• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

עדכון 6.4.20 באתר: תקציר פרק 25(א) בקמפיין דמדומי המערב + תמרוני נשק ולחשים חדשים

לרגל יום הולדתו של כותב עולם המערכה מלסטרה (שהוא גם החתום מטה :p), אני מעלה עדכון כפול באתר של עולם המערכה: רשומות הרפתקאה חדשות מקמפיין 'דמדומי המערב' ועדכון חדש בספר החוקים של שיטת המשחק.

1) תקציר פרק חדש בקמפיין דמדומי המערב - שבו החבורה מחרפת את נפשה במעבר הרים מושלג, נתקלת במה שנראה כברית מוזרה בין שודדי דרכים חמושים היטב לבין זאבים משחרים לטרף שירדו מההרים (ושמא, גם ידידיהם האורקים לא רחוקים מכאן?). אם לא די בכך, צחנת רקבון נוראה נודפת מבית נטוש, ומרתפיו מלאים אוכלי נבלות נתעבים שעלו מהמעמקים. מה עשו כאן חייליה של רוזנת ארך לפני שנות דור, ומדוע גררו במעלה ההר מכונות כבדות ששרידיהן עדיין מבצבצים מתוך האדמה הקפואה?

http://members.pundak.co.il/world/keldaria3/chapter5/wdusk/chap25.html

2) עדכון בספר החוקים של שיטת המשחק של מלסטרה: כיצד דמויות לומדות תמרוני נשק ולחשים חדשים? כולל דיאגרמה צבעונית להמחשת שיטת ההתקדמות.

http://members.pundak.co.il/world/keldaria3/melestra/p_handbook/advancement/ability_training.html

תהנו :)
 
יום הולדת שמח!

עדכון טוב, מאד אטמוספירי. אני לא חושב שטלפאריון צריך את השערה של ואריסה כדי לאתר אותה. מספיק לו לעקוב אחרי הנשמה שלה - זאת בהנחה והוא יחלים מהמחלה המשונה שלו. נראה לי שכשפים סימפתיים לא עובדים בארדה.

כל הקטע עם השודדים היה מעניין. זכור לי שכתבת שבעבר רוזנות ארך התמודדה עם מתקפה מההרים הלבנים. הנחתי שמה שהדמויות מצאו שם קשור למערכה ההיא. אני מניח שכל הסיפור התחיל מכך שהרוזנת התחילה לכרות באיזורים שהאורקים תבעו לעצמם. אני מניח שהטוויסט הוא שהווארגים הללו לא עובדים עם אורקים אלא עם בני אדם מושחתים או טרולים.

הקראגרים הם המצאה שלך? בכל מקרה, מפלצות מאד יצירתיות ביחד עם בני הלוויה שלהם.

בן זונה כתום? אז המלך הוא בכל זאת רפרנס לטרמפ.

מעניין לדעת שלמאנדי היו מחזרים בזמנו.

היות והשתקפות אפורה היא מקצוע נדיר, היא בחירה מוזרה למטילת לחשים. הבעיה עם טלקינזיס היא שלפחות 80% מקסמי היסודות ניתן לתאר כגרסה מוגבלת של טלקינזיס, ובמידה רבה, הוא חופף ליכולת לזמן ברק (שהוא פשוט עמוד של אש כחולה.)
 
תודה על התגובה :)

1. לא אמרתי או קבעתי מה טלפאריון יכול או לא יכול לעשות בפועל. מה שתואר זה חשד של קלבריאן, כפי שהובע בידי השחקנית שלה. האם הוא נכון או לא - ימים יגידו.

2. הקארגרים מופיעים ב-Lord of the rings online. אני קצת פיתחתי ושיחקתי עם הקונספט.

3. מלך הגבעות יוצג במישרין, כנראה, באחד הפרקים הבאים.

4. למנדי היו מחזרים והיא אפילו היתה מאורסת עד שעניין התפוצץ, באורח שמאד תרם לדרדר אוה.

5. הכוונה היא לא רק/בהכרח לקסם טלקינזיס קלאסי, אלא לשלל אפקטים שעובדים על כוחות דומים יותר ופחות ויכולים להוות בסיס ללא מעט לחשי Utility, וגם לכמה התקפות או אפילו זימונים.
 
הכוונה היא לא רק/בהכרח לקסם טלקינזיס קלאסי, אלא לשלל אפקטים שעובדים על כוחות דומים יותר ופחות ויכולים להוות בסיס ללא מעט לחשי Utility, וגם לכמה התקפות או אפילו זימונים.

אני מודה שלא הבנתי למה כוונתך בלחשי תועלתיות (?)
 
מזל טוב :)
אתה באמת משתמש בדיאגרמה הזו במשחק? זה נראה מפחיד לאללה! לא כל-כך הבנתי איך משתמשים בזה, אם זה באמת משהו אינטגרלי לשיטה, אז אולי כדאי להוסיף דוגמאות.
 
הדיאגרמה הזו היא דוגמא כללית לאיך עצי היכולות/לחשים נראים, בפועל כמובן כל אחת מהן תהיה שונה.
מה שהדיאגרמה אמורה להמחיש זה את חמש העוצמות העולות של היכולות, כל אחת ודרגת המינימום שבה היא נפתחת לדמויות שחקן, ואת העובדה ש"דבר נובע מדבר" - כלומר, בכדי ללמוד את רוב היכולות, צריך לשלוט קודם כל ביכולת בסיסית יותר שנמצאת בדירוג הקודם או באותו הדירוג.

אבל כן - להוסיף דוגמא זה רעיון טוב. אני עובד על זה.
 
הנה נסיון לתת דוגמא מפורטת יותר (וחלקית, מפאת חוסר מקום!) של לימוד תמרוני נשק שנובעים זה מזה.
התיאור של התמרונים השונים במלואם זה מספיק חומר לפרק עצמאי וארוך בספר החוקים.

הערה: אני מודע לזה שהדיאגרמה קשה לקריאה, אבל כרגע זה המיטב שיכולתי להפיק בכלים שעומדים לרשותי. בקרוב אעלה אותה לאתר ב-html באורח שיהפוך אותה למעט יותר ברורה. אעדכן.
-------------------------
נוסף בעריכה: קישור לדף (שעוד לא פורסם בעדכון רשמי) באתר - עם הדיאגרמה באורח מעט יותר קריא
http://members.pundak.co.il/world/k...andbook/advancement/weapon_abilities_ex1.html
 

קבצים מצורפים

  • דיאגרמת תמרוני נשק 2.png
    דיאגרמת תמרוני נשק 2.png
    537.3 KB · צפיות: 331
הייתי מנסה לבנות אותה כעץ כי יש לך להבנתי ארבע סגנונות שנובעים מהבסיס. אז ארבעה עצים של כשרונות לחימה, זה גם הופך את זה למודולארי אם תרצה בעתיד להוסיף עוד עץ.
גם לא בטוח לגבי השיסוף הפראי, אם בכל מקרה הוא נדרש להכל, למה שלא יהיה יכולת מקצוע ולא יופיע בדיאגרמה?
 
התמקצעות קשיחה לתוך סגנונות נפרדים ילך טוב יותר בעצי לחשים של חלק ממטילי הלחשים מאשר בתמרוני נשק.
(חשבתי אחרת בהתחלה, אבל בפועל לחלק את המכות לסגנונות או אסכולות נפרדות לא הלך טוב, וויתרתי על זה).

שיסוף פראי הוא פשוט תמרון הנשק הבסיסי שממנו יוצאים תמרונים אחרים - חלקם ישירות וחלקם בעקיפין. לדעתי הוצאה שלו (בעיקר כאשר מכות אחרות מבוססות על ההסבר שלו - ואז יהיה צריך להכניס שוב אם הוא יצא) תעשה יותר נזק מתועלת.

למעשה - באורח כללי, אני מעדיף לבנות את היכולות והאסכולות (של הלחשים) בנפרד ובאורח עצמאי, ואז להלביש אותן בדרכים שונות על מקצועות, מה שיקל עלי מאד לשחק עם המקצועות השונים ולבנות אותם באופן מושכל.
 
אפשר להתייחס לרוב סוגי הלחימה כעץ אחד ענקי - מה שיש בדיאגרמה זה רק חלק קטן ממנו.
הלימוד הוא יחסית מהיר בהתחלה (תמרון חדש כל שתי הרפתקאות), ונעשה איטי יותר כאשר מגיעים לדירוג 3 (רמה 9 והלאה).
 
חזרה
Top