אם המטרה של האירוויזיון זה לנצח בתחרות, אז צריך להגדיר מה הפרמטרים והאסטרטגיות לניצחון, ולפעול לפיהם. כך חושבים כל ועדות האירוויזיון למיניהן בכל מדינה, ואני לא חושב שהשיקול "זמר טוב" אי פעם עולה לדיון, בעיקר בגלל שהמושג עצמו "זמר טוב" הוא חסר משמעות. זה הכל תלוי בקונטקסט. גם זמר אופרה מדהים יהיה ממש גרוע ומביך בכל קונטקסט אחר חוץ מאופרה.
הבחירה בזמר-שיר-שואו הישראלי השנה רק מראה כמה שיקולים אחרים מלבד מוזיקליים יש, והם גם מעבר למופע הכי מעניין. כמו שבדרך כלל מתלוננים על האירוויזיון, זה גם כולל הרבה פוליטיקה. אבל זה פשוט כללי המשחק, אז מי שרוצה לנצח צריך לשחק לפיהם.
כמו שאני מבין את זה, זה שילוב בין קונטקסט פוליטי שמועבר בצורה הכי יעילה (שיר פמיניסטי על ידי זמרת שלא ניחנה ביופי קלאסי זה כנראה האסטרטגיה הישראלית השנה, בהתאם לזייטגייסט הנוכחי), הפקה מוזיקלית מוקפדת בהתאם לפופ העדכני ביותר, ובסוף גם שואו שימשוך תשומת לב לשני הגורמים למעלה.