• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

הכה את הפונדקאי 20 - Qurrion

מי אני?

איזה אירוני, עליתי לדרגה 20 לפני 3 ימים.
שלום לכולם, שמי Qurrion, או שלומי למי שמכיר אותי מעבר למסך. ממש עכשיו הגעתי לגיל 20, ואני גר כרגע בפתח-תקווה, אחרי שגרתי די הרבה זמן בגבעתיים. אני דובר עברית, רוסית ואנגלית ברמת שפת-אם (סיימתי 5 יחידות רוסית ו-7 יחידות אנגלית בתיכון), והתחביבים העיקריים שלי כוללים משחקי-מחשב, אנימה ולהיות חלק מפאנדומים נתעבים שכנראה לא שמעתם עליהם בחיים.

באילו משחקי-תפקידים אני משחק כיום? מהן השיטות האהובות עליי?

בשם כל ה… מאיפה להתחיל?
אם רק לדבר על הפונדק, אני משתתף במשחקים "קללת הדרקון", "בין ערפל לקיטור", "בשערי המצודה", "הבדולח היוקד" וגם "היער המושחת".
בנוסף לאלו, אני משחק בקמפיין נשגבים בדיסקורד שמריץ העוג-הברברי, אני מקווה שאתם קוראים את הרשומות. כן, אני משחק את האביסאל בקמפיין "No Longer Human".
אני גם מריץ שני קמפיינים של הנשגבים, גם הם בדיסקורד, למספר שחקנים שחלקם כאן בפורום והשאר כבר עזבו. אני רוצה להגיד שאני עושה זאת כדי לצבור ניסיון בשיהו"מ וכי אני אוהב את הנשגבים, אך אהיה כנה, אני לא מרגיש שאני עושה עבודה טובה בינתיים.
אני נמצא בקבוצה ביתית אחת, אשר בה אנחנו מריצים קמפיין שיטה-ביתית בהשראת הסדרה RWBY. למי שמכיר, ח"ח, ולמי שלא מכיר, מה אתם עושים עם החיים שלכם? הסדרה חינמית וניתן לצפות בה ביוטיוב בערוץ Rooster Teeth, ולרוב העונות הראשונות יש גם כתוביות לא רעות בכלל בעברית.
אם למישהו יש שאלות או בקשות שאני אפרט לגבי אחד המשחקים שציינתי, אשמח לעשות זאת, למרות שאצטרך זמן לעשות זאת. יש הרבה מה להגיד על כל משחק, וזו הסיבה מדוע אני לא מפרט הרבה כאן.
אם הייתי צריך גם לכתוב את כל המשחקים ששיחקתי בהם בעבר, היינו יושבים כאן עוד עשור בערך.

השיטות האהובות עליי הן הנשגבים (מהדורה 2), תיקי דרזדן, ומרוצללים (מהדורה 5).

סיפור משעשע או חוויה מיוחדת?

יש לי הרבה, ואת רובן אני לא זוכר, וזה מעציב אותי מאוד.
אבל את הסיפור האחד שאני זוכר אני לא רוצה לשכוח לעולם.
הכל התחיל בקמפיין הנשגבים בקבוצה הביתית שלנו, אותה הקבוצה שציינתי קודם. שיחקתי את סאן, לונאר ירח-מלא אשר התאמן להיות המגונן העוצמתי ביותר של הבריאה. הוא יכל לספוג יריות מתותחי-מהות עצומים בעזרת שריריו בלבד, לעקם אוריכלקום בידיו החשופות, ולהכניע את אויביו עם הכריזמה האיומה שלו. הוא היה לוחם עוצמתי ומיומן ביותר, אם לא כל כך חכם, אך שיעורים ממושכים עם המנטורית שלו, לונארית נוספת אשר יכלה לפרק את גופה לגורמים ולחבר את עצמה מחדש לפי-רצון, אשר לימדה אותו רבות אודות הדברים שאינו ידע, כמו השכלה בסיסית וכישוף.
לקראת הסיום של הקמפיין, בקרב נגד אינפראל עוצמתי במיוחד, אווטאר של היוזי, המנטורית של סאן נפגעה קשות בחזה, וליבה הושמד על ידי נשקו של האינפראל. כוחות ההתחדשות שלה לא היו מפותחים כשל סאן, והיא לא יכלה להתרפא מהר מספיק כדי לשרוד את ההתקפה. לסגור פצע נוראי היה בגבול יכולתה, אך לגדל מחדש את ליבה היה מעשה כביר מדי. אך לא עבור סאן. ברגע דרמטי ומזוויע במיוחד, הוא קרע את חזו ותלש את ליבו ממקומו, ושם אותו בתוך חזה של המנטורית שלו. ההבדל בין לגדל לב חדש לבין לקבל לב קיים ולחבר אותו לגוף היה עצום, ועד מהרה מצבה התייצב. כוחות החידוש של סאן היו חזקים פי כמה משל המנטורית שלו, תוך דקה קצרה הוא גידל לעצמו לב חדש וחזר להילחם כאילו דבר לא קרה.

שאלה מהפונדקאי הקודם

הח'אן הטטרי שאל אותי: "אמרת פעם שאתה מפתח עולם מערכה, מה הת'מה וההשראה שלו?"

אני לא כ"כ יודע מה לענות לגבי ת'מה, אבל יש מספר מקורות השראה ששאבתי מהם כאשר התחלתי ליצור את העולם.
ווירשן, הארץ המרכזית והמפותחת ביותר (יותר מדי, אפילו) שואבת השראה מעיר הזכוכית שמופיע במשחק "Mirror's Edge". זוהי ארץ-עיר עצומה, נקייה ומתקדמת טכנולוגית יותר מכל מקום אחר. האנשים חיים בסוג של אוטופיה בעוד הם כפופים לשלטון מוחלט של הממשלה. לאדם הפשוט לא תמיד ידוע מה הממשלה שלו עושה או למה, אך כל עוד זה לא משפיע על אורך החיים הרגוע שלהם, למה שיהיה להם אכפת?
ארבעת ארצות הגבול שואבות מארצות ואגדות אשר תואמות את הת'מה שלהן.
דיוואס היא ארץ ששואבת השראה מהמיתולוגיה הנורדית והסלאבית, ארץ קפואה של טונדרות, הרים, ענקים ומכשפות.
לוראניה היא ארץ הפיות, "מלכות הפרא" כביכול. היערות הפראיים שולטים בה, חיות מוזרות חיות בה וכיסים של קסם טהור מופיעים באופן נפוץ.
טארק'אן הוא מדבר עצום אשר כל אחד מיושביו נלחם עבור המשאבים המואטים שנמצאים בו על מנת לשרוד. באופן אירוני, המדבר הוא גם המקום העשיר ביותר במחצבים, אך מעט מאוד מתושביו חושבים כי לכרות מתכות ויהלומים זו השקעה טובה של הזמן, כאשר יש צורך לצוד ולחפש אחר מים ומקלט מהשמש בכל יום. ההשראה למקום הזה אבדה מזכרוני, אך אני זוכר שזה היה ממשחק מחשב ששיחקתי בו ממש ממש מזמן.
אטלאנס זו ארץ שכולה מים ונמצאת מתחת לפני הים. אם אתה יכול לשחות, לנשום מתחת למים ולהתמודד עם כרישים, חכאיים ענקיים ומדוזות, אתה תרגיש שם כמו בבית. את ההשראה לארץ הזו למעשה קיבלתי מנקסטורל כאשר הוא יצר גרסה ראשונית לגזע הסיראנים שלו.

שאלה שלי לקהל:

מה לדעתכם חשוב לזכור כאשר כותבים עולם מערכה על הנייר? מהם טיפים חשובים שכדאי להקשיב להם, אך לא כולם מכירים אותם?
 
וואו, אלה הרבה משחקים. לי יש קבוצה שולחנית ושני משחקים כאן (מנחה באחד) ואני בכלל לא חושב על להצטרף לאחד נוסף. איך אתה מצליח להיות פעיל בכולם?

לגבי השאלה:
כשהתחלתי לבנות את שלי, כתבתי לעצמי רשימה קצרה של מוטיבים ות׳מות, וניסיתי שתוכן העולם לא יסטה ממנה יותר מדי. עם הזמן היא השתנתה והתחדדה, ככל שהבנתי יותר לעומק מה העולם שאני מנסה ליצור. זה כלי שמגביל אותך באותה מידה שהוא מפקס אותך, לי הוא עובד. אני חושב שטוב ליצור בסיס אחיד באופי והאווירה שהוא נותן, ולהמשיך לפתח את העולם כשברור לך מה אתה בעצם מנסה לבנות.
 
אדם מעניין ויורש ראוי :)

העולם נשמע מגניב. תריץ בו מתישהו? לאיזו שיטה הוא מיועד?
Qurrion אמר/ה:
מה לדעתכם חשוב לזכור כאשר כותבים עולם מערכה על הנייר? מהם טיפים חשובים שכדאי להקשיב להם, אך לא כולם מכירים אותם?
עד כה רוב העולמות שניסיתי לבנות נכשלו, בעיקר כי המוח שלי כנראה נותר בתקופת הנוודים הטטרו-מונגולים והתרגל לנדוד מרעיון לרעיון... אבל הטיפים הנפוצים כוללים להימנע מתכנון המיתולוגיה והקוסמולוגיה אלא להתרכז במערכה עצמה. עד כה הפרויקט הכי מוצלח שלי היה הביצה הצפונית, שהיה איזור קטן עם תככים בין שבטיים, לא עולם ענק עם מלחמות אלוהיות.
 
הא, אני עדיין צוחק מדי פעם על ההודעה הראשונה שלך בפורום. זמנים טובים :lol:
דרך אגב, אל תדאג. אני מחזיק מעצמי מנחה בעל ניסיון והרבה אנשים אמרו לי שאני מנחה טוב, ועדיין אני מרגיש שאני לא עושה עבודה טובה בהנחייה. זוהי הקללה של המנחה- השחקנים לא יודעים מה אתה מנסה להעביר, ככה שהם לא יכולים לדעת אם אתה עושה בזה עבודה טובה או לא. אתה פשוט צריך לגרום להם לחשוב שאתה עושה עבודה טובה ולהסתיר את האמת. אחרי הכל, מהות ההנחייה היא לשקר לשחקנים שלך במצח נחושה.

בנוגע לשאלה שלך, אני חושב שיש רק טיפ אחד שהוא באמת חשוב לדעתי. תזכור שאתה לא רושם את זה בשביל עצמך, אלא בשביל שאחרים יוכלו לקרוא ולהנחות בעולם שיצרת. על כן, דברים צריכים להיות ברורים, מסודרים. הם לא יכולים להשאר מבולגנים או בראש שלך.
תשאל את עצמך "אם מנחה אחר, שלא מכיר אותי, היה קורא את זה. האם הוא היה יכול להשתמש בזה?".
 
Adran -
יש לי כמה שעות פנויות בכל יום, אז לפחות תגובה אחת ביום לכל משחק זה משהו שאני יכול להתמודד איתו. יחד עם העובדה שרוב המשחקים לא פעילים ברמה יומיומית, אני מסתדר.

הח'אן הטטרי -
אני בהחלט מקווה להריץ בו מתישהו, כשיהיה לי יותר זמן פנוי לשבת ולכתוב משחק. התחלתי ליצור את העולם כאשר שיחקתי בעיקר מו"ד , אבל בסופו של דבר, אין שיטה ספציפית אשר מיועדת להיות משולבת עם העולם. כל שיטה שמאפשרת גיוון ונרטיב סיפורי יכולה לעבוד, למרות שאני חושב שמו"ד ואולי פייט או עולמות פראיים יעבדו הכי טוב.

ותודה על הטיפים. אני חושב שלמדתי דבר או שניים.
 
זה הרבה משחקים, אין מה לומר.
שאלות:
1. איזה אנימות אתה רואה?
2. איך הכרת את העולם של משחקי התפקידים לראשונה?
3. אתה בן 20. אתה בצבא כרגע? אם כן מה התפקיד שלך?
4. עולם המערכה שלך - הזכרת בו את מלכות הפרא. הוא נועד למהדורה מסוימת או שזה עולם שיסתדר עם כל מהדורה?
5. מה הסיכוי שתרשום בפונדק רשומות לקמפיינים של הנשגבים שאתה מריץ בדיסקורד?
 
זה הרבה שאלות, אין מה לומר. ;)

1. אם השאלה היא "אחרי אילו אנימות אני עוקב כיום", אז התשובה היא אף אחת בזמן הנוכחי, מלבד RWBY, ואני לא רוצה להיכנס עכשיו לאם זה נחשב אנימה או לא.
אם השאלה שלך היא למעשה "אילו אנימות ראיתי כבר", ובכן, רובן רשומות כאן ואת השאר אני לא מוצא זמן להכניס או לא מוצא, נקודה.
2. במשחקי-תפקידים שיחקתי עוד כשהייתי ילד קטן. התחלתי בגן כמו שכל אחד מתחיל, אבל לא עברתי לדברים אחרים ככל שגדלתי, אלא המשכתי בדרך הזו עד היום. בכיתה ד' הכרתי את נקסטורל והוא הכיר לי את מבוכים ודרקונים, מהדורה 4, וזו השיטה הכתובה הראשונה ששיחקתי בה. זה באמת לא סיפור רקע מעניין במיוחד, אני מניח שפשוט תמיד אהבתי את זה ומעולם לא הפסקתי.
3. לא, צה"ל לא רצה אותי. אין לו את המשאבים או את כוח-האדם כדי להחזיק מישהו כמוני בשורותיו.
4. התחלתי ליצור את העולם כאשר הכרתי לעומק רק את מהדורה 4 של מו"ד, ולכן אלמנטים רבים מהעולם יכולים להימצא בה, כמו הרבדים השונים בעולם (העולם, מלכות הפרא, צלמוות, הים האסטרלי וכבשן היסודות). העולם לא באמת יסתדר עם כל מהדורה, ולא יצרתי אותו עבור מהדורה מסויימת, יצרתי אותו כי היו לי הרבה רעיונות בראש והייתה החלטה לאחד אותם לעולם אחד. זה פחות עולם שמתחבר לשיטה ויותר סיפור שקרה. זו הבעיה העיקרית בו, שזה לא עולם שמתאים שישחקו בו, לפחות כרגע.
5. לצערי, הסיכוי נמוך מאוד. ההתקדמות שלנו שם לא חלקה במיוחד, עד כמה שהייתי רוצה, ונראה שהכישרון לכתיבת סיפורים מותחים ומרגשים קפץ על דור, כיוון שאני לא מצליח לראות את עצמי כותב רשומות טובות ומעניינות, שלא לדבר בעברית, שזו לא השפה הראשונה שהייתי פונה אליה. הסיכוי קיים, אך לא הייתי מהמר עליו.
 
חזרה
Top