תודה על התגובה
לא בטוח שאני מבין את כל השאלות, ולא לכל אלו שאני כן מבין יש לי תשובה מדוייקת בשלב הזה, אבל אשתדל לענות על מה שאני יכול.
1. החורבן וכל זה הוא חלק חשוב במערכה, אבל רק חלק. המיקוד יהיה, כמו בד"כ אצלי, על הרבה דברים, כולל פוליטיקה, דילמות וכ"ו. לא בכדי, המערכה תתחיל בעמק קיארן, שהוא איזור שנפגע פחות מאחרים בחורבן הגדול.
רוב המיקוד הוא על הנסיון של שרידי האימפריה, מסוגים שונים, להתאים את עצמם לעולם שהשתנה מאד, ועל כך שהם לא תמיד מסוגלים להבין את זה עד הסוף.
2. הנביא בצעירותו עוד לא היה נביא... האימפריה השתמשה בכמות עצומה של עבדים, בד"כ או שבויי מלחמה ו/או אנשים שהורשעו בפשעים ונגזרה עליהם עבודת כפיה, בד"כ עבור מכרות ועבודות שחורות אחרות.
מעבר לעבדים, היה לאימפריה גם מעמד נמוך של אנשים שהיו בני-חורין, אבל במעמד נחות יחסית, שהסליל אותם לעבודות קשות ולא מתגמלות בערים או בשדות.
לגבי הנביא לעתיד, הוא שייך לגזע של בני-אדם שנחשבו באורח כללי - לא ממש רשמי - נחותים יותר מהגזע של מייסדי האימפריה (הגם שבהחלט לא כולם היו עבדים, היו ביניהם גם סוחרים עשירים מאד ובעלי אדמות), הוא התגלגל לעבדות מסיבה כזו או אחרת - כנראה אפרט בהמשך - ואח"כ היה אחד המארגנים של מרד עבדים גדול בדרום, שמי ששרד ממנו כרת ברית עם המורדות של "הורד האפור".
כנראה שכבר בשלב הזה כבר התגלתה הכריזמטיות שלו.
נראה שבאותו שלב, בכל מקרה, לא היתה לו עדיין אידיאולוגיה מסודרת - הגם שהוא תמיד חיבב את התרבות הפשוטה יחסית של המישורים בצפון מהם הגיע, או שמהם המשפחה שלו הגיעה. רק שנים אח"כ, אחרי החורבן, ואחרי כל מיני ארועים שקשורים לורד האפור, הוא מגבש סופית את האידיאולוגיה שלו, של חזרה אל האלים העתיקים של מישורי הצפון ולדת האקסטטית והפטריארכלית שלהם, תוך תיעוב ורצון להכרית את כל שרידי האימפריה, בלי להבחין בין תומכי המועצה לתומכי הורד האפור.
3. כרגע אין קשר למבנים / דברים שנכתבו לגבי קלדאריה, כולל הנאהוראג או טוטנהאגן.
4. פאר-אגול (Par-Egul), "האבא בעל הקרניים", מתואר כמו קנטאור גדול עם זקן עצום, לפעמים עם זמורות גפן שגדלות עליו ובעיקר משתרגות בתוך הזקן שלו. הדת שלו היא דת של עם של חוואים במישורים הקשים של הצפון - היא מאד לא היררכית, מאד פונה אל הרגש, מאד קשורה לטבע - ומאד פטריארכלית; יש שם מיתוס מייסד על הדרך בה "האבא" הכניע את הנימפות קלות הדעת (ואפשר לתת למושג 'הכניע' כל מיני פרשנויות), עם השלכה על יחסי גברים-נשים אצל בני התמותה.
זאת כאמור בניגוד לקור'אנמורה, שנמשלה במובהק בידי נשים, בעיקר בכל מה שנוגע לכהונה.
5. לגבי ההשתקפויות - בדיוק להיפך. אני דווקא הולך כאן חזק מאד על מסתורין, על זה שלא ברור מה עלה בגורלן, ובכלל, באיזור המערכה ממש לא יודעים מה קורה במרכז היבשת, במקום בו שכנה פעם סלנטיר, מלבד זה ששם החורבן הכה מאד-מאד חזק, ולא היה קשר משם מזה ארבעים שנים, בכלל או למצער כמעט לא.
6. לגבי אורגי הערפל - כן ולא. אני אעצב את הרעיון מחדש בהתאם לצרכים של מלסטרה.
7. סוג הקסם - על זה כבר אפשר לכתוב ספרים, בעיקר על השאלה האם ההשתקפות היא אשה בשר ודם שמפעילה כוח של ישות נעלה, באמת השתקפות של יהלום תבוני בעל עוצמה שרק מתגלם איכשהו בחזות של גוף אנושי, או סתם כוהנת עתיקה ונוכלת שמנצלת חפצי קסם עתיקים ומספרת להמון סיפורים בגרוש כדי להצדיק את העריצות שלה ושל חברותיה.
וברור כמובן, שכל מילה ומילה כאן שנויות במחלוקת...