• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

עדכון 17.7.20 בספר החוקים של שיטת המשחק של מלסטרה: מוות של דמויות וחפצי קסם חדשים

יום שישי הגיע, ואיתו עדכון חדש באתר.
אני 'מבשל' עדכון תוכן גדול וחשוב שיגיע ביחד עם הפתעה נחמדה נוספת - אבל עד שהוא יהיה מוכן לשחרור, אני מעלה בינתיים עדכון לספר החוקים.

העדכון עוסק באותו חלק של השיטה שאף שחקן/דמות לא אוהבים להכיר מקרוב - החוקים לגבי התמוטטות או מוות של דמויות.
כמו כן, העדכון כולל תיאורי תכונות חדשות של חפצי קסם - כאלו שמשפיעים ועוזרים לצמצם את הסיכוי למוות של דמות, וכאלו שמחזקים אלמנטים שונים ביכולות חמיקה והדיפה של דמויות (ומפלצות...)

לינקים ישירים לעדכונים החדשים:
- תת הפרק על התמוטטות ומוות של דמויות:
https://members.pundak.co.il/world/keldaria3/melestra/p_handbook/combat/falldown.html

- תכונות של חפצים קסומים שמשפיעים על מוות של דמויות:
https://members.pundak.co.il/world/keldaria3/melestra/p_handbook/combat/fditems.html

- תכונות של חפצים קסומים שמשפיעים על הדיפה וחמיקה של דמויות:
https://members.pundak.co.il/world/keldaria3/melestra/p_handbook/combat/pritems.html

תהנו :)
 
עדכון נחמד. אהבתי את השדרוגים השונים למגן.

לגבי עניין המוות, אני מבין שמדובר בעדכון קרנצי מעיקרו אבל האם לא היה מקום להתייחס לעניין האלמתים אם כבר הזכרת את לחש ההחייאה קרי באיזה שלב זה הופך מלחש החייאה אמתית ללחש שמעלה גופה מקברה או כובל נשמה למישור בני התמותה בצורה לא ראויה? האם היהלומים או האבא בעל הקרניים יכולים להגן על מאמיניהם מפני הגורל הזה? אמרת שיש זמן מוגבל שבו הלחש יכול לעבוד. אני מבין שמדובר בעדכון טכני מטבעו אבל לא אתנגד להעמקה פלאפית על טבע המוות במלסטרה.
 
שתי שאלות
- חוקי מוות של דמויות ומפלצות זהים במשחק?
- המגבלה של 10 נק"פ שלילי היא קבועה להבנתי. זה יוצר סוג של "באג" שקיים גם בשיטות אחרות שבהן אם דמות נמצאת ב-2 נק"פ מצבה גרוע משמעותית מדמות עם 12 נק"פ, כי אז הסיכוי שבמכה אחת של יריב היא "תמות" גדול משמעותית. זה משהו שנתקלת בו במשחק?
 
תשובותי:

1. עקרונית כן, רק שלדמויות יש בדרך-כלל הגנות וסיכוי טוב בהרבה להינצל (למשל: חפצים קסומים עם תוספת של 'כח חיים', בני-ברית שינסו למנוע מהן להדרדר למצב מוות, מה שלא תמיד יש למפלצות), הגם שלכאורה החוקים זהים.
(לא כולל מיני מפלצות מיוחדות שמתמוססות או מתפוצצות וכיו"ב).

2. הבאג הזה הוא בדיוק חלק מהסיכון של מי שנלחם בכוחות האחרונים שלו (נשארו לו 2 נק"פ), מה שאולי יגרום לדמות שחקן כזו להעדיף לתפוס מחסה ולתת לדמויות אחרות להגן עליה. עקרונית, בוודאי - זה קרה לא פעם בקבוצה שלי - ובדרך-כלל החבורה הגיבה על זה בלנסות להגן על הדמות הזו ולאפשר לה לצאת כמה שאפשר מקו האש.

מה שכן, באמצעות חפצים קסומים עם תוספת 'כח חיים', שהם לא סופר-נדירים אצלי, בד"כ כדי להרוג דמות צריך להביא אותה ליותר מ-10 שלילי. ואם תוסיף לכך הגנות, כולל 'חותכי נזק' שמורידים סכום קבוע (למשל 2) מרוב המכות שהדמויות חוטפות, אז קשה עוד יותר להרוג דמות לגמרי, להבדיל מלמוטט אותה.
קשה - אבל עדיין הסכנה כמובן קיימת.

להלדין:
מעדיף לא להכנס, בוודאי לא במסגרת ספר החוקים, למטאפיזיקה של המוות. תשובות על המוות וכ"ו, אם כבר, אפשר למצוא בפרק התיאולוגיה של החוברת של בקעת קיירן - איך דתות ותרבויות שונות מבינות אותו ומתייחסות אליו ואל מה שיש אחריו. אני במכוון לא נותן ולא מתכוון לתת תשובה מגבוה לשאלות כאלו.

לחש החייאה ולחש הקמת מתים בתור אלמתים הם לחשים שונים מעיקרם, מאסכולות שונות לגמרי; אין שום מצב שלחש החייאה יהפוך ללחש הקמת אלמתים. הוא לכל היותר יכשל ולא יעבוד.
 
אני לא בטוח שאני מבין מדוע אתה מתייחס ל"באג" כפיצ'ר?
זה כמו להגיד שאם במכה אחת גדולה דקרת מישהו ישר בלב והורדת 30 נק"פ, והבאת אותו ל- (-2) נק"פ, אז זה פחות חמור מאשר אם דקרת אותו בכתף, אבל זה עשה לו 12 נק"פ נזק והביא אותו ל (-10).
איך זה מסתדר בהגיון הפנים-משחקי?
 
משום שאני מתייחס לנק"פ ולהורדה שלו בדרך אחרת.
תשמע - דקירה בלב זה משהו שיוריד כל אדם/דמוי אדם לרצפה מת או גוסס, ולכן שום הורדת נק"פ שלא תוריד את הדמות עמוק מתחת לאפס לא תתקרב אפילו להיות דקירה בלב. המכות שהדמות סופגת במהלך הקרב ולא מפילות אותה, הן תמיד פציעות קלות, חבטות, זעזועים ועוד שהולכות ומתישות את הדמות - עד שהיא סופגת את הפגיעה הקטלנית, שהיא הפגיעה שמורידה אותה מתחת לאפס.

מנגד, אם מישהו יתגנב אל הדמות כשהיא ישנה ויחתוך לה את הגרון, היא תהרג מיד, ולא משנה כמה נק"פ יש לה.
 
חזרה
Top