בעקרון יש לזה ארבע סיבות אפשריות, אבל האמת היא שברוב המקרים רק שתיים מהן הן המניע האמיתי.
1. מישהו חושב שהוא יכול לעשות אדפטציה מגניבה על הסיפור והדמויות, ושזה יעבוד טוב יותר עם סגנון אנימציה אחר\בלייב אקשן. אני בכוונה משתמש במילה "אדפטציה" ולא "רימייק" כי המטרה היא לעשות סרט שונה. לדוגמה: האדפטציה של "ספר הג'ונגל" משנת 2016; הסרט "הדבר" שהוא חידוש של "הדבר מעולם אחר" ושניהם מבוססים על סיפור קצר.
2. מישהו חושב שיש בסרט או בסדרה המקוריים פוטנציאל שלא מומש, משום שהטכנולוגיה או הכלים ששימשו בהפקה המקורית היו מוגבלים, ולא הצליחו להעביר את מלוא החזון של היצירה. לדוגמה: מקס הזועם; גרסאות מחודשות של "מלחמת הכוכבים".
3. מישהו חושב שסרט מחודש יכול למשוך קהל חדש, שלא היה צופה אחרת בסרט או בסדרה המקוריים. לרוב, משום שרוב האנשים בעולם הם חסרי-מעוף וחושבים שאנימציה זה רק לילדים, או שאנימציה יפנית זה רק בלעכס, או משהו כזה. לעתים רחוקות יותר, פשוט כדי להנגיש מסרים לקהל מתרבות אחרת. לדוגמה: גרסת הסרט של Death Note; החידוש הרוסי של "תריסר המושבעים".
4. מישהו חושב שאנשים יילכו לצפות בכל חידוש שהוא ברמת סביר, רק בגלל הנוסטלגיה או המותג של היצירה המקורית. הוא יכול היה כמובן להוציא מחדש את הסרט להקרנה בקולנוע, אבל יש אנשים שכבר קנו אותו בבלו-ריי. אז מוציאים את הסרט מחדש אבל תוך שימוש באמצעים אחרים, שאינם מתאימים לעלילה ולאופי כמו שהתאימו הכלים ששימשו בסרט המקורי. ואז מדביקים איזה שינוי עלילה מינורי שנועד לסגור "חור" שאנשים עשו לו ניטפיקינג ויוצרים חור עלילתי חדש, או מוסיפים איזה שיר אחד וכמה בדיחות כדי שהצופים ירגישו שהם מקבלים תוכן מקורי. לדוגמה: מלך האריות (לחיות ריאליסטיות אין כמעט הבעות פנים ולכן הסרט לא יכול להשתוות לרגשות שמעלה הסרט המקורי); היפה והחיה (סגרו את החור העלילתי למה אף אחד לא מכיר את הארמון שמעבר ליער הסמוך והוסיפו עלילת משנה עם המוות של אמא, אבל זה עשה את הפיה אפילו עוד יותר גרועה מאשר קודם למה לעזאזל היא לא הנבל וגם סירס את הפואנטה לגבי הכפריים הגרועים, כי התיקונים לא מאפשרים לכפריים להיות גרועים כמו בסרט המקורי).
אוקיי אוקיי אוקיי הנה סיבה 5. אם לא נעשה מזה סרט אחת ל-X שנים, הרישיון יילקח מאיתנו ויחזור אל מארוול קומיקס, כלומר אל דיסני.