• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

שילוב משחקים

דקל

פונדקאי ותיק
טוב אז ככה חשבתי על זה ולדעתי זה יהיה ממש נחמד להוסיף קצת דברים ראלטים לתוך ההרפתקה חשבתי מה אני יכול להוסיף ואז היה לי רעיון לשלב את משחק הקלפים "מג'יק" עם מו"ד!
אני יסביר
הקסם נשחק מהעולם ואחריו נשארו שאריות בלבד, אחרוני המגים מיזגו את כול כוחותיהם לקלפים והקלפים האלה ניקראו קלפי ה"מג'יק"...
ומאז "מגים" ניסו לשלוט בקלפים ולרסן את כוחותיהם חלק הצליחו וחלק לא...
הקלפים (האמיתיים) הם בעצם לחשים על כול רמה מוסיפים עוד מנות ועוד מנות וכך רמת הלחשים גוברת.
נו מה אתם אומרים כדי לפתח את הרעיון? ועם כן אז תוכלו לעזור לי (שחקני מג'יק ומ"ת כאחד)
 
הבעיה היא שהקונספט של מג'יק אינו של משחק תפקידים. אני לא יודע עד כמה אפשר לבסס משחק תפקידים על מפלצות שבשליטת הדמות והאם הן שיחקו בתור האחרון ;) .
מג'יק אחלה משחק. גם מו"ד. אבל אם אתה רוצה לשלב ביניהם, אחד מהם (כנראה המג'יק) צריך לעבור מודיפיקציה רצינית.
 
נשמע רעיון נחמד מאוד. אפילו מגניב בתור רקע לעולם. צריך לשנות את המג'יק ככה שלא יגרום לעולם להפוך לזירת קלפים כמו ביוגי-הו. אני לא מבין כמעט בכלל במג'יק אבל מה שצריך לשנות שם כדי שזה יתאים זה חלק מהחוקים ולא להשתמש בקלפים של יצורים/מפלצות כמעט בכלל. להשאיר בעיקר דברים לא פיזים כמו לחשים. לא צריך את הלאנדים.
 
לא לדעתי דווקא צריך את הלנדים אבל להשתמש בהם בצורה שונה
לדוגמה קוסם מתחיל מקבל שתי לנדים (לפי בחירתו) וכול רמה הוא מקבל עוד ועוד לנדים
עוד לא החלטתי לפי מה מקבלים לחשים אבל זה יבו בהמשך
 
אהה. לפי מה שאתה אומר בנתיים זה נשמע כאילו יש הרבה קסם בעולם אבל הוא רק בתוך קלפים. אני חושב שלפי התאור שלך בהודעתך הראשונה צריך להיות קסם רק למגים גדולים ולא כל אחד יכול להיות קוסם/מג. לא כל אחד יכול להבין את הקלפים שכתובים באנגלית גרועה ולא נכונה ;) .
 
בעיתי מדי.

חפצים קסומים ?
איזון בין המקצועות ?
כוהנים וקסם אלוהי ?
SORCERERS ?
מפלצות ויצורים קסמים ?
מי יכול לקרוא את הקלפים ?
מה קורה אם הם נהרסים או נגנבים ?

לעומת זאת אם אתה רוצה לעשות שילוב מינורי, אתה יכול להכניס את הקלפים כמעין רימוני קסם, כמו מגילה שמפעילה את עצמה לפי טריגר מסוים.
 
ברור שאין הרבה אנשים שיכולים להפעיל את הקלפים ולכן השתמשתי במרכעות מתי שכתבתי מגים, הם בעצם מלומדים שיודעים את הסוד לשלוט בקלפים
מספרם של המלומדים יכול להיות גדול מאוד... אבל מספר הקלפים ישאר כפי שהוא
ז"א שלא משנה כמה מגים יש, לכמה מהם יש כבר קלפים
 
טוב חזרתי
ישבתי על הרעיון שלי קצת ואני רוצה חוות דעת
המשחק עצמו בין שתי משתתפים (השה"ם מול שחקן\שחקן מול שחקן)
המשחק מתרחש בתור משחק מו"ד רגיל אבל המשתתפים בו הם חוצנים ממימדים שונים
והם חיבים להיות או קוסמים או כוהנים הם נישלחו במטרה לעשות משהו (את החלק הזה עוד לא בדיוק תכננתי...) ואז הם נלחמים בדבש"ים רבים בעלי קלפים שונים וצבעים שונים
החוקים בתוך המשחק של המג'יק הם קצת שונים אז אני כותב אותם פה:
כול שחקן מתחיל את המשחק עם 3 מנות (עם עליות הדרגות הוא יוכל להתחיל את המשחק עם עוד מנות) לשחקנים יש חבילות של 30 קלפים ובתוך השלושים קלפים האלה אסור שיהיהיו קלפים שצורכים יותר ממספר המנות ההתחלתי שלהם, מפה המשחק רגיל חוץ מזה שהחיים של כול שחקן עולים לפי הדרגה שלו (מה שאומר שלשחקנים חזקים יהיה יותר קל לנצח שחקנים בעוצמה נמוכה משלהם, מה שמוסיף ראליות לעינין ולא רק אסטרטגיה).

הקלפים עצמם הם בעצם שערים למימדים שמהם הדמויות הגיעו ובעצם וברגע שהשחקנים משתמשים בקלפים הם בעצם פותחים שער לגוף של היצור לא לנשמה מה שעושה את היצורים המזומנים לגלמים חסרי מצפון שיעשו כול מה שאדוניה אומרים להם.
קלפי הקסם במשחק הם לא שערים כמו קלפי המפלצות אלה לחשים שחתומים בתוך הקלפים ומחכים למילות הקסם שיעירו אותם (מה שגורם לכך שחלק מהלחשים יהיה אפשר להטיל בשניה וחלק ביותר זמן)

ופה מתחילה הבעיה... אני לא יודע איך לשלב את העולם עם הקלפים ז"א איך הקלפים יושפעו עם אחד השחקנים ירצה להשתמש בקלפים למטרות אחרות חוץ מקרב?
 
אני לא מבין במג'יק, אבל אשמח לעזור:

כל הדמויות חייבות להיות אשפים, כוהנים, מכשפים ו\או מקצועות בסיס דומים שאתה מכיר, או שכולם יהיו אפילו בעלי אותו מקצוע.
כל דמות מתחילה את המשחק עם 2 קלפים ועוד קלף על כל תוסף כריזמה\ תבונה שלה.
לכל שחקן יש 3+ דרגתו+ מתאם כריזמה\ תבונה מנות.
השחקן משיג קלף נוסף כל עליית דרגה, ויכול לשאול קלפים מידידיו או לקחת קלפים מיריבים מנוצחים.
אולי תמציא כמה גזעים שהיתרונות והחסרונות שלהם קשורים לקלפים.
 
אבל עם הם יתחילו עם 2 קלפים הם יוכלו להלחם עם אנשים אחרים רק בדרגה 20...
אני חשבתי כבר על זה (וכנראה שכחתי לכתוב את זה) אז הנה:
על השחקנים חובה להיות אשף\מכשף או כוהן שתחומי ההשפעה שלו דומים לסוג הקלפים שבהם הוא משתמש.
כול השחקנים מתחילים את המשחק עם 30 קלפים ובכול דרגה הם מקבלים 2 קלפים, אסור לשחקן לקחת מיריב או מחבר כלפים בגלל שהקלפים הם בעצם חלק מאותו אדם ובעצם מתי שהשחקנים ולים רמה הם יוצרים את הקלפים בעצמם.
חובה שהחפיסות יהיו לפי אופי הדמות.
הדמויות מתחילות בדרגה 10 בתור מכשף\אשף\כוהן
אבל אני לא בטוח בקשר לזה אז תעזרו לי עם הרמה האתחלתית
 
קח רק קלפים של אינסטנטים וסורסריירים, ושדר אותם לרמות השונות, דברים כמו shock יצטרכו לשנות את דרך הורדת הנזק שלהם לנק"פ.
כך לך את זה כפרויקט, תחזור אלינו עוד כמה חוודשים עם שיטה מגובשת לחישוב האפקט של קלף במג'יק בתוך המשחק.
 
לפי דעתי הרעיון די טוב אבל העניין עם החוצנים לא כל כך מוצא חן בעניי אני שונא :eek:rcmad:
שמשלבים בdnd דברים מהעתיד או חוצנים זה לא מקורי והורס הפתקאות
בעניין הקלפים עם הורגים מישהוא (בדרך כלל תלחמו במפלצות) הוא יהפוך לקלף
כמו בשינזו זה די נחמד מה אתם אומרים ???
 
אילית'ידים (mind fleyers) נחשבים לעיתים כחייזרים.
וכמו כן היה במהדורה שניה עולם מערכה בשם alternate שבו היה גזע בשם fraal שהיה חייזרי בבירור (הם אפילו נקראו Grey ones) אני מניח שאתם מבינים למה העולם הזה נשאר לא מוכר.

בקשר למשחק עצמו, הוא יכול להיות נחמד כל עוד זוכרים שמדובר במשחק תפקידים ולא משחק קלפים. אחרת אתה פשוט משחק מג'יק, ואני לא מוצה שום בעייה בחוקים שם.
אני ממליץ לתת לשה"ם סמכות גבוהה יותר בניהול המשחק: הוא צריך להיות מעל החוקים של הקלפים.
הוא צריך להיות זה שמחזיק חבילה, וקבוע איזה קלף מכבל כל שחקן.
הוא צריך להיות גם הסמכות שקובעת מתי מקבלים קלפים חדשים.
והוא חייב לזכור שהמתרה שלו היא עדיין להריץ ולנהל את המשחק, הוא אינו יריב של השחקנים.

אני ממליץ על גמישות כללית עם החוקים של הקלפים.

המלצה אחרונה שלי היא זו, תן לקלפים ייצוג חומרי בעולם המשחק (ועל פיו ורק על פיו יוכלו השחקנים להשיג קלפים חדשים). זה יכול להיות חכיבי לחש, או שהקלפים הם ספרי ומגילות הקסמים בעצמם (במקרה שכזה אולי כדאי שקלפים כגון לחשים לא ייעלמו לחבילת הזבל אלא יישארו בידי השחקן לשימוש בקרב הבא.).

אם לא כתבתי את העצה האחרונה ברור הנה המחשה:
הכלתתי להריץ משחק D&D בו אני משתמש בקלפי מג'יק.
החלתתי שהקלפים במשחק הם ייצוגים של הלחשים שהדמויות (והדבשים) שלי יודעים.
רלקילף האדום רוצה לחש חדש: lava axe.
לכן הוא הולך לספריה ושם הוא מחפש ספר לחשים ממנו הוא יכול להעתי את הלחש לספר שלו.
ברגע שהוא מסיים את המחקר וההעתקה אני מוסר ליידיו של החשקן את קלף "גרזן הלבה"
 
אם אתה באמת מתכוון להריץ משחק שמבוס על מג'יק, אולי מה שיהיה יפה יהיה באמת להיות יותר דמויות שחיות בעולם החי של מג'יק - עם טיפה כיפוף לחוקים.. ככה שבעצם יש את האדמות, יש את הכל, ואתה חי שם, מסתובב, עובר..
ואולי אפשר טיפה להוריד מה"דלק" של המגים, מהכוח שלהם, או פשוט להפוך אותם לקוסמים חזקים.. רק בלי האלה שמקימים אזורים שלמים וזה (לנדים) - או אפילו עולם שבו יש מלחמת אלים (-> המגים) מה שבאמת יכול להיות יפה לחיות שם..

לא?
 
דבר ראשון אני לא נתתי למגים יותר מדי כוח (לא נתתי בכלל...)
אלה שבעצם משתמשים בקלפים הם חוצנים שבאים מחמשת המישורים (המוות, האור, האש, המים והצמחים) ונתתי להם כוח חוץ מהקלפים שזה כמה רמות בכוהן (של אחד הכוחות) או אשף\מכשף.
החוצנים לא הופכים את הלנדים למיצאותיים אלה הלנדים זה רק רמת הכוח של החוצן.
בעצם כול הקטע במשחק הזה שאתה בשליחות מהאל\מפקד או אצמעי ואתה מנסה להפיץ את מרותך אצל בני האנוש.
 
חזרה
Top