• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

עדכון 23.9.20 בספר החוקים של מלסטרה: התקדמות ורכישת יכולות של גנב ברמות 1-8

עדכון חדש בספר החוקים של מלסטרה,

העדכון הפעם עוסק בדמות הגנב, ומפרט באורח שלם ודי סופי את צורת ההתקדמות של הדמות ואופן רכישת היכולות שלה ברמות 1-8, לרבות תיאור של היכולות השונות שאפשר לרכוש (יכולות מיוחדות של גנב, לא כולל האפשרות ללמוד תמרונים מסויימים מעץ תמרוני הנשק של הלוחם).

https://members.pundak.co.il/world/keldaria3/melestra/p_handbook/advancement/rogue_abilities.html

תהנו :)
 
עדכון מעניין. התמרונים אכן מציירים תמונה של לוחם שמשתמש בהונאה על פני אלימות פשוטה. גם מעניין שאתה משתמש פה באותו מבנה שהשתמשת אצל הקוסם. האם מקצועות במלסטרה יכולים לקחת רק גרסאות מפותחות של כישרונות שהשקיעו בדרגות נמוכות או שהם יכולים ללמוד תמרונים שבדרגות נמוכות יותר לא הלמו את ניסיונם? מצד שני, אני לא מבין בזה הרבה...

למה אף אחד מהתמרונים שלו לא עוסק בהשתלטות על כלי הנשק של האויב או ש-'לכייס' אויב במהלך קרב שמור לדרגות גבוהות יותר?
 
וואו, עדכון ממש ממש מגניב. האמת שדמות הגנב נשמעת יעילה מאוד בקרב. גם הגיוון המכאני נראה מגניב ממש, ברגע שמגיעים לדרגות המתאימות.

מה שכן, נראה שיש עונשין כפול על גנב שבוחר בשני 'עצי' תמרונים-גם הכשרונות יקרים יותר, וגם(אני מתאר לעצמי) הכשרונות החזקים באמת הם אלו שבקצה העץ, כך שלא לדרג בדרך אליהם זה עונש משל עצמו;אז אולי זו מכאניקה שבתכלס מעודדת גנבים שלא לגוון בעצים שלהם כלל.

כמו כן, שמתי לב שכמעט כל הדמויות הלוחמות מקבלות בעצם את שיסוף אכזרי בדרגה שלוש- אני מבין שהלוחם צובר תמרונים נוספים מהר מהן, אבל האם זה לא הופך אותו בדרגה שלוש לקצת חלש/משעמם ביחס אליהן?

כמו כן, הזכרת שהגנב לרוב משתמש בשתי נשקים, זה כלל האצבע? כי האמת.שיש במלסטרה כמה וכמה מקצעות שנראה שמוגבלים בגדול לסגנון נשק מסוים, האם זה לא קצת חבל שבזמן שמרחה התמרונים כל כך גדול האלמנט הזה נותר יחסית מוגבל? אולי כדאי דווקא לשלב אותו עם עצי הכשרונות(עץ כשרונות שיותר הולם שתי סכינים, עץ שיותר הולם סיף...)
 
תודה על התגובות :)

לשאלה של הלדין: אם כתוב על התמרון שיש לו תמרון מוקדם יותר שמהווה "בסיס", אז כן - רק מי שיש לו את תמרון הבסיס יכול ללמוד את התמרון המתקדם יותר.

פריקה מנשק זה לא כיוס. זה תמרון קרבי שצריך כוח פיזי לא מבוטל - אם איני טועה, זה אמור להיות תמרון של לוחם, ולא תמרון פשוט בכלל.

לשאלות של פלדריק:
עקרונית, הטקטיקה המומלצת לכל הדמויות זה להתקמד בעץ אחד, עם גיחה פה ושם לעץ משני. בהחלט רציתי למנוע מצב של Cherry picking שבו שחקן פשוט יאסוף את הכשרונות עושי-הנזק או המוצלחים מבחינה אחרת מכל העצים - זה יצור דמויות אחידות ולא מאוזנות.

לגבי לוחם (וסייף): ברמה 3 הם יהיו אכן יותר מוגבלים מדמויות אחרות - אבל זה ישתנה במהירות בהמשך.
מה גם, שיש להם את היתרונות שלהם - יותר נק"פ, שיריון טוב (או יכולות הגנה מעולות של סייף), השהייה קצרה יותר על תמרוני נשק, ועוד.

גנב אכן יכול ובד"כ ישתמש בשני כלי נשק. לדעתי, לא ממש מתאים לגנב להשתמש במגן אם בנשק דו-ידני עצום.

דווקא אחרי שהערת ובצדק שלוחם לכאורה מוגבל יותר מאחרים - הרי אחד היתרונות שלו הוא הוורסטיליות של סגנונות הלחימה. לתת את זה גם לאחרים באמת יפגע ביחוד של דמות הלוחם.
 
נראה לי שאם הופכים גנב למקצוע קרבי, הגיוני לתת דגש - כפי שנעשה בעדכון - למאפיינים של המקצוע. גנבים אגדיים אמורים להיות מסוגלים לגנוב בנסיבות המלחיצות של הקרב את הנשק של אויביהם. אם הגנב יודע לכייס, הוא כבר אמור לדעת איך להסיח את הדעת ולאחז עיניים כדי לגרום ללוחם להסתכל למקום אחר בעודו גונב את כלי הנשק שלו. פריקת כלי נשק נעשית כשהלוחם מודע לכך שהיריב מנסה לפרוק אותו מכלי הנשק, לא?
 
התמונה שאתה מצייר היא נון-אימרסיבית, כלומר - שגנב 'יכייס' את הנשק של אויב באמצע הקרב, זה נראה לי כל-כך מופרך, שזה פוגע בעצם 'השהיית הספק' שעומד מאחורי פנטזיה שרוצה לתת תחושה מציאותית (להבדיל מסרט של מארבל ושות').
 
הליכה בצללים וחמיקה כבר מבוססים על הונאה (שזה בערך ההבדל בין גנב לקוסם. קוסם יכול לבצע את הפעלולים של הגנב בלי טריקים.)
הגנב משכנע את מושא ההונאה שהוא נמצא במקום אחד, ובפועל, הוא במקום אחר. לפחות ככה אני פירשתי את המיומנויות הללו. השעיית הספק עובדת כאן מתוך אמונה שהונאה כזו תיתכן במציאות למרות שלי, באופן אישי, אין מושג איך עושים אותה. נראה לי ש-'לכייס' לוחם זה קצת יותר פשוט מלשכנע לוחם שהגנב ,שהוא עכשיו תוקף, התפוגג באוויר.
 
נראה לי שכיוס נשק הוא תמרון מעניין שיכול לעבוד טוב ואמין אם הוא מוגבל רק ליריב מופתע שלא שלף עדיין את הנשק שלו...
ואפשר לייצר לזה ישומים מעניינים...
נגיד דמות שמפעילה כריזמה והסחה בזמן שהגנב פועל...
ואפשר גם לייצר הגבלת רמה כלומר שניתן לבצע את התמרון הזה רק על יריב ברמה שווה או נמוכה מהגנב...
 
כיוס הוא לא תמרון קרב, הוא כשרון (שנגיש בהרבה לגנבים מאשר לדמויות אחרות).
בד"כ כיוס לא מתבצע במצב של קרב, גם שזה בהחלט אפשרי שגנב שנע בצללים ינצל הסחת דעת אלימה שיוצרות דמויות אחרות כדי לכייס.
 
חזרה
Top