או וואו, יש לי בערך מאתיים דברים להגיב, אבל אני אנסה לשמור על התגובה הזו קטנה יחסית. אני כנראה אכשל.
כהתחלה, קישור לפרק של על כתפי גמדים על משחקי פורום, כולל שיחה עם רוי- המנחה של ממלכות שבורות, שהוזכר כבר בעץ הזה:
http://www.dwarves.org.il/episodes/78-play-by-post
הרבה מהדברים שנאמרים שם יכולים לעזור בנוגע להבנה על משחק בפורום.
1. החלוקה של נקסטורל לגבי סוגי משחקים (צ'אט, פורום, מייל) די מסכמת את זה, ואמליץ גם על דיסקורד, שמאוד מאוד יעיל למשחקים שאתה מריץ באותו העולם עם שחקנים שונים, למרות שהוא לא יודע ליישר את הטקסט לעברית שזה משגע, ושלא תעז להשתמש באנגלית ועברית באותו המשפט. אבל, בדיסקורד אתה יכול ליצור שרת של המשחק שלך, עם מספר ערוצי טקסט נפרדים- לאאוט, לאין, ראיתי גם כמה שמכניסים בוטים אוטומטיים של קוביות ושמים שרת של מכאניקה (לי אישית בסרבר הנשגבים יש בוט של קוביות הנשגבים, זה נוח ברמות, פקודה קטנה ואתה יכול לגלגל 27 קוביות ולקבל תוצאה מידית). וכשאתה מריץ כמה משחקים בנפרד עם שחקנים שונים, זה יעיל במידה מטורפת, כי אתה יכול פשוט ליצור 2 ערוצים נפרדים- ששחקן אחד רץ בכול אחד, ולהגדיר איזה שחקנים יכולים להגיב באיזה ערוץ.
דיסקורד משתפר כול הזמן, אני בטוח שבקרוב הטקסט יהיה מיושר בצורה נורמלית (או לפחות מתפלל לזה), והוא גם מאוד יציב לשיחות קוליות, אז אמליץ עליו גם בקטע הזה.
בלי קשר, אני חושב שזה אפשרי להעביר תחושות דרך המשחק, אבל זה מסובך יותר. מתח נגיד, הוא יותר קשה, כי בניגוד למשחק שולחני השחקנים מגיבים "באמצע היום שלהם", ולמתח יש את העניין של מומנטום- שנאבד בפורום. אווירה היא קלה יותר מבשולחני לדעתי, למרות שזו כבר דעה אישית, בגלל התגובות הארוכות. תגובה ארוכה באווירה הנכונה מעבירה את האווירה הנכונה. בכלל אני חושב שבשביל להעביר דברים טוב, תגובות ארוכות הן יעילות מאוד בשביל להכניס אנשים להלך המחשבה המתאים תוך כדי ההודעה. בעולם האמתי אין לאף אחד עכשיו לתיאור של 7 דקות כול פעם שהוא מדבר, בפורום- יש. כך או כך, אני חושב שלהתאמן בכתיבה זה חשוב אם חשוב לך העניין הזה במשחקי פורום. כמו שלדעת לשלוט בשפת גוף וטונים יעיל מאוד במשחק שולחני, השליטה בטקסט יעילה מאוד בפורום ותעזור. זה לא קריטי, אבל אני חושב שזה מאוד עוזר אם אתה מנסה להשתפר.
2. אני בעד, אבל גם נגד. מצד אחד אני בעד כי זה רעיון נהדר שנשמע לי שיעזור להמון אנשים, אבל אני מאוד לא אוהב את החלוקה הזו ל'שחקנים ותיקים' ו'שחקנים מתחילים', כי אני אוהב לקרוא הודעות של משחקים אקראיים וראיתי הרבה 'מתחילים' שהגיבו דברים מעולים דווקא, וזה שהם חדשים בפורום לא מוריד את הרמה שלהם.
יותר מזה, אני אפנה את המבט למה שקרה לעץ "אני מנחה, אתה מנחה, כולנו מנחים". זה היה עץ שענה על צורך קיים, אבל בסופו של דבר סיים את עצמו חסר שימוש, ואני חושש שאותו המצב יכול לקרות כאן. מבחוץ זה נשמע נהדר, אבל אני רוצה לשמוע מהמנחים עצמם של משחקים בפורום אם הם היו משתמשים בכזה דבר. אני בטוח שהתשובות לא יהיו זהות לכולם, אבל חשוב שידעו שיש ביקוש בלפני שעושים את זה. עוד עץ דביק לשנתיים עם רעיון יפה ובלי שימוש הוא סתם עצוב לראות.
אני מציע פורמט של עץ דביק של מתנדבים, שיהפוך לרשימה של מנחים שאנשים יוכלו לדעת שאם יש להם בעיה אם הם יכולים לפנות אליהם, כהתחלה, והפורמט יעבוד כך:
בעץ הדביק כול פעם שמישהו צריך עזרה ולדסקס עם אנשים בשביל עצות לגבי דברים במשחק שלו, הוא צריך להגיב בעץ "צריך עזרה עם המשחק X". כול אדם מהמתנדבים שעוקב מספיק טוב אחרי המשחק יפנה למנחה בהודעה פרטית והמנחה יתחיל להסביר לו במה הוא צריך עזרה. כמובן, צריך לדרוש כללי נימוס מכול מי שמבקש עזרה, אם מישהו יקבל תגובה של "אני רוצה עזרה ממישהו אחר" זה מאוד חצוף לדעתי. אחרי שהוא פונה, הם מדברים, ואני מניח שיותר מאחד יפנה- ואם מישהו לא מקבל עזרה שבוע הוא יכול להגיב שוב עם איזו התראה שהוא לא קיבל תמיכה (מה שאומר שהעץ לא עובד טוב). בגלל שכמה בתיאוריה יפנו למנחה וידברו איתו על הנושא, הוא יקבל עזרה מכמה וכמה זוויות שונות, מה שיכול להועיל לו בהרבה מאשר דעה של אדם בודד שיעזור לו לגבי המשחק.
יועץ קבוע למשחק יכול לעבוד, אבל זה לדעתי טיפה יותר מידי מחייב ולא נותן תמיכה של דעות מבחוץ, והרעיון של לכתוב את הניסיון של המנחה הוא מצוין בעיניי.
(וואו, נכשלתי בגדול)