• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

עדכון 3.8.20 בשיטת המשחק של מלסטרה: עלו לחשי קוסם מ'אסכולת הרעם' לדרגות 3-8

עדכון חדש בספר החוקים של 'השיטה הביתית' של מלסטרה.

העדכון החדש מפרט את הכשפים השונים מ'אסכולת הרעם' (נאט-שאאבור), מעוצמה ראשונה (דרגות 3-5) ועוצמה שניה (דרגות 6-8).

אסכולת הרעם, כזכור, היא אחת משבע האסכולות של הכישוף ההרמטי. היא נוצרה בקרבות ראווה של מכשפים עוגים שלמדו בחצרו של הקיסר המכשף של אור-נאארום, בימי השיא של האימפריה הקדומה של העוגים. האסכולה עושה שימוש רב בשרביטים, וממוקדת בהתקפות מהירות באמצעות שרביט, רבות מהן כנגד מטיל לחשים יריב, כאשר חלק גדול מהן עוסקות יותר בהחלשה, המעדה והכשלה של היריב, ופחות בהסבת נזק קטלני ממש.
לחשים אחרים באסכולה הזו הם לחשי הגנה שמיועדים לקרבות מהסוג הזה, ויש גם כמה קסמים שנועדו להגן על המכשף כאשר לוחמי אויב/מפלצות מנסות לסגור עליו ולהכנס לטווח פנים אל פנים.

https://members.pundak.co.il/world/...acter_creation/class/mage/thunder_basics.html

תהנו :)
 
אה וואו עדכון מרתק, אהבתי את הקללת נעילת רגליים 😂
באופן אישי שאני משחק קוסם אני יותר שואב השראה מעולם הדיסק / אז סדאי מכישור הזמן / זיפנב ( קשר אמביבלנטי עם יצורים ממשורים אחרים ) ממחזור שער המוות ומעדיף יותר קסמים "נשגבים" שפחות יעילים בקרב - כמו שאומרות המכשפות בעולם הדיסק אין צורך להסתובב ולהעלות דברים באש רק כי אתה יכול .. מכשפה בעולם הדיסק משתמשת בכוח ישיר רק כמוצא אחרון שהגיון הבריא לא מספיק - קודם כל לפקוח עיניים ולפקוח עיניים שוב , ל"התמודד" עם "דברים" ולקחת אחריות ולסדר פאשלות של אחרים.

אני יודע שזה די נוגד את האינסטינקט של רוב מי שמשחק מכשף/ כשף אבל אני תמיד העדפתי שהקסם בספר מרומז יותר ומיסטי יותר ואני מעדיף גם לשחק בצורה קרובה לזה.

אז באופן אישי אישי מצפה יותר לכשפי זימון בעיקר וכמובן גם ירח / מגדל נישא וכפפת ברזל ( והדם הצד האפל שלה- גישה לכוחות שעלולים ל"השחיט" / לגרום לאובדן שפיות עוד סיבה טובה להמעיט בשימוש בקסם למרות היכולת להשתמש בו וזה הופך את הדמות להרבה יותר מאתגרת ו"עגולה"
 
תודה על התגובה, שמח שאהבת :)

כאשר משחקים קוסם במו"ד או בשיטה שהקרב הוא אלמנט משמעותי שלה, והחבורה נכנסת לקרבות באורח די שגרתי, הציפיה - גם של השחקנים האחרים - הוא שכל אחת מהדמויות תוכל לסייע במצבים כאלו. עם זאת, אני כולל גם אסכולות פחות קרביות, כדי לאפשר לכל שחקן שמשחק מכשף לאזן את הדמות שלו לפי טעמו, ובאורח שכל דמות מכשף תהיה בנויה באורח שונה.

מקווה בהחלט להעלות לחשים של אסכולות נוספות בקרוב :)
 
בכלליות, אהבתי למרות שחלק מהקללות הזכירו לי מעט קללות מהארי פוטר. אני חייב לציין שקללת דם משמשת בדרך כלל לתיאור קסם אפל רב עוצמה בשל הכבוד הרב שרוחשים בתרבותנו לדם. הבנתי שזו כנראה קללת דימום אבל זה נראה בזבוז לשים אותה כלחש מדרג נמוך. אני גם מאמין שכדאי להוסיף תבנית של איך בונים לחש מהאסכולה הזו אלא אם כן קוסם אנושי לא יכול ליצור לחשים חדשים אלא מוגבל ללחשים שהמציאו המכשפים העוגים.

האם קוסמים אנושיים מאסכולת "הרעם" הוסיפו לחשים משלהם לרשימה?

ואגב, כיצד בנסיכות אורמת'ריל מסתכלים על קסם הרמטי? אני משער שהעובדה שהגאבוטו מזוהים עם העוגים אומרת שגם הקוסמים הההרמטיים, בהנחה שהם מזוהים עם העוגים, זוכים לאותה סטיגמה מצד המשטר הנוכחי.
 
תודה על התגובה.
נוכח העובדה שגם הארי פוטר מתעסק (מה לעשות) בקרבות בין קוסמים, סביר להניח שיהיו נקודות השקה מסויימות.
מה גם שמכל אסכולות הקסם במלסטרה, אסכולת ה'רעם' היא זו שמשיקה יותר מכל האחרות לסוג הקסם שהוצג ב'הארי פוטר' - גם מבחינת ההסתמכות הרבה על שרביטים, וגם ברמה הפונקציונלית - קרבות ראווה בין מכשפים, שכוונו רק לעיתים רחוקות כדי להרוג את היריב ממש.

ברמות הנמוכות, קללת דימום כשמה כן היא - דרך לפגוע באויב באמצעות גרימת דימום לא קטלני מאד.
אם יש קסמים קטלניים יותר ברמות גבוהות יותר, לא רואה שום סיבה הגיונית שלא יהיו להם קסמי בסיס פשוטים שהם נסמכים עליהם.

ולגבי מי המציא איזה לחש או עיצב אותו מחדש - קשה לדעת.

איך מסתכלים בנסיכות אורמ'תריל על קסם הרמטי? בחשדנות, ולעיתים רודפים קוסמים בולטים מדי. אם בעבר הכוהנות האפורות היו סבלניות בהרבה, ואפילו נעזרו במכשפים הרמטיים (בעיקר המלומדים שביניהם) עבור המחקרים שלהם והעמקה בתאוריות מאגיות, היום כל הבון טון בחברה של אורמ'תריל מבוססת על אי-סובלנות, חשדנות ורדיפה, אז ברור שגם מצב המכשפים הורע מאד.

אפ כי זה גם תלוי בשאלה, איפה אתה נמצא, כמה אתה מסוכסך או תומך באנשיו של ת'ירנפל, ומי האדון שלך או של המקום בו אתה יושב.
 
אני מצאתי את זה מעניין שחלק מהקללות בעצם מבוססות חלקית על רשימת הנזקים אחת לאחת. גם האלמנט ההיתולי בכמה קללות בלט - לא במובן ההומוריסטי אלא שניתן לדמיין חבורת בריונים משחקת בקללות כמו שאחרים משחקים בכדור כך שיש מקום מסוים לקלות דעת.
נשמע במקום לעוגים. גם עבר לי בראש שכל מה שמכשף מהאסכולה הזו צריך לעשות כדי לקבל השראה ללחשיו היא ללכת לצפות באימוני
לוחמים.
 
חזרה
Top