• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

יצירת מיקצוע

the_killer_jet

פונדקאי חדש
שלום לכולם. לאחרונה החלטתי לחבר את מיקצוע הנזיר עם מיקצוע הכוהן לדמות שתתאים לצורת המשחק שבה תכננתי לשחק, אך אני לא מכיר את הפרמטרים ליצירת מיקצוע. יש אתר אינטרנט שמלמד לעשות את זה? אולי מישהו מוכן להסביר על הפרמטרים?
תודה מראש
 
יש כמה קווים מנחים, אבל אין ממש הגדרות חדות - וטוב שכך.
השילוב שאתה מציע נשמע מעניין, ואני מציע שתנסה לשלב את היתרונות והחסרונות של שני המקצועות. חשוב שהמקצוע הסופי לא יהיה עוצמתי יותר או פחות מכל אחד מהמקצועות שקדמו לו.
הנה עצה שנראית לי מהותית: הכוהן הוא מטיל לחשים, הנזיר הוא לוחם פנים אל פנים. אלו הם שני תפקידים קרביים שונים, ושילוב ביניהם דורש התייחסות מיוחדת. תסתכל לדוגמא על הפאלאדין, שכמעט כל הלחשים שלו שימושיים להטלה לפני הקרב או אחריו, לא כל כך במהלכו, ורובם שימושיים באופן מיידי לו עצמו. תחשוב על משהו לכיוון הזה.
 
אני לא רוצה שזה יהיה מיקצוע יוקרה, מישום שאני רוצה לשחק במקצוע זה כבר מההתחלה( אני אמור לשחק במשחק חדש). בכל מקרה, אני רוצה להכין מעין קוסם( או מכשף, לא זוכר איך קוראים למיקצוע) שיוכל לפקח על צבא של יצירים, ולהילחם בכמה אויבים בבת אחת, כאשר הבסיס לכך הוא שילוב של הכוהן עם הנזיר. כבר חשבתי על כמה לחשים שלדעתי יתאימו למיקצוע זה( יכול להיות שהם קיימים בגירסה אחרת, אבל לא בדקתי). שימו לב שאלו הם לחשי מגע שמתאימים לנזיר, אך מסיבות שונות מצריכות את האל שבו מאמין הכוהן:
מיכחול הנשייה- מאפשר למטילו לגרום לשיטפי דם בכל איזור בו הוא יעביר את אצבעו על בשרו של היריב, על ידי פיצוץ של נימי דם מתחת לשטח העור שלו. ניתן לדוגמה למנוע מאדם להשתמש בידיו על ידי יצירת מספר קוים של שיטפי דם באצבעותיו או בגידיו.
נקודת ההרס- המטיל מעביר לקצה שתי אצבעותיו כוח רב. על המטיל להכות בשתי אצבעותיו במהירות מסויימת בדבר מה קשה, המכה תיצור חור בקוטר שתי אצבעותיו. הקסם לא יפעל על איזורים רכים מידי. דוגמה לשימוש: אם המטיל ילחם באדם חסון, וירצה לחדור את גולגלתו( בכדי לסיים את הקרב במהירות), יוכל להישתמש ביכולת זו בכדי לנקב את ראשו של היריב, ולהורגו על ידי פגיעה חמורה במוח( מה שיקרה לאחר מכן, לדמיונו הסדיסטי של המשתמש :eek:rcsmile: ).
(הקסם הבא נוצר במקור למשחק שהייתי אמור להשתתף בו, ואף הוצג בפורום הזה ביחד עם הקטע שפירסמתי)הקאת כאב- אם המטיל סובל מפציעה כל שהיא, יוכל המטיל ללחוץ על חמש נקודות בביטנו כולן יחדיו, ולהקיא מין נוזל שמכיל בכובו את ייסוריו. ניתן לאסוף את הנוזל אל שקיק ולהשליחו על היריבים, שכן כל הכאב יעבור במקרה ומישהו ייגע בו ישירות אליו.

זהו למעשה הרעיון הכללי למקצוע. יש לי הרבה רעיונות בראש, אך אני לא יודע היכן לשלבם, ומישום כך אני זקוק לפרמטרים. בקשר ללחשים, האיזון יווצר כאשר אני אשקיע בהם זמן, וישולבו מחסרים וכד' לפי הצורך.
 
ננסק אמר/ה:
יש כמה קווים מנחים, אבל אין ממש הגדרות חדות - וטוב שכך.
השילוב שאתה מציע נשמע מעניין, ואני מציע שתנסה לשלב את היתרונות והחסרונות של שני המקצועות. חשוב שהמקצוע הסופי לא יהיה עוצמתי יותר או פחות מכל אחד מהמקצועות שקדמו לו.
הנה עצה שנראית לי מהותית: הכוהן הוא מטיל לחשים, הנזיר הוא לוחם פנים אל פנים. אלו הם שני תפקידים קרביים שונים, ושילוב ביניהם דורש התייחסות מיוחדת. תסתכל לדוגמא על הפאלאדין, שכמעט כל הלחשים שלו שימושיים להטלה לפני הקרב או אחריו, לא כל כך במהלכו, ורובם שימושיים באופן מיידי לו עצמו. תחשוב על משהו לכיוון הזה.
נראה שלפני שמתחילים לחשוב על התפקיד הקרבי של דמות זו או אחרת, צריך למצוא דרך לפשר בין התפקידים הדתיים של הכהן והנזיר, השונים מהותית אחד מהשני.
 
זה מעניין וחשוב, אבל זה לא בא לפני. זה בגלל שקל יחסית למצוא הסבר לשילוב בין נזיר לכוהן, ואילו לוודא שהדמות מאוזנת יחסית לאחרות ומהנה למשחק מבחינה מכאנית, זה טריק קשה יותר.
חוץ מזה, שים לב שהוא מגיע למקצוע הזה מהכיוון המכאני - מראש הוא הכריז שבכוונתו למצוא שילוב מכאני חדש ומעניין, ובגלל זה הוא בחר בשני המקצועות האלו. נראה לי רק הגיוני לוודא קודם שהמטרה הראשונית של יצירת המקצוע מושגת, לפני שמדברים על ה-Fluff שלו.
 
אוגמיוס, האם חשבת על האפשרות שעל הסיבה לשילוב הוא כבר חשב, או חושב שעצמו ולא רוצה עזרה בכך?
החלק הכיפי הוא החלק המשחקי, כל המכניקה היא מסביב, הוא מודע לזה שמכניקה היא לא המרכז, מה שחשוב.
 
לא חייב להיות הבדל כל כך גדול בין הגישות של הכהן והנזיר.
הנזיר הוא אומנם דמות בעלת גמישות נמוכה, אבל הכהן ממש לא. כמו שמראה ספר הצדק יפה מאד, לכהן יכולים להיות תפקידים רבים והוא אחת הדמויות שנתן לפתח לכל כיוון.
מה אם אני משחק נזיר בסגנון נוצרי? אני למעשה כהן שנדר פרישות וחי במנזר, מקדיש את חיי ללמידה.
כן, זה לא הקונצפט המו"די של הנזיר. זה לא אומר שהאפשרות לא קיימת.

בספר הצדק הנזיר הוא למעשה מאמין של האל חסר השם, בורא היקום שפרש ממנו ולא שומעים ממנו. הנזיר הולך בדרכו של האל בכך שהוא שואף להתעלות מעבר למציאות הקיום הזה. כך גם היכולות שלו מרחיקות אותו מהאנושיות שקיימת בו לעבר משהו אחר.
אני לא רואה בעיה לשלב את זה עם אמונה באל קיים. לשאוף להיות מחלק מממלכתו של האל. לשאוף לשלמות גופנית כדרך של הגשמה רוחנית.

ואם אני כבר מזכיר את זה, בואנור יש כת של נזירים בין כוהני האש שמוקדשים דווקא לאל המת אייסל. הם האנשים היחידים שרשאים לגעת בגופות ("גופה"= גוף ללא להבת החיים, ודבר כזה הוא טמא). הם חיים במנזרים, לומדים חוקים ומצוות, מנתחים ומפרשים כתובים קדומים. הם עורכים את כל ההלוויות ודואגים למתים באופן כללי.
אז הם לא נזירי-קרטה, אם כי הם יכולים להגן על עצמם (חלק מנושא הבנת המוות זה לדעת איך לגרום לו) והם בהחלט כהנים (חלק מכנסית אל האל, על אף שמוקדשים לאל הקפור).
 
golden-moon אמר/ה:
אוגמיוס, האם חשבת על האפשרות שעל הסיבה לשילוב הוא כבר חשב, או חושב שעצמו ולא רוצה עזרה בכך?
החלק הכיפי הוא החלק המשחקי, כל המכניקה היא מסביב, הוא מודע לזה שמכניקה היא לא המרכז, מה שחשוב.
קראי שוב את מה שכתבתי, לא את מה שהחלטת שכתבתי.
 
השאלה שלי היא האם זה אמור להיות שילוב בין כהן ונזיר או שזה אמור להיות מקצוע חדש, שמבוסס בדברים מסוימים על הכהן ועל הנזיר?
אם זו האפשרות הראשונה, אז מדובר בהפיכת שילוב שיכול להתקיים בצורת, נניח, ריבוי מקצועות, למקצוע חלק. התיאור הספציפי של משמעות ריבוי המקצועות הזה יכול להיות גמיש, יש לו דוגמאות רבות בכל מיני ספרים וקל לחשוב עליו, כפי שננסק ציין, די בקלות, במיוחד משום שהמקצועות המרכיבים אותו קרובים באופנים לא מעטים.
אם זו האפשרות השניה, שלדעתי מעניינת יותר, אז בכל מקרה צריך לחשוב קודם כל על הקונספט הכללי בצורה יסודית. יצירת היכולות המכניות צריכה להתבסס ולנבוע מהקונספט הזה, האיזון חייב להיות מושג לאורו, הפלייבור צריך להעביר את הטעם המיוחד שלו, והרקע צריך להבהיר את המשמעות של המקצוע לקורא. סדר הכתיבה לא קריטי לדעתי - אם הקונספט ברור בראש הכותב הוא יכול להתחיל מהיכולת האולטימטיבית של דרגה 20.
 
חזרה
Top