• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

השיר של נטע ברזילי שעומד לייצג אותנו באירוויזיון

ariel127711 אמר/ה:
[post]698034[/post] כל השיר הזה נראה כמו איזה משהו מטקס ברברי עתיק מגרמאניה.
נראה לך שהגרמאנים היו מביישים את עצמם ככה? זה האצטקים שלבשו נוצות בטקסים דתיים...
ואגב, ברומא חשבו שתרנגולות יודעות לנבא את העתיד, אז אני משער שהרומאים היו מביטים בתרנגולת הקדושה לעיל ואומרים:
״התרנגולת אירה שהשיר מזעזע ואנחנו נפסיד על בטוח״.
 
מי שמוטרד כנראה לא עוקב אחרי האירויזיון מספיק - זה ארוע שטקטיקה נפוצה בו זה להיות חריג.
בקשר לשיר עצמו, גרוע. אבל לא מבין את הדרמה - בשנים האחרונות זה הרמה של האירויזיון. מה שכן, הוא בהחלט נראה בעל הפקה מושקעת.

מנהלי - נא לא להסיט את הדיון להיסטוריה.
 
The oldman אמר/ה:
[post]698073[/post] בקשר לשיר עצמו, גרוע.
על פי איזה סטנדרט? טכנית, נראה לי שבז'אנר "שיר אירוויזיון" הוא מסמן וי על רוב הקטגוריות. (לא קשור לזה שאני לא יכול להאזין לו יותר מעשר שניות ברצף)
 
לפי הדיסקים שיש לי על המדף? אני יודע ש CD זה סטנדרט מיושן.
כמו שאמרתי, כנראה שבסטנדרט של האירויזיון זה אחלה שיר, פשוט לא שיר שהייתי נהנה לשמוע. דרך-אגב, אני חייב לציין כאן שלמרות שאני זקן ששומע דברים כמו The corrs, Rolling Stones, Guns and Roses וכיו"ב (הכי מודרני במדף זה בערך Avril Lavigne ו Elbow), סטטיק ובן-אל עושים אחלה פופ.
 
The oldman אמר/ה:
[post]698073[/post] בקשר לשיר עצמו, גרוע. אבל לא מבין את הדרמה - בשנים האחרונות זה הרמה של האירויזיון. מה שכן, הוא בהחלט נראה בעל הפקה מושקעת.

מנהלי - נא לא להסיט את הדיון להיסטוריה.

גם לא מהשנים האחרונות וגם הסטה להיסטוריה - השיר הגרמני "דשצ'ינגיז חאן":

Album_cover_-_Dschinghis_Khan_-_Dschinghis_Khan.jpg


*מנהלי (דניאל) - היסטוריה של מוזיקה/אירויזיון זה בסדר :)
 
כאמור, אני לא מתלהב.
כאדם ששומע מוזיקה קלאסית, אני חושב שהמוסיקה המודרנית לוקה בחסרים שגורמים לי סבל של ממש כשאני שומע אותה.
בכל מקרה, כאמור, רמת המוזיקה בתחרויות היום ירודה, אם תסתכלו על הזמרים המובילים היום (את השירים החדשים של סטטיק ובן-אל אני יכול לזהות רק לפי הסבל שהם גורמים לי, שלא משתווה אפילו לטייל גולן בזמנו) ועל השופטים בתחרויות, שכוללים ילדות קטנות שלא יודעות לטגן חביתה כמו שצריך (והנה יצאה לי בדיחה על השיר הנידון) אבל זה כבר עניין של ריאליטי, ששם לא צריך להיות הכי טוב כדי לזכות, אלא שהזכייה שלך תבחר להם הכל הרבה זמן מסך.
לכן הזכייה בתחרויות של מוזיקה מודרנית אינן מעידות על כשרונם של המלחין או של המבצע.
לעומת זאת, תחרויות כמו התחרות הלאומית לפסנתר על שם ארתור רובינשטיין אכן מעידות על כישרון יוצא דופן רק מעצם העובדה שהשתתפת בהן, כי הן נועדו לבחון כישרון, לא להרוויח כסף.
 
The oldman אמר/ה:
[post]698077[/post] סטטיק ובן-אל עושים אחלה פופ.
הקליפים שלהם נראים כאילו הם מיועדים לבני שלוש, עד הרגע בו מופיעים שם אלכוהול וסצנה שדומה באופן מלחיץ להטרדה מינית... אני מדבר כמובן על השירים ״זהב״ ו״טודו בום״, ונמסטה היה מוזר אבל מרענן עם המונולוג של סטטיק. הכל לטובה היה שיר מעולה, אבל הם משום מה לא המשיכו את הקוו שלו.

מפקד-הו! הא! צ׳ינ, צ׳ינ, צ׳ינגיס ח׳אן!
אני מת על הלהקה הזו ועל השיר הזה. אם אני לא טועה הם עשו לו פעם ביצוע במונגולית :fire:

אביעד-קלאסית? הכוונה למוצרט ובטהובן, או משהו אחר?
אני אוהב את הסימפוניה החמישית וא טוקטה ופוגה ברה מינור, וזהו בערך. גם שירי ארץ ישראל ישנים הם דבר נחמד.
 
אכן, בהתחלה לא ידעתי שהכל לטובה שייך לסטטיק ובן אל - סבלתי ממש קצת...
(ד''א, בהתחלה חשבתי שהם צורחים שם ''דודו בוא"...)
קלאסית? בעיקר בטרור, את האמת, ז''א באך, ויואלדי, הנדל, פגניני, טרטיני והשאר, אבל גם קלאסית כמו מוצרט, ובטהובן, ורומנטית של שופן, וגנר ושומן. גם מוזיקת רנסאנס של מלחינים לא מוכרים כמו ג'זואלדו.
יש לי רשימה של יצירות להמליץ, אבל אני לא חושב שזה המקום.
 
חברה, כמו ששלוסנקי הביע לעברית, "על טעם ועל ריח אין מה להתווכח". כנראה מישהו שמבין יותר במוזיקה מרובינו פה ידע מה הוא עושה כשהוא כתב את השיר, או שהוא לפחות מכיר את הז'אנר ואת חוקיו כדי לדעת איך שיר צריך להיות שם. זה תחרות של "show" ולא רק ליריקה, וכנראה מישהו חושב שהגימיק הזה יכול להביע איזה הישג. worst case scenario - לא נגיע למקום גבוה, ישראל שרדה אסונות גדולים מזה. אנחנו בכל זאת המדינה ששלחה את טיפקס עם "push the button" לאוריווזיון, (שיר שלחלק מהדעות היה כל כך נורא שהוא גרם להפרעה בשידור שלו עצמו- למי שזוכר את הרגע ההוא בו השידור נקטע) או את השיר "הורה" שחבל שלא עצרנו לחשוב מה פירוש המילה בכמה שפות סקנדינביות, שבשבילם שרו שיר שהפזמון בו הוא לצעוק כמה פעמים את המילה המקבילה אצלם ליצאנית בשפתנו. (מנגד עדיין הביא מקום 2)

בקיצור, לא הכי נורא שלנו, לא הכי טוב שלנו. ושיהיה בהצלחה. את הפרסום שלה נטע ברזיאלי כבר קיבלה, וספק שהיא הלכה לתכנית מציאות ששולחת את הזוכה לאורוויזון מטעמי ציונית ולא מטעמי פרסום. אז כל הכבוד לה (לא רואה מישהו אחר פה שהולך לשיר באווריזיון) ושיהיה לה בהצלחה.
 
אביעד אמר/ה:
כאמור, אני לא מתלהב.
כאדם ששומע מוזיקה קלאסית, אני חושב שהמוסיקה המודרנית לוקה בחסרים שגורמים לי סבל של ממש כשאני שומע אותה.
בכל מקרה, כאמור, רמת המוזיקה בתחרויות היום ירודה, אם תסתכלו על הזמרים המובילים היום (את השירים החדשים של סטטיק ובן-אל אני יכול לזהות רק לפי הסבל שהם גורמים לי, שלא משתווה אפילו לטייל גולן בזמנו) ועל השופטים בתחרויות, שכוללים ילדות קטנות שלא יודעות לטגן חביתה כמו שצריך (והנה יצאה לי בדיחה על השיר הנידון) אבל זה כבר עניין של ריאליטי, ששם לא צריך להיות הכי טוב כדי לזכות, אלא שהזכייה שלך תבחר להם הכל הרבה זמן מסך.
לכן הזכייה בתחרויות של מוזיקה מודרנית אינן מעידות על כשרונם של המלחין או של המבצע.
לעומת זאת, תחרויות כמו התחרות הלאומית לפסנתר על שם ארתור רובינשטיין אכן מעידות על כישרון יוצא דופן רק מעצם העובדה שהשתתפת בהן, כי הן נועדו לבחון כישרון, לא להרוויח כסף.
אם הייתי מוצא סמיילי מקיא, זה מה שהייתי שם כאן. שלא תבין אותי לא נכון, גם אני לא סובל את הזמר הים תיכוני או רגאטון (שזה הז'אנר שבו פועלים סטטיק ובן אל). אבל אליטיזם מכל סוג זה משהו אפילו יותר מגעיל ובלתי נסבל. איך אתה ברצינות יכול לחיות במאה ה-21, ולהגיד שמאז המאה ה-19 לא נוצרה שום מוזיקה שוות ערך? אתה מודע לכמה מגוחך זה נשמע?
 
ראשית, מותר לי לסבול ממה שאני רוצה.
שנית, גם אם איני מעריך במיוחד את המוזיקה העדכנית, מעולם לא אמרתי שלא נוצרה בשנים האחרונות מוזיקה שוות ערך.
הדבר שאני בהחלט אמרתי הוא שהרמה של התחרויות למוזיקה עכשווית ירודה עד מאוד, והסברתי כבר למה.
 
לפחות בשנים האחרונות, ישראל שולחת מנצח תוכנית ריאלטי לאורוויזיון ולא זמר מוכר עם ניסיון. (אם כי חלק משהמשתתפים כן בעלי ניסיון כלשהו, אבל הם לא "סלב")
מסקרן אותי לדעת אם זה לא משמש לרועץ בשבילנו, והאם זה שכיח בעוד מדינות
 
אני רק רוצה להגיד, מנהלים, לדיונים כאלו יש נטייה לעבור לספאם מדי פעם, אם אתם רואים שרמת הדיון מתדרדרת, תרגישו חופשי לנעול.

ועכשיו לדיון:
אנשים שונים ומיוחדים היציגו מדינות רבות, החל מקונצ'יטה וורסט, את כל מה שאפשר להגיד עליה אפשר לאומר בעזרת תמונה.
330px-20140321_Dancing_Stars_Conchita_Wurst_4187.jpg

(כן, הזקן אמיתי).
כמובן, גילדו הורן, שמפקד אלמוני הזכיר מעלי:
שדומה לנבל ממוצא במחזות זמר.
וכמובן, מישהי לא כל כך מוזרה, אבל התלבושת שלה מזכירה בצורה מפחידה את הקליפ בראשית העץ, גברת דנה אינטרנשיונל.
438178

לכן אם כבר מדברים על אנשים "שונים", אפשר להגיד שנטע היא לא הכי "שונה" בסטנדרטים של האירוויזיון.
 
ליאור - המטרה באירוויזיון היא לא לנצח? לא אמורים לשלוח את הזמר הכי טוב (ויש כאלה, זה שאני לא סובל את מה שהם שרים מכל בחינה שהיא לא מבטל את הכישרון שלהם, אלא, לדעתי המתנשאת, מבזבז או משחית אותו אם כבר) שיש לה, ולא איזה אזרח רנדומלי שזכה בתחרות ריאליטי סוג ד', כדי שיהיה לבחור סיכוי לזכות? או שגם באירוויזיון זה ככה?
חובב מוד אמר/ה:
[post]698128[/post] אני רק רוצה להגיד, מנהלים, לדיונים כאלו יש נטייה לעבור לספאם מדי פעם, אם אתם רואים שרמת הדיון מתדרדרת, תרגישו חופשי לנעול.
מנהלי - מנהלים, גם אני מרשה לכם לנעול את העץ :D
 
אני חושש שהמטרה זה לא השיר הכי טוב, אלא המופע הכי טוב, ואם זה freak show, אז יש כאלה שחושבים שזה עוד יותר מוצלח (שלא לדבר על פולטקלי קורקט שיבנה על אנשים שיצביעו רק בגלל הצבע עור של הזמר/ היותו טראנס /וכו')

כנראה מישהו חושב שזה המופע הכי טוב שאנחנו יכולים לשלוח, או שלא באמת אכפת לנו מהתחרות הזו כמו שהיה אכפת בעבר. (וניתן לאלה שרוצים להאשים את ההפסדים של ישראל באנטישמיות, כרגיל).

כאמור, נחיה ונראה מה התוצאות, אם מדינה אחרת תשלח כלב עיוור צבעים צולע ששר פולקה. אז כנראה שהוא יזכה.
 
רציתי לשאול אז למה זו תחרות לזמרים בלבד, ואז נזכרתי שזה לא העניין בה ושזה תכל'ס לא ממש הגיוני. ואז, כמו בכל מקום היום, חייבים להכניס פוליטיקלי-קורקט, אבל בעצם זו לא תחרות שירה בכלל, אז למי אכפת...
 
אני רוצה לציין שיש סיבה שבוחרים אנשים מוזרים, אם מדינה אחרת תשלח כנציג, לצורך הדוגמה, "כלב עיוור צבעים צולע ששר פולקה", אתם כנראה תצביעו לו, כי זה ממש מגניב ומיוחד, אז זה לא שהוא נבחר בלי שום סיבה...
 
חזרה
Top