• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פסיונים

A

Anonymous

Guest
אני לא יודע אם אתם מודעים להם
אבל פסיונים הם כמו קוסמים שמשתמשים במוח שלהם ולא בקסם
פירוש: שקוסם משתמש בקסם הוא מקריא מילות קסם
שפסיון משתמש בכוח(המקביל הפסיוני לקסם) הוא פשוט מתרכז וזה קורה

יתרנות
יש הרבה יתרונות הנה חלק:
1. קיים דבר שהמציאו רק כדי לדפוק קוסמים בשם: אנטי קסם.
לא יודע מה איתכם, אצלנו השתמשו בזה המון. הקטע הוא, שאין אנטי פסיון
ואנטי קסם לא משפיע עליהם כי הם לא משתמשים בקסם.

2. הפסיונים לא צריכים להגיד מילות קסם, לכן הכוחות שלהם
יכולים לפעול בלי שידעו מי הפעיל אותם, תאמינו לי שזה שימושי.
יש כוחות שיש להם אפקטים שרואים שבאו ממך, לכן יש יכולת(feat) שמסתירה
אפקטים

3. מצבי לחימה (combat modes),לקוסמים בהתחלה אין יותר מידי כשפי התקפה, אחר כך הם מתחילים לקבל אותם. אבל לפסיונים יש מצבי לחימה והגנה פסיונים, שאלה 10 כוחות מיוחדים שהמטרה שלהם היא לשמש בקרב. רוב התקפות
באות לשתק בנאדם. וההגנת עוזרות רק אם מתקיפים אותך עם התקפה פסיונית
(אבל גם זה קורה)

הפסיונים לא משתמשים במספר כשפים ליום אלא ב"נקודות כוח" שזה כמו מאנה
רק בנקודות
בקיצור, כוכבי כסף - תרגמו את הPsionics Handbook

נ.ב.
סחתיין על הפרסומת במעריב לנוער
(גיליון 46, עמוד 73 בצד שמאל)
 
השאלה היא האם פסיונים מגיעים לאותה רמה של כוח? אנשים שמסתכליפ על זה בצורה כזאת מבינים שקוסם רמה 20 כמה אנטי קסם שלא תשתמש הוא עדיין יטיל "אפוקליפס" (סתם שם, לא חושב שיש כזה דבר...). אבל עזבו חוזק, פסיון זה תפקיד מאוד מעניין, בפרי פורם זה יכול להיות אדיר, כל השליטה העצמית, סך הכל זה תחום מוזר ולא נודע בקסם (הרבה פחות מסוקר), הייתה לי פעם דמות פסיון של פרי פורם, דווקא אחת טובה, עכשיו אני רוצה למצוא אותה שוב....

דור, חפש את הפסיון, זיוני שכל (בע"מ סתם יהפוך את זה למעצבן)
 
בקטע של חוזק, גם לפסיונים יש כוחות חזקים מאוד
יש להם גם מקביל פסיוני ל"power word, kill" שזה נחשב לאחד מהקסמים
היותר חזקים

אתה מתבלבל, נזירים הם אלה עם השליטה העצמית
פסיונים הם לרוב כאלה שחושבים שגם בקרבות
מוח עדיף על כוח

*לכל אלה שרוצים לשחק פסיונים
אני ממליץ להיות אלף. כי אלפים עושים מדיטציה במקום לישון וזה משפר את הרולפליי

ואגב אנטי קסם מונע גם מטח מטאורים. זה לא משנה
 
הכוחות הפסיונים יכולים להתקיים באחד משני מודלים בעולם שבו אתם משחקים. ברירת המחדל היא שכוחות פסיוניים נחשבים לקסם לכל דבר ולכן מושפעים על ידי שדה נוגד-קסם, התנגדות ללחשים, לחשי נגד והפגה. אפשר גם להניח שכוחות פסיוניים הם "שונים" באופן עקרוני מיכולות קסומות, אבל אז פסיון לא יוכל לבטל לחש של קוסם או כהן או דרואיד. באופן עקרוני, פסיונים שהיכולות שלהם "שונות" מקסם הם בעיתיים כי שדה נוגד קסם מבטל זמנית גם חפצים קסומים (אז מה עם חפצים קסומים שיצר הפסיון) ויכולות על-טבעיות (כמו היכולת של נזיר לנוע בקצב תנועה בסיסי של מעל 18 מ'). הפסיונים הופכים לחריגה בכל רגע ורגע משאר העולם, מה שיכול להיות נחמד לשחקן, אבל לא משכנע מבחינת מערכה - הבעיה היא ששה"ם לא משלב פסיונים לרוב באותה תדירות כמו מטילי לחשים אחרים ולכן ההרפתקאות שלכם יכללו 90% מהזמן בדיוק פסיון אחד בכל הסביבה - הדמות בחבורה שמשחקת אותו.

עם כל זאת בצד - הספר לפסיון הוא מצוין ומציע הרבה הזדמנויות מעניינות למשחק תפקידים מהנה. שיטת הבנייה של הדמויות שם גם מתקדמת יותר בבסיסה מהשיטה הרגילה לבניית דמויות מטילות לחשים - יתרון נוסף. יש בספר חסרונות (לדוגמה - המפלצות הפסיוניות לוקות בתחומים רבים), אבל הסיבה האמיתית שהוא לא יתורגם בזמן הקרוב לדעתי, היא שפשוט אין מספיק קהל שמעוניין. כנראה שבינתיים תאלץ להסתפק בספר באנגלית.
 
"ברירת המחדל היא שכוחות פסיוניים נחשבים לקסם לכל דבר ולכן מושפעים על ידי שדה נוגד-קסם, התנגדות ללחשים, לחשי נגד והפגה."

אין פה שום מקום לבחירה, כוחות של פסיונים הם לא קסם
כי זה בעצם בנוי על העיקרון של "אימנתי את המוח שלי כל-כל הרבה וכל-כך חזק, שאם אני אחשוב על משהו מספיק הוא יתגשם"

ופסיון לא יכול ליצור חפצים קסומים. פסיונים מייצרים "חפצים פסיונים" שלא מושפעים מאנטי קסם

בוא אני אבהיר פה משהו,
אנטי קסם מבטל רק spells וmagic items וזהו, לmonk יש feats וfeats הם לא קסומים (חוץ מאלה של יצירת חפצים ושל קסם)
זאת אומרת, שיכולות של מונק נשארות.

אם הpowers הפסיונים היו כמו spells
אז הם היו קוראים להם psionic spells
במקום להמציא מילה חדשה.
 
ל thore mind.
לא התכוונתי לנזירים, וגם אם הייתי מתבלבל זה לא היה בין מקצועות שונים. הקטע של השליטה העצמית חשובה מאוד כאשר משתמשים במיומויות מוחיות בין אם זה חשיבה או ניסיון לפוצץ מטוס בעזרת כוח המחשבה, אתה צריך ללמוד למקד את הכוח, לא להסיח את דעת עצמך, להתנתק ממה שקורה מחוץ למען ריכוז כל אלו דורשים שליטה עצמית רבה, גם קסמים דורשים שליטה עצמית אבל בגלל שהם יותר מוגדרים אין הרבה עבודה עם כוח "טהור" או בלתי מווסת דבר שיש לפסיונים לפני הטלת הקסם עצמו ככה שאתה צריך להתרכז כדי שלא לפוצץ את האוהל שלך לחתיכות (כשאתה איתו), אני לא מסתכל על מו"ד כשאני כותב את זה, אני חושב על הדברים מבחינת הגיוניות, מותאם לפרי פורם, אני עכשיו בונה עולם חדש אז אולי אני ישלב את הפסיון כחלק ממקצועות היוקרה שלי (שיהיו שונים מעט ממו"ד רגיל, בכלל השיטה תשתנה), אולי באמת תמשיך להסביר על המקצוע כדי שאני יוכל לגבש רעיון.

דור, בבקשה תסביר, נק"ן (איך לא חשבתי על זה קודם... 8) )
 
Anonymous אמר/ה:
אני לא יודע אם אתם מודעים להם
אבל פסיונים הם כמו קוסמים שמשתמשים במוח שלהם ולא בקסם
פירוש: שקוסם משתמש בקסם הוא מקריא מילות קסם
שפסיון משתמש בכוח(המקביל הפסיוני לקסם) הוא פשוט מתרכז וזה קורה

יתרנות
יש הרבה יתרונות הנה חלק:
1. קיים דבר שהמציאו רק כדי לדפוק קוסמים בשם: אנטי קסם.
לא יודע מה איתכם, אצלנו השתמשו בזה המון. הקטע הוא, שאין אנטי פסיון
ואנטי קסם לא משפיע עליהם כי הם לא משתמשים בקסם.

2. הפסיונים לא צריכים להגיד מילות קסם, לכן הכוחות שלהם
יכולים לפעול בלי שידעו מי הפעיל אותם, תאמינו לי שזה שימושי.
יש כוחות שיש להם אפקטים שרואים שבאו ממך, לכן יש יכולת(feat) שמסתירה
אפקטים

3. מצבי לחימה (combat modes),לקוסמים בהתחלה אין יותר מידי כשפי התקפה, אחר כך הם מתחילים לקבל אותם. אבל לפסיונים יש מצבי לחימה והגנה פסיונים, שאלה 10 כוחות מיוחדים שהמטרה שלהם היא לשמש בקרב. רוב התקפות
באות לשתק בנאדם. וההגנת עוזרות רק אם מתקיפים אותך עם התקפה פסיונית
(אבל גם זה קורה)

הפסיונים לא משתמשים במספר כשפים ליום אלא ב"נקודות כוח" שזה כמו מאנה
רק בנקודות
בקיצור, כוכבי כסף - תרגמו את הPsionics Handbook

נ.ב.
סחתיין על הפרסומת במעריב לנוער
(גיליון 46, עמוד 73 בצד שמאל)

comments:

1) there are defensive psionics like mind shieald (or was it wall). anyways a psyker can defend himself just like a mage can...

and thats about it... psykers rock i wish i knew how to play one at 2nd edition...
 
תודה. צפו לפרסום נוסף במעריב לנוער, בשבוע הבא.


ואגב פסיונים - יצורים מוזרים. לא אוהב אותם, לשחק איתם, או לשחק אותם.

יש תרגום לפסיוני בעברית ?
 
כמה הבהרות והארות:

1. לא אומרים פסיון, אלא סיון, את ה-P של המילה Psion לא מבטאים. כנ"ל לגבי Psychic (סייקיק) ו-Psionics (סיוניקס).

2. הדעה הרשמית של החברה המוציאה לאור, WOTC, היא שכוחות פסיוניים הם באמת סוג אחר של קסם ולא משהו "שונה". כול דבר המבטל קסם, יבטל כוחות פסיוניים, וכל דבר המבטל כוחות פסיוניים, יבטל קסם. אזור מת מבחינת קסם, הוא אזור מת מבחינת פסיוניים.

3. בספר עצמו ישנו גם החוק האופציונאלי שאכן כוחות פסיוניים שונים מקסם ולכן דברים המבטלים קסם, כגון Dispel Magic, לא יעבוד על כוחות פסיוניים אבל דברים המבטלים כוחות פסיוניים, כגון Negate Psionics, לא יעבוד על קסם. לדבר יש השלכות מרחיקות לכת כמובן כגון יצורים שיש להם SR מעל ל-10 יקבלו PR, שזה Power Resistance, של 10 פחות מה-SR שלהם. אם לוקחים את שיטת השוני אז מוסיפים גם את הכוחות Detect Magic (דרגה 2) ו-Negate Magic (דרגה 5) ואת הלחשים Detect Psionics (דרגה 2) ו-Dispel Psionics (דרגה 5).

4. העיקרון שעומד מאחורי היכולות הפסיונים למיניהם הוא שמודל המכשף נלקח ליותר קיצוניות, הפסיון ("מטיל הלחשים" של הכוחות הפסיונים) יודע פחות לחשים/כוחות מאשר המכשף אבל יש לו אפילו עוד יותר גמישות לגבי הפעלתם מכיוון שיש לו מאגר של נקודות כוח, באמת כמו מאנה, שאיתם הוא מפעיל כוחות (למכשף גמישות רבה בכך שהוא לא צריך לשנן לחשים מראש אך זה בא על חשבון כמות לחשים שהוא יודע מצומצמת).

5. רוב הכוחות הפסיונים מלווים באפקטים חיצוניים כאשר הם מופעלים. ישנם 5 אפקטים: חזותי, ריחני, קולי, מנטאלי וחומרי.
חזותי: לרוב עיניו של המפעיל בוהקות באור.
ריחני: ריח כזה או אחר עוטף את האזור מסביב למשתמש בכוח למספר רגעים.
קולי: הדהוד חלש נוצר במקום.
מנטאלי: רעש חלש נשמע בראשם של היצורים מסביב למשתמש בכוח.
חומרי: למספר שניות ספורות מופיעה עיסה אקטופלזמית (מהמישור האסטרלי) ונעלמת.

6. חלק מיכולותיו של הנזיר הן על-טבעיות, כמו מהירות תנועה של 60 רגל (18 מטר) ומעלה. כלומר, במידה והוא ינוע בתוך אזור של אנטי-קסם, הוא ינוע בקסם של 50 רגל, גם אם באופן רגיל המהירות שלו היא 80 רגל.

7. אומנם לפסיון יש את מצבי ההתקפה שלהם אבל ההגנה הטובה ביותר נגד 4 מתוך 5 מצבי ההתקפה האלה היא שלא יהיה לך כוחות פסיונים בכלל (Non-psionic Buffer). מצבי ההתקפה, פרט ל-Mind Blast, משתמשים למעשה בדרכים ה-Psionיות שיש ליצורים פסיוניים במוח על מנת לתקוף את המוח ישירות. אבל אם ליצור אין כוחות פסיוניים, אז אין לו את אותם הדרכים ולכן הוא יקבל בונוס עצבני לגלגול ההצלה, בונוס שיכול להגיע אפילו ל-10+. Mind Blast הוא מצב ההתקפה היחיד שפועל, ופועל טוב, נגד יצורים לא פסיונים.
בעוד מצבי ההתקפה מהממים יצורים לא פסיונים, הם גורמים לנזק זמני לתכונות מול יצורים בעלי כוחות פסיונים כי לשם כך הם נועדו.

8. פסיונים יוצרים חפצים פסיונים ולא חפצים קסומים.

זהו אני חושב...
 
יש לי את הספר החדש על הנושא, אבל הוא באמת, ואני מתכוון באמת, לא שווה את הכסף. אם אני לא טועה יצא מדריך שאומר איך להמיר באיזון מוחלט את החוקים ממו"ד מהדורה שנייה למהדורה החדשה. במהדורה החדשה הבעיה היא שוויזרדס רצו ללכתעל הדבר הקל ביותר: במקום לכתוב ולהמיר חוקים קודמים על הנושא, הם השתמשו בחוקים של הקסם. כל זה נחמד מאוד, אבל חוץ מכל הקטע של ה- feats יש קצת בעיה לרוב האנשים להבדיל בין סיון לבין קוסם. אין הבדל במהדורה השלישית בכלל, חוץ מהקרב הפסיוני, שאותו ניתן לתרגם ללחשים. שוב, שום דבר לא חדש מתחת ללוגו הענקי של וויזארדס שמסתיר את כל החברות האחרות...
 
אני לא מבין איזה רעיון בדיוק אתה תוקף כאן? הרי כתיבה של מכניקה שהיא אחידה לאורך שיטה היא נקודת חוזק - לא סימן לעצלנות. כמי שעוסק במכניקה אני יכול לומר לך שהדבר הקל ביותר הוא לכתוב עבור כל סוג חדש של מטיל לחשים שיטת קסם חדשה - אין שום נקודות שצריך להתחשב בהן לאורך השיטה. אפשר לראות את הכוחות הפסיוניים כשונים מקסם רגיל אבל הם עדיין חולקים עם קסם מאפיינים בסיסיים יסודיים.

בעולם מו"ד, העל טבעי הוא קסום - הוא מקרין קסם כאשר מטילים עליו גילוי קסם, ואם כוחות פסיוניים הם לא קסומים אז מדובר בהשתלה מאוד לא נוחה ולא טבעית של מכניקה זרה לשיטה ולמערכה - או בואריאציה מעניינת שאינה יכולה לשמש את וויזארדס אבל יכולה להניע קמפיין מסוים מאוד (ראה ספייקראפט ועולם המערכה ארצ'ר).

כאשר כתבו את ספר הפסיונים הוא תוכנן להשתלב בצורת סימלסלית במערכת החוקים הרגילה של וויזארדס - אתה לא רוצה להרגיש שכל ספרים פועלים בדרך אחת ולפתע יש ספר ומקצוע ושיטת קסם שמשנה הכל לחלק זעום מהאוכלוסיה (בעיקר הדמות שלך). "לתקוע" את ספר הפסיונים בתוך מו"ד בכח היתה אפשרות קלה מאוד ותן לברוס ר. קורדל את הכבוד הראוי על כך שלא השתמש במפלט הזה.

מהדורה 2, דרך אגב, היא דוגמה מזהירה לשילוב של מכניקה כללית אורגנית ומכניקת פסיונים "תקועה".
 
Ferenheit אמר/ה:
אני לא מבין איזה רעיון בדיוק אתה תוקף כאן? הרי כתיבה של מכניקה שהיא אחידה לאורך שיטה היא נקודת חוזק - לא סימן לעצלנות. כמי שעוסק במכניקה אני יכול לומר לך שהדבר הקל ביותר הוא לכתוב עבור כל סוג חדש של מטיל לחשים שיטת קסם חדשה - אין שום נקודות שצריך להתחשב בהן לאורך השיטה. אפשר לראות את הכוחות הפסיוניים כשונים מקסם רגיל אבל הם עדיין חולקים עם קסם מאפיינים בסיסיים יסודיים.
אכן. שיטות טובות מתאפיינות במכניקות זהות ככל האפשר לכל אספקט של המשחק. לדעתי מו"ד עוד לא בדיוק שמה, אבל היא בהחלט מתקדמת בכיוון הנכון.

Ferenheit אמר/ה:
מהדורה 2, דרך אגב, היא דוגמה מזהירה לשילוב של מכניקה כללית אורגנית ומכניקת פסיונים "תקועה".
ללא ספק. חלק נכבד מימי הAD&D שלי עשיתי בDark Sun, עולם רווי סיוניקס, ואני חייב להודות שזה היה אחד הקמפייגנים היותר מתסכלים לשחק בהם. סט חוקים אחד להתקפות נורמלית, אחד לקסמים ושלישי לסיוניקס... זוועה. פשוט זוועה.
 
אני אישית אהבתי יותר את אלו של מהדורה שניה, אומנם מכניקה שונה אך היה להם הרבה יותר הילה של מיסתורין סביבם, כמו כן הם היו קצת פחות התקפיים ויותר מניפולטיבים.
ד"א השיטה החדשה שונה בתחליט מהישנה בעוד שבישנה מרבית היכולות היו מצריכות התרכזות לאורך זמן ותשלום של נקודות החדש עובד בדיוק כמו קסם ב"זבאנג וגמרנו" מה שהפך אותם רק "לעוד סתם סוג של קוסמים" גישה שלא אהבתי לא בROLEMASTER ולא פה.

בעניין השינוי, הם כן הכניסו המון שטויות פנימה בעיקר את הקונספט של אקטופלזמה רק כדי ליצור אותו יותר התקפי וזה העציב אותי לאורך קריאת הספר
 
לשאלה שלך, אני תוקף את וויזרדס אך ורק מבחינת ההשקעה שלהם ביצירתיות של הספר. מה זה בדיוק עוזר לי למשחק להכניס כוח חדש, מסתורי ומוזר כמו סיוניקס, כאשר כמעט ולא ניתן להבחין בינו לבין קסם. יפה מאוד העניין הזה של גילוי קסם וגילוי סיוניקס, אבל הדבר הוא אפקט קטן ביותר. את השיטה הקודמת ניתן היה להכניס לשיטת ק20, דבר אשר לדעתי היה משמר את רוב הייחודיות של הכוח. הדבר שאני נגדו הוא שוויזרדס מוציאים ספר במחיר באמת מופקע, כאשר מבחינה הגיונית, אין הוא מחדש דבר. אם הייתי מחפש ספר חדש שמספר לי על לחשים וקוסמים שונים ומשונים, הייתי קונה את הספר "player's guide to wizards, sorcerers and bards" של sword and sorcery (ספר נהדר, דרך אגב, אבל אני מתרחק לנושאים אחרים). אני פשוט רוצה את היצירתיות והייחודיות הנהדרת שהפכה את הסיוניקס לדבר הנהדר הזה שהיה פשוט כיף להכניס אותו לקמפיין.
 
החוקים שמאפשרים לפסיונים להיות יותר התקפיים נועדו לאפשר לך לשחק דמות של פסיון שהיא התקפית ולא רק מומחה-טלפטיה דיפלומט תככן - אפשרות שעדיין קיימת. כל פסיון יכול לבנות לעצמו ארסנל שונה של יכולות ואפשר בהחלט לבנות פסיון עם כוחות יותר מסתוריים ופחות התקפיים, ממש כמו שיכול לעשות זאת אשף או מכשף.
 
אני חושב שההפך נכון פה, הם הוסיפו את הפן ההתקפי כדי לגרום לולהיות דומה יותר לשאר הקוסמים למינהם ובכך למעשה הוציאו את כל האופי מהדמות
 
אני חייב להסכים עם Ferenheit, ישנם מספיק כוחות בשביל שפסיון יוכל להיות אותו טלפת מסתורי שהוא כביכול היה במוד"מ 2. בחירת הכוחות תלוי בשחקן. אותו הדבר אפשר להגיד על קוסמים ומכשפים שכל מה שהם עושים זה להטיל לחשי התקפה, ועל אף שיש נטייה לציידם בכאלה, לא חסרים קוסמים ומכשפים עם מעט מאוד או ללא לחשי התקפה בכלל.
 
אבל אתה לא חייב לבחור את כל היכולות ההתקפיות של הפסיון כמו שהקוסם שלך לא חייב להיות רק קליעי קסם וכדורי אש. מבחינת סוג הלחשים, כמו הטרובדור, רשימת הלחשים שמה דגש דווקא על דברים שאינם גרימת נזק פיזי פר סה.
 
הייתה פה אי הבנה
"הכוחות ההתקפיים"
זה תרגום גרוע במיוחד(שלי :rolleyes: )
של attack mode
שיותר נכון לתרגם ל"מצבי תקיפה"

סליחה

חייבים לבחור מצבי תקיפה
אה לא חייבים להשתמש בהם,
המציאו אותם כי יש מעט מאוד כוחות התקפה
לרמות נמוכות ועוד כמה סיבות שאני לא זוכר/יודע
 
חזרה
Top