• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

עדכון 3.8.18 במלסטרה: אקלים, לוח שנה וחגים בבקעת קיירן

מהרוחות המזרחיות הקפואות שתוקפות את בקעת קיירן בלב החורף, מקפיאות את הנהרות ומעוררות יצורים מפחידים ורבי עוצמה לרדת מההרים, ועד גשמי הזעף של אמצע הקיץ, שהזכירו לתושבי הבקעה הקדומים את זעמו של דרקון משתולל;
מפסטיבל הנצחון האנ'מירי על מצעדיו המפוארים, ועד לאנרגיות האפלות הסודיות של 'הימים חסרי הצבע', בהם נחגג בעבר חגו של אל העונג הפרוורטי.

העדכון החדש באתר עוסק בלוח השנה של "האיזור למתחיל" של עולם המערכה מלסטרה - בקעת קיירן, וכולל תיאורי אקלים, חגים, מנהגים אנושיים ולא אנושיים; וגם הצצה ללוח השנה העתיק של בני-הפאר'ליל, שהאימפריה אסרה על ציונו והכחידה מסורות שקשורות בו בכל מקום אליו הגיעה.

http://members.pundak.co.il/world/keldaria3/melestra/kiern_vale/kiern_climate.html

הערה: העדכון הוא חלק ממלאכת כתיבה רחבה יותר שלא מפורסמת בינתיים באתר וברשת, ומתוכנתת להפוך בעתיד לחוברת עולם מערכה מסודרת שבמרכזה בקעת קיירן.
 
עדכון טוב ומועיל שנותן קצת עומק לבקעת קיירן. אהבתי את החלק עם חובת ההתבוננות שננטשה עם השחת המידות של האימפריה.

אני זוכר שפעם קראתי ספר בשם "תולדות המספרים" שדיבר על כך שפראים בדרך כלל לא סופרים מעבר לאצבעות במקרה הטוב ובמקרה הגרוע יש להם רק שתי מילים - "אחד" ו-"הרבה". הסיבה לכך, לדעתי, הוא היעדר סמלים שיבטאו את המספרים הללו. בכל מקרה, העובדה שהפאר'ליל יודעים לספור עד שבע (וכנראה מעבר לזה) מעיד שנחירת הבוז של האנ'מיירים לא הכי מוצדקת לפעמים. העניין עם גרמי השמיים השליטים בטח השפעה של העוגים.

בערך על נסיכות אור'מתריל (ונרמז בסקירה הכללית על היבשת שמישורי סלנטיר "נראו" מהונדסים מעט) עולה הרושם שלאנ'מיירים הייתה מידה מוגבלת של יכולת של שליטה על סביבתם שהיא מעבר ליכולתנו. למרות שעם ההתנפצות, אני מניח שהרבה מהיכולת המוגבלת הזו אבדה, האם כשהאימפריה האנ'מיירית הייתה בשיא כוחה, היא הינדסה גם את בקעת קיירן (והבקעה חבה מקצת ממזלה הטוב בשנים שאחרי ההתנפצות לקסמים שהוטלו עליה כשהאימפריה האנ'מיירית הייתה בשיאה.) או שרק מישורי סלנטיר זכו לטיפול אוהב זה?

ככותב, אני מאמין שהערך הזה מועיל לסקירה היסטורית אך לכתיבה ספרותית, תועיל גם היכרות לכותב עם יחידות הזמן הקטנות יותר - ימים ושבועות (למרות שמצאתי את המעקב אחריהם במהלך הכתיבה מייגע מעט.) האם לאנ'מיירים היו ימי מנוחה או שהם נחו רק בחגים?

לאור העיסוק במגיפות ובנגועים, האם לא אפשרי להוסיף את תנודות החולי העונתיים של בקעת קיירן (שפעת מקומית וכדו') במקביל לתנודות במתקפות המפלצות על הבקעה?

העניין עם 'הימים חסרי הצבע' מעניין ובעיקר הפער בין המשמעות הרשמית לבין המשמעות העממית שלהם. האם פולחן באבוס היה ליקוי מאורות של סוף התקופה האנ'מיירית הקלאסית (והחליף אלי תענוגות יותר סטנדרטיים.) או שזה היה פשוט השיא של פולחנו והוא היה מקובל, בכמויות קטנות, לפני כן?

ולעניין צדדי, האם כבר חשבת על ספורט הייחודי למלסטרה כמו הקווידיץ' של עולם הקוסמים? לדעתי, למרות שאני לא חובב ספורט, ספורט יכול להוסיף לרובד העומק של העולם כשהוא נותן חלון לפעילויות הפנאי של הדמויות וגם משמש כזירה אפשרית לקמפיין ברמה נמוכה (או גבוהה יותר אם לספורט יש גם משמעויות לאומיות, פולחניות או אפילו מאגיות.)
 
אז אני מבין שלמרות שלושת גילגולי עולם המערכה השני הוא נתטש לחלוטין ( למרטת שזה נראה שזה היה ככה כבר קודם חוץ מבדלי מידע שאפשר היה לחלץ מהרפתקאות שרצו בו ופורסמו הוא די מת..
 
עדכון מעניין, גם אני חושב שהימים חסרי הצבע הם קונספט מעניין ומגניב מאוד.
האם לוח השנה של הבקעה משתמש בכמות שונה של ימים כאלו בשביל להשאר בסנכרוןן של הלוח האנמיירי המסודר יותר, או שהאיזון נשמר מסיבה אחרת?
 
מתנצל על העדר תגובה - אני בתקופה די לחוצה כעת. היתה לי הרצה של דמדומי המערב להכין (הועברה בשבת האחרונה), הרצה לדרקוניקון הקרוב, והרצאה לאייקון - הכל בתוספת לעבודה.

לכמה מנקודות שהועלו:
1. הימים חסרי הצבע נועדו במקור לפתור את הבעיה של חוסר סנכרון בין הלוח האנמירי (שנעשה בו שימוש גם בבקעת קיירן) לעונות השנה.

2. קלדאריה בינתיים ב-hold - תקופה ארוכה של חוסר השראה (אפשר לקרוא לזה כך). ברגע שהיתה לי כן השראה למשהו אחר, שיש לו גם פוטנציאל טוב יותר (מכל מיני סיבות) להפוך לעולם מערכה רשמי עם חובות וכ"ו, העדפתי ללכת על זה מאשר להכריח את עצמי להמשיך עם קלדאריה - מה שהיה כנראה נגמר בחוסר כתיבה מוחלט או כמעט מוחלט.

3. האימפריה מעולם לא הינדסה את בקעת קיירן. הכוחות "להנדס" מקומות, אם הם קיימים בכלל, הם מוגבלים מאד, ובוודאי שלא היו מבזבזים אותם על איזור פרובינציאלי כמו קיירן.

4. לגבי ימים וימי מנוחה - אולי אעדכן בהמשך.

5. פולחן באבוס היה מוכר עוד מאות שנים קודם, כנראה (הגם שיש מעט מאד תיעוד לתקופה הזו שבו ערי מדינה שונות לחמו זו בזו באיזור סלנטיר), אבל הוא הגיע לשיא חסר תקדים בתקופה בו האל עצמו שבר כל רסן, לבש גוש מוחשי שבו התהלך בעולם (כלומר, בסלנטיר), והשפיע באורח ישיר על העולם.

6. אין ספק שאתה צודק באמירתך שספורט יכול להשפיע על העולם וכתיבת ספורט יחודי למלסטרה או לחלקים ממנה יכולה להוסיף המון. למרבה הצער, עד כה לא היה לי שום רעיון סביר, שלא לומר מקורי וטוב, למשהו כזה, ואני מעדיף להשאיר דברים לא כתובים, מאשר לאלץ פנימה איזה משהו בינוני ומטה שאח"כ אצטער שכתבתי אותו.
 
חייב לציין שאני זוכר שראיתי בעבר שהתנגדת לארטיפקטים שמקואם לא ידוע - בדיון על רעיון שאני חושב שזנחת בשם קמע השערים?
ופה ליהלומים שלא ברור מי עומד מאחוריהם המרחק די גדול לא?
קיים מדאג לאלים בעולם זה כמו בקלדאריה? בבאבוס זהאותו אל? בהתחלה רשמת שאלו עולומות מקבלים או שזה ננזח?האם זה אומר שיש מעבר ביניהם? בזמן בהם מסוכרן?
מוזכרים כמהגזעי אדם שחלקם "קדומים יותר" מה המשמעות של זה? מקורות שונים? שינוי מאגי שהם עברו?
 
אתה מתכוון לאנ'מיירי? הם לא בדיוק ארטיפקטים, הם יותר כמו ישויות אלוהיות או סוג ש ישויות נעלות מאשר חפצים.
לקחתי את הרעיון של באבוס והעברתי אותו גם לכאן - אם כי בשינויים מסויימים.

לא רשמתי שמדובר בעולמות מקבילים, ואני לא מתייחס לקלדאריה בפרסומים של מלסטרה, אבל עקרונית שה"ם שירצה להשתמש בהם כעולמות מקבילים, כמובן יוכל.

אילו גזעי אדם מוזכרים מלבד האנ'מירי והפאר'ליל?
כמובן שיש עוד גזעי אדם במחוזות אחרים של האימפריה, אבל טרם הזכרתי אותם.
 
חזרה
Top