מי אני?
קוראים לי צ'ואי, או אריאל במציאות. כרגע אני בן 20 שנה. אני יליד חו"ל, אבל אני גר בישראל כבר מאז לפני כמה שנים. תחומי ההתעניינות שלי משתנים מיום ליום ומשעה לשעה, אבל באופן כללי אני מעוניין בשפה ובקריאת ספרים ודברים אחרים. וכמובן, גם משחקי תפקידים הוא דבר שאני עושה בעקביות, באתר הזה. ההיכרות שלי עם משחקי תפקידים היא קצת משעשעת, אז אשאיר את זה לסיפור המשעשע להלן.
באילו שיטות אני משחק?
אני מנחה משחק מקוון אחד בפורום, "היער המושחת" בשיטת העידן ה-13, שרץ בינתיים לשנה וחצי, ומשחק במשחק אחר בפורום (שעכשיו מושהה) במו"ד מהדורה 5. חוץ מזה אני משחק שני משחקים, גם באינטרנט, בשיטות המפלצת השבועית ופאת'פיינדר (מהדורה 1).
אני קראתי הרבה יותר שיטות ממה שאי פעם יצא או ייצא לי לשחק, אבל בין השיטות שמוצאות חן בעיניי (מניסיון או לא) הן:
1. העידן ה-13 - אני אוהב את האיזון של מספיק חוקים להיות מעניין ומגוון, אבל לא יותר מדי שזה עומס על הזיכרון. לדעתי, היכולות בשיטה הזו עושות את הקרב יותר כיף משיטות אחרות ששיחקתי.
2. גורל - אני חושב שיש הרבה חוקים יותר מדי מורכבים ומשונים, גם בגורל מואץ (קוביות מיוחדות, 4 פעולות עם 4 רמות של הצלחה שצריך לזכור בנפרד), אבל אני אוהב את הרעיון של אספקטים.
3. אי אלו משחקי Powered by the Apocalypse שלא אפלים מדי (כמו עולם המבוכים למשל) - זו שיטה מאוד פשוטה שלא גורמת להתבלבל יותר מדי עם החוקים מכדי לשחק.
4. וכמה משחקים קצרצרים - יש יותר מדי מכדי לספור, אבל יש הרבה משחקים מעניינים שכתובים אפילו על עמוד אחד בלבד, לא שבאמת יצא לי לשחק, אבל אני אוהב אותן אסתטית.
סיפור משעשע
משחקי התפקידים הראשונים ששיחקתי היו בגיל צעיר עם בן דוד במה שהיה אמור להיות מו"ד 3.5. היה לנו ספר חוקים, אבל הוא שימש בעיקר בשביל האיורים של כלי הנשק והשריון, ואת המכאניקה למדנו מפי השמועה בחוג כלשהו ומקרובי משפחה. כעבור כמה שנים, קראתי את הספר, וגיליתי (בין השאר) שיש הגבלה יומית על לחשים, שלחשים של רמה 4 לא ניתנים לשימוש ברמה 4 של המקצוע, ושהמקצוע נקרא "קוסם" ולא "משתמש בקסם" כבמו"ד 2 (שאותו כמובן גם לא קראנו). אז כן, מתברר שהגעתי לרמה 4 לכל הפחות בלי אפילו לטרוח לקרוא את הכותרת של המקצוע שלי... אבל בכל זאת נהניתי מהמשחק הזה בשעתו.
והשאלה האחרונה, מהפונדקאי המוכה הקודם (@Qurrion), עם רשות לפרש אותה איך שבא לי:
"כיצד אתה בוחר ת'מה למשחק?"
אני אקח את השאלה הזו כמתייחסת לבחירות שלי בת'מות גם למשחק שאני מנחה וגם ליצירת דמויות במשחקים שאני משחק בהם. אני תמיד רוצה לעשות רעיונות מעניינים למשחק, כמובן, ולפעמים אני חושב עליהם הרבה זמן לפני ושומר אותם אצלי עד שיש לי הזדמנות לשחק/להריץ. יש כמה דמויות שחשבתי עליהם בקווים כלליים שאני יכול להשתמש בהן מתי שיתאים. אבל לרוב ביצירת ד"שים, אני פשוט בוחר משהו שבמקרה עולה לי לראש באותם הימים שיש לי לחשוב, על בסיס מה שמתאים לנסיבות, גם אם זה עושה אותו קצת פחות מושקע, כי אני יודע שאם לא אפעל מהר, שאני יכול לחשוב על הרעיון הרבה זמן, ומרוב מחשבה, לא להספיק לשחק אותו. לפעמים יש לי גם כמה רעיונות לדמות שאני שומר, ואז בוחר מתוכם כשיש הזדמנות עם משחק בנושא מתאים.
ושאלה לקהל: איך אתם משתמשים בחומרים חיצוניים בשביל יצירת דמויות או הנחיה במשחקי התפקידים שלכם (ספרים, סרטים וכו')?
אני לפעמים לוקח רעיונות ליצירת דמויות או מצבים במשחק מדברים כתובים (בין מחומרים למשחקי תפקידים כמו ספרי חוקים והרפתקאות ובין אם הם סתם סיפורים), אבל זה יכול להיות קשה להוציא מזה רעיונות, כי זה אף פעם לא מתואם בדיוק למשחק. בגלל זה אני נוטה לחשוב על רעיונות בעצמי בשביל קידום העלילה, אבל לרוב אפשר להדביק את האופי של דמות מתוך ספר על דמות בתוך המשחק (בין אם ד"ש או דב"ש).
קוראים לי צ'ואי, או אריאל במציאות. כרגע אני בן 20 שנה. אני יליד חו"ל, אבל אני גר בישראל כבר מאז לפני כמה שנים. תחומי ההתעניינות שלי משתנים מיום ליום ומשעה לשעה, אבל באופן כללי אני מעוניין בשפה ובקריאת ספרים ודברים אחרים. וכמובן, גם משחקי תפקידים הוא דבר שאני עושה בעקביות, באתר הזה. ההיכרות שלי עם משחקי תפקידים היא קצת משעשעת, אז אשאיר את זה לסיפור המשעשע להלן.
באילו שיטות אני משחק?
אני מנחה משחק מקוון אחד בפורום, "היער המושחת" בשיטת העידן ה-13, שרץ בינתיים לשנה וחצי, ומשחק במשחק אחר בפורום (שעכשיו מושהה) במו"ד מהדורה 5. חוץ מזה אני משחק שני משחקים, גם באינטרנט, בשיטות המפלצת השבועית ופאת'פיינדר (מהדורה 1).
אני קראתי הרבה יותר שיטות ממה שאי פעם יצא או ייצא לי לשחק, אבל בין השיטות שמוצאות חן בעיניי (מניסיון או לא) הן:
1. העידן ה-13 - אני אוהב את האיזון של מספיק חוקים להיות מעניין ומגוון, אבל לא יותר מדי שזה עומס על הזיכרון. לדעתי, היכולות בשיטה הזו עושות את הקרב יותר כיף משיטות אחרות ששיחקתי.
2. גורל - אני חושב שיש הרבה חוקים יותר מדי מורכבים ומשונים, גם בגורל מואץ (קוביות מיוחדות, 4 פעולות עם 4 רמות של הצלחה שצריך לזכור בנפרד), אבל אני אוהב את הרעיון של אספקטים.
3. אי אלו משחקי Powered by the Apocalypse שלא אפלים מדי (כמו עולם המבוכים למשל) - זו שיטה מאוד פשוטה שלא גורמת להתבלבל יותר מדי עם החוקים מכדי לשחק.
4. וכמה משחקים קצרצרים - יש יותר מדי מכדי לספור, אבל יש הרבה משחקים מעניינים שכתובים אפילו על עמוד אחד בלבד, לא שבאמת יצא לי לשחק, אבל אני אוהב אותן אסתטית.
סיפור משעשע
משחקי התפקידים הראשונים ששיחקתי היו בגיל צעיר עם בן דוד במה שהיה אמור להיות מו"ד 3.5. היה לנו ספר חוקים, אבל הוא שימש בעיקר בשביל האיורים של כלי הנשק והשריון, ואת המכאניקה למדנו מפי השמועה בחוג כלשהו ומקרובי משפחה. כעבור כמה שנים, קראתי את הספר, וגיליתי (בין השאר) שיש הגבלה יומית על לחשים, שלחשים של רמה 4 לא ניתנים לשימוש ברמה 4 של המקצוע, ושהמקצוע נקרא "קוסם" ולא "משתמש בקסם" כבמו"ד 2 (שאותו כמובן גם לא קראנו). אז כן, מתברר שהגעתי לרמה 4 לכל הפחות בלי אפילו לטרוח לקרוא את הכותרת של המקצוע שלי... אבל בכל זאת נהניתי מהמשחק הזה בשעתו.
והשאלה האחרונה, מהפונדקאי המוכה הקודם (@Qurrion), עם רשות לפרש אותה איך שבא לי:
"כיצד אתה בוחר ת'מה למשחק?"
אני אקח את השאלה הזו כמתייחסת לבחירות שלי בת'מות גם למשחק שאני מנחה וגם ליצירת דמויות במשחקים שאני משחק בהם. אני תמיד רוצה לעשות רעיונות מעניינים למשחק, כמובן, ולפעמים אני חושב עליהם הרבה זמן לפני ושומר אותם אצלי עד שיש לי הזדמנות לשחק/להריץ. יש כמה דמויות שחשבתי עליהם בקווים כלליים שאני יכול להשתמש בהן מתי שיתאים. אבל לרוב ביצירת ד"שים, אני פשוט בוחר משהו שבמקרה עולה לי לראש באותם הימים שיש לי לחשוב, על בסיס מה שמתאים לנסיבות, גם אם זה עושה אותו קצת פחות מושקע, כי אני יודע שאם לא אפעל מהר, שאני יכול לחשוב על הרעיון הרבה זמן, ומרוב מחשבה, לא להספיק לשחק אותו. לפעמים יש לי גם כמה רעיונות לדמות שאני שומר, ואז בוחר מתוכם כשיש הזדמנות עם משחק בנושא מתאים.
ושאלה לקהל: איך אתם משתמשים בחומרים חיצוניים בשביל יצירת דמויות או הנחיה במשחקי התפקידים שלכם (ספרים, סרטים וכו')?
אני לפעמים לוקח רעיונות ליצירת דמויות או מצבים במשחק מדברים כתובים (בין מחומרים למשחקי תפקידים כמו ספרי חוקים והרפתקאות ובין אם הם סתם סיפורים), אבל זה יכול להיות קשה להוציא מזה רעיונות, כי זה אף פעם לא מתואם בדיוק למשחק. בגלל זה אני נוטה לחשוב על רעיונות בעצמי בשביל קידום העלילה, אבל לרוב אפשר להדביק את האופי של דמות מתוך ספר על דמות בתוך המשחק (בין אם ד"ש או דב"ש).