• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

עדכון 11.9.20 במלסטרה - עדכון גדול של ספר החוקים: עלו כל תמרוני הלוחם של רמות 3-8

עדכון חדש וגדול ב"ספר השחקן" של מלסטרה.

העדכון החדש מפרט את כל תמרוני הלוחם (שבהם עושים שימוש גם מקצועות רבים אחרים) - מהבסיס של השיסוף הפראי שמקבלים באופן אוטומטי בדרגה 3, והלאה, כולל אסכולות וסגנונות שונים, איך לומדים אותם, ומה מוביל למה.

https://members.pundak.co.il/world/...reation/class/warrior_abilities/w_basics.html

תהנו :)
 
עדכון טוב. ההרגשה שקיבלתי היא שמצאת דרך טובה לתת ביטוי למהלכי הלוחמים מבלי להתייחס לתרבות החמרית שהם פועלים מתוכה - כלומר נראה לי שהמהלכים הללו יכלו להתאים לקשת רחבה של תרבויות כל עוד הלוחמים בהם משתמשים בכלי נשק חותכים או דוקרים.
 
המכאניקה של ה"השהייה" מעניינת ומזכירה לי משחקי מחשב / וידאו שמחכים שהמד עוצמה יתמלא מחדש.
השאלה אם זה לא מורכב קצת אם יש מספר תמרונים שמשתמשים בהם במקביל ורוצים לדעת מי מהם מתחדש?
 
בקבוצות שאני מריץ, כל שחקן בד"כ עוקב אחרי ההשהיות של עצמו, ובד"כ זה הולך יפה. זה גם מונע בעיה של דמות שתעשה spamming של תמרון חזק שלה סיבוב אחרי סיבוב, בעיקר בקרבות המכריעים, ומעודד 'שחקנים לבנות את הדמות באורח שיאפשר להם בניית טקטיקה.
כמו כן, זה גם חוסך מעקב אחרי "כמה לחשים/תמרונים ביום" או "כמות mana".
 
ביחס לדיון, האמת שאני מאוד התלהבתי בעבר ממכאניקת הסטמינה שהצגת בקלדאריה, אבל מהסשן הקצר שעשינו בזמנו מאוד נהניתי גם מהשימוש בהשהיה, למרות שבעצם אין כל כך הרבה תמרונים לעקוב אחריהם, לפחות עד דרגות די גבוהות כנראה.

בכל אופן, העדכון מאוד מגניב וממש עושה חשק לבנות לוחמים מסוגים שונים, אחד האהובים עליי והשימושיים ביותר סואן פאר, בין היתר גם בלבנות אתגרים לדמויות אני מניח😇

מחשבה שעלתה לי לא מזמן- בקלדאריה היו לוחמים קוסמים(לא דוגמאת הקאראנסיר והפארזוג, אלא לוחמים שהם גם פיזית קוסמים)- האם הם קיימים גם במלסטרה. אם כן, איך המכאניקה הזו עובדת שם?
 
תודה על התגובה :)

למבנה של הסטמינה היו כמה בעיות, שחלקן קריטיות:
הוא עודד שחקנים לבזבז את ההתקפות החזקות במהירות, ואז הם היו נתקעים בלי יכולת כמעט להתקיף התקפות מיוחדות ליתר ההרפתקאה; גם אם הייתי משתמש בסטמינה שחוזרת אחרי הקרב, היה לשחקנים אינטרס לעשות שימוש רצוף במכות היותר חזקות, מה שהיה מייתר את רוב האחרות.

לגבי עדכון הלוחם של מלסטרה - המטרה היתה, כמו עם הקוסם - שאפשר יהיה לבנות את הלוחם בהמון צורות שונות, כך שכמעט כל דמות לוחם תהיה שונה מהאחרות.

במלסטרה אין "לוחמים קוסמים סתם", לפחות בשאיפה. אלא, אני מנסה לבנות אותם באורח מיוחד לפי תרבויות או חלקים קריטים בהיסטוריה או התיאולוגיה. כך בתקווה אני אעשה גם עם מקצועות עתידיים שיפתחו בהרחבות עתידיות.
 
האמת שעכשיו כשאתה מסביר, זה אכן נשמע שזה קונספט טוב יותר, הרגשתי מאוד במהלך הקרב שעשינו אז את השיקול האסטרטגי(אפילו שעדיין יש לי רק תמרון אחד😉)

נראה לי שהלוחם עמד מצוין מבחינה זו במטרה😇
אם הייתי צריך להגיד מה נראה לי חשיב אולי לשפר הייתי אומר שנראה שברמה שלוש כל הלוחמים הם די אותו הדבר, ופחות מגניבים, נניח, מקאראנסיר, שיש לו את אותו מהלך אבל גם יכולות קרח מגניבות בנוסף. אולי הלוחם צריך להתחיל עם איזשהו צמרון בונוס, כמו במבכוים ודרקונים? או אולי לבחור בין כמה יכולות פאסיביות, לפי הסגנון שלו?
 
מקצועות שונים מתפתחים בקצב שונה.
הלוחם יוכל לקנות את התמרון הראשוו שלו תוך שתי הרפתקאות (כאשר יעלה לדרגה 4), כך שזה לא נורא במיוחד שבמשך זמן מסויים הוא יהיה עם פחות אופציות מהקאראנסיר וכ"ו.

מה גם שלוחם - גם בדרגה 1 ובוודאי בדרגה 3, יכול לבחור ובמידת הצורך להחליף (אם יש לו ציוד מתאים) בין שלושה סגנונות לחימה, כאשר הקאראנסיר מוגבל לאחד (אחיזה דו-ידנית).
 
חזרה
Top