• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

זקוק להמלצות בבניית נזיר

ZZ

פונדקאי ותיק
שלום לכולם אני בדיוק מתחיל לשחק נזיר ואני צריך המלצות לגבי פיטים נשקים ותכונות כי פשוט אין לי מושג איך ךבנות אותו

בתודה מראש עידן ;)
 
אני יצטט מן הספר בשבילך :
"חכמה היא הכח המניע את יכולות ההתקפה וההגנה המיוחדות של הנזיר .
זריזות מקנה לנזיר , שאינו עוטה שיריון , הגנה טובה יותר וכן תוספים למיומניות מקצוע.
כוח מסייע ליכולת ההתקפה ללא נשק של הנזיר".

"מיומנויות מקצוע הנזיר [ותכונות המפתח עבורן] הן:
איזון [זרז] , טיפוס [כוח] , הסתתרות [זרז] , קפיצה [כוח] , ידע [מאגי][תבנ] , האזנה[חכמ],
תנועה שקטה [זרז] , הופעה [כרז] , משלח-יד[חכמ] , שחיה[כוח] , לוליינות[זרז]" .

מקווה שעזרתי לך !

ד'א - אף אל פי שלנזיר אין כוחות קסם , כוחותיהם של הנזירים טמונים באמונות הלחימה שלהם הנקראת , צ'י , בא הם מתאמנים כל הזמן , והיא זאת שגורמת להם לעשות דברים לא-יאומנים.

בהצלחה! [השה"ם שלך] ;)
 
נזק הכנעה זה Subdual Damage.
את נזק ההכנעה מחשבים בנפרד מהנזק הרגיל. כאשר כמות נזק ההכנעה עולה על כמות הנק"פ הנוכחי של דמות, אותה הדמות מתעלפת.

לדוגמה:
כאשר ויליס, לוחם אמיץ שחרבו כרגע נשברה, נותן אגרוף לעוג הגדול והמרושע שמחייך לידו, בניסיון אחרון להכניע את היצור שבו הוא נלחם כבר כמה דקות. הוא מגלגל התקפה רגילה ופוגע. הנזק שויליס עושה הוא 1ק3 + 3 (1ק3 זה הנזק של מכה לא חמושה של דמויי-אדם בינוניים, ה-3+ הוא תוסף הכוח של ויליס).
לעוג במקור היה 22 נק"פ אך לאחר הקרב הארוך והמתיש מול ויליס נותר לעוג רק 4 נק"פ. ויליס מזנק לעבר פרצופו של העוג ובגלגול מוצלח חובט את אגרופו ישר בין עיניו של העוג, ומוריד לו 6 נק"פ.
אם זה היה נזק רגיל העוג כרגע היה יורד ל-2- נק"פ, מאבד את ההכרה ומתחיל לגסוס. אך מכיוון שמכה לא חמושה של בן-אדם עושה נזק הכנעה (אלא אם אותו אדם הוא נזיר או יש לו את הכשרון "מכה לא חמושה משופרת", ואז הוא רשאי לבחור אם לעשות נזק רגיל או נזק הכנעה) כמות הנק"פ של העוג נשארת 4 אך כעת השה"ם רושם בצד שלעוג יש נזק הכנעה של 6 נק"פ.
מכיוון ש-6 (כמות נזק ההכנעה) גדולה יותר מ-4 (כמות הנק"פ הנותר), העוג המסכן מתנדנד לרגע ופשוט נופל אחורה ברעש גדול על האדמה. העוג מחוסר הכרה.
אם העוג יספוג נזק רגיל של לפחות עוד 5 נק"פ אותו העוג יתחיל לגסוס מכיוון שהנק"פ שלו ירד ל-1-. אך נזק ההכנעה ישאר בלי שום קשר לכמות הנק"פ הנוכחי.

נזק הכנעה מתרפא הרבה יותר מהר מנזק רגיל: הוא מתרפא בקצב של דרגתך בכל שעה, לדוגמה: דמות בדרגה 3, מתרפא מנזק הכנעה בקצב של 3 נזק הכנעה לשעה.
כאשר נזק ההכנעה שלך יורד מתחת לכמות הנק"פ שיש לך אתה חוזר להכרה.
 
באופן רגיל, דמות רשאית לבחור לעשות נזק הכנעה במקום הנזק הרגיל, לדוגמה אם אדם מחזיק גרזן הוא רשאי לבחור לבצע התקפה שתעשה נזק הכנעה, בכך שלמעשה הוא יכה עם הצד הקהה של הנשק. אך מכיוון שהגרזן לא נועד לעשות זאת, ההתקפה תסבול ממחסר של 4- להתקפה.
כך זה לגבי כל התקפה שאמורה לעשות נזק מסוג אחד (רגיל או הכנעה) אך מבוצעת לצורך ביצוע נזק מהסוג השני (הכנעה או רגיל). אגרוף של אדם רגיל יכול לעשות נזק רגיל אך הוא יסבול אף הוא ממחסר של 4- להתקפה.

הנזיר, וכל אדם עם הכשרון מכה לא חמושה משופרת, רשאי לבחור האם לעשות נזק הכנעה או נזק רגיל ללא המחסר של 4-. זהו... כל כך פשוט. כשהנזיר תוקף הוא יכול לעשות נזק רגיל או נזק הכנעה (איך שהוא רוצה).
 
לכל נשק יש כמות מסוימת של נק"פ (HP) וקשיחות מסוימת (Hardness).
הקשיחות של הנשק פועלת בצורה לדומה להפחתת נזק.
לחרב ארוכה לדוגמה יש 5 נק"פ וקשיחות של 10.
כלומר כל התקפה מורידה 10 נק"פ פחות מכמה שהייתה אמורה להוריד.
העוג בדוגמה למעלה, אחז באלה עצומה שהורידה במכה אחת 12 נק"פ. מה-12 צריך להוריד 10 בגלל הקשיחות וכך נשאר 2. האלה עשתה 2 נזק לחרב ומכיוון שיש לחרב 5 נק"פ, החרב התעקמה קצת ונותר לה כעת 3. בפעם השניה שהעוג הניף את האלה הוא עשה נזק של 17 נק"פ. מתוך זה שוב מורידים את ה-10 קשיחות של החרב, כלומר סך כול של 7 נק"פ. לחרב נותר רק 3 נק"פ ולכן החרב התנפצה.
חשוב מאוד לזכור שאם לדמות אין את הכשרון Sunder או כפי שהוא נקרא במהדורה 3.5 Improved Sunder, כל התקפה על נשק שאויב אוחז מעוררת התקפה מזדמנת מצד אוחז הנשק.
----------
לגבי Stunning Blow: נזיר רשאי לבצע התקפה מהממת על יצור דמוי אדם. הוא רשאי לעשות התקפה מהממת כדרגתו ביום, כלומר נזיר דרגה 5 רשאי להשתמש ביכולת הזאת 5 פעמים ביום אך לא יותר מפעם בסיבוב.
השימוש ביכולת זו היא חלק מהתקפה. כאשר הנזיר תוקף הוא רשאי להצהיר שהוא מבצע התקפה מהממת (לפני גלגול קוביית ההתקפה). במידה והוא פוגע הוא עושה נזק כמו תמיד אבל בנוסף לזה מחייב את היריב שנפגע לגלגל Fortitude מול ד"ק של 10 + חצי מדרגתו כנזיר (מעוגל למעלה) + תוסף החוכמה שלו. אם היריב נכשל הוא מהומם. זה אומר שהיריב לא יכול לפעול לסיבוב אחד, לא רשאי להוסיף את תוסף הזריזות שלו להגנה (ובכך פגיע לנזק התקפות פתע בין היתר) וכל מי שיתקוף אותו יזכה ל-2+ להתקפה.
בכל מקרה, בין אם ההתקפה הצליחה או נכשלה ובין אם היריב הצליח בגלגול ההצלה או לא, השימוש בהתקפה מהממת נספר כנגד כמות הפעמים שהנזיר רשאי לעשות ביום (ובסיבוב).
----------
לגבי Evasion: זוהי יכולת ממש טובה שנותן לך לחמוק מנזקים שדורשים גלגול הצלה של תגובה (Reflex) לחצי מהנזק.
אם ישנה התקפה שדורשת גלגול הצלה של Reflex בשביל חצי נזק, כמו כדור אש, נשיפה של דרקון, קליע ברק או כל התקפה אחרת שמצויין לה Reflex half, ואתה מצליח בגלגול ההצלה אתה לא סופג נזק בכלל (דמות ללא Evasion הייתה סופגת חצי מהנזק). במידה ואתה נכשל אתה סופג נזק מלא כרגיל.
הפיתוח של Evasion הוא Improved Evasion שנותן לך בדיוק כמו Evasion פרט לעובדה שאם אתה נכשל אתה סופג חצי מהנזק ולא נזק מלא כרגיל.
 
לי ולZZ יש ויכוח , אנחנו תריכים שאלו היותר וותיקים יעזרו לנו , לפי מה שאני קראתי בספר ,
החוכמה , היא זו שמקנה לנזירים את האפשרות לעשות דברים שלא-יאומנו , גם להתקפה וגם להגנה , הזריזות מקנה לנזיר , שאין לו שיריון , את היכולת להגן על עצמו , ואף לקבל כמה מיומנויות , והכוח הוא זה שנותן לנזיר את הכוח להתקיף ללא נשק .

וZZ אומר שהחוכמה מוסיפה רק לAC , מי צודק , אנחנו צריכים לדעת :confused:
 
חבר'ה שניכם אומרים אותו הדברים.
הנזיר מוסיף את תוסף הזריזות שלו וגם תוסף החוכמה שלו לדרג"ש.
כלומר, נזיר דרגה 1, עם זריזות 14 (2+) וחוכמה 17 (3+) יהיה עם דרג"ש (AC) של 15.
החוכמה מוסיפה כמובן לכל שאר הדברים שחוכמה בדרך כלל מוסיפה (גלגולי הצלה של כוח רצון, מיומנויות זיהוי והאזנה ועוד דברים רבים אחרים) וכן הזריזות מוסיפה כמובן לכל שאר הדברים שזריזות בדרך כלל מוסיפה (יוזמה, גלגולי הצלה של תגובה, התקפות לטווח, מיומנויות תנועה שקטה והתחבאות ועוד דברים רבים אחרים).
 
Gilgam69 אמר/ה:
חבר'ה שניכם אומרים אותו הדברים.
הנזיר מוסיף את תוסף הזריזות שלו וגם תוסף החוכמה שלו לדרג"ש.
כלומר, נזיר דרגה 1, עם זריזות 14 (2+) וחוכמה 17 (3+) יהיה עם דרג"ש (AC) של 15.
החוכמה מוסיפה כמובן לכל שאר הדברים שחוכמה בדרך כלל מוסיפה (גלגולי הצלה של כוח רצון, מיומנויות זיהוי והאזנה ועוד דברים רבים אחרים) וכן הזריזות מוסיפה כמובן לכל שאר הדברים שזריזות בדרך כלל מוסיפה (יוזמה, גלגולי הצלה של תגובה, התקפות לטווח, מיומנויות תנועה שקטה והתחבאות ועוד דברים רבים אחרים).


תודה אבל הבנו את זה כרגע ... בכל מקרה תודה .

והוויכוח היה שהוא אמר שזה רק להגנה ואני אמרתי שזה גם להתקפה ולכל דבר בלתי אפשרי שהנזיר יכול לעשות בזכות אומנות הצ'י שלו :D
 
אוקיי... אבל החוכמה לא מוסיפה לו לגלגולי ההתקפה, הנזק או כל גלגול אחר שקשור להתקפה.
החוכמה כן תורמת לד"ק של ה-Stunning Blows של הנזיר אבל זה המקרה היחיד שבו החוכמה עוזרת ליכולת ההתקפתית של הנזיר.

חבר'ה, הכל כתוב בספר!
 
חזרה
Top