• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

עדכון 12.5.2017 באתר: מפה ומבוא למערכה חדשה ודף פורטלים משופץ

האתר של קלדאריה עודכן:

הפעם בתכנים שהם מעט מחוץ לקלדאריה:
העליתי מבוא ומפה צבעונית של המערכה בעולם אחר ומקביל לקלדאריה - מלסטרה.
כמו כן, שיפצתי את דף "הפורטלים" באתר, שמוליך למערכות מחוץ לקלדאריה.

תהנו :)

http://members.pundak.co.il/world/keldaria3/chapter5/chap5index.html

נ.ב: אני מודע לתקלה מוזרה ומרגיזה, שגרמה לירידה באיכות הגרפית של כל התמונות החדשות והכפתורים החדשים ששמתי (הגם שפעלתי בשיטה הרגילה של עיצוב האובייקט בתוכנת אוטורלם והעברתו אח"כ לוורד).
לעת-עתה, אינני יודע בדיוק מה גרם לה וכיצד אפשר לתקן אותה באורח סביר.

-----------
עדכון: איתרתי את סיבת התקלה באיכות התמונות וטיפלתי בה. היא נבעה מעיצובי וורד שעוברים מאד רע ל-html ומשחיתים את האיכות של התמונה כולה.
 
עולם מעניין. לכאורה עולם גרימדארק טיפוסי אבל עם טון יותר חיובי ממרבית העולמות הללו.

למרות שאני מבין שגם ב'אוטופיה' הבאביאנית היה צורך בחוטבי עצים ובנושאי מים, איזה בדיוק תחליף מציעה קור'נאמורה? מי בדיוק עשו את העבודות השחורות - לאו דווקא עבודה במכרות - שאף אזרח אימפריאלי לא היה מוכן לגעת בהן? האם המטרה של הנביא הייתה בפשטות להפוך את ההיררכיה החברתית (כפי שהעליל על בת בריתו) או שהיו לו רעיונות מגובשים יותר לביטול הצורך בעבדות?

באשר לבאבוס, היות ועתה ברור שיש לו מהלכים בעולמות אחרים, האם משרתיו נעים ונדים בין העולמות? האם באבוס הותיר מאחוריו את הנאהוראג, שדי התענוג שלו (הם נזכרים בתוכן העניינים של קלדאריה)? זו תהיה אירוניה אם מה שגרם להתנפצות יהיה אחד מהנאהורג ששוחררה מהכלא שלה - איפה שכלאו אותה הכהנות.

האם היהלומים באים מ-'האחד' או מטוטנהאגן - שניהם בעלי זיקה לסדר ולהיררכיה (אני מניח שלא אכפת להם מהביצוע כל הרעיון הבסיסי נשמר.) - או שהם קשורים לאלוהות מקומית כלשהי? האם האבא בעל הקרניים הוא המקבילה המקומית לקור'ראדור?

עברה לי המחשבה שהמועצה הנוצצת מייצגת סופר-אגו עם החוקים והשיטה הנוקשה שלה ובאבוס מייצג איד עם התשוקות החייתיות. האם יש משהו מייצג את האגו בטריאנגל הפרוידיאני הזה?

אולי כדאי שתוסיף בהערת שוליים מה היה הצבע של ההשתקפויות הנעלות הנותרות ומה בדיוק עלה בגורלן אחרי ההתנפצות (אני מניח שהספיקו להגיע לפחות שמועות לטיל'מירן) - הגם שאני מניח שתכסה נקודה זו בעדכונים הבאים. האם קיימים יהלומים אבודים נוספים - יהלומים שאבדו ו/או הוצאו מכלל שימוש בגלל שהכהנות שהשתמשו בהן נהרגו בעת הקרב המכריע עם באבוס - פרט ליהלום הצללים האפור?

לגבי אורגי הערפל, האם יש הבדל ביניהם לבין הגלגול האחר שלהם בארדה?

אז הקסם במלסטרה עובד כמו בקלדאריה או שמדובר במתודה אחרת? האם מדובר בסימביוזה בין אבן חן לנושא קסם החל מההשתקפויות הנעלות ועד לקוסמים פחותים יותר?
 
תודה על התגובה :)
לא בטוח שאני מבין את כל השאלות, ולא לכל אלו שאני כן מבין יש לי תשובה מדוייקת בשלב הזה, אבל אשתדל לענות על מה שאני יכול.

1. החורבן וכל זה הוא חלק חשוב במערכה, אבל רק חלק. המיקוד יהיה, כמו בד"כ אצלי, על הרבה דברים, כולל פוליטיקה, דילמות וכ"ו. לא בכדי, המערכה תתחיל בעמק קיארן, שהוא איזור שנפגע פחות מאחרים בחורבן הגדול.
רוב המיקוד הוא על הנסיון של שרידי האימפריה, מסוגים שונים, להתאים את עצמם לעולם שהשתנה מאד, ועל כך שהם לא תמיד מסוגלים להבין את זה עד הסוף.

2. הנביא בצעירותו עוד לא היה נביא... האימפריה השתמשה בכמות עצומה של עבדים, בד"כ או שבויי מלחמה ו/או אנשים שהורשעו בפשעים ונגזרה עליהם עבודת כפיה, בד"כ עבור מכרות ועבודות שחורות אחרות.
מעבר לעבדים, היה לאימפריה גם מעמד נמוך של אנשים שהיו בני-חורין, אבל במעמד נחות יחסית, שהסליל אותם לעבודות קשות ולא מתגמלות בערים או בשדות.

לגבי הנביא לעתיד, הוא שייך לגזע של בני-אדם שנחשבו באורח כללי - לא ממש רשמי - נחותים יותר מהגזע של מייסדי האימפריה (הגם שבהחלט לא כולם היו עבדים, היו ביניהם גם סוחרים עשירים מאד ובעלי אדמות), הוא התגלגל לעבדות מסיבה כזו או אחרת - כנראה אפרט בהמשך - ואח"כ היה אחד המארגנים של מרד עבדים גדול בדרום, שמי ששרד ממנו כרת ברית עם המורדות של "הורד האפור".
כנראה שכבר בשלב הזה כבר התגלתה הכריזמטיות שלו.
נראה שבאותו שלב, בכל מקרה, לא היתה לו עדיין אידיאולוגיה מסודרת - הגם שהוא תמיד חיבב את התרבות הפשוטה יחסית של המישורים בצפון מהם הגיע, או שמהם המשפחה שלו הגיעה. רק שנים אח"כ, אחרי החורבן, ואחרי כל מיני ארועים שקשורים לורד האפור, הוא מגבש סופית את האידיאולוגיה שלו, של חזרה אל האלים העתיקים של מישורי הצפון ולדת האקסטטית והפטריארכלית שלהם, תוך תיעוב ורצון להכרית את כל שרידי האימפריה, בלי להבחין בין תומכי המועצה לתומכי הורד האפור.

3. כרגע אין קשר למבנים / דברים שנכתבו לגבי קלדאריה, כולל הנאהוראג או טוטנהאגן.

4. פאר-אגול (Par-Egul), "האבא בעל הקרניים", מתואר כמו קנטאור גדול עם זקן עצום, לפעמים עם זמורות גפן שגדלות עליו ובעיקר משתרגות בתוך הזקן שלו. הדת שלו היא דת של עם של חוואים במישורים הקשים של הצפון - היא מאד לא היררכית, מאד פונה אל הרגש, מאד קשורה לטבע - ומאד פטריארכלית; יש שם מיתוס מייסד על הדרך בה "האבא" הכניע את הנימפות קלות הדעת (ואפשר לתת למושג 'הכניע' כל מיני פרשנויות), עם השלכה על יחסי גברים-נשים אצל בני התמותה.
זאת כאמור בניגוד לקור'אנמורה, שנמשלה במובהק בידי נשים, בעיקר בכל מה שנוגע לכהונה.

5. לגבי ההשתקפויות - בדיוק להיפך. אני דווקא הולך כאן חזק מאד על מסתורין, על זה שלא ברור מה עלה בגורלן, ובכלל, באיזור המערכה ממש לא יודעים מה קורה במרכז היבשת, במקום בו שכנה פעם סלנטיר, מלבד זה ששם החורבן הכה מאד-מאד חזק, ולא היה קשר משם מזה ארבעים שנים, בכלל או למצער כמעט לא.

6. לגבי אורגי הערפל - כן ולא. אני אעצב את הרעיון מחדש בהתאם לצרכים של מלסטרה.

7. סוג הקסם - על זה כבר אפשר לכתוב ספרים, בעיקר על השאלה האם ההשתקפות היא אשה בשר ודם שמפעילה כוח של ישות נעלה, באמת השתקפות של יהלום תבוני בעל עוצמה שרק מתגלם איכשהו בחזות של גוף אנושי, או סתם כוהנת עתיקה ונוכלת שמנצלת חפצי קסם עתיקים ומספרת להמון סיפורים בגרוש כדי להצדיק את העריצות שלה ושל חברותיה.
וברור כמובן, שכל מילה ומילה כאן שנויות במחלוקת...
 
תודה על התשובה.

א. אז זה מוביל אותי לשאלה הפשוטה: האם יש קוסמים אנושיים במלסטרה?

ב. מה המקום של ההשתקפויות הנעלות בחיי האזרח מהשורה? המיקום הפיסי שלהן פחות חשוב, נראה לי, מהמיקום שלהן בדעת הקהל. ובכל מקרה, מה צבע ההשתקפויות הנותרות. האם בדת האנ'מיירית צבעים מזוהים עם תכונות פיסיות או מנטליות שונות? בתרבות הבריטית, לדוגמא, צהוב מזוהה עם פחדנות.

ד. אני מחכה לקרוא על עמק קיארן.
 
בוודאי שיש קוסמים אנושיים במלסטרה, מכל מיני סוגים, ויש גם קוסמים בני גזעים אחרים - למשל, ובאורח די שונה מהסטריאוטיפ הרגיל, הציביליזציה של העוגים התמחתה בקסם הרמטי, ועד היום יש להם לא מעט מאגים - ברוטליים, אבל מוכשרים למדי במה שהם עושים.
האימפריה אמנם פקחה והגבילה ביד ברזל סוגים רבים של קסם, אבל אף פעם לא הצליחה להגיע לשליטה של מאה אחוז; מה גם שהם ביקשו יותר לערוך רגולציות נוקשות ולהגביל, ולא להכחיד.

ההשתקפויות הנעלות נחשבו כמו אלות חיות,
האדם הפשוט, בוודאי במחוזות, אף פעם לא ראה אותן באורח פיזי, אלא רק שמע את הדרשות והצווים שלהן.
לגבי צבעים: צהוב (ולפעמים מתואר גם כזהוב), אדום, כחול, ואפור (לפעמים מתואר גם כשחור).

ולכאורה כן, לכל אחת מההשתקפויות היו סוגי כוחות שנחשבו אופייניים יותר לה ולמשרתים שלה.
 
האימפריה התרסקה לרסיסים, מחצית מהאוכלוסיה שלה נהרגה.
באיזור תחילת המערכה, מושלת ברית רופפת בין שרידי המורדות של הורד האפור לבין כוהנות ואבירים שנאמנים להשתקפות הכחולה; במקומות אחרים כל מיני נכבדים מקומיים לקחו את המושכות, ולפעמים גם כוחות מפוקפקים יותר.

ובתקווה, אכן תהיה הרחבה.

מתכנן להוציא ערך ראשוני על איזור של "עיירת בית" לתחילת המערכה בשם בקעת קיירן, שצפוי בתקווה לעלות באחד העדכונים הקרובים.
 
חזרה
Top