• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

עדכון 29.4.20 באתר: גלגולי פגיעה, שיריון, נזק ופגיעות קריטיות

קוזראק הוא זקיף של אחוזה כפרית. רעש מוזר בין השיחים מאחוריו גורם לו להסתובב ולהבחין ברגע האחרון בסיוט שקרם עור וגידים, דווקא במשמרת שלו! הולך על-ארבע בעל פרקי-גוף גבשושיים וארוכה ומטפטפת שהתקרב אליו מתוך הצמחיה; רגע לאחר שקוזראק שולף את החרב, היצור מפליט צווחה שמנונית ומתקיף בשתי הצלפות של הלשון המחודדת שלו...

----
האם היצור יפגע בזקיף ביש המזל? האם הזקיף ישרוד ויוכל להשיב התקפה משלו, או יתמוטט? וכיצד מפעילים את כל זה עם 1ק20 ושאר הקוביות שעל שולחן המשחק?
ספר החוקים של "השיטה הביתית" של מלסטרה ממשיך להתעדכן. העדכון הפעם עוסק בחוקים הבסיסיים של גלגולי פגיעה, נקודות פגיעה, שיריון, נזק ופגיעה קריטית.
הגם שאין כאן חידוש גדול יחסית לשיטות רבות של משחקי תפקידים, ישנם כמה הבדלים, ובכל מקרה - הדברים האלו מהווים בסיס ללא מעט פרקים עם התקפות והגנות מורכבות ומקוריות יותר שיועלו בעתיד :)

לינק לעדכון החדש: http://members.pundak.co.il/world/keldaria3/melestra/p_handbook/combat/at_ratings.html

לינק לדף הפייסבוק של מלסטרה: https://www.facebook.com/מלסטרה-עולם-מערכה-למשחקי-תפקידים-112509883763616/?modal=admin_todo_tour

תהנו :)
 
עדכון טוב. נחמד שבחרת לגוון עם דמויות מחוץ לשילוש הקדוש.

הדבר שהכי חזרת עליו בערך על ארוכי הלשון הוא כמה שהם מצחינים וזה גם חלק מארסנל הפגיעות שלהם. האם זה לא משפיע על גלגול הפגיעה של ארוך הלשון מול הזקיף ובעיקר מול ואלריאל שיש לה חוש ריח קצת יותר רגיש? כתבת גם שאורגי הערפל הם, בממוצע, נוקשים יותר מנטלית מבני אדם כך שלחימה מול יריב שקטן בכמה מידות ממה שהיא אומנה להילחם בו אמורה להיות משימה לא פשוטה - נראה לי שהקטע הזה פחות חשוב היות והיא לא הייתה שורדת אם לא הייתה לומדת להילחם מול יריבים שהיא לא אומנה נגדם במקור אבל אני חושב שהצחנה כן חשובה לגלגול הפגיעה של ארוך הלשון.
 
מכיוון שגלגול הפגיעה הוא מתימטית זהה לחלוטין לזה של מו"ד, לא ברור לי למה לבחור משתנים שונים - כלומר, אם דרוג השריון שלו היה 16 (12+4) במקום 4, אז החישוב היה פשוט יותר. רק צעד חישו באחד בכל גלגול במקום שניים.
כמה השפעות סביבה יש? זה בערך הדבר היחידי שיכול להיות יותר מורכב/פשוט ממו"ד להבנתי.
מעניין לראות שזריזות מצטברת עם שריון כבד.
כהערה, אני מבין שאתה משתמש במינוח של דרוג שריון כמו במו"ד - קרי ששריון לא סופג נזק אלא מקשה על הפגיעה?

אהבתי את הפגיעות הקריטיות, גם את ההגבלות והסייגים לאימות שלהן וגם את הסוגים השונים. אם כי, אני חייב להסתייג מהשימוש במכפילים של שליש, זה פחות זורם.
 
תודה על התגובות :)

הלדין - עם כל הכבוד לפרטים המדוייקים על ארוכי לשון, להכניס אותם לכאן היה מסבך את הדוגמא וגורם לה לבלבל שחקנים במקום להבהיר להם את הנקודה שרציתי.

פלדריק - תודה, שמח לשמוע :)

Oldman: אני אישית מעדיף לבודד את הגלגול מהמשתנים, אבל בהחלט מבין את העמדה שלך בעניין - כנראה פשוט לזה אני רגיל משנים של משחק.
השפעות סביבה יכולות להיות כמעט בלי סוף - עייפות, לחשים מועילים ומזיקים, מזג אוויר (ליריות), מחסה חלקי (ליריות), אדמה חלקלקה או רוח חזקה, ועוד.

אני אישית משתמש בשיטה הראשונה בפגיעות קריטיות - היא אכן יותר קלה לחישוב, אבל לפעמים מוציאה תוצאות קיצוניות - בעיקר ה"6" שכבר זכה לכינוי קוטל הדמויות (או המפלצות).
 
חזרה
Top