מהקשר הזה. היא החליפה אותו במעשה יצירתי. בדרך זו ניתן ליצור מגן או להיעשות חזק יותר או מהיר יותר. כמובן שלא מדובר בשינוי פנימי. אתה כזה רק מבחינת העולם. בקיצור, אני לא יכול להפוך את אויביי לעכברושים אבל אני יכול לגרום להמיר את המראה שלהם למראה של עכברושים מנקודת מבטו של העולם. כואב לכם הראש? לי כאב הראש יותר.

נחוש להציל את אחותי, לא חשתי ברוח הנושבת, רוח של שינוי שנשבה לתוך עולמי.
 
מגניב, פרק זורם וברור. ההקדמה מסבירה על העולם מבלי להעמיס יותר מדי מידע.
רק שאני לא מבין איך זה מתחבר לגרסה הקודמת :) זו לא תלונה, רק תהיה - להפך, לי מעניין יותר לקרוא משהו שלא קראתי קודם.
 
תודה על התגובה. :D

הסיפור פשוט נפתח בנקודת זמן מוקדמת יותר. יש להעיר שבגרסה הזו קית' לא נשוי ולכן הוא יכול להתחיל בנקודת הזמן הזו. הוא אמור להתאחד עם אביו בפרק הבא ולשוב הביתה מרצונו או לא מרצונו. היה לי חשוב שקית' ייפרד מת'מדן מרצונו ולא ייגרר בכפייה אל ספינת אביו כפי שקרה בפרולוג 2.0
 
סליחה על האיחור בתגובה, היה לי סופ"ש עמוס.

פרק מצוין. המידע מגיע בקצב טוב, נשאר מובן, והמעט הלא המובן משאיר טעם של עוד במקום לבלבל. ההסבר על הקסם היה אחלה, המארות ואוכלי הנבלות מגניבים, וההיסטוריה של הגזעים והנחלות בהחלט מסקרנת כשהיא מוצג ככה, בנתחים קטנים.
גם הדמויות מוצלחות הרבה יותר, לדעתי. ת'מדן מתמרנת אותו בבירור, אבל אפשר לראות שהיא לא אדישה אליו. גם קית' השתנה באופן משמעותי, ולטובה. אחד הדברים שהפריעו לי בגרסא הקודמת היה כמה הוא הגיב במקום להיות פעיל, ולראות אותו נצמד לעקרונות שלו היה נהדר.

מחכה להמשך.
 
פרק שני: "אחים בבית החיים והמתים"
באותם הימים אנשים נהגו לתפור את פצעיהם בכוחות עצמם. הם ידעו שאם הם יחכו עד שימצאו מרפא, הם עשויים למות עד אז. אני, לעומת זאת, ידעתי למי יש טבעת שתרפא את פצעיה של אחותי. עקפתי את עיירת שמיים נופלים בתקווה למצוא אותה ליד נהר מים ירוקים. אנחנו, הדראינרים, אוהבים שמות מונפצים – שמיים נופלים, צל האדם, וכמובן, נהר מים ירוקים.

על מנת להסביר על הכת של בירגית', כדאי שאתחיל בהסבר כללי על אמונת רוחות האדמה. אני תמיד מופתע כמה אנשים לא יודעים לנסח במילים ברורות במה מדובר בדיוק. תפקידה של אמונת רוחות האדמה היא למצוא לאדם את מקומו בעולם. מקומה של האצולה באמונה זו היא להנחות את ההמונים לקראת מקומם הנכון בעולם הזה. על מנת לעשות את הדברים מסובכים יותר ולטשטש את הדמיון בין תהליך קבלת ההחלטות שלנו לתהליך קבלת ההחלטות של הרינאם, נוסף עם הזמן מעמד של מומחים שמייעצים לאציל – הידעונים.

כמה מהזרמים של אמונת רוחות האדמה הרחיקו עוד יותר לכת וטענו שאנחנו צריכים ללמוד מהבריאות האחרות של רוחות האדמה. לא כל הזרמים הללו סוגדים לכל רוחות האדמה בתואנה שהסתמכות על רוחות האדמה של יסוד אחד תיתן תשובות טובות יותר מלחפש תשובות משבעה מקורות שונים. הכת של בירגית' האת'פייר – ילדי הארץ והשמיים – הקדישה את עצמה לרוחות האדמה של יסוד האוויר. יתר על כן, ילדי הארץ והשמיים מאמינים, וסלחו לי וזה באמת נשמע מטופש לחלוטין באוזניי, שבני החילופין של הרקיע – ילדי השמיים בשפתם - יכולים ללמד אותם להיות בני אדם טובים יותר. לכל אחד מוצמד מרגע לידתו מלווה שמיימי כזה.זו הסיבה שאנשי הכת של בירגית' יכולים לרחוץ את בגדיהם בנהר. מגיניהם השמימיים הוכיחו את עצמם כיעילים כנגד פשיטות שודדי רקיע לפחות עד הפשיטה של ת'אוון עצמו.

עיירת שמיים נופלים הקיפה את רציפיה בכותרת הרד רבת קיפולים שיכלה להיסגר בהישמע הצליל המתאים לפשיטת שודדי רקיע על חלקה החשוף היחיד. לי היא הזכירה את הכותרת שהקיפה את ראשה של ת'מדן, חוצה את שיערה הכסוף, הכמעט לבן בבוהקו.

פשוט הלכתי על המים במהירות שמנעה ממני ומאחותי לשקוע. מצדי הימני עבר אי של עשב בגון חום אלסר שממנו הציצו עיניים אדומות לראות מי מפר את שנתו המתוקה של קן חולדות. הרגשתי בחיכוך סנפירים מתחתיי, סנפירים של דגים שהחליטו לראות מי הדג המהיר ביותר בנהר. וחיילים חיכו לי ברציפים.

הם היטו את חניתותיהם וראיתי את סכיניהם רוטטות בנדניהם. כנפי קסדותיהם החלקות שיוו לקסדתם מראה של מפתח הסוגר על פני האדם במנעול והבנתי שאלה חייליו של אבי. האטתי ברגע שנגעתי ברציף והראיתי את אחותי בזרועותיי. בבת אחת הם נרתעו לאחור. הם ראו אדם מאט ממהירות הברק לתוך שדה הראיה שלהם. מטבע הדברים, זה מבעית.

הצלחתי לראות את בירגית' יושבת ביניהם. הכביסה שלה הייתה תלויה על המטה הנימויאני שירשה מאמהות אמהותיה מהשנים שהמטה והטבעת שימשו בשדה הקרב. להפתעתי, מצאתי את זה מצחיק וילדותי ולא מרגיז וחסר כבוד. היא הבינה שאני מביט בה. והיא חייכה.

בערך הבחורה היחידה בכל העיירה הזו פרט לת'מדן שחשבה שאני יפהפה.

מילדותי האחים וירדריין נהגו לצחוק על המצחייה שלי – תצורת העצם והבשר שמאריכה את מצחי ונועדה להכיל את מוחי הגדול יותר. לא שאני רומז חס חלילה שהם היו מפגרים. מדובר בשני חוליגנים שאין בהם פירור של טפשות. אחת הסיבות שנמשכתי לת'מדן הוא שגם לה הייתה מצחייה. רק שהמצחייה שלה הייתה ממוקמת קרוב למרכז הגולגולת שלה.

"אני כל כך מתנצלת, קית'." אמרה בירגית', מצמידה את ידיה לפני מצחה. החיוך שלי הייתה תערובת של תמיהה ובלבול. אם זו הייתה רשת, העכביש שכח להסתתר בצללים.

"אבל שהלכת עם ת'מדן, חזרזיר אמר שתשוב אליי." הסבירה בירגית', מוחה דמעה מעינה שבלובנה היו עורקים של ספיר. הקמט במצחייה שלי התרחב מרגע לרגע. הרגשתי מוזר. לרגע אחד ראיתי את עצמי צועד בבית ריק. המסדרונות שפעם שיחקו בהם ילדיי היו... החזרתי בכח למציאות הזו. לא היו ילדים. בחיזיון הייתי נשוי לבירגית' האת'פייר.

"חזרזיר אמר שאתה חייב לחזור משום שזה מה שעשית במציאות המקורית." אמרה וקרסה על רצפת הרציפים, מריקה את דמעותיה לתוך הנהר. נימה של רוך התגנבה לפניי. ידעתי שפרץ הרגשות שחוויתי עקב החיזיון לא היה מה שהגדיר אותי. הייתי מבולבל.

"הלירד הוקוואת' מעוניין לדבר איתך." אמר מפקדם. הם איבדו את הפחד ממני בערך במשפט השני של בירגית'. הם ראו שאני לא יותר מצעיר מבולבל ובזה הם כן ידעו לטפל. לא שהבעת פניהם הייתה פחות מבולבלת משלי כשהם הקשיבו לחילופי הדברים. הם פשוט עברו הלאה והדחיקו כמיטב יכולתם כפי שאנשים שישנים עושים כדי לא לראות. הם בטחו בנו שאנחנו נראה את מה שהם לא היו מוכנים לחשוב עליו אפילו הרגע: שהמציאות שהם חיים בה היא צל של המציאות האמיתית. אני מודה שכך גם אני עשיתי. הרגשתי שאני בקו הגבול בין שתי המציאויות, האחת שהייתה והאחת שהינה. החיזיונות עלו למודעותי משום שהלא מודע שלי הבין שהולכים לספר לי משהו והחליט להכין אותי.

"הטבעת." אמרתי, קולי נוקש בפתאומיות "את יכולה."

"הטבעת לא מרפאת בארידים."

פרחח השמיים שליווה את בירגית' לכל מקום החליט להפגין את נוכחותו. בירגית' הייתה בן האדם הראשון שהוא חבר אליו כך שזכותי לקרוא לו פרחח. בהתחלה הוא הכעיס אותי אבל אז הבנתי שהיה הגיון במה שאמר שהרי ת'מדן יכלה לרפא את אחותי אם יכלה.

"הלירד הוקוואת' קודם." אמר מפקדם בנוקשות.

"אולי הבאר." אמרה בירגית', פניה מוארות, "אומרים שהיא המקור של הנחלות שלנו."

וכמה מהחיילים זיוותו את שרירי פניהם. הם באו בשביל להביא אותי עבור הלירד שלהם. הם לא צריכים שבירגית' תיתן לי רעיונות ללכת למקום שבו הלירד לא שם. הייתי צעיר. וזה באמת נשמע לי היגיוני באותו הרגע.

"האם אתם לא מזהים את לוסאת'י הורווינד?" שאלתי, מביט בתחינה בעיני החיילים "האם הלירד לא יודה לכם על כך?"

"למען האמת, לא חושב." אמר הדובר מקודם "לוסאת'י רצחה את אחותה."

הלירד קואין הייתה, למען האמת, אבי ולו הוקוואת היה אמי. עבור לוסאת'י, זה היה ההפך. וקואין הורווינד הייתה המגוננת של צל האדם למרות שנטיתי לחשוב תמיד על הוקוואת' בתואר הזה. עבור החיילים הללו, קואין הייתה מקור הסמכות של הלירד הוקוואת' תמיד.

הבנתי שאין לי ממש רצון לדבר עם החיילים. הגם שלא האמנתי למה שהם אמרו הרגע. כפי שכתבתי קודם, הייתי צעיר מאד ולא זיהיתי אותם כאנשים ששירתו אותי לפני עזיבתי. בתקופתי נהגו לחמש את המשרתים כחלק מטשטוש הקו המפריד בין הלוחם לנתין. גם כיום, אחרי שהמלכה פיזרה את הצבאות הפרטיים, הדבר נהוג בקרב האצולה. מכל מקום, היית מצפה שאאמין לאנשים שניקו, הלבישו ושירתו את שושלתי במשך שנים אך הייתי צעיר.

והדובר מקודם סימן לאחד החיילים. ולהב הוצמד לצווארה של בירגית'. אני לא כזה טיפש. ראיתי שפרחח השמיים מרחף בשחצנות הטיפוסית לו. התקדמתי ועמדתי לחצות אותם. קסם המגן שלי עדיין פעל למרות שהאטתי. החייל ראה אותי מתרחק והיה צריך להחליט. הוא העביר סכין לאורך צווארה האפור של בירגית'. דם ירוק ניתז ממנו, ממיס את להבו. "חי הנימויאנים," צעק החייל "מה - ?"

והייתי פתאום חסר נשימה. ידעתי שגם אם קודם זו הייתה רשת טווייה בחובבנות, האמונות התפלות של החיילים עשויות לגרום להם לרצות לרצוח את האישה עם הדם הממיס הזה. מעבר לכך, לא נשקפה לבירגית' סכנה. ראיתי אותה מקרבת את טבעתה אל צווארה ומסובבת אותה כך שסמל החיים יהיה כנגד פצעה. הטבעת התחברה לרשת שמחברת את המטות והטבעות הנימויאנים ומצאה גל מעוט חזית והטביעה בו את צלמה. אחר שלחה את הגל דרך פצעה וחתמה אותו. כך הבנתי את הקסם על סמך הידע ברשותי.

"אנחנו השומרים על הישנים.
אנחנו הנושאים בעל הממלכה.
לנו המפתח. לנו השער."

כך אמרתי לעצמי כשפניתי לחיילים ואמרתי: "תלוו אותי להוקוואת' כפי שהורו לכם."

"אבל הדם שלה המיס את הלהב שלי." צעק החייל "היא לא אנושית!"

פרחח השמיים הפסיק מריחופו נטול המחשבה והסתחרר לעבר החייל. הוא פשוט שר לו. עיניו מגלות שזו הפעם הראשונה שהוא עושה את זה מאז שלמד זאת מזקני ילדי השמיים. ועיניו של האיש הזדגגו ואז שבו לעצמם. המפקד שאל: "האם יש למישהו עוד שאלות?"

החייל החליק את הסכין חסר הלהב בכזו מוכניות עד שהבנתי שמשהו בנקודת המבט שלו על הרגע השתנתה כאילו רוח באה וסילקה את הרגש. הבנתי לרגע למה הם סמכו עליהם. ונאמן למילתי, הלכתי עם החיילים והשארתי את בירגית' בחיים. באותם השנים הזכרון היה קצר ומעטים זכרו את הפלישה הקודמת ואת שבויי המלחמה ירוקי הדם שנותרו שם. השבויים שנעשו לצמיתים. ולנתינים של הלירדים של הנחלות. משפחתה של בירגית' באה מחווה בממלכת הארואת' הסמוכה שהושמדה על ידי שודדי רקיע. ולא היה ייחוד ברקע זה.
 
היי,ראיתי ,איפסת את הסיפור ולכן אנסה לעקוב. הפרק הראשון וההקדמה היו מצוינים, נהירים בהרבה מהגירסא הקודמת. בפרק הזה בתחלתי להתבלבל. כשקית הסביר על האמונות והמקומות זה היה נהדר, ומאוד בגישה של אציל צעיר ומאוהב, אבל מהרגע שהתחלנו לדבר על המציאות המדומה נהייתי מבולבל מאוד, אשמח מאוד שהוא יבהיר דברים כאלו גם כן
 
תודה על התגובה. :D

קח בחשבון שגם קית' וכל המעורבים בעניין מצאו את העניין מבלבל. קית' מדבר על כך שהם מעדיפים לא לחשוב על כך שהם "צללים של המציאות האמיתית". הבעיה היא שחלק מהסיפור הוא הדרך בה קית' מבין את הסיבה לחזיונות הללו כך שלספר מה זה יהרוס את המתח.
 
אני מסכים, הפרק הזה באמת היה פחות מובן מהקודמים, למרות שעדיין די טוב. היה עוזר אם היית מתייחס לחזיונות יותר בבירור, ואולי מזכיר שזו תופעה חשובה (גם אם זו הפעם הראשונה, קית' יודע שהיו עוד). כרגע הקשר\חשיבות של החיזיון הזה לא ברורים, אז קורא עלול להתעלם ממנו.

אהתי את רעיון חילופי התפקידים ההוריים לילדים השונים של קואין והוקוואת'. אני לא זוכר אם שאלתי את זה כבר, אבל רעיון חילוף המינים קשור לצד שמאל של החושך?
 
תודה על התגובה. :D

בסדר. הוספתי פסקה אחרי "צלליה של המציאות האמיתית." בקיצור, קית' נמצא במציאות ששונתה. הוא, במידה מסוימת, הבין את זה כבר קודם אבל הדחיק אבל עכשיו חלק ממנו מבין שהוא לא יוכל להתכחש לידיעה הזו והוא מכין את התודעה להתגלות המלאה של העניין.

אני מנסה יותר לתת מקום לעובדה שהבארידים יכולים להיות גם גברים וגם נשים. הדבר היחיד שזכור לי לפני שהחלטתי על היבט זה הוא שהבארידים "התפתחו" מהרינאם חסרי המין. החלטתי ללכת על האפשרות המעניינת יותר שהאספקט הזה של הרינאם התעוות אצלם. לא שחסרות דוגמאות בטבע למינים שיכולים להחליף זוויג.
 
שני ניטפוקים
ציינת שהדשא הוא בגוון אלסר - מה זה? להמציא רקע לעולם זה אחלה, אבל להמציא צבעים, זה כמעט תמיד מיותר אלא אם זה משהו עיקרי בעלילה.
תיאור הקסדות של החיילים מבלבל אותי למרות שקראתי את זה כמה פעמים - מפתח שסוגר על הפנים שלהם כמו מנעול לפנים?
יש אולי עוד דוגמאות, אבל לדעתי את המסתורין והבלבול יש לשמור לעלילה ולא לתיאורי "צבע"
 
ציינת שהדשא הוא בגוון אלסר - מה זה?
https://he.wikipedia.org/wiki/אגוז_לוז
פשוט מצאתי את זה במקרה בחיפוש על ערך של גוני עיניים בוויקיפדיה וזה נתקע לי כגוון של ירוק. רק עכשיו הבנתי שזה גוון של חום.
תיאור הקסדות של החיילים מבלבל אותי למרות שקראתי את זה כמה פעמים - מפתח שסוגר על הפנים שלהם כמו מנעול לפנים?
לי היה בראש שיניים של מפתח כשכתבתי את זה או איך שקוראים לשפיצים הללו שיש על גוף המפתח.
 
חזרה
Top