• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

הושלם פרק 17 ב"יורשת הקרדינל" - "האביר והנמלה

לאחר יום שלם של שכתוב ועבודה מאומצת (למי שתהה מדוע כמעט ולא הייתי ברשת היום), השלמתי פרק נוסף ב"יורשת הקרדינל".
שמו של הפרק החדש הוא "האביר והנמלה" - והוא מתרחש כולו בתוך טירת פונטייה.
למעשה, זהו הפרק הלפני אחרון של הספר.

לכל הקוראים - הפרק נמצא במקום הרגיל, ואפשר להגיע אליו מהאינדקס המלא, או מ"הפרק הבא" בפרק 16.

אשמח לקבל את הביקורות שלכם בהקדם (גם על הפרק הקודם!)

תהנו!
 
פרק טוב. הסצנה במערה דרמטית למדי. באופן תמוה למדי, היא מדגימה את טווח התגובות האפשרי למצב לחץ עליו בדיוק דנו בפורום זה היום.

בנוגע לאן, נאמר באתר שהיא הייתה בתה האהובה ביותר על אמה. היות ואימה הייתה הילאסיאנית, ויש עוד כמה הילאסיאנים עם התנהגות מתוסבכת כמו של אן, האם ייתכן
שז'אן רואה את התנהגותה כמוזרה מכיוון שהוא לא מזהה את הקוד התרבותי שלפיו היא
מתנהגת (מה שנחשב לטוב ויפה בהילאסיאס לא נחשב לטוב ויפה בז'ראל). זה מסביר
גם את התנהגותה של אן לגייל (בסך הכל, היחס של אן לגייל הוא נוח. הבנתי שהתלונה היחידה של גייל על החיים בטירת בוואזי היא על הרוזנת ומשפחתה, לא על תנאי המחייה שלה).

לקראת סוף הטריאלוג בין טורליאנש, הברונים והיורש, מצוין ש-'הוא היה מודע למצבו'. אני מניח
שזו שגיאת כתיב מכיוון שההתנהגות שלו לא מייצגת הבנה כזו.

מדוע טורליאנש קרא לבנו על שמו של דוכס הפרא? אפילו אם בז'ראל בוחרים שמות לפי גחמה, עדיין זה עשוי לגרום לאנשיו להתבלבל מעט אם שני האנשים שוהים באותו מקום בו זמנית.
 
פרקטוב ומענין הקטע במערה היה יפה ויש מתח לגבי הפרק הבא כמו כן אוחדו כמה קווי עלילה שהיו נפרדים עד עכשיו.

קשה להאמין עד כמה הירלאן היה טיפש להסתובב בלי שומרי ראש כאשר כל הבארונים שלו מסתובבים עם שמירה צמודה.

ההתקפה של אן היתה מתוחכמת והשימוש בה היה טוב ומפתיע במיוחד לאור העובדה שלא תואר מה קרה איתה מאז המארב שעשו לה.

לא ברור למה מארניל תוקף את האיזור? הרי הבוגדים היו יכולים למסור לו אותו ללא קרב והוא לא אמור לדעת על כישלון הבגידה כמו כן לא נראה שהבארונים הבוגדים התכוונו להמשיך להגן על הרוזנות מן הסתם הם היו מוסרים אותה ללא קרב בתמורה לקידומם האישי.
 
לא בטוח שהבגידה של הבארונים היתה מתוכננת זמן כה רב מראש, בדרך שאפשרה תאום עם מארניל - בניגוד למה שקרה בלולאס, הרי פרנאלד ובוודאי פונטייה החלו מהרהרים בבגידה אחרי התבוסה במעברות הנהר, ובמיוחד כאשר הבינו איזה מנהיג טיפש עומד בראשם כעת.
מארניל בטוח ביכולתו למגר את שאריות צבא בוואזי במהלומת מחץ, ואין לו צורך לנהל משא ומתן. הוא לא מודע, כמובן, לעובדה ש:
א. הרוזנת חיה, והיא מארגנת את ההגנה, ולא הירלאן.
ב. אנשי קורטזאר לא מילאו את חלקם עד הסוף, ונתנו במכוון לכוחות די גדולים של בוואזי להמלט מהקרב במעברות הלוסקו.
 
לאור ההתרחשויות בפרק הקודם, האם האדם שהביאו אל המזבח הוא גייל? מדובר פיזית בגייל אך
מדובר בהיליארה לפי עדותו של יוליוס קרלו ואין ספק שהמעשה של גייל גרם לערעור הגבולות בין
נשמותיהן. היות ואן קוסמת, אני מניח שהיא, כנראה, הרגישה בהדים של מה שקרה למטה וגם
במה שקורה בגייל. מדוע היא מתנהגת כאילו הכל כשורה?

לאור העובדה שהפרק הבא הוא הפרק האחרון, האם אפשר לדעת איך ייקרא ספר ההמשך?
 
א.לאחר הפרק הקודם המסתורי, ההזוי כמעט, שוב אנחנו חוזרים אל המציאות הפוליטית העכורה.:eek:rcwink:

ב.הירלאן שב ומוכיח עד מה רבות ''מעלותיו הטובות''- לא די שהוא שוטה, תכונה המשותפת, ללא ספק, לו ולרבים מאצילי ז'ראל- אלא שהוא גם קופא על מקומו ולא פועל בשעת חירום אמיתית- וזה הלא חטא שאין לו כפרה עבור אציל-לוחם, כפי שהוא מתיימר להיות. כעת אפשר להבין את יחסה של אן כלפיו. היא ודאי הבינה כבר לפני שנים עם מי יש לה עניין ונהגה באחיינה הלא-יוצלח בהתאם.

ג.הבארון דה-ריאנט, לעומת זאת, מתגלה כאמיץ הרבה יותר מהירלאן, וחשוב לא פחות, כואסאל נאמן ומהימן.

ד.''היא גוש בשר מת...'' ''הנחיל רעב.'' אין ספק- הבארון דה-ז'אפייה הוא יצור מקסים מאין כמותו.:devilish:

ה.אז גיום הוא בן טורליאנש- כעת ברור מאין הוא וגייל מכירים. מעניין לדעת כיצד נמלט מן הטבח שערכו בני מורינין בבני משפחתו.

ו.סצינת הקרב מוצלחת מאוד, כרגיל.:) קצרה, אכזרית, מהירה ועקובת דם. בדיוק כפי שאני אוהב אותן.:eek:rclol:

ז.כפי שכבר ציינתי בעבר- אן דה בוואזי יודעת היטב את מלאכת השלטון, ואף מסוגלת לקבל החלטות אכזריות ביותר בשעת הצורך. אולםדבר אחד מפליא אותי מאוד: מדוע לא עלה בדעתה של אן לשגר הודעה לדוכס דה-שבלייה (אשר וודאי עדיין לא ידוע לה על צאתו לעיר הבירה) לבשר לו כי מאחר ואדונה הפאודלי הפר את שבועת הנאמנות שלו כלפיה, הרי אין היא חשה מחויבת לו עוד, ולהציע לדוכס המזרח ברית צבאית ופוליטית? הלא אין ספק שאן מבינה היטב כי תזדקק לעזרה לא מעטה כדי לגבור על שפע האויבים שקמו עליה!

ח.הערות ושאלות:

1.לא ציינת מאין ידעה הרוזנת אן על כוונת צמד הברונים לבגוד בה, ומדוע לא נכנסה לטירת פונטייה בריש גלי, כדי לתפוס את הפיקוד על כוחותיה. האם היו לה מרגלים בין אנשיו של פארנאלד, אשר הזהירו אותה בעוד מועד?

2.כמה מן הדימויים בהם השתמשת בפרק, נראים לי מעט צולעים. כוונתי בעיקר לתיאור קולו של פארנאלד כ''מים אכזריים''. אולי נכון יותר לתאר זאת כ- מים טמאים, או מים רעילים. הרי טומאה ורעילות הן אכן תכונות שניתן לייחס למים- אכזריות, לא כל-כך. גם תיאורה של אן דה-בוואזי כ- ''הוד גועליותה'', נראה מתאים לילד ולא לאיש מבוגר. ''הוד זדוניותה'' או ''הוד נתעבותה'' נראים לי מתאימים יותר.

3.אולי רצוי לספר מאין בדיוק מגיעות אותן נמלי ענק, המתוארות בפרק- שהרי מדובר ביצורים בלתי שכיחים בעליל. האם הן מצויות רק בבארונות ז'אפייה, או בכל הרוזנות, ואולי הן שורצות בכל רחבי ז'ראל?

4.לעניות דעתי, כדאי להוסיף כמה מילים אודות רוכבי סנט זורדי, עליהם לא סופר עדיין מאום במסגרת עלילת הספר- כדי לא להותיר את העניין כתעלומה גמורה. מובן שאין כל צורך לספר כבר עתה מדוע ניסו לרצוח את אן דה-בוואזי, אולם רצוי לפחות לומר מיהם ומהם.

ט.ולסיכום- יפה מאוד. אני ממתין בקוצר רוח לפרק הבא!
 
ושוב תודה על הביקורת המפורטת :)
הירלאן הוא בד"כ לוחם לא רע בכלל - אבל הוא פשוט נכנס להלם, שהופעתה הפתאומית של דודתו (אחרי שקודם היה בטוח שהוא עומד למות) מילאה בו תפקיד מרכזי.

נו, אז אני מבין שאתה אוהב את פרנאלד דה ז'אפייה. באמת ילד מתוק :twisted:

לגבי גיום - אמרו שהוא נהרג, מה שהסתבר כלא נכון. בפועל (יתברר בהמשך), חלק גדול מהתסביך שלו נובע מהעובדה כי לא מת באומץ כפי שהוא עצמו סבור שהיה עליו לנהוג, אלא אכן התחנן לרחמים - והדבר רודף אותו.
לבקש התערבות של שבלייה זה "לחצות את הרוביקון" - קרי, עילה למורינין לעלות על בוואזי עם כל צבאו. בשלב הזה, המלחמה פחות רשמית, ובוואזי מוצגת כמי שאוהבת את עצמאותה ואת יכולתה לתמרן. יתכן שהיא לא להוטה להפוך לשומרת-גבול של שבלייה. נראה שהיא מהמרת (בצדק או בטעות) על כך שהיא יכולה להדוף את מארניל בכוחות עצמה.

לשאלותיך:

1. כבר בפרק עשירי, מוצג במפורש כי הרוזנת חושדת בבארון הילד (ואפילו חושבת על ארגון התנקשות בחייו) - נראה שהיה לה ברור שאחרי התבוסה במעברות הנהר, זו רק שאלה של זמן עד שיבגוד. לכן, היא הסתובבה בטירה בתחפושת עם אנשים מובחרים בכדי לרחרח - הראיה הסופית לבגידה סופקה על-ידי השיחה של פונטייה ורוז'ה, ומעשיהם של פונטייה והבארון הילד בלונאריה.
נכון שהיא יכולה היתה לגלות עצמה ולהכנס בראש כל צבאה - אבל אז הבוגדים (וכל האינטואיציה של בוואזי הובילה אותם לכך שהם יבגדו) היו מצפינים את תוכניותיהם, והיא היתה נשארת עם שני נחשים מאחוריה. ככל הנראה, אן דה-בוואזי העדיפה לתפוס אותם על חם.
כמו כן, כפי שהיא אומרת בעצמה, היא הבינה שיש לה יתרון הן כלפי הבארונים והן כלפי מארניל, כל עוד כולם בטוחים שהיא איננה, והם צריכים להתמודד אך ורק עם הירלאן.

2. הדבר ישקל ברצינות בעת העריכה שאעביר בקרוב את הספר.

3. אין הזדמנות עלילתית טובה לתאר את זה באופן שלא יהיה מלאכותי. באופן כללי, הנמלים הללו מובאות מהמכרות העמוקים ליד ז'אפורי.

4. אולי אתן הסבר קצר במסגרת האפילוג. מדוע ביקשו לרצוח את אן דה-בוואזי? בעיקר משום שהם הבינו שהיא פועלת נגדם ומרחיקה מהם את הפרס שהם רוצים - מה גם שהם מתעבים מניה וביה את שושלת בוואזי, שהיתה תמיד ממתנגדיהם החריפים.
 
איך אפשר להגיע לפרקים 5-...? חשבתי שבאינטרנט מפורסמים רק פרקים 1-4, או שלא? אם לא (כלומר מפורסמים עוד פרקים) אז שמישהו בבקשה יגיד לי איך מגיעים אליהם כי אני משתוקק לקרוא אותם.
 
פרקי היצירה, מפרק 5 והלאה, אינם מפורסמים באופן גלוי ברשת - מאחר והספר מיועד להוצאה לאור. אני נותן את הלינק לתוכן העניינים המלא לאנשים מסויימים, שמעוניינים לקרוא הלאה (ולתת משוב וביקורת על הפרקים שהם קוראים) אם אתה מעוניין, שלחתי לך הודעה פרטית עם לינק עוד אתמול בערב.
 
חזרה
Top