• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

עדכון 10.1.20: פרק 23 (א) בקמפיין דמדומי המערב - "רקוויאם לגבירה וחזיר"

הרוזנת הישישה אנגריס טאר-מית'היריל סמוכה ובטוחה כי חומותיה השחורות של טירת ארך לא יפלו לעולם, וודאי שלא לידי משמר היונה. להרפתקנים שסיכלו את מזימת אנשי החזיר להחדיר לטירה כדים של אבקה שחורה, מצפה קבלת פנים יהירה וצוננת בהרבה מאשר ציפו.
אלא שרוחות קרות כבר מנשבות במסדרונותיה העתיקים של טירת ארך, וצללים רוחשים בין הגנים ומתחת לספריה המהודרת, בה ניתן עדיין למצוא עותקים של הספר האדום ושירת ליתיאן; כיצד מתו רעייתו של הלורד אנאריון שתום-העין ובנו העולל, לפני שלושים ושתיים שנים? ומדוע יש המאשימים בכך את הרוזנת הישישה? מה מסתתר בעלטה שבין מדפי הספריה? והאם כל הבוגדים ובני-בריתם של אנשי החזיר כבר נתפסו?

לינק לתקציר הפרק:
http://members.pundak.co.il/world/keldaria3/chapter5/wdusk/chap23.html

לינק לאינדקס של הקמפיין:
http://members.pundak.co.il/world/keldaria3/chapter5/wdusk/index.html

תהנו :)
 
עדכון מעניין. אני מרגיש כמו בשידור חוזר של הסיטואציה עם בני שבט הגאם גון למרות שכאן המצב מעט יותר מורכב.

כל המצב עם החיילים הרבה יותר מתאים לרוהירים הששים אלי קרבות ופחות לגונדורים היותר מעודנים. אם מדובר במגויסים, הם עשויים להתרעם על כך שהרוזנת מאריכה את מצב החירום ומונעת מהם לשוב למשפחותיהם, לחלקותיהם ולעסקיהם. למרות שאני משער שאתה מושפע מסיפור דומה שהיה ב-"שיר של אש ושל קרח" עם הלורדים של ארין, גונדור עדיין איננה ווסטרוז ואלה היו רק הלורדים של העמק. בכל מקרה, כל התלונות הללו על האצולה מעניינות: בדרך כלל הכתיבה שלך נוטה לצייר את האצולה בצורה קצת יותר חיובית.

אני מניח שרוח הרפאים של ניינור צריכה 'להודות' לטלפאריון. בדרך כלל, כשרוח רפאים הופיעה בלגנדריום, היה משהו שמנע מנשמתה להמשיך הלאה כמו הנקרומנסרים של סאורון או, להבדיל אלף הבדלים, המתת המשפחתית של אראגורן. בכל מקרה, אחרי כל הדברים שהדמויות עברו, לא מפתיע שרוח רפאים לא ממש מפחידה אותן או מעוררת בהן מחשבות למה הנשמה שלה לא המשיכה הלאה.

כשאנאריון מזכיר את הצללים ליד ארדה עברה לי המחשבה שיש קשר בין וואריסה למנוחים היות והיא באה מהצללים ליד ארדה.

ומה היה בדיוק ההומנואיד שצעק "טאטא!" שהדמויות נתקלו בו?

כל הראיון עם הרוזנת היה מרתק. אם לקרוא בין השורות, הרוזנת נתנה את ברכתה לכך שנכדה ייקח את ואריסה כפילגש. אם זו לא הייתה כוונתה, היא צריכה הייתה לדבר על כל סוג של מערכת יחסים ולא רק נישואין. טלפאריון בטח הלך עכשיו לדבר עם ידידיו מהחניכים של הרוזנת - היורשים (ואולי היורשות) של בתי האצולה של העמק השחור שאיש לא מטיל ספק בנאמנותם - על הזרה ומנהגיה המעליבים. גם מצחיק שמנדי רומזת שאיסילור הומוסקסואל למרות עברו כרודף שמלות לפי הרקע שלו באתר.

נחמד לשמוע עוד על הקשר בין ארנדיס ללארלית'.
 
תודה על התגובה.

1. מצב של הערכת יתר של הכוח שלך, בעיקר בהתבסס על חוסר רצון להבין שהעולם השתנה, זה לא תסריט ייחודי לגאם-גום ושות'. למרבה הצער, זה חזר לא מעט פעמים במציאות.

2. לא מבין את ההערה שלך על החיילים. מדובר כאן לא באיכרים מגוייסים אלא בלוחמים מקצועיים ששירתו בטירה במשך שנים. אבל, בתקופה האחרונה המורל בטירה נמוך, ורבים יותר ויותר חושבים או חוששים שהעמדה שהרוזנת נוקטת, מצד אחד מרד גלוי במשמר היונה, ומצד שני פסיביות והתבצרות מאחורי החומות, יביא לכך שהעמק יפול ובית מית'היריל וכל נאמניו יהרגו, יאסרו או יוצאו להורג.
מכאן המוטיבציה של כמה מהחיילים לערוק, בין אם לקריירה 'עצמאית' של חבורות שודדים חמושות, בין אם לחיפוש אדון אחר, ובין אם אפילו לשורות משמר היונה, כמו העריקים שנלחמו בדמויות במערה מתחת לטירה.
נראה לי שכל הנסיון להשוואה לשיר של אש ושל קרח שעשית היה - במקרה הזה - מאד לא מדוייק.

3. דווקא במשחק עצמו, השחקנית של מנדי שיחקה אותה כאילו היא התחלחלה וזועזעה לגמרי כאשר הבינה שהילדה בספריה היא צל רפאים.

4. ההשוואה של הצללים לא במקומה. אנאריון מדבר פשוט על גורל בני האדם אחרי המוות, ותוהה - גם כן נוכח מחשבה שמותו בחרב מתקרב והולך - האם יפגוש את אשתו ובתו בדרך החוצה מן העולם, שהוא גורל בני האדם בארדה של טולקין.

5. האנושואיד הקטן ההוא שצווח "טאטא" - אינטרפרטציה של ה-pale folk שמופיעים ב-lord of the rings online. יצורים קטנים, אפילו יותר מהוביטים (וגם רזים יותר), שהם צאצאים של דורות אינספור של עבדים שעונו והורבעו באנגמאר, עד שכל דבר שהזכיר את הצורה המקורית או את מי שהיו פעם התאיין. אפשר למצוא אותם לא פעם משועבדים ליצורים מרושעים חזקים יותר, בין אם בוסים של אורקים או גרוע יותר - כל מיני צללים אפלים, בין אם מכוחות המלך המכשף או אחרים.

6. נראה לי שבעניין הראיון עם הרוזנת נאחזת בפרשנות די מפותלת כדי ליצור תיאוריה שרחוקה מאד מהפשט של הדברים. הרוזנת פשוט אמרה, בנוסח כזה או אחר - "את לא ראויה לנכד שלי, בוודאי לאחר שסירבת לנקוב בשם משפחה"; וואריסה השיבה לה עקיצה מלגלגת באותו מטבע.
לא היה שום רמז לפילגש; לא מדובר כאן על חוזה משפטי מדויק שכל חסר בלשון שלו מאפשר פרשנות 'יצירתית' של מי הצדדים או של בית המשפט.

7. מנדי רומזת מה שרומזת לא מתוך מחקר מדויק על טיבו של איסילור, או רצון לדיוק מדעי.
מנדי כמו מנדי היא מחוספסת ומהירת לשון, היא בו-זמנית מנסה להגן על איסילור וקצת ללגלג עליו בו-זמנית, תוך שימוש בסטריאוטיפ מאד מוכר לגבי בארדים למיניהם - ושום דבר מעבר לזה.

8. נהניתי אכן לשפוך עוד אור מכיוון אחר על ארנדיס ובוודאי על לארלית' - בבחינת "ידה בכל ויד כל בה", או לפחות הבהרה שגם לפני למעלה מ-35 שנים היא רקמה מזימות ממזימות שונות מצד אחד, ומצד שני, הקשר בינה לבין ארנדיס הוא מורכב בהרבה מאשר העובדה שבזמן המערכה הן נראות כמו יריבות מושבעות.
 
תודה. הנחתי שלפחות חלק מהחיילים הם כוח שגויס רק לאחרונה עקב המצב. הנחתי את זה לרגל העובדה שטלפאריון לא מדבר על גיוס אנשים אלא כבר מתקדם לשלב הבא של יציאה לקרב. כמה אנשים משרתים במצבת כוח האדם של צבא הרוזנת?

אני פירשתי את הבדיחה של מנדי כהתייחסות למאפיינים הנשיים של איסילור שבדרך כלל מתכתבים עם הומוסקסואליות. הוא לא בדיוק מי שלובש את המכנסיים בחבורה. מנדי נמצאת אתם מספיק זמן כדי לזהות את הדינמיקה בקבוצה. חשבתי בהתחלה על בארדים - על משקל ייחוס הומוסקסואליות לגברים שעוסקים במחול מקצועי - אבל אז נזכרתי שקיימות גם נשים שעוסקות בתחום בארדה כך שזה נשמע לי מאד הגיוני שדעות קדומות כאלו לא קיימות שם. במילים אחרות, מה שאמרתי היה שמדובר באירוניה שהיא אומרת שהוא הומוסקסואל לאור העובדה שהוא היה בעברו רודף שמלות. בכל מקרה, בנסיבות מסוימות, זה יכול להוביל להסתבכות מול רשויות החוק בו מנדי תצטרך, במקרה הטוב, לחזור על דבריה או, במקרה הרע, לראות את איסילור מוצא להורג על הבדיחה שלה.

טכנית, זוהי אכן חוות דעת משפטית במונחים גונדוריים. היא לא הביעה חוות דעת משועשעת. הרצון שלה הוא החוק. ברגע שהיא אמרה את זה, ואריסה יכולה לומר לטלפאריון את זה בפעם הבאה שיחזר אחריה. זה יוציא לו מיד את הרוח מהמפרשים בידיעה שהוא עובר על החוק.
 
פרק עם הרבה לור ויחסית מעט התרחשות. בעיקר נראה שהצללים הולכים וסוגרים על הטירה.
הפייל פולק עניינו גם אותי-מדובר ביצורים קאנוניים?

האם איסילור נחשב בן למשפחה מיוחסת? הגבירה הזכירה את הדוכס, האם הדוכס כבר נקט עמדה? האם לארך יש איתו ברית רשמית?
 
תודה על התגובה :)

בפועל, זה לא פרק אלא חצי פרק, כאשר הוא נקטע לחלקים מהסיבה הפרוזאיות ביותר: הגיעה השעה 17:00 ואחת השחקניות היתה חייבת להתעופף בחזרה הביתה... החלק השני (אם בסוף לא נאלץ לחתוך לשלושה מטעמי חוסר זמן) דווקא כולל אל מעט התרחשויות וקרבות...
ואכן הצללים הולכים וסוגרים על הטירה, מכמה כיוונים.

ה-pale folk הופיעו ב-Mmorpg בעולם של שר הטבעות. לא חושב שהם הוזכרו בקאנון של טולקין עצמו, אבל הוא בהחלט התייחס בכמה וכמה מקומות לכך ששבי ושעבוד ארוך לאויב יכול לשבור יצורים בגוף ובנפש, ולהשחית בהדרגה כל מה שהיה טוב בהם.
(ואם האורקים עצמם היו פעם אלפים, לך תדע מה קרה ליצורים אחרים ששועבדו במשך תקופות ארוכות והורבעו בשבי).

איסילור לפי הרקע שלו לא שייך למשפחה מיוחסת. אבא שלו היה בעל חנות מכובד, אבל עדיין חנות, במינאס איתיל, אמא שלו היתה ספרנית, ואחיו הבכור טיפוס 'פשוט' למדי.

אם כוונתך לאר-קאהרדול, האדון של מורדור, הוא יושב עדיין על הגדר. מצד אחד הוא לא הניף את נס המרד כנגד מינאס טירית עדיין ולכאורה שומר על נאמנות לכתר, ומצד שני הוא אוסר על משמר היונה להכנס לשטח שלו או להחיל את החוקים של מלך גונדור ברחבי מורדור, וכמו כן, נראה שהוא בונה ומגייס בהדרגה, אבל בהתמדה, צבאות גדולים למדי.
 
נ.ב: במהלך הספר הראשון של הקמפיין התברר כי לאיסילור יש יחוס עקיף למישהו ממעמד גבוה יותר - סוחר אבני חן ותכשיטים עשיר ומפוקפק מאד שנישל בעבר את אמא של איסילור מהירושה, ואז במכתב בסוף חייו אולי כן הכיר מחדש באיסילור כיורש, כולל של כמה חפצים מפוקפקים שכל מיני טיפוסים ניסו לצוד ברחבי מינאס איתיל - כולל שלד מפוחם של טבעת שאיבדה את אבן החן שלה, שהדמויות מצאו במקרה, וההמשך ולהיכן התגלגל החפץ הזה ידוע...
 
חזרה
Top