• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

כמה שאלות חדשות

  • מחבר/ת הנושא Anonymous
  • תאריך התחלה
A

Anonymous

Guest
א. דרקונים. אחת הבעיות המעניינות ביותר בגידול דרקונים היא איפה תשיג מספיק מזון כדי להאכיל את הדרקונים בהנחה שאתה שוטה מספיק כדי לנסות לגדל דרקון. הדרקונים ב-"רומח הדרקון" מאכילים את עצמם ואבירי סולמניה אינם אמונים על האכלתם. נניח לרגע שאנחנו עוסקים בבעלי דם חם, העופות ידועים כבעלי תאבון בריא מאד ולמעשה הם נאלצים למען האמת להפסיק לאכול רק כשהם מתחילים להיות כבדים מדי או קצת לפני כן. דרקונים ככל הנראה אינם מוטרדים מבעיית המשקל אבל אין ספק שדרקון לאחר מסע תעופה יכול לאכול עדר כבשים ועוד לתבוע בתוקף קינוח. עתה ניתן לשאול איך בדיוק הם מאכילים אותם?אני יכול לשער שאורדת השחקים מבזבזת חלק נכבד מתקציבה על רכישת מזון עבור הדרקונים. אבל השאלה הנשאלת היא מה הם בדיוק אוכלים ומנין בדיוק הם משיגים את האוכל? אחרי הכל, אבירי סנט-קודור אינם יכולים להרשות להם לצוד את מזונם. זה חלק ממהסדר בין המסדר לדרקונים- הם משיגים להם אוכל ושתיה ובתמורה הדרקונים נותנים להם אמצעי תחבורה.
ב. עוד דרקונים. התמקדת בתת-המדור על הדרקונים ביכולתם של דרקונים להשתנות לבני אדם. אבל השאלה החשובה ,בעיקר מבחינתם של אבירי סנט קודור,הוא האם דרקון כאוטי מסוגל לשנות את צורתו לדרקון טוב(קרי לאחד ממיני הדרקונים הידידותיים לאדם). יש לציין שיכול להיות שהוא עושה את זה כדי להשיג ארוחת חינם ויכול להיות שהוא מעוניין
לבדוק פעם אחת בחיים שלו מה הטעם של בשר דרקון כחול. או יכול להיות שאותו דרקון פועל בשמו של אינטרס זדוני שמעוניין לקרקע את אבירי סנט-קודור. ואולי לקחת כמה ממפקדיהם בשבי(ציינת שהגראנד-מסטר מחזיק בבעלותו דרקון). מאידך, ההסוואה(כלומר נטילת צורה של דרקון טוב ולהסביר שזה היה מבחן) גם מסוגלת למנוע מהרפתקן או טירון אבירות להרוג את הדרקון(אם כי ייתכן ותעלול זה עובד גם על הרפתקנים בדרגות גבוהות יותר) במקרה שהקרב נוטה לרעתו של הדרקון.
ג. ונייר. נאמר על מנווה שהוא עטה מלבושים כחולים. ידוע שהדיאלקט של הונייר ספג מילים רבות מהואלארין אבל ייתכן שהם גם אימצו כמה ממנהגיהם. יכול להיות שאציליהם מאמינים שלבן הוא צבעם של פשוטי העם בעוד כחול הוא צבעם של שועי העם. וייתכן כי ינגרוסט ככל הנראה מחזיק בידו את שרביטו של מנווה שהגיע לרשותו בדרך תחתחים ארוכה שכללה עסקות שהוא אינו שש להרחיב עליהן את הדיבור(ברור שעלף שיחזיק ברשותו את השרביט ויהיו לו גם הוכחות לאותנטיות של השרביט יזכה לכבוד רב הן בקרב הונייר והן בקרב הנולדור בקלדריה- למרות שסביר להניח שהוא יזכה לביקור של נציגי אלת האור שיתבעו כי השרביט יושב לבעליו קרי לגבירתם). כמובן שיכול להיות שבינתיים השתנה טעמם של הונייר באריגים או שקיימות בעיות בהשגת הצבע הכחול ולכן שועיהם מוכנים להסתפק בינתיים בצבעים אצילים אחרים.
ד. יש להניח שטאר לינרוס נטל לעצמו את התואר גונדותור קרי "מושיע גונדור"(השם דנתור במקורו פירושו "מושיע הדאניאן") לאחר הניצחון במלחמת הלוטוס. או שהחליט לשמור על פרופיל נמוך ולא לומר שגונדור נושעה עד שיהיה בטוח בזה לגמרי.
 
הלדין אמר/ה:
ב. עוד דרקונים. התמקדת בתת-המדור על הדרקונים ביכולתם של דרקונים להשתנות לבני אדם. אבל השאלה החשובה ,בעיקר מבחינתם של אבירי סנט קודור,הוא האם דרקון כאוטי מסוגל לשנות את צורתו לדרקון טוב(קרי לאחד ממיני הדרקונים הידידותיים לאדם). יש לציין שיכול להיות שהוא עושה את זה כדי להשיג ארוחת חינם ויכול להיות שהוא מעוניין
לבדוק פעם אחת בחיים שלו מה הטעם של בשר דרקון כחול. או יכול להיות שאותו דרקון פועל בשמו של אינטרס זדוני שמעוניין לקרקע את אבירי סנט-קודור. ואולי לקחת כמה ממפקדיהם בשבי(ציינת שהגראנד-מסטר מחזיק בבעלותו דרקון). מאידך, ההסוואה(כלומר נטילת צורה של דרקון טוב ולהסביר שזה היה מבחן) גם מסוגלת למנוע מהרפתקן או טירון אבירות להרוג את הדרקון(אם כי ייתכן ותעלול זה עובד גם על הרפתקנים בדרגות גבוהות יותר) במקרה שהקרב נוטה לרעתו של הדרקון.

אינני יודע, אך אני מאמין שניתן לחשוף תרמית שכזו על נקלה, תוך שימוש בחפצי קסם שונים, כוחם של הפלאדינים (בהנחה שאכן יש להם את היכולת הג'אנרית של חישה בכוונות רעות)
או העזרות במסדר המיסטי.

באותה מידה, אחרי הכל, ניתן היה להתחזות למלך או ללידי מרג'ורי ולשהשתלט על(או יותר סביר, לשבש את) הממלכה, ולא כן היא.

הלדין אמר/ה:
וייתכן כי ינגרוסט ככל הנראה מחזיק בידו את שרביטו של מנווה שהגיע לרשותו בדרך תחתחים ארוכה שכללה עסקות שהוא אינו שש להרחיב עליהן את הדיבור(ברור שעלף שיחזיק ברשותו את השרביט ויהיו לו גם הוכחות לאותנטיות של השרביט יזכה לכבוד רב הן בקרב הונייר והן בקרב הנולדור בקלדריה- למרות שסביר להניח שהוא יזכה לביקור של נציגי אלת האור שיתבעו כי השרביט יושב לבעליו קרי לגבירתם).

אולי, אבל לא סביר בעליל, אני חושב.
אם הדבר היה כך, אין לי ספק שגדעון היה מפרסמו כשהזכיר את שועי אלפי הוורד בדברי הימים של הידרוסט.

הלדין אמר/ה:
ד. יש להניח שטאר לינרוס נטל לעצמו את התואר גונדותור קרי "מושיע גונדור"(השם דנתור במקורו פירושו "מושיע הדאניאן") לאחר הניצחון במלחמת הלוטוס.

לא הבנתי איך הגעת למסקנתך זו.
אם אינך בטוח, אני מאמין שאין סיבה שתומר "יש להניח", הלא כן?
 
אורבך שכתב חלק מהפרקים של ההיסטוריה הידרוסטה. יש הבדל בין הפרק שהוא פירסם בפעם
הראשונה על המועצה הלבנה לבין הגירסה הקיימת כיום. במקור הוא לא תיאר בפרוטרוט את המאורעות של נפילת המועצה הלבנה. אם הרעיון ימצא חן בעיניו הוא מן הסתם יכניס אותו.

האם יש אמצעי אבטחה שהם מושלמים ב-100%? מי שמעוניין להסתנן לאורוות הדרקונים של
המסדר והוא מספיק אינטלגנטי לצורך זה כבר ימצא דרך לעקוף את אמצעי האבטחה. אמצעי
האבטחה יעילים דיים כדי למנוע אחוז גדול של חדירות אך לא את כולן.

למה אי אפשר להתחזות למלך או למרג'ורי? ככל הנראה זה בגדר האפשר. הסיבה לכך שאנחנו לא שמענו על זה היא שהרעיון הזה לא עלה בדעתו של אורבך, כמדומני, עד היום.למרות שיש להניח שאולי זה כן עלה אבל לא במה שהוא העלה לאתר.

ההצעה לכינוי "גונדותר" היא בגדר הצעה ולא יותר מזה.
 
השאלה מטרידה אותי מזה זמן רב. איך משרטטים מפה טובה? ראיתי את המפות של אורבך אך אף על פי שכמה מהן יפות מאד אך הן נופלות מבחינת מורכבותן בהשוואה למפה אמיתית. אם כי הן בגדר התחלה יפה ואני משער שכבר הצטבר שוני רב בין המפות הללו לבין המפות דהיום כפי שהן קיימות במחשבתו של אורבך ואלה עשירות יותר בפרטים.

ההגדרה 'תת-יבשת' היא מורכבת. האירופים קוראים להודו 'תת-יבשת' מכיוון שהם אלה שקבעו את המושגים. אם ההודים היו קובעים את המושגים, היינו מדברים כיום על התת
יבשת האירופית. כיום אירופה מוגדרת כיבשת לכל דבר למרות שהיא מהווה חלק מהגוש
האירואסיאני שעד חפירת תעלת סואץ כלל בתוכו גם את אפריקה. ברור שהתושבים שם
(בקלנדיה) לא הגדירו את מקום מושבם כתת-יבשת אלא כיבשת בפני עצמה. או לפחות
כך סבורות המפות שלהם.
 
המילה "קיסר", כמדומני, היא במקורה כינוי גנאי מכיוון שפשר המילה הוא "השעיר". בסדרה
"זינה- הנסיכה הלוחמת" המפיקים התעלמו ממספר עובדות על גאיוס יוליוס. ראשית, האיש היה קירח. שנית, הם החליטו לשים בפיו ביטוי שנטבע בימיו של שייקספיר בעוד הם, כנראה, החליטו לגנוז את קריאת הקרב שלו כפי שהיא מצוטטת ב-"קיסרי רומא"(הספר אינו ברשותי) שבה האיש מתרברב בכך שהוא מצמיח קרניים לכל גברי העיר(בסדר, זו אינה קריאת קרב.היא ארוכה מדי לצורך זה).

הספר "המיתולוגיה של עמי העולם" שאני לא היחיד שממליץ עליו מקדיש פרק שלם בתחילת הספר על התבניות המשותפות לכל הדתות בעולם. אחת התבניות היא הטכסיסן שניתן לאתר בדמותם של אודיסיאוס מיוון, לוקי מסכנדינביה ואלגבה מאפריקה. כפסע מפריד בין דמות שטנית לבין דמות הטכסיסן כמו שניתן לראות במקרה של לוקי. טולקין היה מודע בפירוש לדמות הטכסיסן(הדוגמאות שהבאתי היו גבריות אך ישנן גם דוגמאות נשיות) וקל לראות בגנדלף טכסיסן(בעיקר לאור "המסע לארבור"). לותיין היא טכסיסנית בדמותה. אמריל מפגינה נטיה לכיוון טיפוס הדמות הזה אך היא זונחת את הטיפוס הזה לטובת הסטריוטיפ
של העלמה הציידת("האמזונה"). מירנדה אמורה למזג בדמותה את כל תכונות הגיבורים
וביניהם את תכונת הטכסיסנות(בהנחה שזו תכונה המוערכת בתרבות ההידרוסטית. גיבור מוצג בדרך כלל כאדם המייצג והמממש את ערכיה של החברה דרך פעולותיו[לפחות ככה הדבר בטרגדיה היוונית ובספרות הוויקטוריאנית]).
 
1. בלא ספק, סנט-קודור משקיע משאבים לא מועטים בטיפול בדרקונים שלו; כיצד? בדיוק כפי שהם מאכילים את בני האדם - על-ידי קניית אספקה בכמות מתאימה. דרקון, אגב, איננו ציפור או אנטילופה, ואיננו עוסק כל הזמן באכילה.

2. דרקון איננו משנה צורה; לכל דרקון יש צורה אנושית אחת, אותה הוא משיג כאשר הוא מתקרב לבגרות, והיא הולמת באופן ניכר את אופיו. מרגע שצורה זו נקבעה, הדרקון איננו יכול להחליף אותה, ובמרוצת השנים היא עשויה להשתנות מעט, לפי קורותיו של הדרקון (ממש כמו שאדם מתפתח). מהסיבה הזו, אין כל חשש שדרקון כאוס יתחפש לדרקון אחר או לדמות אנושית שאינה שייכת לו. הדרקונים מעולם לא יכלו ללבוש צורה של אדם אחר שהם רואים מולם.
 
חזרה
Top